Er zijn klapwisselsquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Misschien niet het Juiste topic maar, hoe lang blijft in tijdspanne of meters een wissel staan voor een tram?
Of gewoon tot de volgende tram?
Idix.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe heette dat poppetje ook alweer in je ava?
Dan ga ik nog eens op zoek voor Fles...
Oh, huh, wat stom. Dus de software is veranderd waardoor het niet meer accepteert dat je ROS 2e klasse hebt en Weekend Vrij 1e klasse, en als je dat via een omweg wel gedaan krijgt en het probeert te gebruiken, stopt je OVC te werken?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:02 schreef greavy het volgende:
Een permanente klassewissel is dus hetzelfde als het product Reizen op Saldo 1e klas laten vervangen door Reizen op Saldo 2e klas. Dat is dus bij mij al gebeurd, tot NS ging fucken met de software waardoor mijn OVC niet meer werkte. En nu wil NS het niet aanpassen "want dat mag niet".
quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En ik maar zoeken op Idefix![]()
[ afbeelding ]
Heb je al een Voordeelurenabonnement? Dan die lekker aanhouden, en Weekend Vrij op een nieuwe OV-chipkaart laten leveren. Doordeweeks je VDU gebruiken en in het weekend de tweede kaart met Weekend Vrijquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:24 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Oh, huh, wat stom. Dus de software is veranderd waardoor het niet meer accepteert dat je ROS 2e klasse hebt en Weekend Vrij 1e klasse, en als je dat via een omweg wel gedaan krijgt, stopt je OVC te werken?
Als ik van die actie gebruikmaak, wordt het dan maar 2e klas _0-
Ik heb een VDU ja, geldig tot ergens in september geloof ik. Inderdaad tot die datum waarschijnlijk de handigste oplossing. Jammer dat het mom "Eén kaart voor alle OV" dan niet meer opgaatquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heb je al een Voordeelurenabonnement? Dan die lekker aanhouden, en Weekend Vrij op een nieuwe OV-chipkaart laten leveren. Doordeweeks je VDU gebruiken en in het weekend de tweede kaart met Weekend Vrij
NS wil reizigers van het Voordeelurenabonnement af hebben, voor die ¤ 60 per jaar (¤ 5 per maand) reis je na 9:00 met 40% korting. Ook tijdens de avondspits, en dat scheelt NS dus geld. Ze hebben je liever op een duurder abonnement (zoals Altijd korting, ¤ 20 per maand) of een *Vrij-product zodat je buiten de spitsen gaat reizen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik heb een VDU ja, geldig tot ergens in september geloof ik. Inderdaad tot die datum waarschijnlijk de handigste oplossing. Jammer dat het mom "Eén kaart voor alle OV" dan niet meer opgaat
Enkele zijn er nogquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En Hoeveel verbidingen tussen Treinen tram en trein en metronetwerken liggen er nog in NL?
Is die op rotterdam zuid inmiddels al weg?
Ik heb ooit dit gepost, en dat klopt tegenwoordig nog.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
De vervoerders hebben zo'n lijst wel, maar die is niet openbaar. Het komt min of meer neer op het volgende (aflopend gesorteerd op prioriteit):
1) Altijd vrij
2) Studentenreisproduct
3) Dal vrij
4) Weekend vrij
5) Altijd korting
6) Reizen op Saldo
Ik kan mijn VDU niet verlengen, maar goed, september duurt nog wel even. Zien we dan verder.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS wil reizigers van het Voordeelurenabonnement af hebben, voor die ¤ 60 per jaar (¤ 5 per maand) reis je na 9:00 met 40% korting. Ook tijdens de avondspits, en dat scheelt NS dus geld. Ze hebben je liever op een duurder abonnement (zoals Altijd korting, ¤ 20 per maand) of een *Vrij-product zodat je buiten de spitsen gaat reizen.
Ik zou dat VDU lekker aanhouden, en Weekend Vrij op een tweede kaart aanschaffen. Dat heb ik vorige maand gedaan met het Dal Vrij-aanbod.
VDU wordt automatisch verlengd, als je OV-chipkaart minder dan een jaar geldig is krijg je een nieuwe toegestuurd.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik kan mijn VDU niet verlengen, maar goed, september duurt nog wel even. Zien we dan verder.
Graag gedaan.quote:Dank voor de hulp iig
Het betreft het VDU dat aangeboden werd aan oud-studenten. Volgens mij is me destijds verteld dat het voor één jaar was, zonder optie tot verlenging. Misschien is het wel onzin hoor, maar omdat ze je inderdaad op de nieuwe abonnementen willen hebben, ga ik er toch vanuit...quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
VDU wordt automatisch verlengd, als je OV-chipkaart minder dan een jaar geldig is krijg je een nieuwe toegestuurd.
dat dusquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:39 schreef greavy het volgende:
Dat abonnement heb ik ook van die oud-studenten, en die wordt automatisch weer met een jaar verlengd. Je moet alleen wel gaan betalen voor dat abonnement.
Todat je kaart technisch verloopt natuurlijkquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS wil reizigers van het Voordeelurenabonnement af hebben, voor die ¤ 60 per jaar (¤ 5 per maand) reis je na 9:00 met 40% korting. Ook tijdens de avondspits, en dat scheelt NS dus geld. Ze hebben je liever op een duurder abonnement (zoals Altijd korting, ¤ 20 per maand) of een *Vrij-product zodat je buiten de spitsen gaat reizen.
Ik zou dat VDU lekker aanhouden, en Weekend Vrij op een tweede kaart aanschaffen. Dat heb ik vorige maand gedaan met het Dal Vrij-aanbod.
Dan krijg je een nieuwe.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Todat je kaart technisch verloopt natuurlijk
Netjes: commercieel én maatschappelijk betrokken.quote:Door middel van tactischer optrekken en afremmen is het afgelopen jaar veel geld bespaard. Een deel van dat bedrag werd dus maandagmiddag overhandigd.
Sortering lijkt niet helemaal te kloppen, kwam ik dit weekeinde achter. Op de een of andere wijze heb ik Altijd Korting Jaar op mijn kaart staan. En daardoor had ik met de bus maar 20% korting in de week, ipv 40% met Studentkaart weekeinde.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
De vervoerders hebben zo'n lijst wel, maar die is niet openbaar. Het komt min of meer neer op het volgende (aflopend gesorteerd op prioriteit):
1) Altijd vrij
2) Studentenreisproduct
3) Dal vrij
4) Weekend vrij
5) Altijd korting
6) Reizen op Saldo
Daarnaast zijn er nog producten van andere vervoerders, zoals 'Altijd korting' dat alleen bij ArrivaGraag gedaan
quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:39 schreef greavy het volgende:
Dat abonnement heb ik ook van die oud-studenten, en die wordt automatisch weer met een jaar verlengd. Je moet alleen wel gaan betalen voor dat abonnement.
Ah, prima. Nogmaals dank, heren!quote:
Met dezelfde abbos die doorlopen?quote:
Ik vind een besparing van 5000 euro op jaarbasis eigenlijk maar vrij weinig. Met een dieselliterprijs van 1,44 komt dit neer op 200 ml dat elk stel dagelijks bespaart. 0,2 liter dus. Ik vraag me af hoeveel geld er werkelijk bespaard is.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Netjes: commercieel én maatschappelijk betrokken.
NS-abonnementen worden overgezet voor zover ik weet, producten van andere vervoerders en saldo moet je bij een balie regelen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Met dezelfde abbos die doorlopen?
Alleen als er een NS-product op staat.quote:Vraagje, ik heb toen Nederland uitging een persoonlijke kaart aan gevraagd,
Die is, dat is laatst hier nog neergepend, na 3 jaar postkantoren en terugsturen en andere ellende issie eindelijk op mn adresje aangekomen.
Nu Saldo 0
Abbos en prdukten ook 0
Kan ik hel over 2 jaar nog wel gratis een nieuwe krijgen?
Dat ROS zijn met 0 euro? Dus even een formaliteit regelen aan de automaat?quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS-abonnementen worden overgezet, producten van andere vervoerders en saldo moet je bij een balie regelen.
[..]
Alleen als er een NS-product op staat.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:08 schreef James1988 het volgende:
ROS telt niet, het moet een abonnement zijn.
Boete naar Frankrijk, doen ze dat?quote:
het product voordeelurenkaart is tot 2029 of 2031 geldig ofzo. De kaart zelf uiteraard nietquote:Op dinsdag 23 april 2013 22:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Mijn chipkaart is nog tot 2029 geldig volgens de Syntus palen... Op de kaart zelf staat echter 2017.
In elk geval: zo'n kaart is wel meer dan een jaar geldig hoor!
Minder dan 1,5 jaar nog en dat moet ik afscheid nemen van mijn rakker. Mis hem nu al!quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Mijn chipkaart is nog tot 2029 geldig volgens de Syntus palen... Op de kaart zelf staat echter 2017.
In elk geval: zo'n kaart is wel meer dan een jaar geldig hoor!
Wat een onzin...quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het product voordeelurenkaartdalvrij is tot 2029 of 2031 geldig ofzo. De kaart zelf uiteraard niet
hoef je niet iedere keer langs de automaat om je abonnement te verlengenquote:Op dinsdag 23 april 2013 22:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat een onzin...![]()
Noem mij 1 nuttige reden om de einddatum van het abbo verder in de toekomst te leggen dan de kunstmatige houdbaarheid van de kaart...
Andersom: de kaart verloopt eerder dan het abonnement.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoef je niet iedere keer langs de automaat om je abonnement te verlengen
Als zelfs jij dat doorhebt daar uit stokbrood-vreter-land is het wel erg mis jaquote:Op dinsdag 23 april 2013 22:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja ik heb de indruk dat jullie enorm langs elkaar heen aan het lullen zijn...![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als zelfs jij dat doorhebt daar uit stokbrood-vreter-land is het wel erg mis ja
quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, Deventer trek volle zalen![]()
dat klopt, maar een abonnement loopt over het algemeen niet tot precies de verloopdatum van de kaart. Door het wat verder in de toekomst te leggen vergroot je het klantgemak.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Andersom: de kaart verloopt eerder dan het abonnement.
Ik heb geen bier op, maar lees ik het goed? "Vergroot je het klantgemak?"quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat klopt, maar een abonnement loopt over het algemeen niet tot precies de verloopdatum van de kaart. Door het wat verder in de toekomst te leggen vergroot je het klantgemak.
Zet Fles een tray goed bier voor en hij neemt al niet meer deel aan de strijdquote:Op dinsdag 23 april 2013 22:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Euj! Zoek je ruzie!? Kom dan! Kom dan he! Dan zoek ik al m'n Deventer matties bij elkaar hoor!
![]()
jazeker. En het heeft ook nog een praktische reden: verlopen abonnementen geven onderweg veel ongemak en onbegrip. Door het op deze manier op te lossen bespaart de NS zichzelf veel werk en is de klant tevreden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb geen bier op, maar lees ik het goed? "Vergroot je het klantgemak?"
In de brief die ik vorige maand ontving stond "U hoeft niet langs de kaartautomaat, uw abonnement is automatisch verlengd."quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb geen bier op, maar lees ik het goed? "Vergroot je het klantgemak?"
Wat ga je doen, met boeken smijten?quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Euj! Zoek je ruzie!? Kom dan! Kom dan he! Dan zoek ik al m'n Deventer matties bij elkaar hoor!
![]()
Zit er ergens een clausule in je contract dat ze onder de VDU uitkunnen in 2029?quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
In de brief die ik vorige maand ontving stond "U hoeft niet langs de kaartautomaat, uw abonnement is automatisch verlengd."
De praktijkimplementatie daarvan is dus een einddatum in 2029
Nee, maar als NS wil stoppen met het aanbieden van een VDU dan kunnen ze dat doen. Een VDU-contract kan immers door beide partijen worden opgezegd.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zit er ergens een clausule in je contract dat ze onder de VDU uitkunnen in 2029?
quote:9.7 NS heeft het recht het Voordeelurenabonnement op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van zes maanden. Daarnaast heeft NS het recht om indien voortzetting van het abonnement door ingrijpend gewijzigde omstandigheden, in het bijzonder aangaande de verdergaande invoering van de OV-chipkaart, in redelijkheid niet meer van NS kan worden gevergd, het Voordeelurenabonnement op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden. Terugbetaling geschiedt volgens de berekening in artikel 9.5. Daarnaast heeft NS het recht om, indien u uw Voordeelurenabonnement niet op tijd betaalt, het Voordeelurenabonnement op te zeggen tegen het begin van uw onbetaalde abonnementsjaar
quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jazeker. En het heeft ook nog een praktische reden: verlopen abonnementen geven onderweg veel ongemak en onbegrip. Door het op deze manier op te lossen bespaart de NS zichzelf veel werk en is de klant tevreden.
Tofheid.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
In de brief die ik vorige maand ontving stond "U hoeft niet langs de kaartautomaat, uw abonnement is automatisch verlengd."
De praktijkimplementatie daarvan is dus een einddatum in 2029
Ik heb weleens een omhooggaande slagboom tegen mijn kin gehad en daardoor naar de tandarts gemoeten, omdat er een knappe vrouwelijke collega achterop de stoomtrein meeging...quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:45 schreef James1988 het volgende:
Man mist tram
Hoe kun je zo'n ding over het hoofd zien
quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:39 schreef greavy het volgende:
Dat abonnement heb ik ook van die oud-studenten, en die wordt automatisch weer met een jaar verlengd. Je moet alleen wel gaan betalen voor dat abonnement.
quote:
Helaas klopt het niet.. Vorige maand heb ik van NS bericht gehad dat mijn voordeelurenabonnement (studentenaanbod) binnenkort afloopt. Ik heb gemaild met de klantenservice maar deze is niet te verlengen. Alleen is er een aanbieding om dal-korting te nemen voor ¤25 of 29/jaar voor het eerste jaar.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:03 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
[..]
Ah, prima. Nogmaals dank, heren!
enquote:Op 18-04-2013 verloopt uw gratis 40% kortingskaart. We hopen dat u met veel plezier gebruik heeft gemaakt van dit abonnement en begroeten u graag nog regelmatig in de trein. Daarom hebben wij de volgende aanbieding voor u: een Dal Voordeel abonnement het eerste jaar voor slechts ¤ 25,- (i.p.v. ¤ 50,-).
Voordelen van Dal Voordeel
Met Dal Voordeel reist u extra voordelig met 40% korting op in de daluren en het weekend
(daluren: maandag t/m vrijdag voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur. In het weekend reist u de hele dag met 40% korting. Weekend: vrijdagavond 18.30 tot maandagochtend 4.00 uur)
Na het eerste contractjaar wordt dit abonnement automatisch verlengd en betaalt u de reguliere prijs.
quote:Hartelijk dank voor uw reactie. Graag beantwoord ik uw e-mail. U wilt graag meer informatie over uw Voordeelurenabonnement dat u heeft verkregen door het aanbod voor uitgestudeerden. Ik geef u de volgende informatie.
Uw aanbod voor uitgestudeerden gaf u recht op een jaar lang gratis het Voordeelurenabonnement. Dit is een eenjarig contract. Uw contract zal niet automatisch worden verlengd. Het Voordeelurenabonnement is helaas sinds augustus 2011 niet meer voor particulieren te verkrijgen en sinds 15 januari 2013 niet meer voor ex-studenten. Het Voordeelurenabonnement is uit ons assortiment gehaald. U kunt uw aanbod voor uitgestudeerden verlengen, echter dan ontvangt u het Dal Voordeel abonnement. Dit abonnement heeft andere voorwaarden en kost ¤ 50,00.
Ik vertrouw erop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij deze graag.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:45 schreef James1988 het volgende:
Man mist tram
Hoe kun je zo'n ding over het hoofd zien
quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb weleens een omhooggaande slagboom tegen mijn kin gehad en daardoor naar de tandarts gemoeten, omdat er een knappe vrouwelijke collega achterop de stoomtrein meeging...
Dus het is niet onmogelijk...![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:56 schreef b2py het volgende:
Toen ik vanmiddag naar het station liep ben ik twee keer vol tegen iemand opgelopen omdat ik met mijn gedachten ergens anders was
En waar staat dat dan?quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
op je strepen staan. Ze mogen het je niet weigeren, omdat je het product al gebruikt.
http://www.volkskrant.nl/(...)ruik-van-maken.dhtmlquote:Op dinsdag 23 april 2013 23:16 schreef Peter het volgende:
[..]
En waar staat dat dan?Dat ze je dan niet kunnen weigeren?
quote:Uw Voordeelurenabonnement
Het Voordeelurenabonnement is niet meer verkrijgbaar. Bent u al in het bezit van een Voordeelurenabonnement dan kunt u deze nog wel blijven verlengen.
Met een Voordeelurenabonnement krijgt u 40% korting op alle treinreizen in Nederland. Het abonnementsgeld is ¤ 60 per jaar.
en ik vraag me af of deze voorwaarde wel van toepassing kan zijnquote:9.7
NS heeft het recht het Voordeelurenabonnement op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van zes maanden. Daarnaast heeft NS het recht om indien voortzetting van het abonnement door ingrijpend gewijzigde omstandigheden, in het bijzonder aangaande de verdergaande invoering van de OV-chipkaart, in redelijkheid niet meer van NS kan worden gevergd, het Voordeelurenabonnement op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden. Terugbetaling geschiedt volgens de berekening in artikel 9.5. Daarnaast heeft NS het recht om, indien u uw Voordeelurenabonnement niet op tijd betaalt, het Voordeelurenabonnement op te zeggen tegen het begin van uw onbetaalde abonnementsjaar
Dit ga ik morgen eens proberen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:19 schreef toblorone het volgende:
Glenspey: je moet maar eens op cheaptickets of verwante sites kijken! eerst even googlen naar mooie vakanties, en kijken hoeveel het kost. doe dat na 2 of 3 dagen nog eens, en je ticketprijs zal gestegen zijn! (nu denken de meesten, minder stoelen, dus meer betalen). maar wacht! verwijder je cookies eens? en kijk daarna nog eens? haha! slimme gasten hoor
zij hebben niet opgezegd.. niet met 3 of 6 maanden opzegtermijn..quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
In de voorwaarden staat nog wel:
[..]
en ik vraag me af of deze voorwaarde wel van toepassing kan zijn
Alles om de burger te bestelenquote:Op dinsdag 23 april 2013 23:19 schreef toblorone het volgende:
Glenspey: je moet maar eens op cheaptickets of verwante sites kijken! eerst even googlen naar mooie vakanties, en kijken hoeveel het kost. doe dat na 2 of 3 dagen nog eens, en je ticketprijs zal gestegen zijn! (nu denken de meesten, minder stoelen, dus meer betalen). maar wacht! verwijder je cookies eens? en kijk daarna nog eens? haha! slimme gasten hoor
is niet eens het deel wat ik echt betwist, want zijn de omstandigheden plots ingrijpend gewijzigd? Ik denk het nietquote:Op dinsdag 23 april 2013 23:42 schreef Peter het volgende:
[..]
zij hebben niet opgezegd.. niet met 3 of 6 maanden opzegtermijn..
Heb ze maar gemaild met de verwijzing naar de site en de voorwaarden. Eens kijken hoe ze zullen reageren..
Zelfde bij het NS Jaarabonnement wat ik nu heb (zonder incheck verplichting), dat wordt straks een altijd vrij mét incheck verplichting. Dat product wordt ook geschrapt, zelfde laken en pakquote:Op dinsdag 23 april 2013 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
op je strepen staan. Ze mogen het je niet weigeren, omdat je het product al gebruikt.
Zijn ze wel creatief met oplossingen?quote:Op woensdag 24 april 2013 07:19 schreef Mirgeam het volgende:
Allemaal nieuwe treindienstleiders hier in Breda, schiet voor geen meter op
Haha, de foute ingesteldquote:Op woensdag 24 april 2013 09:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er werd in Deventer net omgeroepen dat de NS vandaag een oranjedienstregeling rijdt
Hmm, ik zit in een trein drieduizendzoveel en het rook net raarquote:Op woensdag 24 april 2013 09:43 schreef Mirgeam het volgende:
Of de machinist van trein drieduizendzoveel even wil stoppen, z'n trein staat in de hens
Drieduizend is de IC Den Helder-Nijmegen, dat zal wel VIRM zijn danquote:Op woensdag 24 april 2013 09:46 schreef JDude het volgende:
Zoeen nieuwe Sprinter? Dan zijn er vast wel wat passagiers aan boord die het even uit willen/moeten pissen.
Moah, kan ook de 3100 (Schiphol - Nijmegen), 3300 (Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp), 3400 (Hoorn - Haarlem), 3500 (Schiphol - Heerlen) zijnquote:Op woensdag 24 april 2013 10:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Drieduizend is de IC Den Helder-Nijmegen, dat zal wel VIRM zijn dan
De zoveelste ludieke naam voor "we klooien maar wat raak"?quote:Op woensdag 24 april 2013 09:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er werd in Deventer net omgeroepen dat de NS vandaag een oranjedienstregeling rijdt
Wat is dat "officieel" voor flauwekul eigenlijk johquote:Op woensdag 24 april 2013 10:43 schreef dennistd het volgende:
DDAR met loc staat officieel allemaal aan de kant sinds 8 april, maar wordt nu voor alles ingezet waar maar een tekort is..
Volledig te 'wijten' aan het vernieuwde veiligheidsregime rondom onderhoud wat 1 januari dit jaar van kracht werd.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:18 schreef DriekOplopers het volgende:
Opnieuw langdurige infrastoring, net als vrijdag en maandag:
http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Want? Voor deze reparatie moeten alle sporen op het baanvak uit dienst genomen worden? "omdat nieuwe regels"?quote:Op woensdag 24 april 2013 11:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Volledig te 'wijten' aan het vernieuwde veiligheidsregime rondom onderhoud wat 1 januari dit jaar van kracht werd.
Ook met wissels kan je niet meer om een storing heenrijden. Of nou jah, kan wel maar dan kan de storing niet verholpen worden.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:18 schreef DriekOplopers het volgende:
Opnieuw langdurige infrastoring, net als vrijdag en maandag:
http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Als jij aan het binnenbeen moet werken zal het nevenspoor ook buitendienst moeten. Was vorig jaar nog niet het geval maar dit jaar dus wel.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Want? Voor deze reparatie moeten alle sporen op het baanvak uit dienst genomen worden? "omdat nieuwe regels"?
OK. Maar dat komt dus enkel door nieuwe regels en niet door technische onuitvoerbaarheid begrijp ik.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Als jij aan het binnenbeen moet werken zal het nevenspoor ook buitendienst moeten. Was vorig jaar nog niet het geval maar dit jaar dus wel.
Mensen zijn wel belangrijk, in dit geval de veiligheid van de mannen die het zware werk verrichten.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OK. Maar dat komt dus enkel door nieuwe regels en niet door technische onuitvoerbaarheid begrijp ik.
Dus: Regels zijn weer eens belangrijker dan mensen. Sterker nog: Als mensen er nog niet genoeg last van hebben, passen we lekker de regels aan. Hmm hmm. Goed bezig
Ik denk dat de regels er zijn omdat iemand zo nodig iets moest moderniseren. Net zoals de ridiculiteit dat geïsoleerde ladders niet meer gebruikt mogen worden.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:40 schreef Duvel het volgende:
De regels zijn er om de mensen te beschermen.
Want die gingen vorig jaar met de oude regels bij bosjes dood of zo?quote:Op woensdag 24 april 2013 11:40 schreef Duvel het volgende:
De regels zijn er om de mensen te beschermen.
Sinds wanneer? En voor procesaannemers gold toch altijd een uitzondering?quote:Op woensdag 24 april 2013 11:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik denk dat de regels er zijn omdat iemand zo nodig iets moest moderniseren. Net zoals de ridiculiteit dat geïsoleerde ladders niet meer gebruikt mogen worden.
weet niet of de machinist die vandaag naar Roodeschool moest daar zo blij mee moet zijn, want hij loopt nu het bekijken van mooie studentes misquote:Op woensdag 24 april 2013 12:13 schreef greavy het volgende:
DB Schenker Onnen, Almelo en Amersfoort staken vandaag ook.
quote:Op woensdag 24 april 2013 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of de machinist die vandaag naar Roodeschool moest daar zo blij mee moet zijn, want hij loopt nu het bekijken van mooie studentes mis
spotplekje is de Moesstraat in Groningen waar bovenop de onderdoorgang voor een rood sein gewacht wordt
quote:Mededeling NMBS naar aanleiding van verstrijken deadline voor AnsaldoBreda
Op woensdag 24 april verliep de periode van drie maanden die NMBS aan AnsaldoBreda had verleend om de V250-treinstellen op het gewenste kwaliteitsniveau te brengen. NMBS zal nu de door de Italiaanse producent geleverde informatie intern evalueren - in nauwe samenspraak met haar Nederlandse collega's van NS. Deze evaluatie wordt daarop gebundeld in een situatierapport dat samen met een aanbeveling tot beslissing aan de Raad van bestuur van NMBS zal worden voorgelegd.
Ter herinnering, NMBS en NS Hispeed namen op 17 januari Fyra uit de dienst omwille van forse schade aan enkele stellen als gevolg van het zware winterweer. NMBS gaf daarop AnsaldoBreda drie maanden de tijd - op straffe van ontbinding van het contract - om de drie door NMBS aan te kopen treinstellen op het gewenste kwaliteitsniveau te brengen, zoals voorzien in het contract.
neuhquote:Op woensdag 24 april 2013 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
PSM komt straks wel met een uitgebreide fotoserie "Mooie studentes voor de rooie aan de Moesstraat". Mag je van alles bij bedenken natuurlijk
Ja maar zonder rooie moes danquote:Op woensdag 24 april 2013 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh
Kan dan beter elders in de stad gaan spotten
Nou ja, laat ik het dan zo zeggen: ze worden niet meer ingezet volgens de materieelplanningquote:Op woensdag 24 april 2013 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dat "officieel" voor flauwekul eigenlijk joh
Dat zeg ik niet!quote:Op woensdag 24 april 2013 12:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat begreep ik in de zomer van iemand! Maar schijnbaar heb ik het fout :herp:
Lekker scherp weer...quote:Op woensdag 24 april 2013 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat ligt op de Veluwe.
Weesp is wat dichterbij jouw trein
Dat zegt nog niets tegenwoordig.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat ligt op de Veluwe.
Weesp is wat dichterbij jouw trein
En een sein, kom op, EENTJEquote:Op woensdag 24 april 2013 13:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Er is weinig "rondom" bij Wezep. Behalve bomen.
ik vind het wel wat teleurstellend. Had meer van de Belgen verwachtquote:
het zou al eerder gebeuren, maar het perron in Meppel moest nog opgehoogd wordenquote:Op woensdag 24 april 2013 15:31 schreef greavy het volgende:
Vanaf aanstaande maandag gaan de Sprinters tussen Leeuwarden en Wolvega in de spits al doorrijden naar Meppel. Dacht dat dat pas later ging gebeuren.
jup. Het eilandperron is geen serieuze optie, omdat dit de treindienst belemmertquote:
Lachenquote:Op woensdag 24 april 2013 15:59 schreef bork het volgende:
Zaterdag op schattenjacht? De DB heeft een schat ter waarde van 1.250 Euro verstopt in het Roergebied.
Schatzjäger aufgepasst! DB Regio NRW hat einen Schatz im Wert von 1.250 Euro im Ruhrgebiet versteckt. Am Samstag, den 27. April, können Sie sich auf die abenteuerliche Suche begeben und mithilfe einer Schatzkarte und der Lösung von kniffligen Rätselaufgaben den Weg zum Goldschatz finden.
Los geht’s an einem der drei Hauptbahnhöfe in Essen, Dortmund und Düsseldorf. Sichern Sie sich noch schnell einen Platz: www.bahn.de/bahnschatz. Anmeldeschluss ist morgen!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Dat zou toch best kunnen als je de stoptrein uit Leeuwarden in Meppel aan de stoptrein Groningen-Zwolle koppelt?quote:Op woensdag 24 april 2013 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. Het eilandperron is geen serieuze optie, omdat dit de treindienst belemmert
moet je in Zwolle wel even 10 bakken kwijt kunnen in de spitsquote:Op woensdag 24 april 2013 16:08 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat zou toch best kunnen als je de stoptrein uit Leeuwarden in Meppel aan de stoptrein Groningen-Zwolle koppelt?
Mag het er eentje minder zijn? Dan pas het gewoon op spoor 14. Dan heb je 6 bakken stoptrein naar Groningen + een drietje naar Leeuwarden.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moet je in Zwolle wel even 10 bakken kwijt kunnen in de spits
Ik ook. Ga eens de Kusttram in Belgenland bekijken. Met de Excuus-Benelux naar Brussel, en dan de IR-trein naar De Panne. Paar uur later uit Knokke naar Brussel en weer de Excuus-Benelux naar Nederland.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben met K-dag altijd het land uit. Dit jaar even verminderd optimaal getimed, maar het idee is hetzelfde
ICM komt bijna nooit in Amsterdam, en die kans voor VIRM is veel groter. Oid.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:49 schreef ArnosL het volgende:
Waarom zijn die speciale treinen altijd VIRM's? Vanwege de ruimte op ooghoogte die niet in gebruik is door ruiten?
Om greavy te pesten natuurlijk!quote:Op woensdag 24 april 2013 18:49 schreef ArnosL het volgende:
Waarom zijn die speciale treinen altijd VIRM's? Vanwege de ruimte op ooghoogte die niet in gebruik is door ruiten?
http://www.studentenreisp(...)0declaratie?&id=1807quote:Op woensdag 24 april 2013 18:52 schreef Etsu het volgende:
Ik heb een vraagje.
Vandaag reed ik vanuit Groningen naar Rotterdam centraal en ik was vergeten in te checken (heel dom natuurlijk, had eerst geld op gezet maar niet ingecheckt![]()
). Tussen Assen en Zwolle boete gekregen, ¤59,60.
Ik heb weekendOV, dus kon vandaag met korting rijden. Maar op boete staat een vol tarief, zal ongetwijfeld kloppen.
Aangezien het mijn eerste keer is, wil ik het declareren (mag 1x per jaar), maar ik wil weten hoeveel ik terug krijg. Iedereen zegt wat anders. Wie weet het?
Het declareren met vergeten abonnement geldt alleen als je een vol-tarief kaartje hebt gekocht uit de automaat.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:52 schreef Etsu het volgende:
Ik heb een vraagje.
Vandaag reed ik vanuit Groningen naar Rotterdam centraal en ik was vergeten in te checken (heel dom natuurlijk, had eerst geld op gezet maar niet ingecheckt![]()
). Tussen Assen en Zwolle boete gekregen, ¤59,60.
Ik heb weekendOV, dus kon vandaag met korting rijden. Maar op boete staat een vol tarief, zal ongetwijfeld kloppen.
Aangezien het mijn eerste keer is, wil ik het declareren (mag 1x per jaar), maar ik wil weten hoeveel ik terug krijg. Iedereen zegt wat anders. Wie weet het?
De boetes vanuit het OM zijn hoger inderdaad. In de trein wordt er nog steeds ¤35 gehanteerd, ook bij andere vervoerders.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:55 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.studentenreisp(...)0declaratie?&id=1807
Je zal sowieso 60% van de reis Groningen - Zwolle moeten betalen, dus die met korting. Mogelijk dat je de rest terug krijgt. Wel bijzonder bedrag trouwens, ik dacht dat de zwartrij boetes tegenwoordig op ¤70 lagen bovenop het treinkaartje.
Tja, wat moet je anders als je de havenspoorlijn op wil?quote:Op woensdag 24 april 2013 16:09 schreef greavy het volgende:
De gereserveerde omroep voor zaterdagochtend op Rotterdam Centraal door de NVBS:
Dames en heren, de NVBS-Excursietrein vertrekt om 9 uur 44 van spoor 1B. Deze trein is alleen met een speciaal kaartje te betreden.
NVBS heeft wel de mooiste koninginnedagrit bedacht
Met DBS 6400 + SSN-rijtuigenBenieuwd wat van volk wij meekrijgen, ik mag/moet deurwacht spelen.
Lees "voldoet aan de minimumeisen die wij stellen, zoals volnorm".quote:Op woensdag 24 april 2013 19:22 schreef DriekOplopers het volgende:
De NS schrijft in het Besluit BUP 2014 aan het LOCOV: “Wij zijn het volledig met u eens dat het streven de materieelinzet beter aan te laten sluiten bij de reizigersstromen niet ten koste mag gaan van het product dat de reiziger geboden wordt.”
*onbedaarlijk in de lach schiet*
Zie verder:
http://www.locov.nl/actue(...)stregeling_2014.aspx
En Virm komt in alle hoeken van het land, dus volledig terecht dat het een Virm is.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:23 schreef Frenk3nstein het volgende:
Even over het feit dat alle speciale uitvoeringen altijd virm zijn, lijkt mij omdat het in de ogen van de NS (naar het publiek toe in ieder geval) het 'topmaterieel' is; "Het meest nieuwe, comfortabele, moderne ic-materieel" of iets in die richting.
quote:EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:klachten
EVA zegt:We doen alles om onze klanten tevreden te houden maar ik begrijp dat u een klacht heeft?
U zegt:de trein is te vol
EVA zegt:Ik heb er even moeite mee. We doen alles om onze klanten tevreden te houden maar ik begrijp dat u een klacht heeft?
U zegt:ja
EVA zegt:Wilt u de klacht per e-mail indienen?
U zegt:ja
EVA zegt:Kunt u dan eerst in twee à drie woorden het onderwerp van uw klacht omschrijven?
U zegt:trein te vol
EVA zegt:Prima, dat staat genoteerd. Ik zal u eerst om enkele persoonsgegevens vragen. Vervolgens kunt u uw vraag of opmerking formuleren. Wat zijn uw voorletters en achternaam?
U zegt: [mijn naam]
EVA zegt:Hier weet ik helaas niets over. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
U zegt:stomme kut
EVA zegt:Hier weet ik helaas niets over. Sorry, maar ik kom er echt niet uit. Ik raad u dan ook aan om alsnog contact op te nemen met de klantenservice. Wilt u dat?
Fyraquote:Op woensdag 24 april 2013 19:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tja, wat moet je anders als je de havenspoorlijn op wil?
Ik ken geen museummaterieel met ERTMS hoor
ik weet niet of ik er om moet lachen of om moet huilen. De reiziger is weer eens de dupe van de beperkte capaciteitquote:Op woensdag 24 april 2013 19:22 schreef DriekOplopers het volgende:
De NS schrijft in het Besluit BUP 2014 aan het LOCOV: “Wij zijn het volledig met u eens dat het streven de materieelinzet beter aan te laten sluiten bij de reizigersstromen niet ten koste mag gaan van het product dat de reiziger geboden wordt.”
*onbedaarlijk in de lach schiet*
Zie verder:
http://www.locov.nl/actue(...)stregeling_2014.aspx
De trein naar Enkhuizen, de trein naar het Noorden/Oosten, vaak ICM.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:51 schreef b2py het volgende:
[..]
ICM komt bijna nooit in Amsterdam, en die kans voor VIRM is veel groter. Oid.
Geen idee eigenlijk. Ze hebben overigens de nieuwe stickers gewoon over de oude oranje geplakt.
Planmatig alleen icm in Enkhuizen - Amersfoort. En die is zelfs nog deels VIRM.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
De trein naar Enkhuizen, de trein naar het Noorden/Oosten, vaak ICM.
Oh ja, duidelijk gevalletje van "bijna nooit".quote:Op woensdag 24 april 2013 19:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Planmatig alleen icm in Enkhuizen - Amersfoort. En die is zelfs nog deels VIRM.
't Zijn echt eikels, alle treinen worden alleen maar korter, want tja: er zijn nog steeds vrije plekken.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:22 schreef DriekOplopers het volgende:
De NS schrijft in het Besluit BUP 2014 aan het LOCOV: “Wij zijn het volledig met u eens dat het streven de materieelinzet beter aan te laten sluiten bij de reizigersstromen niet ten koste mag gaan van het product dat de reiziger geboden wordt.”
*onbedaarlijk in de lach schiet*
Zie verder:
http://www.locov.nl/actue(...)stregeling_2014.aspx
Laat ff weten hoe het af looptquote:Op woensdag 24 april 2013 19:00 schreef Etsu het volgende:
Oké, helder. Ik vul zo'n declaratieformulier gewoon in, dan zie ik 't wel.
ns@mailuk.custhelp.comquote:Op woensdag 24 april 2013 19:31 schreef Anno1982 het volgende:
Ik weet niet of ik nog mee mag doen met de Eva bashing, maar ik probeer dus een klacht in te dienen. Kan dat ook per mail, want ik wordt hier niet veel gelukkiger van:
[..]
Het enige wat je daarbij kan denken is "Zeg dat nogeens en luister goed naar jezelf".quote:Op woensdag 24 april 2013 19:22 schreef DriekOplopers het volgende:
De NS schrijft in het Besluit BUP 2014 aan het LOCOV: “Wij zijn het volledig met u eens dat het streven de materieelinzet beter aan te laten sluiten bij de reizigersstromen niet ten koste mag gaan van het product dat de reiziger geboden wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag miste ik mijn bus, en dat gaf me de tijd om ff vlug wat kiekjes te trekke, van de teringzooi die een dubbele OuiGo trein geeft op station Marne la Vallee - Parcs Disneyland
De ingang is hier op de gecombineerde rol trap/trap met guitig infotafeltje ervoor, met achterin bovenin een bord in OuiGo style
Nog even snel een foto van de trap, deze maakte ik snel, omdat er een een paar bijna van de roltrap aflazerde, de rij was dusdanig aangegroeid dat er bovenaan geen plek meer was. Neem even het reclamebord links in beeld op voor je orientatie ten opzichte van de volgende foto
Die gaat namelijk op deze foto verder, de rij loopt achter dit reclamebord door, en dus zie je linkboven het vol staan, maar wie goed kijkt zie dat er linkonder ook een deel van het station volgestampt is met een stop en GoPenaltyOnderin beeld de bewuste trein
![]()
Nog een plaatje van dichtbij, dat zie er dus zo uit... Aan de liftkoker net onder de witte camera, onderste bordje: Daar staat "Disney Express" wat de bagageafhandeling is naar de hotels. Die is dus een paar keer per dag onbereikbaar![]()
Station is er dus totaal niet op gebouwd, hoop dat dit met de nieuwbouw van het station opgelost gaat worden...wat een zooitje
![]()
Is dit niet gewoon zodat Wilma nóg een keer aan de Tweede Kamer kan zeggen dat de NS zich niet heeft gerealiseerd dat deze opmerking op meerdere manieren opgevat kon worden en dat ze hebben toegezegd aan hun communicatie te werken.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het enige wat je daarbij kan denken is "Zeg dat nogeens en luister goed naar jezelf".
Want dit is wauwelkoek op Grootmoeders Wijze. ECHT om te huilen.
Wilma danst als een willoos espeblad naar de pijpen van NS, met alle winden mee.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Is dit niet gewoon zodat Wilma nóg een keer aan de Tweede Kamer kan zeggen dat de NS zich niet heeft gerealiseerd dat deze opmerking op meerdere manieren opgevat kon worden en dat ze hebben toegezegd aan hun communicatie te werken.
quote:Op woensdag 24 april 2013 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk, in Nederland worden stations gewoon gesloten als ze teveel gebruikt worden. Of op z'n minst overgeslagen. Kijk naar Amsterdam RAI, kijk naar Zaandam, kijk naar Hoorn Kersenboogerd![]()
Kenne die kutfraanse nog wa van leeruh
Je moet minstens 30 minuten voor vertrek aanwezig zijn op het perron. Kom je later aankakken, dan mag je de trein niet meer in.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:22 schreef WhiteJoker het volgende:
Hoe moet ik die stop & go penalty eigenlijk zien? Wordt je dan verplicht een uur de trein uit gezet?
Ah zo, maar dat is toch ook zo bij Eurostar? Marne-la-Vallée is dus het beginpunt van de trein? Die is er klaarblijkelijk niet op gebouwd.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je moet minstens 30 minuten voor vertrek aanwezig zijn op het perron. Kom je later aankakken, dan mag je de trein niet meer in.
Bij Eurostar is dat vanwege het security-theater. Reis je in business premium (of hoe de eerste klas daar ook heet) dan is 10 minuten van tevoren voldoende.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:27 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ah zo, maar dat is toch ook zo bij Eurostar?
Ouigo begint inderdaad in Marne-la-Vallée, zodat de trein sneller op de LGV is en dus meer kilometers kan maken op een dag. Het station is er zo te zien inderdaad niet op berekendquote:Marne-la-Vallée is dus het beginpunt van de trein? Die is er klaarblijkelijk niet op gebouwd.
Het punt is, ze laten mensen op de galerijen wachten. Eurostar werkt in principe hetzelfde, maar heeft een wachtruimte die blijkbaar niet geleend mag worden.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij Eurostar is dat vanwege het security-theater. Reis je in business premium (of hoe de eerste klas daar ook heet) dan is 10 minuten van tevoren voldoende.
[..]
Ouigo begint inderdaad in Marne-la-Vallée, zodat de trein sneller op de LGV is en dus meer kilometers kan maken op een dag. Het station is er zo te zien inderdaad niet op berekend
Er zou maar eens iemand achter kunnen blijven en daarna, zonder controle, op een Eurostar stappen... dan heb je de poppen aan het dansen in Engeland.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het punt is, ze laten mensen op de galerijen wachten. Eurostar werkt in principe hetzelfde, maar heeft een wachtruimte die blijkbaar niet geleend mag worden.
Die moet eens een keer instorten, kijken wat er dan gebeurtquote:Op woensdag 24 april 2013 21:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het punt is, ze laten mensen op de galerijen wachten.
True, maar ddt gebeurt dus een paar keer per dag, en dat belast de rest van het station ook.want de ruimtes die gebruik worden om te stauwen, daar kunnen geen gewone mensen slenteren enzoquote:Op woensdag 24 april 2013 21:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zou maar eens iemand achter kunnen blijven en daarna, zonder controle, op een Eurostar stappen... dan heb je de poppen aan het dansen in Engeland.
quote:Op woensdag 24 april 2013 21:37 schreef James1988 het volgende:
Maar Ouigo is dus wel redelijk populair als ik het zo eens aanhoor? Misschien moet NS Hispeed dan maar eens beginnen met FyrGo: van Hoofddorp naar Antwerpen-Luchtbal voor een tientje.
Nederlanders kennende wordt dat een succesquote:Op woensdag 24 april 2013 21:37 schreef James1988 het volgende:
Maar Ouigo is dus wel redelijk populair als ik het zo eens aanhoor? Misschien moet NS Hispeed dan maar eens beginnen met FyrGo: van Hoofddorp naar Antwerpen-Luchtbal voor een tientje.
Nou ja als de afstand die wel afgelegd wordt, voldoende veel groter is dan de afstand die niet afgelegd wordt.. Hoofddorp - Schaerbeek of zo? Best kansrijk denk ik.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nederlanders kennende wordt dat een succes
Dat red ik net niet met keren zegmaarquote:
quote:Op woensdag 24 april 2013 21:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mag jij me vertellen wat er hier wel stopt....
http://goo.gl/maps/w2zyx
Mischien dat er weer zo een , als-je-hier-instapt-mag-je-er-daar-niet-uit-regel is...quote:Op woensdag 24 april 2013 21:57 schreef James1988 het volgende:
Het lijkt erop dat er zo nu en dan een TER rijdt vanaf Valence TGV naar Valence Ville... maar dat lijkt de reisplanner niet te snappen.
zo ver was ik ook jaquote:Op woensdag 24 april 2013 21:57 schreef James1988 het volgende:
Het lijkt erop dat er zo nu en dan een TER rijdt vanaf Valence TGV naar Valence Ville... maar dat lijkt de reisplanner niet te snappen.
WTF! Ik krijg echt ineens SNCF Radio op die site. Nee, da's lekker...quote:Op woensdag 24 april 2013 21:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mischien dat er weer zo een , als-je-hier-instapt-mag-je-er-daar-niet-uit-regel is...
quote:
Maar op die sncf site staan er wel treinen tussen, met die radioquote:Op woensdag 24 april 2013 22:02 schreef James1988 het volgende:
DB BAHN geeft me alleen maar bussen, SNCF Direct zegt "geen verbindingen", SNCF Voyages (TGV Europe) zegt eveneens "Nein non", en toen ik het nog eens probeerde bij SNCF Direct kreeg ik een reisadvies voor Valencia, Spanje.
Iets zegt me dat er geen treinverbinding tussen Valence TGV en Valence Ville is...
En dan leuk met tram 6 naar de stad.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:37 schreef James1988 het volgende:
Maar Ouigo is dus wel redelijk populair als ik het zo eens aanhoor? Misschien moet NS Hispeed dan maar eens beginnen met FyrGo: van Hoofddorp naar Antwerpen-Luchtbal voor een tientje.
Ja, thx je hebt gelijk echt ook precies dit jaarquote:Op woensdag 24 april 2013 22:05 schreef eti het volgende:
Dicht wegens elektrificatiewerkzaamheden dus.
Ik heb "maar" 3 uur met half uur stop en go penalty, dus meer dan even een bordje knallen zit er niet inquote:Op woensdag 24 april 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
Hangt van de werkzaamheden af, denk ik. Het neerzetten van de steunpilaren kan overdag, het afmaken van de portalen 's nachts. Voor het ophangen van draden is buiten dienst wel handig, denk ik.
Maargoed, 20 minuten in een bus is nog niet het einde van de wereld. Het zou erger zijn als het normaal 15 minuten met de trein is en nu anderhalf uur bussen
Ja, treinen spotten is er niet bij hequote:Op woensdag 24 april 2013 22:19 schreef James1988 het volgende:
Je hebt dus anderhalf uur om wat in Valence Ville te gaan doen.
Bier drinken bijvoorbeeld.
Foto's maken ook leuk. Blijft Provence, mooi gebiedquote:Op woensdag 24 april 2013 22:19 schreef James1988 het volgende:
Je hebt dus anderhalf uur om wat in Valence Ville te gaan doen.
Bier drinken bijvoorbeeld.
je hebt het jezelf aangedaanquote:Op woensdag 24 april 2013 22:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, treinen spotten is er niet bij he![]()
Verdomme, waarom heb ik dit soort dingen nu aan mn reet hangen...
Ik wou gewoon de Ouigo uitproberen om jullie het daarna aan of af te raden, in de middeleeuwen had je tenslotte ook voorproeversquote:
Ja die gingen allemaal dood en zo toch?quote:Op woensdag 24 april 2013 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik wou gewoon de Ouigo uitproberen om jullie het daarna aan of af te raden, in de middeleeuwen had je tenslotte ook voorproevers
Jij twijfelt dus aan de veiligheid van ouigo! Dat staat vastquote:Op woensdag 24 april 2013 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja die gingen allemaal dood en zo toch?
quote:Op woensdag 24 april 2013 22:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jij twijfelt dus aan de veiligheid van ouigo! Dat staat vast
Volgens mij niet, laatste lijntje was Dordt - Geldermalsen... 1992.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Als ze iets in Nederland elektrisch gaan maken, moet dat dan ook een jaar dicht?
Vrijwel alle werkzaamheden voor bovenleiding dienen in buitendienstgesteld spoor te gebeuren. Inclusief neerzetten van de fundering en palen voor de bovenleiding. Alleen onderstations kan bij indienstzijnd spoor.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
Hangt van de werkzaamheden af, denk ik. Het neerzetten van de steunpilaren kan overdag, het afmaken van de portalen 's nachts. Voor het ophangen van draden is buiten dienst wel handig, denk ik.
Maargoed, 20 minuten in een bus is nog niet het einde van de wereld. Het zou erger zijn als het normaal 15 minuten met de trein is en nu anderhalf uur bussen
Dat was zo'n beetje het jaar dat ik mijn SOV kreeg. Okt 1991 dan. Het is in mijn "leven" nooit gebeurd dat een spoorlijn eerst als diesel bestond en nu geëlectrificeerdquote:Op woensdag 24 april 2013 22:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij niet, laatste lijntje was Dordt - Geldermalsen... 1992.
Misschien dat je het toch nog mee gaat maken, de provincie Overijssel wil Zwolle - Almelo elektrificeren.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was zo'n beetje het jaar dat ik mijn SOV kreeg. Okt 1991 dan. Het is in mijn "leven" nooit gebeurd dat een spoorlijn eerst als diesel bestond en nu geëlectrificeerd
Ja idd. Maaslijn kan ook niet echt lang meer duren toch?quote:Op woensdag 24 april 2013 22:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien dat je het toch nog mee gaat maken, de provincie Overijssel wil Zwolle - Almelo elektrificeren.
En ik zie het er nog wel van komen dat meer diesellijntjes volgenquote:Op woensdag 24 april 2013 22:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien dat je het toch nog mee gaat maken, de provincie Overijssel wil Zwolle - Almelo elektrificeren.
1974. (Hoorn - Enkhuizen)quote:Op woensdag 24 april 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja idd. Maaslijn kan ook niet echt lang meer duren toch?
Zaandam - Hoorn - Enkhuizen is ook pas eind jaren 80 geëlectrificeeerd toch?
Eerst de Maaslijn en dan komt misschien niet meteen Leeuwarden - Groningen. Ik zie eerder Groningen - Roodeschool (ivm Cargo) of het stuk naar Veendam/Leer gebeurenquote:Op woensdag 24 april 2013 22:52 schreef James1988 het volgende:
Maaslijn en Leeuwarden - Groningen zullen als eerste worden geëlektrificeerd, denk ik.
je hangt er gewoon een ander powerpack inquote:Op woensdag 24 april 2013 23:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Leeuwarden - Groningen lijkt me echt nutteloos als je niet meteen de rest van Friesland / Groningen ook mee neemt... Wat voor materieel moet er dan rijden, op alleen dat lijntje?
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieelquote:Op woensdag 24 april 2013 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je hangt er gewoon een ander powerpack in
Integreren in HRNquote:Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieel
Je kan een ringlijn intercity maken met alleen een stop op buitenpost. Zwolle Groningen Buitenpost Leeuwarden Zwolle ofzoquote:Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieel
Weg met de intercity Zwolle - Leeuwarden! Dan kunnen al die spoorbruggen langer open! Reis maar met de intercity die via Groningen gaat!quote:
Dat zou wel kunnen als je Zwolle - Leeuwarden en Zwolle - Groningen integraal gaat aanbesteden met Groningen - Leeuwarden.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je kan een ringlijn intercity maken met alleen een stop op buitenpost. Zwolle Groningen Buitenpost Leeuwarden Zwolle ofzo
slepen zolang het dieseleiland niet opgeheven is of nog enkele diensten met diesel uitvoerenquote:Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieel
Zijn daar plannen voor ? dat spul is toch nog niets zo oud (begin jaren 90)quote:Op woensdag 24 april 2013 20:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Station is er dus totaal niet op gebouwd, hoop dat dit met de nieuwbouw van het station opgelost gaat worden...wat een zooitje
Ja, Google Earth linkje met nieuwbouw plek en voorbereiding is hierboven gepostquote:Op woensdag 24 april 2013 23:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zijn daar plannen voor ? dat spul is toch nog niets zo oud (begin jaren 90)
Staat al sinds 1952 in de elektrificatieplannen... De reden dat Zaandam - Enkhuizen geëlektrificeerd werd, lag mede in het aan het einde van de levensduur zijn van een groot deel van het dieselpark. Dat gold ook voor Zwolle - Emmen (uitfaseren rode DE2'tjes). Voor Dordt - Geldermalsen gold dat men dit als backup-baanvak wilde hebben bij stremmingen. Dat is nu niet meer mogelijk omdat de lijn ramvol zit met reizigerstreinen.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja idd. Maaslijn kan ook niet echt lang meer duren toch?
quote:Ik heb even wat rondgevraagd naar de technische haalbaarheid. Er is een proefrit gereden met een VIRM op de Hanzelijn (voor de opening) die ze over de 180 km/h geprobeerd hebben te jagen. Dat is wel gelukt, maat net boven de 180 hielden de downchopper modules er mee op wegens te grote warmte-ontwikkeling. Volgens mij los je dat niet op met 25 kV. Dan zul je meer moeten aanpassen.
Shit godver nooit aan gedacht. Bouw je een lijn met 12 stations, voor de leuk weetjewel. Wat denk je?quote:Op woensdag 24 april 2013 23:13 schreef Duvel het volgende:
Voor Dordt - Geldermalsen gold dat men dit als backup-baanvak wilde hebben bij stremmingen. Dat is nu niet meer mogelijk omdat de lijn ramvol zit met reizigerstreinen.
quote:Op woensdag 24 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Shit godver nooit aan gedacht. Bouw je een lijn met 12 stations, voor de leuk weetjewel. Wat denk je?
GAAN ER TREINEN OP RIJDENWat denken ze wel daar
Neukers
![]()
Start al op om 08:12 op Den Haag Centraal naar Amsterdam C via Haarlem. Keert daar op bovenstaande trein naar Dordrecht.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:18 schreef b2py het volgende:
Morgen start de koningstrein in Amsterdam C, V. 09:12 richting Dordrecht en zal dan in die omloop blijven hangen, ook richting Den Haag C vanaf Amsterdam. Ook vrijdag daar en zaterdag/zondag in de treinen Den Haag - Utrecht en Utrecht - Leiden.
In de tijd van de elektrificatie reed er een stinkend Mat '64je op en neer...quote:Op woensdag 24 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Shit godver nooit aan gedacht. Bouw je een lijn met 12 stations, voor de leuk weetjewel. Wat denk je?
GAAN ER TREINEN OP RIJDENWat denken ze wel daar
Neukers
![]()
I hear youquote:Op woensdag 24 april 2013 23:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
In de tijd van de elektrificatie reed er een stinkend Mat '64je op en neer...
Best een optie om die trein morgen eens te vangen vanaf Dordrecht voor mij, tussen 10:40 en 10:50 op Dordrecht dusquote:Op woensdag 24 april 2013 23:18 schreef b2py het volgende:
Morgen start de koningstrein in Amsterdam C, V. 09:12 richting Dordrecht en zal dan in die omloop blijven hangen, ook richting Den Haag C vanaf Amsterdam. Ook vrijdag daar en zaterdag/zondag in de treinen Den Haag - Utrecht en Utrecht - Leiden.
quote:Op woensdag 24 april 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Bombardier is weer eens wat aan het testen in Velím:
[ afbeelding ]
Op de foto: een Traxx-locomotief van de derde generatie, met daarnaast twee Traxx P160 AC2 bestemd voor DB Fernverkehr. De Traxxen voor DB Fernverkehr zullen samen met nieuwe dubbeldeksrijtuigen worden ingezet in de intercitydienst.
Bron foto: Facebook Railcolor
We waren toch helden Fles?quote:
Liev Lintjequote:Op woensdag 24 april 2013 23:52 schreef bork het volgende:
Regionalbahn trifft Ozeanriese wer weiß, wo in Deutschland diese ungewöhnliche Begegnung möglich ist?
[ afbeelding ]
Who, waar, where?
Niet spieken op FB
Oh nee dat is niet bij de Müngstener in de buurt. Dan weet ik het nietquote:Op donderdag 25 april 2013 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
zal wel ergens bij Hamburg zijn of zo?
Er schijnt ook een irritant reclamespotje bij te horen. Mocht ie ergens online staan, dan houd ik me aanbevolenquote:
http://t.co/MaxQ7gVVYiquote:Op donderdag 25 april 2013 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er schijnt ook een irritant reclamespotje bij te horen. Mocht ie ergens online staan, dan houd ik me aanbevolen
op 538 was de suggestie om bij de overwegen een aftelklok te plaatsen, net zoals bij sommige verkeerslichten gebeurt. Is wel een goed idee eigenlijkquote:
Ja die bel ringelt echt best lang doorquote:Op donderdag 25 april 2013 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er schijnt ook een irritant reclamespotje bij te horen. Mocht ie ergens online staan, dan houd ik me aanbevolen
met als risico dat ie terugtelt, er dan ook eens een trein aan de andere kant komt en dat "het dichtzijn" opeens verlengd moet wordenquote:Op donderdag 25 april 2013 09:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op 538 was de suggestie om bij de overwegen een aftelklok te plaatsen, net zoals bij sommige verkeerslichten gebeurt. Is wel een goed idee eigenlijk
klopt, dat is nadeel, maar voor een aantal overwegen zou het best een optie kunnen zijnquote:Op donderdag 25 april 2013 09:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
met als risico dat ie terugtelt, er dan ook eens een trein aan de andere kant komt en dat "het dichtzijn" opeens verlengd moet worden
Je zegt een aantal overwegen, je bedoelt natuurlijk overwegen zoals bijvoorbeeld een hoekse lijn waar een beperkt aantal treinen met een bepaalde cadans voorbij komen. Maar overal kan een trein moeten remmen, langzaam rijden en dergelijken en lijn inziens wekt het dan gevaarlijk gedrag in de hand.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, dat is nadeel, maar voor een aantal overwegen zou het best een optie kunnen zijn
Misschien met het nog te rijden aantal meters tot de overweg plus snelheid?quote:Op donderdag 25 april 2013 10:05 schreef Peterselieman het volgende:
het is iig het overwegen waard om iets te doen met aftelklokken.
Andere optie is om bij stations waar vrijwel direct erna een overweg ligt te werken met een aftelklok, zodat de trein op het moment dat de teller op 0 staat direct zou moeten kunnen vertrekken. Is met de proef van het spoorboekloos rijden in Geldermalsen voor de sprinters al eens uitgetest.
Zegmaar, dat de neus van de trein de weg de overweg raakt op het moment dat de boom 1 sec horizontaal isquote:Op donderdag 25 april 2013 10:12 schreef James1988 het volgende:
Movares (of was het een ander bureau) heeft een tijdje terug een systeem gepresenteerd dat ervoor moet zorgen dat overwegen minder lang dicht zijn, door rekening te houden met de snelheid van de trein e.d.
hangt van de overweg af. Bij een aantal is het idd behoorlijk krap, terwijl bij anderen de bomen al erg vroeg dichtliggenquote:Op donderdag 25 april 2013 10:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Hmm, ik vind dat overwegen tegenwoordig al best laat dichtgaan. Vroeger was de marge veel groter volgens mij.
Iemand van de Nederlandse Spoorwegen kwam ooit bij ons op de modelspoorvereniging vertellen dat de spoorbomen op zijn laatst 15 seconden voordat de trein komt gesloten horen te zijn. Dat was voor de splitsing.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hangt van de overweg af. Bij een aantal is het idd behoorlijk krap, terwijl bij anderen de bomen al erg vroeg dichtliggen
Waar is je "Selfie"?quote:Op donderdag 25 april 2013 10:31 schreef _serial_ het volgende:
In het wild gespot op Den Haag HS om 10:03 de koningstrein, wel achter een normale VIRM helaas
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met s@cialcoupé
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Conclusie: Alle overwegen moeten worden opgeheven.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:32 schreef KnightSolaire het volgende:
Zonder spoorbomen kun je wel sneller door nadat de trein gepasseerd is (vanaf 3:08):
Helaas komen daar natuurlijk weer heel andere veiligheidsproblemen bij kijken.
in delen van Twente zijn ze daar al behoorlijk ver mee zag ik laatstquote:Op donderdag 25 april 2013 10:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Conclusie: Alle overwegen moeten worden opgeheven.
op de RER C en D bestaan gewoon nog een aantal onbewaakte looppaden hequote:Op donderdag 25 april 2013 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in delen van Twente zijn ze daar al behoorlijk ver mee zag ik laatst
Helaas beetje tijd te kort, speciaal even naar HS gelopen om de picjes te makenquote:
Thx voor het delenquote:Op donderdag 25 april 2013 10:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Helaas beetje tijd te kort, speciaal even naar HS gelopen om de picjes te maken
Spoorbezetting, Spoorbezetting+rijweginstelling. Dat zijn de mogelijkheden om een overweg te sluiten. Vaak opent deze wanneer een trein de zogenaamde "middensectie" vrijrijdt. De middensectie is beveiligingstechnisch het stuk waar de overweg in zit die speciaal kort is gemaakt voor de overweg.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:45 schreef Doc__Zenith het volgende:
Hoe zit dat met de huidige overwegen, die tellen iets in bezettingen/assen ofzo? Wanneer besluiten die dingen de bomen omhoog te gooien?
Als je het 'zoekgebied' van een overweg groter maakt, kan je dan niet sneller die bomen weer optakelen? Tenzij er nog een trein komt, die detecteer je dan (eerder). Kan je daar ook mooi dat wachtlicht aan koppelen. Op enkelspoors baanvakken kan dat sowieso sneller?
Okquote:Op donderdag 25 april 2013 11:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja nou en? Dat is toch prima te lopen? Doe ik vrij regelmatig.
Het is inderdaad een prutstukje.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja nou en? Dat is toch prima te lopen? Doe ik vrij regelmatig.
Dat staat er wel.quote:
Preciesquote:Op donderdag 25 april 2013 11:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Looproute OF stadsvervoer tram/metro.
welkom in Nederlandquote:Op donderdag 25 april 2013 11:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De toon ook weer op de website van het GVB![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |