tweeenhalfquote:Op zondag 5 mei 2013 22:25 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Drie uur ongeveer, als ik het goed begrijp?
Nog zo'n ding, mijn Frans is abonimabel (). Over m'n Spaans maar niet te spreken
Daarentegen zal elke fransoos je begrijpen als je woorden als "abominable" bezigt, bij voorkeur zo nasaal mogelijkquote:Op zondag 5 mei 2013 22:25 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Drie uur ongeveer, als ik het goed begrijp?
Nog zo'n ding, mijn Frans is abonimabel (). Over m'n Spaans maar niet te spreken
Nog beterquote:
Hence thequote:Op zondag 5 mei 2013 22:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daarentegen zal elke fransoos je begrijpen als je woorden als "abominable" bezigt, bij voorkeur zo nasaal mogelijk.
Volgensmij gebruikt men eerder "affreux"quote:Op zondag 5 mei 2013 22:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daarentegen zal elke fransoos je begrijpen als je woorden als "abominable" bezigt, bij voorkeur zo nasaal mogelijk.
Graag gedaan!quote:Op zondag 5 mei 2013 22:23 schreef MissMSX het volgende:
[..]@ edit
Linkje van renfe heb ik bewaard. Altijd handig![]()
Dat is de iPad-versie van DB Navigator, één van de betere mobiele reisplanners. Er zijn ook versies voor iPhone en Android.quote:Wat is die app?
Maar dat is wel een "Leeglopende" nachttrein waarvoor je waarschijnlijk moet reserveren en meestal opstappen al niet meer toegestaan is...quote:Op zondag 5 mei 2013 22:31 schreef James1988 het volgende:
Als je wilt kun je eerder vertrekken uit Bordeaux (09:01), dan ben je eerder in Irun waardoor je eerder een aansluitende trein naar Madrid en/of Barcelona kunt pakken. Maar dan moet je wel vroeger je bed uit
Ohja, dat is ook weer zo...quote:Op zondag 5 mei 2013 22:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dat is wel een "Leeglopende" nachttrein waarvoor je waarschijnlijk moet reserveren en meestal opstappen al niet meer toegestaan is...
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Graag gedaan!
[..]
Dat is de iPad-versie van DB Navigator, één van de betere mobiele reisplanners. Er zijn ook versies voor iPhone en Android.
Ik ben nog even aan het kijken geweest, je zou bijvoorbeeld het volgende kunnen doen:
10:51 V Bordeaux -- TGV
13:21 A Irun
Naar Barcelona:
15:55 V Irun -- Alvia
22:09 A Barcelona-Sants
Naar Madrid:
14:50 V Irun -- Alvia
20:30 A Madrid Chamartin
Als je wilt kun je eerder vertrekken uit Bordeaux (09:01), dan ben je eerder in Irun waardoor je eerder een aansluitende trein naar Madrid en/of Barcelona kunt pakken. Maar dan moet je wel vroeger je bed uit
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dat is wel een "Leeglopende" nachttrein waarvoor je waarschijnlijk moet reserveren en meestal opstappen al niet meer toegestaan is...
Dan wordt het verplicht uitslapen voor de 'wekker'quote:
Ja, ik twijfel daar even over maar vorige keer werd op het stukje Cannes - Nice sochtends ook weer iedereen de trein uitgebonjourd (quote:
Mooiquote:Op zondag 5 mei 2013 22:36 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Eerder is geen probleem. De 'wekker' gaat meestal toch al vroeg
De app van DB is gebaseerd op het min-of-meer beroemde HAFAS (kom er maar in, Darkwing!), de apps van de meeste Europese spoorwegen (met uitzondering van NS en NS Hispeed) zijn hierop gebaseerd.quote:App > Van Deutsche Bahn, maar wel internationaal dus?
* MissMSX rent naar telefoon om te downloaden
Darkwing schudt ze voor jou uit zijn mouwquote:Op zondag 5 mei 2013 22:42 schreef MissMSX het volgende:
Nogmaals merci mensen. Ik ga nu naar bed en selchte fransgrappen verzinnen voor de volgende keer
"We vertrekken morgen maar we weten nog niet waar we heen willen"quote:Op zondag 5 mei 2013 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
nog iemand die geloof ik wat hulp nodig heeft: TRV / Interrailen Europa!! Spanje of oosteuropa
ik zeg: ze gaan goed voorbereid op padquote:Op zondag 5 mei 2013 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
"We vertrekken morgen maar we weten nog niet waar we heen willen"
Ibiza per treinquote:Op zondag 5 mei 2013 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
"We vertrekken morgen maar we weten nog niet waar we heen willen"
Ja, hier ben ik met de mededeling dat je toch gelijk had, je ma het met die nachtzug afleggen, wel reserveren.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Ik ga hem nog sterker maken JamesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Darkwing_Duck op 05-05-2013 23:01:08 ]
Hardop lachen bij 'Hou je bek' tegen je TomTomquote:
ha, ha, tweede keer ja, in Londen ook al, ze hebben hier ook een anonieme ov en lijkt op die van ons met geld opladen, poortjes en in-uitchecken etc. Losse kaartjes zijn bijna 2 keer zo duur.quote:
Als je laatste stop Girona is kan je met Transavia naar Rotterdam en Amsterdam vliegen, met Ryanair naar Eindhoven, Maastricht, Keulen, Charleroi en Weeze vliegen en met Jetair kan je op Brussel vliegen.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:03 schreef MissMSX het volgende:
[..]Precies naar dit soort handige hulpjes ben ik op zoek
Ik ben nu echt nog in de beginfase van de planning: ga ik eerst naar Madrid en dan naar Girona of juist andersom? En hoe ga ik terug naar Nederland? Trein of vliegtuig? Zelfde route of maak ik een rondje (als ik met de trein terug ga). Enz. Het idee is nu wel om eerst naar Madrid te gaan (via Bordeaux) en daarna naar Girona. Als ik van daaruit met de trein terug ga denk ik wel een rondje te willen maken, dus via Lyon-Parijs terug.
Maar het is fijn dat ik weet dat ik hier af en toe om advies kan vragen.
Vanuit Girona is de reis naar Nederland goed te doen. Vliegen is sneller, maar in de trein zie je wat meer, heb je meer comfort.quote:Op maandag 6 mei 2013 00:32 schreef J.B. het volgende:
[..]
Als je laatste stop Girona is kan je met Transavia naar Rotterdam en Amsterdam vliegen, met Ryanair naar Eindhoven, Maastricht, Keulen, Charleroi en Weeze vliegen en met Jetair kan je op Brussel vliegen.
1 2 3 4 5 6 7 8 | 09:44 V Girona AVE 3053 09:58 A Figueres Vilafant 10:20 V Figueres Vilafant TGV 9702 15:53 A Paris Gare de Lyon 17:25 V Paris Gare du Nord THA 9369 20:05 A Rotterdam Centraal |
Is gewoon een kameraad idd, ken ik van FOTquote:Op zondag 5 mei 2013 22:50 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hardop lachen bij 'Hou je bek' tegen je TomTom
Nu maar weer verder kijken.
Edit; Tof manDie andere gast is ook treinenfan of gewoon een kameraad oid?
Koetsiekoetsiekoetsiekoequote:
Nee man, ik ga echt niet naar die domme shit daar.quote:Op maandag 6 mei 2013 01:49 schreef James1988 het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die meegaan met de Afscheidsrit DD-AR die wordt georganiseerd door Spoorforum?
Er lopen inderdaad relatief weinig chicks rond in de spoorhobbywereldquote:Op maandag 6 mei 2013 01:52 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee man, ik ga echt niet naar die domme shit daar.
Vorige keer was er geen chickie te zien daar zo.
Wat?quote:Niemand maakte gains, en jack3d waren ze ook al vergeten.
Nee. geen enkele aanleiding toe ook.quote:Op maandag 6 mei 2013 01:49 schreef James1988 het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die meegaan met de Afscheidsrit DD-AR die wordt georganiseerd door Spoorforum?
Jack3dquote:Op maandag 6 mei 2013 01:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er lopen inderdaad relatief weinig chicks rond in de spoorhobbywereld
[..]
Wat?
ja ddm1 dat was het, raar dat ze op dat forum een foto van de ddm1 zetten ipv ddarquote:Op maandag 6 mei 2013 02:12 schreef James1988 het volgende:
De allereerste generatie dubbeldekkers, het DDM-1, zal op termijn inderdaad worden gesloopt. De achterliggende reden is dat de bakken te afwijkend zijn van de latere soortgenoten, waardoor het een dure operatie is om ze om te bouwen. In verband met hun leeftijd zijn ze toe aan een revisie, wat voor zo'n kleine serie erg duur is.
De bijbehorende locomotieven (serie 1800) zijn grotendeels al terzijde gesteld of verkocht. Het restant zal naar verwachting ook worden gesloopt, omdat ze niet meer nodig zijn.
Nee, ligt te dicht op voorziene wijziging in de gezinssituatie.quote:Op maandag 6 mei 2013 01:49 schreef James1988 het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die meegaan met de Afscheidsrit DD-AR die wordt georganiseerd door Spoorforum?
Ai, ga je scheiden?quote:Op maandag 6 mei 2013 08:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, ligt te dicht op voorziene wijziging in de gezinssituatie.
Een klein duveltje op komst?quote:Op maandag 6 mei 2013 08:53 schreef Duvel het volgende:
Da's een aparte reactie, die had ik niet verwacht. Nee, niet bepaald!
Tot zover de theorie. Nu heb je dus dat er hierdoor een tekort aan stoptreinmaterieel is ontstaan en de verbouwde versie daarom als stoptrein Zwolle-Utrecht rijdt.quote:Op maandag 6 mei 2013 02:05 schreef James1988 het volgende:
DD-AR wordt verbouwd tot DDZ / NID, en zal daarna worden ingezet in de intercitydienst.
Dat is geen foto van DDM1 maar van een combi DDAR met loc, die samenstelling gaat verdwijnen maar een deel van die bakken wordt (in tegenstelling tot DDM1) wél verbouwd tot DDZ. Die willen ze gaan gebruiken om vierdelige stammen te verlengen tot zesdelig.quote:Op maandag 6 mei 2013 02:18 schreef icloud het volgende:
[..]
ja ddm1 dat was het, raar dat ze op dat forum een foto van de ddm1 zetten ipv ddar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |