Inmiddels kun je ze niet meer met goed fatsoen inzetten, volgens mij is er echt minimaal onderhoud gepleegd. Doodzonde.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
DDM-1 was juist handig omdat het veel capaciteit biedt en hierdoor drukke spitstreinen voor haar rekening kon nemen, waardoor elders weer andere treinen versterkt konden worden.
bij de laatste reactivering was de minimale staat van onderhoud volgens mij al een probleem.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Inmiddels kun je ze niet meer met goed fatsoen inzetten, volgens mij is er echt minimaal onderhoud gepleegd. Doodzonde.
Dat las ik ook ja, gaten in de vloeren, dat soort spul.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij de laatste reactivering was de minimale staat van onderhoud volgens mij al een probleem.
TOF !quote:Op maandag 6 mei 2013 11:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog wat foto's van vorige week:
[ link | afbeelding ]
De twee maal per week rijdende afvoer van lege Papierwagens uit Maarssen rijdt inmiddels anno 2013 vast via de Brabantroute naar de Kijfhoek. Hierdoor was het op 29 april 2013 mogelijk trein 51000 met de enige nog overgebleven V100 in dienst van Captrain in het inmiddels zonnig geworden Zwijndrecht met aan de haak vijf gelede schuiffwandwagens op de foto te zetten.
[ link | afbeelding ]
Na de klik van de Captrain papiertrein in Zwijndrecht werd het steeds mooier weer en de wolken losten al snel op. Bij het verdwijnen van de laatste wolkjes passeerde wederom de gele 189 989 van RTB met de fraai gekleurde containertrein 51404 op 29 april 2013 bij Dordrecht Zuid op weg naar Blerick.
[ link | afbeelding ]
Zoals menigeen wel weet werk ik ondertussen niet meer voor Connexxion maar voor Arriva en ben ik drukdoende in het busvervoer van Arriva in Zuid Holland Zuid. Al relatief vaak heb ik gewerkt op de busstalling aan de Baakhoekweg op bedrijventerrein Staart, maar nog niet de kans gehad om de tweemaal daagse bediening van DuPont door DB Schenker vast te leggen. Op de heerlijk zonnige avond van 29 april was dit eindelijk wel het geval. Met een klein half uur vertraging arriveerde op maandagavond 29 april 2013 de 6432 "Hendrikus" van DB Schenker met de aanvoertrein 62022 voor DuPont vanaf Kijfhoek. Voordat de Baanhoekweg op industriegebied Staart overgestoken mag worden, moet eerst de radiolokfunctie aangezet worden. Beide rangeerders nemen vervolgens voorop plaats waarmee deze scene door twee fotografen vereeuwigd kon worden. Op de achtergrond de HVC afvalcentrale.
[ link | afbeelding ]
Hier zien we DBS 6432 als trein 62022 een flinke sleep ketelwagens het terrein van DuPont opduwen. De retourwagens stonden al wel klaar maar werden niet meegenomen.
[ link | afbeelding ]
Onder lastige lichtomstandigheden arriveren op 30 april 2013 keurig op tijd de DBS 6411 en 6414 te Tegelen met 27 beladen RBH Fals. Deze beladen cokestrein is onderweg van het in Wallonië gelegen Seraing naar Bremen Stahlwerk en zal in Venlo een lokwissel krijgen op een DBS 151'er. De trein moet hier in Tegelen enkele minuten wachten voor de kruising met de Veolia-trein naar Roermond, alvorens de weg naar Venlo te kunnen vervolgen.
[ link | afbeelding ]
De voor Husa Transportation rijdende en bestickerde 185 613 is op 30 april 2013 onderweg met de vertraagde ketelwagentrein vanuit het Ruhrgebiet naar Donauwörth en passeert hier het kortstondig zonnige station Rheinhausen Ost. Deze trein reed tot vorig jaar met een MWB ´Taurus´ maar Husa heeft dit vervoer overgenomen.
[ link | afbeelding ]
In Nederland worden de longrails door Locon afgeleverd in Crailoo. In het Ruhrgebiet ligt aan de goederenspoorlijn Duisburg-Düsseldorf het Schienenlager van voestalpine Rail Center Duisburg, waar DB Schenker met hoge regelmaat longrails aanlevert en afhaalt zodra er werkzaamheden aan het spoor zijn in de regio. Op 30 april 2013 was het stamlok 294 667 die zo'n longrailstrein het terrein opduwde terwijl de 185 377 met een fraaie bonte trein over de hoofdsporen tegelijkertijd de fotograaf passeerden.
Hoezo hebben die lui daar een mening over eigenlijk?quote:Op maandag 6 mei 2013 00:40 schreef James1988 het volgende:
loket van NS Hispeed* of NS Hispeed Telesales.
* Hou er rekening mee dat je te maken kunt krijgen met chagrijnige figuren die in de verste verte niet snappen waarom je met de trein naar Spanje wilt reizen
Omdat alles wat buiten de standaard reis valt te lastig voor hen isquote:Op maandag 6 mei 2013 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo hebben die lui daar een mening over eigenlijk?
Heel simpel, dat betekent meer werk voor ze.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo hebben die lui daar een mening over eigenlijk?
Wie gaat er nou voor standaard reizen, die je als het goed is uit de automaat kan trekken, naar het loket?quote:Op maandag 6 mei 2013 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Omdat alles wat buiten de standaard reis valt te lastig voor hen is
Wat een heerlijke service.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heel simpel, dat betekent meer werk voor ze.
Ik moest eergisteren gewijzigde tickets afhalen bij zo'n gare NSH-automaat op het station. Ik vul de boekingscode in, en krijg meteen een foutmelding en de boodschap "ga naar de balie". Ik doe dat, daar stond een of andere zure *** die (in verkapte woorden) mij de schuld gaf van de foutmelding en me eigenlijk volledig nieuwe tickets wilde verkopen. Pas nadat ik de situatie 2x had uitgelegd (en ze zelf ook nog eens bij de automaat keek) zag ze daarvan af, en printte ze de tickets vanaf haar computer. Tegen ¤ 5 servicekosten, uiteraard.![]()
Ik moet - zoals het nu lijkt - werken. Dus nee, tenzij ik ineens niet hoef te werken. Wat ik pas de vrijdag weetquote:Op maandag 6 mei 2013 01:49 schreef James1988 het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die meegaan met de Afscheidsrit DD-AR die wordt georganiseerd door Spoorforum?
Waar haalt ie de gegevens vandaan? Eigenlijk, want ie kom met -in het slechtste geval met heel veel lopen ook op 22 uitquote:Op maandag 6 mei 2013 13:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik had het aan Google Maps gevraagd, die ......
Ah oke, tofquote:Op maandag 6 mei 2013 01:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is gewoon een kameraad idd, ken ik van FOT
[..]
Koetsiekoetsiekoetsiekoe![]()
![]()
Overigens zijn ze nu wel zaken aan het testen:quote:Op maandag 6 mei 2013 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Omdat alles wat buiten de standaard reis valt te lastig voor hen is
twitter:
Die test lukt iig een stuk beter dan het testen van de dodoquote:Op maandag 6 mei 2013 15:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Overigens zijn ze nu wel zaken aan het testen:twitter:
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Darkwing schudt ze voor jou uit zijn mouw
cc'tje Rikus gedaan? Wat een kansloos hersenloos volk zit daar.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heel simpel, dat betekent meer werk voor ze.
Ik moest eergisteren gewijzigde tickets afhalen bij zo'n gare NSH-automaat op het station. Ik vul de boekingscode in, en krijg meteen een foutmelding en de boodschap "ga naar de balie". Ik doe dat, daar stond een of andere zure *** die (in verkapte woorden) mij de schuld gaf van de foutmelding en me eigenlijk volledig nieuwe tickets wilde verkopen. Pas nadat ik de situatie 2x had uitgelegd (en ze zelf ook nog eens bij de automaat keek) zag ze daarvan af, en printte ze de tickets vanaf haar computer. Tegen ¤ 5 servicekosten, uiteraard.![]()
Sinds wanneer is daar een stationsgebouwquote:Op maandag 6 mei 2013 17:10 schreef Fiorano het volgende:
Het stationsgebouw op Barneveld Noord bestaat uit zeecontainers. Is dit nieuw van prorail?
Sinds vorige week staat er een soort van karkas. Moet een wachtruimte, toilet en ooit ook nog een snackbar wordenquote:Op maandag 6 mei 2013 17:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Sinds wanneer is daar een stationsgebouw
Waarschijnlijk bij een van de tijdelijke stootjukken, ivvm werkzaamheden, kan volgens mij niet zoveel schade zijn.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:05 schreef greavy het volgende:
In de late uurtjes van de zaterdagavond is er te Heerlen een VIRM door het stootjuk geschoten. De schade is minimaal, maar moet wel voor herstel naar Haarlem.
Dat is raar want toen ik er vrijdag was, stonden de stootjuks bij perron 2 en 3, terwijl de intercity altijd volledig links staat(busstation) op perron 4 en de veolia en db via perron 1 worden geleid.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:27 schreef greavy het volgende:
Klopt, aan een perron is het gebeurd. OA de koppeling moet vervangen worden en er was één draaistel ontspoort.
Wat moet naar Haarlem? De schade of het treinstelquote:Op maandag 6 mei 2013 18:05 schreef greavy het volgende:
In de late uurtjes van de zaterdagavond is er te Heerlen een VIRM door het stootjuk geschoten. De schade is minimaal, maar moet wel voor herstel naar Haarlem.
Het treinstel met de schadequote:Op maandag 6 mei 2013 18:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Wat moet naar Haarlem? De schade of het treinstel
Lekker wijfquote:Op maandag 6 mei 2013 17:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er is een Boom omgetiefstraald in de buurt van Versailes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een stootjuk op het opstelterreinquote:Op maandag 6 mei 2013 18:32 schreef greavy het volgende:
Waar zal het dan gebeurd zijn? In mijn mail staat iets met afrangeren.
"Nadat de VIRM was binnengelopen, moest deze worden opgesteld op het opstelterrein. Hierbij is een stootjuk geraakt, en is het voorste draaistel uit de rails gelopen. Ook is de koppeling beschadigd geraakt."
Daarom zeg ik ook, aan het perron. De opstelsporen zijn voor zover ik weet allemaal doorgaand. Zal wel afwijkend spoor geweest zijn, dan.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:38 schreef icloud het volgende:
[..]
Een stootjuk op het opstelterrein![]()
![]()
volgens mij heeft het emplacement van heerlen geen stootjuks zover ik weet maar het zal wel kloppen anders zouden ze het jouw niet vertellen.
Ik tel drie treinkerende constructies op het opstelterrein. Twee richting Sittard en een richting Duitsland.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:38 schreef icloud het volgende:
[..]
Een stootjuk op het opstelterrein![]()
![]()
volgens mij heeft het emplacement van heerlen geen stootjuks zover ik weet maar het zal wel kloppen anders zouden ze het jouw niet vertellen.
Breda toevallig? Ik zou die ¤5,- dus ècht hebben geweigerd te betalen. Dat soort ICT-geklungel is jouw probleem niet, maar het probleem van NSH. Achterlijken.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heel simpel, dat betekent meer werk voor ze.
Ik moest eergisteren gewijzigde tickets afhalen bij zo'n gare NSH-automaat op het station. Ik vul de boekingscode in, en krijg meteen een foutmelding en de boodschap "ga naar de balie". Ik doe dat, daar stond een of andere zure *** die (in verkapte woorden) mij de schuld gaf van de foutmelding en me eigenlijk volledig nieuwe tickets wilde verkopen. Pas nadat ik de situatie 2x had uitgelegd (en ze zelf ook nog eens bij de automaat keek) zag ze daarvan af, en printte ze de tickets vanaf haar computer. Tegen ¤ 5 servicekosten, uiteraard.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |