Vallijleintrijn!quote:Op donderdag 18 juli 2013 06:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie een blauwe trein. Wat zou ik moeten zien?
Elke dag alleen is bij deze het kleurtje andersquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[ link | afbeelding ]
hadden jullie deze al gezien?
joepiequote:Op donderdag 18 juli 2013 10:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er rijden sinds vandaag weer treintjes op Bretigny, al zijn het er maar enkele![]()
http://malignec.transilie(...)1822072013_VDD21.pdf
Meer in het dal dan in de spits.. :pquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er rijden sinds vandaag weer treintjes op Bretigny, al zijn het er maar enkele![]()
http://malignec.transilie(...)1822072013_VDD21.pdf
GTW, rest is Protosquote:
Ach verrek. Heb een paar weken geleden nog in zo'n Protosrammelkast gezeten...quote:
Als ze nu meteen GTWs hadden besteld ipv zo'n ten dode opgeschreven serie als de Protos....quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ach verrek. Heb een paar weken geleden nog in zo'n Protosrammelkast gezeten...
mja, dat is met de kennis van nuquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Als ze nu meteen GTWs hadden besteld ipv zo'n ten dode opgeschreven serie als de Protos....
Van de binnenlandse treinen hebben alleen Plan V, SGMm en DD-AR geen airco. Ook de excuus-Benelux staat regelmatig in het lijstje van geen aircoquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:51 schreef Koning_Kaak het volgende:
Hallo,
Ik lees al heel lang mee hier, vind treinen wel interessant maar voornamelijk de stroomlijning van dienstregelingen en hoe verkeer geleid wordt. Ja rare hobby, maar daarin ben ik vast niet de enige
Ik heb al tijden een account, nooit gebruikt en alleen gelezen maar nu is het maar eens tijd om daar verandering in te brengen
Vraagje, welke treinen hebben airco? en welke vooral niet?
En DM'90?quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van de binnenlandse treinen hebben alleen Plan V, SGMm en DD-AR geen airco. Ook de excuus-Benelux staat regelmatig in het lijstje van geen airco
De vraag is of bij de rest van de treinen die wél airco hebben of die het wel doet..quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van de binnenlandse treinen hebben alleen Plan V, SGMm en DD-AR geen airco. Ook de excuus-Benelux staat regelmatig in het lijstje van geen airco
schitterende locatiequote:Op donderdag 18 juli 2013 17:24 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
SMMR 2225 + rijtuigen (32945)
Als trein 32945 was de SMMR 2225 met een fraai sleepje rijtuigen vertrokken uit Wijlre-Gulpen, en heeft na een korte haltering te Eys weer koers gezet richting Simpelveld.
Afgelopen zaterdag
In Wrakrijk kan in iedere trein een raampje open, ook in de trein met airco, geen idee waarom. Er zitten stickertjes op met het verzoek om ze dicht te laten....quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:35 schreef ReisT het volgende:
Ik had het niet over één raampje. Raampjes is meervoud. In aircotreinen kan je niet goedschiks de raampjes open doen.
In Nederland heb je dan van die grapjassen die alle ramen open zetten..quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
In Wrakrijk kan in iedere trein een raampje open, ook in de trein met airco, geen idee waarom. Er zitten stickertjes op met het verzoek om ze dicht te laten....
Volgens mij kan dat in een Talent ook gewoonquote:Op donderdag 18 juli 2013 18:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
In Wrakrijk kan in iedere trein een raampje open, ook in de trein met airco, geen idee waarom. Er zitten stickertjes op met het verzoek om ze dicht te laten....
In oude Engelse treinen is dat heel gebruikelijk, aan de binnenkant zit namelijk geen hendel om de deur te openenquote:Op donderdag 18 juli 2013 18:56 schreef dennistd het volgende:
Overigens zou het niet verkeerd zijn om in de deuren wel ramen in te bouwen die open kunnen
Volgens mij zijn dat General Electric locs, verwant aan de 44 tons shunters van GE.quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:08 schreef greavy het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat van type locomotieven Tata Steel IJmuiden heeft?
Ik ben in het bijzonder opzoek naar informatie over dit type locomotief:
klikje
wrakrijk kun je dat land nu zeker noemenquote:Op donderdag 18 juli 2013 18:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
In Wrakrijk kan in iedere trein een raampje open, ook in de trein met airco, geen idee waarom. Er zitten stickertjes op met het verzoek om ze dicht te laten....
En dan te bedenken dat jij hier van de woordgrappen bentquote:Op donderdag 18 juli 2013 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wrakrijk kun je dat land nu zeker noemen
neuhquote:Op donderdag 18 juli 2013 19:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat jij hier van de woordgrappen bent
Zo een zou ik er kunnen zijn...quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In Nederland heb je dan van die grapjassen die alle ramen open zetten..
Mooi!quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:24 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
SMMR 2225 + rijtuigen (32945)
Als trein 32945 was de SMMR 2225 met een fraai sleepje rijtuigen vertrokken uit Wijlre-Gulpen, en heeft na een korte haltering te Eys weer koers gezet richting Simpelveld.
Afgelopen zaterdag
Oh ik dacht dat jij dat wel kendequote:Op donderdag 18 juli 2013 16:50 schreef bork het volgende:
Gaaf, ik zocht net naar info over Russisch breedspoor buiten de voormalige Sovjetunie, blijkt in Sassnitz (Duitsland) het meest westelijke kopstation te zijn met breedspoor-> http://www.faehrhafen-sassnitz.de/bahninfrastruktur/gleisanlagen/
foto
[ afbeelding ]
http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_V_60#Baureihe_347
Ik wel, in Slowakije heb je trouwens ook breedspoor dat moeten de zoek de straat wereld fokkers momenteel vinden. Ik zoek nog een hint om het net niet voor te zeggen, anders kop jij hem even in?quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat jij dat wel kendeJij bent daar wel vaker in de buurt geweest toch? Zoek anders eens op Linia Hutnicza Szerokotorowa
http://nl.wikipedia.org/wiki/Breedspoor#Russisch_breedspoorquote:Op donderdag 18 juli 2013 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Slowakije? Nee dat weet ik dan weer niet
Mag hopen dat dat kut ding niet te vaak gaat rijden, geluidsoverlast.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:24 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
SMMR 2225 + rijtuigen (32945)
Als trein 32945 was de SMMR 2225 met een fraai sleepje rijtuigen vertrokken uit Wijlre-Gulpen, en heeft na een korte haltering te Eys weer koers gezet richting Simpelveld.
Afgelopen zaterdag
hoe vaker, hoe beterquote:Op donderdag 18 juli 2013 20:18 schreef icloud het volgende:
[..]
Mag hopen dat dat kut ding niet te vaak gaat rijden, geluidsoverlast.
moeten we medelijden met nimby's hebben?quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:43 schreef icloud het volgende:
[..]
Als hij in je achtertuin rijd dan word je er niet gelukkig van.
Heel soms wel, normaal ben ik voor de chineese methode maar in dit geval.............quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moeten we medelijden met nimby's hebben?
wij zijn voor de Russische methodequote:Op donderdag 18 juli 2013 20:44 schreef icloud het volgende:
[..]
Heel soms wel, normaal ben ik voor de chineese methode maar in dit geval.............
Ik word elke dag wakker gemaakt door jr. hoor je mij daar ook over?quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik word iedere dag wakker getetterd door een stoomtrein, hoor je mij daar ook over?
Stoomquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik word iedere dag wakker getetterd door een stoomtrein, hoor je mij daar ook over?
Maar das geen treinquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:19 schreef bork het volgende:
[..]
Ik word elke dag wakker gemaakt door jr. hoor je mij daar ook over?
Ik door de wekker..quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik word iedere dag wakker getetterd door een stoomtrein, hoor je mij daar ook over?
^^quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:19 schreef bork het volgende:
[..]
Ik word elke dag wakker gemaakt door jr. hoor je mij daar ook over?
De banken hebben geld gelapt en ab kon niks anders dan het voorgeschoten geld terug betalen, inhoudelijk is er niks besproken en er is dus niks veranderd.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
AnsaldoTilburg heeft geld gelapt
http://nos.nl/artikel/531(...)nken-geld-terug.html
Verder is er rond de V250 nog niet veel veranderd
mja, Ansaldo had ook kunnen weigeren, maar dan waren ze weer voor de rechter gesleept en hadden ze alsnog moeten dokken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:40 schreef icloud het volgende:
[..]
De banken hebben geld gelapt en ab kon niks anders dan het voorgeschoten geld terug betalen, inhoudelijk is er niks besproken en er is dus niks veranderd.
Nee in dit geval heeft ing een vordering op hun en die kun je niet betwisten omdat het gewoon vaststaat dat ze de derderekening hebben uitgekeerd, indien ab rechtstreeks een vordering had op de nmbs of nnsfsc dan hadden ze de vordering kunnen betwisten.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, Ansaldo had ook kunnen weigeren, maar dan waren ze weer voor de rechter gesleept en hadden ze alsnog moeten dokken.
er zit een verschil tussen een vordering betwisten en deze niet voldoen. Ik had het over het laatste.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:49 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee in dit geval heeft ing een vordering op hun en die kun je niet betwisten omdat het gewoon vaststaat dat ze de derderekening hebben uitgekeerd, indien ab rechtstreeks een vordering had op de nmbs of nnsfsc dan hadden ze de vordering kunnen betwisten.
Nee zij betwisten de vordering van de banken niet(dat kunnen ze ook niet), zij betwisten het lichten van de bankgarantie`s, dat is een groot verschil.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zit een verschil tussen een vordering betwisten en deze niet voldoen. Ik had het over het laatste.
De Italianen betwisten de vordering zeker, alleen is dat iets voor een latere rechtszaak, waar er veel dieper op de materie ingegaan zal worden.
Ze willen helemaal geen cent uitkeren, ook niet aan de banken, maar moeten wel. Dat bedoel ik met het niet eens zijn met de vordering van de banken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:56 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee zij betwisten de vordering van de banken niet(dat kunnen ze ook niet)
ook daar zijn ze het inderdaad niet mee eens, maar dat hebben ze bij de rechter niet tegen kunnen houden.quote:, zij betwisten het lichten van de bankgarantie`s, dat is een groot verschil.
Een vordering van de bank kunnen ze niet betwisten, het is feitelijk zo dat de banken geld hebben moeten voorschieten en daarmee is een vordering ontstaan, die kun je met de beste meester nog niet betwisten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze willen helemaal geen cent uitkeren, ook niet aan de banken, maar moeten wel. Dat bedoel ik met het niet eens zijn met de vordering van de banken.
Nee deze hebben ze niet kunnen tegen houden, maar in tegenstelling tot de vordering van de banken kunnen ze dit wel betwisten, in het geval van de bankgarantie kunnen ze eisen dat alles word terug betaald door nmbs en gezien er nog geen feiten vast staan kunnen ze het betwisten, of dat succesvol zal zijn bepaald een rechter.quote:ook daar zijn ze het inderdaad niet mee eens, maar dat hebben ze bij de rechter niet tegen kunnen houden.
je denkt bij dit stukje te juridisch. Ik had het hier over betwisten als in de zin van het er niet mee eens zijn. Daar komt geen rechter aan te pas, maar als het wel had gekund, dan hadden ze deze optie zeker serieus onderzocht.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:30 schreef icloud het volgende:
[..]
Een vordering van de bank kunnen ze niet betwisten, het is feitelijk zo dat de banken geld hebben moeten voorschieten en daarmee is een vordering ontstaan, die kun je met de beste meester nog niet betwisten.
Elke rechter zal ab verteld hebben dat je niet de vordering maar het lichten moet betwisten waarmee je dus niet ing/banken dagvaardig maar nmbs.
Ja precies ik benader het juridisch, dat is het enige recht wat telt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je denkt bij dit stukje te juridisch. Ik had het hier over betwisten als in de zin van het er niet mee eens zijn. Daar komt geen rechter aan te pas, maar als het wel had gekund, dan hadden ze deze optie zeker serieus onderzocht.
Wátquote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:27 schreef Dr_Flash het volgende:
en afgerangeerd. Ik mag weer op mijn eigen internet van meneer de NS
Die wifi van de NS staat gewoon zo hard te blazen dat hij stoort op wifikanaal van Dr_Flash, de wifi van de experiabox delft dan inderdaad het onderspitquote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:12 schreef James1988 het volgende:
Dat is wel erg slecht, van die Experia-box dan
Niet te hopen dat NS dat ook betaald, wat een prijzenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:28 schreef James1988 het volgende:
Over wifi gesproken, SNCF zei gisteren dat het inbouwen van wifi in TGV ¤ 1 miljoen per treinstel kost.
Vrij reizen betaal je pas vanaf de grens, en bij de andere twee betaal je wel of geen korting op het stukje Maastricht - Visé (Grens).quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:54 schreef J.B. het volgende:
Hoe kan het dat wanneer ik een kaartje van Maastricht naar Luik wil kopen deze zonder korting ¤4,80 kost, met korting ¤4,70 en met vrij reizen ¤3,10?
Das wel veel he....quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:28 schreef James1988 het volgende:
Over wifi gesproken, SNCF zei gisteren dat het inbouwen van wifi in TGV ¤ 1 miljoen per treinstel kost.
En wat kost een toilet?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:28 schreef James1988 het volgende:
Over wifi gesproken, SNCF zei gisteren dat het inbouwen van wifi in TGV ¤ 1 miljoen per treinstel kost.
vrij logisch dat Heerhugowaard gekozen wordt. Alkmaar is te vol en heeft geen uitbreidingscapaciteit, Hoorn wordt verkleind en Den Helder is te ver weg, terwijl ook Enkhuizen en Haarlem behoorlijk aan de max zitten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:49 schreef b2py het volgende:
ProRail wil rangeerterrein in Heerhugowaard
HEERHUGOWAARD - Een rangeerterrein bij Heerhugowaard. Burgemeester en wethouders hebben er geen bezwaar tegen als ProRail die gaat aanleggen. Ruimte is er genoeg. Langs het spoor op bedrijventerrein De Vaandel zijn nog heel wat hectares vacant.
Niet dat hiermee nu het besluit is genomen tot de aanleg, maar in principe steunt Heerhugowaard het idee van ProRail.
Die heeft het rangeerterrein nodig voor de toekomstige spoorboekloze dienstregeling. Die dienstregeling is een plan van het ministerie van Infrastructuur en Milieu en heet officieel ’Programma Hoogfrequent Spoorvervoer’. Dat houdt in dat op de drukste spoortrajecten van Nederland reizigers uiterlijk in 2020 elke tien minuten moeten kunnen opstappen op een intercity of een sprinter. Op deze trajecten moeten elk uur zes intercity’s en twee tot zes sprinters gaan rijden.
Voor dat systeem moet er extra opstelcapaciteit komen en het ministerie wil dat die ergens in deze regio komt. ProRail heeft vervolgens Heerhugowaard uitgezocht.
’Rangeerterrein’ klinkt overigens wat wijds voor wat de spoorbeheerder in gedachte heeft. Volgens burgemeester Han ter Heegde moet het iets worden in de orde van grote van de opstelsporen aan de buitenrand van het Alkmaarse station.
Bron
er zijn werkzaamheden rond Muiderpoort en bovendien stond daar ook nog eens een treintje defect te zijnquote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:11 schreef KomtTijd... het volgende:
wtf zijn ze allemaal aan het doen tussen Hilversum en Amsterdam? mijn trein zit helemaal vol met paniekende Engelse toeristen die niet naar Amsterdam centraal schijnen te kunnen, en mijn trein rijdt ook met bijna een half uur vertraging...
Ik las zelfs dat Alkmaar verkleind wordt, maar daar kan ik me niks van herinneren in de plannen die ik gelezen heb.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vrij logisch dat Heerhugowaard gekozen wordt. Alkmaar is te vol en heeft geen uitbreidingscapaciteit, Hoorn wordt verkleind en Den Helder is te ver weg, terwijl ook Enkhuizen en Haarlem behoorlijk aan de max zitten.
moeten in Alkmaar niet ook een paar schoonmaakperrons komen?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik las zelfs dat Alkmaar verkleind wordt, maar daar kan ik me niks van herinneren in de plannen die ik gelezen heb.
Het zijn al reinigingsperrons, tenzij deze momenteel niet aan de voorwaarden voldoen. Dan krijg je acties zoals in Hoorn.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moeten in Alkmaar niet ook een paar schoonmaakperrons komen?
Nog een voordeel van HHW is dat je geen nieuwe standplaats van machinisten nodig hebt
Werkzaamheden op een doordeweekse dag, wat zijn dat voor rare fratsen? en ze zijn vergeten om de metropoortjes open te zetten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn werkzaamheden rond Muiderpoort en bovendien stond daar ook nog eens een treintje defect te zijn
Zijn inzetplaatsen voor materieel dus die zullen voorlopig wel blijven.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:16 schreef Regenjas het volgende:
Ben wel benieuwd of die verdwaalde goederenwagon in Alkmaar dan wel blijft. Die wordt nu gebruikt voor zoutopslag voor Nedtrain
Bron: Op de Rails (facebook)quote:Morgen gaat SSN-loc 01 1075 op pad. Los naar Bad Bentheim om daar dertien rijtuigen over te nemen van de Duitse museumloc E18 047 en die naar Amsterdam te brengen. Aan het einde van de middag voltrekt zich de rit in omgekeerde volgorde, nadat gedriehoekt is in het Amsterdamse havengebied.
Trein 92630 Losse loc
Rottterdam Noord Goederen v 4.12
Utrecht d 4.47
Arnhem d 5.26
Zutphen d 5.49
Deventer Goederen a 6.02
tr 45704
Deventer Goederen v 6.17
Almelo d 6.50
Hengelo d 7.04
Bad Bentheim a 7.28
tr 38100 (loc met rijtuigen)
Bad Bentheim v 9.32
Hengelo d 9.58
Deventer d 10.38
Amersfoort d 11.28
Hilversum d 11.42
Amsterdam C a 12.03/v 12.10
Amsterdam Westhaven a 12.21
92640 (driehoeken)
Amsterdam Westhaven v 13.15
Houtrakpolder a 13.30
92641
Houtrakpolder v 13.48
Amsterdam C a 13.56
92642
Amsterdam C v 14.19
Amsterdam Westhavens a 14.31
38101 (met rijtuigen)
Amsterdam Westhaven v 17.58
Amsterdam C 18.10/18.18
Amersfoort d 19.02
Deventer d 19.50
Hengelo d 20.34
Bad Bentheim a 20.55
41799
Bad Bentheim v 22.45
Almelo d 23.23
Deventer Goederen a 23.57
Zondag:
92633
Deventer Goederen v 0.09
Zutphen 02.0/0.24
Arnhem d 0.45
Utrecht C 1.22/1.23
Rotterdam Noord Goederen 2.00
je hebt weinig aan de metro, want ook die ligt plat door werkzaamhedenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Werkzaamheden op een doordeweekse dag, wat zijn dat voor rare fratsen? en ze zijn vergeten om de metropoortjes open te zetten.
Vang je hier wat voor ofzo?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:56 schreef dennistd het volgende:
Nog geen NVBS-lid? http://nvbs.com/images/Lid_Worden_1.pdf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |