Was wel bijna fataaaaaaalquote:Op zondag 5 mei 2013 21:34 schreef Okuliarnik het volgende:
[ afbeelding ]
De meest gefotografeerde trein van de dag...
Die Fransen en Spanjaarden hebben alles behalve haast, nu hopen ze die dag-TGV's eind van dit jaar rijdend te hebbenquote:Op zondag 5 mei 2013 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoi![]()
Ik geloof dat Greavy en Darkwing wel wat te melden hebben over tijden en prijzen van de ElipsosKomt goed
Heb je al een datum?quote:Op zondag 5 mei 2013 21:38 schreef MissMSX het volgende:
Hallo treinliefhebbers
Kan ik hier ook terecht voor adviezen met betrekking tot internationale treinreizen? Ik wil in het najaar met de trein naar Madrid en ben nu aan het rondneuzen hoe ik dat het beste kan regelen, gelet op route, reistijd, prijzen, enz. Afgezien van wat langeafstandstreinervaring in Japan en naar Berlijn ben ik een complete treinnoob, dus de kans is groot dat ik zonder hulp allerlei handige tips and tricks misloop
Mja, ik geloof dat je op die rechtstreekse naar Spanje dit jaar niet hoef te rekenen Laddermansquote:Op zondag 5 mei 2013 21:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Die Fransen en Spanjaarden hebben alles behalve haast, nu hopen ze die dag-TGV's eind van dit jaar rijdend te hebben
Ja, dat dus. Ze hopen begin 2014 inmiddelsquote:Op zondag 5 mei 2013 21:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mja, ik geloof dat je op die rechtstreekse naar Spanje dit jaar niet hoef te rekenen Laddermansteveel toelatingsheisa...
Nee, maar het wordt waarschijnlijk ergens rond half/eind september. De bedoeling is dat we het in stappen doen. Een paar dagen in Parijs, een paar in Bordeaux en dan door naar Madrid. Daarna vanaf Madrid door naar Barcelona/Girona, maar op dat stuk voorzie ik eigenlijk de minste problemen/planning aangezien dat geen internationale verbinding is.quote:
quote:Op zondag 5 mei 2013 21:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Die Fransen en Spanjaarden hebben alles behalve haast, nu hopen ze die dag-TGV's eind van dit jaar rijdend te hebben
quote:Op zondag 5 mei 2013 21:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mja, ik geloof dat je op die rechtstreekse naar Spanje dit jaar niet hoef te rekenen Laddermansteveel toelatingsheisa...
Is dat de hogesnelheidsverbinding tussen Frankrijk en Spanje aan de oostkust?quote:Op zondag 5 mei 2013 21:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat dus. Ze hopen begin 2014 inmiddels
Ga dan niet overal lopen verkondigen dat het rond mei 2013 gaat rijden
Nederland - Parijs = Thalys = 90 Dagen van te voren boeken als je het goedkoopste ticket wilquote:Op zondag 5 mei 2013 21:46 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Nee, maar het wordt waarschijnlijk ergens rond half/eind september. De bedoeling is dat we het in stappen doen. Een paar dagen in Parijs, een paar in Bordeaux en dan door naar Madrid. Daarna vanaf Madrid door naar Barcelona/Girona, maar op dat stuk voorzie ik eigenlijk de minste problemen/planning aangezien dat geen internationale verbinding is.
quote:Op zondag 5 mei 2013 21:55 schreef James1988 het volgende:
ticket het nummer van je paspoort of ander identiteitsbewijs opgeven, op de stations staan bagagescanners e.d.
Ja, ik weet niet, ik vind het ook een beetje typische berekeningquote:Op zondag 5 mei 2013 22:02 schreef James1988 het volgende:
HOT = Elipsos Trenhotel, een nachttrein. Er rijden ook dagtreinen voor zover ik weet.
Vanuit Perpignan rijdt er een stoptrein naar Port Bou, vanaf daar rijdt er 1x per 2 uur een stoptrein naar Barcelona Sants. Deze stopt ook in Figueras. Vanuit Figueras moet je met bus, taxi of te voet naar TAV-station Figueras Vilafant om over te stappen op Spaanse hogesnelheidstreinen.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet, ik vind het ook een beetje typische berekening
quote:Op zondag 5 mei 2013 21:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nederland - Parijs = Thalys = 90 Dagen van te voren boeken als je het goedkoopste ticket wil
Parijs - Bordeaux = 2 Keuzes
*Of de TGV = 90 dagen van te voren voor de goedkoopste tickets
*Of de lowcost TGV vanaf Marne la Vallee (vanaf 10 Euro) naar Bordeaux, ik weet niet of je Disney wilt aan den? Want dat zou dan een handige combi zijn.... Kies je daarvoor reken dan op reizen ala Ryanair maar dan per trein![]()
http://www.ouigo.com/fr
quote:En dan vanaf Bordeaux ziet het er verder wat eh.... lang uitMisschien dat andere daar meer kaas van gegeten hebben?
[ afbeelding ]
Nachttrein is in verband met kleintje ook uitgesloten. Vandaar ook het stappenplan van stad naar stad.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:02 schreef James1988 het volgende:
HOT = Elipsos Trenhotel, een nachttrein. Er rijden ook dagtreinen voor zover ik weet.
Geen idee, ik weet niet met wat voor persoon ik te maken heb heaquote:Op zondag 5 mei 2013 22:12 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik wil (o.a.) juist met de trein om in relatieve luxe te reizen(Naast het feit dat ik reizen met de trein gewoon erg prettig vind). Bovendien gaat er een kleintje mee, dus ik wil zo min mogelijk overstappen.
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:12 schreef MissMSX het volgende:
En ik ga nog liever onder de trein liggen dan dat ik naar Disney ga
Dat is de oostelijk optie. Via de westelijke route (Irun) is als je via Bordeaux wilt handiger.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanuit Perpignan rijdt er een stoptrein naar Port Bou, vanaf daar rijdt er 1x per 2 uur een stoptrein naar Barcelona Sants. Deze stopt ook in Figueras. Vanuit Figueras moet je met bus, taxi of te voet naar TAV-station Figueras Vilafant om over te stappen op Spaanse hogesnelheidstreinen.
Logischquote:Op zondag 5 mei 2013 22:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Geen idee, ik weet niet met wat voor persoon ik te maken heb heaStudent of Monacobewoner, dus ik doe alle opties
Ik ben er wel geweest hoor, en vond het leuk, maar zou het niet zo snel nog eens doenquote:[..]![]()
![]()
Je bent al een groot deel van de dag kwijt aan de reis om überhaupt in Spanje te komen:quote:Op zondag 5 mei 2013 22:12 schreef MissMSX het volgende:
Nachttrein is in verband met kleintje ook uitgesloten. Vandaar ook het stappenplan van stad naar stad.
Ik liep zelf ook al een beetje tegen het stuk Bordeaux-Madrid aan. Maar desnoods plannen we een extra 'stop'/overnachting in.
Iig hier de dienstregeling tussen Bordeaux en Spanjequote:Op zondag 5 mei 2013 22:18 schreef MissMSX het volgende:
Ik wil dus wel wat comfort, maar hoef niet per se eerste klas te reizen
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je bent al een groot deel van de dag kwijt aan de reis om überhaupt in Spanje te komen:
[ afbeelding ]
Ik heb niet gekeken naar verdere aansluitende treinen vanuit Figueras.
Wellicht is de Renfe Spain Pass interessant voor je reizen in Spanje. Hiermee koop je een aantal reizen al van tevoren, wat goedkoper kan zijn dan losse tickets. Zie www.renfe.com.
Edit: via Irun kan misschien handiger zijn, ja.
Drie uur ongeveer, als ik het goed begrijp?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Iig hier de dienstregeling tussen Bordeaux en Spanje
http://telechargement.ter(...)_13_tcm-11-67794.pdf
Voetnoot: Geldig tot van de zomer, maar iig voor een indruk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |