Oké, maar dit was toch al niet meer op de HSL ... En hij zat wel onder die 200km/h max. van ASFA (maar ver boven de lokale 80km/h)quote:Er zijn twijfels gerezen of het Spaanse netwerk voor de hogesnelheidstrein voldoende is beveiligd door de Europese veiligheidsstandaard voor het spoorwegverkeer (ERTMS). De installatie van een dergelijk systeem had de treinramp bij Santiago de Compostela kunnen voorkomen, zei donderdag de leider van de Spaanse machinistenvakbond.
Ik denk meer aan:quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:22 schreef Igen het volgende:
Ach, zoiets komt toch wel vaker voor? Typisch geval van
[ afbeelding ]
Dat is toch standaard hierquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:08 schreef Duvel het volgende:
Ik zie dat mijn oproep om normaal te doen gesorteerd heeft in een halve nacht doorzeiken. Stik er maar in.
Rijssen spoor 1 (of is dat ondertussen verwijderd of vervangen door een echt perron?)quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:10 schreef _JdM_ het volgende:
Stroe, Rotterdam (over spoor 11 heen), Delft (verlenging alleen)
In welk dorp rijden deze trams?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:26 schreef James1988 het volgende:
Mensenkinderen, wat een discussie zo diep in de nacht.
Om het wat meer ontopic te trekken:
[ afbeelding ]
Op een zonnige septemberdag stond ik samen met een paar vrienden langs de toegangsweg van een klein dorpje in de buurt van Berlijn, om de oude trammetjes te fotograferen. Nadat we al een tijd stonden te wachten zonder trams te hebben gezien kwam deze combinatie voorbij. De achteroplopende blauwe tram (voorzien van reclame voor een lokale radiozender) was defect gegaan en kon niet meer zelfstandig verder rijden.
Omdat het traject vrijwel geheel enkelsporig is (met hier en daar een inhaalspoor) gooide deze kreupele tram de dienstregeling ernstig in het honderd. Deze "Thunderbird"-tram A95 kwam z'n soortgenoot ophalen om 'm naar de werkplaats te brengen.
Dat de NS mogelijk de Spoorwegwet en de ARBO-wet heeft overtreden vind ik persoonlijk best heftig.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:37 schreef arkkey het volgende:
Nouja niet echt heel sensationeel nieuws voor mij als leek
Rijssen heeft geen spoor 1 meer met een perron.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Rijssen spoor 1 (of is dat ondertussen verwijderd of vervangen door een echt perron?)
Deventer spoor 2 (maar ze zijn heel hard aan het werk aan een echt perron aan spoor 1)
De trammetjes komen oorspronkelijk uit de BRD. Gebouwd door Duwag, gereden bij Bogestra en dat soort bedrijfjes.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:36 schreef James1988 het volgende:
Die rijden op Berlin-Friedrichshagen - Schöneiche - Rüdersdorf, de maatschappij heet SRS.
Houten perron in Rijssen is weg, Deventer heeft (stalen) steigerperrons.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Rijssen spoor 1 (of is dat ondertussen verwijderd of vervangen door een echt perron?)
Deventer spoor 2 (maar ze zijn heel hard aan het werk aan een echt perron aan spoor 1)
Weetje.. een jaar of twee geleden was er een soortgelijk incident waar de ontruimingstijd dik 2,5 keer zo lang was. Dat is dus stukken verbeterd. Inderdaad is het nog niet op het wenselijke niveau en kan het echt nog beter maar in het kader van hoe fout het was vind ik eigenlijk dat je gewoon te ver gaat.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat de NS mogelijk de Spoorwegwet en de ARBO-wet heeft overtreden vind ik persoonlijk best heftig.
Dat ze hier al eerder voor waren gewaarschuwd is ook geen kleinigheid.
Nee, daar gaat het niet om. Want met stevige inhoudelijke discussie is niets mis. Het gaat pas fout wanneer het beledigingen begint te regenen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens denk ik dat het beter voor de sfeer is om geen VBOV te bespreken.
Regenen!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het niet om. Want met stevige inhoudelijke discussie is niets mis. Het gaat pas fout wanneer het beledigingen begint te regenen.
*wegrent en koffie drinken gaat*
Op de een of andere manier lokt die discussie wel irritatie uit. Nu vind ik het niet zo nodig om daar aan mee te doen maar dat is wel wat ik zie gebeuren.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het niet om. Want met stevige inhoudelijke discussie is niets mis. Het gaat pas fout wanneer het beledigingen begint te regenen.
*wegrent en koffie drinken gaat*
Dit boekje daar staat alles in, er zijn nog meer van die lijntjesquote:
Oh sorryquote:
Het speelt niet alleen hier, laatst op Skyscrapercity ben ik zelf eens in een soort flamewar geraakt met iemand die om een of andere reden een of ander groot probleem met MVBOV heeft. Ik vermoed dat het om dezelfde persoon gaat, en het lijkt me onzin om een heel gespreksonderwerp (dat nota bene vaak de landelijke media haalt!) taboe te verklaren omdat één user zo nodig moet trollen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op de een of andere manier lokt die discussie wel irritatie uit. Nu vind ik het niet zo nodig om daar aan mee te doen maar dat is wel wat ik zie gebeuren.
Ben ik met je oneens. Das wel belangrijk, want ik de top 500 staan kan je doen met posts die door niemand gewaardeerd worden, of met posts die wel een goede bijdrage leveren.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh sorryIk bedoelde dat ik eindelijk van 3 naar 2 gestegen ben op de eeuwige Top 500. Maar goed, weinig belangrijks aan verder
Welnee, we hadden even een aanvaring, en inderdaad een ongebruikelijk harde ja. Daarna is er gewoon weer normaal gedaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:08 schreef Duvel het volgende:
Ik zie dat mijn oproep om normaal te doen gesorteerd heeft in een halve nacht doorzeiken. Stik er maar in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |