Jeezus, dat is een aardige brandquote:Op zaterdag 4 mei 2013 07:12 schreef trainfreak het volgende:
In het Oost-Vlaamse Wetteren zijn rond 2 uur vannacht goederenwagons met chemische producten ontploft. Bij het ongeval zelf is niemand gewond geraakt. Verschillende brandweerkorpsen bestreden de vlammen, die over een lengte van vijfhonderd meter tekeergingen. Intussen is het vuur onder controle, maar de provinciale fase van het rampenplan blijft van kracht. Bekijk het filmpje onderaan voor de beelden.
Geëvacueerden worden opgevangen in de gemeentelijke feestzaal.
Verschillende straten in een straal van 500 meter werden geëvacueerd. De ruim 250 mensen werden opgevangen in de gemeentelijke feestzaal en bij de brandweer.
Aan de inwoners die tussen 500 meter en 1 kilometer van de plaats van het treinongeval wonen wordt gevraagd om binnen te blijven. Inwoners van Wetteren, Serskamp en Schellebelle moeten ramen en deuren dichthouden.
Zeven wagons in brand
Aan de spoorwegtunnel in de Victor Van Sandelaan zijn zes van de dertien wagons ontspoord. Twee zijn daarbij gekanteld en drie in brand gevlogen. Die bevatten de giftige stof acrylnitryl.
De brandweer kon voorkomen dat een huis vlakbij mee in vlammen opging door een watergordijn op te trekken. Tijdens het blussen ging wel een gastank de lucht in. Aan boord waren chemisch ontvlambare producten.
Vervangbussen en -treinen
De trein was op weg van Nederland naar Gent-Zeehaven. Het
treinverkeer op de spoorlijnen van Denderleeuw naar Gent-Sint-Pieters en van Dendermonde naar Gent-Sint-Pieters is onderbroken. Dat zal ook in de ochtend zo zijn.
De NMBS zet daarom vervangbussen in tussen Gent-Sint-Pieters en Aalst en tussen Gent-Sint-Pieters en Dendermonde. De treinen tussen De Panne en Brussel-Noord zullen omgeleid worden via de lijn 50A, net als die van Gent-Sint-Pieters naar Brussel-Nationaal-Luchthaven. Omdat het treinverkeer tussen Kortrijk en Mechelen onderbroken is, zullen er pendeltreinen rijden tussen Kortrijk en Gent-Sint-Pieters en tussen Dendermonde en Mechelen.
Filmpje:
Ik ga straks naar daar, mijn ouders wonen daar in de buurt ..
Bewoners van de omliggende dorpen wordt ook gevraagd om ramen en deuren dicht te houden.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 07:58 schreef kwiwi het volgende:
Ik vind ramen en deuren dichthouden tussen 500 en 1000 meter van het ongeluk wel weinig als je de omvang van de brand ziet en bedenkt dat het om een giftige stof gaat.
Hangt van de stof af en welke verbrandingproducten daarbij vrij komen .quote:Op zaterdag 4 mei 2013 07:58 schreef kwiwi het volgende:
Ik vind ramen en deuren dichthouden tussen 500 en 1000 meter van het ongeluk wel weinig als je de omvang van de brand ziet en bedenkt dat het om een giftige stof gaat.
Nou, maar toch...quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:21 schreef trainfreak het volgende:
Eerste testen: rook boven Wetteren niet schadelijk
Toch al iets positiever nieuws
Er staan ook amper huizen in die buurt.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:08 schreef Elan het volgende:
Lijkt mee te vallen geen doden of ernstig gewonden. Wel enorme milieuschade.
Klopt. Ramen en deuren dichthouden, en niet naar buiten gaan. De exacte inhoud weten we ook nog niet, maar gevaar voor de volksgezondheid is er nooit geweest.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
We weten allemaal dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid. Ik herhaal, er is géén gevaar voor de volksgezondheid.
Onzin. Elke rook is schadelijk.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:21 schreef trainfreak het volgende:
Eerste testen: rook boven Wetteren niet schadelijk
Toch al iets positiever nieuws
De rook raakt vermengd met de lucht. Het kan goed zijn dat de toxische concentraties dan niet meer worden gehaald.quote:
Dus als we maar ver genoeg van de vervuiling meten kun we eigenlijk wel stellen dat niets giftig is.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De rook raakt vermengd met de lucht. Het kan goed zijn dat de toxische concentraties dan niet meer worden gehaald.
In feite wel, maar dat is niet waar het om draait.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus als we maar ver genoeg van de vervuiling meten kun we eigenlijk wel stellen dat niets giftig is.
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 07:12 schreef trainfreak het volgende:
Filmpje:
Ik ga straks naar daar, mijn ouders wonen daar in de buurt ..
quote:How can you tell that this happened somewhere else than Murica? There's no one screaming oh my god, oh my god, oh my god over the video.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |