Ik wist niet dat je boos werd.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Ook leuk, noem je 1 voorbeeld van iets wat je goed vind en dat is dan representatief voor het hele land?
Kirgizische psychedelische stoner jazzhop is wel iets beter.quote:
Er zijn echt genoeg vergelijkbare dingen in Nederland hoor. Je kijkt gewoon niet verder dan je neus lang is. Maar goed, de Nederland vs Belgie discussie wordt langzaamaan wel een beetje een terugkomend fenomeen hier op het forum zeg. Ongelooflijkquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je boos werd.
Het is een voorbeeld van een bandje dat betere muziek maakt dan alle Nederlandse muziek die ik ooit voorbij heb horen komen. Men komt hier altijd klaar op Spinvis, maar dat vind ik altijd redelijk overdreven. Ik luister dan bijvoorbeeld liever naar Het Zesde Metaal, of Gorki, of wat dan ook. Het eerste album van Spinvis is wel goed, maar daarna wordt het steeds minder. Wat zo briljant zou zijn aan een nummer als Oostende kan ik nooit ontdekken.
Maar, om je dan maar gerust te stellen, hier wat meer.
Natuurlijk ook weer een kwestie van smaak, maar ik kan over het algemeen meer met Belgische muziek dan met Nederlandse muziek. Nederlandse muziek komt vaak niet 'af' op mij over. Dat is moeilijk uit te leggen, maar het klinkt altijd alsof er wat mist. Dat heb ik bij de meeste Belgische bandjes bijvoorbeeld nooit.
Oja The Suicidal Birds, die zijn wel tof.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:55 schreef ranja het volgende:
Ik ken dan weer geen belgische bands die dit soort muziek maken.
of zoiets
groot zal het ook in Nederland nooit worden maar dat mag je ook niet verwachten
Helaas wel uit elkaar.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oja The Suicidal Birds, die zijn wel tof.
Spinvis vind ik ook niksquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik wist niet dat je boos werd.
Het is een voorbeeld van een bandje dat betere muziek maakt dan alle Nederlandse muziek die ik ooit voorbij heb horen komen. Men komt hier altijd klaar op Spinvis, maar dat vind ik altijd redelijk overdreven. Ik luister dan bijvoorbeeld liever naar Het Zesde Metaal, of Gorki, of wat dan ook. Het eerste album van Spinvis is wel goed, maar daarna wordt het steeds minder. Wat zo briljant zou zijn aan een nummer als Oostende kan ik nooit ontdekken.
Tja, dit soort bands zijn er in Nederland genoeg. Misschien niet exact, maar Gorki en De mens zijn ook niet helzelfde. Yevgueni kende ik niet maar klinkt ook wel erg algemeen. Misschien moet je wat lokaler gaan zoeken, daar zijn volgens mij genoeg van dit soort te vinden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Maar, om je dan maar gerust te stellen, hier wat meer.
Natuurlijk ook weer een kwestie van smaak, maar ik kan over het algemeen meer met Belgische muziek dan met Nederlandse muziek. Nederlandse muziek komt vaak niet 'af' op mij over. Dat is moeilijk uit te leggen, maar het klinkt altijd alsof er wat mist. Dat heb ik bij de meeste Belgische bandjes bijvoorbeeld nooit.
Wel leuke muziek iddquote:
Ja, was misschien een beetje gefrustreerde opmerking op basis van dat deze discussie zovaak gevoerd wordt en er telkens maar gesuggereerd wordt dat er meer kwaliteit is in Belgie. Ik vind het, net als ranja dat vindt, gewoon onzin. Echt een kwestie van smaak en ik heb het gevoel dat het in veel gevallen gewoon ook een aversie is richting alles dat uit ons eigen landje komt. Dat is echt iets waar veel Nederlanders buitensporig veel last van hebben. Alles uit ons eigen land is kut, kommer en kwel. Zo jammer. Er is hier zoveel goedsquote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nou, je kan veel zeggen, maar niet dat ik niet verder kijk dan mijn neus lang is. Alle Nederlandse overhypte artiestjes probeer ik ook gewoon, zoals een Jacco Gardner bijvoorbeeld. Of een Roosbeef. Eefje de Visser. Het doet me allemaal vrij weinig.
Daar staat dan weer tegenover dat er ook een groep is die alles uit Nederland goed vindt. Minstens net zo vervelend.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, was misschien een beetje gefrustreerde opmerking op basis van dat deze discussie zovaak gevoerd wordt en er telkens maar gesuggereerd wordt dat er meer kwaliteit is in Belgie. Ik vind het, net als ranja dat vindt, gewoon onzin. Echt een kwestie van smaak en ik heb het gevoel dat het in veel gevallen gewoon ook een aversie is richting alles dat uit ons eigen landje komt. Dat is echt iets waar veel Nederlanders buitensporig veel last van hebben. Alles uit ons eigen land is kut, kommer en kwel. Zo jammer. Er is hier zoveel goeds
Leuk nummertjequote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:06 schreef debeterebob het volgende:
Wat vinden jullie van Austra?
Het is een rare stem, maar ik kan het toch waarderenWord toch een beetje fan inmiddels
oh dit soort muziek vind ik uit elk land vreselijkquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:03 schreef Moody het volgende:
België vs Nederland zal een gelijkspelletje worden denk ik....of in ieder geval een eeuwige discussie
Dez Mona is ook een heerlijk bandje uit België. Ik hoor te weinig van dit soort muziek uit Nederland.
Ja, volgens mij staat die volgende week al op de luisterpaalquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:27 schreef Felagund het volgende:
Zou Eefje de Visser dit jaar ook niet met een nieuw album komen?
Ik heb de eerste recensies al gelezenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:27 schreef Felagund het volgende:
Zou Eefje de Visser dit jaar ook niet met een nieuw album komen?
Eefje is wel tofquote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nou, je kan veel zeggen, maar niet dat ik niet verder kijk dan mijn neus lang is. Alle Nederlandse overhypte artiestjes probeer ik ook gewoon, zoals een Jacco Gardner bijvoorbeeld. Of een Roosbeef. Eefje de Visser. Het doet me allemaal vrij weinig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |