Één van de Deense nieuwssites, ing.dk ofzo.quote:
De allereerste V250 die in ons land kwam (4806) was een prototype, en wijkt af van de later geleverde treinen. Die trein is terug naar Italië gegaan en aangepast. De 4806 die nu in Nederland is, was eerst de 4881.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:36 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En bij de V250 was geen sprake van seriebouw?
Het gezegde is toch 'door ervaring leert men' ... ?
Ambachtelijk gemaakt. Daar is vast vraag naarquote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hebben we het hier nou potjandriedubbeltjes over een trein of over seizoensbier
Was die niet voor de Belgen, de 4881?quote:[b]Op vrijdag 3 mei 2013 20:41 schreef James1988
[..]
De allereerste V250 die in ons land kwam (4806) was een prototype, en wijkt af van de later geleverde treinen. Die trein is terug naar Italië gegaan en aangepast. De 4806 die nu in Nederland is, was eerst de 4881.
Klopt, er is later een nieuwe 4881 afgeleverd.quote:
Goed idee, random nummers bedenkenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, er is later een nieuwe 4881 afgeleverd.
Die Italianen hebben het ook al eens voor elkaar gekregen om een 4532 af te leveren... die hadden we al (Thalys)
"Zelfs de juiste nummers bedenken kunnen ze niet"quote:
WAAROM echt.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Zelfs de juiste nummers bedenken kunnen ze niet"
Vrijwel alle V250's zijn een keer hernummerd sinds ze zijn geleverd...
Wat kost het dan? Eerste klas is doorgaans wel chill reizen vind ikquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:40 schreef greavy het volgende:
Morgen ff mijn NS Weekend Vrij beëindigen, en dan aansluitend een nieuw abonnement aanvragen voor de eerste klasScheelt toch weer ¤36/maand
ze hebben gewoon wat stickers geplakt die nog op de plank lagen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:39 schreef James1988 het volgende:
Waarom al die stellen zijn hernummerd is mij een raadsel. Alleen voor de ex-4532 kan ik het me voorstellen, want de 45xx-reeks is een heel ander soort materieel (Thalys PBA) en nummer 32 was zelfs al in gebruik.
Had ook niemand in de gaten natuurlijk. Eindeloos hersenloze falersquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:39 schreef James1988 het volgende:
Waarom al die stellen zijn hernummerd is mij een raadsel. Alleen voor de ex-4532 kan ik het me voorstellen, want de 45xx-reeks is een heel ander soort materieel (Thalys PBA) en nummer 32 was zelfs al in gebruik.
Schaamte is voor mensen, niet voor locs. Betaal me geld en ik ga erin rondlopen. Rondrijden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:06 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe RailMagazine-Werbeloc van Rurtalbahn, de 186 110 (volgens mij ex-NSH)
186 110 is nooit van NSH geweest. De NSH-locs zijn 186.111 t/m 186.122, en op dit moment ook nog een grijze. Dat zou de 186.236 moeten zijn, maar het kan ook de .144 zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:06 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe RailMagazine-Werbeloc van Rurtalbahn, de 186 110 (volgens mij ex-NSH)
Die vrijlaatsnelheid van 15 km/h is noodzakelijk om de rijtoestemming op te kunnen halen bij een ATB-NG-baken. Anders moet je altijd de ATB-NG overbruggen wanneer je voor een rood sein tot stilstand bent gekomen. Het systeem grijpt echter wel meteen in wanneer je het rode sein passeert en harder naderen dan 15 km/h gaat afgezien van glad spoor of het invoeren van verkeerde remparameters niet lukken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:29 schreef James1988 het volgende:
ATB-NG werkt pas vanaf 15 km/h, dus als de trein langzamer heeft gereden kun je er gewoon alsnog voorbij. Daarnaast, ook met ERTMS kun je door een 'rood sein' (einde movement authority) heen, bijvoorbeeld wanneer de trein doorglijdt door glad spoor.
Heb met beide gereden deze week, de 236 heeft wel een tijdje stil gestaanquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
186 110 is nooit van NSH geweest. De NSH-locs zijn 186.111 t/m 186.122, en op dit moment ook nog een grijze. Dat zou de 186.236 moeten zijn, maar het kan ook de .144 zijn.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:53 schreef KnightSolaire het volgende:
Las net een nieuwsberichtje op Treinreiziger: 'NS zet stap ter vervanging van oude Sprinters'. Wordt in het artikel alleen over SGMm als 'oude Sprinter' gesproken. Wordt het bestaan van Plan V in de vaste dienstregeling thans ontkend?
Kijk aan, bedankt voor de info. Ik zag vanmiddag een grijze loc in Breda bij het rangeerspoor aan de oostkant staan.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:29 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Heb met beide gereden deze week, de 236 heeft wel een tijdje stil gestaan
Ik had het toen ik zojuist op een onlogisch tijdstip mn aaiphone tjekte:quote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen WFT momentje dus? Dan ga ik wel slapen
http://nos.nl/artikel/503(...)ploft-in-belgie.htmlquote:Goederenwagons ontploft in België
Toegevoegd: zaterdag 4 mei 2013, 04:39
In Vlaanderen is in de buurt van Gent een aantal goederenwagons met chemische producten ontspoord en ontploft. Dat melden Belgische media. Er zijn geen berichten over slachtoffers.
Het ongeluk gebeurde rond 02.00 uur in het Oost-Vlaamse Wetteren. De trein zou van het spoor zijn gelopen bij een wissel. Zeven van de veertig wagons zouden in brand staan.
Het gemeentelijk rampenplan is in werking gesteld en omwonenden zijn geëvacueerd. Verschillende brandweerkorpsen bestrijden het vuur. Er zou nog steeds ontploffingsgevaar zijn.
Volgens een woordvoerder van de Belgische spoorbeheerder Infrabel wordt er alles aan gedaan om de situatie onder controle te krijgen. Zo wordt bekeken of er een veiligheidszone moet worden ingesteld.
De trein was op weg van Nederland naar Gent-Zeehaven.
Lijkt wel alsof ik naar een oorlogsgebied zit te kijken. De tering. Mogen van geluk spreken denk ik dat er geen gewonden gevallen zijn.quote:
quote:Zojuist via Belgisch nieuws gehoord dat er 5 mensen onwel zijn geworden die in de buurt woonde.
De trein werd bestuurd door een Nederlandse machinist.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=74419quote:Volgens brandweercommandant Christian Vandevoorde was de chemische lading van de wagons wel degelijk gevaarlijk. "Het is een acrylonitril, een vloeistof die zeer brandbaar en zeer giftig is. De symptomen zijn een klein beetje te vergelijken met met een CO-intoxicatie. Dat betekent dat men op termijn ademhalingsproblemen zou kunnen krijgen."
Tekst: http://www.deredactie.be/(...)/130504_Schellebelle
Is dat zo een B 82500 5Bi Courant/ Bi Modus)? Normaal zou dat alleen maar naar Bergen (Mons) rijden...quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:15 schreef Sandrvich het volgende:
Stond zelf wel even héél raar te kijken toen dit binnen kwam als InterCity Courtrai-Lille Flandres. Nooit geweten dat die in België mochten rijden Maar kennelijk is het normaal; om 07:00 en 17:00 rijdt deze bi-bi als extra trein.
B 82500 dus ja, nouja, het zal welquote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:28 schreef Sandrvich het volgende:
Bedankt! Die B 82500 stond in diesel modus en er zat een panto op in ieder geval.Oh dat account heb ik ooit zo genoemd omdat ik geen inspiratie had en toen net een week in Parijs had gezeten; ik vond die Z20900 toen wel toffe apparaten.
niks gezien kutquote:
Ik ben nog maar 2 maandjes verhuisd hoor..quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
niks gezien kut
Die fik in België ziet er wel weer serieus uit jaMoest meteen aan trainfreak denken, wist niet dat ie verhuisd was
Dat mag je met de auto gaan proberen denk ikquote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:17 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ik ben nog maar 2 maandjes verhuisd hoor..
Woon nu in Kortenberg, da's vlakbij Brussel!
Straks maar eventjes naar het vuurtje gaan kijken. Of het nog brand enzo..
Ik was toch al van plan om naar mijn ouders te gaan ..
Ze zeggen ontspoord bij een wissel. Ik las ook dat ze er ergens in de buurt aan het werk waren, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het met elkaar te maken heeft.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:50 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik ben erg benieuwd of die wagons eerst zijn onstpoord en toen ontvlamd, of dat ze spontaan in de fik zijn gegaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |