quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:58 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
NSR 1751 + CityNightLine 428
De CNL 428 uit München kwam keurig op tijd door Dordrecht. Deze trein is dit weekend omgeleid, omdat er werkzaamheden tussen Dinslaken en Oberhausen zijn, maar ook tussen Utrecht en Den Bosch.
[ link | afbeelding ]
NMBS Vierledige "Varkensneus" 838 en een Duikbril 944
Vanwege het wegvallen van de Fyra rijdt er een extra intercity tussen Roosendaal en Antwerpen, die bestaat uit één solo Duikbril, vandaag de 944.
De extra intercity is echter zo idioot ingelegd, dat hij 13 minuten achter de Benelux naar Antwerpen aanhobbelt. En dan heb je daarna 1 uue en 47 minuten geen IC-verbinding meer. Deze extra IC-verbinding was juist ingelegd om een betere dienst aan te bieden, maar zo heeft het weinig nut ... De Benelux was goed vol, maar deze extra IC bepaald niet.
Links staat de Vierledige 838 gereed als Stoptrein naar Antwerpen Centraal. Het wordt in Nederland ook regelmatig een Varkensneus genoemd, maar in België wordt dit juist zelden gebruikt, en voornamelijk de naam Vierledige.
Zo heb je in Roosendaal weinig internationale treinen, en nu krijg je er zelfs het ene uur 3 te verwerken per richting, maar het andere uur maar 1 per richting.
[ link | afbeelding ]
NSR 1732 + EuroNight 437
De EuroNight 437 naar Warszawa Wschodnia kwam keurig op tijd langs de Wieldrechtse Zeedijk richting Venlo en verder richting Warszawa Wschodnia.
Roosendaalquote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:58 schreef greavy het volgende:
Zo heb je in Roosendaal weinig internationale treinen, en nu krijg je er zelfs het ene uur 3 te verwerken per richting, maar het andere uur maar 1 per richting.
Wel met Volldampf dan hè, en niet de loc "afsluiten" qua tractie.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:04 schreef Ireyon het volgende:
Overigens zat ik afgelopen week in het Franse toeristennest Anduze, waar 4x per dag het stoomtreintje naar St. Jean du Gard vertrekt.
http://www.trainavapeur.com/
Toffe shit wel, heerlijk om in een volledig open wagon achter een stoomlocomotief door een 850 meter lange tunnel te razen. Kuch.
Ik weet niet wat dat betekentquote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Wel met Volldampf dan hè, en niet de loc "afsluiten" qua tractie.
Zou DAT misschien de reden zijn dat ze de via kaartjes eruit slopen?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:37 schreef greavy het volgende:
![]()
![]()
Kek NS
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had voor 3 weken terug ofzo een GtbV ingediend voor +73 op Zwijndrecht - Geldermalsen. Hele traject met NSR gereisd, ook niet bij Arriva in- en uitgecheckt. Reisde via Breda.
Krijg ik van die flippo's een brief dat mijn GtbV-verzoek niet ingewilligd wordt omdat "ik met een andere vervoerder reisde."
Pleur op, deed ik niet. Mag ik er weer zelf achteraan, om geld terug te krijgen
Rikus?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:37 schreef greavy het volgende:
![]()
![]()
Kek NS
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had voor 3 weken terug ofzo een GtbV ingediend voor +73 op Zwijndrecht - Geldermalsen. Hele traject met NSR gereisd, ook niet bij Arriva in- en uitgecheckt. Reisde via Breda.
Krijg ik van die flippo's een brief dat mijn GtbV-verzoek niet ingewilligd wordt omdat "ik met een andere vervoerder reisde."
Pleur op, deed ik niet. Mag ik er weer zelf achteraan, om geld terug te krijgen
Hoe werkt dat dan? De damp zal niet zoveel roet in zitten. De schoorsteen van de verbrandingskamer kan je moeilijk afsluiten lijkt me (misschien eventjes). Maar zolang de ketel op temperatuur is kun je gewoon tractie geven toch?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Volldampf is gewoon vol stomend en tractiegevend doorknallen. Afsluiten ga je op zwaartekracht de tunnel proberen uit te komen, je geeft geen tractie enzo.
quote:Op zondag 28 juli 2013 01:14 schreef James1988 het volgende:
Wat een briljante kop: Rail passengers demand same rights as farm animals
Je kan de schoorsteen ook "afsluiten", zodat er weinig stoom / rook uit komt (je kan hem nooit helemaal afsluiten). In de meeste tunnels in Nederland geef je van te voren een dot tractie, en ga je op zwaartekracht doorrollen, tunnel in én uit.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? De damp zal niet zoveel roet in zitten. De schoorsteen van de verbrandingskamer kan je moeilijk afsluiten lijkt me (misschien eventjes). Maar zolang de ketel op temperatuur is kun je gewoon tractie geven toch?
gehehequote:Op zondag 28 juli 2013 01:14 schreef James1988 het volgende:
Wat een briljante kop: Rail passengers demand same rights as farm animals
Er zijn geen werkzaamheden op die trajecten, de perrons in Zwolle worden in oude staat gebracht, zonder die stalen overbrugging. Daarnaast wordt er werk aan de damwanden en in de tunnel verricht. Hierdoor is er geen perroncapaciteit voor de treinen naar Enschede en Roosendaal en dus zijn die opgeheven. Vanwege de extreme warmte is het lassen erg moeilijk en lopen de werkzaamheden een dag uit.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:42 schreef DriekOplopers het volgende:
Even een handje hulp nodig.
Er zijn werkzaamheden op Zwolle - Olst en op Zwolle - Raalte. Tot en met woensdag.
Ik las ergens dat ze gaan uitlopen, maar kan dat niet meer terugvinden. Weet iemand hoe dat zit? Thanks!
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva wil zeker cash kwijt, want vanochtend lieten ze drie stellen naar Haarlem rijden omdat er eentje bestickerd/gelakt zou moeten worden, maar vanmiddag keerden dezelfde stellen terug naar Groningen
http://somda.nl/forum/13757/p460732/Opvallende+dingen+28+juli/
Ivm met het gewicht?quote:Op zondag 28 juli 2013 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |