Wátquote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:27 schreef Dr_Flash het volgende:
en afgerangeerd. Ik mag weer op mijn eigen internet van meneer de NS
Die wifi van de NS staat gewoon zo hard te blazen dat hij stoort op wifikanaal van Dr_Flash, de wifi van de experiabox delft dan inderdaad het onderspitquote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:12 schreef James1988 het volgende:
Dat is wel erg slecht, van die Experia-box dan
Niet te hopen dat NS dat ook betaald, wat een prijzenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:28 schreef James1988 het volgende:
Over wifi gesproken, SNCF zei gisteren dat het inbouwen van wifi in TGV ¤ 1 miljoen per treinstel kost.
Vrij reizen betaal je pas vanaf de grens, en bij de andere twee betaal je wel of geen korting op het stukje Maastricht - Visé (Grens).quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:54 schreef J.B. het volgende:
Hoe kan het dat wanneer ik een kaartje van Maastricht naar Luik wil kopen deze zonder korting ¤4,80 kost, met korting ¤4,70 en met vrij reizen ¤3,10?
Das wel veel he....quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:28 schreef James1988 het volgende:
Over wifi gesproken, SNCF zei gisteren dat het inbouwen van wifi in TGV ¤ 1 miljoen per treinstel kost.
En wat kost een toilet?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:28 schreef James1988 het volgende:
Over wifi gesproken, SNCF zei gisteren dat het inbouwen van wifi in TGV ¤ 1 miljoen per treinstel kost.
vrij logisch dat Heerhugowaard gekozen wordt. Alkmaar is te vol en heeft geen uitbreidingscapaciteit, Hoorn wordt verkleind en Den Helder is te ver weg, terwijl ook Enkhuizen en Haarlem behoorlijk aan de max zitten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:49 schreef b2py het volgende:
ProRail wil rangeerterrein in Heerhugowaard
HEERHUGOWAARD - Een rangeerterrein bij Heerhugowaard. Burgemeester en wethouders hebben er geen bezwaar tegen als ProRail die gaat aanleggen. Ruimte is er genoeg. Langs het spoor op bedrijventerrein De Vaandel zijn nog heel wat hectares vacant.
Niet dat hiermee nu het besluit is genomen tot de aanleg, maar in principe steunt Heerhugowaard het idee van ProRail.
Die heeft het rangeerterrein nodig voor de toekomstige spoorboekloze dienstregeling. Die dienstregeling is een plan van het ministerie van Infrastructuur en Milieu en heet officieel ’Programma Hoogfrequent Spoorvervoer’. Dat houdt in dat op de drukste spoortrajecten van Nederland reizigers uiterlijk in 2020 elke tien minuten moeten kunnen opstappen op een intercity of een sprinter. Op deze trajecten moeten elk uur zes intercity’s en twee tot zes sprinters gaan rijden.
Voor dat systeem moet er extra opstelcapaciteit komen en het ministerie wil dat die ergens in deze regio komt. ProRail heeft vervolgens Heerhugowaard uitgezocht.
’Rangeerterrein’ klinkt overigens wat wijds voor wat de spoorbeheerder in gedachte heeft. Volgens burgemeester Han ter Heegde moet het iets worden in de orde van grote van de opstelsporen aan de buitenrand van het Alkmaarse station.
Bron
er zijn werkzaamheden rond Muiderpoort en bovendien stond daar ook nog eens een treintje defect te zijnquote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:11 schreef KomtTijd... het volgende:
wtf zijn ze allemaal aan het doen tussen Hilversum en Amsterdam? mijn trein zit helemaal vol met paniekende Engelse toeristen die niet naar Amsterdam centraal schijnen te kunnen, en mijn trein rijdt ook met bijna een half uur vertraging...
Ik las zelfs dat Alkmaar verkleind wordt, maar daar kan ik me niks van herinneren in de plannen die ik gelezen heb.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vrij logisch dat Heerhugowaard gekozen wordt. Alkmaar is te vol en heeft geen uitbreidingscapaciteit, Hoorn wordt verkleind en Den Helder is te ver weg, terwijl ook Enkhuizen en Haarlem behoorlijk aan de max zitten.
moeten in Alkmaar niet ook een paar schoonmaakperrons komen?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik las zelfs dat Alkmaar verkleind wordt, maar daar kan ik me niks van herinneren in de plannen die ik gelezen heb.
Het zijn al reinigingsperrons, tenzij deze momenteel niet aan de voorwaarden voldoen. Dan krijg je acties zoals in Hoorn.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moeten in Alkmaar niet ook een paar schoonmaakperrons komen?
Nog een voordeel van HHW is dat je geen nieuwe standplaats van machinisten nodig hebt
Werkzaamheden op een doordeweekse dag, wat zijn dat voor rare fratsen? en ze zijn vergeten om de metropoortjes open te zetten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn werkzaamheden rond Muiderpoort en bovendien stond daar ook nog eens een treintje defect te zijn
Zijn inzetplaatsen voor materieel dus die zullen voorlopig wel blijven.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:16 schreef Regenjas het volgende:
Ben wel benieuwd of die verdwaalde goederenwagon in Alkmaar dan wel blijft. Die wordt nu gebruikt voor zoutopslag voor Nedtrain
Bron: Op de Rails (facebook)quote:Morgen gaat SSN-loc 01 1075 op pad. Los naar Bad Bentheim om daar dertien rijtuigen over te nemen van de Duitse museumloc E18 047 en die naar Amsterdam te brengen. Aan het einde van de middag voltrekt zich de rit in omgekeerde volgorde, nadat gedriehoekt is in het Amsterdamse havengebied.
Trein 92630 Losse loc
Rottterdam Noord Goederen v 4.12
Utrecht d 4.47
Arnhem d 5.26
Zutphen d 5.49
Deventer Goederen a 6.02
tr 45704
Deventer Goederen v 6.17
Almelo d 6.50
Hengelo d 7.04
Bad Bentheim a 7.28
tr 38100 (loc met rijtuigen)
Bad Bentheim v 9.32
Hengelo d 9.58
Deventer d 10.38
Amersfoort d 11.28
Hilversum d 11.42
Amsterdam C a 12.03/v 12.10
Amsterdam Westhaven a 12.21
92640 (driehoeken)
Amsterdam Westhaven v 13.15
Houtrakpolder a 13.30
92641
Houtrakpolder v 13.48
Amsterdam C a 13.56
92642
Amsterdam C v 14.19
Amsterdam Westhavens a 14.31
38101 (met rijtuigen)
Amsterdam Westhaven v 17.58
Amsterdam C 18.10/18.18
Amersfoort d 19.02
Deventer d 19.50
Hengelo d 20.34
Bad Bentheim a 20.55
41799
Bad Bentheim v 22.45
Almelo d 23.23
Deventer Goederen a 23.57
Zondag:
92633
Deventer Goederen v 0.09
Zutphen 02.0/0.24
Arnhem d 0.45
Utrecht C 1.22/1.23
Rotterdam Noord Goederen 2.00
je hebt weinig aan de metro, want ook die ligt plat door werkzaamhedenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Werkzaamheden op een doordeweekse dag, wat zijn dat voor rare fratsen? en ze zijn vergeten om de metropoortjes open te zetten.
Vang je hier wat voor ofzo?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:56 schreef dennistd het volgende:
Nog geen NVBS-lid? http://nvbs.com/images/Lid_Worden_1.pdf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |