Als je van Utrecht naar Amstel moet heb je zeker wel veel aan de metro. Met de trein naar Bijlmer en dan overstappen op de metro was het advies en op Bijlmer aangekomen (met een veel te korte trein, nog een planningsfout dus) werd daar omgeroepen "uw vervoerbewijs blijft geldig in de metro".quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je hebt weinig aan de metro, want ook die ligt plat door werkzaamheden
niet alle metrolijnen rijden op dit moment, waardoor de capaciteit wat beperkt is, hoewel de frequentie van een aantal lijnen wel opgevoerd is. De tunnel schijnt met name 's avonds dicht te zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:12 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als je van Utrecht naar Amstel moet heb je zeker wel veel aan de metro. Met de trein naar Bijlmer en dan overstappen op de metro was het advies en op Bijlmer aangekomen (met een veel te korte trein, nog een planningsfout dus) werd daar omgeroepen "uw vervoerbewijs blijft geldig in de metro".
Nee, maar ik zit wel bij de afdeling P&R van de NVBS, en wie weet lukt het op deze manier om meer bekendheid te krijgen voor de vereniging en nieuwe leden te wervenquote:
Oh leuk! Ook bekend op welk spoor? Hier ga ik wel even naar kijkenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:56 schreef dennistd het volgende:
tr 38100 (loc met rijtuigen)
Bad Bentheim v 9.32
Hengelo d 9.58
Deventer d 10.38
niet? Je kan niks verder aanvinken, dat wordt fijn bellenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:12 schreef Sandrvich het volgende:
Weet iemand hier hoe je langere overstaptijden kan programmeren in Voyages-SNCF? 50 minuten overstap midden in de spits van gare de Lyon naar gare du Nord in Parijs vind ik niet heel veilig.
Dat kan natuurlijk ookquote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:28 schreef Sandrvich het volgende:
Ik ga dadelijk wel even met de automaat staan te kloten op Perrache of Part-Dieu.
Ik neem aan gewoon spoor 4: hij rijdt door vanaf Snippeling naar Apeldoorn, en op dat tijdstip staat er niets langs het perron.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh leuk! Ook bekend op welk spoor? Hier ga ik wel even naar kijken
Ik reisde net na de spits, capaciteit was ruim voldoende (ze rijden op deze lijn nu ook met langere metrotreintjes dan in de normale dienstregeling).quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet alle metrolijnen rijden op dit moment, waardoor de capaciteit wat beperkt is, hoewel de frequentie van een aantal lijnen wel opgevoerd is.
Je loopt een paar weken achter. De tunnel is nu de hele dag gesloten, tot het einde van de zomervakantie gaat 'ie niet meer open.quote:De tunnel schijnt met name 's avonds dicht te zijn.
Voor Beter OV zag dit al aankomen. Metingen NS zijn volstrekt onbetrouwbaar en een enkele steekprpoef zegt ook niets.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:04 schreef b2py het volgende:
Inspectie grijpt niet in bij volle treinen Almere.
Morgenavond zou het wel kunnen vanaf spoor 2, dan komt ie over 3 neem ik aanquote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm, dat is dus vol tegen de zon in schieten
dan mag de GVB haar site wel eens bijwerkenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik reisde net na de spits, capaciteit was ruim voldoende (ze rijden op deze lijn nu ook met langere metrotreintjes dan in de normale dienstregeling).
[..]
Je loopt een paar weken achter. De tunnel is nu de hele dag gesloten, tot het einde van de zomervakantie gaat 'ie niet meer open.
http://www.gvb.nl/reisinf(...)3/Pages/default.aspxquote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan mag de GVB haar site wel eens bijwerken
de eerste twee regels mogen wel weg nuquote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
http://www.gvb.nl/reisinf(...)3/Pages/default.aspx
[ link | afbeelding ]
Derde regel staat het toch?
Homepage -> Geplande omleidingen -> Metro wijzigingen zomer 2013
Maar dat mogen ze op zich ook wel op de homepage zetten ja...
Wat vind je ervan?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:11 schreef Duvel het volgende:
En ik zat vandaag voor het eerst in een M5.
Gewoon lekker vanaf het balkon met pils denk?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm, dat is dus vol tegen de zon in schieten
Mooi, open. Wel weinig stoeltjes en ik vind 'm een wat onrustige loop hebben. De bestemmingsdisplays aan de buitenkant zijn in de zon onleesbaar.quote:
Nouw... Dan moet er eerst nog even een vliegtuigje met ontbladermiddel langsquote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Gewoon lekker vanaf het balkon met pils denk?
Trein 38100:quote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh leuk! Ook bekend op welk spoor? Hier ga ik wel even naar kijken
Dv 3A D 19:50 AD,3A,3B,ZZ,332,EE,SR [83A-R]quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Morgenavond zou het wel kunnen vanaf spoor 2, dan komt ie over 3 neem ik aan
quote:Ga eropuit deze zomer! In juli en augustus bieden we u in het weekend én doordeweeks een voordelig Zomertarief voor Fyra tussen Amsterdam en Breda. Kijk snel hoeveel u bespaart en laat u inspireren door de tips in de Fyra-steden.
Even ontleden:quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi man, 4 regels abracadabra waar 1 cijfertje relevant van is. Ra ra
Deventer spoor 3A doorkomst om 19.50uquote:Dv 3A D 19:50
Via de sporen:quote:AD,3A,3B,ZZ,332,EE,SR
Waarbij wissel 83A rechtsleidend is (het zou theoretisch ook kunnen dat er direct achter de brug naar het linkerspoor overgelopen wordt en dan via wissel 87A spoor 3 bereikt wordt, maar dit is dus de aankondiging dat dat niet gebeurt)quote:[83A-R]
Dat is 2 stops met de D, wat is t punt?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:12 schreef Sandrvich het volgende:
Weet iemand hier hoe je langere overstaptijden kan programmeren in Voyages-SNCF? 50 minuten overstap midden in de spits van gare de Lyon naar gare du Nord in Parijs vind ik niet heel veilig.
enige knelpunt is de spitssprinter tussen Veenendaal en Utrecht. Zou je die ook uit kunnen buigen onderweg?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:57 schreef dennistd het volgende:
Een capaciteitsvergrotingsplan Arnhem-Zevenaar: http://www.prorail.nl/Ver(...)v_OBV_maart_2012.pdf
Opheffen is het makkelijkst.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
enige knelpunt is de spitssprinter tussen Veenendaal en Utrecht. Zou je die ook uit kunnen buigen onderweg?
De kering is nu al maar 5 minuten als de ICE rijdt, zonder ICE is dat 7. Hoewel dat wellicht toch helemaal op de schop gaat met PHS (zes sprinters Utrecht-De Haar, waarvan drie naar Rhenen en drie naar Arnhem).quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
enige knelpunt is de spitssprinter tussen Veenendaal en Utrecht. Zou je die ook uit kunnen buigen onderweg?
In driebergen-Zeist kan ie wel aan de kant. Kunnen er meteen wat badslippers doorquote:
Driebergen-Zeist word viersporig, dus dan zou het zeker kunnen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In driebergen-Zeist kan ie wel aan de kant. Kunnen er meteen wat badslippers door
versnellen in de tegenspitsrichting?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
De kering is nu al maar 5 minuten als de ICE rijdt, zonder ICE is dat 7. Hoewel dat wellicht toch helemaal op de schop gaat met PHS (zes sprinters Utrecht-De Haar, waarvan drie naar Rhenen en drie naar Arnhem).
Nou en. ILT vindt ingrijpen niet nodig dus ze zitten niet stampvolquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:37 schreef remcoP het volgende:
[..]
Doe maar niet, die dingen zitten in de spits stampvol.
precies. Reizigers kunnen toch het dak op van de NS. Ow wacht, op het dak kunnen nog wel een aantal mensen meereizenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en. ILT vindt ingrijpen niet nodig dus ze zitten niet stampvol
My thoughts exactlyquote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:09 schreef Regenjas het volgende:
Zo op de trein doet de vorm van België mij een beetje denken aan Australië. Bedankt voor de informatie
ja ik weet het zug, het is belachelijk maar op mn blackberry dingetje word ik steeds omgeleid naar mobiele sites. Ik ga er vanuit dat de desktops die info wel hebben :pquote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja nee de enige import Franzoos van FOK! weet het niet maar wij simpele zielen uit Nederland kunnen het antwoord zo op een presenteerblaadje aanreiken
Transilien.com meldt niks, vraag je de actuele vertrektijden op voor Marne-le-Vallee dan krijg je een redirect naar de RATP-site. En daar staat ook niks.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ja ik weet het zug, het is belachelijk maar op mn blackberry dingetje word ik steeds omgeleid naar mobiele sites. Ik ga er vanuit dat de desktops die info wel hebben :p
Geeft niksquote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Ah op die manier, dan haal ik mijn woorden terug
Dat is voorlopig op de lange baan geschoven.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:36 schreef remcoP het volgende:
[..]
Driebergen-Zeist word viersporig, dus dan zou het zeker kunnen.
Vakantie zonder fok!?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
Tot over een paar weken overigens, ik ga van vakantie genieten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel met de trein hč?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
Tot over een paar weken overigens, ik ga van vakantie genieten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O, niets van gehoord. M'n oom werkt namelijk aan dat project. Ook hier zie ik niets.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is voorlopig op de lange baan geschoven.
beetje overdreven ...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:07 schreef greavy het volgende:
Jazeker:
[ afbeelding ]
Ding gaat 3 maanden lang rondrijden.
Dat betekent tijdelijk minder vertragingen in Noord-Hollandquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
Tot over een paar weken overigens, ik ga van vakantie genieten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
OP gelezen? Staat je antwoord waarschijnlijk wel inquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:28 schreef bjanaan het volgende:
Wie kan mij even helpen?
Ik wil morgen naar Amsterdam met de trein mag ik dan een kaartje kopen met korting en dat ik me OV kaart laat zien?
Als jouw chipkaart een kortingsproduct van 40% bevat dan mag dat jaquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:28 schreef bjanaan het volgende:
Wie kan mij even helpen?
Ik wil morgen naar Amsterdam met de trein mag ik dan een kaartje kopen met korting en dat ik me OV kaart laat zien?
Nieuwe GTW van Connexxion. Vandaag stonden er eckte eckte treinspotters om' te filmen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 06:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie een blauwe trein. Wat zou ik moeten zien?
Spaus Ölfquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:30 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Nieuwe GTW van Connexxion. Vandaag stonden er eckte eckte treinspotters om' te filmen.
In het weekend reis ik met 40% korting heb wel een studenten OV.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als jouw chipkaart een kortingsproduct van 40% bevat dan mag dat ja
tenzij student/scholier, dan moet je wel inchecken
Huh wat?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Waarom rijden de sprinters naar nijmegen nadat ze Arnhem gepasseerd zijn door naar ede en niet naar Nijmegen?
is vanwege de vierdaagse gedaan om het traject Arnhem - Nijmegen zoveel mogelijk te isoleren van de rest van het net.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Waarom rijden de sprinters naar nijmegen nadat ze Arnhem gepasseerd zijn door naar ede en niet naar Nijmegen? De laatste dag van de 4 daagse..
En dan hebben ze nog de treinen verlengt ook
Er was toch ZEKER 10 % kans op 3 cm sneeuwquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
om het traject Arnhem - Nijmegen zoveel mogelijk te isoleren van de rest van het net.
zoiets ja. Er rijden nu 6 treinen per uur tussen de beide steden, waarbij alles stopt te Elst, maar alleen de 3600 (2xuur) stopt op alle tussengelegen station. Zo gaan die stations er op een dag als vandaag behoorlijk op achteruitquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er was toch ZEKER 10 % kans op 3 cm sneeuw
"het is omlooptechnisch niet mogelijk bla bla "quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoiets ja. Er rijden nu 6 treinen per uur tussen de beide steden, waarbij alles stopt te Elst, maar alleen de 3600 (2xuur) stopt op alle tussengelegen station. Zo gaan die stations er op een dag als vandaag behoorlijk op achteruit
klopt, want stel je voor dat er eens ergens genoeg capaciteit wordt gebodenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"het is omlooptechnisch niet mogelijk bla bla "
Dan zou ILT direct ingrijpen wegens onderbezettingquote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, want stel je voor dat er eens ergens genoeg capaciteit wordt geboden
Dat klinkt niet alsof deelnemers / toeschouwers van de Vierdaagse NS ook maar ene reet boeienquote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:12 schreef _JdM_ het volgende:
IC van 18.33 naar Zwolle had 7 bakken ICM en staande reizigers, de IC van 18.58 naar Roosendaal had 3 bakken en staande reizigers. Jammer.
De vierdaagsetreinen (ja, zo staan ze echt op de schermen) tussen Arnhem & Nijmegen rijden anders wel met 12 bakken VIRM en ze hebben extra treinen bestaande uit DDZ/NID ingezet richting Oss.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klinkt niet alsof deelnemers / toeschouwers van de Vierdaagse NS ook maar ene reet boeien
mja, daar hebben de reizigers voor Nijmegen-Lent of Arnhem-Zuid weinig aanquote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
De vierdaagsetreinen (ja, zo staan ze echt op de schermen) tussen Arnhem & Nijmegen rijden anders wel met 12 bakken VIRM en ze hebben extra treinen bestaande uit DDZ/NID ingezet richting Oss.
Daar heb je helemaal gelijk inquote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, daar hebben de reizigers voor Nijmegen-Lent of Arnhem-Zuid weinig aan
Ja, en de fyra van kut naar bef is ook toeslagvrij. Wauwquote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
De vierdaagsetreinen (ja, zo staan ze echt op de schermen) tussen Arnhem & Nijmegen rijden anders wel met 12 bakken VIRM en ze hebben extra treinen bestaande uit DDZ/NID ingezet richting Oss.
Dus niet.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en de fyra van kut naar bef is ook toeslagvrij. Wauw
Nee okee. Maar het is wel dat soort dingen waarmee NS normaliter tracht zijn gezicht te redden.quote:
De IC Schiphol - Arnhem reed met 10 bakken VIRM vanmiddag. Idioterie.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
De vierdaagsetreinen (ja, zo staan ze echt op de schermen) tussen Arnhem & Nijmegen rijden anders wel met 12 bakken VIRM en ze hebben extra treinen bestaande uit DDZ/NID ingezet richting Oss.
er waren ook een paar treinen planmatig opgehevenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
De IC Schiphol - Arnhem reed met 10 bakken VIRM vanmiddag. Idioterie.
Je vertelde dat je tot en met vrijdag haperende wifi verbinding op vakantie had en dat ja daarom later zou reageren en dergelijke, maar ondertussen zijn er wel meerdere artikelen op de site gekomen, komt je geloofwaardigheid niet ten goede...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Voor Beter OV zag dit al aankomen. Metingen NS zijn volstrekt onbetrouwbaar en een enkele steekprpoef zegt ook niets.
Er moet wat anders gebeuren. In de HRN-concessie.
http://www.voorbeterov.nl/
Plan-V heeft nou niet bepaald een giga-capaciteit. Ik denk ook niet dat de NS zich populair maakt door dat soort krappe, lawaaiige, broeikasjes te gebruiken. 'Voetbaltreinen' zijn/waren wel vaker wat minder materieel (dd-ar).quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:26 schreef KnightSolaire het volgende:
Waarom wordt nou NID/DDZ ingezet naar de Vierdaagse terwijl de kans op dronkelui etc. groter is? Kachel er dan wat Plan V naartoe dat je ergens anders uit de DRGL haalt en daar vervangt door NID/DDZ. Hebben die arme mensen daar ook eens eventjes het genot van een fatsoenlijke trein.
MVBOV is meer dan DriekOplopersquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je vertelde dat je tot en met vrijdag haperende wifi verbinding op vakantie had en dat ja daarom later zou reageren en dergelijke, maar ondertussen zijn er wel meerdere artikelen op de site gekomen, komt je geloofwaardigheid niet ten goede...
Raad eens waar DDZ ook ingezet wordt? De stadionpendel tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Stadion bij Feyenoord-wedstrijden.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:26 schreef KnightSolaire het volgende:
Waarom wordt nou NID/DDZ ingezet naar de Vierdaagse terwijl de kans op dronkelui etc. groter is? Kachel er dan wat Plan V naartoe dat je ergens anders uit de DRGL haalt en daar vervangt door NID/DDZ. Hebben die arme mensen daar ook eens eventjes het genot van een fatsoenlijke trein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |