quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:09 schreef b2py het volgende:
Die Bork, beetje mijn titel in de OP aanpassen :p
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:09 schreef b2py het volgende:
Die Bork, beetje mijn titel in de OP aanpassen :p
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Bork wat is er met Bilbao?Ga je de hort op?
Zum kotzenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:55 schreef Tellorian het volgende:
Had het barrel nog ff op de foto gezet, maar ik geloof niet dat er liefhebbers zijn.
[ afbeelding ]
even vragen hequote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:36 schreef Bitlord het volgende:
Ik ga morgen een rondje Noord-Brabant doen met een stoomtrein. Weet niet of de rit gepubliceerd is op Somda.
Nee.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:36 schreef Bitlord het volgende:
Ik ga morgen een rondje Noord-Brabant doen met een stoomtrein. Weet niet of de rit gepubliceerd is op Somda.
Op het congres zelf waren natuurlijk veel meer vervoerders, bureaus etc aanwezig.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:17 schreef b2py het volgende:
Er wordt gesproken over ingenieursbureaus, vervoerders etc, maar ik tel er telkens maar 1. Lijkt mij niet helemaal terecht om alles over 1 kam te scheren. Verder prima en voorstander
Maar die hebben het allemaal ook ondertekend of?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:41 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Op het congres zelf waren natuurlijk veel meer vervoerders, bureaus etc aanwezig.
Die hebben aan het eind van het congres met instemming en applaus kennis genomen van de samengestelde/uitgekozen moties.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar die hebben het allemaal ook ondertekend of?
Zeg vriend, we hebben het niet over de Conferentie van Jalta hoorquote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar die hebben het allemaal ook ondertekend of?
Ze worden in Groningen ontdaan van allerlei vloeistoffen en worden daarna naar Amersfoort gesleept. Daar wachten ze af op wat gaat komenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:40 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Vandaag voor de 2e keer deze week een trein van Syntus in Groningen gezien. Weet iemand wat die hier doen? De stellen die ik vandaag zag werden overigens getrokken door een locomotief, de trein die ik maandag zag reed op eigen kracht.
fixedquote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bork, kan je gelijk ff mijn ava in de TT rechttrekken?
Die dingen zijn nog nooit in Groningen geweest dus een foto zou -kuch- wel leuk zijn -kuch-quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze worden in Groningen ontdaan van allerlei vloeistoffen en worden daarna naar Amersfoort gesleept. Daar wachten ze af op wat gaat komen
Storingsvrije kilometers maken. Amsterdam - Breda (-Gilze-Rijen) is ook een populaire route daarvoor.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
Zal wel zo'n standaard testritje zijn die ze tijdje terug ook al deden, retourtjes Amsterdam - Arnhem.
Die zijn allang weer weg.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:31 schreef ReisT het volgende:
Heel langzaam rijden we door arnhem zuid om een melding van jongens langs het spoor. Ik zie alleen niemand
Strikt genomen zou je op een plek waar het mag niet noodzakelijk op de loop hoeven te gaan voor de politiequote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:34 schreef James1988 het volgende:
Tip voor treinspotters: als je ergens staat (natuurlijk op een plek waar het mag!) en de treinen ineens heel langzaam langs komen rijden, wegwezen. De politie komt er dan namelijk aan.
Ik stond een paar maanden terug in Engeland op een viaduct te fotograferen. Ineens kwamen de treinen tergend langzaam voorbij, en kwam de politie polshoogte te nemen. "We hadden melding gekregen dat er kinderen vanaf het viaduct stenen op het spoor aan het gooien waren..."quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Strikt genomen zou je op een plek waar het mag niet noodzakelijk op de loop hoeven te gaan voor de politie.
Uiteraard is "jullie liepen net langs het spoor. Nietes! Welles! Nietes!" ook al de moeite om te vermijden...
Jee wat een goed idee zegquote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:34 schreef James1988 het volgende:
Tip voor treinspotters: als je ergens staat (natuurlijk op een plek waar het mag!) en de treinen ineens heel langzaam langs komen rijden, wegwezen. De politie komt er dan namelijk aan.
Ervaring.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jee wat een goed idee zegnet bedacht?
Drie maanden zei AnsaldoTilburg toch? Sint Juttemis zal het wordenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:23 schreef James1988 het volgende:
De 4802 is nog niet overgedragen aan NS Hispeed voor zover ik weet. Met de stellen van NSH gebeurt momenteel helemaal niks, AB is aanpassingen aan het doen op stellen die nog niet zijn overgedragen. Wanneer NS deze accepteert zullen de aanpassingen ook worden doorgevoerd op de andere stellen.
Dat kan helemaal niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:23 schreef James1988 het volgende:
De 4802 is nog niet overgedragen aan NS Hispeed voor zover ik weet. Met de stellen van NSH gebeurt momenteel helemaal niks, AB is aanpassingen aan het doen op stellen die nog niet zijn overgedragen. Wanneer NS deze accepteert zullen de aanpassingen ook worden doorgevoerd op de andere stellen.
Wel met de productiemethodes van AnsaldoBreda jaquote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet.
Want elk treinstel heeft "een eigen karakter"
dat kan alleen als je een paar werkloze deegdraaiers in hun vrije tijd wat bij laat klussen tegen een habbekratsquote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:58 schreef b2py het volgende:
Heel efficiënt bouwen is dat ook niet. Vraag me toch af hoe je dan de goedkoopste kan zijn.
Ja, want echt gelijk krijg je ze nooit meer.quote:
Precies, moet ook een nachtmerrie zijn voor de werkplaatsen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, want echt gelijk krijg je ze nooit meer.
Echt lekker gedocumenteerd is er ook niks natuurlijkquote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Precies, moet ook een nachtmerrie zijn voor de werkplaatsen.
Hebben we het hier nou potjandriedubbeltjes over een trein of over seizoensbierquote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet.
Want elk treinstel heeft "een eigen karakter"
Ik meen al eens iets te hebben gelezen over elektrische schema's die niet overeenkomen met de werkelijkheid, en kabels die onderweg drie keer van kleur veranderen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Echt lekker gedocumenteerd is er ook niks natuurlijk
Bronquote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik meen al eens iets te hebben gelezen over elektrische schema's die niet overeenkomen met de werkelijkheid, en kabels die onderweg drie keer van kleur veranderen.
tsja, dat gaat niet echt helpen om het duidelijker te maken ...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik meen al eens iets te hebben gelezen over elektrische schema's die niet overeenkomen met de werkelijkheid, en kabels die onderweg drie keer van kleur veranderen.
En bij de V250 was geen sprake van seriebouw?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wel met de productiemethodes van AnsaldoBreda ja
De eerste 15 (!) IC4's waren allemaal anders ten opzichte van elkaar. Pas daarna is AB begonnen met de seriebouw, en zijn de eerste 15 treinstellen geretrofit om meer op hun soortgenoten te lijken.
De auto's van Venturi worden toch ook met de hand gemaakt?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:36 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En bij de V250 was geen sprake van seriebouw?
Het gezegde is toch 'door ervaring leert men' ... ?
Één van de Deense nieuwssites, ing.dk ofzo.quote:
De allereerste V250 die in ons land kwam (4806) was een prototype, en wijkt af van de later geleverde treinen. Die trein is terug naar Italië gegaan en aangepast. De 4806 die nu in Nederland is, was eerst de 4881.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:36 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En bij de V250 was geen sprake van seriebouw?
Het gezegde is toch 'door ervaring leert men' ... ?
Ambachtelijk gemaakt. Daar is vast vraag naarquote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hebben we het hier nou potjandriedubbeltjes over een trein of over seizoensbier
Was die niet voor de Belgen, de 4881?quote:[b]Op vrijdag 3 mei 2013 20:41 schreef James1988
[..]
De allereerste V250 die in ons land kwam (4806) was een prototype, en wijkt af van de later geleverde treinen. Die trein is terug naar Italië gegaan en aangepast. De 4806 die nu in Nederland is, was eerst de 4881.
Klopt, er is later een nieuwe 4881 afgeleverd.quote:
Goed idee, random nummers bedenkenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, er is later een nieuwe 4881 afgeleverd.
Die Italianen hebben het ook al eens voor elkaar gekregen om een 4532 af te leveren... die hadden we al (Thalys)
"Zelfs de juiste nummers bedenken kunnen ze niet"quote:
WAAROM echt.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Zelfs de juiste nummers bedenken kunnen ze niet"
Vrijwel alle V250's zijn een keer hernummerd sinds ze zijn geleverd...
Wat kost het dan? Eerste klas is doorgaans wel chill reizen vind ikquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:40 schreef greavy het volgende:
Morgen ff mijn NS Weekend Vrij beëindigen, en dan aansluitend een nieuw abonnement aanvragen voor de eerste klasScheelt toch weer ¤36/maand
ze hebben gewoon wat stickers geplakt die nog op de plank lagen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:39 schreef James1988 het volgende:
Waarom al die stellen zijn hernummerd is mij een raadsel. Alleen voor de ex-4532 kan ik het me voorstellen, want de 45xx-reeks is een heel ander soort materieel (Thalys PBA) en nummer 32 was zelfs al in gebruik.
Had ook niemand in de gaten natuurlijk. Eindeloos hersenloze falersquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:39 schreef James1988 het volgende:
Waarom al die stellen zijn hernummerd is mij een raadsel. Alleen voor de ex-4532 kan ik het me voorstellen, want de 45xx-reeks is een heel ander soort materieel (Thalys PBA) en nummer 32 was zelfs al in gebruik.
Schaamte is voor mensen, niet voor locs. Betaal me geld en ik ga erin rondlopen. Rondrijden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:06 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe RailMagazine-Werbeloc van Rurtalbahn, de 186 110 (volgens mij ex-NSH)
186 110 is nooit van NSH geweest. De NSH-locs zijn 186.111 t/m 186.122, en op dit moment ook nog een grijze. Dat zou de 186.236 moeten zijn, maar het kan ook de .144 zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:06 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe RailMagazine-Werbeloc van Rurtalbahn, de 186 110 (volgens mij ex-NSH)
Die vrijlaatsnelheid van 15 km/h is noodzakelijk om de rijtoestemming op te kunnen halen bij een ATB-NG-baken. Anders moet je altijd de ATB-NG overbruggen wanneer je voor een rood sein tot stilstand bent gekomen. Het systeem grijpt echter wel meteen in wanneer je het rode sein passeert en harder naderen dan 15 km/h gaat afgezien van glad spoor of het invoeren van verkeerde remparameters niet lukken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:29 schreef James1988 het volgende:
ATB-NG werkt pas vanaf 15 km/h, dus als de trein langzamer heeft gereden kun je er gewoon alsnog voorbij. Daarnaast, ook met ERTMS kun je door een 'rood sein' (einde movement authority) heen, bijvoorbeeld wanneer de trein doorglijdt door glad spoor.
Heb met beide gereden deze week, de 236 heeft wel een tijdje stil gestaanquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
186 110 is nooit van NSH geweest. De NSH-locs zijn 186.111 t/m 186.122, en op dit moment ook nog een grijze. Dat zou de 186.236 moeten zijn, maar het kan ook de .144 zijn.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:53 schreef KnightSolaire het volgende:
Las net een nieuwsberichtje op Treinreiziger: 'NS zet stap ter vervanging van oude Sprinters'. Wordt in het artikel alleen over SGMm als 'oude Sprinter' gesproken. Wordt het bestaan van Plan V in de vaste dienstregeling thans ontkend?
Kijk aan, bedankt voor de info. Ik zag vanmiddag een grijze loc in Breda bij het rangeerspoor aan de oostkant staan.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:29 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Heb met beide gereden deze week, de 236 heeft wel een tijdje stil gestaan
Ik had het toen ik zojuist op een onlogisch tijdstip mn aaiphone tjekte:quote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen WFT momentje dus? Dan ga ik wel slapen
http://nos.nl/artikel/503(...)ploft-in-belgie.htmlquote:Goederenwagons ontploft in België
Toegevoegd: zaterdag 4 mei 2013, 04:39
In Vlaanderen is in de buurt van Gent een aantal goederenwagons met chemische producten ontspoord en ontploft. Dat melden Belgische media. Er zijn geen berichten over slachtoffers.
Het ongeluk gebeurde rond 02.00 uur in het Oost-Vlaamse Wetteren. De trein zou van het spoor zijn gelopen bij een wissel. Zeven van de veertig wagons zouden in brand staan.
Het gemeentelijk rampenplan is in werking gesteld en omwonenden zijn geëvacueerd. Verschillende brandweerkorpsen bestrijden het vuur. Er zou nog steeds ontploffingsgevaar zijn.
Volgens een woordvoerder van de Belgische spoorbeheerder Infrabel wordt er alles aan gedaan om de situatie onder controle te krijgen. Zo wordt bekeken of er een veiligheidszone moet worden ingesteld.
De trein was op weg van Nederland naar Gent-Zeehaven.
Lijkt wel alsof ik naar een oorlogsgebied zit te kijken. De tering. Mogen van geluk spreken denk ik dat er geen gewonden gevallen zijn.quote:
quote:Zojuist via Belgisch nieuws gehoord dat er 5 mensen onwel zijn geworden die in de buurt woonde.
De trein werd bestuurd door een Nederlandse machinist.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=74419quote:Volgens brandweercommandant Christian Vandevoorde was de chemische lading van de wagons wel degelijk gevaarlijk. "Het is een acrylonitril, een vloeistof die zeer brandbaar en zeer giftig is. De symptomen zijn een klein beetje te vergelijken met met een CO-intoxicatie. Dat betekent dat men op termijn ademhalingsproblemen zou kunnen krijgen."
Tekst: http://www.deredactie.be/(...)/130504_Schellebelle
Is dat zo een B 82500 5Bi Courant/ Bi Modus)? Normaal zou dat alleen maar naar Bergen (Mons) rijden...quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:15 schreef Sandrvich het volgende:
Stond zelf wel even héél raar te kijken toen dit binnen kwam als InterCity Courtrai-Lille Flandres. Nooit geweten dat die in België mochten rijden Maar kennelijk is het normaal; om 07:00 en 17:00 rijdt deze bi-bi als extra trein.
B 82500 dus ja, nouja, het zal welquote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:28 schreef Sandrvich het volgende:
Bedankt! Die B 82500 stond in diesel modus en er zat een panto op in ieder geval.Oh dat account heb ik ooit zo genoemd omdat ik geen inspiratie had en toen net een week in Parijs had gezeten; ik vond die Z20900 toen wel toffe apparaten.
niks gezien kutquote:
Ik ben nog maar 2 maandjes verhuisd hoor..quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
niks gezien kut
Die fik in België ziet er wel weer serieus uit jaMoest meteen aan trainfreak denken, wist niet dat ie verhuisd was
Dat mag je met de auto gaan proberen denk ikquote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:17 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ik ben nog maar 2 maandjes verhuisd hoor..
Woon nu in Kortenberg, da's vlakbij Brussel!
Straks maar eventjes naar het vuurtje gaan kijken. Of het nog brand enzo..
Ik was toch al van plan om naar mijn ouders te gaan ..
Ze zeggen ontspoord bij een wissel. Ik las ook dat ze er ergens in de buurt aan het werk waren, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het met elkaar te maken heeft.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:50 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik ben erg benieuwd of die wagons eerst zijn onstpoord en toen ontvlamd, of dat ze spontaan in de fik zijn gegaan...
Er is nooit gebotstquote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:
En wanneer was het botsen dan? Was je erbij soms?![]()
Wat had je daar te zoeken eigenlijk?
Volgens NOS TT vanochtend zouden er gewonden in brand staan ipv wagonsquote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Lijkt wel alsof ik naar een oorlogsgebied zit te kijken. De tering. Mogen van geluk spreken denk ik dat er geen gewonden gevallen zijn.
http://nos.nl/op3/artikel(...)tsporing-belgie.htmlquote:Er zijn twee doden gevallen bij het treinongeluk in de Belgische plaats Wetteren, in de buurt van Gent. Ook zijn er veertien gewonden. Dat heeft de gouverneur van de Belgische provincie Oost-Vlaanderen op een persconferentie gezegd. Eerst leken er geen slachtoffers te zijn. De identiteit van de slachtoffers, is niet bekendgemaakt.
...quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:52 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
http://nos.nl/op3/artikel(...)tsporing-belgie.html
Valt me echt mee 130 ton! 100 km/uur ik had gedacht dat er niks meer over was.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:12 schreef dennistd het volgende:
In Oostenrijk heeft men twee locs op een Renault Scenic laten botsen om te laten zien wat ermee gebeurt:
Ik snap niet waarom ze die 2e loc mee lieten doen. Met 1 loc was het resultaat ongeveer precies hetzelfde geweest.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:21 schreef bork het volgende:
[..]
Valt me echt mee 130 ton! 100 km/uur ik had gedacht dat er niks meer over was.
Hij moest ook mee naar de onderhoudswerkplaats daarnaquote:Op zondag 5 mei 2013 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze die 2e loc mee lieten doen. Met 1 loc was het resultaat ongeveer precies hetzelfde geweest.
Witte auto's verdienen het sowieso om aan bonken te worden gereden. Lelijke barrelsquote:Op zondag 5 mei 2013 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Hadden ze beter een witte Renault aan bloedbonken kunnen rijden dus
Eén van de veiligste kleuren i.v.m. betere zichtbaarheid dan donkergekleurde auto's.quote:Op zondag 5 mei 2013 02:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Witte auto's verdienen het sowieso om aan bonken te worden gereden. Lelijke barrels
Daar denken ze in Lapland heel anders overquote:Op zondag 5 mei 2013 10:33 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Eén van de veiligste kleuren i.v.m. betere zichtbaarheid dan donkergekleurde auto's.
Blijkbaar kon je wel wat warmte gebruikenquote:
quote:Op zondag 5 mei 2013 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Blijkbaar kon je wel wat warmte gebruiken
quote:Op zondag 5 mei 2013 17:21 schreef bork het volgende:
Lekker handig alweer, ik kan nergens mijn SD-kaart in stoppen om iets up te loaden![]()
, nou dan een weekje wachten, alleen de Skytrain was nieuw voor mij vandaag.
Welke van de 2?quote:Op zondag 5 mei 2013 17:21 schreef bork het volgende:
Lekker handig alweer, ik kan nergens mijn SD-kaart in stoppen om iets up te loaden![]()
, nou dan een weekje wachten, alleen de Skytrain was nieuw voor mij vandaag.
het is nu iig wel duidelijkquote:Op zondag 5 mei 2013 19:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Sinds afgelopen vrijdag is de bewegwijzering op Station Marne la Vallee aangepast voor de Ouigo, en er zijn kosten nog moeite gespaard![]()
[ afbeelding ]
Vind je dat echt? Ik dacht eerst dat iemand Powned stickers geplakt had, zeker nu het hier een Hollandse kolonie is hier met de Meivakantiequote:
Uiteraardquote:
In Nederland zou het ook zo opgelost wordenquote:Ik dacht eerst dat iemand Powned stickers geplakt had, zeker nu het hier een Hollandse kolonie is hier met de Meivakantie
Verder zijn er een deel van de trappen omhoog naar de eerste etage afgezet met rood wit afzetlint en IDTGV lint (quote:Op zondag 5 mei 2013 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
In Nederland zou het ook zo opgelost worden
tuurlijk niet idioot, dit gaat over noorwegen.quote:
Oh, dat staat toch nergens? Ik dacht dat het van Denemarken wasquote:Op zondag 5 mei 2013 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tuurlijk niet idioot, dit gaat over noorwegen.
Nja, als je het niet wil zien weet je ook niet waar het over gaat hequote:Op zondag 5 mei 2013 20:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh, dat staat toch nergens? Ik dacht dat het van Denemarken was
Geen idee, kan maar zo. Oslo - Honefoss - Gol - Geilo in ieder gevalquote:
Werken...quote:Op zondag 5 mei 2013 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
wat ga je morgen doen draakje? Ik wil eigenlijk wel wat timelapse filmpjes gaan maken van gezelligheid aan de ijsselvanaf de brug en of vanaf de kade
zeggen ze jaquote:Op zondag 5 mei 2013 21:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Werken...Althans, het is maandag toch morgen?
Echt, je wil niet wetenquote:
Was wel bijna fataaaaaaalquote:Op zondag 5 mei 2013 21:34 schreef Okuliarnik het volgende:
[ afbeelding ]
De meest gefotografeerde trein van de dag...
Die Fransen en Spanjaarden hebben alles behalve haast, nu hopen ze die dag-TGV's eind van dit jaar rijdend te hebbenquote:Op zondag 5 mei 2013 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoi![]()
Ik geloof dat Greavy en Darkwing wel wat te melden hebben over tijden en prijzen van de ElipsosKomt goed
Heb je al een datum?quote:Op zondag 5 mei 2013 21:38 schreef MissMSX het volgende:
Hallo treinliefhebbers
Kan ik hier ook terecht voor adviezen met betrekking tot internationale treinreizen? Ik wil in het najaar met de trein naar Madrid en ben nu aan het rondneuzen hoe ik dat het beste kan regelen, gelet op route, reistijd, prijzen, enz. Afgezien van wat langeafstandstreinervaring in Japan en naar Berlijn ben ik een complete treinnoob, dus de kans is groot dat ik zonder hulp allerlei handige tips and tricks misloop
Mja, ik geloof dat je op die rechtstreekse naar Spanje dit jaar niet hoef te rekenen Laddermansquote:Op zondag 5 mei 2013 21:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Die Fransen en Spanjaarden hebben alles behalve haast, nu hopen ze die dag-TGV's eind van dit jaar rijdend te hebben
Ja, dat dus. Ze hopen begin 2014 inmiddelsquote:Op zondag 5 mei 2013 21:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mja, ik geloof dat je op die rechtstreekse naar Spanje dit jaar niet hoef te rekenen Laddermansteveel toelatingsheisa...
Nee, maar het wordt waarschijnlijk ergens rond half/eind september. De bedoeling is dat we het in stappen doen. Een paar dagen in Parijs, een paar in Bordeaux en dan door naar Madrid. Daarna vanaf Madrid door naar Barcelona/Girona, maar op dat stuk voorzie ik eigenlijk de minste problemen/planning aangezien dat geen internationale verbinding is.quote:
quote:Op zondag 5 mei 2013 21:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Die Fransen en Spanjaarden hebben alles behalve haast, nu hopen ze die dag-TGV's eind van dit jaar rijdend te hebben
quote:Op zondag 5 mei 2013 21:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mja, ik geloof dat je op die rechtstreekse naar Spanje dit jaar niet hoef te rekenen Laddermansteveel toelatingsheisa...
Is dat de hogesnelheidsverbinding tussen Frankrijk en Spanje aan de oostkust?quote:Op zondag 5 mei 2013 21:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat dus. Ze hopen begin 2014 inmiddels
Ga dan niet overal lopen verkondigen dat het rond mei 2013 gaat rijden
Nederland - Parijs = Thalys = 90 Dagen van te voren boeken als je het goedkoopste ticket wilquote:Op zondag 5 mei 2013 21:46 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Nee, maar het wordt waarschijnlijk ergens rond half/eind september. De bedoeling is dat we het in stappen doen. Een paar dagen in Parijs, een paar in Bordeaux en dan door naar Madrid. Daarna vanaf Madrid door naar Barcelona/Girona, maar op dat stuk voorzie ik eigenlijk de minste problemen/planning aangezien dat geen internationale verbinding is.
quote:Op zondag 5 mei 2013 21:55 schreef James1988 het volgende:
ticket het nummer van je paspoort of ander identiteitsbewijs opgeven, op de stations staan bagagescanners e.d.
Ja, ik weet niet, ik vind het ook een beetje typische berekeningquote:Op zondag 5 mei 2013 22:02 schreef James1988 het volgende:
HOT = Elipsos Trenhotel, een nachttrein. Er rijden ook dagtreinen voor zover ik weet.
Vanuit Perpignan rijdt er een stoptrein naar Port Bou, vanaf daar rijdt er 1x per 2 uur een stoptrein naar Barcelona Sants. Deze stopt ook in Figueras. Vanuit Figueras moet je met bus, taxi of te voet naar TAV-station Figueras Vilafant om over te stappen op Spaanse hogesnelheidstreinen.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet, ik vind het ook een beetje typische berekening
quote:Op zondag 5 mei 2013 21:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nederland - Parijs = Thalys = 90 Dagen van te voren boeken als je het goedkoopste ticket wil
Parijs - Bordeaux = 2 Keuzes
*Of de TGV = 90 dagen van te voren voor de goedkoopste tickets
*Of de lowcost TGV vanaf Marne la Vallee (vanaf 10 Euro) naar Bordeaux, ik weet niet of je Disney wilt aan den? Want dat zou dan een handige combi zijn.... Kies je daarvoor reken dan op reizen ala Ryanair maar dan per trein![]()
http://www.ouigo.com/fr
quote:En dan vanaf Bordeaux ziet het er verder wat eh.... lang uitMisschien dat andere daar meer kaas van gegeten hebben?
[ afbeelding ]
Nachttrein is in verband met kleintje ook uitgesloten. Vandaar ook het stappenplan van stad naar stad.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:02 schreef James1988 het volgende:
HOT = Elipsos Trenhotel, een nachttrein. Er rijden ook dagtreinen voor zover ik weet.
Geen idee, ik weet niet met wat voor persoon ik te maken heb heaquote:Op zondag 5 mei 2013 22:12 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik wil (o.a.) juist met de trein om in relatieve luxe te reizen(Naast het feit dat ik reizen met de trein gewoon erg prettig vind). Bovendien gaat er een kleintje mee, dus ik wil zo min mogelijk overstappen.
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:12 schreef MissMSX het volgende:
En ik ga nog liever onder de trein liggen dan dat ik naar Disney ga
Dat is de oostelijk optie. Via de westelijke route (Irun) is als je via Bordeaux wilt handiger.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanuit Perpignan rijdt er een stoptrein naar Port Bou, vanaf daar rijdt er 1x per 2 uur een stoptrein naar Barcelona Sants. Deze stopt ook in Figueras. Vanuit Figueras moet je met bus, taxi of te voet naar TAV-station Figueras Vilafant om over te stappen op Spaanse hogesnelheidstreinen.
Logischquote:Op zondag 5 mei 2013 22:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Geen idee, ik weet niet met wat voor persoon ik te maken heb heaStudent of Monacobewoner, dus ik doe alle opties
Ik ben er wel geweest hoor, en vond het leuk, maar zou het niet zo snel nog eens doenquote:[..]![]()
![]()
Je bent al een groot deel van de dag kwijt aan de reis om überhaupt in Spanje te komen:quote:Op zondag 5 mei 2013 22:12 schreef MissMSX het volgende:
Nachttrein is in verband met kleintje ook uitgesloten. Vandaar ook het stappenplan van stad naar stad.
Ik liep zelf ook al een beetje tegen het stuk Bordeaux-Madrid aan. Maar desnoods plannen we een extra 'stop'/overnachting in.
Iig hier de dienstregeling tussen Bordeaux en Spanjequote:Op zondag 5 mei 2013 22:18 schreef MissMSX het volgende:
Ik wil dus wel wat comfort, maar hoef niet per se eerste klas te reizen
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je bent al een groot deel van de dag kwijt aan de reis om überhaupt in Spanje te komen:
[ afbeelding ]
Ik heb niet gekeken naar verdere aansluitende treinen vanuit Figueras.
Wellicht is de Renfe Spain Pass interessant voor je reizen in Spanje. Hiermee koop je een aantal reizen al van tevoren, wat goedkoper kan zijn dan losse tickets. Zie www.renfe.com.
Edit: via Irun kan misschien handiger zijn, ja.
Drie uur ongeveer, als ik het goed begrijp?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Iig hier de dienstregeling tussen Bordeaux en Spanje
http://telechargement.ter(...)_13_tcm-11-67794.pdf
Voetnoot: Geldig tot van de zomer, maar iig voor een indruk
tweeenhalfquote:Op zondag 5 mei 2013 22:25 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Drie uur ongeveer, als ik het goed begrijp?
Nog zo'n ding, mijn Frans is abonimabel (). Over m'n Spaans maar niet te spreken
Daarentegen zal elke fransoos je begrijpen als je woorden als "abominable" bezigt, bij voorkeur zo nasaal mogelijkquote:Op zondag 5 mei 2013 22:25 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Drie uur ongeveer, als ik het goed begrijp?
Nog zo'n ding, mijn Frans is abonimabel (). Over m'n Spaans maar niet te spreken
Nog beterquote:
Hence thequote:Op zondag 5 mei 2013 22:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daarentegen zal elke fransoos je begrijpen als je woorden als "abominable" bezigt, bij voorkeur zo nasaal mogelijk.
Volgensmij gebruikt men eerder "affreux"quote:Op zondag 5 mei 2013 22:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daarentegen zal elke fransoos je begrijpen als je woorden als "abominable" bezigt, bij voorkeur zo nasaal mogelijk.
Graag gedaan!quote:Op zondag 5 mei 2013 22:23 schreef MissMSX het volgende:
[..]@ edit
Linkje van renfe heb ik bewaard. Altijd handig![]()
Dat is de iPad-versie van DB Navigator, één van de betere mobiele reisplanners. Er zijn ook versies voor iPhone en Android.quote:Wat is die app?
Maar dat is wel een "Leeglopende" nachttrein waarvoor je waarschijnlijk moet reserveren en meestal opstappen al niet meer toegestaan is...quote:Op zondag 5 mei 2013 22:31 schreef James1988 het volgende:
Als je wilt kun je eerder vertrekken uit Bordeaux (09:01), dan ben je eerder in Irun waardoor je eerder een aansluitende trein naar Madrid en/of Barcelona kunt pakken. Maar dan moet je wel vroeger je bed uit
Ohja, dat is ook weer zo...quote:Op zondag 5 mei 2013 22:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dat is wel een "Leeglopende" nachttrein waarvoor je waarschijnlijk moet reserveren en meestal opstappen al niet meer toegestaan is...
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Graag gedaan!
[..]
Dat is de iPad-versie van DB Navigator, één van de betere mobiele reisplanners. Er zijn ook versies voor iPhone en Android.
Ik ben nog even aan het kijken geweest, je zou bijvoorbeeld het volgende kunnen doen:
10:51 V Bordeaux -- TGV
13:21 A Irun
Naar Barcelona:
15:55 V Irun -- Alvia
22:09 A Barcelona-Sants
Naar Madrid:
14:50 V Irun -- Alvia
20:30 A Madrid Chamartin
Als je wilt kun je eerder vertrekken uit Bordeaux (09:01), dan ben je eerder in Irun waardoor je eerder een aansluitende trein naar Madrid en/of Barcelona kunt pakken. Maar dan moet je wel vroeger je bed uit
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dat is wel een "Leeglopende" nachttrein waarvoor je waarschijnlijk moet reserveren en meestal opstappen al niet meer toegestaan is...
Dan wordt het verplicht uitslapen voor de 'wekker'quote:
Ja, ik twijfel daar even over maar vorige keer werd op het stukje Cannes - Nice sochtends ook weer iedereen de trein uitgebonjourd (quote:
Mooiquote:Op zondag 5 mei 2013 22:36 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Eerder is geen probleem. De 'wekker' gaat meestal toch al vroeg
De app van DB is gebaseerd op het min-of-meer beroemde HAFAS (kom er maar in, Darkwing!), de apps van de meeste Europese spoorwegen (met uitzondering van NS en NS Hispeed) zijn hierop gebaseerd.quote:App > Van Deutsche Bahn, maar wel internationaal dus?
* MissMSX rent naar telefoon om te downloaden
Darkwing schudt ze voor jou uit zijn mouwquote:Op zondag 5 mei 2013 22:42 schreef MissMSX het volgende:
Nogmaals merci mensen. Ik ga nu naar bed en selchte fransgrappen verzinnen voor de volgende keer
"We vertrekken morgen maar we weten nog niet waar we heen willen"quote:Op zondag 5 mei 2013 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
nog iemand die geloof ik wat hulp nodig heeft: TRV / Interrailen Europa!! Spanje of oosteuropa
ik zeg: ze gaan goed voorbereid op padquote:Op zondag 5 mei 2013 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
"We vertrekken morgen maar we weten nog niet waar we heen willen"
Ibiza per treinquote:Op zondag 5 mei 2013 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
"We vertrekken morgen maar we weten nog niet waar we heen willen"
Ja, hier ben ik met de mededeling dat je toch gelijk had, je ma het met die nachtzug afleggen, wel reserveren.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Ik ga hem nog sterker maken JamesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Darkwing_Duck op 05-05-2013 23:01:08 ]
Hardop lachen bij 'Hou je bek' tegen je TomTomquote:
ha, ha, tweede keer ja, in Londen ook al, ze hebben hier ook een anonieme ov en lijkt op die van ons met geld opladen, poortjes en in-uitchecken etc. Losse kaartjes zijn bijna 2 keer zo duur.quote:
Als je laatste stop Girona is kan je met Transavia naar Rotterdam en Amsterdam vliegen, met Ryanair naar Eindhoven, Maastricht, Keulen, Charleroi en Weeze vliegen en met Jetair kan je op Brussel vliegen.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:03 schreef MissMSX het volgende:
[..]Precies naar dit soort handige hulpjes ben ik op zoek
Ik ben nu echt nog in de beginfase van de planning: ga ik eerst naar Madrid en dan naar Girona of juist andersom? En hoe ga ik terug naar Nederland? Trein of vliegtuig? Zelfde route of maak ik een rondje (als ik met de trein terug ga). Enz. Het idee is nu wel om eerst naar Madrid te gaan (via Bordeaux) en daarna naar Girona. Als ik van daaruit met de trein terug ga denk ik wel een rondje te willen maken, dus via Lyon-Parijs terug.
Maar het is fijn dat ik weet dat ik hier af en toe om advies kan vragen.
Vanuit Girona is de reis naar Nederland goed te doen. Vliegen is sneller, maar in de trein zie je wat meer, heb je meer comfort.quote:Op maandag 6 mei 2013 00:32 schreef J.B. het volgende:
[..]
Als je laatste stop Girona is kan je met Transavia naar Rotterdam en Amsterdam vliegen, met Ryanair naar Eindhoven, Maastricht, Keulen, Charleroi en Weeze vliegen en met Jetair kan je op Brussel vliegen.
1 2 3 4 5 6 7 8 | 09:44 V Girona AVE 3053 09:58 A Figueres Vilafant 10:20 V Figueres Vilafant TGV 9702 15:53 A Paris Gare de Lyon 17:25 V Paris Gare du Nord THA 9369 20:05 A Rotterdam Centraal |
Is gewoon een kameraad idd, ken ik van FOTquote:Op zondag 5 mei 2013 22:50 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hardop lachen bij 'Hou je bek' tegen je TomTom
Nu maar weer verder kijken.
Edit; Tof manDie andere gast is ook treinenfan of gewoon een kameraad oid?
Koetsiekoetsiekoetsiekoequote:
Nee man, ik ga echt niet naar die domme shit daar.quote:Op maandag 6 mei 2013 01:49 schreef James1988 het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die meegaan met de Afscheidsrit DD-AR die wordt georganiseerd door Spoorforum?
Er lopen inderdaad relatief weinig chicks rond in de spoorhobbywereldquote:Op maandag 6 mei 2013 01:52 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee man, ik ga echt niet naar die domme shit daar.
Vorige keer was er geen chickie te zien daar zo.
Wat?quote:Niemand maakte gains, en jack3d waren ze ook al vergeten.
Nee. geen enkele aanleiding toe ook.quote:Op maandag 6 mei 2013 01:49 schreef James1988 het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die meegaan met de Afscheidsrit DD-AR die wordt georganiseerd door Spoorforum?
Jack3dquote:Op maandag 6 mei 2013 01:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er lopen inderdaad relatief weinig chicks rond in de spoorhobbywereld
[..]
Wat?
ja ddm1 dat was het, raar dat ze op dat forum een foto van de ddm1 zetten ipv ddarquote:Op maandag 6 mei 2013 02:12 schreef James1988 het volgende:
De allereerste generatie dubbeldekkers, het DDM-1, zal op termijn inderdaad worden gesloopt. De achterliggende reden is dat de bakken te afwijkend zijn van de latere soortgenoten, waardoor het een dure operatie is om ze om te bouwen. In verband met hun leeftijd zijn ze toe aan een revisie, wat voor zo'n kleine serie erg duur is.
De bijbehorende locomotieven (serie 1800) zijn grotendeels al terzijde gesteld of verkocht. Het restant zal naar verwachting ook worden gesloopt, omdat ze niet meer nodig zijn.
Nee, ligt te dicht op voorziene wijziging in de gezinssituatie.quote:Op maandag 6 mei 2013 01:49 schreef James1988 het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die meegaan met de Afscheidsrit DD-AR die wordt georganiseerd door Spoorforum?
Ai, ga je scheiden?quote:Op maandag 6 mei 2013 08:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, ligt te dicht op voorziene wijziging in de gezinssituatie.
Een klein duveltje op komst?quote:Op maandag 6 mei 2013 08:53 schreef Duvel het volgende:
Da's een aparte reactie, die had ik niet verwacht. Nee, niet bepaald!
Tot zover de theorie. Nu heb je dus dat er hierdoor een tekort aan stoptreinmaterieel is ontstaan en de verbouwde versie daarom als stoptrein Zwolle-Utrecht rijdt.quote:Op maandag 6 mei 2013 02:05 schreef James1988 het volgende:
DD-AR wordt verbouwd tot DDZ / NID, en zal daarna worden ingezet in de intercitydienst.
Dat is geen foto van DDM1 maar van een combi DDAR met loc, die samenstelling gaat verdwijnen maar een deel van die bakken wordt (in tegenstelling tot DDM1) wél verbouwd tot DDZ. Die willen ze gaan gebruiken om vierdelige stammen te verlengen tot zesdelig.quote:Op maandag 6 mei 2013 02:18 schreef icloud het volgende:
[..]
ja ddm1 dat was het, raar dat ze op dat forum een foto van de ddm1 zetten ipv ddar
Inmiddels kun je ze niet meer met goed fatsoen inzetten, volgens mij is er echt minimaal onderhoud gepleegd. Doodzonde.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
DDM-1 was juist handig omdat het veel capaciteit biedt en hierdoor drukke spitstreinen voor haar rekening kon nemen, waardoor elders weer andere treinen versterkt konden worden.
bij de laatste reactivering was de minimale staat van onderhoud volgens mij al een probleem.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Inmiddels kun je ze niet meer met goed fatsoen inzetten, volgens mij is er echt minimaal onderhoud gepleegd. Doodzonde.
Dat las ik ook ja, gaten in de vloeren, dat soort spul.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij de laatste reactivering was de minimale staat van onderhoud volgens mij al een probleem.
TOF !quote:Op maandag 6 mei 2013 11:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog wat foto's van vorige week:
[ link | afbeelding ]
De twee maal per week rijdende afvoer van lege Papierwagens uit Maarssen rijdt inmiddels anno 2013 vast via de Brabantroute naar de Kijfhoek. Hierdoor was het op 29 april 2013 mogelijk trein 51000 met de enige nog overgebleven V100 in dienst van Captrain in het inmiddels zonnig geworden Zwijndrecht met aan de haak vijf gelede schuiffwandwagens op de foto te zetten.
[ link | afbeelding ]
Na de klik van de Captrain papiertrein in Zwijndrecht werd het steeds mooier weer en de wolken losten al snel op. Bij het verdwijnen van de laatste wolkjes passeerde wederom de gele 189 989 van RTB met de fraai gekleurde containertrein 51404 op 29 april 2013 bij Dordrecht Zuid op weg naar Blerick.
[ link | afbeelding ]
Zoals menigeen wel weet werk ik ondertussen niet meer voor Connexxion maar voor Arriva en ben ik drukdoende in het busvervoer van Arriva in Zuid Holland Zuid. Al relatief vaak heb ik gewerkt op de busstalling aan de Baakhoekweg op bedrijventerrein Staart, maar nog niet de kans gehad om de tweemaal daagse bediening van DuPont door DB Schenker vast te leggen. Op de heerlijk zonnige avond van 29 april was dit eindelijk wel het geval. Met een klein half uur vertraging arriveerde op maandagavond 29 april 2013 de 6432 "Hendrikus" van DB Schenker met de aanvoertrein 62022 voor DuPont vanaf Kijfhoek. Voordat de Baanhoekweg op industriegebied Staart overgestoken mag worden, moet eerst de radiolokfunctie aangezet worden. Beide rangeerders nemen vervolgens voorop plaats waarmee deze scene door twee fotografen vereeuwigd kon worden. Op de achtergrond de HVC afvalcentrale.
[ link | afbeelding ]
Hier zien we DBS 6432 als trein 62022 een flinke sleep ketelwagens het terrein van DuPont opduwen. De retourwagens stonden al wel klaar maar werden niet meegenomen.
[ link | afbeelding ]
Onder lastige lichtomstandigheden arriveren op 30 april 2013 keurig op tijd de DBS 6411 en 6414 te Tegelen met 27 beladen RBH Fals. Deze beladen cokestrein is onderweg van het in Wallonië gelegen Seraing naar Bremen Stahlwerk en zal in Venlo een lokwissel krijgen op een DBS 151'er. De trein moet hier in Tegelen enkele minuten wachten voor de kruising met de Veolia-trein naar Roermond, alvorens de weg naar Venlo te kunnen vervolgen.
[ link | afbeelding ]
De voor Husa Transportation rijdende en bestickerde 185 613 is op 30 april 2013 onderweg met de vertraagde ketelwagentrein vanuit het Ruhrgebiet naar Donauwörth en passeert hier het kortstondig zonnige station Rheinhausen Ost. Deze trein reed tot vorig jaar met een MWB ´Taurus´ maar Husa heeft dit vervoer overgenomen.
[ link | afbeelding ]
In Nederland worden de longrails door Locon afgeleverd in Crailoo. In het Ruhrgebiet ligt aan de goederenspoorlijn Duisburg-Düsseldorf het Schienenlager van voestalpine Rail Center Duisburg, waar DB Schenker met hoge regelmaat longrails aanlevert en afhaalt zodra er werkzaamheden aan het spoor zijn in de regio. Op 30 april 2013 was het stamlok 294 667 die zo'n longrailstrein het terrein opduwde terwijl de 185 377 met een fraaie bonte trein over de hoofdsporen tegelijkertijd de fotograaf passeerden.
Hoezo hebben die lui daar een mening over eigenlijk?quote:Op maandag 6 mei 2013 00:40 schreef James1988 het volgende:
loket van NS Hispeed* of NS Hispeed Telesales.
* Hou er rekening mee dat je te maken kunt krijgen met chagrijnige figuren die in de verste verte niet snappen waarom je met de trein naar Spanje wilt reizen
Omdat alles wat buiten de standaard reis valt te lastig voor hen isquote:Op maandag 6 mei 2013 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo hebben die lui daar een mening over eigenlijk?
Heel simpel, dat betekent meer werk voor ze.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo hebben die lui daar een mening over eigenlijk?
Wie gaat er nou voor standaard reizen, die je als het goed is uit de automaat kan trekken, naar het loket?quote:Op maandag 6 mei 2013 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Omdat alles wat buiten de standaard reis valt te lastig voor hen is
Wat een heerlijke service.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heel simpel, dat betekent meer werk voor ze.
Ik moest eergisteren gewijzigde tickets afhalen bij zo'n gare NSH-automaat op het station. Ik vul de boekingscode in, en krijg meteen een foutmelding en de boodschap "ga naar de balie". Ik doe dat, daar stond een of andere zure *** die (in verkapte woorden) mij de schuld gaf van de foutmelding en me eigenlijk volledig nieuwe tickets wilde verkopen. Pas nadat ik de situatie 2x had uitgelegd (en ze zelf ook nog eens bij de automaat keek) zag ze daarvan af, en printte ze de tickets vanaf haar computer. Tegen ¤ 5 servicekosten, uiteraard.![]()
Ik moet - zoals het nu lijkt - werken. Dus nee, tenzij ik ineens niet hoef te werken. Wat ik pas de vrijdag weetquote:Op maandag 6 mei 2013 01:49 schreef James1988 het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die meegaan met de Afscheidsrit DD-AR die wordt georganiseerd door Spoorforum?
Waar haalt ie de gegevens vandaan? Eigenlijk, want ie kom met -in het slechtste geval met heel veel lopen ook op 22 uitquote:Op maandag 6 mei 2013 13:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik had het aan Google Maps gevraagd, die ......
Ah oke, tofquote:Op maandag 6 mei 2013 01:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is gewoon een kameraad idd, ken ik van FOT
[..]
Koetsiekoetsiekoetsiekoe![]()
![]()
Overigens zijn ze nu wel zaken aan het testen:quote:Op maandag 6 mei 2013 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Omdat alles wat buiten de standaard reis valt te lastig voor hen is
twitter:
Die test lukt iig een stuk beter dan het testen van de dodoquote:Op maandag 6 mei 2013 15:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Overigens zijn ze nu wel zaken aan het testen:twitter:
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Darkwing schudt ze voor jou uit zijn mouw
cc'tje Rikus gedaan? Wat een kansloos hersenloos volk zit daar.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heel simpel, dat betekent meer werk voor ze.
Ik moest eergisteren gewijzigde tickets afhalen bij zo'n gare NSH-automaat op het station. Ik vul de boekingscode in, en krijg meteen een foutmelding en de boodschap "ga naar de balie". Ik doe dat, daar stond een of andere zure *** die (in verkapte woorden) mij de schuld gaf van de foutmelding en me eigenlijk volledig nieuwe tickets wilde verkopen. Pas nadat ik de situatie 2x had uitgelegd (en ze zelf ook nog eens bij de automaat keek) zag ze daarvan af, en printte ze de tickets vanaf haar computer. Tegen ¤ 5 servicekosten, uiteraard.![]()
Sinds wanneer is daar een stationsgebouwquote:Op maandag 6 mei 2013 17:10 schreef Fiorano het volgende:
Het stationsgebouw op Barneveld Noord bestaat uit zeecontainers. Is dit nieuw van prorail?
Sinds vorige week staat er een soort van karkas. Moet een wachtruimte, toilet en ooit ook nog een snackbar wordenquote:Op maandag 6 mei 2013 17:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Sinds wanneer is daar een stationsgebouw
Waarschijnlijk bij een van de tijdelijke stootjukken, ivvm werkzaamheden, kan volgens mij niet zoveel schade zijn.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:05 schreef greavy het volgende:
In de late uurtjes van de zaterdagavond is er te Heerlen een VIRM door het stootjuk geschoten. De schade is minimaal, maar moet wel voor herstel naar Haarlem.
Dat is raar want toen ik er vrijdag was, stonden de stootjuks bij perron 2 en 3, terwijl de intercity altijd volledig links staat(busstation) op perron 4 en de veolia en db via perron 1 worden geleid.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:27 schreef greavy het volgende:
Klopt, aan een perron is het gebeurd. OA de koppeling moet vervangen worden en er was één draaistel ontspoort.
Wat moet naar Haarlem? De schade of het treinstelquote:Op maandag 6 mei 2013 18:05 schreef greavy het volgende:
In de late uurtjes van de zaterdagavond is er te Heerlen een VIRM door het stootjuk geschoten. De schade is minimaal, maar moet wel voor herstel naar Haarlem.
Het treinstel met de schadequote:Op maandag 6 mei 2013 18:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Wat moet naar Haarlem? De schade of het treinstel
Lekker wijfquote:Op maandag 6 mei 2013 17:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er is een Boom omgetiefstraald in de buurt van Versailes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een stootjuk op het opstelterreinquote:Op maandag 6 mei 2013 18:32 schreef greavy het volgende:
Waar zal het dan gebeurd zijn? In mijn mail staat iets met afrangeren.
"Nadat de VIRM was binnengelopen, moest deze worden opgesteld op het opstelterrein. Hierbij is een stootjuk geraakt, en is het voorste draaistel uit de rails gelopen. Ook is de koppeling beschadigd geraakt."
Daarom zeg ik ook, aan het perron. De opstelsporen zijn voor zover ik weet allemaal doorgaand. Zal wel afwijkend spoor geweest zijn, dan.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:38 schreef icloud het volgende:
[..]
Een stootjuk op het opstelterrein![]()
![]()
volgens mij heeft het emplacement van heerlen geen stootjuks zover ik weet maar het zal wel kloppen anders zouden ze het jouw niet vertellen.
Ik tel drie treinkerende constructies op het opstelterrein. Twee richting Sittard en een richting Duitsland.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:38 schreef icloud het volgende:
[..]
Een stootjuk op het opstelterrein![]()
![]()
volgens mij heeft het emplacement van heerlen geen stootjuks zover ik weet maar het zal wel kloppen anders zouden ze het jouw niet vertellen.
Breda toevallig? Ik zou die ¤5,- dus ècht hebben geweigerd te betalen. Dat soort ICT-geklungel is jouw probleem niet, maar het probleem van NSH. Achterlijken.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heel simpel, dat betekent meer werk voor ze.
Ik moest eergisteren gewijzigde tickets afhalen bij zo'n gare NSH-automaat op het station. Ik vul de boekingscode in, en krijg meteen een foutmelding en de boodschap "ga naar de balie". Ik doe dat, daar stond een of andere zure *** die (in verkapte woorden) mij de schuld gaf van de foutmelding en me eigenlijk volledig nieuwe tickets wilde verkopen. Pas nadat ik de situatie 2x had uitgelegd (en ze zelf ook nog eens bij de automaat keek) zag ze daarvan af, en printte ze de tickets vanaf haar computer. Tegen ¤ 5 servicekosten, uiteraard.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |