Roosendaalquote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:58 schreef greavy het volgende:
Zo heb je in Roosendaal weinig internationale treinen, en nu krijg je er zelfs het ene uur 3 te verwerken per richting, maar het andere uur maar 1 per richting.
Wel met Volldampf dan hè, en niet de loc "afsluiten" qua tractie.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:04 schreef Ireyon het volgende:
Overigens zat ik afgelopen week in het Franse toeristennest Anduze, waar 4x per dag het stoomtreintje naar St. Jean du Gard vertrekt.
http://www.trainavapeur.com/
Toffe shit wel, heerlijk om in een volledig open wagon achter een stoomlocomotief door een 850 meter lange tunnel te razen. Kuch.
Ik weet niet wat dat betekentquote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Wel met Volldampf dan hè, en niet de loc "afsluiten" qua tractie.
Zou DAT misschien de reden zijn dat ze de via kaartjes eruit slopen?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:37 schreef greavy het volgende:
![]()
![]()
Kek NS
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had voor 3 weken terug ofzo een GtbV ingediend voor +73 op Zwijndrecht - Geldermalsen. Hele traject met NSR gereisd, ook niet bij Arriva in- en uitgecheckt. Reisde via Breda.
Krijg ik van die flippo's een brief dat mijn GtbV-verzoek niet ingewilligd wordt omdat "ik met een andere vervoerder reisde."
Pleur op, deed ik niet. Mag ik er weer zelf achteraan, om geld terug te krijgen
Rikus?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:37 schreef greavy het volgende:
![]()
![]()
Kek NS
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had voor 3 weken terug ofzo een GtbV ingediend voor +73 op Zwijndrecht - Geldermalsen. Hele traject met NSR gereisd, ook niet bij Arriva in- en uitgecheckt. Reisde via Breda.
Krijg ik van die flippo's een brief dat mijn GtbV-verzoek niet ingewilligd wordt omdat "ik met een andere vervoerder reisde."
Pleur op, deed ik niet. Mag ik er weer zelf achteraan, om geld terug te krijgen
Hoe werkt dat dan? De damp zal niet zoveel roet in zitten. De schoorsteen van de verbrandingskamer kan je moeilijk afsluiten lijkt me (misschien eventjes). Maar zolang de ketel op temperatuur is kun je gewoon tractie geven toch?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Volldampf is gewoon vol stomend en tractiegevend doorknallen. Afsluiten ga je op zwaartekracht de tunnel proberen uit te komen, je geeft geen tractie enzo.
quote:Op zondag 28 juli 2013 01:14 schreef James1988 het volgende:
Wat een briljante kop: Rail passengers demand same rights as farm animals
Je kan de schoorsteen ook "afsluiten", zodat er weinig stoom / rook uit komt (je kan hem nooit helemaal afsluiten). In de meeste tunnels in Nederland geef je van te voren een dot tractie, en ga je op zwaartekracht doorrollen, tunnel in én uit.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? De damp zal niet zoveel roet in zitten. De schoorsteen van de verbrandingskamer kan je moeilijk afsluiten lijkt me (misschien eventjes). Maar zolang de ketel op temperatuur is kun je gewoon tractie geven toch?
gehehequote:Op zondag 28 juli 2013 01:14 schreef James1988 het volgende:
Wat een briljante kop: Rail passengers demand same rights as farm animals
Er zijn geen werkzaamheden op die trajecten, de perrons in Zwolle worden in oude staat gebracht, zonder die stalen overbrugging. Daarnaast wordt er werk aan de damwanden en in de tunnel verricht. Hierdoor is er geen perroncapaciteit voor de treinen naar Enschede en Roosendaal en dus zijn die opgeheven. Vanwege de extreme warmte is het lassen erg moeilijk en lopen de werkzaamheden een dag uit.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:42 schreef DriekOplopers het volgende:
Even een handje hulp nodig.
Er zijn werkzaamheden op Zwolle - Olst en op Zwolle - Raalte. Tot en met woensdag.
Ik las ergens dat ze gaan uitlopen, maar kan dat niet meer terugvinden. Weet iemand hoe dat zit? Thanks!
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva wil zeker cash kwijt, want vanochtend lieten ze drie stellen naar Haarlem rijden omdat er eentje bestickerd/gelakt zou moeten worden, maar vanmiddag keerden dezelfde stellen terug naar Groningen
http://somda.nl/forum/13757/p460732/Opvallende+dingen+28+juli/
Ivm met het gewicht?quote:Op zondag 28 juli 2013 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie.
dat weet ik. Het ging er meer om dat er voor Jan met de korte achternaam naar Haarlem gereden is, omdat daar geen vers beplakt/gelakt stel klaarstond om opgepikt te worden.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie.
Omgerekend 200 euro per kilometerquote:Op zondag 28 juli 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
* 1x grenskaartje Essen - Roosendaal Grens ¤2,00
Bron: nu.nlquote:Machinist Spaanse ramptrein in vrijheid gesteld
De rechter die de treinramp in Santiago de Compostela onderzoekt, heeft zondagavond de vrijlating gelast van machinist Francisco José Garzón.
Dat gebeurde nadat de 52-jarige bestuurder van de trein twee uur lang was verhoord. De rechter heeft Garzóns paspoort ingenomen, meldt de krant El País. Hij moet zich elke week bij de rechtbank melden en mag de komende tijd geen treinen besturen.
Garzón wordt beschuldigd van doodslag door roekeloos gedrag. De trein reed in de bocht op 4 kilometer van het station van Santiago de Compostela 190 kilometer per uur, hoewel daar slechts 80 kilometer is toegestaan.
Kritieke toestand
Het ongeluk kostte 79 mensen het leven. Van de 70 gewonden in ziekenhuizen verkeren er nog 22 in kritieke toestand. Maandag wordt in de kathedraal van Santiago de Compostela een herdenkingsdienst voor de slachtoffers gehouden.
Ja want stel je voor dat er een keer iets fout gaat. Kamervragen!quote:Op zondag 28 juli 2013 00:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Stuur maar even een klacht naar info@voorbeterov.nl. Dan gaan we er achteraan.
Tja...quote:Op maandag 29 juli 2013 02:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als ik die machinist was had ik denk ik liever vastgezeten.
En ik maar denken dat dat probleem juist bij GTW wel weer meevalt. Zeker als je over trajecten gaat waar op grote schaal electrisch wordt gereden.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie.
Dat is opgelost? Hoe kan er anders één GTW zijn, oncombineerbaar met Protos, voor de valleilijn?quote:Op zondag 28 juli 2013 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie.
dat is een E-GTW en dat werkt vanwege de retourstromen net ff wat anders dan een D-GTW.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is opgelost? Hoe kan er anders één GTW zijn, oncombineerbaar met Protos, voor de valleilijn?
Greavy klaagt over GTBV, Bork suggereert dat ik daar voor hem even achteraan zou kunnen gaan en ik zeg dat Greavy als hij dat wil, zijn klacht even naar ons kan mailen. Niets raars mee.quote:Op maandag 29 juli 2013 02:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja want stel je voor dat er een keer iets fout gaat. Kamervragen!
Ik vind het raar dat je daar iemand voor in moet schakelen. Je gaat toch ook niet direct naar de consumentenbond als je een tweede keer moet communiceren over een product wat niet helemaal goed geleverd is. Dat pak je eerst zelf aan. Wat de fuck is er gebeurd met je eigen sores oplossen.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:34 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat is precies de bedoeling van je gezuig?
Op het moment dat hij hier in het openbaar trots zijn vuiligheid verspreid mag ik daar op hetzelfde platform het mijne van vinden.quote:
als het op deze manier snel opgelost kan worden, waarom niet?quote:Op maandag 29 juli 2013 11:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind het raar dat je daar iemand voor in moet schakelen. Je gaat toch ook niet direct naar de consumentenbond als je een tweede keer moet communiceren over een product wat niet helemaal goed geleverd is. Dat pak je eerst zelf aan. Wat de fuck is er gebeurd met je eigen sores oplossen.
Oh dus omdat zijn nickname rood is mag hij wel zijn urine over alles wat NS is heen laten vloeien en zijn kwijldruppels over Manu Lageirse maar omdat mijn letters géén kleurtje hebben mag ik daar niets van vinden? Heel typerendquote:Op maandag 29 juli 2013 12:02 schreef Sounddragon het volgende:
Nee, dat mag je niet. Ga es effe ergens anders rellen?
Je gaat ook niet gelijk papa en mama erbij halen als je bij het buitenspelen niet mee mag doen met de rest.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als het op deze manier snel opgelost kan worden, waarom niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |