De menselijke factor doet al goed z'n best. De machinisten van Veolia zijn een tijdje verplicht geweest (of ze het nog doen weet ik niet) om ieder seinbeeld dat ze tegenkwamen op te schrijven, om zo de waarneming duidelijker te maken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:12 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Desondanks moet het toch mogelijk zijn het aantal passages te verminderen. Helemaal voorkomen doe je het uiteraard nooit aangezien de menselijke factor altijd mee blijft spelen.
ja, bij mijn weten moeten ze nog steeds iedere verandering van seinbeeld opschrijvenquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
De menselijke factor doet al goed z'n best. De machinisten van Veolia zijn een tijdje verplicht geweest (of ze het nog doen weet ik niet) om ieder seinbeeld dat ze tegenkwamen op te schrijven, om zo de waarneming duidelijker te maken.
Binnen Arriva, althans op de Vechtdallijnen, doet men dit ook. In hoeverre dit haar vruchten afwerpt weet ik niet. Dat je je bewuster van het seinbeeld bent geloof ik direct. Je bent er tenslotte ook bewuster mee bezig.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
De menselijke factor doet al goed z'n best. De machinisten van Veolia zijn een tijdje verplicht geweest (of ze het nog doen weet ik niet) om ieder seinbeeld dat ze tegenkwamen op te schrijven, om zo de waarneming duidelijker te maken.
Met ERTMS ben ik niet bekend, maar afhankelijk van de oorzaak van het doorglijden, zal je volgens mij vermoedelijk snel uitkomen bij een technisch STS-passage. Daarom msschien toch wel jammer dat er niet vermeld is welk deel van die 80 STS-passages het afgelopen halfjaar technisch STS-passages waren en welk deel de machinist zelf de oorzaak was.quote:Je kunt technologie gebruiken om het terugdringen van het aantal STS-passages te ondersteunen: hiervoor worden ATB-Vv en ERTMS ingezet. Helemaal terugdringen tot 0 zal niet gebeuren, zelfs onder ERTMS kun je nog door een 'rood sein' (het einde van de movement authority) heen, bijvoorbeeld wanneer de trein doorglijdt.
1000 keer beter. Vooraan staan bij deur krijg je wel mogelijkheid om dat ding in het grote rek te mikken ipv boven je hoofd. Daar kwam mijn weekendkoffer nog overheen..quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:33 schreef RenRen- het volgende:
Hoi, hoe zit het met baggagerekken in de Thalys? Ik wil een (flinke) koffer mee, is dat beter geregeld dan in de gemiddelde NStrein?
het klopt. Het zorgt voor een bewustere waarneming, waardoor de kans op menselijke fouten kleiner wordtquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:30 schreef b2py het volgende:
Wijzen naar seinen en hardop opzeggen schijnt te helpen, als ik Klaasje mag geloven.
In een Thalys is meer bagageruimte dan in de gemiddelde NS-trein.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:33 schreef RenRen- het volgende:
Hoi, hoe zit het met baggagerekken in de Thalys? Ik wil een (flinke) koffer mee, is dat beter geregeld dan in de gemiddelde NStrein?
quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:34 schreef b2py het volgende:
[..]
1000 keer beter. Vooraan staan bij deur krijg je wel mogelijkheid om dat ding in het grote rek te mikken ipv boven je hoofd. Daar kwam mijn weekendkoffer nog overheen..
Yes, top, dan ga ik misschien gewoon een grote koffer vragen. Dan kan ik gewoon naar hartelust dingen meeslepenquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
In een Thalys is meer bagageruimte dan in de gemiddelde NS-trein.
en ook vooral beter bereikbare bagageruimtequote:Op woensdag 17 juli 2013 21:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
In een Thalys is meer bagageruimte dan in de gemiddelde NS-trein.
mja, voor een vakantie hoeft niet de hele huisraad mee hequote:Op woensdag 17 juli 2013 21:36 schreef RenRen- het volgende:
[..]
[..]
Yes, top, dan ga ik misschien gewoon een grote koffer vragen. Dan kan ik gewoon naar hartelust dingen meeslepen
Hoe lang ga je? Vier weken?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:36 schreef RenRen- het volgende:
[..]
[..]
Yes, top, dan ga ik misschien gewoon een grote koffer vragen. Dan kan ik gewoon naar hartelust dingen meeslepen
Wel mee terug, ik heb gespaard en ga enkele dingen kopen die wat ruimte in beslag nemen...quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, voor een vakantie hoeft niet de hele huisraad mee he
quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:38 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Wel mee terug, ik heb gespaard en ga enkele dingen kopen die wat ruimte in beslag nemen...
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:36 schreef RenRen- het volgende:
[..]
[..]
Yes, top, dan ga ik misschien gewoon een grote koffer vragen. Dan kan ik gewoon naar hartelust dingen meeslepen
http://www.dhl.nl/nl/express.htmlquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:38 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Wel mee terug, ik heb gespaard en ga enkele dingen kopen die wat ruimte in beslag nemen...
Pfshquote:
Hm. Dan misschien iets kleiner... Misschien heb ik ook een ander beeld bij kleine koffer, maatje groter dan handbaggagekoffer voor in het vliegtuig ofzo. Maar goed, lekker offtopicquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.
Zo'n vaart loopt het niet toch? Mocht je toch twijfelen dan hoef je alleen bij die paar tussenstops de boel maar in de gaten te houdenquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.
Je kijkt anders best wel raar op als jouw koffer verdwenen is, maar er nog wel een koffer achterblijft.quote:
Tussen brussel en rotterdam zie ik regelmatig langharig gespuis constant rondlopen waarvan ik afvraag hoe ze aan een ticket komen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo'n vaart loopt het niet toch? Mocht je toch twijfelen dan hoef je alleen bij die paar tussenstops de boel maar in de gaten te houden
Gaafheid, over Gouda?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:47 schreef Rostkreuz het volgende:
Voor de liefhebber: Zaterdag 27 en juli zondag 28 juli rijden de CNL en EN treinen van en naar Rotterdam.
Weet iemand of de EETC 1200-en ook dan de afhandeling verzorgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |