abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126115642
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:03 schreef MissMSX het volgende:

[..]

*O* Precies naar dit soort handige hulpjes ben ik op zoek O+

Ik ben nu echt nog in de beginfase van de planning: ga ik eerst naar Madrid en dan naar Girona of juist andersom? En hoe ga ik terug naar Nederland? Trein of vliegtuig? Zelfde route of maak ik een rondje (als ik met de trein terug ga). Enz. Het idee is nu wel om eerst naar Madrid te gaan (via Bordeaux) en daarna naar Girona. Als ik van daaruit met de trein terug ga denk ik wel een rondje te willen maken, dus via Lyon-Parijs terug.

Maar het is fijn dat ik weet dat ik hier af en toe om advies kan vragen.
Als je laatste stop Girona is kan je met Transavia naar Rotterdam en Amsterdam vliegen, met Ryanair naar Eindhoven, Maastricht, Keulen, Charleroi en Weeze vliegen en met Jetair kan je op Brussel vliegen.
  maandag 6 mei 2013 @ 00:40:36 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126115893
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 00:32 schreef J.B. het volgende:

[..]

Als je laatste stop Girona is kan je met Transavia naar Rotterdam en Amsterdam vliegen, met Ryanair naar Eindhoven, Maastricht, Keulen, Charleroi en Weeze vliegen en met Jetair kan je op Brussel vliegen.
Vanuit Girona is de reis naar Nederland goed te doen. Vliegen is sneller, maar in de trein zie je wat meer, heb je meer comfort. :+

Reisadvies:
1
2
3
4
5
6
7
8
09:44 V Girona                 AVE 3053
09:58 A Figueres Vilafant

10:20 V Figueres Vilafant      TGV 9702
15:53 A Paris Gare de Lyon

17:25 V Paris Gare du Nord     THA 9369
20:05 A Rotterdam Centraal

Binnen Parijs moet je van station wisselen, je kunt het lopen (57 minuten), maar het is waarschijnlijk aantrekkelijker om het met het OV te doen (RER D doet het direct, in 22 minuten). Tickets voor de metro en RER worden verkocht in de bar van de TGV, zo hoef je in Parijs geen tijd kwijt te raken aan de soms lange rijen bij de kaartautomaat.

Tickets voor deze reis zijn niet als pakket online te koop, omdat Renfe-tickets amper buiten Spanje/Renfe.com worden verkocht. Als je tickets wilt kopen voor deze verbinding zul je de reis moeten opknippen in Girona - Figueres Vilafant (kopen via renfe.com) en Figueres Vilafant - Rotterdam (kopen via Voyages SNCF), of je kunt langsgaan bij een reiswinkel (zoals Treinreiswinkel), loket van NS Hispeed* of NS Hispeed Telesales.

* Hou er rekening mee dat je te maken kunt krijgen met chagrijnige figuren die in de verste verte niet snappen waarom je met de trein naar Spanje wilt reizen

[ Bericht 26% gewijzigd door James1988 op 06-05-2013 01:14:59 ]
  maandag 6 mei 2013 @ 01:44:51 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126117178
quote:
10s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:50 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Hardop lachen bij 'Hou je bek' tegen je TomTom _O-
Nu maar weer verder kijken.

Edit; Tof man _O_ Die andere gast is ook treinenfan of gewoon een kameraad oid?
Is gewoon een kameraad idd, ken ik van FOT

quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 00:30 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

'Kan ie mooi zingen, ja!' _O_
Koetsiekoetsiekoetsiekoe O+ :Y :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 6 mei 2013 @ 01:49:57 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126117236
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die meegaan met de Afscheidsrit DD-AR die wordt georganiseerd door Spoorforum?
pi_126117276
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 01:49 schreef James1988 het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die meegaan met de Afscheidsrit DD-AR die wordt georganiseerd door Spoorforum?
Nee man, ik ga echt niet naar die domme shit daar.
Vorige keer was er geen chickie te zien daar zo.

Niemand maakte gains, en jack3d waren ze ook al vergeten.
:N
  maandag 6 mei 2013 @ 01:54:30 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126117296
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 01:52 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Nee man, ik ga echt niet naar die domme shit daar.
Vorige keer was er geen chickie te zien daar zo.
Er lopen inderdaad relatief weinig chicks rond in de spoorhobbywereld :s)
quote:
Niemand maakte gains, en jack3d waren ze ook al vergeten.
:N
Wat? :+
  maandag 6 mei 2013 @ 01:54:44 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126117299
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 01:49 schreef James1988 het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die meegaan met de Afscheidsrit DD-AR die wordt georganiseerd door Spoorforum?
Nee. geen enkele aanleiding toe ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_126117383
Gaat dd-ar dan definitief uit dienstregeling en worden ze gesloopt?

Of gaan ze net zo weg als de plan v's waarvan word beweerd dt ze niet structureel worden ingezet.
  maandag 6 mei 2013 @ 02:05:10 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126117392
DD-AR wordt verbouwd tot DDZ / NID, en zal daarna worden ingezet in de intercitydienst. De verbouwing is best grondig te noemen, het lijkt een gloednieuwe trein te zijn.
pi_126117409
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 01:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er lopen inderdaad relatief weinig chicks rond in de spoorhobbywereld :s)

[..]

Wat? :+
Jack3d
pi_126117441
Aha ja dat wist ik, van de verbouwing naar de nid.

Ik was in de war door het plaatje op je site, met stam en de loc achterop, die worden wel afgevoerd toch? En iet verbouwd tot nid?
  maandag 6 mei 2013 @ 02:12:48 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126117459
De allereerste generatie dubbeldekkers, het DDM-1, zal op termijn inderdaad worden gesloopt. De achterliggende reden is dat de bakken te afwijkend zijn van de latere soortgenoten, waardoor het een dure operatie is om ze om te bouwen. In verband met hun leeftijd zijn ze toe aan een revisie, wat voor zo'n kleine serie erg duur is.

De bijbehorende locomotieven (serie 1800) zijn grotendeels al terzijde gesteld of verkocht. Het restant zal naar verwachting ook worden gesloopt, omdat ze niet meer nodig zijn.
pi_126117509
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 02:12 schreef James1988 het volgende:
De allereerste generatie dubbeldekkers, het DDM-1, zal op termijn inderdaad worden gesloopt. De achterliggende reden is dat de bakken te afwijkend zijn van de latere soortgenoten, waardoor het een dure operatie is om ze om te bouwen. In verband met hun leeftijd zijn ze toe aan een revisie, wat voor zo'n kleine serie erg duur is.

De bijbehorende locomotieven (serie 1800) zijn grotendeels al terzijde gesteld of verkocht. Het restant zal naar verwachting ook worden gesloopt, omdat ze niet meer nodig zijn.
ja ddm1 dat was het, raar dat ze op dat forum een foto van de ddm1 zetten ipv ddar
  maandag 6 mei 2013 @ 05:16:43 #239
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_126118103

Argentinië gaat investeren in treinverbindingen! _O_

Muy bueno! :D

Daar kunnen andere landen een voorbeeld aan nemen! :)
pi_126118117

Zo jullie, zo Anti-held
  maandag 6 mei 2013 @ 08:12:05 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126118599
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 01:49 schreef James1988 het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die meegaan met de Afscheidsrit DD-AR die wordt georganiseerd door Spoorforum?
Nee, ligt te dicht op voorziene wijziging in de gezinssituatie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_126118655
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 08:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, ligt te dicht op voorziene wijziging in de gezinssituatie.
Ai, ga je scheiden?
  maandag 6 mei 2013 @ 08:53:53 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126119004
Da's een aparte reactie, die had ik niet verwacht. Nee, niet bepaald!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_126119440
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 08:53 schreef Duvel het volgende:
Da's een aparte reactie, die had ik niet verwacht. Nee, niet bepaald!
Een klein duveltje op komst?
  maandag 6 mei 2013 @ 09:26:17 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126119478
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 09:24 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Een klein duveltje op komst?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 6 mei 2013 @ 09:32:55 #246
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_126119609
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 02:05 schreef James1988 het volgende:
DD-AR wordt verbouwd tot DDZ / NID, en zal daarna worden ingezet in de intercitydienst.
Tot zover de theorie. Nu heb je dus dat er hierdoor een tekort aan stoptreinmaterieel is ontstaan en de verbouwde versie daarom als stoptrein Zwolle-Utrecht rijdt.

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 02:18 schreef icloud het volgende:

[..]

ja ddm1 dat was het, raar dat ze op dat forum een foto van de ddm1 zetten ipv ddar
Dat is geen foto van DDM1 maar van een combi DDAR met loc, die samenstelling gaat verdwijnen maar een deel van die bakken wordt (in tegenstelling tot DDM1) wél verbouwd tot DDZ. Die willen ze gaan gebruiken om vierdelige stammen te verlengen tot zesdelig.
  maandag 6 mei 2013 @ 10:12:12 #247
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126120428
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 00:40 schreef James1988 het volgende:
(RER D doet het direct, in 22 minuten
Eh, ik kom op 7 uit? :?
  maandag 6 mei 2013 @ 10:12:16 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126120431
De andere 29 stuurstanden zijn al deels en worden voor de rest verschrot. Met uw en mijn belastinggeld betaalde treinen staan zinloos aan de kant terwijl de rest van de reizigers zich in te korte treinen propt. Volnorm heet dat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 mei 2013 @ 11:07:39 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126121685
DDM-1 was juist handig omdat het veel capaciteit biedt en hierdoor drukke spitstreinen voor haar rekening kon nemen, waardoor elders weer andere treinen versterkt konden worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126121701
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Eh, ik kom op 7 uit? :?
De overige tijd is ingecalculeerd voor een koffiepauze van de machinist? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')