quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:20 schreef Felagund het volgende:
DO2 vind vast wel goed dat ik het topic heb geopend? (Waarschijnlijk had hij niet door dat hij het gesloten heeft).
I woke with planets in my face is toch wel tof.Duurde wel een tijdje voordat het kwartje viel bij mij.
Die is wel goedquote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:24 schreef Moody het volgende:
I woke with indie in my face.
Gemiste kans
Er is al een keer een Peter TT geweest toch?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:24 schreef Moody het volgende:
I woke with indie in my face.
Gemiste kans
Ik heb 3 nummers van Weeps geluisterd en herinner me al weer waarom ik het kut vind. Nee, niet aan mij besteedquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:29 schreef Norrage het volgende:
Ik ga het maar weer eens luisteren, want anders ben ik geloof ik de enige die het kut vind
nee hoorquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:29 schreef Norrage het volgende:
Ik ga het maar weer eens luisteren, want anders ben ik geloof ik de enige die het kut vind
quote:
Wat ik er van gehoord heb, vind ik er echt niets speciaals aan. Typisch excelsior sound, maar zij waren toevallig één van de eerstenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:29 schreef Norrage het volgende:
Dat soort "prachtige melodieën, riffjes, koortjes, breaks en subtiele scheurende gitaren van Soldaat" is toch juist typisch Excelsior? Toegegeven, Daryll-ann was misschien de eerste, maar sindsdien zijn al die bands zogenaamd subliem met "prachtige melodieën, riffjes, koortjes, breaks en subtiele scheurende gitaren". Altijd hoor ik weer hoe bijzonder elke nieuwe Excelsior plaat weer is, maar elke keer hoor ik dezelfde saaie trucjesquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:35 schreef Maxerazzi het volgende:
En het wegzetten als een typisch Excelsiorbandje, daarmee doe je ze echt zwaar tekort. Weeps is echt een fantastische popplaat, met een berg aan prachtige melodieën, riffjes, koortjes, breaks en subtiele scheurende gitaren van Soldaat.
Ja, dus wat dat betreft wil ik ze ook niet afkraken hoor. Maar ik kan er in ieder geval niks mee, met die zogeheten genialiteit. Maar smaken verschillen hequote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:40 schreef Maxerazzi het volgende:
Ja, dat kun je Daryll-Ann toch niet aanrekenen dat iedereen met die sound probeert aan de haal te gaan? Zelfde geldt voor Johan, die kunnen er ook weinig aan doen dat iedereen die formule probeert te kopiëren.
Mij welquote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:12 schreef Maxerazzi het volgende:
Dit soort pareltjes laat toch niemand onberoerd?![]()
Ik reken het D-A ook niet aan, alleen als ik het bj 1 band niks vind vind ik het bij de rest ook niksquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:40 schreef Maxerazzi het volgende:
Ja, dat kun je Daryll-Ann toch niet aanrekenen dat iedereen met die sound probeert aan de haal te gaan? Zelfde geldt voor Johan, die kunnen er ook weinig aan doen dat iedereen die formule probeert te kopiëren.
Rozekoekrock, heerlijk!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:31 schreef Moody het volgende:
[..]
Creed, Matchbox 20, 3 Doors Down, allemaal al geprobeerd? Rozekoekrock.
Klinkt goedquote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:06 schreef debeterebob het volgende:
Wat vinden jullie van Austra?
Het is een rare stem, maar ik kan het toch waarderenWord toch een beetje fan inmiddels
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:46 schreef Norrage het volgende:
Hmm, die excelsior eenheidsworst weer bij elkaar? Nee dank je
Haha, ik dacht echt dat Daryll-ann door iedereen aanbeden werd, maar dat valt dus wel mee. Of de DA fans liggen nog allemaal brak in bed van een geweldig feestje gisteravond ten ere van deze comebackquote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik moet het toch wel eens zijn met het commentaar op Excelsior hier, de enige die ik er echt uit vind springen zijn Spinvis, Triggerfinger (hoewel ik daar ook niets aan vind), Jacco Gardner en misschien Daily Bread. Heel veel van al die 'brit'popshit van ze doet me echt helemaal niets.
Ach tis wel leuk hoor, als je hier naar Nederlandse muziek kijkt moet je het allemaal een beetje in perspectief zien. Daryll-Ann heeft aardige nummers hoor, maar ik ben niet eens een beetje gelukkiger geworden door dit nieuws, het doet me eigenlijk helemaal niets.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha, ik dacht echt dat Daryll-ann door iedereen aanbeden werd, maar dat valt dus wel mee. Of de DA fans liggen nog allemaal brak in bed van een geweldig feestje gisteravond ten ere van deze comeback
Volgens Ranja mogen we niet haten op Nederlandse muziek en waag het eens te zeggen dat er in Belgie betere muziek isquote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ach tis wel leuk hoor, als je hier naar Nederlandse muziek kijkt moet je het allemaal een beetje in perspectief zien. Daryll-Ann heeft aardige nummers hoor, maar ik ben niet eens een beetje gelukkiger geworden door dit nieuws, het doet me eigenlijk helemaal niets.
Wat is er in België beter dan? Als ik dEUS tegenover Spinvis zet en Soulwax tegenover JXL zet scheelt dat echt niet zoveel. En verder moet Belgie het ook ebben van alle ex dEUS-leden spinoffs en derderangs bandjes.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:40 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Volgens Ranja mogen we niet haten op Nederlandse muziek en waag het eens te zeggen dat er in Belgie betere muziek is
Dat beweer ik ook helemaal nietquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat is er in België beter dan?
In beide landen is genoeg boeiends te vinden, maar weinig dat de mondiale middelmaat overstijgt. Meer van die dingen die leuk zijn voor gratis festivals.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:25 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook helemaal nietKen van beide landen vrij weinig muziek
Ik heb hier geen posts gezien over de Trockener Kecks.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:27 schreef Maxerazzi het volgende:
Als methodmich een pokémon was, had ik hem gekozen om jullie allemaal een lesje te leren na deze blasfemische pagina's over Neerlands trots.
Balthazar was toch een pokemon?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:27 schreef Maxerazzi het volgende:
Als methodmich een pokémon was, had ik hem gekozen om jullie allemaal een lesje te leren na deze blasfemische pagina's over Neerlands trots.
Dit is de top 10 van methodmich qua beste albums ooit:quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb hier geen posts gezien over de Trockener Kecks.
Hehe, Bulbasaur.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:31 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Balthazar was toch een pokemon?
Valt niet tegen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:46 schreef Maxerazzi het volgende:
Oké, dit is het laatste nummer van Weeps dat ik hier drop. Alweer zo'n héérlijk nummertje.
Jacco Gardner en Triggerfinger vind ik dan weer niets.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik moet het toch wel eens zijn met het commentaar op Excelsior hier, de enige die ik er echt uit vind springen zijn Spinvis, Triggerfinger (hoewel ik daar ook niets aan vind), Jacco Gardner en misschien Daily Bread. Heel veel van al die 'brit'popshit van ze doet me echt helemaal niets.
Triggerfinger vind ik zelf ook niet boeiend, maar het lijkt niet zo op de Excelsior-eenheidsworst.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jacco Gardner en Triggerfinger vind ik dan weer niets.Johan en Daryl-Ann nog wel leuk, voor de rest heb ik niet heel veel met Excelsior omdat het zoals je al zegt teveel op elkaar lijkt. The Kik is soms ook nog wel grappig.
Nou nee, juist hoe kleiner de labels of zelfs in eigen beheer uitgegeven hoe interessanter vaak.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nederland met Engeland, Duitsland, Canada, VS en Zweden vergelijken is niet echt eerlijk. Daarom moet je het ook in perspectief zien en dan heeft Nederland best leuke actjes. Overigens in andere segmenten dan indie vaak interessanter dan in indie zelf.
Half mee eens ja.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou nee, juist hoe kleiner de labels of zelfs in eigen beheer uitgegeven hoe interessanter vaak.
Kijk maar naar Excelsior, relatief groot label met heel veel eenheidsworst al valt dat de laatste jaren iets meer mee. Maar een label als Subroutine of in het verleden Transformed Dreams en Tocado zijn veel interessanter.
Ach driekwart van de indie uit de VS leren wij nooit kennen. Wat zeg ik... 95% waarschijnlijkquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Half mee eens ja.Maar je blijft altijd achter lopen in de indie uit de 'leading' landen en tis moeilijk goed vernieuwend te zijn
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:36 schreef Felagund het volgende:
, Even wat vrolijkheid. Al zullen sommigen dit weer standaardmuziek vinden.
Da's absoluut waar. En waar je het dan mee moet doen is gewoon 'leuk'. Maar lang niet altijd bijzonder.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Ach driekwart van de indie uit de VS leren wij nooit kennen. Wat zeg ik... 95% waarschijnlijk
Maar goed, dat geldt ook voor een hoop mensen voor de nederlandse indiebands
Dat geldt voor de meeste muziekquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Da's absoluut waar. En waar je het dan mee moet doen is gewoon 'leuk'. Maar lang niet altijd bijzonder.
Ik denk dat ik zeker 20 tot 30 procent leuk vind, maar nog geen procent bijzonder. Zit voor mij een groot verschil in.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:42 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat geldt voor de meeste muziekIk denk dat ik nog geen 1% van alle muziek leuk vind
van alle muziek ooit wereldwijd?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat ik zeker 20 tot 30 procent leuk vind, maar nog geen procent bijzonder. Zit voor mij een groot verschil in.
België heeft wel meer goede bandjes dan Nederland. Neem bijvoorbeeld Het Zesde Metaal. Ben ik helemaal verslaafd aan.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat is er in België beter dan? Als ik dEUS tegenover Spinvis zet en Soulwax tegenover JXL zet scheelt dat echt niet zoveel. En verder moet Belgie het ook ebben van alle ex dEUS-leden spinoffs en derderangs bandjes.
Nederland met Engeland, Duitsland, Canada, VS en Zweden vergelijken is niet echt eerlijk. Daarom moet je het ook in perspectief zien en dan heeft Nederland best leuke actjes. Overigens in andere segmenten dan indie vaak interessanter dan in indie zelf.
Ik vind ook redelijk wat leuk, maar ook weinig bijzonder.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zeker 20 tot 30 procent leuk vind, maar nog geen procent bijzonder. Zit voor mij een groot verschil in.
Dan wordt het wel een stuk minder, Aziatische muziek kan ik i.h.a. minder waarderen. Afrikaanse muziek ken ik niet veel meer dan Ethiopische Jazz en Zuid-Afrikaanse muziek luister ik ook niet veel.quote:
Van professionals die er echt geld aan proberen te verdienen wel. Al is 30 wat ruim, denk dan richting de 20. Ben niet zo'n zeiker in eerste instantie, pas als het gaat om wat ik zelf op zou zetten word ik lastig.quote:
Ook leuk, noem je 1 voorbeeld van iets wat je goed vind en dat is dan representatief voor het hele land?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
België heeft wel meer goede bandjes dan Nederland. Neem bijvoorbeeld Het Zesde Metaal. Ben ik helemaal verslaafd aan.
Zou willen dat we zoiets in Nederland hadden. Niets komt in de buurt.
Ik denk dat ik een van de hoogste percentages hier ga scoren van iedereen wat dat betreft. Van Japanse folkmuziek op de koto tot Ke$ha tot underground Hip-Hop tot Doom Metal en Algerijnse volkmuziek, ik luister het allemaal wel.quote:
Oezbeekse neusfluitmuziek?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:56 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een van de hoogste percentages hier ga scoren van iedereen wat dat betreft. Van Japanse folkmuziek op de koto tot Ke$ha tot underground Hip-Hop tot Doom Metal en Algerijnse volkmuziek, ik luister het allemaal wel.
En dan moet ik nog zoveel ontdekken. Maar echt bijzonder vind ik niet zo superveel dingen nee.
Trouwens net Geogaddi herluisterd, dat is gewoon het beste BoC album, punt uit.
Ik wist niet dat je boos werd.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Ook leuk, noem je 1 voorbeeld van iets wat je goed vind en dat is dan representatief voor het hele land?
Kirgizische psychedelische stoner jazzhop is wel iets beter.quote:
Er zijn echt genoeg vergelijkbare dingen in Nederland hoor. Je kijkt gewoon niet verder dan je neus lang is. Maar goed, de Nederland vs Belgie discussie wordt langzaamaan wel een beetje een terugkomend fenomeen hier op het forum zeg. Ongelooflijkquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je boos werd.
Het is een voorbeeld van een bandje dat betere muziek maakt dan alle Nederlandse muziek die ik ooit voorbij heb horen komen. Men komt hier altijd klaar op Spinvis, maar dat vind ik altijd redelijk overdreven. Ik luister dan bijvoorbeeld liever naar Het Zesde Metaal, of Gorki, of wat dan ook. Het eerste album van Spinvis is wel goed, maar daarna wordt het steeds minder. Wat zo briljant zou zijn aan een nummer als Oostende kan ik nooit ontdekken.
Maar, om je dan maar gerust te stellen, hier wat meer.
Natuurlijk ook weer een kwestie van smaak, maar ik kan over het algemeen meer met Belgische muziek dan met Nederlandse muziek. Nederlandse muziek komt vaak niet 'af' op mij over. Dat is moeilijk uit te leggen, maar het klinkt altijd alsof er wat mist. Dat heb ik bij de meeste Belgische bandjes bijvoorbeeld nooit.
Oja The Suicidal Birds, die zijn wel tof.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:55 schreef ranja het volgende:
Ik ken dan weer geen belgische bands die dit soort muziek maken.
of zoiets
groot zal het ook in Nederland nooit worden maar dat mag je ook niet verwachten
Helaas wel uit elkaar.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oja The Suicidal Birds, die zijn wel tof.
Spinvis vind ik ook niksquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik wist niet dat je boos werd.
Het is een voorbeeld van een bandje dat betere muziek maakt dan alle Nederlandse muziek die ik ooit voorbij heb horen komen. Men komt hier altijd klaar op Spinvis, maar dat vind ik altijd redelijk overdreven. Ik luister dan bijvoorbeeld liever naar Het Zesde Metaal, of Gorki, of wat dan ook. Het eerste album van Spinvis is wel goed, maar daarna wordt het steeds minder. Wat zo briljant zou zijn aan een nummer als Oostende kan ik nooit ontdekken.
Tja, dit soort bands zijn er in Nederland genoeg. Misschien niet exact, maar Gorki en De mens zijn ook niet helzelfde. Yevgueni kende ik niet maar klinkt ook wel erg algemeen. Misschien moet je wat lokaler gaan zoeken, daar zijn volgens mij genoeg van dit soort te vinden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Maar, om je dan maar gerust te stellen, hier wat meer.
Natuurlijk ook weer een kwestie van smaak, maar ik kan over het algemeen meer met Belgische muziek dan met Nederlandse muziek. Nederlandse muziek komt vaak niet 'af' op mij over. Dat is moeilijk uit te leggen, maar het klinkt altijd alsof er wat mist. Dat heb ik bij de meeste Belgische bandjes bijvoorbeeld nooit.
Wel leuke muziek iddquote:
Ja, was misschien een beetje gefrustreerde opmerking op basis van dat deze discussie zovaak gevoerd wordt en er telkens maar gesuggereerd wordt dat er meer kwaliteit is in Belgie. Ik vind het, net als ranja dat vindt, gewoon onzin. Echt een kwestie van smaak en ik heb het gevoel dat het in veel gevallen gewoon ook een aversie is richting alles dat uit ons eigen landje komt. Dat is echt iets waar veel Nederlanders buitensporig veel last van hebben. Alles uit ons eigen land is kut, kommer en kwel. Zo jammer. Er is hier zoveel goedsquote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nou, je kan veel zeggen, maar niet dat ik niet verder kijk dan mijn neus lang is. Alle Nederlandse overhypte artiestjes probeer ik ook gewoon, zoals een Jacco Gardner bijvoorbeeld. Of een Roosbeef. Eefje de Visser. Het doet me allemaal vrij weinig.
Daar staat dan weer tegenover dat er ook een groep is die alles uit Nederland goed vindt. Minstens net zo vervelend.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, was misschien een beetje gefrustreerde opmerking op basis van dat deze discussie zovaak gevoerd wordt en er telkens maar gesuggereerd wordt dat er meer kwaliteit is in Belgie. Ik vind het, net als ranja dat vindt, gewoon onzin. Echt een kwestie van smaak en ik heb het gevoel dat het in veel gevallen gewoon ook een aversie is richting alles dat uit ons eigen landje komt. Dat is echt iets waar veel Nederlanders buitensporig veel last van hebben. Alles uit ons eigen land is kut, kommer en kwel. Zo jammer. Er is hier zoveel goeds
Leuk nummertjequote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:06 schreef debeterebob het volgende:
Wat vinden jullie van Austra?
Het is een rare stem, maar ik kan het toch waarderenWord toch een beetje fan inmiddels
oh dit soort muziek vind ik uit elk land vreselijkquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:03 schreef Moody het volgende:
België vs Nederland zal een gelijkspelletje worden denk ik....of in ieder geval een eeuwige discussie
Dez Mona is ook een heerlijk bandje uit België. Ik hoor te weinig van dit soort muziek uit Nederland.
Ja, volgens mij staat die volgende week al op de luisterpaalquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:27 schreef Felagund het volgende:
Zou Eefje de Visser dit jaar ook niet met een nieuw album komen?
Ik heb de eerste recensies al gelezenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:27 schreef Felagund het volgende:
Zou Eefje de Visser dit jaar ook niet met een nieuw album komen?
Eefje is wel tofquote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nou, je kan veel zeggen, maar niet dat ik niet verder kijk dan mijn neus lang is. Alle Nederlandse overhypte artiestjes probeer ik ook gewoon, zoals een Jacco Gardner bijvoorbeeld. Of een Roosbeef. Eefje de Visser. Het doet me allemaal vrij weinig.
Ben Cramer: Nederland geen respect voor oude gardequote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:36 schreef debeterebob het volgende:
Iemand nog Nederlandstalige indie in de aanbieding?
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:36 schreef debeterebob het volgende:
en deze hele cd..quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:36 schreef debeterebob het volgende:
Best te pruimenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:41 schreef Norrage het volgende:
Alex van Holstein, ook leuk! En Eefje doet er op mee![]()
Maar meer indie kan het niet zijnquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Best te pruimen
Minpuntje is toch wel dat het een beetje overkomt als cabaretliedje soms.
Dank je wel in ieder geval
Point takenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar meer indie kan het niet zijn
Jonasquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:36 schreef debeterebob het volgende:
Daniel Lohues zou je indie kunnen noemen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:06 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik geef wel toe
Op een of andere manier klinkt Nederlands gewoon wat vreemd
Winterland? Zeker niet slecht.quote:
Truequote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Winterland? Zeker niet slecht.
Altijd Halverwege vind ik een erg mooi nummer.
zekerquote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:15 schreef debeterebob het volgende:
Ik ben nu dat Wahaxachee of zo iets aan het luisterenDat is tof
Het is wel weer rustig.quote:
Jah hij vond Goldfrapp ook leuk, dus misschien slikt hij dit ook wel. Beetje aftasten he.quote:
Die nieuwe van Goldfrapp vond ik weinig aan, wel wat anders dan een nummer als Train.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:32 schreef Moody het volgende:
Jah hij vond Goldfrapp ook leuk, dus misschien slikt hij dit ook wel. Beetje aftasten he.
ben benieuwdquote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:32 schreef Moody het volgende:
Heel geleidelijk gaan we hem mannenmuziek proberen te laten luisterenStapje voor stapje.
Eerst mannen met vrouwenstemmen uiteraardquote:
Nee dat is nou juist waar ik zo'n hekel aan hebquote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:49 schreef Moody het volgende:
Eerst mannen met vrouwenstemmen uiteraard
Heerlijk duet met die andere bekende Noor:quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:51 schreef ranja het volgende:
Ane Brun vind ik wel redelijk, heb 'r op Lowlands gezien maar blijft toch wat teveel piano.
In het genre rustige singer/songwriter dan liever Jessica Lea Mayfield en Laura Marling of zelfs Bat for Lashes.
Dit is wel fijn iddquote:
Oeiquote:
Deze is echt tof jaquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:12 schreef ranja het volgende:
Dit is toch wel een van de traditioneelste nieuwe franse artiesten...
In 2010 bracht ze haar debuutalbum uit en won meteen bijna elke denkbare prijs. Dit is van haar 2e van dit jaar.
Dat was al geen probleem. Luister ook Justin Timberlake en Tegan & Sara bijvoorbeeldquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:14 schreef ranja het volgende:
[..]
ik heb je zo aan de vrouwelijke muziek
Hee hee heeee!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:14 schreef ranja het volgende:
[..]
ik heb je zo aan de vrouwelijke muziek
oja nu moody nog
Justin en John zijn vrouwen, ik wist het!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:15 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat was al geen probleem. Luister ook Justin Timberlake en Tegan & Sara bijvoorbeeld
Alleen de nieuwe John Mayer
Vrouwelijke muziek is toch wat anders dan muziek met zangeres? Volgens dat tooltje op Last.FM is Andrew Bird ook vrouwelijke muziek. Terwijl Marike Jager net iets meer door mannen wordt geluisterd.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:17 schreef Moody het volgende:
[..]
Justin en John zijn vrouwen, ik wist het!
Ozo. Omdat we het steeds over muziek door vrouwen haddenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vrouwelijke muziek is toch wat anders dan muziek met zangeres? Volgens dat tooltje op Last.FM is Andrew Bird ook vrouwelijke muziek. Terwijl Marike Jager net iets meer door mannen wordt geluisterd.
Bijvoorbeeld Daniel Lohues door alleen maar mannen geluisterdquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:24 schreef Moody het volgende:
[..]
Ozo. Omdat we het steeds over muziek door vrouwen hadden
Muziek voor vrouwen dus. Jah, Justin, John, Jason (Mraz).
Oja, Edward Sharpe
Stelregel: Vrouwen luisteren meer naar mannen. Behalve in een huwelijk.
Vrouwen gaan tijdens de muziek vragen wat hij nou precies zingt. Dat schiet niet opquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:27 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld Daniel Lohues door alleen maar mannen geluisterdDat snap ik dan weer niet.
Het gaat *(^$&*$$ over betonpaaltjes, sletquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Vrouwen gaan tijdens de muziek vragen wat hij nou precies zingt. Dat schiet niet op
Vandaar dat je geen vriendin hebtquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:30 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het gaat *(^$&*$$ over betonpaaltjes, slet
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Vandaar dat je geen vriendin hebt(gokje)
Daniel Lohues is vrij geniaal idd. Zowel qua tekst als muziekquote:
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:39 schreef Felagund het volgende:
"'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich. "
Is dat echtquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:44 schreef ranja het volgende:
[..]
er zijn een hoop mensen die denken dat dat over regen gaat
Als je niet uit het oosten komt en de eerste keer de titel leest kan ik mij het nog wel voorstellen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:44 schreef ranja het volgende:
[..]
er zijn een hoop mensen die denken dat dat over regen gaat
Het duurde ook jaren voor ik de naam 'Skik' begreepquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als je niet uit het oosten komt en de eerste keer de titel leest kan ik mij het nog wel voorstellen.
Hunnebedden hebben ze ook.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Skik is nog best tof. Zo ongeveer het enige goede uit Drenthe.
Cuby + The Blizzards zegt je dat wat?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik zeg Johan Derksen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:54 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Cuby + The Blizzards zegt je dat wat?
ut Klazienaveenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jij hebt nooit skik? Zegt men in het westen en zuiden ook "schik hebbben"? Ik hoor het daar namelijk nooit.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:47 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het duurde ook jaren voor ik de naam 'Skik' begreepEn dan kom je uit het oosten ook nog
___
Ik kom uit het oosten, maar ik heb de link tussen schik en Skik nooit gelegdquote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jij hebt nooit skik? Zegt men in het westen en zuiden ook "schik hebbben"? Ik hoor het daar namelijk nooit.
Gaafquote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:06 schreef Norrage het volgende:
Over provincies gesproken, wat een geniaal album is dit. Ontdekt dankzij de FOK! Luistersessie!!!
Solex Ahoy! The Sound Map of the Netherlands, an album by Solex on Spotify
Ik hoor in Gelderland ook niet echt Gelderland.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:17 schreef Moody het volgende:
[..]
Gaaf
Zit er ook een gedachte achter de muziek? Ik hoor Overijssel niet echt in de track Overijssel.
Ik geloof wel dat alle nummers opgenomen zijn met artiesten uit die provincie, maar zeker weten doe ik dat niet. Spinvis komt ook uit Utrecht, maar om nou te zeggen dat het Utrechts klinkt? Hoe klinkt Utrechts uberhaupt ?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:17 schreef Moody het volgende:
[..]
Gaaf
Zit er ook een gedachte achter de muziek? Ik hoor Overijssel niet echt in de track Overijssel.
Als Henk Westbroek natuurlijk:quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat alle nummers opgenomen zijn met artiesten uit die provincie, maar zeker weten doe ik dat niet. Spinvis komt ook uit Utrecht, maar om nou te zeggen dat het Utrechts klinkt? Hoe klinkt Utrechts uberhaupt ?
ik hoor het accent regelmatigquote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat alle nummers opgenomen zijn met artiesten uit die provincie, maar zeker weten doe ik dat niet. Spinvis komt ook uit Utrecht, maar om nou te zeggen dat het Utrechts klinkt? Hoe klinkt Utrechts uberhaupt ?
Zquote:
Nicequote:
Ik dacht hetzelfde toen ik op invoeren klikte bij de 2e postquote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Hoe later het wordt, hoe minder woorden je gebruikt
Ik zit nu Ane van Brun te luisterenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Tss...waar was je dan? Moest je weg zo...nodig?
Fixed.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 00:33 schreef Moody het volgende:
The Liars zijn geniaal, en hebben zelfs een klassieker gemaakt:
Daryll-Ann! Daar was ik destijd helemaal gek van. Ik heb ze ook meerdere keren live gezien. Maar eens in de gaten gaan houden waar ze gaan optreden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:37 schreef Maxerazzi het volgende:
' Got me thinking about the laaaaaaw!'![]()
![]()
Calexico is tof zegquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:05 schreef calexico27 het volgende:
[..]
Daryll-Ann! Daar was ik destijd helemaal gek van. Ik heb ze ook meerdere keren live gezien. Maar eens in de gaten gaan houden waar ze gaan optreden.
Vandaag een Calexico dagje na hun optreden gisteren. Ik heb ze gisteren live gezien in het openluchttheater in Bloemendaal. Was goed. Erg leuke covers van Alone Again Or (van Forever Changes van Love) en Little Black Egg (van the Nightcrawlers).
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:16 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Calexico is tof zeg![]()
En Eleanor ook (wie dat ook aanraadde).
Ben een beetje aan de female vocalistsquote:
Ben je een kloon van Moody?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:04 schreef DO2 het volgende:
Attack On Memory van Cloud Nothings is hier met terugwerkende kracht het album van 2012 geworden. Klassieker.
Zo. Ik heb het gezegd.
Kende je die nog niet?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:04 schreef DO2 het volgende:
Attack On Memory van Cloud Nothings is hier met terugwerkende kracht het album van 2012 geworden. Klassieker.
Zo. Ik heb het gezegd.
Welk nummer is dat?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Oh jaEigenlijk vind ik vooral eerste nummer van Cloud Cult tof
Oh van het laatste album bedoel je. Die moet ik nog gaan luisterenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 19:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Bedoelde derde nummerDat is Complicated Creation
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:24 schreef debeterebob het volgende:
Ben een beetje aan de female vocalistsIk denk dat Ranja trots op me is
O.a. Eleanor, Austra, Tori Amos, Sara Bareilles, Charli XCX, Veronica Falls, Waxahatchee, CocoRosie en Feist
Ik miste jou al een beetje in de Daryll-ann adoratie in het topicquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:34 schreef methodmich het volgende:
Van hun twee klassiekers, Weeps en Happy Traum. Horen in mijn optiek bij de beste platen van Nederlandse bodem ooit.
Net als deze:
Maar dat is allemaal volstrekt arbitrair.
Zal wel een soort koningslied worden als de vaderlandse muziekscene er zich aan gaat wagenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:06 schreef Norrage het volgende:
Opposites, Mr Mississippie en Kensington gaan Nevermind coveren, nu! Op de livestream van 3voor12
Ik ben ook wel benieuwd hoor.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:09 schreef Norrage het volgende:
En Moss, DeWolff en Elle Bandita doen ook mee. En het is best leuk!
Ze zijn nu al bezig he. Het is nú, live op de stream.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoor.
Een van de betere Nirvana covers:
Ik dacht dat ze een album gingen makenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ze zijn nu al bezig he. Het is nú, live op de stream.
http://www.3voor12.nl
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze een album gingen makenSlecht lezen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Zou toch ook best kunnen? Geen idee hoe populair ze hier zijn. Ik weet wel dat een aantal users die we hier al een paar jaar niet meer zien, destijds wel fan waren. Dus het kan goed dat het is omgeslagen en er nu meer mensen zijn die D-A niet kunnen waarderen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik miste jou al een beetje in de Daryll-ann adoratie in het topicNU leek het alsof er echt meer mensen de band niet leuk vinden dan andersom
Kendrick Lamar en JVT zou ik met mijn Hip-Hop achtergrond vet moeten vinden, maar zou ze niet bezocht hebben op Lowlands denk ik. JVT zou ik zelfs professioneel vermeden hebben, heb een gigantische hekel aan ze.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:42 schreef Norrage het volgende:
Kennelijk heeft 3voor12 zoveel shit over zich heen gekregen met hun 10 voor Portishead en hun 3 voor geliefde bandjes etc recensies met BKS, dat ze er voor gekozen hebben in het Lowlands verslag geen rapportcijfers meer te gevenjammer. Die cijfers vond ik altijd wel cool
Maar goed. Highlights dag 1 zijn kennelijk Kendrick Lamar (klinkt geniaal als ik dat zo zie op de videos), Tame Impala en toch de Jeugd. Dat de Formule is echt een geniale festival-anthem, nu al
Hier is hij dat ook, maar dan niet met terugwerkende kracht. Heb je uit dat jaar het album van iamamiwhoami geluisterd? Dat deed mij denken aan wat ik nog van The Knife en Fever Ray herinner (al jaren niet gehoord), en ik meen dat jij daar lyrisch over was.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:04 schreef DO2 het volgende:
Zo. Ik heb het gezegd.
Al die reacties eronderquote:
Ooeh ik keek direct op 3voor12, en niet op youtube dus heb die reacties gelukkig niet gezien. Maar wat een geweldig stuk muziek was dat (al vond ik na 30 minuten ook wel weer genoeg).. Heel veel hulde voor Lowlands dat ze dit soort dingen ook plaatsenquote:Op zondag 18 augustus 2013 15:37 schreef tim. het volgende:
[..]
Hier is hij dat ook, maar dan niet met terugwerkende kracht. Heb je uit dat jaar het album van iamamiwhoami geluisterd? Dat deed mij denken aan wat ik nog van The Knife en Fever Ray herinner (al jaren niet gehoord), en ik meen dat jij daar lyrisch over was.
[..]
Al die reacties eronder. Het leukst vond ik Jacky de Graaf: "kijk ze genieten mongolen" en "dit is geen muziek meer dit is schadelijk voor je oren".
Ik heb hem nog niet gehoord, maar die vorige was heel mooiquote:Op zondag 18 augustus 2013 17:19 schreef Maxerazzi het volgende:
De lovende kritieken voor de nieuwe plaat van Julia Holter zijn echt zwaar terecht. Die plaat doet in één klap mee bij mij bij de beste albums van dit jaar.![]()
Ik kan even niet luisteren, maar wat voor muziek is het? Albumart is tof, dan heb je bij mij al één van de tien punten binnen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:19 schreef Maxerazzi het volgende:
De lovende kritieken voor de nieuwe plaat van Julia Holter zijn echt zwaar terecht. Die plaat doet in één klap mee bij mij bij de beste albums van dit jaar.![]()
Julia Holter is artpop. Beetje electro-pop met klassieke invloeden, maar ook met tsja.....laten we het maar op artpop houden. Kan echt weinig bedenken wat er op lijkt....Julianna Barwick ofzo. Maar je moet het maar luisterenquote:Op zondag 18 augustus 2013 22:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan even niet luisteren, maar wat voor muziek is het? Albumart is tof, dan heb je bij mij al één van de tien punten binnen.
Zal ik doen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Julia Holter is artpop. Beetje electro-pop met klassieke invloeden, maar ook met tsja.....laten we het maar op artpop houden. Kan echt weinig bedenken wat er op lijkt....Julianna Barwick ofzo. Maar je moet het maar luisteren
For the record; ik ben geen Haxan Cloak-fan.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:35 schreef Norrage het volgende:
Maar het is echt heel goed. Ik denk dat het héél erg aan jou en aan DO2 besteed isDit nummer daarboven lijkt zelfs wel een beetje op Haxan Cloak
Wees gerust, heeft er weinig tot niets mee te maken. Ik ga hier toch maar het immer onduidelijke label 'avant-garde' aan hangen. Holter is echt een klasse apart: ieder nummer is een klein universum.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
For the record; ik ben geen Haxan Cloak-fan.
Avant-garde is altijd zo'n rottermquote:Op zondag 18 augustus 2013 22:57 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Wees gerust, heeft er weinig tot niets mee te maken. Ik ga hier toch maar het immer onduidelijke label 'avant-garde' aan hangen. Holter is echt een klasse apart: ieder nummer is een klein universum.
Ben ik het mee eens hoor. John Lennon zei altijd: 'Avant-garde is just French for bullshit'. Maar toch past 't soms wel. Ik vind bijvoorbeeld de laatste twee albums van Talk Talk en het solo-album van Mark Hollis vrijwel onmogelijk om te labelen, omdat de sound zo typisch en 'eigen' is. Vind ik bij Holter ook.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Avant-garde is altijd zo'n rottermBijzonder vaak is het gewoon iets anders waarvoor een 'gewoon' genre blijkbaar te min is.
Oh ik dacht dat jij en DO2 bijna dezelfde smaak hebben. In ieder geval dezelfde manier van lyrisch zijn over muziek. Soms denk ik dat jullie broertjes zijnquote:Op zondag 18 augustus 2013 22:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
For the record; ik ben geen Haxan Cloak-fan.
Godverdomme, Lowlands.quote:Je kunt tijdens de show van Nick Cave op de fiets door de Alpha, want druk is het bepaald niet. Lowlands heeft blijkbaar meer zin in een feestje, maar de show van Cave is absoluut headlinewaardig. Wel of geen publiek.
De sterkste nummers komen van de bejubelde laatste plaat. Een fenomenale uitvoering van Jubilee Street zorgt al voor kippenvel, maar Higgs Boson Blues is mogelijk nog beter.
De intense, geplaagde en ontroerende show is misschien niet bevorderend voor de feestvreugde, al is het beslist een van de absolute hoogtepunten. Nick Cave is de baas van Lowlands op deze laatste dag, ook al heeft lang niet iedereen dat gezien. (HG)
Ik was er ook niet naartoe gegaan hoor, maar das toch wel jammer ja. Je zou toch zeggen dat als zo'n band érgens een publiek vindt in Nederland.. gelukkig hebben ze de hmh wel volgekregenquote:Op maandag 19 augustus 2013 12:12 schreef Maxerazzi het volgende:
Van nu.nl:
[..]
Godverdomme, Lowlands.Vorig jaar was het bij Wilco ook al voor de helft leeg. Echt bizar.
Ik begin de organisatie van Lowlands helemaal te begrijpen. Met zo'n publiek heeft het absoluut geen zin om je best te doen op een programmering. Het mag al een godswonder heten dat ze de moeite hebben genomen om iemand als Steve Reich te boeken.
Teveel publiek dat gewoon niet komt voor de muziek, of maar voor 1 of 2 populaire bandjes.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:12 schreef Maxerazzi het volgende:
Van nu.nl:
[..]
Godverdomme, Lowlands.Vorig jaar was het bij Wilco ook al voor de helft leeg. Echt bizar.
Ik begin de organisatie van Lowlands helemaal te begrijpen. Met zo'n publiek heeft het absoluut geen zin om je best te doen op een programmering. Het mag al een godswonder heten dat ze de moeite hebben genomen om iemand als Steve Reich te boeken.
Nee hoor, BKS was nog erg authentiek en sfeervol. Benieuwd hoe lang ze dat vol gaan houdenquote:Op maandag 19 augustus 2013 12:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Teveel publiek dat gewoon niet komt voor de muziek, of maar voor 1 of 2 populaire bandjes.
Lowlands wordt langzaam het Pinkpop van de polder. Als je echt leuke sfeervolle festivals wilt zien, moet je helaas over de grens kijken.
Dat is een relatief onbekend festival, daar komen nog mensen voor de muziek.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:45 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Nee hoor, BKS was nog erg authentiek en sfeervol. Benieuwd hoe lang ze dat vol gaan houden
Ik had misschien ook wel wat anders gekozen, maar dat is dan vooral omdat ik ze toch al in de HMH zal zien.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:43 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ik was er ook niet naartoe gegaan hoor, maar das toch wel jammer ja. Je zou toch zeggen dat als zo'n band érgens een publiek vindt in Nederland.. gelukkig hebben ze de hmh wel volgekregen
Klopt, en ze stonden tegelijk met twee andere redelijke acts geloof ik (kan mij ze niet meer 100% zeker herinneren. The XX toevallig?).quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:05 schreef Norrage het volgende:
Maar net als Wilco vorig jaar, was het ook aan het einde van de dag of niet? Tsja, zondag gaan toch best wat mensen óf naar huis óf het festival met een feestje afsluiten. En niet met van die serieuze acts
Voorlopig vinden jullie 'de vraagprijs te hoog' en PEC gaat nóóit water bij de wijn doen voor de belangrijkste speler dus niet te snel blij worden.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:10 schreef Moody het volgende:
[..]
Was het ook. Geintje natuurlijk
Sorry dat we Mokhtar bij jullie wegkapen
Ben niet blij. Vind het oprecht jammer.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voorlopig vinden jullie 'de vraagprijs te hoog' en PEC gaat nóóit water bij de wijn doen voor de belangrijkste speler dus niet te snel blij worden.
Pfff. Heracles gaat de top 16 niet eens halen als ze zo doorgaan.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:18 schreef Moody het volgende:
[..]
Ben niet blij. Vind het oprecht jammer.
Vind het leuk dat Zwolle het zo goed doet. Aan het eind van het seizoen 4 Overijsselse club in de top-6
op Best Kept Secret vielen ze me tegen in vergelijking met Lowlands wat jaren geleden, ik denk dat die maar skip.quote:
Gisteren uit gewonnen tegen Heerenveen toch? Al weet ik niet hoeveel dat tegenwoordig zegtquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pfff. Heracles gaat de top 16 niet eens halen als ze zo doorgaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:19 schreef Moody het volgende:
Gisteren uit gewonnen tegen Heerenveen toch? Al weet ik niet hoeveel dat tegenwoordig zegt
En de Foo Fighters vorig jaar. Wilco kan je dan nog wel verklaren, was echt verschrikkelijk geprogrammeerd. Maar nu stond Nick Cave slechts naast the Knife, wat een volstrekt andere act is en wss niet veel fans zou wegkapen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:10 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Klopt, en ze stonden tegelijk met twee andere redelijke acts geloof ik (kan mij ze niet meer 100% zeker herinneren. The XX toevallig?).
Ik hoor er hele slechte verhalen over, maar ik moet hem natuurlijk wel luisterenquote:
en Goat, een soort stoner band heb ik begrepenquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:22 schreef Norrage het volgende:
En de Foo Fighters vorig jaar. Wilco kan je dan nog wel verklaren, was echt verschrikkelijk geprogrammeerd. Maar nu stond Nick Cave slechts naast the Knife, wat een volstrekt andere act is en wss niet veel fans zou wegkapen.
stoner? das meer wereldmuziek met veel psychedelische invloeden. Redelijk te vergelijken met The Knife. Stoner hoor ik er echt niet in terugquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:30 schreef ranja het volgende:
[..]
en Goat, een soort stoner band heb ik begrepen
ik heb het ook maar van een vriend die ze op Lowlands gezien heeftquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:32 schreef Bol_Wan het volgende:
stoner? das meer wereldmuziek met veel psychedelische invloeden. Redelijk te vergelijken met The Knife. Stoner hoor ik er echt niet in terug
Dit dus. Erg fijn live. Deed me ook denken aan The Slits qua vocalen. Inderdaad weinig stoner aan.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:32 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
stoner? das meer wereldmuziek met veel psychedelische invloeden. Redelijk te vergelijken met The Knife. Stoner hoor ik er echt niet in terug
Ik ben wel benieuwd naar hoe mijn 'aanrader' Theme Park is bevallenquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:18 schreef Z het volgende:
Dat zegt wellicht meer over de rest van het programma dan over FF.
Ik ga voor poging 2quote:
Echt, hé! Geniaal.quote:
Top 5je hoor, misschien wel meerquote:
Alsof hier een top 5 van te maken isquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Top 5je hoor, misschien wel meer
Zeker met headphones
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:48 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Alsof hier een top 5 van te maken isIk bedoel in een top 5 albums van het jaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tsja, dit is geen One Direction he
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Ik denk dat het typisch muziek is die moet groeien. Ik geef het een kansquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:49 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik bedoel in een top 5 albums van het jaarTsja, dit is geen One Direction he
quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik denk dat het typisch muziek is die moet groeien. Ik geef het een kansMaar ik denk niet dat ze top 10 halen bij mij
OD overigens ook niet
Misschien plek 100 in de liedjes top 100
Ik vind de richting van Sigur Ros toch wel iets toffer dan wat die Holter doet, zonder dat ik daarbij een waardeoordeel geefIk vind Sigur Ros nou niet bepaald vergelijkbaar, maar ik snap wel ongeveer waar je heen wilt ja. Sigur Ros is misschien wat meer een bombastische versie van Julia, maar stiekem wel een erg voorspelbare versie van JuliaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Daar wilde ik heen jaquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind Sigur Ros nou niet bepaald vergelijkbaar, maar ik snap wel ongeveer waar je heen wilt ja. Sigur Ros is misschien wat meer een bombastische versie van Julia, maar stiekem wel een erg voorspelbare versie van Julia
Toen ik gister probeerde te bedenken waar Julia op lijkt, kwam ik ook helemaal nergensquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:01 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Daar wilde ik heen jaFijn dat je me dan toch begrijpt
Het is allebei wat sferisch inderdaad en die Julia is wat 'bescheidener'
Ik weet verder ook niet zo goed waar ze mee te vergelijken zijn. Ben er niet zo in thuis
Sigúr Ros voorspelbaar?quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind Sigur Ros nou niet bepaald vergelijkbaar, maar ik snap wel ongeveer waar je heen wilt ja. Sigur Ros is misschien wat meer een bombastische versie van Julia, maar stiekem wel een erg voorspelbare versie van Julia
Leuk voor 'm dat ie zo wordt geplugd door PF.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:04 schreef Z het volgende:
Jacco op PF. Leuke filmpjes. Voel ook enige trots.
Om ze als voorspelbaar te omschrijven gaat misschien wat ver maar.. Ik vind dat er toch wel een dalende lijn in hun studiowerk is. Live nog steeds een fenomeen maar moesten ze de laatste paar albums niet hebben uitgebracht (niet dat ze zo slecht zijn), het zou niet zo erg zijn. Van '99 tot '07 was toch wel hun hoogtepunt, naar mijn bescheiden mening.quote:
O, dat ben ik helemaal met je eens. Die mening mag dus wel wat minder bescheiden. Vlaming.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:35 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Om ze als voorspelbaar te omschrijven gaat misschien wat ver maar.. Ik vind dat er toch wel een dalende lijn in hun studiowerk is. Live nog steeds een fenomeen maar moesten ze de laatste paar albums niet hebben uitgebracht (niet dat ze zo slecht zijn), het zou niet zo erg zijn. Van '99 tot '07 was toch wel hun hoogtepunt, naar mijn bescheiden mening.
Zacht, hard, zacht, hard, zacht hard, climax, climax, climax. Ja sorry hoor, ik heb niks met hun en post-rock in het algemeenquote:
Niet helemaal eens. Ik denk dat ik Takk... en Valtari de beste albums vind, hoewel menigeen Valtari verfoeid. Ik zelf vind bijvoorbeeld Isjaki, Valtari en Varud toch wel zeer toffe nummersquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:35 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Om ze als voorspelbaar te omschrijven gaat misschien wat ver maar.. Ik vind dat er toch wel een dalende lijn in hun studiowerk is. Live nog steeds een fenomeen maar moesten ze de laatste paar albums niet hebben uitgebracht (niet dat ze zo slecht zijn), het zou niet zo erg zijn. Van '99 tot '07 was toch wel hun hoogtepunt, naar mijn bescheiden mening.
Hier alvast een nummer om dat helemaal te ontkrachten.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zacht, hard, zacht, hard, zacht hard, climax, climax, climax. Ja sorry hoor, ik heb niks met hun en post-rock in het algemeenBehalve met Godspeed, maar die stralen net een sfeer uit die ik wel mag
Serieus? Eerste keer dat ik dat hoorquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Niet helemaal eens. Ik denk dat ik Takk... en Valtari de beste albums vind, hoewel menigeen Valtari verfoeid. Ik zelf vind bijvoorbeeld Isjaki, Valtari en Varud toch wel zeer toffe nummers
Dat maakt 't juist zo cool. Dat zelfverzonnen taaltje werkt alleen maar beter als je überhaupt geen herkenning hebt in de woorden.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:43 schreef debeterebob het volgende:
Ik vind het wel echt pauper dat ze óf die liedjes onuitspreekbare namen geven óf geen titel geven
Eerste album ken ik het minst goed. Die jaag ik er nog wel een keer doorheen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:43 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Serieus? Eerste keer dat ik dat hoorBijvoorbeeld iets als Ágætis byrjun is zo - Norrage kom er maar in - sferisch. Neemt me altijd helemaal mee, erg intens album. Standaardwerk wat mij betreft.
Ágætis Byrjunquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:43 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Serieus? Eerste keer dat ik dat hoorBijvoorbeeld iets als Ágætis byrjun is zo - Norrage kom er maar in - sferisch. Neemt me altijd helemaal mee, erg intens album. Standaardwerk wat mij betreft.
Ik vind het ook echt super irritant. Thom Yorke versta ik ook geen flikker van, maar daar kan ik tenminste nog doen alsofquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:45 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dat maakt 't juist zo cool. Dat zelfverzonnen taaltje werkt alleen maar beter als je überhaupt geen herkenning hebt in de woorden.
Hoe heette ook al weer dat Nederlandse bandje met een eigen verzonnen taalquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind het ook echt super irritant. Thom Yorke versta ik ook geen flikker van, maar daar kan ik tenminste nog doen alsof
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |