tweeenhalfquote:Op zondag 5 mei 2013 22:25 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Drie uur ongeveer, als ik het goed begrijp?
Nog zo'n ding, mijn Frans is abonimabel (). Over m'n Spaans maar niet te spreken
Daarentegen zal elke fransoos je begrijpen als je woorden als "abominable" bezigt, bij voorkeur zo nasaal mogelijkquote:Op zondag 5 mei 2013 22:25 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Drie uur ongeveer, als ik het goed begrijp?
Nog zo'n ding, mijn Frans is abonimabel (). Over m'n Spaans maar niet te spreken
Nog beterquote:
Hence thequote:Op zondag 5 mei 2013 22:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daarentegen zal elke fransoos je begrijpen als je woorden als "abominable" bezigt, bij voorkeur zo nasaal mogelijk.
Volgensmij gebruikt men eerder "affreux"quote:Op zondag 5 mei 2013 22:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daarentegen zal elke fransoos je begrijpen als je woorden als "abominable" bezigt, bij voorkeur zo nasaal mogelijk.
Graag gedaan!quote:Op zondag 5 mei 2013 22:23 schreef MissMSX het volgende:
[..]@ edit
Linkje van renfe heb ik bewaard. Altijd handig![]()
Dat is de iPad-versie van DB Navigator, één van de betere mobiele reisplanners. Er zijn ook versies voor iPhone en Android.quote:Wat is die app?
Maar dat is wel een "Leeglopende" nachttrein waarvoor je waarschijnlijk moet reserveren en meestal opstappen al niet meer toegestaan is...quote:Op zondag 5 mei 2013 22:31 schreef James1988 het volgende:
Als je wilt kun je eerder vertrekken uit Bordeaux (09:01), dan ben je eerder in Irun waardoor je eerder een aansluitende trein naar Madrid en/of Barcelona kunt pakken. Maar dan moet je wel vroeger je bed uit
Ohja, dat is ook weer zo...quote:Op zondag 5 mei 2013 22:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dat is wel een "Leeglopende" nachttrein waarvoor je waarschijnlijk moet reserveren en meestal opstappen al niet meer toegestaan is...
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Graag gedaan!
[..]
Dat is de iPad-versie van DB Navigator, één van de betere mobiele reisplanners. Er zijn ook versies voor iPhone en Android.
Ik ben nog even aan het kijken geweest, je zou bijvoorbeeld het volgende kunnen doen:
10:51 V Bordeaux -- TGV
13:21 A Irun
Naar Barcelona:
15:55 V Irun -- Alvia
22:09 A Barcelona-Sants
Naar Madrid:
14:50 V Irun -- Alvia
20:30 A Madrid Chamartin
Als je wilt kun je eerder vertrekken uit Bordeaux (09:01), dan ben je eerder in Irun waardoor je eerder een aansluitende trein naar Madrid en/of Barcelona kunt pakken. Maar dan moet je wel vroeger je bed uit
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dat is wel een "Leeglopende" nachttrein waarvoor je waarschijnlijk moet reserveren en meestal opstappen al niet meer toegestaan is...
Dan wordt het verplicht uitslapen voor de 'wekker'quote:
Ja, ik twijfel daar even over maar vorige keer werd op het stukje Cannes - Nice sochtends ook weer iedereen de trein uitgebonjourd (quote:
Mooiquote:Op zondag 5 mei 2013 22:36 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Eerder is geen probleem. De 'wekker' gaat meestal toch al vroeg
De app van DB is gebaseerd op het min-of-meer beroemde HAFAS (kom er maar in, Darkwing!), de apps van de meeste Europese spoorwegen (met uitzondering van NS en NS Hispeed) zijn hierop gebaseerd.quote:App > Van Deutsche Bahn, maar wel internationaal dus?
* MissMSX rent naar telefoon om te downloaden
Darkwing schudt ze voor jou uit zijn mouwquote:Op zondag 5 mei 2013 22:42 schreef MissMSX het volgende:
Nogmaals merci mensen. Ik ga nu naar bed en selchte fransgrappen verzinnen voor de volgende keer
"We vertrekken morgen maar we weten nog niet waar we heen willen"quote:Op zondag 5 mei 2013 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
nog iemand die geloof ik wat hulp nodig heeft: TRV / Interrailen Europa!! Spanje of oosteuropa
ik zeg: ze gaan goed voorbereid op padquote:Op zondag 5 mei 2013 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
"We vertrekken morgen maar we weten nog niet waar we heen willen"
Ibiza per treinquote:Op zondag 5 mei 2013 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
"We vertrekken morgen maar we weten nog niet waar we heen willen"
Ja, hier ben ik met de mededeling dat je toch gelijk had, je ma het met die nachtzug afleggen, wel reserveren.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Ik ga hem nog sterker maken JamesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Darkwing_Duck op 05-05-2013 23:01:08 ]
Hardop lachen bij 'Hou je bek' tegen je TomTomquote:
ha, ha, tweede keer ja, in Londen ook al, ze hebben hier ook een anonieme ov en lijkt op die van ons met geld opladen, poortjes en in-uitchecken etc. Losse kaartjes zijn bijna 2 keer zo duur.quote:
Als je laatste stop Girona is kan je met Transavia naar Rotterdam en Amsterdam vliegen, met Ryanair naar Eindhoven, Maastricht, Keulen, Charleroi en Weeze vliegen en met Jetair kan je op Brussel vliegen.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:03 schreef MissMSX het volgende:
[..]Precies naar dit soort handige hulpjes ben ik op zoek
Ik ben nu echt nog in de beginfase van de planning: ga ik eerst naar Madrid en dan naar Girona of juist andersom? En hoe ga ik terug naar Nederland? Trein of vliegtuig? Zelfde route of maak ik een rondje (als ik met de trein terug ga). Enz. Het idee is nu wel om eerst naar Madrid te gaan (via Bordeaux) en daarna naar Girona. Als ik van daaruit met de trein terug ga denk ik wel een rondje te willen maken, dus via Lyon-Parijs terug.
Maar het is fijn dat ik weet dat ik hier af en toe om advies kan vragen.
Vanuit Girona is de reis naar Nederland goed te doen. Vliegen is sneller, maar in de trein zie je wat meer, heb je meer comfort.quote:Op maandag 6 mei 2013 00:32 schreef J.B. het volgende:
[..]
Als je laatste stop Girona is kan je met Transavia naar Rotterdam en Amsterdam vliegen, met Ryanair naar Eindhoven, Maastricht, Keulen, Charleroi en Weeze vliegen en met Jetair kan je op Brussel vliegen.
1 2 3 4 5 6 7 8 | 09:44 V Girona AVE 3053 09:58 A Figueres Vilafant 10:20 V Figueres Vilafant TGV 9702 15:53 A Paris Gare de Lyon 17:25 V Paris Gare du Nord THA 9369 20:05 A Rotterdam Centraal |
Is gewoon een kameraad idd, ken ik van FOTquote:Op zondag 5 mei 2013 22:50 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hardop lachen bij 'Hou je bek' tegen je TomTom
Nu maar weer verder kijken.
Edit; Tof manDie andere gast is ook treinenfan of gewoon een kameraad oid?
Koetsiekoetsiekoetsiekoequote:
Nee man, ik ga echt niet naar die domme shit daar.quote:Op maandag 6 mei 2013 01:49 schreef James1988 het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die meegaan met de Afscheidsrit DD-AR die wordt georganiseerd door Spoorforum?
Er lopen inderdaad relatief weinig chicks rond in de spoorhobbywereldquote:Op maandag 6 mei 2013 01:52 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee man, ik ga echt niet naar die domme shit daar.
Vorige keer was er geen chickie te zien daar zo.
Wat?quote:Niemand maakte gains, en jack3d waren ze ook al vergeten.
Nee. geen enkele aanleiding toe ook.quote:Op maandag 6 mei 2013 01:49 schreef James1988 het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die meegaan met de Afscheidsrit DD-AR die wordt georganiseerd door Spoorforum?
Jack3dquote:Op maandag 6 mei 2013 01:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er lopen inderdaad relatief weinig chicks rond in de spoorhobbywereld
[..]
Wat?
ja ddm1 dat was het, raar dat ze op dat forum een foto van de ddm1 zetten ipv ddarquote:Op maandag 6 mei 2013 02:12 schreef James1988 het volgende:
De allereerste generatie dubbeldekkers, het DDM-1, zal op termijn inderdaad worden gesloopt. De achterliggende reden is dat de bakken te afwijkend zijn van de latere soortgenoten, waardoor het een dure operatie is om ze om te bouwen. In verband met hun leeftijd zijn ze toe aan een revisie, wat voor zo'n kleine serie erg duur is.
De bijbehorende locomotieven (serie 1800) zijn grotendeels al terzijde gesteld of verkocht. Het restant zal naar verwachting ook worden gesloopt, omdat ze niet meer nodig zijn.
Nee, ligt te dicht op voorziene wijziging in de gezinssituatie.quote:Op maandag 6 mei 2013 01:49 schreef James1988 het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die meegaan met de Afscheidsrit DD-AR die wordt georganiseerd door Spoorforum?
Ai, ga je scheiden?quote:Op maandag 6 mei 2013 08:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, ligt te dicht op voorziene wijziging in de gezinssituatie.
Een klein duveltje op komst?quote:Op maandag 6 mei 2013 08:53 schreef Duvel het volgende:
Da's een aparte reactie, die had ik niet verwacht. Nee, niet bepaald!
Tot zover de theorie. Nu heb je dus dat er hierdoor een tekort aan stoptreinmaterieel is ontstaan en de verbouwde versie daarom als stoptrein Zwolle-Utrecht rijdt.quote:Op maandag 6 mei 2013 02:05 schreef James1988 het volgende:
DD-AR wordt verbouwd tot DDZ / NID, en zal daarna worden ingezet in de intercitydienst.
Dat is geen foto van DDM1 maar van een combi DDAR met loc, die samenstelling gaat verdwijnen maar een deel van die bakken wordt (in tegenstelling tot DDM1) wél verbouwd tot DDZ. Die willen ze gaan gebruiken om vierdelige stammen te verlengen tot zesdelig.quote:Op maandag 6 mei 2013 02:18 schreef icloud het volgende:
[..]
ja ddm1 dat was het, raar dat ze op dat forum een foto van de ddm1 zetten ipv ddar
Inmiddels kun je ze niet meer met goed fatsoen inzetten, volgens mij is er echt minimaal onderhoud gepleegd. Doodzonde.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
DDM-1 was juist handig omdat het veel capaciteit biedt en hierdoor drukke spitstreinen voor haar rekening kon nemen, waardoor elders weer andere treinen versterkt konden worden.
bij de laatste reactivering was de minimale staat van onderhoud volgens mij al een probleem.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Inmiddels kun je ze niet meer met goed fatsoen inzetten, volgens mij is er echt minimaal onderhoud gepleegd. Doodzonde.
Dat las ik ook ja, gaten in de vloeren, dat soort spul.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij de laatste reactivering was de minimale staat van onderhoud volgens mij al een probleem.
TOF !quote:Op maandag 6 mei 2013 11:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog wat foto's van vorige week:
[ link | afbeelding ]
De twee maal per week rijdende afvoer van lege Papierwagens uit Maarssen rijdt inmiddels anno 2013 vast via de Brabantroute naar de Kijfhoek. Hierdoor was het op 29 april 2013 mogelijk trein 51000 met de enige nog overgebleven V100 in dienst van Captrain in het inmiddels zonnig geworden Zwijndrecht met aan de haak vijf gelede schuiffwandwagens op de foto te zetten.
[ link | afbeelding ]
Na de klik van de Captrain papiertrein in Zwijndrecht werd het steeds mooier weer en de wolken losten al snel op. Bij het verdwijnen van de laatste wolkjes passeerde wederom de gele 189 989 van RTB met de fraai gekleurde containertrein 51404 op 29 april 2013 bij Dordrecht Zuid op weg naar Blerick.
[ link | afbeelding ]
Zoals menigeen wel weet werk ik ondertussen niet meer voor Connexxion maar voor Arriva en ben ik drukdoende in het busvervoer van Arriva in Zuid Holland Zuid. Al relatief vaak heb ik gewerkt op de busstalling aan de Baakhoekweg op bedrijventerrein Staart, maar nog niet de kans gehad om de tweemaal daagse bediening van DuPont door DB Schenker vast te leggen. Op de heerlijk zonnige avond van 29 april was dit eindelijk wel het geval. Met een klein half uur vertraging arriveerde op maandagavond 29 april 2013 de 6432 "Hendrikus" van DB Schenker met de aanvoertrein 62022 voor DuPont vanaf Kijfhoek. Voordat de Baanhoekweg op industriegebied Staart overgestoken mag worden, moet eerst de radiolokfunctie aangezet worden. Beide rangeerders nemen vervolgens voorop plaats waarmee deze scene door twee fotografen vereeuwigd kon worden. Op de achtergrond de HVC afvalcentrale.
[ link | afbeelding ]
Hier zien we DBS 6432 als trein 62022 een flinke sleep ketelwagens het terrein van DuPont opduwen. De retourwagens stonden al wel klaar maar werden niet meegenomen.
[ link | afbeelding ]
Onder lastige lichtomstandigheden arriveren op 30 april 2013 keurig op tijd de DBS 6411 en 6414 te Tegelen met 27 beladen RBH Fals. Deze beladen cokestrein is onderweg van het in Wallonië gelegen Seraing naar Bremen Stahlwerk en zal in Venlo een lokwissel krijgen op een DBS 151'er. De trein moet hier in Tegelen enkele minuten wachten voor de kruising met de Veolia-trein naar Roermond, alvorens de weg naar Venlo te kunnen vervolgen.
[ link | afbeelding ]
De voor Husa Transportation rijdende en bestickerde 185 613 is op 30 april 2013 onderweg met de vertraagde ketelwagentrein vanuit het Ruhrgebiet naar Donauwörth en passeert hier het kortstondig zonnige station Rheinhausen Ost. Deze trein reed tot vorig jaar met een MWB ´Taurus´ maar Husa heeft dit vervoer overgenomen.
[ link | afbeelding ]
In Nederland worden de longrails door Locon afgeleverd in Crailoo. In het Ruhrgebiet ligt aan de goederenspoorlijn Duisburg-Düsseldorf het Schienenlager van voestalpine Rail Center Duisburg, waar DB Schenker met hoge regelmaat longrails aanlevert en afhaalt zodra er werkzaamheden aan het spoor zijn in de regio. Op 30 april 2013 was het stamlok 294 667 die zo'n longrailstrein het terrein opduwde terwijl de 185 377 met een fraaie bonte trein over de hoofdsporen tegelijkertijd de fotograaf passeerden.
Hoezo hebben die lui daar een mening over eigenlijk?quote:Op maandag 6 mei 2013 00:40 schreef James1988 het volgende:
loket van NS Hispeed* of NS Hispeed Telesales.
* Hou er rekening mee dat je te maken kunt krijgen met chagrijnige figuren die in de verste verte niet snappen waarom je met de trein naar Spanje wilt reizen
Omdat alles wat buiten de standaard reis valt te lastig voor hen isquote:Op maandag 6 mei 2013 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo hebben die lui daar een mening over eigenlijk?
Heel simpel, dat betekent meer werk voor ze.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo hebben die lui daar een mening over eigenlijk?
Wie gaat er nou voor standaard reizen, die je als het goed is uit de automaat kan trekken, naar het loket?quote:Op maandag 6 mei 2013 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Omdat alles wat buiten de standaard reis valt te lastig voor hen is
Wat een heerlijke service.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heel simpel, dat betekent meer werk voor ze.
Ik moest eergisteren gewijzigde tickets afhalen bij zo'n gare NSH-automaat op het station. Ik vul de boekingscode in, en krijg meteen een foutmelding en de boodschap "ga naar de balie". Ik doe dat, daar stond een of andere zure *** die (in verkapte woorden) mij de schuld gaf van de foutmelding en me eigenlijk volledig nieuwe tickets wilde verkopen. Pas nadat ik de situatie 2x had uitgelegd (en ze zelf ook nog eens bij de automaat keek) zag ze daarvan af, en printte ze de tickets vanaf haar computer. Tegen ¤ 5 servicekosten, uiteraard.![]()
Ik moet - zoals het nu lijkt - werken. Dus nee, tenzij ik ineens niet hoef te werken. Wat ik pas de vrijdag weetquote:Op maandag 6 mei 2013 01:49 schreef James1988 het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die meegaan met de Afscheidsrit DD-AR die wordt georganiseerd door Spoorforum?
Waar haalt ie de gegevens vandaan? Eigenlijk, want ie kom met -in het slechtste geval met heel veel lopen ook op 22 uitquote:Op maandag 6 mei 2013 13:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik had het aan Google Maps gevraagd, die ......
Ah oke, tofquote:Op maandag 6 mei 2013 01:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is gewoon een kameraad idd, ken ik van FOT
[..]
Koetsiekoetsiekoetsiekoe![]()
![]()
Overigens zijn ze nu wel zaken aan het testen:quote:Op maandag 6 mei 2013 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Omdat alles wat buiten de standaard reis valt te lastig voor hen is
twitter:
Die test lukt iig een stuk beter dan het testen van de dodoquote:Op maandag 6 mei 2013 15:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Overigens zijn ze nu wel zaken aan het testen:twitter:
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Darkwing schudt ze voor jou uit zijn mouw
cc'tje Rikus gedaan? Wat een kansloos hersenloos volk zit daar.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heel simpel, dat betekent meer werk voor ze.
Ik moest eergisteren gewijzigde tickets afhalen bij zo'n gare NSH-automaat op het station. Ik vul de boekingscode in, en krijg meteen een foutmelding en de boodschap "ga naar de balie". Ik doe dat, daar stond een of andere zure *** die (in verkapte woorden) mij de schuld gaf van de foutmelding en me eigenlijk volledig nieuwe tickets wilde verkopen. Pas nadat ik de situatie 2x had uitgelegd (en ze zelf ook nog eens bij de automaat keek) zag ze daarvan af, en printte ze de tickets vanaf haar computer. Tegen ¤ 5 servicekosten, uiteraard.![]()
Sinds wanneer is daar een stationsgebouwquote:Op maandag 6 mei 2013 17:10 schreef Fiorano het volgende:
Het stationsgebouw op Barneveld Noord bestaat uit zeecontainers. Is dit nieuw van prorail?
Sinds vorige week staat er een soort van karkas. Moet een wachtruimte, toilet en ooit ook nog een snackbar wordenquote:Op maandag 6 mei 2013 17:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Sinds wanneer is daar een stationsgebouw
Waarschijnlijk bij een van de tijdelijke stootjukken, ivvm werkzaamheden, kan volgens mij niet zoveel schade zijn.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:05 schreef greavy het volgende:
In de late uurtjes van de zaterdagavond is er te Heerlen een VIRM door het stootjuk geschoten. De schade is minimaal, maar moet wel voor herstel naar Haarlem.
Dat is raar want toen ik er vrijdag was, stonden de stootjuks bij perron 2 en 3, terwijl de intercity altijd volledig links staat(busstation) op perron 4 en de veolia en db via perron 1 worden geleid.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:27 schreef greavy het volgende:
Klopt, aan een perron is het gebeurd. OA de koppeling moet vervangen worden en er was één draaistel ontspoort.
Wat moet naar Haarlem? De schade of het treinstelquote:Op maandag 6 mei 2013 18:05 schreef greavy het volgende:
In de late uurtjes van de zaterdagavond is er te Heerlen een VIRM door het stootjuk geschoten. De schade is minimaal, maar moet wel voor herstel naar Haarlem.
Het treinstel met de schadequote:Op maandag 6 mei 2013 18:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Wat moet naar Haarlem? De schade of het treinstel
Lekker wijfquote:Op maandag 6 mei 2013 17:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er is een Boom omgetiefstraald in de buurt van Versailes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een stootjuk op het opstelterreinquote:Op maandag 6 mei 2013 18:32 schreef greavy het volgende:
Waar zal het dan gebeurd zijn? In mijn mail staat iets met afrangeren.
"Nadat de VIRM was binnengelopen, moest deze worden opgesteld op het opstelterrein. Hierbij is een stootjuk geraakt, en is het voorste draaistel uit de rails gelopen. Ook is de koppeling beschadigd geraakt."
Daarom zeg ik ook, aan het perron. De opstelsporen zijn voor zover ik weet allemaal doorgaand. Zal wel afwijkend spoor geweest zijn, dan.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:38 schreef icloud het volgende:
[..]
Een stootjuk op het opstelterrein![]()
![]()
volgens mij heeft het emplacement van heerlen geen stootjuks zover ik weet maar het zal wel kloppen anders zouden ze het jouw niet vertellen.
Ik tel drie treinkerende constructies op het opstelterrein. Twee richting Sittard en een richting Duitsland.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:38 schreef icloud het volgende:
[..]
Een stootjuk op het opstelterrein![]()
![]()
volgens mij heeft het emplacement van heerlen geen stootjuks zover ik weet maar het zal wel kloppen anders zouden ze het jouw niet vertellen.
Breda toevallig? Ik zou die ¤5,- dus ècht hebben geweigerd te betalen. Dat soort ICT-geklungel is jouw probleem niet, maar het probleem van NSH. Achterlijken.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heel simpel, dat betekent meer werk voor ze.
Ik moest eergisteren gewijzigde tickets afhalen bij zo'n gare NSH-automaat op het station. Ik vul de boekingscode in, en krijg meteen een foutmelding en de boodschap "ga naar de balie". Ik doe dat, daar stond een of andere zure *** die (in verkapte woorden) mij de schuld gaf van de foutmelding en me eigenlijk volledig nieuwe tickets wilde verkopen. Pas nadat ik de situatie 2x had uitgelegd (en ze zelf ook nog eens bij de automaat keek) zag ze daarvan af, en printte ze de tickets vanaf haar computer. Tegen ¤ 5 servicekosten, uiteraard.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |