Oh sorryquote:
Het speelt niet alleen hier, laatst op Skyscrapercity ben ik zelf eens in een soort flamewar geraakt met iemand die om een of andere reden een of ander groot probleem met MVBOV heeft. Ik vermoed dat het om dezelfde persoon gaat, en het lijkt me onzin om een heel gespreksonderwerp (dat nota bene vaak de landelijke media haalt!) taboe te verklaren omdat één user zo nodig moet trollen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op de een of andere manier lokt die discussie wel irritatie uit. Nu vind ik het niet zo nodig om daar aan mee te doen maar dat is wel wat ik zie gebeuren.
Ben ik met je oneens. Das wel belangrijk, want ik de top 500 staan kan je doen met posts die door niemand gewaardeerd worden, of met posts die wel een goede bijdrage leveren.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh sorryIk bedoelde dat ik eindelijk van 3 naar 2 gestegen ben op de eeuwige Top 500. Maar goed, weinig belangrijks aan verder
Welnee, we hadden even een aanvaring, en inderdaad een ongebruikelijk harde ja. Daarna is er gewoon weer normaal gedaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:08 schreef Duvel het volgende:
Ik zie dat mijn oproep om normaal te doen gesorteerd heeft in een halve nacht doorzeiken. Stik er maar in.
Het hoeft niet zozeer een taboe te zijn maar ik denk dat de discussies niet te lang moeten doorlopen en dat er op een gegeven moment ook een punt achter gezet moet worden. Ik ben het ook regelmatig niet eens met VBOV maar daar hoeft niet zozeer een dogmatische discussie over gevoerd te worden en daarnaast denk ik wel dat de inzet van de personen achter VBOV wel goed bedoeld is. Maar overal spelen verschillen van inzichten een rol en die hoeven niet zozeer op de spits gedreven te worden denk ik. Belangrijk is dan wel dat iedereen snapt dat die verschillen er kunnen zijn en dat niet iedereen het met iedereen eens hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Het speelt niet alleen hier, laatst op Skyscrapercity ben ik zelf eens in een soort flamewar geraakt met iemand die om een of andere reden een of ander groot probleem met MVBOV heeft. Ik vermoed dat het om dezelfde persoon gaat, en het lijkt me onzin om een heel gespreksonderwerp (dat nota bene vaak de landelijke media haalt!) taboe te verklaren omdat één user zo nodig moet trollen.
Dank jequote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ben ik met je oneens. Das wel belangrijk, want ik de top 500 staan kan je doen met posts die door niemand gewaardeerd worden, of met posts die wel een goede bijdrage leveren.
Ik moet er vaak hartelijk om lachen, dus ik wil je van de gelegenheid gebruik maken om je hiermee te feliciteren
Ik kan je droge opmerkingen vaak wel waarderen. Zo nu en dan moet ik erg hard lachen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dank jeIk post heus weleens onzin idd, maar er zijn er zat die daar veel erger in zijn dan ik
Hoe vaak is dat het geval tijdens normaal bedrijf? Hoe vaak is dat het geval buiten normaal bedrijf? Als beiden in 1 jaar op mn vingers na te tellen zijn, zou ik dat niet heftig willen noemen. Het is heftig als het een structureel probleem betreft, alsin, de kans dat je als individu een dergelijke situatie gaat meemaken in een jaar is groot. Uitzonderingsgevallen kunnen altijd voorkomen, en ik denk dat het zeer onwenselijk is om te proberen dat geheel weg te managen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat de NS mogelijk de Spoorwegwet en de ARBO-wet heeft overtreden vind ik persoonlijk best heftig.
Dat ze hier al eerder voor waren gewaarschuwd is ook geen kleinigheid.
Ik wist het niet, vind het wel interessantquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:28 schreef Igen het volgende:
Ik dacht altijd dat deze Oost-Duitse dubbeldekwagons:
[ afbeelding ]
een soort kwalitatief minderwaardige (geen gebogen ramen etc.) Oostblokkopie waren van deze:
[ afbeelding ]
Maar dat is dus niet waar. De DB had voor de Wende eigenlijk helemaal geen dubbeldekwagons. Het onderste plaatje is dus gewoon een doorontwikkeling van de DDR-dubbeldekwagens.
Was ik nou zo dom of is dit een interessant wetenswaardigheidje?
Gelukkig, dat doet me goedquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik kan je droge opmerkingen vaak wel waarderen. Zo nu en dan moet ik erg hard lachen.
Deventer (voor wie snel is, de verbouwing is inmiddels begonnen)quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:10 schreef _JdM_ het volgende:
Stroe, Rotterdam (over spoor 11 heen), Delft (verlenging alleen)
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deventer (voor wie snel is, de verbouwing is inmiddels begonnen)
Spuit 11quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Rijssen spoor 1 (of is dat ondertussen verwijderd of vervangen door een echt perron?)
Deventer spoor 2 (maar ze zijn heel hard aan het werk aan een echt perron aan spoor 1)
helemaal weg krijg je het nooit, maar er rijden in Nederland treinen rond die structurele problemen met de airco hebben. DDZ staat met dit weer bijvoorbeeld met bosjes langs de kant en in de excuus-Benelux naar Brussel komt het vaak voor dat in een deel van de trein de airco niet werkt. Overstromende toiletten zijn daar ook een probleem, veroorzaakt door gebrekkig onderhoud.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:29 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Hoe vaak is dat het geval tijdens normaal bedrijf? Hoe vaak is dat het geval buiten normaal bedrijf? Als beiden in 1 jaar op mn vingers na te tellen zijn, zou ik dat niet heftig willen noemen. Het is heftig als het een structureel probleem betreft, alsin, de kans dat je als individu een dergelijke situatie gaat meemaken in een jaar is groot. Uitzonderingsgevallen kunnen altijd voorkomen, en ik denk dat het zeer onwenselijk is om te proberen dat geheel weg te managen.
Brussel Centraal als een van de lelijkste stations ter wereld?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:13 schreef J.B. het volgende:
Lelijkste stations ter wereld aldus The Guardian:
http://m.guardian.co.uk/a(...)ion-ugly-train-world
Nee precies, maar dat staat er ook niet. Er staat:quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:18 schreef Igen het volgende:
Als je dat bij de top 10 lelijkste ter wereld zet, dan heb je gewoon geen kaas gegeten van architectuur.
quote:New York's Penn station – and other ugly train terminals around the world
Tja, leuke kop... Maar ook treinen die daar wel met ETCS rijden zullen echt nog niet 4km voor die bocht al afgeremd worden naar 80km/u.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:22 schreef _serial_ het volgende:
Treinreiziger kopt met dat ETCS niet was geactiveerd in de trein
http://www.treinreiziger.(...)ptrein_spanje-145485
Als je 4 km voor de bocht 80 km/h zou rijden dan zou je tussen Hilversum en Bussum ook niet harder gaan rijden dan 80 km/h. Het stukje 130 km/h is daar ook maar 6 kilometer.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:47 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Tja, leuke kop... Maar ook treinen die daar wel met ETCS rijden zullen echt nog niet 4km voor die bocht al afgeremd worden naar 80km/u.
Ik vind Brussel-Centraal ook een mooi station, ik snap ook niet dat die in die lijst staat. Hadden Brussel-Zuid en/of -Noord erin gestaan had ik het logisch gevonden, wat een rotzooi is het daar....quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Brussel Centraal als een van de lelijkste stations ter wereld?
Vijf jaar geleden allicht wel, maar er is intussen gerenoveerd. Een paar plaatjes:
[ afbeelding ]
Van buiten
[ afbeelding ]
Stationshal
[ afbeelding ]
Stationsnaambordje op het perron
Als je dat bij de top 10 lelijkste ter wereld zet, dan heb je gewoon geen kaas gegeten van architectuur.
Voor mij: Venlo, Amsterdam Amstel (Al kan dat ook te maken hebben met het feit dat ik daar alleen kom als het pokkeweer is.), Heerlenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:16 schreef bork het volgende:
Maken we toch ons eigen lijstje![]()
Voor Nederland mag wat mij betreft wel op die lijst van lelijke stations:
Breda en Den Haag CS.
Verder is Wuppertal Hbf verschrikkelijk en Warszawa Centralna is goed lelijk, vies en donker.
Amsterdam Zuid/WTC is voor mij de ergstequote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:16 schreef bork het volgende:
Maken we toch ons eigen lijstje![]()
Voor Nederland mag wat mij betreft wel op die lijst van lelijke stations:
Breda en Den Haag CS.
Eens, zeker als je kijkt naar hoe goed het station is uitgebouwd in relatie tot de functie in het netwerk.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Amsterdam Zuid/WTC is voor mij de ergste
Amstel, hartstikke mooie details, in de hal tegels met afbeelding van oude treinquote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:45 schreef remcoP het volgende:
[..]
Voor mij: Venlo, Amsterdam Amstel (Al kan dat ook te maken hebben met het feit dat ik daar alleen kom als het pokkeweer is.), Heerlen
Wanneer ik in een verlichte NID stap waan ik me in de Zeemanquote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Haha, conducteur verontschuldigt zich voor het gebrek aan verlichting in ons treinstel. Het was me eerlijk waar nog niet opgevallen, bovendien kostte het welgeteld 2 seconden na de omroep "Ik zal proberen ze weer aan te krijgen" om het wel te doen
Gelukkig is er met de airco niets mis
Skopje is inderdaad véle malen lelijker als Brussel. Maar in Skopje is het gewoon zo lelijk dat ik er van moest lachen toen ik er was.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:52 schreef J.B. het volgende:
De meest fenomenaal lelijke stations waar ik ooit ben geweest zijn Tbilisi en Skopje, zij het niet per trein.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Het speelt niet alleen hier, laatst op Skyscrapercity ben ik zelf eens in een soort flamewar geraakt met iemand die om een of andere reden een of ander groot probleem met MVBOV heeft. Ik vermoed dat het om dezelfde persoon gaat, en het lijkt me onzin om een heel gespreksonderwerp (dat nota bene vaak de landelijke media haalt!) taboe te verklaren omdat één user zo nodig moet trollen.
Ik ben het met deze twee posts eens, dus ik quote ze voor het gemak even.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het hoeft niet zozeer een taboe te zijn maar ik denk dat de discussies niet te lang moeten doorlopen en dat er op een gegeven moment ook een punt achter gezet moet worden. Ik ben het ook regelmatig niet eens met VBOV maar daar hoeft niet zozeer een dogmatische discussie over gevoerd te worden en daarnaast denk ik wel dat de inzet van de personen achter VBOV wel goed bedoeld is. Maar overal spelen verschillen van inzichten een rol en die hoeven niet zozeer op de spits gedreven te worden denk ik. Belangrijk is dan wel dat iedereen snapt dat die verschillen er kunnen zijn en dat niet iedereen het met iedereen eens hoeft te zijn.
De perrons zijn heel claustrofobisch, en er is weinig ruimte. Het lettertype op de bordjes kan me dan wel weer bekoren.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:29 schreef James1988 het volgende:
Ik vind Brussel-Centraal best een mooi station, maar die smalle, donkere perrons vind ik maar niks
Het nieuwe station is daarentegen één van de mooiste Sprinterstations van het land (voor zover ik ze ken althans).quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:19 schreef Fixers het volgende:
[..]
De perrons zijn heel claustrofobisch, en er is weinig ruimte. Het lettertype op de bordjes kan me dan wel weer bekoren.
In het kader van lelijke Nederlandse stations: het oude nieuwe station van Houten:
[ afbeelding ]
Echt zo'n blok jaren '70 deprimerendheid.
Die zit ook in de route Hamburg - Hannover. Hambug eigenlijk. Die add-on voor TS2013 kan ik momenteel niemand aanraden. Werkt voor geen meter.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:26 schreef bork het volgende:
Je hebt ook hele coole natuurlijk![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ruikt ook altijd lekker daar.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:24 schreef Xetran het volgende:
Moet je Arnhem Velperpoort hebben, als ik daar in dat hokje ga zitten dan heb je altijd wel iemand naast je die zichzelf met heroïne injecteert. Bovendien is het ook gewoon vies, dat dat nog kan..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probeer ik me te bevrijden door te klimmen en dergelijke, ja hoor, controleof ik ff mee wil komen voor een proces verbaaltje. Gelukkig konden ze erom lachen toen ze om mijn ID vroegen en ik in plaats daarvan mijn abonnement gaf
![]()
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ongeloofelijk, ik ben zojuist een rondje gaan doen, en door een kapotte tourniquet kwam ik klem te zitten tussen het draaihekje en de klapdeur![]()
ZoietsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probeer ik me te bevrijden door te klimmen en dergelijke, ja hoor, controleof ik ff mee wil komen voor een proces verbaaltje. Gelukkig konden ze erom lachen toen ze om mijn ID vroegen en ik in plaats daarvan mijn abonnement gaf
![]()
Gelukkig dat ze erom konden lachen, zijn ze daar van dikke boetes of strenger?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er is een verschil in tarief tussen een boete krijgen als je geen kaartje heb of als je geen geldig kaartje hebtquote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:44 schreef bork het volgende:
[..]![]()
Gelukkig dat ze erom konden lachen, zijn ze daar van dikke boetes of strenger?
Benk ik eigenlijk helegaar niet langsgekomen, gare de l' est dichterbij niet...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het was en is best druk op lagare du nord... Ze stonden bijna tot buiten te wachten. Volgens een ober in een leuk restaurant aan de overkant vanwege een probleem met de bovenleiding....
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ongeloofelijk, ik ben zojuist een rondje gaan doen, en door een kapotte tourniquet kwam ik klem te zitten tussen het draaihekje en de klapdeur![]()
ZoietsDat heeft m'n zus een keer gehad. Ze zat toen tussen twee hoge schuifdeuren in, kan dat kloppen? Die man achter het loket keek ook stug de andere kant op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probeer ik me te bevrijden door te klimmen en dergelijke, ja hoor, controleof ik ff mee wil komen voor een proces verbaaltje. Gelukkig konden ze erom lachen toen ze om mijn ID vroegen en ik in plaats daarvan mijn abonnement gaf
Die is er ook ja, das eigenlijk voor heel veel bagage, ff kijken of ik er een plaatje van kan vinden...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:48 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat heeft m'n zus een keer gehad. Ze zat toen tussen twee hoge schuifdeuren in, kan dat kloppen? Die man achter het loket keek ook stug de andere kant op.
vind het OV hier in parijs echt top. Rer en metro is prima in orde. Wachttijde bijna nihil en personeel spreekt prims engels. Zit in een hotel vlak achter gare d l est. Zie de treinen vanuit mn raam vertrekken en binnenkomen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Benk ik eigenlijk helegaar niet langsgekomen, gare de l' est dichterbij niet...
hahaha episch.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
ROFL![]()
![]()
![]()
Wie een kaartje pint bij een Automaat krijgt zn pin bon ook op zo een magnetisch stripje gedrukt, wie er maar genoeg van spaart kan dit geintje uithalen
http://www.dailymotion.co(...)tourniquet-de-me_fun
![]()
Het is al weer een tijdje geleden, zeker voor 2005. Ik meen me echter te herinneren dat het grijze panelen waren. Misschien een ouder type? Ik weet dat ik toen een papieren carte orange had die op een gegeven moment stuk ging.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
@ WJ , helemaal links op het plaatje
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:55 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Het is al weer een tijdje geleden, zeker voor 2005. Ik meen me echter te herinneren dat het grijze panelen waren. Misschien een ouder type? Ik weet dat ik toen een papieren carte orange had die op een gegeven moment stuk ging.
voor een keertjequote:
De ARBO-wetgeving is een illusionaire set regels om de vakbonden tevreden te houden. In de echte wereld slaan ze nergens op.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat de NS mogelijk de Spoorwegwet en de ARBO-wet heeft overtreden vind ik persoonlijk best heftig.
Dat ze hier al eerder voor waren gewaarschuwd is ook geen kleinigheid.
Heb je het wel weer opgeruimd?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
voor een keertje
enneh, diesel onder de draad fapfap
not mequote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Heb je het wel weer opgeruimd?Straks glijd er nog iemand over uit!
Dieseltractie... hoe lang nog?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
voor een keertje
enneh, diesel onder de draad fapfap
nou nog wel een tijdje, zolang Zwolle -Raalte met de bus moetquote:
De provincie wil daar toch een waslijn boven hangen nadat zij die mogen aanbesteden?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 01:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou nog wel een tijdje, zolang Zwolle -Raalte met de bus moet
ik hoop het. Maar voor nu is Overijssel behoorlijk gemankeerd. Enschede - Drienerlo, Raalte - Zwolle en Zwolle - Olst liggen eruit.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 01:53 schreef Peter het volgende:
[..]
De provincie wil daar toch een waslijn boven hangen nadat zij die mogen aanbesteden?
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm.. Dit is niet heel goed...
Trein rijdt weg uit Amersfoort, sneltekenaar binnen 50m.
Conducteur moet opnieuw sleutelen, nog een poging, weer 50m verder!![]()
Nu lijken we toch eindelijk echt station Amersfoort verlaten te hebben...
Op zich niet raar als dat dan een stoppende IC is maar niets is minder waar: ze komen 10 minuten voor de knoop en 5 minuten na de knoop aan in Zwolle.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:28 schreef Viezze het volgende:
Door werkzaamheden hebben Dronten en Kampen-Zuid vier treinen per uur per richting
Ik snap het nut er ook niet echt van. Maar het is sowieso ellende in Zwolle, werkzaamheden lopen uit tot woensdag. Niet dat het in de rest van het land beter is, zit nu in de bus van Utrecht naar Den Bosch.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op zich niet raar als dat dan een stoppende IC is maar niets is minder waar: ze komen 10 minuten voor de knoop en 5 minuten na de knoop aan in Zwolle.
Ik weet het inmiddels. De treinen die regulier naar Lelystad rijden, rijden nu door naar Amersfoort. De ruimte om in de knoop over de brug te vertrekken is dus al op een andere manier ingenomen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:22 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik snap het nut er ook niet echt van. Maar het is sowieso ellende in Zwolle, werkzaamheden lopen uit tot woensdag. Niet dat het in de rest van het land beter is, zit nu in de bus van Utrecht naar Den Bosch.
Ik snap het niet, wat is er lollig aan?quote:
O ja, dat heb ik ook wel gezienquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik weet het inmiddels. De treinen die regulier naar Lelystad rijden, rijden nu door naar Amersfoort. De ruimte om in de knoop over de brug te vertrekken is dus al op een andere manier ingenomen.
Om toch 4x per uur Lelystad-Zwolle te rijden denk ik. Als je dan toch al niet meer in de knoop kan, kan je de rijtijd die je overhebt mooi gebruiken om extra te stoppen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:58 schreef Viezze het volgende:
[..]
O ja, dat heb ik ook wel gezienMaar waarom dan de extra sprinters?
...het lijkt jou een beter idee als ze dat door de weeks in de spits doen?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:18 schreef Iwanius het volgende:
Het zal misschien al vele malen voorbij zijn gekomen maar waarom is er in het weekend en dan met name zaterdag en zondag altijd werkzaamheden aan het spoor of dat bepaalde diensten niet of anders draaien waardoor je soms veel langer onderweg bent dan van te voren was ingecalculeerd.
Ik geef dit aan omdat het net lijkt alsof men het erom doet daar ik al zo weinig met de NS reis en al helemaal naar bepaalde delen van het land (soms heb je geen zin om de auto te gebruiken) maar dat op die spaarzame momenten dat ik denk: " kom we pakken de trein." er dus werk aan het spoor is.
103 235 (zie ook enkele pagina's terug / topic terug?) Met IC 118 of 119.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:34 schreef Bitlord het volgende:
De 103 langs de rechteroever van de Rijn.
goeie vriendenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Doen jullie even normaal nu meteen ja? Mooi.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:58 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
NSR 1751 + CityNightLine 428
De CNL 428 uit München kwam keurig op tijd door Dordrecht. Deze trein is dit weekend omgeleid, omdat er werkzaamheden tussen Dinslaken en Oberhausen zijn, maar ook tussen Utrecht en Den Bosch.
[ link | afbeelding ]
NMBS Vierledige "Varkensneus" 838 en een Duikbril 944
Vanwege het wegvallen van de Fyra rijdt er een extra intercity tussen Roosendaal en Antwerpen, die bestaat uit één solo Duikbril, vandaag de 944.
De extra intercity is echter zo idioot ingelegd, dat hij 13 minuten achter de Benelux naar Antwerpen aanhobbelt. En dan heb je daarna 1 uue en 47 minuten geen IC-verbinding meer. Deze extra IC-verbinding was juist ingelegd om een betere dienst aan te bieden, maar zo heeft het weinig nut ... De Benelux was goed vol, maar deze extra IC bepaald niet.
Links staat de Vierledige 838 gereed als Stoptrein naar Antwerpen Centraal. Het wordt in Nederland ook regelmatig een Varkensneus genoemd, maar in België wordt dit juist zelden gebruikt, en voornamelijk de naam Vierledige.
Zo heb je in Roosendaal weinig internationale treinen, en nu krijg je er zelfs het ene uur 3 te verwerken per richting, maar het andere uur maar 1 per richting.
[ link | afbeelding ]
NSR 1732 + EuroNight 437
De EuroNight 437 naar Warszawa Wschodnia kwam keurig op tijd langs de Wieldrechtse Zeedijk richting Venlo en verder richting Warszawa Wschodnia.
Roosendaalquote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:58 schreef greavy het volgende:
Zo heb je in Roosendaal weinig internationale treinen, en nu krijg je er zelfs het ene uur 3 te verwerken per richting, maar het andere uur maar 1 per richting.
Wel met Volldampf dan hè, en niet de loc "afsluiten" qua tractie.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:04 schreef Ireyon het volgende:
Overigens zat ik afgelopen week in het Franse toeristennest Anduze, waar 4x per dag het stoomtreintje naar St. Jean du Gard vertrekt.
http://www.trainavapeur.com/
Toffe shit wel, heerlijk om in een volledig open wagon achter een stoomlocomotief door een 850 meter lange tunnel te razen. Kuch.
Ik weet niet wat dat betekentquote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Wel met Volldampf dan hè, en niet de loc "afsluiten" qua tractie.
Zou DAT misschien de reden zijn dat ze de via kaartjes eruit slopen?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:37 schreef greavy het volgende:
![]()
![]()
Kek NS
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had voor 3 weken terug ofzo een GtbV ingediend voor +73 op Zwijndrecht - Geldermalsen. Hele traject met NSR gereisd, ook niet bij Arriva in- en uitgecheckt. Reisde via Breda.
Krijg ik van die flippo's een brief dat mijn GtbV-verzoek niet ingewilligd wordt omdat "ik met een andere vervoerder reisde."
Pleur op, deed ik niet. Mag ik er weer zelf achteraan, om geld terug te krijgen
Rikus?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:37 schreef greavy het volgende:
![]()
![]()
Kek NS
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had voor 3 weken terug ofzo een GtbV ingediend voor +73 op Zwijndrecht - Geldermalsen. Hele traject met NSR gereisd, ook niet bij Arriva in- en uitgecheckt. Reisde via Breda.
Krijg ik van die flippo's een brief dat mijn GtbV-verzoek niet ingewilligd wordt omdat "ik met een andere vervoerder reisde."
Pleur op, deed ik niet. Mag ik er weer zelf achteraan, om geld terug te krijgen
Hoe werkt dat dan? De damp zal niet zoveel roet in zitten. De schoorsteen van de verbrandingskamer kan je moeilijk afsluiten lijkt me (misschien eventjes). Maar zolang de ketel op temperatuur is kun je gewoon tractie geven toch?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
Volldampf is gewoon vol stomend en tractiegevend doorknallen. Afsluiten ga je op zwaartekracht de tunnel proberen uit te komen, je geeft geen tractie enzo.
quote:Op zondag 28 juli 2013 01:14 schreef James1988 het volgende:
Wat een briljante kop: Rail passengers demand same rights as farm animals
Je kan de schoorsteen ook "afsluiten", zodat er weinig stoom / rook uit komt (je kan hem nooit helemaal afsluiten). In de meeste tunnels in Nederland geef je van te voren een dot tractie, en ga je op zwaartekracht doorrollen, tunnel in én uit.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? De damp zal niet zoveel roet in zitten. De schoorsteen van de verbrandingskamer kan je moeilijk afsluiten lijkt me (misschien eventjes). Maar zolang de ketel op temperatuur is kun je gewoon tractie geven toch?
gehehequote:Op zondag 28 juli 2013 01:14 schreef James1988 het volgende:
Wat een briljante kop: Rail passengers demand same rights as farm animals
Er zijn geen werkzaamheden op die trajecten, de perrons in Zwolle worden in oude staat gebracht, zonder die stalen overbrugging. Daarnaast wordt er werk aan de damwanden en in de tunnel verricht. Hierdoor is er geen perroncapaciteit voor de treinen naar Enschede en Roosendaal en dus zijn die opgeheven. Vanwege de extreme warmte is het lassen erg moeilijk en lopen de werkzaamheden een dag uit.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:42 schreef DriekOplopers het volgende:
Even een handje hulp nodig.
Er zijn werkzaamheden op Zwolle - Olst en op Zwolle - Raalte. Tot en met woensdag.
Ik las ergens dat ze gaan uitlopen, maar kan dat niet meer terugvinden. Weet iemand hoe dat zit? Thanks!
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva wil zeker cash kwijt, want vanochtend lieten ze drie stellen naar Haarlem rijden omdat er eentje bestickerd/gelakt zou moeten worden, maar vanmiddag keerden dezelfde stellen terug naar Groningen
http://somda.nl/forum/13757/p460732/Opvallende+dingen+28+juli/
Ivm met het gewicht?quote:Op zondag 28 juli 2013 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie.
dat weet ik. Het ging er meer om dat er voor Jan met de korte achternaam naar Haarlem gereden is, omdat daar geen vers beplakt/gelakt stel klaarstond om opgepikt te worden.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie.
Omgerekend 200 euro per kilometerquote:Op zondag 28 juli 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
* 1x grenskaartje Essen - Roosendaal Grens ¤2,00
Bron: nu.nlquote:Machinist Spaanse ramptrein in vrijheid gesteld
De rechter die de treinramp in Santiago de Compostela onderzoekt, heeft zondagavond de vrijlating gelast van machinist Francisco José Garzón.
Dat gebeurde nadat de 52-jarige bestuurder van de trein twee uur lang was verhoord. De rechter heeft Garzóns paspoort ingenomen, meldt de krant El País. Hij moet zich elke week bij de rechtbank melden en mag de komende tijd geen treinen besturen.
Garzón wordt beschuldigd van doodslag door roekeloos gedrag. De trein reed in de bocht op 4 kilometer van het station van Santiago de Compostela 190 kilometer per uur, hoewel daar slechts 80 kilometer is toegestaan.
Kritieke toestand
Het ongeluk kostte 79 mensen het leven. Van de 70 gewonden in ziekenhuizen verkeren er nog 22 in kritieke toestand. Maandag wordt in de kathedraal van Santiago de Compostela een herdenkingsdienst voor de slachtoffers gehouden.
Ja want stel je voor dat er een keer iets fout gaat. Kamervragen!quote:Op zondag 28 juli 2013 00:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Stuur maar even een klacht naar info@voorbeterov.nl. Dan gaan we er achteraan.
Tja...quote:Op maandag 29 juli 2013 02:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als ik die machinist was had ik denk ik liever vastgezeten.
En ik maar denken dat dat probleem juist bij GTW wel weer meevalt. Zeker als je over trajecten gaat waar op grote schaal electrisch wordt gereden.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie.
Dat is opgelost? Hoe kan er anders één GTW zijn, oncombineerbaar met Protos, voor de valleilijn?quote:Op zondag 28 juli 2013 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie.
dat is een E-GTW en dat werkt vanwege de retourstromen net ff wat anders dan een D-GTW.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is opgelost? Hoe kan er anders één GTW zijn, oncombineerbaar met Protos, voor de valleilijn?
Greavy klaagt over GTBV, Bork suggereert dat ik daar voor hem even achteraan zou kunnen gaan en ik zeg dat Greavy als hij dat wil, zijn klacht even naar ons kan mailen. Niets raars mee.quote:Op maandag 29 juli 2013 02:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja want stel je voor dat er een keer iets fout gaat. Kamervragen!
Ik vind het raar dat je daar iemand voor in moet schakelen. Je gaat toch ook niet direct naar de consumentenbond als je een tweede keer moet communiceren over een product wat niet helemaal goed geleverd is. Dat pak je eerst zelf aan. Wat de fuck is er gebeurd met je eigen sores oplossen.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:34 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat is precies de bedoeling van je gezuig?
Op het moment dat hij hier in het openbaar trots zijn vuiligheid verspreid mag ik daar op hetzelfde platform het mijne van vinden.quote:
als het op deze manier snel opgelost kan worden, waarom niet?quote:Op maandag 29 juli 2013 11:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind het raar dat je daar iemand voor in moet schakelen. Je gaat toch ook niet direct naar de consumentenbond als je een tweede keer moet communiceren over een product wat niet helemaal goed geleverd is. Dat pak je eerst zelf aan. Wat de fuck is er gebeurd met je eigen sores oplossen.
Oh dus omdat zijn nickname rood is mag hij wel zijn urine over alles wat NS is heen laten vloeien en zijn kwijldruppels over Manu Lageirse maar omdat mijn letters géén kleurtje hebben mag ik daar niets van vinden? Heel typerendquote:Op maandag 29 juli 2013 12:02 schreef Sounddragon het volgende:
Nee, dat mag je niet. Ga es effe ergens anders rellen?
Je gaat ook niet gelijk papa en mama erbij halen als je bij het buitenspelen niet mee mag doen met de rest.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als het op deze manier snel opgelost kan worden, waarom niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |