Ireyon | dinsdag 17 september 2013 @ 16:58 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
Ireyon | dinsdag 17 september 2013 @ 16:58 |
Tering ik ben slecht in titels | |
DriekOplopers | dinsdag 17 september 2013 @ 17:02 |
Best goed heur. ![]() Maar hup, aan de slag. Nav de beschamende vertoning gisteren rond Moerdijk een brief op poten naar zowel ProRail, NSR als NSH. Hun huidige beleid faalt dus. Moet anders. http://www.voorbeterov.nl/130917.php | |
Peterselieman | dinsdag 17 september 2013 @ 17:05 |
En wij moeten Manfeletto geloven op zijn blauwe ogen? | |
Litpho | dinsdag 17 september 2013 @ 17:08 |
Hoeveel treinrampen zijn er afgelopen jaar op Watergraafsmeer gebeurd, hm? | |
DriekOplopers | dinsdag 17 september 2013 @ 17:10 |
Zestien. ![]() | |
b2py | dinsdag 17 september 2013 @ 17:12 |
Nou goed, dat een machinist 250 rijdt in de sneeuw, de trein stil valt, de trein gereset wordt en vervolgens weer 250 km/h gaat rijden kan ik me nog wel voorstellen. Maar zoals de bron tweet en een reactie daarop al laten blijken klinkt het meer als lulkoek.
| |
Peterselieman | dinsdag 17 september 2013 @ 17:18 |
het staat dan ook in de Televaag. Daar wordt met de waarheid nog wel eens een loopje genomen, zaken worden aangedikt en de meest spectaculaire zaken worden er uitgezocht | |
b2py | dinsdag 17 september 2013 @ 17:19 |
Toch zit er in dikke klodder overdrevenheid vaak nog wel een kern van waarheid helaas. | |
DriekOplopers | dinsdag 17 september 2013 @ 17:26 |
Okee dan: Beveiliging Fyra voorkwam loslaten dakstrips, deuren en bodemplaat niet. Fixed. | |
Peterselieman | dinsdag 17 september 2013 @ 17:27 |
klopt. Maar door de brakke software van de boordcomputer wist je nooit wanneer een storing nu echt was of dat het een loze melding betrof waar later nog wel eens naar gekeken kon worden | |
b2py | dinsdag 17 september 2013 @ 17:28 |
Mijn opmerking ging niet specifiek over dit artikel overigens, maar ik kan het niet anders met je eens zijn ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 september 2013 @ 17:55 |
ik weet het. Ook bij interviews pakken ze vaak de meest spraakmakende quote eruit om de titel mee te maken, terwijl dit vrijwel nooit de lading dekt | |
b2py | dinsdag 17 september 2013 @ 17:58 |
Ik volg dit niet zo maar is dit positief of negatief? ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 september 2013 @ 18:01 |
Dat hangt van die amendments af. Kennelijk leeft het vierde spoorwegpakket behoorlijk bij de lidstaten. Dat is ook wel te merken, want Frankrijk wil nog snel hervormingen doorvoeren die niet meer mogelijk zijn onder het vierde spoorwegpakket, Duitsland heeft het voor elkaar gekregen dat de DB-holding mag blijven bestaan, en Nederland wil af van sommige clausules (de 'gele kaart' die is gegeven nog voordat onze volksvertegenwoordigers überhaupt hebben nagedacht over de impact van het vierde spoorwegpakket). | |
KnightSolaire | dinsdag 17 september 2013 @ 18:08 |
Het is in ieder geval positief dat het allemaal goed in de gaten wordt gehouden. | |
daanski82 | dinsdag 17 september 2013 @ 18:19 |
Betonbaan --> Maglev. Hengelo --> Deventer--> Amersfoort (eindstation). Groningen --> zwolle --> Amersfoort. Dat lijkt me een mooie toekomst voor de NS. Maar helaas komt deze droom niet van de grond | |
Peter | dinsdag 17 september 2013 @ 18:44 |
Niets voor de NS. Laat een los consortium van bouwers en ervaren hogesnelheidsexploiteurs dat maar opzetten.. | |
Anno1982 | dinsdag 17 september 2013 @ 18:53 |
Er gold inderdaad tijdenlang een snelheidsbeperking op dat spoor. Toen de maximale tijdsduur waarin een tijdelijke snelheidsbeperking aanwezig mocht zijn werd overschreden is dit later definitief gemaakt dmv borden en bijbehorende ATB-code. Ben benieuwd of dat ook verwijderd wordt. | |
daanski82 | dinsdag 17 september 2013 @ 21:46 |
Grinnik | |
greavy | dinsdag 17 september 2013 @ 21:54 |
Soms gaat het goed, en soms gaat het fout. Voor de tweede dag op rij zat er weer een TRDL niet op te letten bij Dordrecht, en is er opnieuw een zware goederentrein gestrand op de brug richting Zwijndrecht. En om het af te maken, vandaag was er ook een goederentrein gestrand bij het oprijden van de betuweroute vanaf Geldermalsen richting Emmerich. Ook omdat de TRDL niet zat op te letten qua rijwegen. | |
b2py | dinsdag 17 september 2013 @ 22:10 |
Zit de TRDL dan niet op te letten of is het systeem gewoon niet goed? | |
James1988 | dinsdag 17 september 2013 @ 22:13 |
TRDL zit een krantje te lezen en laat ARI de rijwegen doen? | |
b2py | dinsdag 17 september 2013 @ 22:15 |
Wat een schoonheid! ![]() | |
greavy | dinsdag 17 september 2013 @ 22:17 |
Ja, zoiets. En de machinist die gister strandde op de brug tussen Dordrecht en Zwijndrecht strandde vandaag bij Geldermalsen rg de Betuweroute. En beide keren heeft hij de TRDL nog gebeld om te waarschuwen dat hij een zware trein mee had. In Dordrecht kreeg hij gister een rijweg via een paar 40 km/h wissels, en bij Geldermalsen kreeg hij ook niet de gewenste rijweg. Daar was de TRDL druk met een LWB'er (maar wat dat mag betekenen?). | |
James1988 | dinsdag 17 september 2013 @ 22:20 |
LWB = Leider Werkplek Beveiliging aldus Infrasite. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 17 september 2013 @ 22:32 |
Als een TRDL niets doet wordt het standaardplan uitgevoerd. Als je in dat plan door de 40 km/h wissels moet vlak voor een helling dan is het gewoon een verkeerd plan. Dan is de boel op een TRDL afschuiven wel heel makkelijk. Ja, die mag er best op letten maar ik denk ook dat die er vanuit mag gaan dat het standaardplan voldoende goed is. | |
greavy | dinsdag 17 september 2013 @ 22:35 |
Normaal gaan de goederentreinen bij Dordrecht de brug op richting Zwijndrecht altijd "rechtdoor", en niet via de 40 km/h wissels. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 17 september 2013 @ 22:42 |
Staan daar geen L/H-seinen dan? En de aanname dat hij dan wel een krantje zal zitten te lezen, is natuurlijk wel een hele makkelijke. En ja, met een LWB kan je het knap druk hebben, dat gaat namelijk over werkzaamheden en de veiligheidsmaatregelen die daar bij horen. | |
greavy | dinsdag 17 september 2013 @ 22:47 |
Ik was er niet bij, dit was wat ik van de machinist begrepen heb. De situatie gister bij Dordrecht: Mcn belt TRDL, meldt dat hij een zware goederentrein mee heeft, en TRDL bevestigd dit en zal hierop een juiste rijweg kiezen. Machinist gaat er dus vanuit dat hij "plankgas" de brug op kan, en komt met een dot tractie de bocht door (zoals de meeste zware goederentreinen daar doen), en ziet dan ineens een seinbeeld Geel-4 (vorig sein was groen-8). Op tijd stilstaan om weer "plankgas" via een juiste rijweg de brug op te rijden was inmiddels al te laat, en na het mogelijke eruit te halen kwam hij toch nog tot stilstand op de helling met zijn 3600 ton aan de haak. Hierdoor kreeg hij nog 2 40km/h wissels om uiteindelijk vanaf spoor 1 naar spoor 2 te gaan ... | |
KnightSolaire | dinsdag 17 september 2013 @ 22:48 |
Mooie foto van een in mijn ogen prima trein (perfect voor de Sprinterdiensten die ermee worden uitgevoerd anyhoo). Maar: waarom nemen ze nu een zesje uit dienst voor de ERTMS-testritten i.p.v. een viertje? Een zesje kan in de spits her en der nog wel gebruikt worden, biedt toch net dat beetje extra capaciteit... | |
Bitlord | dinsdag 17 september 2013 @ 22:48 |
Is het een gekke gedachte waarom hiervoor een zesje uit de dienstregeling gehaald is? Had een viertje niet dezelfde proeven kunnen doen? | |
Bitlord | dinsdag 17 september 2013 @ 22:49 |
Twee zielen, een gedachte. | |
Peterselieman | dinsdag 17 september 2013 @ 22:51 |
och één stelletje kunnen ze wel missen, er zijn meer stellen dan diensten als het goed is, dus dat moet wel lukken. Daar komt nog eens bij dat ze zowel met viertjes als zesjes moeten testen, alsmede gekoppeld om alles uit te proberen. | |
b2py | dinsdag 17 september 2013 @ 22:58 |
Zes zesjes en vier viertjes worden er gebruikt waarvan alleen deze de drgl is uitgetrokken. En voor die twee bakken hoef je het niet te doen. | |
Peter | dinsdag 17 september 2013 @ 23:13 |
De viertjes en zesjes komen uit verschillende fabrieken toch? Wellicht heeft dat er mee van doen. | |
Peterselieman | dinsdag 17 september 2013 @ 23:15 |
je moet alles testen en dat zal ook gaan gebeuren. Wel te laat als je het aan mij vraagt, want het had ook al jaren eerder gekund, maar daar had de NS geen trek in. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 17 september 2013 @ 23:16 |
Grappig, zo heb je opeens Monopoly weer op de gsm-r. Kwam ik jou nou ook net nog tegen bij het hek? | |
James1988 | dinsdag 17 september 2013 @ 23:16 |
Ik meen me te herinneren dat ERTMS eerst voorzien was, maar dat Bombardier dit nog niet goed voor elkaar kreeg i.c.m. ATB en dat daarom maar is besloten om ze zonder ERTMS te leveren. | |
Maegrim | woensdag 18 september 2013 @ 00:37 |
dat was m'n mentor, klein wereldje ![]() | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 06:31 |
Geen idee. | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 06:56 |
Vanaf vier november gaat de pimpel weer door vanaf Hannover naar Spandau en Berlijn. | |
wolfrolf | woensdag 18 september 2013 @ 07:21 |
Ik reis vandaag met de metro Mag dat ook? ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 18 september 2013 @ 07:38 |
Wisselstoring Zwolle <> Dronten. Gaan wij voor het record van een week geleden? | |
Litpho | woensdag 18 september 2013 @ 07:52 |
Verwachting 9:00. Wordt het niet eens tijd om "tijd om de personeelsroosters weer kloppend te krijgen" er bij op te tellen in de informatie? Iets als "We hopen dat rond de avondspits de naweeën van deze storing in het niet vallen bij recentere storingen". | |
James1988 | woensdag 18 september 2013 @ 08:22 |
Nou, vooruit. Voor deze keer dan. | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 08:29 |
Vertel eens wat leuks over je reis :-) | |
bleiblei | woensdag 18 september 2013 @ 09:57 |
Weet hier iemand waarom ze vorige week ineens de treinen van Eindhoven naar Tilburg en weer terug midden in het seizoen ineens een paar min later laten vertrekken? Op Eindhoven komt de trein om 30 aan en vertrekt pas om 35, terwijl de trein naar Amsterdam gewoon om 32 vertrekt. En andersom dacht ik dat ze dat gedaan hadden vanwege de goederentrein die er altijd voor zit in de spits waardoor die altijd een paar min vertraging heeft, maar dat gebeurt nog steeds. Is ook verder naar mijn weten geen communicatie ofzo over geweest. | |
Peter | woensdag 18 september 2013 @ 10:05 |
Zie PTA / Treinentopic #629: Blauw en verder. Staat het uitgelegd ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 18 september 2013 @ 10:27 |
Verwachting al 13:30 inmiddels. Gaat weer lekker. | |
bleiblei | woensdag 18 september 2013 @ 10:37 |
ah! Lurk ik toch niet genoeg ![]() Thanks! | |
Mexicanobakker | woensdag 18 september 2013 @ 11:07 |
zal ik ook een reisverslag doen over mijn reis vandaag? 30 minuten in de trein gezeten. en weer 5 minuten vertraging, bijna 10 zelfs. | |
Pino112 | woensdag 18 september 2013 @ 12:07 |
En gefixed. | |
bork | woensdag 18 september 2013 @ 12:28 |
Dat is eerder dan gepland, nice ![]() | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 12:38 |
Komt goed uit ja! ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 18 september 2013 @ 12:38 |
Dat is net een maand nadat ik naar Berlijn ga helaas... | |
bork | woensdag 18 september 2013 @ 13:54 |
Rondwandelen op Tilburgs station van de toekomst tijdens startbijeenkomst verbouwing In Tilburg werd woensdagochtend het startsein gegeven voor de bouw van de reizigerspassage op het centraal station in die stad. Het moet een brede doorgang met winkels worden van de kant van het centrum naar de kant van de Spoorzone. Beide stationskanten krijgen een entree. Mensen konden woensdag zelfs al rondwandelen op een virtueel station van de toekomst. bron: omroepbrabant | |
Peterselieman | woensdag 18 september 2013 @ 14:57 |
Het OM wil de machiniste vervolgen die vorig jaar bij Amsterdam een rood sein miste en zo de dodelijke treinbotsing veroorzaakte http://nos.nl/artikel/552642-machinist-treinongeluk-vervolgd.html | |
Mr_Klaasje | woensdag 18 september 2013 @ 15:02 |
Ik vind het ergens wel goed dat NS voor het eigen personeel opkomt maar tegelijkertijd moet je erg uitkijken met communicatie hiervan omdat je zomaar het beeld naar buiten kunt creëren dat veiligheid niet belangrijk is. Dat is ook weer niet erg handig als je het met het Hattemerbroekincident combineert waar NS zelf de veiligheid beter voor elkaar had kunnen hebben door ETCS in de trein te hebben. | |
mc3347 | woensdag 18 september 2013 @ 15:05 |
Ik vind het zeer opvallend dat het OM stelt dat op onze dienstkaartjes te zien is waar we rode seinen kunnen verwachten. Dat staat namelijk nergens aangegeven. De dienstregelingstops: Ja, de doorrijpunten: Ja, maar ze kunnen NOOIT op een dienstkaartje zetten waar ik voor de rooie loop...... Edit: Volgens dit bericht | |
Mr_Klaasje | woensdag 18 september 2013 @ 15:11 |
Er stond in dit geval een stop te "Sgra" of "Sgrbr" op het dienstkaartje. | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 17:27 |
Daar moet je ook helemaal niet lopen. Gewoon lekker met de trein gaan ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 18 september 2013 @ 17:43 |
Ik vind het een smerige heksenjacht. Ik zal na overleg met mijn mensen ook wel even uitleggen, waarom. | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 17:46 |
Nou nou nou Oplopers. Dat die dame misschien niet moeders mooiste is, okee. Dat kan. Maar vind je dit nodig? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 september 2013 @ 17:49 |
zo stellig wil ik het niet noemen, maar bij spoorongevallen zijn altijd veel achterliggende omstandigheden die meespelen en een machinist zal nooit met opzet een rood sein gaan negeren. De gevolgen waren ditmaal zeer ernstig, maar een vervolging gaat net weer een brug te ver, ondanks dat er een dodelijk slachtoffer te betreuren was en er meer dan 100 gewonden waren. | |
dennistd | woensdag 18 september 2013 @ 17:58 |
Maar goed, is er een reden waarom een automobilist die per ongeluk een rood stoplicht negeerde waardoor hij op het kruispunt een auto ramt waarin een dode valt niet vervolgd zou moeten worden? | |
DriekOplopers | woensdag 18 september 2013 @ 18:04 |
Wordt iedere veroorzaker op de weg van een dodelijk ongeval dan vervolgd? Geloof ik niets van. Nee, als die mcn nu grove opzet had gepleegd, dan lag het anders. Sneak preview van een stukje van onze conceptreactie: Voor wat betreft dat telefoneren merkt Voor Beter OV op, dat de machiniste bezig was, de verkeersleiding door te geven dat van een andere trein een achterlicht kapot was. Zo’n veiligheidskwestie is een heel ander gespreksonderwerp dan in een telefoontje met het thuisfront over de vraag of er morgen spruitjes of bloemkool op het menu zullen staan. In dat laatste geval (een onnodig privé-telefoontje dus) was vervolging wél op zijn plaats geweest. | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 18:25 |
Nja, dat is "verwijtbaar nalatig" dan. Al is er natuurlijk nog een verschil tussen vervolgen en veroordelen. OM kan, als ze denken een zaak te hebben, best gaan vervolgen. Als de rechter vervolgens (hihi vervolgens ![]() ![]() | |
Anno1982 | woensdag 18 september 2013 @ 18:31 |
Sowieso, mag er onderscheid gemaakt worden tussen twee dezelfde overtredingen waarbij de overtreding de ene keer leidt tot een botsing met doden en gewonden en de andere keer niet? Waarbij ik niet wil zeggen dat elke door rood rijdende mcn maar een taakstraf van 120 uur moet krijgen | |
Straatcommando. | woensdag 18 september 2013 @ 18:47 |
In principe mag het OM iemand vervolgen zodra er letsel of erger optreed na een ongeluk. In ieder geval in autoverkeer. Dan moet het ongeluk wel verwijtbaar zijn, maar zelfs dan gebeurt dat zelden daar vrijwel niemand voor zijn of haar plezier een ander kapot rijd. Ik vind het érg makkelijk om alles maar op het conto van de mcn af te schuiven. Natuurlijk ben je eindverantwoordelijk voor de trein, maar kom op man. Alsof die vrouw het niet lastig zat heeft. Onder haar bestuur is er iemand overleden en zijn er talloze gewonden gevallen. Van opzet is geen sprake. Ik vind dit maar laf.. Spanje komt bovendrijven, dát is verwijtbaar nalatig. Als de NS/Prorail dit soort problemen niet meer wil hebben moeten ze maar opschieten met ETCS | |
DriekOplopers | woensdag 18 september 2013 @ 18:58 |
Zeer mee eens. En inderdaad: ProRail blijft lekker buiten schot. Dat is ook de strekking van ons persbericht, dat je hier vindt: http://www.voorbeterov.nl/120421.php | |
Straatcommando. | woensdag 18 september 2013 @ 19:06 |
Maar natuurlijk. Da's gezichtsverlies voor prorail. Wie boeit die ene mcn nou? Volgens mij wordt er letterlijk zo gedacht ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 19:07 |
Sowieso, een taakstraf, welk doel is daarmee gediend? Brengt het de overledene terug? Heelt het de gewonden? Heeft die machiniste een taakstraf nodig om ervan doordrongen te raken "Volgende keer kan ik beter niet een SLT aan knoesten rijden. Bedankt voor deze taakstraf, zonder taakstraf was ik er volgende week weer bovenop gerost!!" Of is het primaal oog-om-oog-tand-om-tand-gedrag? Is vergelding het enige doel? Verbind daar dan maar eens een conclusie aan, OM. ![]() | |
Frenk3nstein | woensdag 18 september 2013 @ 19:10 |
Eens. Maar de schuld aan één individu geven is zo gemakkelijk. | |
DriekOplopers | woensdag 18 september 2013 @ 19:12 |
Overigens: http://www.om.nl/actueel/(...)aakstraf-machiniste/ Extra schofterig vind ik deze passage: " Daarmee hebben beide organisaties artikel 7 van de Beheersconcessie hoofdspoorweginfrastructuur overtreden. Deze overtreding kan niet strafrechtelijk worden vervolgd. In het bestuursrechtelijk domein is overigens reeds actie ondernomen: zowel ProRail als de NS is onder verscherpt toezicht gesteld van de ILT." Dus de top wordt niet vervolgd, maar de uitvoerende wel? Onaanvaardbaar. Het gevolg hiervan kan trouwens zijn, dat machinisten gaan weigeren om te rijden zodra er ook maar het geringste risico op de loer ligt, qua planning etc. En dan hebben ze nog gelijk ook. met dank aan het OM. Is de reiziger weer fijn de lul. | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 19:13 |
Waarom is de top nalatig als de machinist een fout maakt waarop ze zelfs extra geattendeerd is? | |
DriekOplopers | woensdag 18 september 2013 @ 19:15 |
Door het planningtechnisch overtreden van de zorgplicht in de spoorwegwet. Ik zeg niet dat de machinist geen fout heeft gemaakt, ik vind het wel verwerpelijk dat zij als enige wordt gestraft. | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 19:17 |
Individuen hebben een kop die kan rollen. Instanties niet. Altijd zo geweest trouwens. | |
DriekOplopers | woensdag 18 september 2013 @ 19:19 |
Mja. Als je verstandelijk zwaar gehandicapt bent, kun je altijd nog bij het OM gaan werken... | |
Straatcommando. | woensdag 18 september 2013 @ 19:21 |
Ik moet hier om lachen, maar eigenlijk is het gewoon diep en dieptriest. | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 19:22 |
Individuen hebben trouwens ook een kop die kan NADENKEN. Instanties, vult u zelf maar in. | |
bork | woensdag 18 september 2013 @ 19:30 |
6 Doden bij treinbotsing in Canada | |
bork | woensdag 18 september 2013 @ 19:33 |
Duitsers temperen verwachtingen snelle spoorverbinding Groningen - Bremen | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 19:34 |
Hele voorkant van de bus is ook gewoon vernietigd.. :/ | |
Salatrel | woensdag 18 september 2013 @ 19:35 |
de telefoon opnemen is een keuze ook als het je werktelefoon is. | |
DriekOplopers | woensdag 18 september 2013 @ 19:42 |
Maar zoals MVBOV in het persbericht ook benadrukt: het ene telefoontje is het andere niet. | |
Peterselieman | woensdag 18 september 2013 @ 19:43 |
dat kan voorkomen ja. Maar we hebben het in dit geval niet over iemand die een rijbewijs heeft gehaald bij een pakje boter, maar over iemand die een gedegen opleiding heeft genoten en nooit zomaar in de fout zal gaan. | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 19:57 |
Plus: Verschil "Kiezen te bellen" :: "gebeld worden" | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 19:59 |
Then again, als ik me even van hetzelfde opportunistische huichelachtige gedrag als het OM mag bedienen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 september 2013 @ 20:02 |
Dan had er helemaal niets kunnen rijden. De veiligste trein is geen trein, al kun je daar bij de V250 nog vraagtekens bij zetten, omdat ze zelfs stilstaand niet veilig waren. | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 20:05 |
Met minder wissels hoeft er ook minder onderhoud uitgevoerd te worden, minder buitendienststellingen dus een hogere beschikbaarheid. Hé, daar had je even niet aan gedacht ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 20:11 |
Je versterkt alleen maar mijn punt. Prorail is de grote faler hier. En niet poppetje X of poppetje Y op de bok van een stuk ijzer dat veroordeeld is tot een catastrofaal falende infra-compleximadness. | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 20:15 |
Er heeft geen infra gefaald. De machinist heeft gefaald doordat zij niet gestopt is voor rood. | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 20:16 |
Zo kan ik het ook bolle. Die reiziger heeft gefaald. Als die gewoon door was blijven ademen was er niks aan de hand geweest. NADENKEN ![]() | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 20:18 |
Wat is de kerncompetentie van het beroep machinist? Bij groen doorrijden, bij geel afremmen en bij rood stoppen. De rest zijn randvoorwaarden. | |
Peterselieman | woensdag 18 september 2013 @ 20:18 |
er had ATB-Vv kunnen of eigenlijk moeten liggen, aangezien het beschikbaar was en voor deze werkzaamheden haar dienst had kunnen bewijzen | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 20:21 |
Maar die lag er niet. Er kan dus niet gezegd worden dat de infra gefaald heeft. Verder is zo'n sein in de normale dienstregeling geen extreem risicovol sein dus logischerwijs niet meegenomen in het vv programma. | |
DriekOplopers | woensdag 18 september 2013 @ 20:22 |
Niemand zegt dat die Mcn geen fout heeft gemaakt. Alleen: zij wordt (naar mijn mening) buitensporig hard en als enige van de verantwoordelijken aangepakt door het OM. | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 20:23 |
Wat is de kerncompetentie van de mens? Ademhalen toch of niet? Nee dat argument snijdt geen hout, en dat van jou dus ook niet ![]() | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 20:24 |
NS.nl heeft een zoekfunctie!!! http://www.ns.nl/ | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 20:25 |
Ja, en als je de kerncompetentie niet beheerst zal je dus niet meer meedoen. | |
Litpho | woensdag 18 september 2013 @ 20:26 |
"Kerncompetentie" Er zijn geen resultaten gevonden. | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 20:27 |
![]() | |
greavy | woensdag 18 september 2013 @ 20:29 |
Gelukkig zijn we van die k*t-Eva af die je standaard kreeg. | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 20:29 |
Dat zeg ik ook niet. De bestaande infra heeft zijn werk gedaan. Prorail heeft gefaald in het bijtijds "afschalen" van de infra, waardoor dit ongeval mogelijk geworden is. Bestaat zoiets ja? Een groep "extreem risicovolle seinen"? Tof. Als je al weet dat het SEIN risicovol nee wacht EXTREEM risicovol is. Om dan een machinist maar de schuld te geven. Of, als het blijkbaar geen extreem risicovol sein is, om het maar niet van VV te voorzien. Wat kost "het van VV voorzien van een sein"? Wie bepaalt wat er onder "extreem risicovol" verstaan moet worden? Een risico is volgens mij, ALS je het kunt kwantificeren, "de kans dat er iets mis gaat" maal "de impact als er iets mis gaat". Op basis van alleen al die laatste term is elk sein in de wijde Randstad extreem risicovol te noemen. Maar uitgerekend op Amsterdam Centraal weet jij een sein te vinden waar dat niet voor geldt? Kortom, wat is dat verhaal waard? Niks. | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 20:30 |
Wellicht was het weglaten van het woord extreem beter geweest. | |
Peterselieman | woensdag 18 september 2013 @ 20:31 |
het had vanwege de werkzaamheden wel gekund, omdat er een nieuw tijdelijk gevaarpunt gecreëerd werd. Het zegt idd niet dat de infra gefaald heeft, maar ik wijs alleen op de mogelijkheid dat het veiliger had gekund | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 20:31 |
Ik ben overigens een voorstander van het volledig automatiseren van de treindienst. Zonder machinist dus. | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 20:32 |
Precies. Die reiziger moet gestraft worden. Ik stel voor dat we het lijk opgraven, verkrachten, in honderd stukken snijden, erop spugen, er op gaan springen alsof het een beeldje op de rommelmarkt is, en het dan in de brand steken en de as naar de maan schieten. Dat zal d'r leren verdomme kutwijf. Beetje stoppen met ademhalen WAT DENK JE WEL ![]() | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 20:32 |
Gast ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 september 2013 @ 20:32 |
dit zijn juist vragen die je EVA had kunnen stellen | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 20:32 |
Oh, klinkt dat niet erg realistisch? Toch is het niet veel minder realistisch dan wat er nu gebeurt. Okee, wel een beetje. | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 20:33 |
Wanneer gaan we weer bier wegtikken? | |
Peterselieman | woensdag 18 september 2013 @ 20:33 |
je draaft een beetje door, vriend | |
KnightSolaire | woensdag 18 september 2013 @ 20:36 |
EVA is er nog hoor! Maar ook die is vernieuwd, werkt een stuk sneller bij mij althans. https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/ Maar wel top dat er een standaard zoekfunctie is, hoef ik niet meer te googelen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 20:36 |
Je meent het ![]() | |
Litpho | woensdag 18 september 2013 @ 20:37 |
Hey, als Danny zijn infra niet afschaalt... | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 20:37 |
Moeten we zeker naar dat Heerhugovaniemi van je ![]() | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 20:38 |
Nee hoor, we wilden nog een FLIRT tour gaan doen, met uiteraard pimpelend terug! ![]() | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 20:38 |
Je googlet nog steeds, zoekfunctie is geïmplementeerd aan de hand van Google Software ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 20:39 |
Hoe stel je je dat voor precies? | |
Peterselieman | woensdag 18 september 2013 @ 20:39 |
er is juist weer wat bijgekomen in de vorm van een nieuwe SSD | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 20:40 |
Klaasje is fan van FLIRT's, maar heeft er nog nooit ingezeten. Dus stelde onze krullenman voor om een FLIRT tour te gaan maken op een zaterdag. Venlo grens over denk ik of wellicht wat dichterbij. Altijd wat te regelen en dan wat FLIRT's rijden. Zoiets ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 20:40 |
Zie je die sterretjes naast mijn naam? Ik betaal genoeg infraheffing ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 20:41 |
Met kleine letters geldt dat ook voor mij ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 20:42 |
En KISS heb ik ook alleen maar uit de verte gezien ![]() | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 20:42 |
![]() We gaan wel even zien. Doel was begin oktober, mijn dagkaart is geldig t/m de 17e. We'll see. | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 20:45 |
Ik heb wel weer eens zin in een rondje hoor. Momenteel mag ik niet eens klagen met 3 slagjes Deventer - Ruurlo per week. En misschien dat er eens ooit iets mis gaat dat collega uit Ruurlo met de auto zonder mij naar Varsseveld gaat en ik over Winterswijk mag omrijden. Maar voorlopig is het allemaal best punctueel ![]() | |
James1988 | woensdag 18 september 2013 @ 20:45 |
Zegge, mag ik ook mee? ![]() | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 20:47 |
Fine by me, zullen eerst even rondje gaan plannen. Let you know! | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 20:47 |
Jawel jij wel ![]() | |
greavy | woensdag 18 september 2013 @ 20:51 |
[ Bericht 51% gewijzigd door greavy op 18-09-2013 20:52:02 ] | |
Straatcommando. | woensdag 18 september 2013 @ 20:58 |
Vanavond voor het eerst sinds tijden weer een kleine vertraging op Arnhem - Doetinchem. Machinist gooit meteen gas op de lolly om het in te halen. Even de wissels schoonrijden ![]() | |
greavy | woensdag 18 september 2013 @ 21:11 |
Vroegah:![]() Foto's: Peter de Waard ![]() | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 21:14 |
Kijkhoek! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 september 2013 @ 21:20 |
in de loop der jaren is alles erom heen behoorlijk veranderd ![]() | |
James1988 | woensdag 18 september 2013 @ 21:25 |
Gave lineup ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 21:26 |
Ja, het goederenvervoer in het land heeft 3 dagen stil gelegen. Voor één foto. Want als iemand van het spoor het wil, dan kan ineens alles ![]() | |
James1988 | woensdag 18 september 2013 @ 21:30 |
Mja, wat maakt het uit als die zes miljard badslippers een dag later aankomen in de winkels. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 21:32 |
Niet veel. De mentaliteit is wel laakbaar ![]() | |
James1988 | woensdag 18 september 2013 @ 21:35 |
In die tijd kon dat allemaal nog. De klant had toch geen keuze, want NS Cargo was toch de enige goederenboer. Als NS Cargo zei "Dit vrachtje van Groningen naar Rotterdam brengen kost 5 dagen" dan moest je het daar maar mee doen. | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 21:36 |
Oh ik weet nog wel dat die mentaliteit in 2006 geen spat veranderd was hoor ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 18 september 2013 @ 21:41 |
Overigens heeft ILT niet voor niets geconcludeerd dat ProRail is tekortgeschoten in zijn zorgplicht. Dus. | |
Surveillance-Fiets | woensdag 18 september 2013 @ 21:43 |
Zo, dat is best groot daar. | |
greavy | woensdag 18 september 2013 @ 21:45 |
Maar inmiddels kan je je was daar ook ophangen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 21:47 |
Ja. En dus? Aai over de bol, 10 minuten schoffeldienst en doorbroddelen maar. En vervolgens ZO'N bek dat er een Persoon Schuldig is en Vervolgd moet worden. Sterk hoor ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 21:48 |
Waarschijnlijk heeft een stagiair op de juridische afdeling van Prorail eens een boertje gelaten en was dat genoeg om het OM af te schrikken. Dan pak maar een weerloos huisvrouwtje dat ook maar van vlees en bloed is. | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 21:49 |
Vanuit de trein ziet het er een stuk kleiner uit ![]() | |
greavy | woensdag 18 september 2013 @ 21:54 |
uhu. Kijfhoek heeft 43 verdeelsporen waarop geheuveld kan worden (alle 43 verdeelsporen met railremmen enz. uitgerust) en dan nog 10 vertreksporen (tijdelijke opstelsporen voor treinen die wachten op vertrek) op de Kijfhoek Zuid. Op de Kijfhoek Noord heb je vervolgens ook nog 14 aankomstsporen (ook opstelsporen, maar ze hebben daar een andere naam aan gegeven). | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 22:03 |
Antwerpen-Haven is ook niet echt te doen op de fiets ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 18 september 2013 @ 22:07 |
Lees ik bier? | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 22:09 |
Vast wel ![]() | |
Peter | woensdag 18 september 2013 @ 22:10 |
Bier in een bordbistro ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 18 september 2013 @ 22:14 |
Waar bier? | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 22:15 |
in een bordbistro | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 22:18 |
In FLIRT, KISS en BordBistro . | |
James1988 | woensdag 18 september 2013 @ 22:20 |
Waar in West-Duitsland rijdt dan ergens een KISS? | |
greavy | woensdag 18 september 2013 @ 22:23 |
RE2 Wismar-Cottbus RE4 Stendal-Jüterbog Tzt ook op RE Luxemburg-Trier-Koblenz en RE Braunschweig-Rheine/Bielefeld Voor de laatste worden ze door Alpha Trains aangekocht, waarna de Westfalenbahn ze gaat rijden tussen Braunschweig-Rheine/Bielefeld. Edit: Ik las ut ff verkeerd, had "west" gemist | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 22:24 |
Freilassing - Salzburg om te beginnen. | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 22:25 |
Maakt niet uit. West-Duitsland heeft nooit bestaan sinds hij kon poepen ![]() | |
James1988 | woensdag 18 september 2013 @ 22:26 |
Zullen we er dan meteen een weekendretourtje naar Wenen van maken? ![]()
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 22:27 |
Neuh CNL München is genoeg. kan je ook nog leuk naar Berchtesgaden en zo. | |
greavy | woensdag 18 september 2013 @ 22:28 |
IC-dienst Wenen - Freilassing is ook KISS ja. | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 22:31 |
GRUWEL DUBBELDEKSMAT GREAVY ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 18 september 2013 @ 22:32 |
Whehehehehe ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 18 september 2013 @ 22:32 |
Ik heb geen vrij reizen in de BRD. ![]() | |
greavy | woensdag 18 september 2013 @ 22:35 |
Moet wel veel moeite kosten voor die meuk om het VIRM te overtreffen, nietwaar? | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2013 @ 22:35 |
betaal je ook eens voor je genot, net als iedereen. | |
James1988 | woensdag 18 september 2013 @ 22:37 |
Ik vind dit er best wel netjes uitzien: WESTbahn Interior | |
greavy | woensdag 18 september 2013 @ 22:39 |
De RE-versie zal wel wat meer uitgekleed zijn, maar het zal vast goede meuk zijn ![]() | |
b2py | woensdag 18 september 2013 @ 22:42 |
Dan zonder KISS als dat te ver is ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 september 2013 @ 22:44 |
spul van Stadler he, dus dan is de kwaliteit dik in orde | |
GlenSpey | donderdag 19 september 2013 @ 01:49 |
Vandaag voor de eerste keer een rijdende dienst gehad. Heerlijk rondje door t land gemaakt met een 1700/ICR, ICM, SGM en DDZ. Supertoffe ervaring ![]() | |
b2py | donderdag 19 september 2013 @ 06:59 |
Gefeliciteerd man! | |
Duvel | donderdag 19 september 2013 @ 09:27 |
Die bruine in het midden stond dus zondag in Amersfoort. | |
Peterselieman | donderdag 19 september 2013 @ 10:33 |
Goed bezig ![]() | |
Peterselieman | donderdag 19 september 2013 @ 10:55 |
Ben benieuwd wat er zo dringend is | |
b2py | donderdag 19 september 2013 @ 10:58 |
Hadden we dat vorig jaar ook al niet? | |
bork | donderdag 19 september 2013 @ 11:05 |
Ik kijk even bij www.railpro.nl of daar iets staat, breekt mijn klomp, moet je maar eens op klikken wat is dat nu weer? ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 19 september 2013 @ 11:06 |
dat wat bij Nieuwekerk het vervangen van een stuk spoor dat toch nog niet helemaal versleten bleek te zijn | |
b2py | donderdag 19 september 2013 @ 11:12 |
Que? | |
Peterselieman | donderdag 19 september 2013 @ 11:18 |
je bedoelt die gezonde ballasttrein? Niets speciaals aan toch? Het is een enorm stofgeval en het is goed om te kijken of dat iets minder kan | |
Flodder450 | donderdag 19 september 2013 @ 11:43 |
22 oktober naar maastricht toe met een paar klasgenoten! | |
bork | donderdag 19 september 2013 @ 13:06 |
Nee dat bedoel ik niet, ik krijg: http://www.voestalpine.com/railpro/nl/ te zien bij www.prorail.nl. Voestalpine??? ![]() | |
b2py | donderdag 19 september 2013 @ 13:15 |
Voestalpine is het moederbedrijf van RailPro. | |
bork | donderdag 19 september 2013 @ 13:17 |
Ja dat begrijp ik nu wel, ik had er alleen nog nooooooooit van gehoord, beroerde naam btw ![]() Wel handig om te zien wat ze op voorraad hebben, ze moeten van nogal wat dingen er 1 hebben maar de werkelijke voorraad staat op 0, gaat lekker daar. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 19 september 2013 @ 13:27 |
Gaat dat niet gewoon om materieel dat ergens in het land staat voor werkzaamheden vannacht? Niet dat ik de voorraad heb kunnen vinden op die site... | |
b2py | donderdag 19 september 2013 @ 13:28 |
Voestalpine is de grootste Europese bouwer van spooronderdelen. Zit in Linz in Oostenrijk en heeft meer dan 40.000 werknemers. | |
bork | donderdag 19 september 2013 @ 14:23 |
Hier staat de lijst -> http://www.voestalpine.co(...)-_Railstocklijst.pdf [ Bericht 1% gewijzigd door bork op 19-09-2013 14:40:31 ] | |
bork | donderdag 19 september 2013 @ 14:23 |
Gelukkig, ik was al bang dat een lokale marketeer dit bedacht had. | |
b2py | donderdag 19 september 2013 @ 14:45 |
Is van 2 augustus :p | |
Mr_Klaasje | donderdag 19 september 2013 @ 16:49 |
Ik stel voor dat we Nieuwekerk afschaffen. | |
b2py | donderdag 19 september 2013 @ 17:05 |
Dit jaar was het zelfs, 25 februari. ![]() | |
Doc__Zenith | donderdag 19 september 2013 @ 21:08 |
Waar hebben ze dat groene VAM-ding in Amersfoort trouwens vandaan getoverd? De laatste keer dat ik die zag was in 1995 in Zwolle op spoor 2 denk ik... | |
dennistd | donderdag 19 september 2013 @ 21:10 |
Die zijn van de SHD (stichting historisch dieselmaterieel) blijkbaar, en afkomstig van de VSM (Beekbergen). Ook de STAR (Stadskanaal) heeft er een paar. | |
Doc__Zenith | donderdag 19 september 2013 @ 21:12 |
Ok, thanks. Die schuur in stadskanaal ben ik weleens geweest, staat een hoop historie (te roesten). | |
dennistd | donderdag 19 september 2013 @ 21:25 |
Maar goed: het staat er in elk geval nog, dat is al wat. Helaas is er nergens geld om al het materieel op te knappen. En goederenwagens leveren nou eenmaal geen geld op (althans, niet direct zoals rijtuigen waarin je mensen kunt vervoeren) | |
Peterselieman | donderdag 19 september 2013 @ 21:30 |
Absoluut en die brand enkele jaren geleden heeft de STAR ook niet geholpen. Gelukkig hebben ze toen de schouders er onder gezet en de Rus snel op kunnen lappen en ook weer de hal vernieuwd. | |
greavy | donderdag 19 september 2013 @ 21:35 |
Werkzaamheden op elkaar afstemmen: Apeldoorn - Deventer én Almere - Weesp eruit gooien, tegelijk. Handig hoor, worden de treinen gezellig druk op de Veluwelijn. Want die zijn tot nu toe allen met max. 10 bakken ICM of 8 bakken VIRM ingelegd .... | |
Dr_Flash | donderdag 19 september 2013 @ 21:43 |
Wat kan prorail dat nou schelen? Die hebben niks met reizigers te maken ![]() | |
greavy | donderdag 19 september 2013 @ 21:45 |
Mogelijk aanstaande zaterdag naar Hannover en terug. De eerste IC-Berlijn vanaf Amsterdam, en dan de laatste uit Hannover naar Amsterdam terug. Althans, dat wás de planning. Maar als je daar serieus ¤41 enkele reis Hannover - Bad Bentheim voor moet dokken, gaan we nog wel een keer twijfelen of het doorgaat. Of toch maar vanaf Bentheim naar Hannover en terug met het Nahverkehr. Of weet iemand een goedkopere maar wel snellere als RE-verkeer oplossing? Edit: Stellen het een maandje uit, dan kan t voor ¤19 enkele reis :p [ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 19-09-2013 22:13:42 ] | |
ziggyziggyziggy | donderdag 19 september 2013 @ 23:36 |
Voor de liefhebber. http://www.simuwelt.de/game/schwebebahn-simulator-2013 | |
_JdM_ | donderdag 19 september 2013 @ 23:50 |
Lijstje van werkzaamheden+aanpassingen voor komend weekend... Veenendaal Centrum-Rhenen: geen treinen Alleen Zaterdag -Sprinter Breukelen-Rhenen is opgeheven Veenendaal Centrum-Rhenen. Amsterdam Centraal-Sloterdijk(hoog): minder treinen Zaterdag en zondag tussen 8.30-16:00u. -Sprinter Amersfoort-Amsterdam Centraal-Hoofddorp is opgeheven tussen Amsterdam Centraal en Sloterdijk. Het deel tussen Sloterdijk en Hoofddorp keert te Sloterdijk op de Hemboogsporen (spoor 10). Tilburg/'s Hertogenbosch-Eindhoven : geen treinen Boxtel-Eindhoven. Zaterdag en zondag -IC Alkmaar-Maastricht is opgeheven tussen 's Hertogenbosch-Maastricht en rijdt Alkmaar/Amsterdam C-'t Hertogenbosch Tussen Sittard-Maastricht rijdt een vervangende IC. -IC Den Haag C-Venlo is opgeheven tussen Boxtel-Eindhoven. Er rijdt een deel Den Haag-Boxtel en Eindhoven-Venlo. -IC schiphol-Heerlen is opgeheven tussen Boxtel-Eindhoven (en Hoensbroek-Heerlen). Er rijdt een deel Schiphol-Boxtel en een deel Eindhoven-Hoensbroek. Wordt gesplitst en gecombineerd te Sittard met de vervangende IC Sittard-Maastricht. -Sprinter Tilburg Universiteit-Eindhoven is opgeheven tussen Boxtel-Eindhoven. -Sprinter 's Hertogenbosch-Deurne is opgeheven tussen Boxtel-Eindhoven. Er rijdt een deel 's Hertogenbosch-Boxtel en een deel Eindhoven-Deurne. Dordrecht-Gorinchem : geen treinen zaterdag en zondag -Arriva-Stoptrein Dordrecht-Deldermalsen is opgeheven tussen Dordrecht en Gorinchem. Almere-Weesp/Naarden=Bussum : geen treinen Zaterdag en zondag -IC Groningen-Den Haag C is opgeheven tussen Zwolle en Den Haag C en rijdt na Zwolle door als extra IC naar Amersfoort (en door naar Amsterdam C-Enkhuizen)*. Tussen Schiphol-Den Haag C rijdt een vervangende IC. -IC Enschede-Schiphol rijdt extra tussen Schiphol-Den Haag C (en is opgeheven tussen Apeldoorn-Deventer. -IC Lelystad-Vlissingen is opgeheven tussen Amsterdam C-Lelystad. -Sprinter Hoofddorp-Zwolle is opgeheven tussen Weesp-Almere. Er rijdt een deel Hoofddorp-Weesp en een deel Almere-Zwolle. -Sprinter Amsterdam C-Almere Oostvaarders is opgeheven Weesp-Almere C. Het deel tussen Weesp-Almere Oostvaarders rijdt extra door naar Lelystad. -Sprinter Utrecht C-Almere Oostvaarders is opgeheven Naarden=Bussum en rijdt extra Naarden=Bussum-Weesp. -IC Amersfoort Schothorst-Schiphol rijdt extra tussen Schiphol-Den Haag C. -IC Leeuwarden-Den Haag C is opgeheven tussen Zwolle en Den Haag C en rijdt na Zwolle door als extra IC naar Amersfoort (en door naar Amsterdam C-Enkhuizen)*. Tussen Schiphol-Den Haag C rijdt een vervangende IC. *Als er een omgeleide Internationale trein Amsterdam C-Hannover rijdt (zie hieronder), wordt de IC Groningen-Den HaagC te Zwolle gekoppeld aan de IC Leeuwarden-Rotterdam C. Apeldoorn-Deventer : geen treinen. Zaterdag en zondag -Internationale trein Amsterdam C-Hannover rijdt via Amersfoort-Zwolle. -IC Deventer-Enkhuizen is opgeheven Amersfoort-Deventer -IC Enschede-Schiphol is opgeheven Apeldoorn-Deventer. Er rijdt een deel Deventer-Enschede en een deel Apeldoorn-Schiphol en extra door naar Den Haag C. -IC Enschede-Den Haag C is opgeheven Apeldoorn-Deventer. Er rijdt een deel Deventer-Enschede en een deel Apeldoorn-Den Haag C. -Sprinter Apeldoorn-Enschede is opgeheven Apeldoorn-Deventer en rijdt 2x per uur. Wijzigingen onder voorbehouden, lijst wordt op zaterdagoverdag niet actueel gehouden. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 20 september 2013 @ 08:50 |
Is dat inclusief ETCS level 3? | |
Peter | vrijdag 20 september 2013 @ 09:06 |
Welke intercity's rijden er dit weekend wel normaal? ![]() | |
greavy | vrijdag 20 september 2013 @ 09:08 |
Roosendaal - Zwolle? | |
b2py | vrijdag 20 september 2013 @ 09:09 |
Den Helder - Nijmegen ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 20 september 2013 @ 09:24 |
Die van de ene kant van mijn slaapkamer naar de andere kant van de slaapkamer.. Conclusie: spoor door modelspoor vervangen. Dat is tenminste wel betrouwbaar. | |
DriekOplopers | vrijdag 20 september 2013 @ 09:51 |
ProRail heeft desgevraagd naar MVBOV gereageerd op vragen over STS Hattemerbroek. Naast de al eerder op prorail.nl verschenen algemene teksten (die wij dus uit de verklaring hebben gesloopt), heeft ProRail eigenlijk weinig te melden en wordt (begrijpelijkerwijze) gekozen voor een formele opstelling. Oordeel zelf: http://www.voorbeterov.nl/page9.php [ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 20-09-2013 10:08:31 ] | |
Viezze | vrijdag 20 september 2013 @ 10:02 |
Zou het ooit een keer een weekend mogelijk worden normaal te reizen tussen Utrecht - Den Bosch - Tilburg/Eindhoven ![]() Sinds wanneer bemoeien jullie je met wat de SS in Hattem heeft gedaan? ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 20 september 2013 @ 10:09 |
Typo verhercorrigeerd. ![]() | |
James1988 | vrijdag 20 september 2013 @ 11:02 |
Ken je die mop van die nieuwe CEO van de NMBS? Die komt er dus niet. | |
ACT-F | vrijdag 20 september 2013 @ 12:16 |
Ze hebben tot begin jaren '00 in Deventer gereden. | |
ACT-F | vrijdag 20 september 2013 @ 12:18 |
Toch geen kwartierdienst ![]() http://www.goorsnieuws.nl(...)-wel-langere-treinen | |
Fiorano | vrijdag 20 september 2013 @ 12:24 |
Iemand ingangen bij de Valleilijn? Ding is echt overvol 's morgens, ben benieuwd of ze het boemeltje wat langer gaan maken... | |
Bitlord | vrijdag 20 september 2013 @ 13:42 |
Dat kan niet is geen materieel voor. En een extra stel aanschaffen voor een spitsrit per dag is voor een kleine spoorvervoerder als Connexxion een beetje lastig. Hoogstens zouden ze een extra bus Amersfoort - Hoevelaken kunnen laten rijden om het iets te verzachten. Probleem is dan weer dat daar een andere busvervoerder rijdt, namelijk Syntus. Een paar jaar geleden liet Veolia ook extra bussen rijden Boxmeer - Nijmegen om de druk op de volle spitsritten op de Maaslijn iets te verzachten. | |
b2py | vrijdag 20 september 2013 @ 14:05 |
Heeft iemand hier wel eens gehad dat NS HiSpeed hem of haar wilde bellen? Op Twitter de vraag of ik mijn nummer wil DM'en... (naar aanleiding van een vraag naar ProRail.) | |
James1988 | vrijdag 20 september 2013 @ 14:17 |
NS Hispeed heeft mij ook wel eens gebeld ja | |
Litpho | vrijdag 20 september 2013 @ 15:20 |
En gelukkig weer vertraging omdat een ijzerschuiver eerst een lege SLeT moest inplannen ![]() | |
Fiorano | vrijdag 20 september 2013 @ 15:33 |
Ik als spoorleek denk dan, hé er staat er 1 te niksen op bokkeduinen, koppel die dan ff aan in de morgen... | |
b2py | vrijdag 20 september 2013 @ 15:35 |
Die staat er voor onderhoud. | |
KomtTijd... | vrijdag 20 september 2013 @ 15:35 |
De bus is ook niet echt een optie in de spits, die staat ongeveer een uur in de file op dat stukje. | |
Peter | vrijdag 20 september 2013 @ 15:52 |
Een rijtuig aankoppelen op de eindpunten geen optie? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 18:19 |
En alleen al hierom is aanbesteding gewoon geen goed idee voor het Openbaar Vervoer. Oh jee, belangen van een vervoerder dreigen in de knel te komen ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 20 september 2013 @ 18:28 |
Ik zit nu in SLT 2426, waarin een andere stem de automatische omroep doet. Waarschijnlijk is dat een budgetgevalletje geweest, want het klinkt ontzettend blikkerig en niet-natuurlijk. ![]() | |
Straatcommando. | vrijdag 20 september 2013 @ 18:34 |
U reist niet regelmatig in een SGMm? Deesuh sprrrintuh rijd naah elst......en .. nijmeege. Hieehhr kunt u overstappen naarUTRECHT enSHERTOGENBOSCH. Bussen hier zijn nog net even een stukje erger. Als je vanuit Velp Arnhem inrijdt is de eerstvolgende halte AHNJEM BRONBWEEK. Ach, het is nog altijd beter dan in het laatste stel van ee 3x plan v te zitten. Dan is het maar gokken wat de HC/MCN door de speakers schettert. ![]() | |
Hinder | vrijdag 20 september 2013 @ 18:37 |
'Reist u met de OV-chipkaart? .... Vergeet dan niet úít te checken.' ![]() | |
Straatcommando. | vrijdag 20 september 2013 @ 18:38 |
Ook een goede ja. Alsof er tegen een kind van 3 gepraat word. ![]() | |
b2py | vrijdag 20 september 2013 @ 18:38 |
Spoor 1 op Utrecht centraal ziet er goed uit moet ik zeggen na de verbouwing. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 18:41 |
Altijd zo leuk als ik in Zutphen aankom vanuit Ruurlo. "Reizigers voor de trein naar Apeldoorn, Arnhem, Deventer en Hengelo dienen hier over te stappen." Ja. En reizigers voor de trein naar letterlijk ELKE andere bestemming moeten er hier ook uit ![]() | |
James1988 | vrijdag 20 september 2013 @ 18:43 |
Ik heb al jaren geen SGMm meer van binnen gezien. ![]() Ik vond de stem van wijlen Loes van der Schaft best aangenaam om naar te luisteren, duidelijk te verstaan (afgezien van 'Den Haag Holland Spow') en het klonk erg natuurlijk. Dat is voor de stem die ze in SLT 2426 hebben gestopt absoluut niet te zeggen. De automatische omroep in de V250 was nog erger trouwens ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 20 september 2013 @ 18:46 |
Verkapte.. "Kijk mij eens in een V250 hebben gereist"-post ![]() | |
Hinder | vrijdag 20 september 2013 @ 18:47 |
![]() Ik denk dat ik op de eerste dag van 't nieuwe studiejaar in dezelfde SLT heb gezeten. Dacht toen even dat ze de stem in alle Sprinters hadden veranderd, maar dit bleek op de terugweg gelukkig niet het geval ![]() | |
b2py | vrijdag 20 september 2013 @ 18:49 |
*Steekt zijn hand op* | |
Straatcommando. | vrijdag 20 september 2013 @ 18:52 |
Volgens mij is de stem die je n in SGMm's hoort nog steeds die van Loes van der Schaft, maar aangepast op wens van de familie (zoiets een keer gelezen op Somda geloof ik) klinkt nogal robot-achtig, terwijl je wel kan horen dat het een mens is. Verder gewoon prima materiaal, net als V. (bite me ![]() Kwam net ook een lege DM90 voorbij, richting Arnhem. Wit dak ![]() | |
Hinder | vrijdag 20 september 2013 @ 19:09 |
't Mooiste was nog 2 of 3 jaar geleden. Vanwege de krappe dienstregeling tussen Dordrecht en Rotterdam Centraal moest de SPR richting Den Haag Centraal zo goed als elke ochtend omstreeks 7:35 uur 5 tot 10 minuten wachten na Rotterdam Lombardijen, zodat de (ik dacht) intercity richting hetzelfde station kon passeren, om vervolgens op hetzelfde spoor haar weg richting Rotterdam Centraal te vervolgen. Direct na de invoering van de Sprinter op het genoemde traject, werd iedereen elke ochtend een 'goedemorgen' gewenst voor de aankondiging van elk volgende station. Echter, toen de constante 5 tot 10 minuten vertraging tot Blaak en Centraal zo goed als een ritueel werd, viel me iets op: er werd in de Sprinters ineens geen 'goedemorgen'/middag/avond meer gewenst voor elk station ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 19:12 |
Dat had daar niks mee te maken. | |
Straatcommando. | vrijdag 20 september 2013 @ 19:15 |
Hoe werkt die halte-afroep eigenlijk. Op tijd? Want ik heb meer dan een keer meegemaakt dat het de foute stations afriep of gewoon helemaal niets meer zei ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 20 september 2013 @ 19:18 |
Afstand. | |
Hinder | vrijdag 20 september 2013 @ 19:19 |
Dat begreep ik natuurlijk ook wel, maar vond 't toen in die bomvolle Sprinters wel lachen ![]() Niet op positie/plaats gok ik, want heb ook vaak zat meegemaakt dat 't bandje bij Rotterdam Centraal op de één of andere manier gereset werd, en voor Blaak 'Den Haag HS' aangekondigd werd. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 19:21 |
Die SLT's maken er maar een zootje van. Gaat in elk geval niet op positie inderdaad. ![]() | |
Hinder | vrijdag 20 september 2013 @ 19:23 |
En 't rijdt nog als ST ook ![]() | |
James1988 | vrijdag 20 september 2013 @ 19:24 |
Het systeem werkt op basis van het ingevoerde treinnummer en de afstand die is afgelegd sinds het vorige haltepunt. Waarom er geen GPS wordt gebruikt weet ik niet (misschien was dat te duur?) | |
Fixers | vrijdag 20 september 2013 @ 19:27 |
Nów you're thinking with portals! Er staat niet voor niets een dependance van Aperture Science naast Utrecht Centraal. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 19:28 |
Ja. Elk goor kut pubermobieltje heeft GPS, maar voor een trein is het te duur. We willen liever niet weten waar ons ijzer uithangt ook, want dan kunnen we ons daar lekker achter verschuilen in voorkomende gevallen ![]() | |
James1988 | vrijdag 20 september 2013 @ 19:31 |
Ja, lijkt me ook twijfelachtig. In 2007 had ik al een smartphone met een ingebouwde, zeer nauwkeurige, GPS-chip. Voor een trein moet dat dan helemaal geen probleem meer zijn. NS heeft al jaren een systeem genaamd 'Track & Trace' waarmee ze kunnen zien waar de treinen precies uithangen. Arriva heeft ook zoiets en publiceert het zelfs op internet (www.treinviewer.nl). Waarom NS/Siemens/Bombardier dat niet zouden doen voor het RIS van een SLT is mij echt een raadsel. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 19:35 |
Waarschijnlijk kunnen ze het simpelweg niet bedacht krijgen ![]() | |
dennistd | vrijdag 20 september 2013 @ 19:35 |
Volgens mij werkt het Track en Trace-systeem gewoon met bakens die op bepaalde punten gegevens van de trein opvangen | |
ACT-F | vrijdag 20 september 2013 @ 19:40 |
De NS is bang dat men de vertragingen in de gaten gaat houden. | |
Peterselieman | vrijdag 20 september 2013 @ 19:41 |
Hebben ze Arriva gevraagd om het te doen? In de bussen hier klinkt de omroep namelijk ook zo belabberd ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 19:43 |
Oh ja en dat men op basis daarvan voor MILJARDEN aan valse frauduleuze clandestiene illegale verboden GtbV claims gaat indienen. ALSOF ER NOG PAPIEREN KAARTJES ZOUDEN BESTAAN ![]() ![]() | |
ReisT | vrijdag 20 september 2013 @ 21:13 |
Dat is ook leuk met werkzaamheden, als een serie van een ander staion vertrekt dan normaal. Zoals laatst met de Sprinter almere - Rhenen. Wisselde op Bijlmer van treinnummer waarbij het systerm dacht in Breukelen te zijn, en daarna consequent een paar stations voor bleef lopen. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 21:16 |
Als de werkelijkheid het kan, dan moet een afgeleide van de werkelijkheid (namelijk "informatie over de werkelijkheid") het ook kunnen. Dus OF iemand had iets verkeerd ingesteld, OF er zit een bug in infoplus. Wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt natuurlijk ![]() | |
Salatrel | vrijdag 20 september 2013 @ 21:41 |
bij een slt kun je betrekkelijk eenvoudig wijzigingen invoeren zolang het station in de normale dienstregeling ook in gebruik is. Bij een trein nummer traject Roosendaal - den Haag c kun je eenvoudig instellen dat ie niet verder gaat dan Delft maar bijna een trein nummer den Haag c - Dordrecht kun je niet instellen dat ie doorgaat naar Roosendaal. Dat de SPR Breukelen Rhenen een paar stations voorliep omdat ie in Bijlmer arena begon had bij Breukelen ook eenvoudig aangepast kunnen worden | |
AIex | vrijdag 20 september 2013 @ 21:41 |
Beide | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 20 september 2013 @ 21:55 |
Weer boem in Spanje. http://www.treinreiziger.(...)luk_barcelona-145618 | |
Flodder450 | vrijdag 20 september 2013 @ 22:43 |
![]() | |
V2 | vrijdag 20 september 2013 @ 22:45 |
Voor die slagbomen heb ik ooit ook nog wel eens gestaan ja ![]() | |
Doc__Zenith | vrijdag 20 september 2013 @ 22:46 |
Tot 1982 nog ofzo? | |
V2 | vrijdag 20 september 2013 @ 22:47 |
Hm, moet later geweest zijn, anders klopt mijn herinnering niet. In '82 kan ik het niet bewust hebben meegemaakt ![]() | |
Doc__Zenith | vrijdag 20 september 2013 @ 22:48 |
Neem ik eens een keer een HSL in Europa, kom ik in die Eurostar terecht... Wanneer gaan ze die hondenhokken renoveren? | |
Peterselieman | vrijdag 20 september 2013 @ 22:50 |
in 1986 is de laatste trein er gepasseerd. Een jaar later is de boel opgeruimd | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 22:50 |
Gewoon dwars over de A2 ook echt he ![]() Ik moet die tijd ook bewust meegemaakt hebben, al kwamen we daar toen nooit. | |
Doc__Zenith | vrijdag 20 september 2013 @ 22:51 |
Nee, ik ook niet. Toen ik ooit in de Randstad kwam was ik helemaal van slag dat de treinen rood/geel waren ipv blauw/geel ![]() | |
V2 | vrijdag 20 september 2013 @ 22:55 |
Ah, dan kan ik het in '86 dus nog net wel bewust hebben meegemaakt als klein jochie ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 20 september 2013 @ 23:04 |
het vroegste dat ik op treingebied kan herinneren is dat de IC tussen het noorden en Schiphol na Amsterdam CS nog doorging naar Schiphol. De Zuidtak was op dat moment nog niet gereed | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 23:07 |
Ik heb nog wel bewust meegemaakt dat Amsterdam Rai een eindpunt was. Was het voorlaatste binnenlandse kopstation waar je helemaal omheen kon rijden. Het laatste bestaat nog steeds. | |
Peterselieman | vrijdag 20 september 2013 @ 23:08 |
je doelt nu op Rhenen? | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 23:09 |
Uiteraard ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 23:13 |
Zou voor de gein eens moeten kijken hoeveel van die situaties Duitsland heeft. Ik denk wel honderd. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 20 september 2013 @ 23:13 |
eigenlijk was Houten Castellum er vroeger ook eentje | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 23:16 |
Ja, en Utrecht Maliebaan, zo kan ik het ook ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 20 september 2013 @ 23:19 |
Ja, want langs Castellum reden wel andere treinen, maar die stopten er allemaal niet, daar geen station langs de vrije baan lag, maar slechts op een zijspoortje dat door een apart treintje bediend werd. Maliebaan moest je iets ruimer opvatten, maar nu is dat wel een volledig kopstation geworden, helaas | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 23:20 |
Man man wat we in 2006 bij RNL al niet een discussie gehad hebben om definitief vast te leggen wat een "boog" was. Met het oogmerk om die misschien wel over te mogen slaan ![]() ![]()
| |
#ANONIEM | vrijdag 20 september 2013 @ 23:22 |
En toen bedachten ze de "Hanzeboog” ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 23:27 |
Wat zou dat moeten zijn? De Hanzelijn had wel een hoop kunnen oplossen trouwens. We zaten op de laatste dag nog met een hoop geklier in Groningen en moesten toen met de Interliner van Zwolle naar lelystad. Nou dat duurde echt like anderhalf uur of zo man ![]() Maar wat betreft die bogen: Tilburg - Den Bosch is op zich in niets anders dan de genoemde twijfelgevalletjes. En toen wisten we eigenlijk al dat het verkeerd zou gaan ![]() | |
V2 | vrijdag 20 september 2013 @ 23:31 |
Eindhoven - Venlo is dan zeker ook een twijfelgeval? | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 23:34 |
Not really no. Zitten stations tussen. En stations overslaan kan sowieso niet. We hebben zitten denken aan "een verbinding tussen 2 stations die elk minstens 3 buurstations hebben" maar Zwolle - Meppel een boog noemen ging ook niet ![]() | |
Ajaxfan | vrijdag 20 september 2013 @ 23:34 |
Weet iemand wat dit vreemde goederenspoortje bij Sloterdijk / Radarweg is? Komt af en toe een goederentrein overheen maar waar dat spoor naartoe gaat geen idee.![]() Foto is achterhaald want inmiddels loopt er een snelweg hier boven. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 23:35 |
Zal wel iets met het Westelijk Havengebied te maken hebben? | |
#ANONIEM | vrijdag 20 september 2013 @ 23:38 |
Dit ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2013 23:39:47 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 20 september 2013 @ 23:51 |
Dat zou kunnen, ik was na dat ik mij binnen melde bij jou nog even in de AH wat drinken gaan halen en toen met mijn vriendin doorgelopen naar huis (Oosterpoort) Welliicht heb je me zien lopen (2 meter lang, bril en veiligheidstas op de rug) ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 23:55 |
MONO ZIJN JULLIE NOU ZWANGER OF NIET??!! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 23:56 |
Welnee man jij bent vier meter veertig plus het peerd van ome Loeks ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 20 september 2013 @ 23:57 |
dat peerd is oerlelijk | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2013 @ 23:57 |
Dat breekt het signalement allerminst ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 21 september 2013 @ 00:02 |
![]() ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 21 september 2013 @ 00:18 |
Daar is Eurostar mee bezig... ![]() | |
KnightSolaire | zaterdag 21 september 2013 @ 00:26 |
Wat denken jullie van de praktijkproef met VIRM in enkele Sprinterseries om te kijken of deze de rijtijden halen? O.a. Utrecht - Tiel/Breda en Utrecht - Zwolle zijn de uitverkoren series. Ik gok dat de bedoeling is dat, als de proef succesvol is, dat hiermee het DDZ-materieel vrijgespeeld wordt zodat dat weer daadwerkelijk IC-diensten kan gaan rijden? | |
Dr_Flash | zaterdag 21 september 2013 @ 00:35 |
Het zal vast wel min of meer lukken qua proef. Maar of je er blij mee moet zijn? VIRM in de sprinters Utrecht - Zwolle en "DDZ in Echte IC-Diensten"? Like what? De InterCity Utrecht - Leiden die op 50 hele kilometers 3 S-Bahn haltes overslaat? De InterCity Amsterdam Centraal - Zandvoort die op 27 km Misschien 2, maar anders minstens 1 halte overslaat? Het begrip "Intercity" en alle daarmee samenhangende begrippen zijn door NS de afgelopen decennia dusdanig vakkundig uitgehold dat er weinig hoop meer aan kleeft. Dus wat hebben we hier sowieso aan eigenlijk? | |
James1988 | zaterdag 21 september 2013 @ 00:38 |
Brainfart: DDZ op de HSL. Met de motorbak kun je sowieso niets (lust geen 25 kV, heeft geen ERTMS), maar zou je met de rijtuigen i.c.m. een Traxx iets kunnen? Misschien zelfs om ermee naar Antwerpen/Brussel te rijden? | |
b2py | zaterdag 21 september 2013 @ 01:17 |
Sporenplan heeft de tekeningen. | |
b2py | zaterdag 21 september 2013 @ 01:19 |
DDM-1 wordt iig uit de mottenballen gehaald, dit jaar volgens mij nog. | |
mc3347 | zaterdag 21 september 2013 @ 01:51 |
Het is geen test om te kijken of ze de rijtijden halen (op de 5600 is dat met een VIRM -vooral in de herfst- onmogelijk), maar om te kijken wat de gevolgen zijn als ze onder de minimale halteafstand van 7 kilometer gaan zitten. Iets waar ik overigens nooit van gehoord had, maar dat terzijde. | |
dennistd | zaterdag 21 september 2013 @ 06:08 |
Maar goed, dat is toch echt max 140km/h.. [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 21-09-2013 08:09:41 ] | |
Linkse_Boomknuffelaar | zaterdag 21 september 2013 @ 07:07 |
Vakantiefoto's zomer 2013:![]() Praha Smichov ![]() ![]() Beroun Zavodi ![]() ![]() Odessa Glavni ![]() In de buurt van Bilgorod, station Shabo Шабо ![]() Tram nabij station Odessa Glavni ![]() Binnenaanzicht stoptrein (elektrischka) ![]() Kostrino Кострино ![]() Uzhgorod Avtowokzal II ![]() ![]() ![]() Litice nad Orlici ![]() ![]() ![]() Bohousova ![]() Ergens in de buurt van Nymburk | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 21 september 2013 @ 08:10 |
Mogelijk al geplaatst AMSTERDAM - Fyra blijkt een prima trein De Fyra is niet het wrak waar NS de trein voor houdt. Dat blijkt uit geheim onderzoek van het onafhankelijke Britse technisch bureau Mott MacDonald, dat door NS zelf werd geraadpleegd, en waarvan de directiesamenvatting in het bezit is van De Telegraaf http://www.telegraaf.nl/b(...)t_prima_trein__.html | |
Ajaxfan | zaterdag 21 september 2013 @ 08:26 |
Helemaal duidelijk. Was wel een vrij bizar beeld de eerste keer omdat het vlak na een kruispunt zit. | |
b2py | zaterdag 21 september 2013 @ 08:40 |
GTST is er niks bij. Wel mooie wending dit. | |
KnightSolaire | zaterdag 21 september 2013 @ 08:43 |
' Er zijn wel talloze kleine problemen, maar binnen maximaal zeventien maanden is de gehele Fyra-vloot tot een kwalitatief goede trein opgelapt, schrijft Mott.' Dat was toch bekend dat het weer (minimaal) 1,5 jaar zou duren om al die problemen op te lossen? | |
greavy | zaterdag 21 september 2013 @ 08:46 |
Ik kwam vannacht met de auto onder de Meer door. Het stond er lekker vol, nog steeds. |