Één van de Deense nieuwssites, ing.dk ofzo.quote:
De allereerste V250 die in ons land kwam (4806) was een prototype, en wijkt af van de later geleverde treinen. Die trein is terug naar Italië gegaan en aangepast. De 4806 die nu in Nederland is, was eerst de 4881.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:36 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En bij de V250 was geen sprake van seriebouw?
Het gezegde is toch 'door ervaring leert men' ... ?
Ambachtelijk gemaakt. Daar is vast vraag naarquote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hebben we het hier nou potjandriedubbeltjes over een trein of over seizoensbier
Was die niet voor de Belgen, de 4881?quote:[b]Op vrijdag 3 mei 2013 20:41 schreef James1988
[..]
De allereerste V250 die in ons land kwam (4806) was een prototype, en wijkt af van de later geleverde treinen. Die trein is terug naar Italië gegaan en aangepast. De 4806 die nu in Nederland is, was eerst de 4881.
Klopt, er is later een nieuwe 4881 afgeleverd.quote:
Goed idee, random nummers bedenkenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, er is later een nieuwe 4881 afgeleverd.
Die Italianen hebben het ook al eens voor elkaar gekregen om een 4532 af te leveren... die hadden we al (Thalys)
"Zelfs de juiste nummers bedenken kunnen ze niet"quote:
WAAROM echt.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Zelfs de juiste nummers bedenken kunnen ze niet"
Vrijwel alle V250's zijn een keer hernummerd sinds ze zijn geleverd...
Wat kost het dan? Eerste klas is doorgaans wel chill reizen vind ikquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:40 schreef greavy het volgende:
Morgen ff mijn NS Weekend Vrij beëindigen, en dan aansluitend een nieuw abonnement aanvragen voor de eerste klasScheelt toch weer ¤36/maand
ze hebben gewoon wat stickers geplakt die nog op de plank lagen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:39 schreef James1988 het volgende:
Waarom al die stellen zijn hernummerd is mij een raadsel. Alleen voor de ex-4532 kan ik het me voorstellen, want de 45xx-reeks is een heel ander soort materieel (Thalys PBA) en nummer 32 was zelfs al in gebruik.
Had ook niemand in de gaten natuurlijk. Eindeloos hersenloze falersquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:39 schreef James1988 het volgende:
Waarom al die stellen zijn hernummerd is mij een raadsel. Alleen voor de ex-4532 kan ik het me voorstellen, want de 45xx-reeks is een heel ander soort materieel (Thalys PBA) en nummer 32 was zelfs al in gebruik.
Schaamte is voor mensen, niet voor locs. Betaal me geld en ik ga erin rondlopen. Rondrijden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:06 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe RailMagazine-Werbeloc van Rurtalbahn, de 186 110 (volgens mij ex-NSH)
186 110 is nooit van NSH geweest. De NSH-locs zijn 186.111 t/m 186.122, en op dit moment ook nog een grijze. Dat zou de 186.236 moeten zijn, maar het kan ook de .144 zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:06 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe RailMagazine-Werbeloc van Rurtalbahn, de 186 110 (volgens mij ex-NSH)
Die vrijlaatsnelheid van 15 km/h is noodzakelijk om de rijtoestemming op te kunnen halen bij een ATB-NG-baken. Anders moet je altijd de ATB-NG overbruggen wanneer je voor een rood sein tot stilstand bent gekomen. Het systeem grijpt echter wel meteen in wanneer je het rode sein passeert en harder naderen dan 15 km/h gaat afgezien van glad spoor of het invoeren van verkeerde remparameters niet lukken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:29 schreef James1988 het volgende:
ATB-NG werkt pas vanaf 15 km/h, dus als de trein langzamer heeft gereden kun je er gewoon alsnog voorbij. Daarnaast, ook met ERTMS kun je door een 'rood sein' (einde movement authority) heen, bijvoorbeeld wanneer de trein doorglijdt door glad spoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |