Ik zie filmpjes van die lijn met TER 2N NG. Kan dat?quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben benieuwd wat voor meterieel die laatste TER dan is, ter materieel zonder 1e klas
Zou goed kunnen, maar die heeft normaalgesproken ook 1e klasquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:33 schreef remcoP het volgende:
[..]
Ik zie filmpjes van die lijn met TER 2N NG. Kan dat?
Veel duurder en ruim van te voren reserveren zetten ze nu op in ipv goedkope open verbindingquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Extra treinen, maar daarmee wordt het lastiger?
Op mijn vakantie-adres nogal beroerde WIFI. Ik kom hier nog op terug.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:19 schreef Viezze het volgende:
[..]
Laat ik mezelf verduidelijken. Treinen in het algemeen vervullen in Nederland een maatschappelijke functie. Dat houdt bv. in dat er ook op onrendabele tijdstippen treinen rijden, en bij grote stremmingen zoals dit de trein een extra stop maakt. Vanuit wie (NS, KLPD, wie dan ook) dit komt is voor mij even onbelangrijk, want er zijn uiteindelijk mensen bij gebaat.
En als die extra paar mensen in de trein dan moeten staan, dan is dat zo. Beter dan uren op de A2 stilstaan.
MVBOV had verlangd dat de extra capaciteit goedkoop en reserveringsvrij zou worden aangeboden. Is niet gebeurd. Daarmee is dit dus geen serieus alternatief, bezien in het licht van de concessie en het aanbod van de eerste helft van januari.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:42 schreef greavy het volgende:
Er komen wel meer goedkope kaartjes, want het percentage van de vroegboekkorting is per trein afhankelijk, en niet een totaalbeeld.
De 2 treinen die erbij gaan komen, krijgen dus ook de vroegboekkorting.
Snel genoeg om een berichtje met een aantalquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Op mijn vakantie-adres nogal beroerde WIFI. Ik kom hier nog op terug.
*inmiddels roodverbrande kreeft is*
Voor de normale Thalys zijn er ook goedkopere tickets, dus dan kan het nu ook.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:43 schreef icloud het volgende:
Thalys gaat niet meer goedkope kaartjes verhandelen dat is hun concept niet, ze willen de twee ritten rendabel maken niet verlieslatend
quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:48 schreef Viezze het volgende:
[..]
Snel genoeg om een berichtje met een aantalte versturen
Weet ik, maar goed dat je het nog even aanstiptquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:57 schreef DriekOplopers het volgende:
@ b2py: Nav vorige topic. Men kan het met MVBOV eens zijn, of oneens. Maar we doen altijd onze uiterste best om te zorgen dat we geen onwaarheid spreken. We checken altijd zo goed mogelijk of het klopt wat we willen zeggen, qua aanleding.
Dat wilde ik graag even gezegd hebben.
Ja dat weet ik, maar het is niet des thalys om meer goedkopere kaarten beschikbaar te tellen als er meer gereden word, dan maak je verlies.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor de normale Thalys zijn er ook goedkopere tickets, dus dan kan het nu ook.
Dat zeg ik, maar het aantal goedkope kaarten zal niet vermeerderen bij aanvang van de twee extra ritten maar gelijk blijven met nu.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:09 schreef greavy het volgende:
Deze 2 Thalyssen extra rijden met hetzelfde kaartassortiment als de andere Thalyssen. De dienstregeling is alleen uitgebreid.
De verbruikskosten per km dalen ook nu er meer treinen over de HSL gaan rijden dus een prijsverlaging zou zelfs kunnen. Of een margeverhoging natuurlijkquote:Op woensdag 17 juli 2013 17:08 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar het is niet des thalys om meer goedkopere kaarten beschikbaar te tellen als er meer gereden word, dan maak je verlies.
Gebeurde in belgie ook niet ondanks de overheidssteun.
Je kan dat niet verlangen van de Firma Thalys. Hun zijn niet de schuld van de situatie. Zij zijn bij gratie gods ingegaan op een verzoek voor meer capaciteit. Dat hebben ze niet perse hoeven doen. Nu ze het toch doen moet je niet nog eens verlangen op wat voor manier ze het moeten doen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
MVBOV had verlangd dat de extra capaciteit goedkoop en reserveringsvrij zou worden aangeboden. Is niet gebeurd. Daarmee is dit dus geen serieus alternatief, bezien in het licht van de concessie en het aanbod van de eerste helft van januari.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:57 schreef DriekOplopers het volgende:
@ b2py: Nav vorige topic. Men kan het met MVBOV eens zijn, of oneens. Maar we doen altijd onze uiterste best om te zorgen dat we geen onwaarheid spreken. We checken altijd zo goed mogelijk of het klopt wat we willen zeggen, qua aanleding.
Dat wilde ik graag even gezegd hebben.
Maar het percentage goedkope kaarten blijft per trein gelijk.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:12 schreef greavy het volgende:
De goedkope kaarten (vroegboekkorting) is per trein bepaald, en worden dus nu meer kaartjes in totaal.
Ze worden per verbinding bepaald, thalys wil zo laag mogelijk houden om wel te kunnen loken en vervolgens dure tickets te kunnen verkopen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:12 schreef greavy het volgende:
De goedkope kaarten (vroegboekkorting) is per trein bepaald, en worden dus nu meer kaartjes in totaal.
Droom maar lekker verder. Is gewoon een kwestie vraag - aanbod. Thalys veegt zijn reet met dingen als "maatschappelijke functie". Die willen gewoon zo veel mogelijk doekoes binnen harken. En als er genoeg mensen zijn die dure kaartjes willen betalen, waarom zouden ze dan goedkopere kaartjes aanbieden? Dus op papier extra treinen, in de praktijk, tsja. Leuk.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:29 schreef greavy het volgende:
Ja, maar omdat er 2 treinen bijkomen, zijn er dus wel meer goedkope kaarten over de gehele dag beschikbaar.
Maar ook meer dure, dus je argumentatie klopt niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:29 schreef greavy het volgende:
Ja, maar omdat er 2 treinen bijkomen, zijn er dus wel meer goedkope kaarten over de gehele dag beschikbaar.
Hij zegt toch alleen dat er in totaal (absolute hoeveelheid) meer goedkope kaartjes beschikbaar komen. Dat er ook meer dure kaartjes beschikbaar komen doet daar toch niets aan af?quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:44 schreef remcoP het volgende:
[..]
Maar ook meer dure, dus je argumentatie klopt niet.
Maar als percentage van het geheel blijft alles gelijk. Zowel duur als goedkoop.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:47 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Hij zegt toch alleen dat er in totaal (absolute hoeveelheid) meer goedkope kaartjes beschikbaar komen. Dat er ook meer dure kaartjes beschikbaar komen doet daar toch niets aan af?
Dat is toch geheel het punt niet?quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:48 schreef remcoP het volgende:
[..]
Maar als percentage van het geheel blijft alles gelijk. Zowel duur als goedkoop.
Is dat echt zo? Ik heb dan altijd het idee dat de goedkope kaarten voor fatsoenlijke tijdstippen al vanaf minuut 1 zijn uitverkocht. Zijn er zoveel mensen die precies 3 maanden van tevoren een dag lang op F5 rammen om ze gauw weg te gappen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:12 schreef greavy het volgende:
De goedkope kaarten (vroegboekkorting) is per trein bepaald, en worden dus nu meer kaartjes in totaal.
De tactiek is natuurlijk om zoveel goedkope kaarten beschikbaar te maken dat je nog nét kunt volhouden dat je product helemaal niet zo duur is als dat het in werkelijkheid is, maar dat eigenlijk zo goed als niemand ze kan bestellen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Ik heb dan altijd het idee dat de goedkope kaarten voor fatsoenlijke tijdstippen al vanaf minuut 1 zijn uitverkocht. Zijn er zoveel mensen die precies 3 maanden van tevoren een dag lang op F5 rammen om ze gauw weg te gappen?
Ja er zijn bots.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Ik heb dan altijd het idee dat de goedkope kaarten voor fatsoenlijke tijdstippen al vanaf minuut 1 zijn uitverkocht. Zijn er zoveel mensen die precies 3 maanden van tevoren een dag lang op F5 rammen om ze gauw weg te gappen?
Ik gok dat je naar yield management refereert , een methode om zo'n optimaal financieel resultaat te halen door het gebruik van prijsvariatie.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:18 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja er zijn bots.
Maar er zijn gewoon een x kaarten per verbinding vasgesteld, die via een slim ticket systeem verdeeld worden over de treinen, populaire treinen krijgen veel minder dan de avond of ochtend treinen.
Ik had gewoon 3 maanden van te voren rond 08:30 twee tickets voor ¤140 (¤35 enkel) naar Parijs hoor..quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:59 schreef Ireyon het volgende:
Dus het is gewoon een compleet gebroken systeem wat al jaren misbruikt wordt. Hey Rikus, doe dáár eens wat aan
Desondanks moet het toch mogelijk zijn het aantal passages te verminderen. Helemaal voorkomen doe je het uiteraard nooit aangezien de menselijke factor altijd mee blijft spelen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:09 schreef James1988 het volgende:
Ten opzichte van 2004 rijden er een stuk meer treinen, dus is de kans op een STS-passage statistisch gezien ook groter.
Hoiquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:07 schreef GekkeHaan het volgende:
Nog steeds te veel treinen door rood: http://nos.nl/artikel/530(...)einen-door-rood.html
Wel een hoop zeg. Ondanks de afspraken uit 2004 lijkt het verminderen van het aantal STS-passages toenemen. Ik vraag me af waar de oorzaak daarvan ligt. Schokkend ook dat 4% daarvan op 1 baanvak is.
De menselijke factor doet al goed z'n best. De machinisten van Veolia zijn een tijdje verplicht geweest (of ze het nog doen weet ik niet) om ieder seinbeeld dat ze tegenkwamen op te schrijven, om zo de waarneming duidelijker te maken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:12 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Desondanks moet het toch mogelijk zijn het aantal passages te verminderen. Helemaal voorkomen doe je het uiteraard nooit aangezien de menselijke factor altijd mee blijft spelen.
ja, bij mijn weten moeten ze nog steeds iedere verandering van seinbeeld opschrijvenquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
De menselijke factor doet al goed z'n best. De machinisten van Veolia zijn een tijdje verplicht geweest (of ze het nog doen weet ik niet) om ieder seinbeeld dat ze tegenkwamen op te schrijven, om zo de waarneming duidelijker te maken.
Binnen Arriva, althans op de Vechtdallijnen, doet men dit ook. In hoeverre dit haar vruchten afwerpt weet ik niet. Dat je je bewuster van het seinbeeld bent geloof ik direct. Je bent er tenslotte ook bewuster mee bezig.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
De menselijke factor doet al goed z'n best. De machinisten van Veolia zijn een tijdje verplicht geweest (of ze het nog doen weet ik niet) om ieder seinbeeld dat ze tegenkwamen op te schrijven, om zo de waarneming duidelijker te maken.
Met ERTMS ben ik niet bekend, maar afhankelijk van de oorzaak van het doorglijden, zal je volgens mij vermoedelijk snel uitkomen bij een technisch STS-passage. Daarom msschien toch wel jammer dat er niet vermeld is welk deel van die 80 STS-passages het afgelopen halfjaar technisch STS-passages waren en welk deel de machinist zelf de oorzaak was.quote:Je kunt technologie gebruiken om het terugdringen van het aantal STS-passages te ondersteunen: hiervoor worden ATB-Vv en ERTMS ingezet. Helemaal terugdringen tot 0 zal niet gebeuren, zelfs onder ERTMS kun je nog door een 'rood sein' (het einde van de movement authority) heen, bijvoorbeeld wanneer de trein doorglijdt.
1000 keer beter. Vooraan staan bij deur krijg je wel mogelijkheid om dat ding in het grote rek te mikken ipv boven je hoofd. Daar kwam mijn weekendkoffer nog overheen..quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:33 schreef RenRen- het volgende:
Hoi, hoe zit het met baggagerekken in de Thalys? Ik wil een (flinke) koffer mee, is dat beter geregeld dan in de gemiddelde NStrein?
het klopt. Het zorgt voor een bewustere waarneming, waardoor de kans op menselijke fouten kleiner wordtquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:30 schreef b2py het volgende:
Wijzen naar seinen en hardop opzeggen schijnt te helpen, als ik Klaasje mag geloven.
In een Thalys is meer bagageruimte dan in de gemiddelde NS-trein.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:33 schreef RenRen- het volgende:
Hoi, hoe zit het met baggagerekken in de Thalys? Ik wil een (flinke) koffer mee, is dat beter geregeld dan in de gemiddelde NStrein?
quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:34 schreef b2py het volgende:
[..]
1000 keer beter. Vooraan staan bij deur krijg je wel mogelijkheid om dat ding in het grote rek te mikken ipv boven je hoofd. Daar kwam mijn weekendkoffer nog overheen..
Yes, top, dan ga ik misschien gewoon een grote koffer vragen. Dan kan ik gewoon naar hartelust dingen meeslepenquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
In een Thalys is meer bagageruimte dan in de gemiddelde NS-trein.
en ook vooral beter bereikbare bagageruimtequote:Op woensdag 17 juli 2013 21:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
In een Thalys is meer bagageruimte dan in de gemiddelde NS-trein.
mja, voor een vakantie hoeft niet de hele huisraad mee hequote:Op woensdag 17 juli 2013 21:36 schreef RenRen- het volgende:
[..]
[..]
Yes, top, dan ga ik misschien gewoon een grote koffer vragen. Dan kan ik gewoon naar hartelust dingen meeslepen
Hoe lang ga je? Vier weken?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:36 schreef RenRen- het volgende:
[..]
[..]
Yes, top, dan ga ik misschien gewoon een grote koffer vragen. Dan kan ik gewoon naar hartelust dingen meeslepen
Wel mee terug, ik heb gespaard en ga enkele dingen kopen die wat ruimte in beslag nemen...quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, voor een vakantie hoeft niet de hele huisraad mee he
quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:38 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Wel mee terug, ik heb gespaard en ga enkele dingen kopen die wat ruimte in beslag nemen...
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:36 schreef RenRen- het volgende:
[..]
[..]
Yes, top, dan ga ik misschien gewoon een grote koffer vragen. Dan kan ik gewoon naar hartelust dingen meeslepen
http://www.dhl.nl/nl/express.htmlquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:38 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Wel mee terug, ik heb gespaard en ga enkele dingen kopen die wat ruimte in beslag nemen...
Pfshquote:
Hm. Dan misschien iets kleiner... Misschien heb ik ook een ander beeld bij kleine koffer, maatje groter dan handbaggagekoffer voor in het vliegtuig ofzo. Maar goed, lekker offtopicquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.
Zo'n vaart loopt het niet toch? Mocht je toch twijfelen dan hoef je alleen bij die paar tussenstops de boel maar in de gaten te houdenquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.
Je kijkt anders best wel raar op als jouw koffer verdwenen is, maar er nog wel een koffer achterblijft.quote:
Tussen brussel en rotterdam zie ik regelmatig langharig gespuis constant rondlopen waarvan ik afvraag hoe ze aan een ticket komen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo'n vaart loopt het niet toch? Mocht je toch twijfelen dan hoef je alleen bij die paar tussenstops de boel maar in de gaten te houden
Gaafheid, over Gouda?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:47 schreef Rostkreuz het volgende:
Voor de liefhebber: Zaterdag 27 en juli zondag 28 juli rijden de CNL en EN treinen van en naar Rotterdam.
Weet iemand of de EETC 1200-en ook dan de afhandeling verzorgen?
bij een halfje wit natuurlijkquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:45 schreef icloud het volgende:
[..]
Tussen brussel en rotterdam zie ik regelmatig langharig gespuis constant rondlopen waarvan ik afvraag hoe ze aan een ticket komen.
Dat volgt wel in de rapportage over 2013. De rapportage over 2012 is zo goed als onleesbaar door de idiote overvloed aan statistiek van de koude grond.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:34 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Met ERTMS ben ik niet bekend, maar afhankelijk van de oorzaak van het doorglijden, zal je volgens mij vermoedelijk snel uitkomen bij een technisch STS-passage. Daarom msschien toch wel jammer dat er niet vermeld is welk deel van die 80 STS-passages het afgelopen halfjaar technisch STS-passages waren en welk deel de machinist zelf de oorzaak was.
Ik zal eens kijken wat we hier tegen kunnen doen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:59 schreef Ireyon het volgende:
Dus het is gewoon een compleet gebroken systeem wat al jaren misbruikt wordt. Hey Rikus, doe dáár eens wat aan
Daarvoor neem ik ook dit meequote:Op woensdag 17 juli 2013 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.
Ja, die ruimte is bij iedere coupe een groot rek op de balkons dus dat maak ik altijd op die manier vast.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:54 schreef icloud het volgende:
Kun je die vastmaken dan?zijn daar rekken, nooit geweten reis niet zo vaak, met grote bagage
Er is gekozen om een uit de kluiten gewassen schaar in de ritssluiting van mn koffer te zetten, want daar zat de reservesleutel inquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:57 schreef icloud het volgende:
Enne moesten ze het slot openbreken? Of moesten ze graven?
Ach ik heb op pinkpop eens gezien hoe iemand een dixie leeghaalde voor zijn sleutels, het kan altijd ergerquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er is gekozen om een uit de kluiten gewassen schaar in de ritssluiting van mn koffer te zetten, want daar zat de reservesleutel in
Net of iemand een tas met 20 vieze onderbroeken gaat jattenquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Daarvoor neem ik ook dit mee![]()
[ afbeelding ]
dure spullen moet je zo dicht mogelijk bij je hebben, niet in een tas die uit het zicht ligtquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:14 schreef icloud het volgende:
Er zijn genoeg mensen die dure dingen in de tas hebben.
Zeg je nu dat er iets goed was aan de V250?quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:58 schreef James1988 het volgende:
In de V250 waren de bagagerekken voorzien van een ketting en een slotje om je koffers mee vast te zetten. Dat werkte zo te zien best aardig.
Maar als mijn collega ga verhuizen in september met de Eurostar ontkom je er niet aanquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dure spullen moet je zo dicht mogelijk bij je hebben, niet in een tas die uit het zicht ligt
mooi hequote:Op donderdag 18 juli 2013 00:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar als mijn collega ga verhuizen in september met de Eurostar ontkom je er niet aan
quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:19 schreef remcoP het volgende:
[..]
Zeg je nu dat er iets goed was aan de V250?![]()
"Best aardig" is iets anders dan goed...quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:19 schreef remcoP het volgende:
[..]
Zeg je nu dat er iets goed was aan de V250?![]()
Voor V250-niveau is dat heel goed hoor.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
"Best aardig" is iets anders dan goed...
Er zijn genoeg mensen die domme dingen doen. We hoeven niet verantwoordelijk te zijn voor AL het leed in de wereld.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:14 schreef icloud het volgende:
Er zijn genoeg mensen die dure dingen in de tas hebben.
Ik zie een blauwe trein. Wat zou ik moeten zien?quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[ link | afbeelding ]
hadden jullie deze al gezien?
Vallijleintrijn!quote:Op donderdag 18 juli 2013 06:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie een blauwe trein. Wat zou ik moeten zien?
Elke dag alleen is bij deze het kleurtje andersquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[ link | afbeelding ]
hadden jullie deze al gezien?
joepiequote:Op donderdag 18 juli 2013 10:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er rijden sinds vandaag weer treintjes op Bretigny, al zijn het er maar enkele![]()
http://malignec.transilie(...)1822072013_VDD21.pdf
Meer in het dal dan in de spits.. :pquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er rijden sinds vandaag weer treintjes op Bretigny, al zijn het er maar enkele![]()
http://malignec.transilie(...)1822072013_VDD21.pdf
GTW, rest is Protosquote:
Ach verrek. Heb een paar weken geleden nog in zo'n Protosrammelkast gezeten...quote:
Als ze nu meteen GTWs hadden besteld ipv zo'n ten dode opgeschreven serie als de Protos....quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ach verrek. Heb een paar weken geleden nog in zo'n Protosrammelkast gezeten...
mja, dat is met de kennis van nuquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Als ze nu meteen GTWs hadden besteld ipv zo'n ten dode opgeschreven serie als de Protos....
Van de binnenlandse treinen hebben alleen Plan V, SGMm en DD-AR geen airco. Ook de excuus-Benelux staat regelmatig in het lijstje van geen aircoquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:51 schreef Koning_Kaak het volgende:
Hallo,
Ik lees al heel lang mee hier, vind treinen wel interessant maar voornamelijk de stroomlijning van dienstregelingen en hoe verkeer geleid wordt. Ja rare hobby, maar daarin ben ik vast niet de enige
Ik heb al tijden een account, nooit gebruikt en alleen gelezen maar nu is het maar eens tijd om daar verandering in te brengen
Vraagje, welke treinen hebben airco? en welke vooral niet?
En DM'90?quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van de binnenlandse treinen hebben alleen Plan V, SGMm en DD-AR geen airco. Ook de excuus-Benelux staat regelmatig in het lijstje van geen airco
De vraag is of bij de rest van de treinen die wél airco hebben of die het wel doet..quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van de binnenlandse treinen hebben alleen Plan V, SGMm en DD-AR geen airco. Ook de excuus-Benelux staat regelmatig in het lijstje van geen airco
schitterende locatiequote:Op donderdag 18 juli 2013 17:24 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
SMMR 2225 + rijtuigen (32945)
Als trein 32945 was de SMMR 2225 met een fraai sleepje rijtuigen vertrokken uit Wijlre-Gulpen, en heeft na een korte haltering te Eys weer koers gezet richting Simpelveld.
Afgelopen zaterdag
In Wrakrijk kan in iedere trein een raampje open, ook in de trein met airco, geen idee waarom. Er zitten stickertjes op met het verzoek om ze dicht te laten....quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:35 schreef ReisT het volgende:
Ik had het niet over één raampje. Raampjes is meervoud. In aircotreinen kan je niet goedschiks de raampjes open doen.
In Nederland heb je dan van die grapjassen die alle ramen open zetten..quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
In Wrakrijk kan in iedere trein een raampje open, ook in de trein met airco, geen idee waarom. Er zitten stickertjes op met het verzoek om ze dicht te laten....
Volgens mij kan dat in een Talent ook gewoonquote:Op donderdag 18 juli 2013 18:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
In Wrakrijk kan in iedere trein een raampje open, ook in de trein met airco, geen idee waarom. Er zitten stickertjes op met het verzoek om ze dicht te laten....
In oude Engelse treinen is dat heel gebruikelijk, aan de binnenkant zit namelijk geen hendel om de deur te openenquote:Op donderdag 18 juli 2013 18:56 schreef dennistd het volgende:
Overigens zou het niet verkeerd zijn om in de deuren wel ramen in te bouwen die open kunnen
Volgens mij zijn dat General Electric locs, verwant aan de 44 tons shunters van GE.quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:08 schreef greavy het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat van type locomotieven Tata Steel IJmuiden heeft?
Ik ben in het bijzonder opzoek naar informatie over dit type locomotief:
klikje
wrakrijk kun je dat land nu zeker noemenquote:Op donderdag 18 juli 2013 18:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
In Wrakrijk kan in iedere trein een raampje open, ook in de trein met airco, geen idee waarom. Er zitten stickertjes op met het verzoek om ze dicht te laten....
En dan te bedenken dat jij hier van de woordgrappen bentquote:Op donderdag 18 juli 2013 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wrakrijk kun je dat land nu zeker noemen
neuhquote:Op donderdag 18 juli 2013 19:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat jij hier van de woordgrappen bent
Zo een zou ik er kunnen zijn...quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In Nederland heb je dan van die grapjassen die alle ramen open zetten..
Mooi!quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:24 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
SMMR 2225 + rijtuigen (32945)
Als trein 32945 was de SMMR 2225 met een fraai sleepje rijtuigen vertrokken uit Wijlre-Gulpen, en heeft na een korte haltering te Eys weer koers gezet richting Simpelveld.
Afgelopen zaterdag
Oh ik dacht dat jij dat wel kendequote:Op donderdag 18 juli 2013 16:50 schreef bork het volgende:
Gaaf, ik zocht net naar info over Russisch breedspoor buiten de voormalige Sovjetunie, blijkt in Sassnitz (Duitsland) het meest westelijke kopstation te zijn met breedspoor-> http://www.faehrhafen-sassnitz.de/bahninfrastruktur/gleisanlagen/
foto
[ afbeelding ]
http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_V_60#Baureihe_347
Ik wel, in Slowakije heb je trouwens ook breedspoor dat moeten de zoek de straat wereld fokkers momenteel vinden. Ik zoek nog een hint om het net niet voor te zeggen, anders kop jij hem even in?quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat jij dat wel kendeJij bent daar wel vaker in de buurt geweest toch? Zoek anders eens op Linia Hutnicza Szerokotorowa
http://nl.wikipedia.org/wiki/Breedspoor#Russisch_breedspoorquote:Op donderdag 18 juli 2013 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Slowakije? Nee dat weet ik dan weer niet
Mag hopen dat dat kut ding niet te vaak gaat rijden, geluidsoverlast.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:24 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
SMMR 2225 + rijtuigen (32945)
Als trein 32945 was de SMMR 2225 met een fraai sleepje rijtuigen vertrokken uit Wijlre-Gulpen, en heeft na een korte haltering te Eys weer koers gezet richting Simpelveld.
Afgelopen zaterdag
hoe vaker, hoe beterquote:Op donderdag 18 juli 2013 20:18 schreef icloud het volgende:
[..]
Mag hopen dat dat kut ding niet te vaak gaat rijden, geluidsoverlast.
moeten we medelijden met nimby's hebben?quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:43 schreef icloud het volgende:
[..]
Als hij in je achtertuin rijd dan word je er niet gelukkig van.
Heel soms wel, normaal ben ik voor de chineese methode maar in dit geval.............quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moeten we medelijden met nimby's hebben?
wij zijn voor de Russische methodequote:Op donderdag 18 juli 2013 20:44 schreef icloud het volgende:
[..]
Heel soms wel, normaal ben ik voor de chineese methode maar in dit geval.............
Ik word elke dag wakker gemaakt door jr. hoor je mij daar ook over?quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik word iedere dag wakker getetterd door een stoomtrein, hoor je mij daar ook over?
Stoomquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik word iedere dag wakker getetterd door een stoomtrein, hoor je mij daar ook over?
Maar das geen treinquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:19 schreef bork het volgende:
[..]
Ik word elke dag wakker gemaakt door jr. hoor je mij daar ook over?
Ik door de wekker..quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik word iedere dag wakker getetterd door een stoomtrein, hoor je mij daar ook over?
^^quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:19 schreef bork het volgende:
[..]
Ik word elke dag wakker gemaakt door jr. hoor je mij daar ook over?
De banken hebben geld gelapt en ab kon niks anders dan het voorgeschoten geld terug betalen, inhoudelijk is er niks besproken en er is dus niks veranderd.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
AnsaldoTilburg heeft geld gelapt
http://nos.nl/artikel/531(...)nken-geld-terug.html
Verder is er rond de V250 nog niet veel veranderd
mja, Ansaldo had ook kunnen weigeren, maar dan waren ze weer voor de rechter gesleept en hadden ze alsnog moeten dokken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:40 schreef icloud het volgende:
[..]
De banken hebben geld gelapt en ab kon niks anders dan het voorgeschoten geld terug betalen, inhoudelijk is er niks besproken en er is dus niks veranderd.
Nee in dit geval heeft ing een vordering op hun en die kun je niet betwisten omdat het gewoon vaststaat dat ze de derderekening hebben uitgekeerd, indien ab rechtstreeks een vordering had op de nmbs of nnsfsc dan hadden ze de vordering kunnen betwisten.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, Ansaldo had ook kunnen weigeren, maar dan waren ze weer voor de rechter gesleept en hadden ze alsnog moeten dokken.
er zit een verschil tussen een vordering betwisten en deze niet voldoen. Ik had het over het laatste.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:49 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee in dit geval heeft ing een vordering op hun en die kun je niet betwisten omdat het gewoon vaststaat dat ze de derderekening hebben uitgekeerd, indien ab rechtstreeks een vordering had op de nmbs of nnsfsc dan hadden ze de vordering kunnen betwisten.
Nee zij betwisten de vordering van de banken niet(dat kunnen ze ook niet), zij betwisten het lichten van de bankgarantie`s, dat is een groot verschil.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zit een verschil tussen een vordering betwisten en deze niet voldoen. Ik had het over het laatste.
De Italianen betwisten de vordering zeker, alleen is dat iets voor een latere rechtszaak, waar er veel dieper op de materie ingegaan zal worden.
Ze willen helemaal geen cent uitkeren, ook niet aan de banken, maar moeten wel. Dat bedoel ik met het niet eens zijn met de vordering van de banken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:56 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee zij betwisten de vordering van de banken niet(dat kunnen ze ook niet)
ook daar zijn ze het inderdaad niet mee eens, maar dat hebben ze bij de rechter niet tegen kunnen houden.quote:, zij betwisten het lichten van de bankgarantie`s, dat is een groot verschil.
Een vordering van de bank kunnen ze niet betwisten, het is feitelijk zo dat de banken geld hebben moeten voorschieten en daarmee is een vordering ontstaan, die kun je met de beste meester nog niet betwisten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze willen helemaal geen cent uitkeren, ook niet aan de banken, maar moeten wel. Dat bedoel ik met het niet eens zijn met de vordering van de banken.
Nee deze hebben ze niet kunnen tegen houden, maar in tegenstelling tot de vordering van de banken kunnen ze dit wel betwisten, in het geval van de bankgarantie kunnen ze eisen dat alles word terug betaald door nmbs en gezien er nog geen feiten vast staan kunnen ze het betwisten, of dat succesvol zal zijn bepaald een rechter.quote:ook daar zijn ze het inderdaad niet mee eens, maar dat hebben ze bij de rechter niet tegen kunnen houden.
je denkt bij dit stukje te juridisch. Ik had het hier over betwisten als in de zin van het er niet mee eens zijn. Daar komt geen rechter aan te pas, maar als het wel had gekund, dan hadden ze deze optie zeker serieus onderzocht.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:30 schreef icloud het volgende:
[..]
Een vordering van de bank kunnen ze niet betwisten, het is feitelijk zo dat de banken geld hebben moeten voorschieten en daarmee is een vordering ontstaan, die kun je met de beste meester nog niet betwisten.
Elke rechter zal ab verteld hebben dat je niet de vordering maar het lichten moet betwisten waarmee je dus niet ing/banken dagvaardig maar nmbs.
Ja precies ik benader het juridisch, dat is het enige recht wat telt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je denkt bij dit stukje te juridisch. Ik had het hier over betwisten als in de zin van het er niet mee eens zijn. Daar komt geen rechter aan te pas, maar als het wel had gekund, dan hadden ze deze optie zeker serieus onderzocht.
Wátquote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:27 schreef Dr_Flash het volgende:
en afgerangeerd. Ik mag weer op mijn eigen internet van meneer de NS
Die wifi van de NS staat gewoon zo hard te blazen dat hij stoort op wifikanaal van Dr_Flash, de wifi van de experiabox delft dan inderdaad het onderspitquote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:12 schreef James1988 het volgende:
Dat is wel erg slecht, van die Experia-box dan
Niet te hopen dat NS dat ook betaald, wat een prijzenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:28 schreef James1988 het volgende:
Over wifi gesproken, SNCF zei gisteren dat het inbouwen van wifi in TGV ¤ 1 miljoen per treinstel kost.
Vrij reizen betaal je pas vanaf de grens, en bij de andere twee betaal je wel of geen korting op het stukje Maastricht - Visé (Grens).quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:54 schreef J.B. het volgende:
Hoe kan het dat wanneer ik een kaartje van Maastricht naar Luik wil kopen deze zonder korting ¤4,80 kost, met korting ¤4,70 en met vrij reizen ¤3,10?
Das wel veel he....quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:28 schreef James1988 het volgende:
Over wifi gesproken, SNCF zei gisteren dat het inbouwen van wifi in TGV ¤ 1 miljoen per treinstel kost.
En wat kost een toilet?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:28 schreef James1988 het volgende:
Over wifi gesproken, SNCF zei gisteren dat het inbouwen van wifi in TGV ¤ 1 miljoen per treinstel kost.
vrij logisch dat Heerhugowaard gekozen wordt. Alkmaar is te vol en heeft geen uitbreidingscapaciteit, Hoorn wordt verkleind en Den Helder is te ver weg, terwijl ook Enkhuizen en Haarlem behoorlijk aan de max zitten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:49 schreef b2py het volgende:
ProRail wil rangeerterrein in Heerhugowaard
HEERHUGOWAARD - Een rangeerterrein bij Heerhugowaard. Burgemeester en wethouders hebben er geen bezwaar tegen als ProRail die gaat aanleggen. Ruimte is er genoeg. Langs het spoor op bedrijventerrein De Vaandel zijn nog heel wat hectares vacant.
Niet dat hiermee nu het besluit is genomen tot de aanleg, maar in principe steunt Heerhugowaard het idee van ProRail.
Die heeft het rangeerterrein nodig voor de toekomstige spoorboekloze dienstregeling. Die dienstregeling is een plan van het ministerie van Infrastructuur en Milieu en heet officieel ’Programma Hoogfrequent Spoorvervoer’. Dat houdt in dat op de drukste spoortrajecten van Nederland reizigers uiterlijk in 2020 elke tien minuten moeten kunnen opstappen op een intercity of een sprinter. Op deze trajecten moeten elk uur zes intercity’s en twee tot zes sprinters gaan rijden.
Voor dat systeem moet er extra opstelcapaciteit komen en het ministerie wil dat die ergens in deze regio komt. ProRail heeft vervolgens Heerhugowaard uitgezocht.
’Rangeerterrein’ klinkt overigens wat wijds voor wat de spoorbeheerder in gedachte heeft. Volgens burgemeester Han ter Heegde moet het iets worden in de orde van grote van de opstelsporen aan de buitenrand van het Alkmaarse station.
Bron
er zijn werkzaamheden rond Muiderpoort en bovendien stond daar ook nog eens een treintje defect te zijnquote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:11 schreef KomtTijd... het volgende:
wtf zijn ze allemaal aan het doen tussen Hilversum en Amsterdam? mijn trein zit helemaal vol met paniekende Engelse toeristen die niet naar Amsterdam centraal schijnen te kunnen, en mijn trein rijdt ook met bijna een half uur vertraging...
Ik las zelfs dat Alkmaar verkleind wordt, maar daar kan ik me niks van herinneren in de plannen die ik gelezen heb.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vrij logisch dat Heerhugowaard gekozen wordt. Alkmaar is te vol en heeft geen uitbreidingscapaciteit, Hoorn wordt verkleind en Den Helder is te ver weg, terwijl ook Enkhuizen en Haarlem behoorlijk aan de max zitten.
moeten in Alkmaar niet ook een paar schoonmaakperrons komen?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik las zelfs dat Alkmaar verkleind wordt, maar daar kan ik me niks van herinneren in de plannen die ik gelezen heb.
Het zijn al reinigingsperrons, tenzij deze momenteel niet aan de voorwaarden voldoen. Dan krijg je acties zoals in Hoorn.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moeten in Alkmaar niet ook een paar schoonmaakperrons komen?
Nog een voordeel van HHW is dat je geen nieuwe standplaats van machinisten nodig hebt
Werkzaamheden op een doordeweekse dag, wat zijn dat voor rare fratsen? en ze zijn vergeten om de metropoortjes open te zetten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn werkzaamheden rond Muiderpoort en bovendien stond daar ook nog eens een treintje defect te zijn
Zijn inzetplaatsen voor materieel dus die zullen voorlopig wel blijven.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:16 schreef Regenjas het volgende:
Ben wel benieuwd of die verdwaalde goederenwagon in Alkmaar dan wel blijft. Die wordt nu gebruikt voor zoutopslag voor Nedtrain
Bron: Op de Rails (facebook)quote:Morgen gaat SSN-loc 01 1075 op pad. Los naar Bad Bentheim om daar dertien rijtuigen over te nemen van de Duitse museumloc E18 047 en die naar Amsterdam te brengen. Aan het einde van de middag voltrekt zich de rit in omgekeerde volgorde, nadat gedriehoekt is in het Amsterdamse havengebied.
Trein 92630 Losse loc
Rottterdam Noord Goederen v 4.12
Utrecht d 4.47
Arnhem d 5.26
Zutphen d 5.49
Deventer Goederen a 6.02
tr 45704
Deventer Goederen v 6.17
Almelo d 6.50
Hengelo d 7.04
Bad Bentheim a 7.28
tr 38100 (loc met rijtuigen)
Bad Bentheim v 9.32
Hengelo d 9.58
Deventer d 10.38
Amersfoort d 11.28
Hilversum d 11.42
Amsterdam C a 12.03/v 12.10
Amsterdam Westhaven a 12.21
92640 (driehoeken)
Amsterdam Westhaven v 13.15
Houtrakpolder a 13.30
92641
Houtrakpolder v 13.48
Amsterdam C a 13.56
92642
Amsterdam C v 14.19
Amsterdam Westhavens a 14.31
38101 (met rijtuigen)
Amsterdam Westhaven v 17.58
Amsterdam C 18.10/18.18
Amersfoort d 19.02
Deventer d 19.50
Hengelo d 20.34
Bad Bentheim a 20.55
41799
Bad Bentheim v 22.45
Almelo d 23.23
Deventer Goederen a 23.57
Zondag:
92633
Deventer Goederen v 0.09
Zutphen 02.0/0.24
Arnhem d 0.45
Utrecht C 1.22/1.23
Rotterdam Noord Goederen 2.00
je hebt weinig aan de metro, want ook die ligt plat door werkzaamhedenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Werkzaamheden op een doordeweekse dag, wat zijn dat voor rare fratsen? en ze zijn vergeten om de metropoortjes open te zetten.
Vang je hier wat voor ofzo?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:56 schreef dennistd het volgende:
Nog geen NVBS-lid? http://nvbs.com/images/Lid_Worden_1.pdf
Als je van Utrecht naar Amstel moet heb je zeker wel veel aan de metro. Met de trein naar Bijlmer en dan overstappen op de metro was het advies en op Bijlmer aangekomen (met een veel te korte trein, nog een planningsfout dus) werd daar omgeroepen "uw vervoerbewijs blijft geldig in de metro".quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je hebt weinig aan de metro, want ook die ligt plat door werkzaamheden
niet alle metrolijnen rijden op dit moment, waardoor de capaciteit wat beperkt is, hoewel de frequentie van een aantal lijnen wel opgevoerd is. De tunnel schijnt met name 's avonds dicht te zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:12 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als je van Utrecht naar Amstel moet heb je zeker wel veel aan de metro. Met de trein naar Bijlmer en dan overstappen op de metro was het advies en op Bijlmer aangekomen (met een veel te korte trein, nog een planningsfout dus) werd daar omgeroepen "uw vervoerbewijs blijft geldig in de metro".
Nee, maar ik zit wel bij de afdeling P&R van de NVBS, en wie weet lukt het op deze manier om meer bekendheid te krijgen voor de vereniging en nieuwe leden te wervenquote:
Oh leuk! Ook bekend op welk spoor? Hier ga ik wel even naar kijkenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:56 schreef dennistd het volgende:
tr 38100 (loc met rijtuigen)
Bad Bentheim v 9.32
Hengelo d 9.58
Deventer d 10.38
niet? Je kan niks verder aanvinken, dat wordt fijn bellenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:12 schreef Sandrvich het volgende:
Weet iemand hier hoe je langere overstaptijden kan programmeren in Voyages-SNCF? 50 minuten overstap midden in de spits van gare de Lyon naar gare du Nord in Parijs vind ik niet heel veilig.
Dat kan natuurlijk ookquote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:28 schreef Sandrvich het volgende:
Ik ga dadelijk wel even met de automaat staan te kloten op Perrache of Part-Dieu.
Ik neem aan gewoon spoor 4: hij rijdt door vanaf Snippeling naar Apeldoorn, en op dat tijdstip staat er niets langs het perron.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh leuk! Ook bekend op welk spoor? Hier ga ik wel even naar kijken
Ik reisde net na de spits, capaciteit was ruim voldoende (ze rijden op deze lijn nu ook met langere metrotreintjes dan in de normale dienstregeling).quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet alle metrolijnen rijden op dit moment, waardoor de capaciteit wat beperkt is, hoewel de frequentie van een aantal lijnen wel opgevoerd is.
Je loopt een paar weken achter. De tunnel is nu de hele dag gesloten, tot het einde van de zomervakantie gaat 'ie niet meer open.quote:De tunnel schijnt met name 's avonds dicht te zijn.
Voor Beter OV zag dit al aankomen. Metingen NS zijn volstrekt onbetrouwbaar en een enkele steekprpoef zegt ook niets.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:04 schreef b2py het volgende:
Inspectie grijpt niet in bij volle treinen Almere.
Morgenavond zou het wel kunnen vanaf spoor 2, dan komt ie over 3 neem ik aanquote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm, dat is dus vol tegen de zon in schieten
dan mag de GVB haar site wel eens bijwerkenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik reisde net na de spits, capaciteit was ruim voldoende (ze rijden op deze lijn nu ook met langere metrotreintjes dan in de normale dienstregeling).
[..]
Je loopt een paar weken achter. De tunnel is nu de hele dag gesloten, tot het einde van de zomervakantie gaat 'ie niet meer open.
http://www.gvb.nl/reisinf(...)3/Pages/default.aspxquote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan mag de GVB haar site wel eens bijwerken
de eerste twee regels mogen wel weg nuquote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
http://www.gvb.nl/reisinf(...)3/Pages/default.aspx
[ link | afbeelding ]
Derde regel staat het toch?
Homepage -> Geplande omleidingen -> Metro wijzigingen zomer 2013
Maar dat mogen ze op zich ook wel op de homepage zetten ja...
Wat vind je ervan?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:11 schreef Duvel het volgende:
En ik zat vandaag voor het eerst in een M5.
Gewoon lekker vanaf het balkon met pils denk?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm, dat is dus vol tegen de zon in schieten
Mooi, open. Wel weinig stoeltjes en ik vind 'm een wat onrustige loop hebben. De bestemmingsdisplays aan de buitenkant zijn in de zon onleesbaar.quote:
Nouw... Dan moet er eerst nog even een vliegtuigje met ontbladermiddel langsquote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Gewoon lekker vanaf het balkon met pils denk?
Trein 38100:quote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh leuk! Ook bekend op welk spoor? Hier ga ik wel even naar kijken
Dv 3A D 19:50 AD,3A,3B,ZZ,332,EE,SR [83A-R]quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Morgenavond zou het wel kunnen vanaf spoor 2, dan komt ie over 3 neem ik aan
quote:Ga eropuit deze zomer! In juli en augustus bieden we u in het weekend én doordeweeks een voordelig Zomertarief voor Fyra tussen Amsterdam en Breda. Kijk snel hoeveel u bespaart en laat u inspireren door de tips in de Fyra-steden.
Even ontleden:quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi man, 4 regels abracadabra waar 1 cijfertje relevant van is. Ra ra
Deventer spoor 3A doorkomst om 19.50uquote:Dv 3A D 19:50
Via de sporen:quote:AD,3A,3B,ZZ,332,EE,SR
Waarbij wissel 83A rechtsleidend is (het zou theoretisch ook kunnen dat er direct achter de brug naar het linkerspoor overgelopen wordt en dan via wissel 87A spoor 3 bereikt wordt, maar dit is dus de aankondiging dat dat niet gebeurt)quote:[83A-R]
Dat is 2 stops met de D, wat is t punt?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:12 schreef Sandrvich het volgende:
Weet iemand hier hoe je langere overstaptijden kan programmeren in Voyages-SNCF? 50 minuten overstap midden in de spits van gare de Lyon naar gare du Nord in Parijs vind ik niet heel veilig.
enige knelpunt is de spitssprinter tussen Veenendaal en Utrecht. Zou je die ook uit kunnen buigen onderweg?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:57 schreef dennistd het volgende:
Een capaciteitsvergrotingsplan Arnhem-Zevenaar: http://www.prorail.nl/Ver(...)v_OBV_maart_2012.pdf
Opheffen is het makkelijkst.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
enige knelpunt is de spitssprinter tussen Veenendaal en Utrecht. Zou je die ook uit kunnen buigen onderweg?
De kering is nu al maar 5 minuten als de ICE rijdt, zonder ICE is dat 7. Hoewel dat wellicht toch helemaal op de schop gaat met PHS (zes sprinters Utrecht-De Haar, waarvan drie naar Rhenen en drie naar Arnhem).quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
enige knelpunt is de spitssprinter tussen Veenendaal en Utrecht. Zou je die ook uit kunnen buigen onderweg?
In driebergen-Zeist kan ie wel aan de kant. Kunnen er meteen wat badslippers doorquote:
Driebergen-Zeist word viersporig, dus dan zou het zeker kunnen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In driebergen-Zeist kan ie wel aan de kant. Kunnen er meteen wat badslippers door
versnellen in de tegenspitsrichting?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
De kering is nu al maar 5 minuten als de ICE rijdt, zonder ICE is dat 7. Hoewel dat wellicht toch helemaal op de schop gaat met PHS (zes sprinters Utrecht-De Haar, waarvan drie naar Rhenen en drie naar Arnhem).
Nou en. ILT vindt ingrijpen niet nodig dus ze zitten niet stampvolquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:37 schreef remcoP het volgende:
[..]
Doe maar niet, die dingen zitten in de spits stampvol.
precies. Reizigers kunnen toch het dak op van de NS. Ow wacht, op het dak kunnen nog wel een aantal mensen meereizenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en. ILT vindt ingrijpen niet nodig dus ze zitten niet stampvol
My thoughts exactlyquote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:09 schreef Regenjas het volgende:
Zo op de trein doet de vorm van België mij een beetje denken aan Australië. Bedankt voor de informatie
ja ik weet het zug, het is belachelijk maar op mn blackberry dingetje word ik steeds omgeleid naar mobiele sites. Ik ga er vanuit dat de desktops die info wel hebben :pquote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja nee de enige import Franzoos van FOK! weet het niet maar wij simpele zielen uit Nederland kunnen het antwoord zo op een presenteerblaadje aanreiken
Transilien.com meldt niks, vraag je de actuele vertrektijden op voor Marne-le-Vallee dan krijg je een redirect naar de RATP-site. En daar staat ook niks.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ja ik weet het zug, het is belachelijk maar op mn blackberry dingetje word ik steeds omgeleid naar mobiele sites. Ik ga er vanuit dat de desktops die info wel hebben :p
Geeft niksquote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Ah op die manier, dan haal ik mijn woorden terug
Dat is voorlopig op de lange baan geschoven.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:36 schreef remcoP het volgende:
[..]
Driebergen-Zeist word viersporig, dus dan zou het zeker kunnen.
Vakantie zonder fok!?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
Tot over een paar weken overigens, ik ga van vakantie genieten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel met de trein hè?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
Tot over een paar weken overigens, ik ga van vakantie genieten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O, niets van gehoord. M'n oom werkt namelijk aan dat project. Ook hier zie ik niets.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is voorlopig op de lange baan geschoven.
beetje overdreven ...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:07 schreef greavy het volgende:
Jazeker:
[ afbeelding ]
Ding gaat 3 maanden lang rondrijden.
Dat betekent tijdelijk minder vertragingen in Noord-Hollandquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
Tot over een paar weken overigens, ik ga van vakantie genieten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
OP gelezen? Staat je antwoord waarschijnlijk wel inquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:28 schreef bjanaan het volgende:
Wie kan mij even helpen?
Ik wil morgen naar Amsterdam met de trein mag ik dan een kaartje kopen met korting en dat ik me OV kaart laat zien?
Als jouw chipkaart een kortingsproduct van 40% bevat dan mag dat jaquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:28 schreef bjanaan het volgende:
Wie kan mij even helpen?
Ik wil morgen naar Amsterdam met de trein mag ik dan een kaartje kopen met korting en dat ik me OV kaart laat zien?
Nieuwe GTW van Connexxion. Vandaag stonden er eckte eckte treinspotters om' te filmen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 06:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie een blauwe trein. Wat zou ik moeten zien?
Spaus Ölfquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:30 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Nieuwe GTW van Connexxion. Vandaag stonden er eckte eckte treinspotters om' te filmen.
In het weekend reis ik met 40% korting heb wel een studenten OV.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als jouw chipkaart een kortingsproduct van 40% bevat dan mag dat ja
tenzij student/scholier, dan moet je wel inchecken
Huh wat?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Waarom rijden de sprinters naar nijmegen nadat ze Arnhem gepasseerd zijn door naar ede en niet naar Nijmegen?
is vanwege de vierdaagse gedaan om het traject Arnhem - Nijmegen zoveel mogelijk te isoleren van de rest van het net.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Waarom rijden de sprinters naar nijmegen nadat ze Arnhem gepasseerd zijn door naar ede en niet naar Nijmegen? De laatste dag van de 4 daagse..
En dan hebben ze nog de treinen verlengt ook
Er was toch ZEKER 10 % kans op 3 cm sneeuwquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
om het traject Arnhem - Nijmegen zoveel mogelijk te isoleren van de rest van het net.
zoiets ja. Er rijden nu 6 treinen per uur tussen de beide steden, waarbij alles stopt te Elst, maar alleen de 3600 (2xuur) stopt op alle tussengelegen station. Zo gaan die stations er op een dag als vandaag behoorlijk op achteruitquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er was toch ZEKER 10 % kans op 3 cm sneeuw
"het is omlooptechnisch niet mogelijk bla bla "quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoiets ja. Er rijden nu 6 treinen per uur tussen de beide steden, waarbij alles stopt te Elst, maar alleen de 3600 (2xuur) stopt op alle tussengelegen station. Zo gaan die stations er op een dag als vandaag behoorlijk op achteruit
klopt, want stel je voor dat er eens ergens genoeg capaciteit wordt gebodenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"het is omlooptechnisch niet mogelijk bla bla "
Dan zou ILT direct ingrijpen wegens onderbezettingquote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, want stel je voor dat er eens ergens genoeg capaciteit wordt geboden
Dat klinkt niet alsof deelnemers / toeschouwers van de Vierdaagse NS ook maar ene reet boeienquote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:12 schreef _JdM_ het volgende:
IC van 18.33 naar Zwolle had 7 bakken ICM en staande reizigers, de IC van 18.58 naar Roosendaal had 3 bakken en staande reizigers. Jammer.
De vierdaagsetreinen (ja, zo staan ze echt op de schermen) tussen Arnhem & Nijmegen rijden anders wel met 12 bakken VIRM en ze hebben extra treinen bestaande uit DDZ/NID ingezet richting Oss.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klinkt niet alsof deelnemers / toeschouwers van de Vierdaagse NS ook maar ene reet boeien
mja, daar hebben de reizigers voor Nijmegen-Lent of Arnhem-Zuid weinig aanquote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
De vierdaagsetreinen (ja, zo staan ze echt op de schermen) tussen Arnhem & Nijmegen rijden anders wel met 12 bakken VIRM en ze hebben extra treinen bestaande uit DDZ/NID ingezet richting Oss.
Daar heb je helemaal gelijk inquote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, daar hebben de reizigers voor Nijmegen-Lent of Arnhem-Zuid weinig aan
Ja, en de fyra van kut naar bef is ook toeslagvrij. Wauwquote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
De vierdaagsetreinen (ja, zo staan ze echt op de schermen) tussen Arnhem & Nijmegen rijden anders wel met 12 bakken VIRM en ze hebben extra treinen bestaande uit DDZ/NID ingezet richting Oss.
Dus niet.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en de fyra van kut naar bef is ook toeslagvrij. Wauw
Nee okee. Maar het is wel dat soort dingen waarmee NS normaliter tracht zijn gezicht te redden.quote:
De IC Schiphol - Arnhem reed met 10 bakken VIRM vanmiddag. Idioterie.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
De vierdaagsetreinen (ja, zo staan ze echt op de schermen) tussen Arnhem & Nijmegen rijden anders wel met 12 bakken VIRM en ze hebben extra treinen bestaande uit DDZ/NID ingezet richting Oss.
er waren ook een paar treinen planmatig opgehevenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
De IC Schiphol - Arnhem reed met 10 bakken VIRM vanmiddag. Idioterie.
Je vertelde dat je tot en met vrijdag haperende wifi verbinding op vakantie had en dat ja daarom later zou reageren en dergelijke, maar ondertussen zijn er wel meerdere artikelen op de site gekomen, komt je geloofwaardigheid niet ten goede...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Voor Beter OV zag dit al aankomen. Metingen NS zijn volstrekt onbetrouwbaar en een enkele steekprpoef zegt ook niets.
Er moet wat anders gebeuren. In de HRN-concessie.
http://www.voorbeterov.nl/
Plan-V heeft nou niet bepaald een giga-capaciteit. Ik denk ook niet dat de NS zich populair maakt door dat soort krappe, lawaaiige, broeikasjes te gebruiken. 'Voetbaltreinen' zijn/waren wel vaker wat minder materieel (dd-ar).quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:26 schreef KnightSolaire het volgende:
Waarom wordt nou NID/DDZ ingezet naar de Vierdaagse terwijl de kans op dronkelui etc. groter is? Kachel er dan wat Plan V naartoe dat je ergens anders uit de DRGL haalt en daar vervangt door NID/DDZ. Hebben die arme mensen daar ook eens eventjes het genot van een fatsoenlijke trein.
MVBOV is meer dan DriekOplopersquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je vertelde dat je tot en met vrijdag haperende wifi verbinding op vakantie had en dat ja daarom later zou reageren en dergelijke, maar ondertussen zijn er wel meerdere artikelen op de site gekomen, komt je geloofwaardigheid niet ten goede...
Raad eens waar DDZ ook ingezet wordt? De stadionpendel tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Stadion bij Feyenoord-wedstrijden.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:26 schreef KnightSolaire het volgende:
Waarom wordt nou NID/DDZ ingezet naar de Vierdaagse terwijl de kans op dronkelui etc. groter is? Kachel er dan wat Plan V naartoe dat je ergens anders uit de DRGL haalt en daar vervangt door NID/DDZ. Hebben die arme mensen daar ook eens eventjes het genot van een fatsoenlijke trein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |