quote:Er is het een en ander aangepast bij deze order. We zullen ze helaas niet op de Belgische of Nederlandse sporen tegenkomen. Daar krijgen we wel een stuk meer beenruimte voor terug. Eerste inzet van de 12-delige variant vanaf december 2017, de 10-delige wordt dus verlengd. De korte versie (7) zien we pas vanaf 2020 op de rails. En tadaa, de 12-delige krijgt een vmax van 250km/h ipv 249. Dus een andere TSI klasse. Ik vind het merkwaardig dat DB zich blijkbaar minder actief (agressief?) op de buitenlandse markten richten.
Serieus, is die 1-ne kilometer harder echt een aanpassing, of gewoon een programmaregel in de software...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:04 schreef James1988 het volgende:
Even iets anders wat ik hier nog niet had zien voorbijkomen: op HGBTF schrijft ene kika dat DB de plannen met de ICx-treinen wéér gewijzigd heeft:
[Riedeltje specs]
Ik zag alleen een goederentrein voorbijkomen toen we die 20 minuten stonden te niksen op Boxtel. De trein werd in Eindhoven stilgezet op spoor 5, om de volgende ochtend waarschijnlijk gebruikt te worden als eerste trein in de tegenovergestelde richting.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:58 schreef greavy het volgende:
Gezien de tijd zou ik haast denken dat het iets met een aansluiting is ofzo.
voor die ene kilometer per uur gelden andere veiligheidseisen. De treinstellen vallen in een andere klasse met zwaardere eisen. Niet voor niets was eerst een Vmax van 249 km/h gekozen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Serieus, is die 1-ne kilometer harder echt een aanpassing, of gewoon een programmaregel in de software...
Dan ga ik de vraag andersom stellen, sorryquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor die ene kilometer per uur gelden andere veiligheidseisen. De treinstellen vallen in een andere klasse met zwaardere eisen. Niet voor niets was eerst een Vmax van 249 km/h gekozen.
Lache jonge straks komt er eoa oetlul zeggen dat er steeds meer treinen 320+ rijden, dus dat de klasse onder de allersnelste treinen ineens tot en met 274 km/h gaatquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor die ene kilometer per uur gelden andere veiligheidseisen. De treinstellen vallen in een andere klasse met zwaardere eisen. Niet voor niets was eerst een Vmax van 249 km/h gekozen.
neequote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan ga ik de vraag andersom stellen, sorry: Gaat die 1 km harder echt iets uitmaken in de Dienstregeling .
Nee natuurlijkquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan ga ik de vraag andersom stellen, sorry: Gaat die 1 km harder echt iets uitmaken in de Dienstregeling .
het is maar net waar je de grens gaat trekken hequote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lache jonge straks komt er eoa oetlul zeggen dat er steeds meer treinen 320+ rijden, dus dat de klasse onder de allersnelste treinen ineens tot en met 274 km/h gaat
Een onderzoek instellen betekent niet dat het ergens over gaat. Er zijn onderzoeken gehouden over minder interessante dingen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Okee, vooruitlopend op het artikel in de metro.
Je kan vinden wat je wilt van onze aanpak, maar ILT voelt wel iets voor onze stellingname dat er maandag bij Schiedam iets grondig is misgegaan. Ze hebben ons verzoek om een onderzoek in te stellen dus ingewilligd. Het gaat dus wel ergens over.
Zie verder:
http://www.voorbeterov.nl/130723.php
Precies, totaal arbitrair dusquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is maar net waar je de grens gaat trekken he
Bronquote:26 juli 2013
INSPECTIE GAAT TREININCIDENT SCHIEDAM ONDERZOEKEN
Voor Beter OV is blij dat de Inspectie Leefomgeving en Transport een onderzoek instelt naar het falen van de NS bij het stranden van een trein bij Schiedam, afgelopen maandag. In die trein raakten maar liefst acht reizigers door de hitte onwel. Voorzitter Rikus Spithorst: “In plaats van ons impliciet weg te zetten als een stel oproerkraaiers, mag de NS nu aan de Inspectie gaan uitleggen, waar het wél om gaat. Namelijk hoe het kon dat een opeenstapeling van ontwerp- en procedurefouten kon leiden tot het onwel worden van acht passagiers in een gestrande trein.”
De afgelopen dagen ontstond discussie over de vraag of onze oproep om conducteurs in extreme gevallen bij een gestrande trein een paar ruiten te laten intikken, en bij uiterste nood passagiers dat te laten doen, nu wel verstandig was.
De discussie over de feiten
*dat ramen van veel treinen niet kunnen worden geopend als bij een stranding de airco uitvalt,
*dat ventilatoren in de trein niet door een accu op gang worden gehouden bij stroomuitval en
*dat bij Schiedam slechts een schamele drie deuren werden geopend (drie deuren op een zesbaks dubbeldekstrein in de brandende zon, dat is dus veel en veel te weinig)
is tot nu toe echter onderbelicht gebleven.
De NS maakt zich er te gemakkelijk vanaf. Ons idee wordt “gevaarlijk” genoemd (terwijl het gaat om een oplossing voor een probleem dat als gevolg van ontwerp- en procedurefouten zélf gevaarlijk is), voorts zegt de NS: “als er ruiten worden ingetikt gaan passagiers op de spoorbaan lopen” (en gaat daarmee voorbij aan het feit dat passagiers die de trein wensen te verlaten dat toch wel doen via een van de deuren die ze gewoon met een noodhendel kunnen openen, en bovendien: wanneer kan worden voorkomen dat het in een trein snikheet wordt, zijn passagiers eerder geneigd om in de trein te blijven ipv over het spoor te gaan wandelen).
Het siert de NS niet dat onze suggesties als zijnde onverantwoordelijk publiekelijk naar de prullenbak worden verwezen in plaats van dat de NS ruiterlijk toegeeft dat er bij Schiedam iets is misgegaan dat aanleiding moet zijn tot maatregelen om herhaling te voorkomen.
Lees hier de brief van ILT:
Utrecht, 25 juli 2013
Geachte heer Spithorst,
Naar aanleiding van uw brief d.d. 23 juli 2013 aan de inspectie aangaande het voorval van een gestrande trein bij Schiedam d.d. 22 juli 2013 bericht ik u als volgt.
Dit voorval is door ILT in onderzoek genomen, waarbij met name gekeken gaat worden op welke wijze de veiligheidszorgsystemen van de betrokken partijen in deze gefunctioneerd hebben. De inspectie verwijst daarbij naar de Veiligheidswaarschuwing gestrande treinen van 23 december 2010, waarbij onder andere het aspect van klimaatbeheersing bij calamiteiten en verstoringen onder de aandacht werd gebracht.
Met vriendelijke groeten,
Ir. X. Xxxxx
Senior inspecteur / coordinator vakgroep materieel
Ja, maar dat wil niet zeggen dat het ergens over gaat.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Grenzen zijn per definitie arbitrair. Ze moeten echter wel gedefinieerd worden.
Dat beweer ik ook niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat wil niet zeggen dat het ergens over gaat.
Zeg nou zelf: als ILT het allemaal maar onzin en onbelangrijk gezeur zou vinden, dan zouden ze geen onderzoek doen. Toch?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Een onderzoek instellen betekent niet dat het ergens over gaat. Er zijn onderzoeken gehouden over minder interessante dingen.
Mensen moeten toch aan het werk blijven he. Als hier iets gelijkaardigs is gebeurt als in Bretigny dan was het vast aan de kant/op de langere baan geschoven... Want dan gaat "Bretigny" voor...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zeg nou zelf: als ILT het allemaal maar onzin en onbelangrijk gezeur zou vinden, dan zouden ze geen onderzoek doen. Toch?
Drogreden, Beroep op autoriteit. "Als die het vindt dan moet het wel belangrijk zijn!" Zo werkt het dus niet. Inspeling op de waan van de dag en vooral komkommertijd.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zeg nou zelf: als ILT het allemaal maar onzin en onbelangrijk gezeur zou vinden, dan zouden ze geen onderzoek doen. Toch?
Dat dus, inderdaad. Dan hadden wij het ook over wat anders gehad, of gewoon gezwegen. Blader maar eens terug naar hoe we ons hebben opgesteld omstreeks de aanrijding bij de Singelgracht.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mensen moeten toch aan het werk blijven he. Als hier iets gelijkaardigs is gebeurt als in Bretigny dan was het vast aan de kant/op de langere baan geschoven... Want dan gaat "Bretigny" voor...
Het is ook altijd de NS, en nooit Prorail, of -in dit geval toepasselijker - Nedtrain, die tenslotte die tiverituszooi draaiende moet houden (waaronder dus de klimaatbeheersing) nee het is altijd de NS.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat dus, inderdaad. Dan hadden wij het ook over wat anders gehad, of gewoon gezwegen. Blader maar eens terug naar hoe we ons hebben opgesteld omstreeks de aanrijding bij de Singelgracht.
250 ten faveure van 249 km/h rijden scheelt precies 1 minuut als het totale traject 1056 km is. Non-stop.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee natuurlijk
je kunt met elementaire natuurkunde uitrekenen hoe lang een traject moet zijn voordat dat verschil ook maar 1 minuut winst bepaalt. Ik ga wel even kladden
Maar het is niet Nedtrain die de procedures rond ontruiming of noodventilatie bedenkt. In het eerste geval is dat ProRail en in het laatste geval de train operator. De discussie moet mijns inziens altijd starten bij de vervoerder. Als hij beperkt wordt door ProRail verschuift de discussie daarheen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het is ook altijd de NS, en nooit Prorail, of -in dit geval toepasselijker - Nedtrain, die tenslotte die tiverituszooi draaiende moet houden (waaronder dus de klimaatbeheersing) nee het is altijd de NS.
Ehm, kijk effe op onze website (voorpagina). Daar krijgt ProRail de volle laag nav de puinhoop maandag en ze krijgen er vandaag (nou ja, inmiddels gisteren) ook van langs nav de twist die blijkt te bestaan over de wisselsloop.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het is ook altijd de NS, en nooit Prorail, of -in dit geval toepasselijker - Nedtrain, die tenslotte die tiverituszooi draaiende moet houden (waaronder dus de klimaatbeheersing) nee het is altijd de NS.
Ja, en de staat is uiteindelijk aandeelhouder van NS zo lust ik er nog wel een paar...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ehm, kijk effe op onze website (voorpagina). Daar krijgt ProRail de volle laag nav de puinhoop maandag en ze krijgen er vandaag (nou ja, inmiddels gisteren) ook van langs nav de twist die blijkt te bestaan over de wisselsloop.
En NedTrain is een dochter van...
juist: de NS.
De NS heeft afwijzend gereageerd op ramen inslaan, en daar geef ik ze volledig gelijk in.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:41 schreef WhiteJoker het volgende:
Jullie kunnen hoog en laag springen, maar er zijn meerdere mensen onwel geworden. Dat is niet de bedoeling en het is dus niet gewoon "eens een aircotje die het niet doet". Ik ben het dan zeer zeker met Rikus eens als hij vindt dat de procedures anders moeten. De NS heeft in eerste instantie afwijzend gereageerd en daarop heeft Rikus de kwestie aangekaart bij ILT.
Dus? Moet je dan alles maar geweldig vinden?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, en de staat is uiteindelijk aandeelhouder van NS zo lust ik er nog wel een paar...
Hier in de Regio melde of meld de SNCF op schermen dat het verstandig was/is om een flesje water mee te nemen in de trein en een natte doekquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mensen moeten beter luisteren naar de postbus 51 reclames waarin opgeroepen wordt om een flesje kraanwater mee te nemen zodat je niet stuk gaat bij hitte.
En ik speel in het geheel niet op de man.
Ik vind de NS verre van geweldig....quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus? Moet je dan alles maar geweldig vinden?
Dit is totaal niet relevant.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:46 schreef _serial_ het volgende:
Waar ligt de grens van onwel worden ? En wie zegt dat het onwel worden in alle gevallen door de warmte is gekomen ?
Natuurlijk is dat wel relevant, snap je serieus het verschil niet?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is totaal niet relevant.
"Oh u bent onwel geworden, jammer zeg. Hee ik zie hier staan dat u toch al suikerpatiënt was, dus het is onze schuld niet. Lekker blijven liggen, en bek dicht."![]()
Nou, als je door je eigen schuld in een hypo raakt doordat je niet op tijd spuit kan de NS of wie dan ook daar niet veel aan doen...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is totaal niet relevant.
"Oh u bent onwel geworden, jammer zeg. Hee ik zie hier staan dat u toch al suikerpatiënt was, dus het is onze schuld niet. Lekker blijven liggen, en bek dicht."![]()
Nee het is niet relevant. Iemand die onwel wordt aan boord van een trein, daar moet je iets aan DOEN als personeel. En vragen als "waar ligt de grens van onwel" zijn natuurlijk totale onzin. Snap je dat zelf serieus niet?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel relevant, snap je serieus het verschil niet?
Tsja, op die manier kunnen suikerpatiënten beter niet meer met het OV reizen, want je weet maar nooit of je op tijd kunt spuiten, en het wordt sowieso je eigen schuld genoemd, en geholpen word je dus ook niet. In jouw model. Vind je dat reëel ja? Okee.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou, als je door je eigen schuld in een hypo raakt doordat je niet op tijd spuit kan de NS of wie dan ook daar niet veel aan doen...
Nee, dat is niet waar. De NS heeft geweigerd, de conducteurs goed te instrueren, waarbij in uiterste nood door de conducteur op veilige wijze (dus niet bij loshangende 1500 V-kabels etc) een ruit zou kunnen worden ingetikt om gevaarlijke temperaturen en zuurstofgebrek te proberen te voorkomen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De NS heeft afwijzend gereageerd op ramen inslaan, en daar geef ik ze volledig gelijk in.
De NS heeft erkend dat het inderdaad om acht onwel geworden reizigers gaat.quote:De ene media zegt 3 personen, de andere 8, dat is nogal een verschil.
Iemand die onwel wordt omdat 'ie niet genoeg vocht genomen heeft is compleet 180 graden iets anders dan iemand die een te hoge of te lage suikerwaarde heeft. Het eerste is namelijk makkelijk te voorkomen door de persoon zelf en het tweede niet. Dit is echt hetzelfde als "WARNING CONTENTS OF THIS CUP IS SCOLDING HOT" op een beker koffie zetten. Dat moet je echt niet willen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee het is niet relevant. Iemand die onwel wordt aan boord van een trein, daar moet je iets aan DOEN als personeel. En vragen als "waar ligt de grens van onwel" zijn natuurlijk totale onzin. Snap je dat zelf serieus niet?
Holy fuck. Zuurstofgebrek? Het is geen drukcabine, wtf man. Dit getuigt echt van pure onwetendheid!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:52 schreef DriekOplopers het volgende:
zuurstofgebrek te proberen te voorkomen.
Nou acht mensen in hoeveel jaar? Whooptiefuckingdoo. Bak een taart en vier dat je iets te zeggen hebt. Dit is echt om te huilen.quote:De NS heeft erkend dat het inderdaad om acht onwel geworden reizigers gaat.
Tuurlijk. In de theorie ben ik het heus wel met je eens. "I'm not saying we should introduce capital punishment for stupidity, but why don't we just rip the safety labels off of everything and have the problem solve itself?".quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Iemand die onwel wordt omdat 'ie niet genoeg vocht genomen heeft is compleet 180 graden iets anders dan iemand die een te hoge of te lage suikerwaarde heeft. Het eerste is namelijk makkelijk te voorkomen door de persoon zelf en het tweede niet. Dit is echt hetzelfde als "WARNING CONTENTS OF THIS CUP IS SCOLDING HOT" op een beker koffie zetten. Dat moet je echt niet willen.
Dat is echt de briljantste opmerking. "Oh het komt slechts 4x per jaar voor dat treinen ontsporen, laten we daar maar niks aan doen".quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Holy fuck. Zuurstofgebrek? Het is geen drukcabine, wtf man. Dit getuigt echt van pure onwetendheid!
[..]
Nou acht mensen in hoeveel jaar? Whooptiefuckingdoo. Bak een taart en vier dat je iets te zeggen hebt. Dit is echt om te huilen.
Helemaal mee eens, maar dat betekent niet dat je dan maar gelijk zowat kamervragen moet gaan stellen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk. In de theorie ben ik het heus wel met je eens. "I'm not saying we should introduce capital punishment for stupidity, but why don't we just rip the safety labels off of everything and have the problem solve itself?".Ben ik het helemaal me eens. In theorie.
Alleen weet je. Het verschil tussne de theorie en de praktijk is dat ze in theorie hetzelfde zijn, en in de praktijk niet
Dus in de praktijk ZIT je gewoon als personeel op een trein. VALLEN er mensen flauw, WORDEN er mensen onwel. En ja, in de praktijk MOET je daar wel wat mee. Echt
FYI: volgens eerste berichten waren er slechts twee mensen onwel. Dat duidde op individuele problemen, zoals diabetes en hartfalen. Reden voor ons om geen lawaai te gaan maken. Pas toen later duidelijk werd dat het er acht waren, toen was natuurlijk wel duidelijk dat er iets aan de (lucht/temperatuur in) de trein mankeerde en zijn we in actie gekomen. Eerst een avondje te vergeefs mailen met Ingrid Thijssen, en pas de volgende ochtend op RTL aandacht voor de zaak gevraagd.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Iemand die onwel wordt omdat 'ie niet genoeg vocht genomen heeft is compleet 180 graden iets anders dan iemand die een te hoge of te lage suikerwaarde heeft.
Het is wel een drukcabine zolang er niks open kan. Maar goed, anders strand zelf maar eens lekker 2 uur in zo'n trein bij 35 graden zonder airco. Misschien dat je je dan een beeld kunt vormenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Holy fuck. Zuurstofgebrek? Het is geen drukcabine, wtf man. Dit getuigt echt van pure onwetendheid!
Dat is een conclusie die je niet kan trekken uit wat ik zei en daarnaast kan je prima een prijs plakken op een mensenleven. Als er slechts 4 treinen per jaar rijden dan is 4 ontsporingen veel en veel teveel maar als er honderdduizend bewegingen plaatsvinden stelt dat geen kut voor.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:55 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat is echt de briljantste opmerking. "Oh het komt slechts 4x per jaar voor dat treinen ontsporen, laten we daar maar niks aan doen".
Nee, acht mensen in een trein. Maar gezien je toon ben ik nu klaar met de discussie. Ik heb niet met je op school gezeten.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nou acht mensen in hoeveel jaar? Whooptiefuckingdoo. Bak een taart en vier dat je iets te zeggen hebt. Dit is echt om te huilen.
Nee, drama maken helpt niet, je (NS in dit geval) moet er wat aan DOEN. En als dat dus blijkbaar bij herhaling niet gebeurt, moet je escalerenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar dat betekent niet dat je dan maar gelijk zowat kamervragen moet gaan stellen.
Nog steeds compleet irrelevant. Eerst twee en toen maarliefst vier keer zoveel. Holy shit wat een aantal bel de krant. Zie je echt niet wat voor een ongelofelijk gemierenneuk dit is?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:56 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
FYI: volgens eerste berichten waren er slechts twee mensen onwel. Dat duidde op individuele problemen, zoals diabetes en hartfalen. Reden voor ons om geen lawaai te gaan maken. Pas toen later duidelijk werd dat het er acht waren, toen was natuurlijk wel duidelijk dat er iets aan de (lucht/temperatuur in) de trein mankeerde en zijn we in actie gekomen. Eerst een avondje te vergeefs mailen met Ingrid Thijssen, en pas de volgende ochtend op RTL aandacht voor de zaak gevraagd.
Ik kan het natuurlijk nooit bewijzen, maar ik weet zeker dat het, als het er bij 2 gebleven waren er ook van de toren was geschreeuwd...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:56 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
FYI: volgens eerste berichten waren er slechts twee mensen onwel. Dat duidde op individuele problemen, zoals diabetes en hartfalen. Reden voor ons om geen lawaai te gaan maken. Pas toen later duidelijk werd dat het er acht waren, toen was natuurlijk wel duidelijk dat er iets aan de (lucht/temperatuur in) de trein mankeerde en zijn we in actie gekomen. Eerst een avondje te vergeefs mailen met Ingrid Thijssen, en pas de volgende ochtend op RTL aandacht voor de zaak gevraagd.
Heel typisch. Schreeuwen en vervolgens niet de discussie er over aan willen gaan. Prima hoor, bevestigt mijn beeld alleen maar harder.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:57 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, acht mensen in een trein. Maar gezien je toon ben ik nu klaar met de discussie. Ik heb niet met je op school gezeten.
Wat voor threshold value wou jij voorstellen dan?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nog steeds compleet irrelevant. Eerst twee en toen maarliefst vier keer zoveel. Holy shit wat een aantal bel de krant. Zie je echt niet wat voor een ongelofelijk gemierenneuk dit is?
Anderhalf uur bij Bretigny in de volle zon laatst nog, wie zich rustig houd en stilzit kan dat volhouden...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HMaar goed, anders strand zelf maar eens lekker 2 uur in zo'n trein bij 35 graden zonder airco. Misschien dat je je dan een beeld kunt vormen
Nee, dat moet je dus niet. Als het nou nog een keer gebeurt moet je bezorgd worden. Als het daarna nog een keer gebeurt dán moet je misschien aan de bel trekken. Maar serieus, ACHT hele mensen onwel? You've got to be fucking kidding me. Op de metrostations van New York City is het gemiddeld 52 graden (twee-en-vijftig) graden celsius) en daar worden ook mensen onwel. Ja ga niet met de metro als je niet tegen de hitte kan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, drama maken helpt niet, je (NS in dit geval) moet er wat aan DOEN. En als dat dus blijkbaar bij herhaling niet gebeurt, moet je escalerenDat weet je zelf ook wel
Ik ga geen arbitraire grens trekken om dezelfde reden die jij al genoemd hebt. Grenzen zijn arbitrair.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat voor threshold value wou jij voorstellen dan?
Ach, als er niet minstens 8 weken achter elkaar 100 man flauwvalt is er niks aan de hand?
Jij kan ook wel een beetje inbinden vriend.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Heel typisch. Schreeuwen en vervolgens niet de discussie er over aan willen gaan. Prima hoor, bevestigt mijn beeld alleen maar harder.
Hier zit je er zelf gewoon naast.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Holy fuck. Zuurstofgebrek? Het is geen drukcabine, wtf man. Dit getuigt echt van pure onwetendheid!
En dit is bagatelliseren omdat je zelf ook geen idee van een poging tot richting voor een oplossing hebt. Buitengewoon zwak optreden.quote:Nou acht mensen in hoeveel jaar? Whooptiefuckingdoo. Bak een taart en vier dat je iets te zeggen hebt. Dit is echt om te huilen.
Zo. Met jou ben ik ook klaar.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
VBOV geeft tenslotte iedere zaadlozing op het spoor een staatsbegrafenis...
Ja zo kan je je hele leven lang wel lekker makkelijk blijven schreeuwen over van alles natuurlijk. Opnieuw buitengewoon zwak optreden.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik ga geen arbitraire grens trekken om dezelfde reden die jij al genoemd hebt. Grenzen zijn arbitrair.
Waarom? Ik ben het gewoon spuugzat dat er onwaarheden rondgestrooid worden die compleet ononderbouwd zijn en waar de halve wereld vanwege de populistische gedachte die er op dit moment heerst gewoon maar achteraan loopt. Het is gewoon een keer klaar.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij kan ook wel een beetje inbinden vriend.
Enlighten me.quote:Hier zit je er zelf gewoon naast.
Helemaal niet. Om de hele simpele reden dat één persoon die onwel is net zo erg is als 300 personen die onwel geworden zijn. Ik kan die grens niet trekken. Ik vind het voor iedereen die wel onwel geworden is heel erg maar kom op zeg.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja zo kan je je hele leven lang wel lekker makkelijk blijven schreeuwen over van alles natuurlijk. Opnieuw buitengewoon zwak optreden.
Dat zouden de media eens met jou moeten doen. Gewoon klaar met MVBOV. Want Beter OV streven jullie niet na. Het enige wat jullie nastreven is géén NS meer op het HRN. Dat blijkt wel uit het continue slikken van het zaad van Manu LaGeirse.quote:
Ik heb nooit beweerd dat ik dan wel een oplossing heb.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben het gewoon spuugzat dat er onwaarheden rondgestrooid worden die compleet ononderbouwd zijn en waar de halve wereld vanwege de populistische gedachte die er op dit moment heerst gewoon maar achteraan loopt. Het is gewoon een keer klaar.
[..]
Enlighten me.
[quote[En dit is bagatelliseren omdat je zelf ook geen idee van een poging tot richting voor een oplossing hebt. Buitengewoon zwak optreden.
Maar kom op zeg wat?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind het voor iedereen die wel onwel geworden is heel erg maar kom op zeg.
Je doet niks anders dan schreeuwen om het schreeuwen. En dat is precies van je VBOV verwijt. Het beste wat je eruit kunt halen is af en toe een gelijspelletje, maar meestal verlies je het toch gewoon. Zelf kom je ook met niks inhoudelijks. Je komt op geen enkel moment op geen enkel punt met een inhoudelijke weerlegging van dingen die op VBOV gepost worden.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat ik dan wel een oplossing heb.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:03 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat was dat van jou natuurlijk ook best wel...
ik zal een gezellig linkje posten... http://nos.nl/artikel/756(...)ver-aan-de-kant.htmlquote:
Ja, als je mij van het gebruik van drogredeneringen meent te moeten beschuldigen om je eigen gelijk te halen, ga je gang.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is echt totale waanzin. Ik zeg dat je niet moet schreeuwen maar dat je alle partijen een kans moet geven. VBOV doet dat niet, VBOV roept alleen dat NS zijn biezen moet pakken en dat een niet staatsbedrijf, de vrije markt, het over moet nemen. De vrije markt bestaat in dit geval uit fucking Deutsche Bahn of SNCF. Yeah Right. Marktwerking overal. Ik heb al mijn standpunten beargumenteerd maar als jij vindt dat je drogredeneringen mag gebruiken; prima, ga je gang.
Ik vind dit serieus een steek onder de gordel. In het verleden behaalde resultaten en dergelijke. Daarnaast kan Driek redelijk discussieren als hij zich niet achter stokpaardjes verschuilt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[..]
ik zal een gezellig linkje posten... http://nos.nl/artikel/756(...)ver-aan-de-kant.html
Heel makkelijk....
Is natuurlijk ook niet voor Jean lul gebeurd, Ik bedoel ik geloof niet dat alleen voor die Halsema Column is gebeurd, daar moet iets aan zijn voorafgegaan
Ik snap echt niet hoe jij steeds tekst leest die ik niet geschreven heb.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, als je mij van het gebruik van drogredeneringen meent te moeten beschuldigen om je eigen gelijk te halen, ga je gang.
Als je woordvoerder bent voor een dergelijke organisatie moet je hier gewoon tegen kunnen.quote:
Wacht even, was dit niet dezelfde persoon die gelijk een conclusie had getrokken over tienduizend dingen zonder daar daadwerkelijk over na te denken? Ohkay dan.quote:
Tienduizend? Nee dat gaat niet over mij. Enkele tientallen misschien.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wacht even, was dit niet dezelfde persoon die gelijk een conclusie had getrokken over tienduizend dingen zonder daar daadwerkelijk over na te denken? Ohkay dan.
Het is een drogreden. Om het even heel grafisch te illustreren; Iemand die de wet overtreden heeft kan je niet voor de voeten gooien dat hij dat heeft gedaan en daarmee zijn argumenten invalideren. Dat kan je écht niet maken. Dan moet je de discussie niet aangaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik vind ook dat ie prima dingen op de Radio uit kan leggen; en dat heb ik geloof ik al weleens gezegd. En Drieks is erg correct, daar kan ik ook nog wat van leren...
Ik hang hier nu,nou wat zal het zijn? 8 jaar rond? 1 post onder de gordel.... nounoupoepoe... Shame me, de oetlul...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vind dit serieus een steek onder de gordel. In het verleden behaalde resultaten en dergelijke. Daarnaast kan Driek redelijk discussieren als hij zich niet achter stokpaardjes verschuilt.
Ach, morgen drinken we allemaal weer een glaasje prik met elkaar. Of ja, Ik met Deadlock, ik met darkwing, ik met driek. Drie glaasjes prik voor mij, de rest blijft vermoedelijk wel op 1 staanquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:14 schreef J.B. het volgende:
Joh mensen doe toch eens wat vriendelijker tegen elkaar! Dit gekat is toch nergens voor nodig
biertje ook goed?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach, morgen drinken we allemaal weer een glaasje prik met elkaar. Of ja, Ik met Deadlock, ik met darkwing, ik met driek. Drie glaasjes prik voor mij, de rest blijft vermoedelijk wel op 1 staan
Hier snap ik helemaal niets van. Maar dat zal ongetwijfeld met mijn eigen beperkte verstandelijke vermogens verband houdenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Om het even heel grafisch te illustreren; Iemand die de wet overtreden heeft kan je niet voor de voeten gooien dat hij dat heeft gedaan en daarmee zijn argumenten invalideren. Dat kan je écht niet maken. Dan moet je de discussie niet aangaan.
Ik jas er zo weer een reisadvies uit voor DeaDLocK2K als het moet, met liefde en plezier..quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach, morgen drinken we allemaal weer een glaasje prik met elkaar. Of ja, Ik met Deadlock, ik met darkwing, ik met driek. Drie glaasjes prik voor mij, de rest blijft vermoedelijk wel op 1 staan
Hij haalt het Halsema-debacle aan. Ik vind dat je dat niet kan doen omdat dat compleet niets te maken heeft met de autoriteit die een persoon in deze discussie heeft.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier snap ik helemaal niets van. Maar dat zal ongetwijfeld met mijn eigen beperkte verstandelijke vermogens verband houden
Ik ben niet op de hoogte van wat er verstaan dient te worden onder "het Halsema-debacle"quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hij haalt het Halsema-debacle aan. Ik vind dat je dat niet kan doen omdat dat compleet niets te maken heeft met de autoriteit die een persoon in deze discussie heeft.
Heb je ook vette compilatiefilmpjes?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik drink er nog een en kijk nog een keer mijn foto's van NYC
Ik stuur je wel een linkje, maar misschien beter niet hier...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben niet op de hoogte van wat er verstaan dient te worden onder "het Halsema-debacle"
Want dan wordt het weer omin spang fittie mang?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik stuur je wel een linkje, maar misschien beter niet hier...
Ik heb een filmpje van een trein die 120 bakken heen en weer rangeert terwijl de overweg 20 minuten gesloten blijft en een filmpje in de metro van NYC en een filmpje van een voorbijrijdende "HST" in Newark. Maar die staan nog niet online helaas.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je ook vette compilatiefilmpjes?
Wat?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Want dan wordt het weer omin spang fittie mang?
Klein stukje mee voorin geweest. Totale overkill zoveel PK's voor vier bakken trein.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind die Frontrunner wel een machtig mooi ding om te zien hoor
Ja die cabride was een beetje een mismaakte stuurstand of zo? Plek zat om een statiefje neer te zetten trouwens, magoe. Die kopbak zag er wel bruut uit. Maar idd als je dan elke anderhalf uur met 3 of 4 bakken dubbeldeks gaat rijden.... Zat er ook iemand in of?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Klein stukje mee voorin geweest. Totale overkill zoveel PK's voor vier bakken trein.
Ja ik moet Yvonne voorbijquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:26 schreef James1988 het volgende:
Mensenkinderen, wat een discussie zo diep in de nacht.
Die cabride was in de stuurstand. Ik moet ergens een foto hebben van in de cab van de dieselloc die ervoor zat maar die staat op mijn spiegelreflex en op de een of andere manier wil mijn laptop die kaart niet lezen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja die cabride was een beetje een mismaakte stuurstand of zo? Plek zat om een statiefje neer te zetten trouwens, magoe. Die kopbak zag er wel bruut uit. Maar idd als je dan elke anderhalf uur met 3 of 4 bakken dubbeldeks gaat rijden.... Zat er ook iemand in of?
OV. Ik reageer zelden in dit topic. Maar het voorstel van OV is totale waanzin om dit zo in de media te brengen. En ik had toch gedacht dat dit soort organisaties wel beter wisten. Rover en al die andere belangenorganisaties geven wel nooit advies om water mee te nemen(flesje) als reiziger met dit soort temperaturen. Rover geeft nooit advies dat reizigers zelf hun rotzooi moeten opruimen(plastic zakje van thuis meenemen en je zooi bij de zuilen op het perron achterlaten). Nee maar wel janken dat de treinen niet schoon genoeg zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:56 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
FYI: volgens eerste berichten waren er slechts twee mensen onwel. Dat duidde op individuele problemen, zoals diabetes en hartfalen. Reden voor ons om geen lawaai te gaan maken. Pas toen later duidelijk werd dat het er acht waren, toen was natuurlijk wel duidelijk dat er iets aan de (lucht/temperatuur in) de trein mankeerde en zijn we in actie gekomen. Eerst een avondje te vergeefs mailen met Ingrid Thijssen, en pas de volgende ochtend op RTL aandacht voor de zaak gevraagd.
Hoquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:23 schreef J.B. het volgende:
Moest ik ook een drankje mogen nuttigen opteer ik graag voor een glaasje Kriek
Jij iteejer van de kouwe grond gaat dat echt wel oplossen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die cabride was in de stuurstand. Ik moet ergens een foto hebben van in de cab van de dieselloc die ervoor zat maar die staat op mijn spiegelreflex en op de een of andere manier wil mijn laptop die kaart niet lezen.
Ik heb The Hood overleefd dus dan lukt dit ook inderdaad. 100 meter van een café waar we waren was een vrouw gevonden, opgevouwen in een trash can.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij iteejer van de kouwe grond gaat dat echt wel oplossen.
Het is er ook de temperatuur voor.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 03:05 schreef Dr_Flash het volgende:
jammer hoorp. Ik pak nog wel een biertje
Goede morgen, ummmm..quote:Op vrijdag 26 juli 2013 03:23 schreef Dr_Flash het volgende:
http://forum.fok.nl/topic/2000772
Eindelijk
quote:Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.
Nicequote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:26 schreef James1988 het volgende:
Mensenkinderen, wat een discussie zo diep in de nacht.
Om het wat meer ontopic te trekken:
[ afbeelding ]
Op een zonnige septemberdag stond ik samen met een paar vrienden langs de toegangsweg van een klein dorpje in de buurt van Berlijn, om de oude trammetjes te fotograferen. Nadat we al een tijd stonden te wachten zonder trams te hebben gezien kwam deze combinatie voorbij. De achteroplopende blauwe tram (voorzien van reclame voor een lokale radiozender) was defect gegaan en kon niet meer zelfstandig verder rijden.
Omdat het traject vrijwel geheel enkelsporig is (met hier en daar een inhaalspoor) gooide deze kreupele tram de dienstregeling ernstig in het honderd. Deze "Thunderbird"-tram A95 kwam z'n soortgenoot ophalen om 'm naar de werkplaats te brengen.
Hier denk ik:quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:22 schreef arkkey het volgende:
Wat was nou dat mysterieuze metro artikel? Al die krantjes waren hier al 100 keer op, anders had ik nog wel even een blik er op geworpen
Oké, maar dit was toch al niet meer op de HSL ... En hij zat wel onder die 200km/h max. van ASFA (maar ver boven de lokale 80km/h)quote:Er zijn twijfels gerezen of het Spaanse netwerk voor de hogesnelheidstrein voldoende is beveiligd door de Europese veiligheidsstandaard voor het spoorwegverkeer (ERTMS). De installatie van een dergelijk systeem had de treinramp bij Santiago de Compostela kunnen voorkomen, zei donderdag de leider van de Spaanse machinistenvakbond.
Ik denk meer aan:quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:22 schreef Igen het volgende:
Ach, zoiets komt toch wel vaker voor? Typisch geval van
[ afbeelding ]
Dat is toch standaard hierquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:08 schreef Duvel het volgende:
Ik zie dat mijn oproep om normaal te doen gesorteerd heeft in een halve nacht doorzeiken. Stik er maar in.
Rijssen spoor 1 (of is dat ondertussen verwijderd of vervangen door een echt perron?)quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:10 schreef _JdM_ het volgende:
Stroe, Rotterdam (over spoor 11 heen), Delft (verlenging alleen)
In welk dorp rijden deze trams?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:26 schreef James1988 het volgende:
Mensenkinderen, wat een discussie zo diep in de nacht.
Om het wat meer ontopic te trekken:
[ afbeelding ]
Op een zonnige septemberdag stond ik samen met een paar vrienden langs de toegangsweg van een klein dorpje in de buurt van Berlijn, om de oude trammetjes te fotograferen. Nadat we al een tijd stonden te wachten zonder trams te hebben gezien kwam deze combinatie voorbij. De achteroplopende blauwe tram (voorzien van reclame voor een lokale radiozender) was defect gegaan en kon niet meer zelfstandig verder rijden.
Omdat het traject vrijwel geheel enkelsporig is (met hier en daar een inhaalspoor) gooide deze kreupele tram de dienstregeling ernstig in het honderd. Deze "Thunderbird"-tram A95 kwam z'n soortgenoot ophalen om 'm naar de werkplaats te brengen.
Dat de NS mogelijk de Spoorwegwet en de ARBO-wet heeft overtreden vind ik persoonlijk best heftig.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:37 schreef arkkey het volgende:
Nouja niet echt heel sensationeel nieuws voor mij als leek
Rijssen heeft geen spoor 1 meer met een perron.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Rijssen spoor 1 (of is dat ondertussen verwijderd of vervangen door een echt perron?)
Deventer spoor 2 (maar ze zijn heel hard aan het werk aan een echt perron aan spoor 1)
De trammetjes komen oorspronkelijk uit de BRD. Gebouwd door Duwag, gereden bij Bogestra en dat soort bedrijfjes.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:36 schreef James1988 het volgende:
Die rijden op Berlin-Friedrichshagen - Schöneiche - Rüdersdorf, de maatschappij heet SRS.
Houten perron in Rijssen is weg, Deventer heeft (stalen) steigerperrons.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Rijssen spoor 1 (of is dat ondertussen verwijderd of vervangen door een echt perron?)
Deventer spoor 2 (maar ze zijn heel hard aan het werk aan een echt perron aan spoor 1)
Weetje.. een jaar of twee geleden was er een soortgelijk incident waar de ontruimingstijd dik 2,5 keer zo lang was. Dat is dus stukken verbeterd. Inderdaad is het nog niet op het wenselijke niveau en kan het echt nog beter maar in het kader van hoe fout het was vind ik eigenlijk dat je gewoon te ver gaat.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat de NS mogelijk de Spoorwegwet en de ARBO-wet heeft overtreden vind ik persoonlijk best heftig.
Dat ze hier al eerder voor waren gewaarschuwd is ook geen kleinigheid.
Nee, daar gaat het niet om. Want met stevige inhoudelijke discussie is niets mis. Het gaat pas fout wanneer het beledigingen begint te regenen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens denk ik dat het beter voor de sfeer is om geen VBOV te bespreken.
Regenen!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het niet om. Want met stevige inhoudelijke discussie is niets mis. Het gaat pas fout wanneer het beledigingen begint te regenen.
*wegrent en koffie drinken gaat*
Op de een of andere manier lokt die discussie wel irritatie uit. Nu vind ik het niet zo nodig om daar aan mee te doen maar dat is wel wat ik zie gebeuren.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het niet om. Want met stevige inhoudelijke discussie is niets mis. Het gaat pas fout wanneer het beledigingen begint te regenen.
*wegrent en koffie drinken gaat*
Dit boekje daar staat alles in, er zijn nog meer van die lijntjesquote:
Oh sorryquote:
Het speelt niet alleen hier, laatst op Skyscrapercity ben ik zelf eens in een soort flamewar geraakt met iemand die om een of andere reden een of ander groot probleem met MVBOV heeft. Ik vermoed dat het om dezelfde persoon gaat, en het lijkt me onzin om een heel gespreksonderwerp (dat nota bene vaak de landelijke media haalt!) taboe te verklaren omdat één user zo nodig moet trollen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op de een of andere manier lokt die discussie wel irritatie uit. Nu vind ik het niet zo nodig om daar aan mee te doen maar dat is wel wat ik zie gebeuren.
Ben ik met je oneens. Das wel belangrijk, want ik de top 500 staan kan je doen met posts die door niemand gewaardeerd worden, of met posts die wel een goede bijdrage leveren.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh sorryIk bedoelde dat ik eindelijk van 3 naar 2 gestegen ben op de eeuwige Top 500. Maar goed, weinig belangrijks aan verder
Welnee, we hadden even een aanvaring, en inderdaad een ongebruikelijk harde ja. Daarna is er gewoon weer normaal gedaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:08 schreef Duvel het volgende:
Ik zie dat mijn oproep om normaal te doen gesorteerd heeft in een halve nacht doorzeiken. Stik er maar in.
Het hoeft niet zozeer een taboe te zijn maar ik denk dat de discussies niet te lang moeten doorlopen en dat er op een gegeven moment ook een punt achter gezet moet worden. Ik ben het ook regelmatig niet eens met VBOV maar daar hoeft niet zozeer een dogmatische discussie over gevoerd te worden en daarnaast denk ik wel dat de inzet van de personen achter VBOV wel goed bedoeld is. Maar overal spelen verschillen van inzichten een rol en die hoeven niet zozeer op de spits gedreven te worden denk ik. Belangrijk is dan wel dat iedereen snapt dat die verschillen er kunnen zijn en dat niet iedereen het met iedereen eens hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Het speelt niet alleen hier, laatst op Skyscrapercity ben ik zelf eens in een soort flamewar geraakt met iemand die om een of andere reden een of ander groot probleem met MVBOV heeft. Ik vermoed dat het om dezelfde persoon gaat, en het lijkt me onzin om een heel gespreksonderwerp (dat nota bene vaak de landelijke media haalt!) taboe te verklaren omdat één user zo nodig moet trollen.
Dank jequote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ben ik met je oneens. Das wel belangrijk, want ik de top 500 staan kan je doen met posts die door niemand gewaardeerd worden, of met posts die wel een goede bijdrage leveren.
Ik moet er vaak hartelijk om lachen, dus ik wil je van de gelegenheid gebruik maken om je hiermee te feliciteren
Ik kan je droge opmerkingen vaak wel waarderen. Zo nu en dan moet ik erg hard lachen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dank jeIk post heus weleens onzin idd, maar er zijn er zat die daar veel erger in zijn dan ik
Hoe vaak is dat het geval tijdens normaal bedrijf? Hoe vaak is dat het geval buiten normaal bedrijf? Als beiden in 1 jaar op mn vingers na te tellen zijn, zou ik dat niet heftig willen noemen. Het is heftig als het een structureel probleem betreft, alsin, de kans dat je als individu een dergelijke situatie gaat meemaken in een jaar is groot. Uitzonderingsgevallen kunnen altijd voorkomen, en ik denk dat het zeer onwenselijk is om te proberen dat geheel weg te managen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat de NS mogelijk de Spoorwegwet en de ARBO-wet heeft overtreden vind ik persoonlijk best heftig.
Dat ze hier al eerder voor waren gewaarschuwd is ook geen kleinigheid.
Ik wist het niet, vind het wel interessantquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:28 schreef Igen het volgende:
Ik dacht altijd dat deze Oost-Duitse dubbeldekwagons:
[ afbeelding ]
een soort kwalitatief minderwaardige (geen gebogen ramen etc.) Oostblokkopie waren van deze:
[ afbeelding ]
Maar dat is dus niet waar. De DB had voor de Wende eigenlijk helemaal geen dubbeldekwagons. Het onderste plaatje is dus gewoon een doorontwikkeling van de DDR-dubbeldekwagens.
Was ik nou zo dom of is dit een interessant wetenswaardigheidje?
Gelukkig, dat doet me goedquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik kan je droge opmerkingen vaak wel waarderen. Zo nu en dan moet ik erg hard lachen.
Deventer (voor wie snel is, de verbouwing is inmiddels begonnen)quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:10 schreef _JdM_ het volgende:
Stroe, Rotterdam (over spoor 11 heen), Delft (verlenging alleen)
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deventer (voor wie snel is, de verbouwing is inmiddels begonnen)
Spuit 11quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Rijssen spoor 1 (of is dat ondertussen verwijderd of vervangen door een echt perron?)
Deventer spoor 2 (maar ze zijn heel hard aan het werk aan een echt perron aan spoor 1)
helemaal weg krijg je het nooit, maar er rijden in Nederland treinen rond die structurele problemen met de airco hebben. DDZ staat met dit weer bijvoorbeeld met bosjes langs de kant en in de excuus-Benelux naar Brussel komt het vaak voor dat in een deel van de trein de airco niet werkt. Overstromende toiletten zijn daar ook een probleem, veroorzaakt door gebrekkig onderhoud.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:29 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Hoe vaak is dat het geval tijdens normaal bedrijf? Hoe vaak is dat het geval buiten normaal bedrijf? Als beiden in 1 jaar op mn vingers na te tellen zijn, zou ik dat niet heftig willen noemen. Het is heftig als het een structureel probleem betreft, alsin, de kans dat je als individu een dergelijke situatie gaat meemaken in een jaar is groot. Uitzonderingsgevallen kunnen altijd voorkomen, en ik denk dat het zeer onwenselijk is om te proberen dat geheel weg te managen.
Brussel Centraal als een van de lelijkste stations ter wereld?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:13 schreef J.B. het volgende:
Lelijkste stations ter wereld aldus The Guardian:
http://m.guardian.co.uk/a(...)ion-ugly-train-world
Nee precies, maar dat staat er ook niet. Er staat:quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:18 schreef Igen het volgende:
Als je dat bij de top 10 lelijkste ter wereld zet, dan heb je gewoon geen kaas gegeten van architectuur.
quote:New York's Penn station – and other ugly train terminals around the world
Tja, leuke kop... Maar ook treinen die daar wel met ETCS rijden zullen echt nog niet 4km voor die bocht al afgeremd worden naar 80km/u.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:22 schreef _serial_ het volgende:
Treinreiziger kopt met dat ETCS niet was geactiveerd in de trein
http://www.treinreiziger.(...)ptrein_spanje-145485
Als je 4 km voor de bocht 80 km/h zou rijden dan zou je tussen Hilversum en Bussum ook niet harder gaan rijden dan 80 km/h. Het stukje 130 km/h is daar ook maar 6 kilometer.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:47 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Tja, leuke kop... Maar ook treinen die daar wel met ETCS rijden zullen echt nog niet 4km voor die bocht al afgeremd worden naar 80km/u.
Ik vind Brussel-Centraal ook een mooi station, ik snap ook niet dat die in die lijst staat. Hadden Brussel-Zuid en/of -Noord erin gestaan had ik het logisch gevonden, wat een rotzooi is het daar....quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Brussel Centraal als een van de lelijkste stations ter wereld?
Vijf jaar geleden allicht wel, maar er is intussen gerenoveerd. Een paar plaatjes:
[ afbeelding ]
Van buiten
[ afbeelding ]
Stationshal
[ afbeelding ]
Stationsnaambordje op het perron
Als je dat bij de top 10 lelijkste ter wereld zet, dan heb je gewoon geen kaas gegeten van architectuur.
Voor mij: Venlo, Amsterdam Amstel (Al kan dat ook te maken hebben met het feit dat ik daar alleen kom als het pokkeweer is.), Heerlenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:16 schreef bork het volgende:
Maken we toch ons eigen lijstje![]()
Voor Nederland mag wat mij betreft wel op die lijst van lelijke stations:
Breda en Den Haag CS.
Verder is Wuppertal Hbf verschrikkelijk en Warszawa Centralna is goed lelijk, vies en donker.
Amsterdam Zuid/WTC is voor mij de ergstequote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:16 schreef bork het volgende:
Maken we toch ons eigen lijstje![]()
Voor Nederland mag wat mij betreft wel op die lijst van lelijke stations:
Breda en Den Haag CS.
Eens, zeker als je kijkt naar hoe goed het station is uitgebouwd in relatie tot de functie in het netwerk.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Amsterdam Zuid/WTC is voor mij de ergste
Amstel, hartstikke mooie details, in de hal tegels met afbeelding van oude treinquote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:45 schreef remcoP het volgende:
[..]
Voor mij: Venlo, Amsterdam Amstel (Al kan dat ook te maken hebben met het feit dat ik daar alleen kom als het pokkeweer is.), Heerlen
Wanneer ik in een verlichte NID stap waan ik me in de Zeemanquote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Haha, conducteur verontschuldigt zich voor het gebrek aan verlichting in ons treinstel. Het was me eerlijk waar nog niet opgevallen, bovendien kostte het welgeteld 2 seconden na de omroep "Ik zal proberen ze weer aan te krijgen" om het wel te doen
Gelukkig is er met de airco niets mis
Skopje is inderdaad véle malen lelijker als Brussel. Maar in Skopje is het gewoon zo lelijk dat ik er van moest lachen toen ik er was.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:52 schreef J.B. het volgende:
De meest fenomenaal lelijke stations waar ik ooit ben geweest zijn Tbilisi en Skopje, zij het niet per trein.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Het speelt niet alleen hier, laatst op Skyscrapercity ben ik zelf eens in een soort flamewar geraakt met iemand die om een of andere reden een of ander groot probleem met MVBOV heeft. Ik vermoed dat het om dezelfde persoon gaat, en het lijkt me onzin om een heel gespreksonderwerp (dat nota bene vaak de landelijke media haalt!) taboe te verklaren omdat één user zo nodig moet trollen.
Ik ben het met deze twee posts eens, dus ik quote ze voor het gemak even.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het hoeft niet zozeer een taboe te zijn maar ik denk dat de discussies niet te lang moeten doorlopen en dat er op een gegeven moment ook een punt achter gezet moet worden. Ik ben het ook regelmatig niet eens met VBOV maar daar hoeft niet zozeer een dogmatische discussie over gevoerd te worden en daarnaast denk ik wel dat de inzet van de personen achter VBOV wel goed bedoeld is. Maar overal spelen verschillen van inzichten een rol en die hoeven niet zozeer op de spits gedreven te worden denk ik. Belangrijk is dan wel dat iedereen snapt dat die verschillen er kunnen zijn en dat niet iedereen het met iedereen eens hoeft te zijn.
De perrons zijn heel claustrofobisch, en er is weinig ruimte. Het lettertype op de bordjes kan me dan wel weer bekoren.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:29 schreef James1988 het volgende:
Ik vind Brussel-Centraal best een mooi station, maar die smalle, donkere perrons vind ik maar niks
Het nieuwe station is daarentegen één van de mooiste Sprinterstations van het land (voor zover ik ze ken althans).quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:19 schreef Fixers het volgende:
[..]
De perrons zijn heel claustrofobisch, en er is weinig ruimte. Het lettertype op de bordjes kan me dan wel weer bekoren.
In het kader van lelijke Nederlandse stations: het oude nieuwe station van Houten:
[ afbeelding ]
Echt zo'n blok jaren '70 deprimerendheid.
Die zit ook in de route Hamburg - Hannover. Hambug eigenlijk. Die add-on voor TS2013 kan ik momenteel niemand aanraden. Werkt voor geen meter.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:26 schreef bork het volgende:
Je hebt ook hele coole natuurlijk![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ruikt ook altijd lekker daar.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:24 schreef Xetran het volgende:
Moet je Arnhem Velperpoort hebben, als ik daar in dat hokje ga zitten dan heb je altijd wel iemand naast je die zichzelf met heroïne injecteert. Bovendien is het ook gewoon vies, dat dat nog kan..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probeer ik me te bevrijden door te klimmen en dergelijke, ja hoor, controleof ik ff mee wil komen voor een proces verbaaltje. Gelukkig konden ze erom lachen toen ze om mijn ID vroegen en ik in plaats daarvan mijn abonnement gaf
![]()
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ongeloofelijk, ik ben zojuist een rondje gaan doen, en door een kapotte tourniquet kwam ik klem te zitten tussen het draaihekje en de klapdeur![]()
ZoietsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probeer ik me te bevrijden door te klimmen en dergelijke, ja hoor, controleof ik ff mee wil komen voor een proces verbaaltje. Gelukkig konden ze erom lachen toen ze om mijn ID vroegen en ik in plaats daarvan mijn abonnement gaf
![]()
Gelukkig dat ze erom konden lachen, zijn ze daar van dikke boetes of strenger?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er is een verschil in tarief tussen een boete krijgen als je geen kaartje heb of als je geen geldig kaartje hebtquote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:44 schreef bork het volgende:
[..]![]()
Gelukkig dat ze erom konden lachen, zijn ze daar van dikke boetes of strenger?
Benk ik eigenlijk helegaar niet langsgekomen, gare de l' est dichterbij niet...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het was en is best druk op lagare du nord... Ze stonden bijna tot buiten te wachten. Volgens een ober in een leuk restaurant aan de overkant vanwege een probleem met de bovenleiding....
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ongeloofelijk, ik ben zojuist een rondje gaan doen, en door een kapotte tourniquet kwam ik klem te zitten tussen het draaihekje en de klapdeur![]()
ZoietsDat heeft m'n zus een keer gehad. Ze zat toen tussen twee hoge schuifdeuren in, kan dat kloppen? Die man achter het loket keek ook stug de andere kant op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probeer ik me te bevrijden door te klimmen en dergelijke, ja hoor, controleof ik ff mee wil komen voor een proces verbaaltje. Gelukkig konden ze erom lachen toen ze om mijn ID vroegen en ik in plaats daarvan mijn abonnement gaf
Die is er ook ja, das eigenlijk voor heel veel bagage, ff kijken of ik er een plaatje van kan vinden...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:48 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat heeft m'n zus een keer gehad. Ze zat toen tussen twee hoge schuifdeuren in, kan dat kloppen? Die man achter het loket keek ook stug de andere kant op.
vind het OV hier in parijs echt top. Rer en metro is prima in orde. Wachttijde bijna nihil en personeel spreekt prims engels. Zit in een hotel vlak achter gare d l est. Zie de treinen vanuit mn raam vertrekken en binnenkomen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Benk ik eigenlijk helegaar niet langsgekomen, gare de l' est dichterbij niet...
hahaha episch.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
ROFL![]()
![]()
![]()
Wie een kaartje pint bij een Automaat krijgt zn pin bon ook op zo een magnetisch stripje gedrukt, wie er maar genoeg van spaart kan dit geintje uithalen
http://www.dailymotion.co(...)tourniquet-de-me_fun
![]()
Het is al weer een tijdje geleden, zeker voor 2005. Ik meen me echter te herinneren dat het grijze panelen waren. Misschien een ouder type? Ik weet dat ik toen een papieren carte orange had die op een gegeven moment stuk ging.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
@ WJ , helemaal links op het plaatje
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:55 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Het is al weer een tijdje geleden, zeker voor 2005. Ik meen me echter te herinneren dat het grijze panelen waren. Misschien een ouder type? Ik weet dat ik toen een papieren carte orange had die op een gegeven moment stuk ging.
voor een keertjequote:
De ARBO-wetgeving is een illusionaire set regels om de vakbonden tevreden te houden. In de echte wereld slaan ze nergens op.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat de NS mogelijk de Spoorwegwet en de ARBO-wet heeft overtreden vind ik persoonlijk best heftig.
Dat ze hier al eerder voor waren gewaarschuwd is ook geen kleinigheid.
Heb je het wel weer opgeruimd?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
voor een keertje
enneh, diesel onder de draad fapfap
not mequote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Heb je het wel weer opgeruimd?Straks glijd er nog iemand over uit!
Dieseltractie... hoe lang nog?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
voor een keertje
enneh, diesel onder de draad fapfap
nou nog wel een tijdje, zolang Zwolle -Raalte met de bus moetquote:
De provincie wil daar toch een waslijn boven hangen nadat zij die mogen aanbesteden?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 01:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou nog wel een tijdje, zolang Zwolle -Raalte met de bus moet
ik hoop het. Maar voor nu is Overijssel behoorlijk gemankeerd. Enschede - Drienerlo, Raalte - Zwolle en Zwolle - Olst liggen eruit.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 01:53 schreef Peter het volgende:
[..]
De provincie wil daar toch een waslijn boven hangen nadat zij die mogen aanbesteden?
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm.. Dit is niet heel goed...
Trein rijdt weg uit Amersfoort, sneltekenaar binnen 50m.
Conducteur moet opnieuw sleutelen, nog een poging, weer 50m verder!![]()
Nu lijken we toch eindelijk echt station Amersfoort verlaten te hebben...
Op zich niet raar als dat dan een stoppende IC is maar niets is minder waar: ze komen 10 minuten voor de knoop en 5 minuten na de knoop aan in Zwolle.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:28 schreef Viezze het volgende:
Door werkzaamheden hebben Dronten en Kampen-Zuid vier treinen per uur per richting
Ik snap het nut er ook niet echt van. Maar het is sowieso ellende in Zwolle, werkzaamheden lopen uit tot woensdag. Niet dat het in de rest van het land beter is, zit nu in de bus van Utrecht naar Den Bosch.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op zich niet raar als dat dan een stoppende IC is maar niets is minder waar: ze komen 10 minuten voor de knoop en 5 minuten na de knoop aan in Zwolle.
Ik weet het inmiddels. De treinen die regulier naar Lelystad rijden, rijden nu door naar Amersfoort. De ruimte om in de knoop over de brug te vertrekken is dus al op een andere manier ingenomen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:22 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik snap het nut er ook niet echt van. Maar het is sowieso ellende in Zwolle, werkzaamheden lopen uit tot woensdag. Niet dat het in de rest van het land beter is, zit nu in de bus van Utrecht naar Den Bosch.
Ik snap het niet, wat is er lollig aan?quote:
O ja, dat heb ik ook wel gezienquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik weet het inmiddels. De treinen die regulier naar Lelystad rijden, rijden nu door naar Amersfoort. De ruimte om in de knoop over de brug te vertrekken is dus al op een andere manier ingenomen.
Om toch 4x per uur Lelystad-Zwolle te rijden denk ik. Als je dan toch al niet meer in de knoop kan, kan je de rijtijd die je overhebt mooi gebruiken om extra te stoppen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:58 schreef Viezze het volgende:
[..]
O ja, dat heb ik ook wel gezienMaar waarom dan de extra sprinters?
...het lijkt jou een beter idee als ze dat door de weeks in de spits doen?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:18 schreef Iwanius het volgende:
Het zal misschien al vele malen voorbij zijn gekomen maar waarom is er in het weekend en dan met name zaterdag en zondag altijd werkzaamheden aan het spoor of dat bepaalde diensten niet of anders draaien waardoor je soms veel langer onderweg bent dan van te voren was ingecalculeerd.
Ik geef dit aan omdat het net lijkt alsof men het erom doet daar ik al zo weinig met de NS reis en al helemaal naar bepaalde delen van het land (soms heb je geen zin om de auto te gebruiken) maar dat op die spaarzame momenten dat ik denk: " kom we pakken de trein." er dus werk aan het spoor is.
103 235 (zie ook enkele pagina's terug / topic terug?) Met IC 118 of 119.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:34 schreef Bitlord het volgende:
De 103 langs de rechteroever van de Rijn.
goeie vriendenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Doen jullie even normaal nu meteen ja? Mooi.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:58 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
NSR 1751 + CityNightLine 428
De CNL 428 uit München kwam keurig op tijd door Dordrecht. Deze trein is dit weekend omgeleid, omdat er werkzaamheden tussen Dinslaken en Oberhausen zijn, maar ook tussen Utrecht en Den Bosch.
[ link | afbeelding ]
NMBS Vierledige "Varkensneus" 838 en een Duikbril 944
Vanwege het wegvallen van de Fyra rijdt er een extra intercity tussen Roosendaal en Antwerpen, die bestaat uit één solo Duikbril, vandaag de 944.
De extra intercity is echter zo idioot ingelegd, dat hij 13 minuten achter de Benelux naar Antwerpen aanhobbelt. En dan heb je daarna 1 uue en 47 minuten geen IC-verbinding meer. Deze extra IC-verbinding was juist ingelegd om een betere dienst aan te bieden, maar zo heeft het weinig nut ... De Benelux was goed vol, maar deze extra IC bepaald niet.
Links staat de Vierledige 838 gereed als Stoptrein naar Antwerpen Centraal. Het wordt in Nederland ook regelmatig een Varkensneus genoemd, maar in België wordt dit juist zelden gebruikt, en voornamelijk de naam Vierledige.
Zo heb je in Roosendaal weinig internationale treinen, en nu krijg je er zelfs het ene uur 3 te verwerken per richting, maar het andere uur maar 1 per richting.
[ link | afbeelding ]
NSR 1732 + EuroNight 437
De EuroNight 437 naar Warszawa Wschodnia kwam keurig op tijd langs de Wieldrechtse Zeedijk richting Venlo en verder richting Warszawa Wschodnia.
Roosendaalquote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:58 schreef greavy het volgende:
Zo heb je in Roosendaal weinig internationale treinen, en nu krijg je er zelfs het ene uur 3 te verwerken per richting, maar het andere uur maar 1 per richting.
Wel met Volldampf dan hè, en niet de loc "afsluiten" qua tractie.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:04 schreef Ireyon het volgende:
Overigens zat ik afgelopen week in het Franse toeristennest Anduze, waar 4x per dag het stoomtreintje naar St. Jean du Gard vertrekt.
http://www.trainavapeur.com/
Toffe shit wel, heerlijk om in een volledig open wagon achter een stoomlocomotief door een 850 meter lange tunnel te razen. Kuch.
Ik weet niet wat dat betekentquote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Wel met Volldampf dan hè, en niet de loc "afsluiten" qua tractie.
Zou DAT misschien de reden zijn dat ze de via kaartjes eruit slopen?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:37 schreef greavy het volgende:
![]()
![]()
Kek NS
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had voor 3 weken terug ofzo een GtbV ingediend voor +73 op Zwijndrecht - Geldermalsen. Hele traject met NSR gereisd, ook niet bij Arriva in- en uitgecheckt. Reisde via Breda.
Krijg ik van die flippo's een brief dat mijn GtbV-verzoek niet ingewilligd wordt omdat "ik met een andere vervoerder reisde."
Pleur op, deed ik niet. Mag ik er weer zelf achteraan, om geld terug te krijgen
Rikus?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:37 schreef greavy het volgende:
![]()
![]()
Kek NS
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had voor 3 weken terug ofzo een GtbV ingediend voor +73 op Zwijndrecht - Geldermalsen. Hele traject met NSR gereisd, ook niet bij Arriva in- en uitgecheckt. Reisde via Breda.
Krijg ik van die flippo's een brief dat mijn GtbV-verzoek niet ingewilligd wordt omdat "ik met een andere vervoerder reisde."
Pleur op, deed ik niet. Mag ik er weer zelf achteraan, om geld terug te krijgen
Hoe werkt dat dan? De damp zal niet zoveel roet in zitten. De schoorsteen van de verbrandingskamer kan je moeilijk afsluiten lijkt me (misschien eventjes). Maar zolang de ketel op temperatuur is kun je gewoon tractie geven toch?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Volldampf is gewoon vol stomend en tractiegevend doorknallen. Afsluiten ga je op zwaartekracht de tunnel proberen uit te komen, je geeft geen tractie enzo.
quote:Op zondag 28 juli 2013 01:14 schreef James1988 het volgende:
Wat een briljante kop: Rail passengers demand same rights as farm animals
Je kan de schoorsteen ook "afsluiten", zodat er weinig stoom / rook uit komt (je kan hem nooit helemaal afsluiten). In de meeste tunnels in Nederland geef je van te voren een dot tractie, en ga je op zwaartekracht doorrollen, tunnel in én uit.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? De damp zal niet zoveel roet in zitten. De schoorsteen van de verbrandingskamer kan je moeilijk afsluiten lijkt me (misschien eventjes). Maar zolang de ketel op temperatuur is kun je gewoon tractie geven toch?
gehehequote:Op zondag 28 juli 2013 01:14 schreef James1988 het volgende:
Wat een briljante kop: Rail passengers demand same rights as farm animals
Er zijn geen werkzaamheden op die trajecten, de perrons in Zwolle worden in oude staat gebracht, zonder die stalen overbrugging. Daarnaast wordt er werk aan de damwanden en in de tunnel verricht. Hierdoor is er geen perroncapaciteit voor de treinen naar Enschede en Roosendaal en dus zijn die opgeheven. Vanwege de extreme warmte is het lassen erg moeilijk en lopen de werkzaamheden een dag uit.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:42 schreef DriekOplopers het volgende:
Even een handje hulp nodig.
Er zijn werkzaamheden op Zwolle - Olst en op Zwolle - Raalte. Tot en met woensdag.
Ik las ergens dat ze gaan uitlopen, maar kan dat niet meer terugvinden. Weet iemand hoe dat zit? Thanks!
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva wil zeker cash kwijt, want vanochtend lieten ze drie stellen naar Haarlem rijden omdat er eentje bestickerd/gelakt zou moeten worden, maar vanmiddag keerden dezelfde stellen terug naar Groningen
http://somda.nl/forum/13757/p460732/Opvallende+dingen+28+juli/
Ivm met het gewicht?quote:Op zondag 28 juli 2013 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie.
dat weet ik. Het ging er meer om dat er voor Jan met de korte achternaam naar Haarlem gereden is, omdat daar geen vers beplakt/gelakt stel klaarstond om opgepikt te worden.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie.
Omgerekend 200 euro per kilometerquote:Op zondag 28 juli 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
* 1x grenskaartje Essen - Roosendaal Grens ¤2,00
Bron: nu.nlquote:Machinist Spaanse ramptrein in vrijheid gesteld
De rechter die de treinramp in Santiago de Compostela onderzoekt, heeft zondagavond de vrijlating gelast van machinist Francisco José Garzón.
Dat gebeurde nadat de 52-jarige bestuurder van de trein twee uur lang was verhoord. De rechter heeft Garzóns paspoort ingenomen, meldt de krant El País. Hij moet zich elke week bij de rechtbank melden en mag de komende tijd geen treinen besturen.
Garzón wordt beschuldigd van doodslag door roekeloos gedrag. De trein reed in de bocht op 4 kilometer van het station van Santiago de Compostela 190 kilometer per uur, hoewel daar slechts 80 kilometer is toegestaan.
Kritieke toestand
Het ongeluk kostte 79 mensen het leven. Van de 70 gewonden in ziekenhuizen verkeren er nog 22 in kritieke toestand. Maandag wordt in de kathedraal van Santiago de Compostela een herdenkingsdienst voor de slachtoffers gehouden.
Ja want stel je voor dat er een keer iets fout gaat. Kamervragen!quote:Op zondag 28 juli 2013 00:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Stuur maar even een klacht naar info@voorbeterov.nl. Dan gaan we er achteraan.
Tja...quote:Op maandag 29 juli 2013 02:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als ik die machinist was had ik denk ik liever vastgezeten.
En ik maar denken dat dat probleem juist bij GTW wel weer meevalt. Zeker als je over trajecten gaat waar op grote schaal electrisch wordt gereden.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie.
Dat is opgelost? Hoe kan er anders één GTW zijn, oncombineerbaar met Protos, voor de valleilijn?quote:Op zondag 28 juli 2013 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie.
dat is een E-GTW en dat werkt vanwege de retourstromen net ff wat anders dan een D-GTW.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is opgelost? Hoe kan er anders één GTW zijn, oncombineerbaar met Protos, voor de valleilijn?
Greavy klaagt over GTBV, Bork suggereert dat ik daar voor hem even achteraan zou kunnen gaan en ik zeg dat Greavy als hij dat wil, zijn klacht even naar ons kan mailen. Niets raars mee.quote:Op maandag 29 juli 2013 02:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja want stel je voor dat er een keer iets fout gaat. Kamervragen!
Ik vind het raar dat je daar iemand voor in moet schakelen. Je gaat toch ook niet direct naar de consumentenbond als je een tweede keer moet communiceren over een product wat niet helemaal goed geleverd is. Dat pak je eerst zelf aan. Wat de fuck is er gebeurd met je eigen sores oplossen.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:34 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat is precies de bedoeling van je gezuig?
Op het moment dat hij hier in het openbaar trots zijn vuiligheid verspreid mag ik daar op hetzelfde platform het mijne van vinden.quote:
als het op deze manier snel opgelost kan worden, waarom niet?quote:Op maandag 29 juli 2013 11:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind het raar dat je daar iemand voor in moet schakelen. Je gaat toch ook niet direct naar de consumentenbond als je een tweede keer moet communiceren over een product wat niet helemaal goed geleverd is. Dat pak je eerst zelf aan. Wat de fuck is er gebeurd met je eigen sores oplossen.
Oh dus omdat zijn nickname rood is mag hij wel zijn urine over alles wat NS is heen laten vloeien en zijn kwijldruppels over Manu Lageirse maar omdat mijn letters géén kleurtje hebben mag ik daar niets van vinden? Heel typerendquote:Op maandag 29 juli 2013 12:02 schreef Sounddragon het volgende:
Nee, dat mag je niet. Ga es effe ergens anders rellen?
Je gaat ook niet gelijk papa en mama erbij halen als je bij het buitenspelen niet mee mag doen met de rest.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als het op deze manier snel opgelost kan worden, waarom niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |