De menselijke factor doet al goed z'n best. De machinisten van Veolia zijn een tijdje verplicht geweest (of ze het nog doen weet ik niet) om ieder seinbeeld dat ze tegenkwamen op te schrijven, om zo de waarneming duidelijker te maken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:12 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Desondanks moet het toch mogelijk zijn het aantal passages te verminderen. Helemaal voorkomen doe je het uiteraard nooit aangezien de menselijke factor altijd mee blijft spelen.
ja, bij mijn weten moeten ze nog steeds iedere verandering van seinbeeld opschrijvenquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
De menselijke factor doet al goed z'n best. De machinisten van Veolia zijn een tijdje verplicht geweest (of ze het nog doen weet ik niet) om ieder seinbeeld dat ze tegenkwamen op te schrijven, om zo de waarneming duidelijker te maken.
Binnen Arriva, althans op de Vechtdallijnen, doet men dit ook. In hoeverre dit haar vruchten afwerpt weet ik niet. Dat je je bewuster van het seinbeeld bent geloof ik direct. Je bent er tenslotte ook bewuster mee bezig.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
De menselijke factor doet al goed z'n best. De machinisten van Veolia zijn een tijdje verplicht geweest (of ze het nog doen weet ik niet) om ieder seinbeeld dat ze tegenkwamen op te schrijven, om zo de waarneming duidelijker te maken.
Met ERTMS ben ik niet bekend, maar afhankelijk van de oorzaak van het doorglijden, zal je volgens mij vermoedelijk snel uitkomen bij een technisch STS-passage. Daarom msschien toch wel jammer dat er niet vermeld is welk deel van die 80 STS-passages het afgelopen halfjaar technisch STS-passages waren en welk deel de machinist zelf de oorzaak was.quote:Je kunt technologie gebruiken om het terugdringen van het aantal STS-passages te ondersteunen: hiervoor worden ATB-Vv en ERTMS ingezet. Helemaal terugdringen tot 0 zal niet gebeuren, zelfs onder ERTMS kun je nog door een 'rood sein' (het einde van de movement authority) heen, bijvoorbeeld wanneer de trein doorglijdt.
1000 keer beter. Vooraan staan bij deur krijg je wel mogelijkheid om dat ding in het grote rek te mikken ipv boven je hoofd. Daar kwam mijn weekendkoffer nog overheen..quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:33 schreef RenRen- het volgende:
Hoi, hoe zit het met baggagerekken in de Thalys? Ik wil een (flinke) koffer mee, is dat beter geregeld dan in de gemiddelde NStrein?
het klopt. Het zorgt voor een bewustere waarneming, waardoor de kans op menselijke fouten kleiner wordtquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:30 schreef b2py het volgende:
Wijzen naar seinen en hardop opzeggen schijnt te helpen, als ik Klaasje mag geloven.
In een Thalys is meer bagageruimte dan in de gemiddelde NS-trein.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:33 schreef RenRen- het volgende:
Hoi, hoe zit het met baggagerekken in de Thalys? Ik wil een (flinke) koffer mee, is dat beter geregeld dan in de gemiddelde NStrein?
quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:34 schreef b2py het volgende:
[..]
1000 keer beter. Vooraan staan bij deur krijg je wel mogelijkheid om dat ding in het grote rek te mikken ipv boven je hoofd. Daar kwam mijn weekendkoffer nog overheen..
Yes, top, dan ga ik misschien gewoon een grote koffer vragen. Dan kan ik gewoon naar hartelust dingen meeslepenquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
In een Thalys is meer bagageruimte dan in de gemiddelde NS-trein.
en ook vooral beter bereikbare bagageruimtequote:Op woensdag 17 juli 2013 21:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
In een Thalys is meer bagageruimte dan in de gemiddelde NS-trein.
mja, voor een vakantie hoeft niet de hele huisraad mee hequote:Op woensdag 17 juli 2013 21:36 schreef RenRen- het volgende:
[..]
[..]
Yes, top, dan ga ik misschien gewoon een grote koffer vragen. Dan kan ik gewoon naar hartelust dingen meeslepen
Hoe lang ga je? Vier weken?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:36 schreef RenRen- het volgende:
[..]
[..]
Yes, top, dan ga ik misschien gewoon een grote koffer vragen. Dan kan ik gewoon naar hartelust dingen meeslepen
Wel mee terug, ik heb gespaard en ga enkele dingen kopen die wat ruimte in beslag nemen...quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, voor een vakantie hoeft niet de hele huisraad mee he
quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:38 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Wel mee terug, ik heb gespaard en ga enkele dingen kopen die wat ruimte in beslag nemen...
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:36 schreef RenRen- het volgende:
[..]
[..]
Yes, top, dan ga ik misschien gewoon een grote koffer vragen. Dan kan ik gewoon naar hartelust dingen meeslepen
http://www.dhl.nl/nl/express.htmlquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:38 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Wel mee terug, ik heb gespaard en ga enkele dingen kopen die wat ruimte in beslag nemen...
Pfshquote:
Hm. Dan misschien iets kleiner... Misschien heb ik ook een ander beeld bij kleine koffer, maatje groter dan handbaggagekoffer voor in het vliegtuig ofzo. Maar goed, lekker offtopicquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.
Zo'n vaart loopt het niet toch? Mocht je toch twijfelen dan hoef je alleen bij die paar tussenstops de boel maar in de gaten te houdenquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.
Je kijkt anders best wel raar op als jouw koffer verdwenen is, maar er nog wel een koffer achterblijft.quote:
Tussen brussel en rotterdam zie ik regelmatig langharig gespuis constant rondlopen waarvan ik afvraag hoe ze aan een ticket komen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo'n vaart loopt het niet toch? Mocht je toch twijfelen dan hoef je alleen bij die paar tussenstops de boel maar in de gaten te houden
Gaafheid, over Gouda?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:47 schreef Rostkreuz het volgende:
Voor de liefhebber: Zaterdag 27 en juli zondag 28 juli rijden de CNL en EN treinen van en naar Rotterdam.
Weet iemand of de EETC 1200-en ook dan de afhandeling verzorgen?
bij een halfje wit natuurlijkquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:45 schreef icloud het volgende:
[..]
Tussen brussel en rotterdam zie ik regelmatig langharig gespuis constant rondlopen waarvan ik afvraag hoe ze aan een ticket komen.
Dat volgt wel in de rapportage over 2013. De rapportage over 2012 is zo goed als onleesbaar door de idiote overvloed aan statistiek van de koude grond.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:34 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Met ERTMS ben ik niet bekend, maar afhankelijk van de oorzaak van het doorglijden, zal je volgens mij vermoedelijk snel uitkomen bij een technisch STS-passage. Daarom msschien toch wel jammer dat er niet vermeld is welk deel van die 80 STS-passages het afgelopen halfjaar technisch STS-passages waren en welk deel de machinist zelf de oorzaak was.
Ik zal eens kijken wat we hier tegen kunnen doen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:59 schreef Ireyon het volgende:
Dus het is gewoon een compleet gebroken systeem wat al jaren misbruikt wordt. Hey Rikus, doe dáár eens wat aan
Daarvoor neem ik ook dit meequote:Op woensdag 17 juli 2013 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.
Ja, die ruimte is bij iedere coupe een groot rek op de balkons dus dat maak ik altijd op die manier vast.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:54 schreef icloud het volgende:
Kun je die vastmaken dan?zijn daar rekken, nooit geweten reis niet zo vaak, met grote bagage
Er is gekozen om een uit de kluiten gewassen schaar in de ritssluiting van mn koffer te zetten, want daar zat de reservesleutel inquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:57 schreef icloud het volgende:
Enne moesten ze het slot openbreken? Of moesten ze graven?
Ach ik heb op pinkpop eens gezien hoe iemand een dixie leeghaalde voor zijn sleutels, het kan altijd ergerquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er is gekozen om een uit de kluiten gewassen schaar in de ritssluiting van mn koffer te zetten, want daar zat de reservesleutel in
Net of iemand een tas met 20 vieze onderbroeken gaat jattenquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Daarvoor neem ik ook dit mee![]()
[ afbeelding ]
dure spullen moet je zo dicht mogelijk bij je hebben, niet in een tas die uit het zicht ligtquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:14 schreef icloud het volgende:
Er zijn genoeg mensen die dure dingen in de tas hebben.
Zeg je nu dat er iets goed was aan de V250?quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:58 schreef James1988 het volgende:
In de V250 waren de bagagerekken voorzien van een ketting en een slotje om je koffers mee vast te zetten. Dat werkte zo te zien best aardig.
Maar als mijn collega ga verhuizen in september met de Eurostar ontkom je er niet aanquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dure spullen moet je zo dicht mogelijk bij je hebben, niet in een tas die uit het zicht ligt
mooi hequote:Op donderdag 18 juli 2013 00:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar als mijn collega ga verhuizen in september met de Eurostar ontkom je er niet aan
quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:19 schreef remcoP het volgende:
[..]
Zeg je nu dat er iets goed was aan de V250?![]()
"Best aardig" is iets anders dan goed...quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:19 schreef remcoP het volgende:
[..]
Zeg je nu dat er iets goed was aan de V250?![]()
Voor V250-niveau is dat heel goed hoor.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
"Best aardig" is iets anders dan goed...
Er zijn genoeg mensen die domme dingen doen. We hoeven niet verantwoordelijk te zijn voor AL het leed in de wereld.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:14 schreef icloud het volgende:
Er zijn genoeg mensen die dure dingen in de tas hebben.
Ik zie een blauwe trein. Wat zou ik moeten zien?quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[ link | afbeelding ]
hadden jullie deze al gezien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |