abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129051683
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:12 schreef greavy het volgende:
De goedkope kaarten (vroegboekkorting) is per trein bepaald, en worden dus nu meer kaartjes in totaal.
Maar het percentage goedkope kaarten blijft per trein gelijk.
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:29:55 #27
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129051825
Ja, maar omdat er 2 treinen bijkomen, zijn er dus wel meer goedkope kaarten over de gehele dag beschikbaar.
pi_129051957
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:12 schreef greavy het volgende:
De goedkope kaarten (vroegboekkorting) is per trein bepaald, en worden dus nu meer kaartjes in totaal.
Ze worden per verbinding bepaald, thalys wil zo laag mogelijk houden om wel te kunnen loken en vervolgens dure tickets te kunnen verkopen.

Daarom kunnen ze ook per trein een variabel aantal goedkope tickets aanhouden.
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:34:56 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129052051
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:29 schreef greavy het volgende:
Ja, maar omdat er 2 treinen bijkomen, zijn er dus wel meer goedkope kaarten over de gehele dag beschikbaar.
Droom maar lekker verder. Is gewoon een kwestie vraag - aanbod. Thalys veegt zijn reet met dingen als "maatschappelijke functie". Die willen gewoon zo veel mogelijk doekoes binnen harken. En als er genoeg mensen zijn die dure kaartjes willen betalen, waarom zouden ze dan goedkopere kaartjes aanbieden? Dus op papier extra treinen, in de praktijk, tsja. Leuk. :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129052416
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:29 schreef greavy het volgende:
Ja, maar omdat er 2 treinen bijkomen, zijn er dus wel meer goedkope kaarten over de gehele dag beschikbaar.
Maar ook meer dure, dus je argumentatie klopt niet.
pi_129052499
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:44 schreef remcoP het volgende:

[..]

Maar ook meer dure, dus je argumentatie klopt niet.
Hij zegt toch alleen dat er in totaal (absolute hoeveelheid) meer goedkope kaartjes beschikbaar komen. Dat er ook meer dure kaartjes beschikbaar komen doet daar toch niets aan af?
pi_129052546
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:47 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Hij zegt toch alleen dat er in totaal (absolute hoeveelheid) meer goedkope kaartjes beschikbaar komen. Dat er ook meer dure kaartjes beschikbaar komen doet daar toch niets aan af?
Maar als percentage van het geheel blijft alles gelijk. Zowel duur als goedkoop.
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:50:44 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129052611
Kuttopic.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_129052908
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:48 schreef remcoP het volgende:

[..]

Maar als percentage van het geheel blijft alles gelijk. Zowel duur als goedkoop.
Dat is toch geheel het punt niet?
pi_129053010
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:12 schreef greavy het volgende:
De goedkope kaarten (vroegboekkorting) is per trein bepaald, en worden dus nu meer kaartjes in totaal.
Is dat echt zo? Ik heb dan altijd het idee dat de goedkope kaarten voor fatsoenlijke tijdstippen al vanaf minuut 1 zijn uitverkocht. Zijn er zoveel mensen die precies 3 maanden van tevoren een dag lang op F5 rammen om ze gauw weg te gappen?
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:06:04 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129053037
Er zijn best veel mensen die op deze tickets jagen, ja. En vaak zijn deze goedkope tickets maar hooguit een week beschikbaar, vaak minder.
pi_129053074
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:04 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Ik heb dan altijd het idee dat de goedkope kaarten voor fatsoenlijke tijdstippen al vanaf minuut 1 zijn uitverkocht. Zijn er zoveel mensen die precies 3 maanden van tevoren een dag lang op F5 rammen om ze gauw weg te gappen?
De tactiek is natuurlijk om zoveel goedkope kaarten beschikbaar te maken dat je nog nét kunt volhouden dat je product helemaal niet zo duur is als dat het in werkelijkheid is, maar dat eigenlijk zo goed als niemand ze kan bestellen.
pi_129053096
Bovendien kan de treinreiswinkel voorboekingen doen. Die zullen dus wel een soort bot hebben die alles kaapt.
pi_129053432
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:04 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Ik heb dan altijd het idee dat de goedkope kaarten voor fatsoenlijke tijdstippen al vanaf minuut 1 zijn uitverkocht. Zijn er zoveel mensen die precies 3 maanden van tevoren een dag lang op F5 rammen om ze gauw weg te gappen?
Ja er zijn bots.

Maar er zijn gewoon een x kaarten per verbinding vasgesteld, die via een slim ticket systeem verdeeld worden over de treinen, populaire treinen krijgen veel minder dan de avond of ochtend treinen.
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:40:18 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129054134
Een tijdje terug was er een of ander verhaal over TGV- en Thalys-tickets die op Brussel-Zuid zwart verhandeld werden. Die verkopers zullen er ook wel op zitten te azen.
pi_129054817
Dus het is gewoon een compleet gebroken systeem wat al jaren misbruikt wordt. Hey Rikus, doe dáár eens wat aan ^O^
pi_129055220
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:18 schreef icloud het volgende:

[..]

Ja er zijn bots.

Maar er zijn gewoon een x kaarten per verbinding vasgesteld, die via een slim ticket systeem verdeeld worden over de treinen, populaire treinen krijgen veel minder dan de avond of ochtend treinen.
Ik gok dat je naar yield management refereert , een methode om zo'n optimaal financieel resultaat te halen door het gebruik van prijsvariatie.
pi_129057068
Precies daarmee worden onpopulaire treinen gesteund en andere niet.
pi_129058436
Zaltbommel :')

Dat heb ik wel genoeg gezien na die 2 weken met Den Bosch. En elke keer die kruising weer verkeerd en de trein te laat :P
pi_129058778
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:59 schreef Ireyon het volgende:
Dus het is gewoon een compleet gebroken systeem wat al jaren misbruikt wordt. Hey Rikus, doe dáár eens wat aan ^O^
Ik had gewoon 3 maanden van te voren rond 08:30 twee tickets voor ¤140 (¤35 enkel) naar Parijs hoor..
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:03:02 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129059741

Toch wel een mooi filmpje O+
pi_129059957
Nog steeds te veel treinen door rood: http://nos.nl/artikel/530(...)einen-door-rood.html

Wel een hoop zeg. Ondanks de afspraken uit 2004 lijkt het verminderen van het aantal STS-passages toenemen. Ik vraag me af waar de oorzaak daarvan ligt. Schokkend ook dat 4% daarvan op 1 baanvak is.
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:09:34 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129060048
Ten opzichte van 2004 rijden er een stuk meer treinen, dus is de kans op een STS-passage statistisch gezien ook groter.
pi_129060175
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:09 schreef James1988 het volgende:
Ten opzichte van 2004 rijden er een stuk meer treinen, dus is de kans op een STS-passage statistisch gezien ook groter.
Desondanks moet het toch mogelijk zijn het aantal passages te verminderen. Helemaal voorkomen doe je het uiteraard nooit aangezien de menselijke factor altijd mee blijft spelen.
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:12:35 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129060180
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:07 schreef GekkeHaan het volgende:
Nog steeds te veel treinen door rood: http://nos.nl/artikel/530(...)einen-door-rood.html

Wel een hoop zeg. Ondanks de afspraken uit 2004 lijkt het verminderen van het aantal STS-passages toenemen. Ik vraag me af waar de oorzaak daarvan ligt. Schokkend ook dat 4% daarvan op 1 baanvak is.
Hoi :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')