Ik zie filmpjes van die lijn met TER 2N NG. Kan dat?quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben benieuwd wat voor meterieel die laatste TER dan is, ter materieel zonder 1e klas
Zou goed kunnen, maar die heeft normaalgesproken ook 1e klasquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:33 schreef remcoP het volgende:
[..]
Ik zie filmpjes van die lijn met TER 2N NG. Kan dat?
Veel duurder en ruim van te voren reserveren zetten ze nu op in ipv goedkope open verbindingquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Extra treinen, maar daarmee wordt het lastiger?
Op mijn vakantie-adres nogal beroerde WIFI. Ik kom hier nog op terug.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:19 schreef Viezze het volgende:
[..]
Laat ik mezelf verduidelijken. Treinen in het algemeen vervullen in Nederland een maatschappelijke functie. Dat houdt bv. in dat er ook op onrendabele tijdstippen treinen rijden, en bij grote stremmingen zoals dit de trein een extra stop maakt. Vanuit wie (NS, KLPD, wie dan ook) dit komt is voor mij even onbelangrijk, want er zijn uiteindelijk mensen bij gebaat.
En als die extra paar mensen in de trein dan moeten staan, dan is dat zo. Beter dan uren op de A2 stilstaan.
MVBOV had verlangd dat de extra capaciteit goedkoop en reserveringsvrij zou worden aangeboden. Is niet gebeurd. Daarmee is dit dus geen serieus alternatief, bezien in het licht van de concessie en het aanbod van de eerste helft van januari.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:42 schreef greavy het volgende:
Er komen wel meer goedkope kaartjes, want het percentage van de vroegboekkorting is per trein afhankelijk, en niet een totaalbeeld.
De 2 treinen die erbij gaan komen, krijgen dus ook de vroegboekkorting.
Snel genoeg om een berichtje met een aantalquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Op mijn vakantie-adres nogal beroerde WIFI. Ik kom hier nog op terug.
*inmiddels roodverbrande kreeft is*
Voor de normale Thalys zijn er ook goedkopere tickets, dus dan kan het nu ook.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:43 schreef icloud het volgende:
Thalys gaat niet meer goedkope kaartjes verhandelen dat is hun concept niet, ze willen de twee ritten rendabel maken niet verlieslatend
quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:48 schreef Viezze het volgende:
[..]
Snel genoeg om een berichtje met een aantalte versturen
Weet ik, maar goed dat je het nog even aanstiptquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:57 schreef DriekOplopers het volgende:
@ b2py: Nav vorige topic. Men kan het met MVBOV eens zijn, of oneens. Maar we doen altijd onze uiterste best om te zorgen dat we geen onwaarheid spreken. We checken altijd zo goed mogelijk of het klopt wat we willen zeggen, qua aanleding.
Dat wilde ik graag even gezegd hebben.
Ja dat weet ik, maar het is niet des thalys om meer goedkopere kaarten beschikbaar te tellen als er meer gereden word, dan maak je verlies.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor de normale Thalys zijn er ook goedkopere tickets, dus dan kan het nu ook.
Dat zeg ik, maar het aantal goedkope kaarten zal niet vermeerderen bij aanvang van de twee extra ritten maar gelijk blijven met nu.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:09 schreef greavy het volgende:
Deze 2 Thalyssen extra rijden met hetzelfde kaartassortiment als de andere Thalyssen. De dienstregeling is alleen uitgebreid.
De verbruikskosten per km dalen ook nu er meer treinen over de HSL gaan rijden dus een prijsverlaging zou zelfs kunnen. Of een margeverhoging natuurlijkquote:Op woensdag 17 juli 2013 17:08 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar het is niet des thalys om meer goedkopere kaarten beschikbaar te tellen als er meer gereden word, dan maak je verlies.
Gebeurde in belgie ook niet ondanks de overheidssteun.
Je kan dat niet verlangen van de Firma Thalys. Hun zijn niet de schuld van de situatie. Zij zijn bij gratie gods ingegaan op een verzoek voor meer capaciteit. Dat hebben ze niet perse hoeven doen. Nu ze het toch doen moet je niet nog eens verlangen op wat voor manier ze het moeten doen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
MVBOV had verlangd dat de extra capaciteit goedkoop en reserveringsvrij zou worden aangeboden. Is niet gebeurd. Daarmee is dit dus geen serieus alternatief, bezien in het licht van de concessie en het aanbod van de eerste helft van januari.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:57 schreef DriekOplopers het volgende:
@ b2py: Nav vorige topic. Men kan het met MVBOV eens zijn, of oneens. Maar we doen altijd onze uiterste best om te zorgen dat we geen onwaarheid spreken. We checken altijd zo goed mogelijk of het klopt wat we willen zeggen, qua aanleding.
Dat wilde ik graag even gezegd hebben.
Maar het percentage goedkope kaarten blijft per trein gelijk.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:12 schreef greavy het volgende:
De goedkope kaarten (vroegboekkorting) is per trein bepaald, en worden dus nu meer kaartjes in totaal.
Ze worden per verbinding bepaald, thalys wil zo laag mogelijk houden om wel te kunnen loken en vervolgens dure tickets te kunnen verkopen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:12 schreef greavy het volgende:
De goedkope kaarten (vroegboekkorting) is per trein bepaald, en worden dus nu meer kaartjes in totaal.
Droom maar lekker verder. Is gewoon een kwestie vraag - aanbod. Thalys veegt zijn reet met dingen als "maatschappelijke functie". Die willen gewoon zo veel mogelijk doekoes binnen harken. En als er genoeg mensen zijn die dure kaartjes willen betalen, waarom zouden ze dan goedkopere kaartjes aanbieden? Dus op papier extra treinen, in de praktijk, tsja. Leuk.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:29 schreef greavy het volgende:
Ja, maar omdat er 2 treinen bijkomen, zijn er dus wel meer goedkope kaarten over de gehele dag beschikbaar.
Maar ook meer dure, dus je argumentatie klopt niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:29 schreef greavy het volgende:
Ja, maar omdat er 2 treinen bijkomen, zijn er dus wel meer goedkope kaarten over de gehele dag beschikbaar.
Hij zegt toch alleen dat er in totaal (absolute hoeveelheid) meer goedkope kaartjes beschikbaar komen. Dat er ook meer dure kaartjes beschikbaar komen doet daar toch niets aan af?quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:44 schreef remcoP het volgende:
[..]
Maar ook meer dure, dus je argumentatie klopt niet.
Maar als percentage van het geheel blijft alles gelijk. Zowel duur als goedkoop.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:47 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Hij zegt toch alleen dat er in totaal (absolute hoeveelheid) meer goedkope kaartjes beschikbaar komen. Dat er ook meer dure kaartjes beschikbaar komen doet daar toch niets aan af?
Dat is toch geheel het punt niet?quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:48 schreef remcoP het volgende:
[..]
Maar als percentage van het geheel blijft alles gelijk. Zowel duur als goedkoop.
Is dat echt zo? Ik heb dan altijd het idee dat de goedkope kaarten voor fatsoenlijke tijdstippen al vanaf minuut 1 zijn uitverkocht. Zijn er zoveel mensen die precies 3 maanden van tevoren een dag lang op F5 rammen om ze gauw weg te gappen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:12 schreef greavy het volgende:
De goedkope kaarten (vroegboekkorting) is per trein bepaald, en worden dus nu meer kaartjes in totaal.
De tactiek is natuurlijk om zoveel goedkope kaarten beschikbaar te maken dat je nog nét kunt volhouden dat je product helemaal niet zo duur is als dat het in werkelijkheid is, maar dat eigenlijk zo goed als niemand ze kan bestellen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Ik heb dan altijd het idee dat de goedkope kaarten voor fatsoenlijke tijdstippen al vanaf minuut 1 zijn uitverkocht. Zijn er zoveel mensen die precies 3 maanden van tevoren een dag lang op F5 rammen om ze gauw weg te gappen?
Ja er zijn bots.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Ik heb dan altijd het idee dat de goedkope kaarten voor fatsoenlijke tijdstippen al vanaf minuut 1 zijn uitverkocht. Zijn er zoveel mensen die precies 3 maanden van tevoren een dag lang op F5 rammen om ze gauw weg te gappen?
Ik gok dat je naar yield management refereert , een methode om zo'n optimaal financieel resultaat te halen door het gebruik van prijsvariatie.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:18 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja er zijn bots.
Maar er zijn gewoon een x kaarten per verbinding vasgesteld, die via een slim ticket systeem verdeeld worden over de treinen, populaire treinen krijgen veel minder dan de avond of ochtend treinen.
Ik had gewoon 3 maanden van te voren rond 08:30 twee tickets voor ¤140 (¤35 enkel) naar Parijs hoor..quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:59 schreef Ireyon het volgende:
Dus het is gewoon een compleet gebroken systeem wat al jaren misbruikt wordt. Hey Rikus, doe dáár eens wat aan
Desondanks moet het toch mogelijk zijn het aantal passages te verminderen. Helemaal voorkomen doe je het uiteraard nooit aangezien de menselijke factor altijd mee blijft spelen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:09 schreef James1988 het volgende:
Ten opzichte van 2004 rijden er een stuk meer treinen, dus is de kans op een STS-passage statistisch gezien ook groter.
Hoiquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:07 schreef GekkeHaan het volgende:
Nog steeds te veel treinen door rood: http://nos.nl/artikel/530(...)einen-door-rood.html
Wel een hoop zeg. Ondanks de afspraken uit 2004 lijkt het verminderen van het aantal STS-passages toenemen. Ik vraag me af waar de oorzaak daarvan ligt. Schokkend ook dat 4% daarvan op 1 baanvak is.
De menselijke factor doet al goed z'n best. De machinisten van Veolia zijn een tijdje verplicht geweest (of ze het nog doen weet ik niet) om ieder seinbeeld dat ze tegenkwamen op te schrijven, om zo de waarneming duidelijker te maken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:12 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Desondanks moet het toch mogelijk zijn het aantal passages te verminderen. Helemaal voorkomen doe je het uiteraard nooit aangezien de menselijke factor altijd mee blijft spelen.
ja, bij mijn weten moeten ze nog steeds iedere verandering van seinbeeld opschrijvenquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
De menselijke factor doet al goed z'n best. De machinisten van Veolia zijn een tijdje verplicht geweest (of ze het nog doen weet ik niet) om ieder seinbeeld dat ze tegenkwamen op te schrijven, om zo de waarneming duidelijker te maken.
Binnen Arriva, althans op de Vechtdallijnen, doet men dit ook. In hoeverre dit haar vruchten afwerpt weet ik niet. Dat je je bewuster van het seinbeeld bent geloof ik direct. Je bent er tenslotte ook bewuster mee bezig.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
De menselijke factor doet al goed z'n best. De machinisten van Veolia zijn een tijdje verplicht geweest (of ze het nog doen weet ik niet) om ieder seinbeeld dat ze tegenkwamen op te schrijven, om zo de waarneming duidelijker te maken.
Met ERTMS ben ik niet bekend, maar afhankelijk van de oorzaak van het doorglijden, zal je volgens mij vermoedelijk snel uitkomen bij een technisch STS-passage. Daarom msschien toch wel jammer dat er niet vermeld is welk deel van die 80 STS-passages het afgelopen halfjaar technisch STS-passages waren en welk deel de machinist zelf de oorzaak was.quote:Je kunt technologie gebruiken om het terugdringen van het aantal STS-passages te ondersteunen: hiervoor worden ATB-Vv en ERTMS ingezet. Helemaal terugdringen tot 0 zal niet gebeuren, zelfs onder ERTMS kun je nog door een 'rood sein' (het einde van de movement authority) heen, bijvoorbeeld wanneer de trein doorglijdt.
1000 keer beter. Vooraan staan bij deur krijg je wel mogelijkheid om dat ding in het grote rek te mikken ipv boven je hoofd. Daar kwam mijn weekendkoffer nog overheen..quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:33 schreef RenRen- het volgende:
Hoi, hoe zit het met baggagerekken in de Thalys? Ik wil een (flinke) koffer mee, is dat beter geregeld dan in de gemiddelde NStrein?
het klopt. Het zorgt voor een bewustere waarneming, waardoor de kans op menselijke fouten kleiner wordtquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:30 schreef b2py het volgende:
Wijzen naar seinen en hardop opzeggen schijnt te helpen, als ik Klaasje mag geloven.
In een Thalys is meer bagageruimte dan in de gemiddelde NS-trein.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:33 schreef RenRen- het volgende:
Hoi, hoe zit het met baggagerekken in de Thalys? Ik wil een (flinke) koffer mee, is dat beter geregeld dan in de gemiddelde NStrein?
quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:34 schreef b2py het volgende:
[..]
1000 keer beter. Vooraan staan bij deur krijg je wel mogelijkheid om dat ding in het grote rek te mikken ipv boven je hoofd. Daar kwam mijn weekendkoffer nog overheen..
Yes, top, dan ga ik misschien gewoon een grote koffer vragen. Dan kan ik gewoon naar hartelust dingen meeslepenquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
In een Thalys is meer bagageruimte dan in de gemiddelde NS-trein.
en ook vooral beter bereikbare bagageruimtequote:Op woensdag 17 juli 2013 21:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
In een Thalys is meer bagageruimte dan in de gemiddelde NS-trein.
mja, voor een vakantie hoeft niet de hele huisraad mee hequote:Op woensdag 17 juli 2013 21:36 schreef RenRen- het volgende:
[..]
[..]
Yes, top, dan ga ik misschien gewoon een grote koffer vragen. Dan kan ik gewoon naar hartelust dingen meeslepen
Hoe lang ga je? Vier weken?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:36 schreef RenRen- het volgende:
[..]
[..]
Yes, top, dan ga ik misschien gewoon een grote koffer vragen. Dan kan ik gewoon naar hartelust dingen meeslepen
Wel mee terug, ik heb gespaard en ga enkele dingen kopen die wat ruimte in beslag nemen...quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, voor een vakantie hoeft niet de hele huisraad mee he
quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:38 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Wel mee terug, ik heb gespaard en ga enkele dingen kopen die wat ruimte in beslag nemen...
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:36 schreef RenRen- het volgende:
[..]
[..]
Yes, top, dan ga ik misschien gewoon een grote koffer vragen. Dan kan ik gewoon naar hartelust dingen meeslepen
http://www.dhl.nl/nl/express.htmlquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:38 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Wel mee terug, ik heb gespaard en ga enkele dingen kopen die wat ruimte in beslag nemen...
Pfshquote:
Hm. Dan misschien iets kleiner... Misschien heb ik ook een ander beeld bij kleine koffer, maatje groter dan handbaggagekoffer voor in het vliegtuig ofzo. Maar goed, lekker offtopicquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.
Zo'n vaart loopt het niet toch? Mocht je toch twijfelen dan hoef je alleen bij die paar tussenstops de boel maar in de gaten te houdenquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.
Je kijkt anders best wel raar op als jouw koffer verdwenen is, maar er nog wel een koffer achterblijft.quote:
Tussen brussel en rotterdam zie ik regelmatig langharig gespuis constant rondlopen waarvan ik afvraag hoe ze aan een ticket komen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo'n vaart loopt het niet toch? Mocht je toch twijfelen dan hoef je alleen bij die paar tussenstops de boel maar in de gaten te houden
Gaafheid, over Gouda?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:47 schreef Rostkreuz het volgende:
Voor de liefhebber: Zaterdag 27 en juli zondag 28 juli rijden de CNL en EN treinen van en naar Rotterdam.
Weet iemand of de EETC 1200-en ook dan de afhandeling verzorgen?
bij een halfje wit natuurlijkquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:45 schreef icloud het volgende:
[..]
Tussen brussel en rotterdam zie ik regelmatig langharig gespuis constant rondlopen waarvan ik afvraag hoe ze aan een ticket komen.
Dat volgt wel in de rapportage over 2013. De rapportage over 2012 is zo goed als onleesbaar door de idiote overvloed aan statistiek van de koude grond.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:34 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Met ERTMS ben ik niet bekend, maar afhankelijk van de oorzaak van het doorglijden, zal je volgens mij vermoedelijk snel uitkomen bij een technisch STS-passage. Daarom msschien toch wel jammer dat er niet vermeld is welk deel van die 80 STS-passages het afgelopen halfjaar technisch STS-passages waren en welk deel de machinist zelf de oorzaak was.
Ik zal eens kijken wat we hier tegen kunnen doen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:59 schreef Ireyon het volgende:
Dus het is gewoon een compleet gebroken systeem wat al jaren misbruikt wordt. Hey Rikus, doe dáár eens wat aan
Daarvoor neem ik ook dit meequote:Op woensdag 17 juli 2013 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein.
Ja, die ruimte is bij iedere coupe een groot rek op de balkons dus dat maak ik altijd op die manier vast.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:54 schreef icloud het volgende:
Kun je die vastmaken dan?zijn daar rekken, nooit geweten reis niet zo vaak, met grote bagage
Er is gekozen om een uit de kluiten gewassen schaar in de ritssluiting van mn koffer te zetten, want daar zat de reservesleutel inquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:57 schreef icloud het volgende:
Enne moesten ze het slot openbreken? Of moesten ze graven?
Ach ik heb op pinkpop eens gezien hoe iemand een dixie leeghaalde voor zijn sleutels, het kan altijd ergerquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er is gekozen om een uit de kluiten gewassen schaar in de ritssluiting van mn koffer te zetten, want daar zat de reservesleutel in
Net of iemand een tas met 20 vieze onderbroeken gaat jattenquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Daarvoor neem ik ook dit mee![]()
[ afbeelding ]
dure spullen moet je zo dicht mogelijk bij je hebben, niet in een tas die uit het zicht ligtquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:14 schreef icloud het volgende:
Er zijn genoeg mensen die dure dingen in de tas hebben.
Zeg je nu dat er iets goed was aan de V250?quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:58 schreef James1988 het volgende:
In de V250 waren de bagagerekken voorzien van een ketting en een slotje om je koffers mee vast te zetten. Dat werkte zo te zien best aardig.
Maar als mijn collega ga verhuizen in september met de Eurostar ontkom je er niet aanquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dure spullen moet je zo dicht mogelijk bij je hebben, niet in een tas die uit het zicht ligt
mooi hequote:Op donderdag 18 juli 2013 00:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar als mijn collega ga verhuizen in september met de Eurostar ontkom je er niet aan
quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:19 schreef remcoP het volgende:
[..]
Zeg je nu dat er iets goed was aan de V250?![]()
"Best aardig" is iets anders dan goed...quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:19 schreef remcoP het volgende:
[..]
Zeg je nu dat er iets goed was aan de V250?![]()
Voor V250-niveau is dat heel goed hoor.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
"Best aardig" is iets anders dan goed...
Er zijn genoeg mensen die domme dingen doen. We hoeven niet verantwoordelijk te zijn voor AL het leed in de wereld.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:14 schreef icloud het volgende:
Er zijn genoeg mensen die dure dingen in de tas hebben.
Ik zie een blauwe trein. Wat zou ik moeten zien?quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[ link | afbeelding ]
hadden jullie deze al gezien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |