Maar het percentage goedkope kaarten blijft per trein gelijk.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:12 schreef greavy het volgende:
De goedkope kaarten (vroegboekkorting) is per trein bepaald, en worden dus nu meer kaartjes in totaal.
Ze worden per verbinding bepaald, thalys wil zo laag mogelijk houden om wel te kunnen loken en vervolgens dure tickets te kunnen verkopen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:12 schreef greavy het volgende:
De goedkope kaarten (vroegboekkorting) is per trein bepaald, en worden dus nu meer kaartjes in totaal.
Droom maar lekker verder. Is gewoon een kwestie vraag - aanbod. Thalys veegt zijn reet met dingen als "maatschappelijke functie". Die willen gewoon zo veel mogelijk doekoes binnen harken. En als er genoeg mensen zijn die dure kaartjes willen betalen, waarom zouden ze dan goedkopere kaartjes aanbieden? Dus op papier extra treinen, in de praktijk, tsja. Leuk.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:29 schreef greavy het volgende:
Ja, maar omdat er 2 treinen bijkomen, zijn er dus wel meer goedkope kaarten over de gehele dag beschikbaar.
Maar ook meer dure, dus je argumentatie klopt niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:29 schreef greavy het volgende:
Ja, maar omdat er 2 treinen bijkomen, zijn er dus wel meer goedkope kaarten over de gehele dag beschikbaar.
Hij zegt toch alleen dat er in totaal (absolute hoeveelheid) meer goedkope kaartjes beschikbaar komen. Dat er ook meer dure kaartjes beschikbaar komen doet daar toch niets aan af?quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:44 schreef remcoP het volgende:
[..]
Maar ook meer dure, dus je argumentatie klopt niet.
Maar als percentage van het geheel blijft alles gelijk. Zowel duur als goedkoop.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:47 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Hij zegt toch alleen dat er in totaal (absolute hoeveelheid) meer goedkope kaartjes beschikbaar komen. Dat er ook meer dure kaartjes beschikbaar komen doet daar toch niets aan af?
Dat is toch geheel het punt niet?quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:48 schreef remcoP het volgende:
[..]
Maar als percentage van het geheel blijft alles gelijk. Zowel duur als goedkoop.
Is dat echt zo? Ik heb dan altijd het idee dat de goedkope kaarten voor fatsoenlijke tijdstippen al vanaf minuut 1 zijn uitverkocht. Zijn er zoveel mensen die precies 3 maanden van tevoren een dag lang op F5 rammen om ze gauw weg te gappen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:12 schreef greavy het volgende:
De goedkope kaarten (vroegboekkorting) is per trein bepaald, en worden dus nu meer kaartjes in totaal.
De tactiek is natuurlijk om zoveel goedkope kaarten beschikbaar te maken dat je nog nét kunt volhouden dat je product helemaal niet zo duur is als dat het in werkelijkheid is, maar dat eigenlijk zo goed als niemand ze kan bestellen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Ik heb dan altijd het idee dat de goedkope kaarten voor fatsoenlijke tijdstippen al vanaf minuut 1 zijn uitverkocht. Zijn er zoveel mensen die precies 3 maanden van tevoren een dag lang op F5 rammen om ze gauw weg te gappen?
Ja er zijn bots.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Ik heb dan altijd het idee dat de goedkope kaarten voor fatsoenlijke tijdstippen al vanaf minuut 1 zijn uitverkocht. Zijn er zoveel mensen die precies 3 maanden van tevoren een dag lang op F5 rammen om ze gauw weg te gappen?
Ik gok dat je naar yield management refereert , een methode om zo'n optimaal financieel resultaat te halen door het gebruik van prijsvariatie.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:18 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja er zijn bots.
Maar er zijn gewoon een x kaarten per verbinding vasgesteld, die via een slim ticket systeem verdeeld worden over de treinen, populaire treinen krijgen veel minder dan de avond of ochtend treinen.
Ik had gewoon 3 maanden van te voren rond 08:30 twee tickets voor ¤140 (¤35 enkel) naar Parijs hoor..quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:59 schreef Ireyon het volgende:
Dus het is gewoon een compleet gebroken systeem wat al jaren misbruikt wordt. Hey Rikus, doe dáár eens wat aan
Desondanks moet het toch mogelijk zijn het aantal passages te verminderen. Helemaal voorkomen doe je het uiteraard nooit aangezien de menselijke factor altijd mee blijft spelen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:09 schreef James1988 het volgende:
Ten opzichte van 2004 rijden er een stuk meer treinen, dus is de kans op een STS-passage statistisch gezien ook groter.
Hoiquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:07 schreef GekkeHaan het volgende:
Nog steeds te veel treinen door rood: http://nos.nl/artikel/530(...)einen-door-rood.html
Wel een hoop zeg. Ondanks de afspraken uit 2004 lijkt het verminderen van het aantal STS-passages toenemen. Ik vraag me af waar de oorzaak daarvan ligt. Schokkend ook dat 4% daarvan op 1 baanvak is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |