abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 april 2013 @ 22:11:29 #201
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125699104
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:05 schreef eti het volgende:
Dicht wegens elektrificatiewerkzaamheden dus.
Ja, thx je hebt gelijk echt ook precies dit jaar -O-

Bedankt voor t meekijken allemaal iig, die wikipediapagina had ik nog niet eerder gezien. Hieronder nog even de "treintijden" :')

http://telechargement.ter(...)_V3_tcm-31-19864.pdf
http://telechargement.ter(...)_V3_tcm-31-19845.pdf
  woensdag 24 april 2013 @ 22:13:25 #202
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125699276
Als ze iets in Nederland elektrisch gaan maken, moet dat dan ook een jaar dicht?
  woensdag 24 april 2013 @ 22:14:47 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125699372
Hangt van de werkzaamheden af, denk ik. Het neerzetten van de steunpilaren kan overdag, het afmaken van de portalen 's nachts. Voor het ophangen van draden is buiten dienst wel handig, denk ik.

Maargoed, 20 minuten in een bus is nog niet het einde van de wereld. Het zou erger zijn als het normaal 15 minuten met de trein is en nu anderhalf uur bussen :')
  woensdag 24 april 2013 @ 22:17:47 #204
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125699558
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
Hangt van de werkzaamheden af, denk ik. Het neerzetten van de steunpilaren kan overdag, het afmaken van de portalen 's nachts. Voor het ophangen van draden is buiten dienst wel handig, denk ik.

Maargoed, 20 minuten in een bus is nog niet het einde van de wereld. Het zou erger zijn als het normaal 15 minuten met de trein is en nu anderhalf uur bussen :')
Ik heb "maar" 3 uur met half uur stop en go penalty, dus meer dan even een bordje knallen zit er niet in }:|
  woensdag 24 april 2013 @ 22:19:33 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125699687
Je hebt dus anderhalf uur om wat in Valence Ville te gaan doen.

Bier drinken bijvoorbeeld.

:+
  woensdag 24 april 2013 @ 22:20:40 #206
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125699760
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:19 schreef James1988 het volgende:
Je hebt dus anderhalf uur om wat in Valence Ville te gaan doen.

Bier drinken bijvoorbeeld.

:+
Ja, treinen spotten is er niet bij he :')

Verdomme, waarom heb ik dit soort dingen nu aan mn reet hangen... :s)
  woensdag 24 april 2013 @ 22:20:58 #207
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125699785
Ach, volgende keer beter.
  woensdag 24 april 2013 @ 22:22:28 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125699873
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:19 schreef James1988 het volgende:
Je hebt dus anderhalf uur om wat in Valence Ville te gaan doen.

Bier drinken bijvoorbeeld.

:+
Foto's maken ook leuk. Blijft Provence, mooi gebied O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 april 2013 @ 22:22:45 #209
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125699889
Volgende maand ook: Bboordjes knallen in Monaco *O* (Een dag later dan Valences op een neer, dont'ask) Eindelijk de waardecouponnen van James in Alcohol omzetten :+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 april 2013 @ 22:22:54 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125699901
quote:
6s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja, treinen spotten is er niet bij he :')

Verdomme, waarom heb ik dit soort dingen nu aan mn reet hangen... :s)
je hebt het jezelf aangedaan _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 april 2013 @ 22:25:34 #211
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125700096
quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je hebt het jezelf aangedaan _O-
Ik wou gewoon de Ouigo uitproberen om jullie het daarna aan of af te raden, in de middeleeuwen had je tenslotte ook voorproevers :(
  woensdag 24 april 2013 @ 22:27:36 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125700199
quote:
6s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik wou gewoon de Ouigo uitproberen om jullie het daarna aan of af te raden, in de middeleeuwen had je tenslotte ook voorproevers :(
Ja die gingen allemaal dood en zo toch? O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 april 2013 @ 22:29:18 #213
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125700318
quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja die gingen allemaal dood en zo toch? O+
Jij twijfelt dus aan de veiligheid van ouigo! Dat staat vast

De vraag is, aan de treinen, of de draagconstructie van de wachtrijen :')
  woensdag 24 april 2013 @ 22:40:51 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125701082
quote:
6s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Jij twijfelt dus aan de veiligheid van ouigo! Dat staat vast
:D jij concludeert wel erg enthousiast he :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 april 2013 @ 22:46:01 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125701413
quote:
6s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Als ze iets in Nederland elektrisch gaan maken, moet dat dan ook een jaar dicht?
Volgens mij niet, laatste lijntje was Dordt - Geldermalsen... 1992.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_125701605
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
Hangt van de werkzaamheden af, denk ik. Het neerzetten van de steunpilaren kan overdag, het afmaken van de portalen 's nachts. Voor het ophangen van draden is buiten dienst wel handig, denk ik.

Maargoed, 20 minuten in een bus is nog niet het einde van de wereld. Het zou erger zijn als het normaal 15 minuten met de trein is en nu anderhalf uur bussen :')
Vrijwel alle werkzaamheden voor bovenleiding dienen in buitendienstgesteld spoor te gebeuren. Inclusief neerzetten van de fundering en palen voor de bovenleiding. Alleen onderstations kan bij indienstzijnd spoor.
  woensdag 24 april 2013 @ 22:49:17 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125701619
quote:
2s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij niet, laatste lijntje was Dordt - Geldermalsen... 1992.
Dat was zo'n beetje het jaar dat ik mijn SOV kreeg. Okt 1991 dan. Het is in mijn "leven" nooit gebeurd dat een spoorlijn eerst als diesel bestond en nu geëlectrificeerd :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 april 2013 @ 22:50:28 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125701686
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was zo'n beetje het jaar dat ik mijn SOV kreeg. Okt 1991 dan. Het is in mijn "leven" nooit gebeurd dat een spoorlijn eerst als diesel bestond en nu geëlectrificeerd :N
Misschien dat je het toch nog mee gaat maken, de provincie Overijssel wil Zwolle - Almelo elektrificeren.
  woensdag 24 april 2013 @ 22:51:31 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125701747
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Misschien dat je het toch nog mee gaat maken, de provincie Overijssel wil Zwolle - Almelo elektrificeren.
Ja idd. Maaslijn kan ook niet echt lang meer duren toch?

Zaandam - Hoorn - Enkhuizen is ook pas eind jaren 80 geëlectrificeeerd toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 april 2013 @ 22:51:57 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125701777
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Misschien dat je het toch nog mee gaat maken, de provincie Overijssel wil Zwolle - Almelo elektrificeren.
En ik zie het er nog wel van komen dat meer diesellijntjes volgen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 april 2013 @ 22:52:43 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125701825
Maaslijn en Leeuwarden - Groningen zullen als eerste worden geëlektrificeerd, denk ik.
pi_125701845
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja idd. Maaslijn kan ook niet echt lang meer duren toch?

Zaandam - Hoorn - Enkhuizen is ook pas eind jaren 80 geëlectrificeeerd toch?
1974. (Hoorn - Enkhuizen)
  woensdag 24 april 2013 @ 22:53:34 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125701874
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:53 schreef b2py het volgende:

[..]

1974. (Hoorn - Enkhuizen)
Ow :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125701921
quote:
11s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ow :@
Wel Zaandam - Enkhuizen trouwens geëlektrificeerd in 1974. Foutje ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 april 2013 @ 22:58:18 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125702166
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:52 schreef James1988 het volgende:
Maaslijn en Leeuwarden - Groningen zullen als eerste worden geëlektrificeerd, denk ik.
Eerst de Maaslijn en dan komt misschien niet meteen Leeuwarden - Groningen. Ik zie eerder Groningen - Roodeschool (ivm Cargo) of het stuk naar Veendam/Leer gebeuren

Je wilt namelijk geen dieseleilanden overhouden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125702291
Leeuwarden - Groningen lijkt me echt nutteloos als je niet meteen de rest van Friesland / Groningen ook mee neemt... Wat voor materieel moet er dan rijden, op alleen dat lijntje?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 april 2013 @ 23:01:11 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125702356
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Leeuwarden - Groningen lijkt me echt nutteloos als je niet meteen de rest van Friesland / Groningen ook mee neemt... Wat voor materieel moet er dan rijden, op alleen dat lijntje?
je hangt er gewoon een ander powerpack in ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125702375
Zwolle - Wierden wordt vermoed ik als enige geëlektrificeerd.
pi_125702437
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je hangt er gewoon een ander powerpack in ;)
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieel :)
pi_125702457
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieel :)
Integreren in HRN ;)
  woensdag 24 april 2013 @ 23:03:22 #231
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125702485
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieel :)
Je kan een ringlijn intercity maken met alleen een stop op buitenpost. Zwolle Groningen Buitenpost Leeuwarden Zwolle ofzo
pi_125702500
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Integreren in HRN ;)
Weg met de intercity Zwolle - Leeuwarden! Dan kunnen al die spoorbruggen langer open! Reis maar met de intercity die via Groningen gaat! >:)
pi_125702545
quote:
6s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Je kan een ringlijn intercity maken met alleen een stop op buitenpost. Zwolle Groningen Buitenpost Leeuwarden Zwolle ofzo
Dat zou wel kunnen als je Zwolle - Leeuwarden en Zwolle - Groningen integraal gaat aanbesteden met Groningen - Leeuwarden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 april 2013 @ 23:05:42 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125702629
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieel :)
slepen zolang het dieseleiland niet opgeheven is of nog enkele diensten met diesel uitvoeren :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 april 2013 @ 23:06:45 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125702694
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Integreren in HRN ;)
gebeurt sowieso wel: concessie HRN :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125702718
quote:
6s.gif Op woensdag 24 april 2013 20:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Station is er dus totaal niet op gebouwd 8)7 , hoop dat dit met de nieuwbouw van het station opgelost gaat worden...wat een zooitje :|W
Zijn daar plannen voor ? dat spul is toch nog niets zo oud (begin jaren 90)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 24 april 2013 @ 23:10:54 #237
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125702927
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Zijn daar plannen voor ? dat spul is toch nog niets zo oud (begin jaren 90)
Ja, Google Earth linkje met nieuwbouw plek en voorbereiding is hierboven gepost
  woensdag 24 april 2013 @ 23:13:54 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125703144
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja idd. Maaslijn kan ook niet echt lang meer duren toch?
Staat al sinds 1952 in de elektrificatieplannen... De reden dat Zaandam - Enkhuizen geëlektrificeerd werd, lag mede in het aan het einde van de levensduur zijn van een groot deel van het dieselpark. Dat gold ook voor Zwolle - Emmen (uitfaseren rode DE2'tjes). Voor Dordt - Geldermalsen gold dat men dit als backup-baanvak wilde hebben bij stremmingen. Dat is nu niet meer mogelijk omdat de lijn ramvol zit met reizigerstreinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 april 2013 @ 23:18:15 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125703432
elektrificeren kan alleen als de regionale overheden het voortouw nemen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125703466
Morgen start de koningstrein in Amsterdam C, V. 09:12 richting Dordrecht en zal dan in die omloop blijven hangen, ook richting Den Haag C vanaf Amsterdam. Ook vrijdag daar en zaterdag/zondag in de treinen Den Haag - Utrecht en Utrecht - Leiden.
  woensdag 24 april 2013 @ 23:22:32 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125703640
De ICK-rijtuigen zijn van Lage Zwaluwe naar Roosendaal overgebracht, ze zijn aardig onder handen genomen tijdens hun verblijf:


Een Somda'er heeft wat nagevraagd over aanpassingen aan VIRM voor 25 kV en 200 km/h:
quote:
Ik heb even wat rondgevraagd naar de technische haalbaarheid. Er is een proefrit gereden met een VIRM op de Hanzelijn (voor de opening) die ze over de 180 km/h geprobeerd hebben te jagen. Dat is wel gelukt, maat net boven de 180 hielden de downchopper modules er mee op wegens te grote warmte-ontwikkeling. Volgens mij los je dat niet op met 25 kV. Dan zul je meer moeten aanpassen.
  woensdag 24 april 2013 @ 23:22:41 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125703651
quote:
2s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:13 schreef Duvel het volgende:
Voor Dordt - Geldermalsen gold dat men dit als backup-baanvak wilde hebben bij stremmingen. Dat is nu niet meer mogelijk omdat de lijn ramvol zit met reizigerstreinen.
Shit godver nooit aan gedacht. Bouw je een lijn met 12 stations, voor de leuk weetjewel. Wat denk je?

GAAN ER TREINEN OP RIJDEN :( Wat denken ze wel daar :{w Neukers :{w :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125703674
quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Shit godver nooit aan gedacht. Bouw je een lijn met 12 stations, voor de leuk weetjewel. Wat denk je?

GAAN ER TREINEN OP RIJDEN :( Wat denken ze wel daar :{w Neukers :{w :(
_O-
pi_125703733
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:18 schreef b2py het volgende:
Morgen start de koningstrein in Amsterdam C, V. 09:12 richting Dordrecht en zal dan in die omloop blijven hangen, ook richting Den Haag C vanaf Amsterdam. Ook vrijdag daar en zaterdag/zondag in de treinen Den Haag - Utrecht en Utrecht - Leiden.
Start al op om 08:12 op Den Haag Centraal naar Amsterdam C via Haarlem. Keert daar op bovenstaande trein naar Dordrecht.

[ Bericht 100% gewijzigd door b2py op 24-04-2013 23:30:31 ]
  woensdag 24 april 2013 @ 23:28:55 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125703937
quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Shit godver nooit aan gedacht. Bouw je een lijn met 12 stations, voor de leuk weetjewel. Wat denk je?

GAAN ER TREINEN OP RIJDEN :( Wat denken ze wel daar :{w Neukers :{w :(
In de tijd van de elektrificatie reed er een stinkend Mat '64je op en neer...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 24 april 2013 @ 23:31:04 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125704046
quote:
2s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

In de tijd van de elektrificatie reed er een stinkend Mat '64je op en neer...
I hear you O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125704109
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:18 schreef b2py het volgende:
Morgen start de koningstrein in Amsterdam C, V. 09:12 richting Dordrecht en zal dan in die omloop blijven hangen, ook richting Den Haag C vanaf Amsterdam. Ook vrijdag daar en zaterdag/zondag in de treinen Den Haag - Utrecht en Utrecht - Leiden.
Best een optie om die trein morgen eens te vangen vanaf Dordrecht voor mij, tussen 10:40 en 10:50 op Dordrecht dus
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 24 april 2013 @ 23:48:05 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125704802
Bombardier is weer eens wat aan het testen in Velím:


Op de foto: een Traxx-locomotief van de derde generatie, met daarnaast twee Traxx P160 AC2 bestemd voor DB Fernverkehr. De Traxxen voor DB Fernverkehr zullen samen met nieuwe dubbeldeksrijtuigen worden ingezet in de intercitydienst.

Bron foto: Facebook Railcolor
  woensdag 24 april 2013 @ 23:49:21 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125704855
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Bombardier is weer eens wat aan het testen in Velím:
[ afbeelding ]

Op de foto: een Traxx-locomotief van de derde generatie, met daarnaast twee Traxx P160 AC2 bestemd voor DB Fernverkehr. De Traxxen voor DB Fernverkehr zullen samen met nieuwe dubbeldeksrijtuigen worden ingezet in de intercitydienst.

Bron foto: Facebook Railcolor
:{w

het betreft een niet opvallende inzet :{w :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 april 2013 @ 23:52:56 #250
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_125704977
Regionalbahn trifft Ozeanriese wer weiß, wo in Deutschland diese ungewöhnliche Begegnung möglich ist?



Who, waar, where?

Niet spieken op FB -O-
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 24 april 2013 @ 23:56:27 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125705076
shit ik vind die brug eng :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 april 2013 @ 23:58:01 #252
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_125705127
quote:
11s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
shit ik vind die brug eng :@
We waren toch helden Fles? -O- :?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 24 april 2013 @ 23:59:29 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125705163
quote:
5s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:58 schreef bork het volgende:

[..]

We waren toch helden Fles? -O- :?
Oh ja

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 april 2013 @ 00:06:18 #254
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_125705393
Je kent de Müngstener Brücke toch?




Die is vlakbij, spectaculair en wordt nu hersteld door de DB.

http://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCngstener_Br%C3%BCcke
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 25 april 2013 @ 00:11:40 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125705585
Ik ben in okt 2009 naar zoeen festival geweest waar ik met stoomtreinen een groot deel van dat rondje bereden heb, maar die brug niet :o :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 april 2013 @ 00:12:23 #256
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125705608
quote:
5s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:52 schreef bork het volgende:
Regionalbahn trifft Ozeanriese wer weiß, wo in Deutschland diese ungewöhnliche Begegnung möglich ist?

[ afbeelding ]

Who, waar, where?

Niet spieken op FB -O-
Liev Lintje O+
  donderdag 25 april 2013 @ 00:15:56 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125705712
zal wel ergens bij Hamburg zijn of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 april 2013 @ 00:17:16 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125705756
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
zal wel ergens bij Hamburg zijn of zo?
Oh nee dat is niet bij de Müngstener in de buurt. Dan weet ik het niet :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 april 2013 @ 07:21:43 #259
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_125707738
Connexxion heeft weer wat vernieuwd in de Valleilijn. Op de grotere beeldschermen wordt nu een heuse rit vanuit de cabine vertoont ipv 1 of andere vage animatie die al 4 jaar vertoont werd
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 25 april 2013 @ 09:30:37 #260
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  donderdag 25 april 2013 @ 09:38:08 #261
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125709456
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:30 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

:').
Er schijnt ook een irritant reclamespotje bij te horen. Mocht ie ergens online staan, dan houd ik me aanbevolen :)
pi_125709528
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Er schijnt ook een irritant reclamespotje bij te horen. Mocht ie ergens online staan, dan houd ik me aanbevolen :)
http://t.co/MaxQ7gVVYi
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 april 2013 @ 09:44:43 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125709639
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:30 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

:').
op 538 was de suggestie om bij de overwegen een aftelklok te plaatsen, net zoals bij sommige verkeerslichten gebeurt. Is wel een goed idee eigenlijk :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 25 april 2013 @ 09:49:08 #264
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_125709732
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Er schijnt ook een irritant reclamespotje bij te horen. Mocht ie ergens online staan, dan houd ik me aanbevolen :)
Ja die bel ringelt echt best lang door :').

Vind dat plaatje gewoon matig uitgevoerd _O-
  donderdag 25 april 2013 @ 09:53:03 #265
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125709816
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op 538 was de suggestie om bij de overwegen een aftelklok te plaatsen, net zoals bij sommige verkeerslichten gebeurt. Is wel een goed idee eigenlijk :)
met als risico dat ie terugtelt, er dan ook eens een trein aan de andere kant komt en dat "het dichtzijn" opeens verlengd moet worden
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 april 2013 @ 09:54:54 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125709861
quote:
6s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

met als risico dat ie terugtelt, er dan ook eens een trein aan de andere kant komt en dat "het dichtzijn" opeens verlengd moet worden
klopt, dat is nadeel, maar voor een aantal overwegen zou het best een optie kunnen zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 25 april 2013 @ 09:58:46 #267
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125709960
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, dat is nadeel, maar voor een aantal overwegen zou het best een optie kunnen zijn
Je zegt een aantal overwegen, je bedoelt natuurlijk overwegen zoals bijvoorbeeld een hoekse lijn waar een beperkt aantal treinen met een bepaalde cadans voorbij komen. Maar overal kan een trein moeten remmen, langzaam rijden en dergelijken en lijn inziens wekt het dan gevaarlijk gedrag in de hand.

Ook iemand die niet meer zo goed in het leven staat weet precies wanneer die in actie moet komen zodat ie zeker weet niet door andere van de rails afgetrokken te worden. Ik geef je gelijk als je zegt dat het een goed idee is, maar mijn inziens heeft het ook een keerzijde, die belangrijker is.
  donderdag 25 april 2013 @ 10:00:10 #268
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125710002
Toevoeging: Ik bedoel natuurlijk niet dat die tellers gaan lopen op dienstregeling he :+ met mn cadansverhaal, dus dmv een tijdklok, wel natuurlijk anticiperen op bestaande situatie..

Wat ik bedoel is dus dat een trein kan vertragen tussen het moment dat de overweg word aangesproken en het verbijrijden ervan....
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 april 2013 @ 10:05:45 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125710111
het is iig het overwegen waard om iets te doen met aftelklokken.

Andere optie is om bij stations waar vrijwel direct erna een overweg ligt te werken met een aftelklok, zodat de trein op het moment dat de teller op 0 staat direct zou moeten kunnen vertrekken. Is met de proef van het spoorboekloos rijden in Geldermalsen voor de sprinters al eens uitgetest.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125710121
Klopt, er zit een risico aan tellers. Mensen hebben de neiging alweer te gaan fietsen/rijden/lopen als 'ie bijna bij de 0 is. Dit merk je al bij gewone kruispunten. Daar kunnen de systemen meestal een redelijke schatting geven, maar kan het nog steeds voorkomen dat het ineens 'blijft hangen'. Ook als het bijvoorbeeld op 1 (of één bolletje) staat. Dat kan gevaarlijk zijn. Vanwege de hierboven genoemde redenen lijkt me dit op overwegen nog minder makkelijk om goed in te schatten en zodoende veilig uit te voeren.

Zero-tolerance lijkt me beter. Dus gewoon wachten tot de rode lichten gedoofd zijn. Haastige spoed is zelden goed, en ook nergens voor nodig.
pi_125710127
Ik denk eigenlijk dat het risico vooral geldt voor overwegen die vaak heel lang dicht zijn terwijl er geen trein aankomt. Zoals overwegen naast een station die alvast dicht gaan terwijl de reizigers nog aan het instappen zijn (Nijkerk en Harderwijk bijvoorbeeld).
Dan worden mensen ongeduldig, gaan onder de bomen door en dan komt er ineens nog een Intercity vanaf de andere kant die ze over het hoofd zien.
  donderdag 25 april 2013 @ 10:07:16 #272
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125710132
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:05 schreef Peterselieman het volgende:
het is iig het overwegen waard om iets te doen met aftelklokken.

Andere optie is om bij stations waar vrijwel direct erna een overweg ligt te werken met een aftelklok, zodat de trein op het moment dat de teller op 0 staat direct zou moeten kunnen vertrekken. Is met de proef van het spoorboekloos rijden in Geldermalsen voor de sprinters al eens uitgetest.
Misschien met het nog te rijden aantal meters tot de overweg plus snelheid?
  donderdag 25 april 2013 @ 10:12:21 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125710249
Movares (of was het een ander bureau) heeft een tijdje terug een systeem gepresenteerd dat ervoor moet zorgen dat overwegen minder lang dicht zijn, door rekening te houden met de snelheid van de trein e.d.
pi_125710302
Hmm, ik vind dat overwegen tegenwoordig al best laat dichtgaan. Vroeger was de marge veel groter volgens mij.
  donderdag 25 april 2013 @ 10:15:09 #275
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125710311
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:12 schreef James1988 het volgende:
Movares (of was het een ander bureau) heeft een tijdje terug een systeem gepresenteerd dat ervoor moet zorgen dat overwegen minder lang dicht zijn, door rekening te houden met de snelheid van de trein e.d.
Zegmaar, dat de neus van de trein de weg de overweg raakt op het moment dat de boom 1 sec horizontaal is :9
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 april 2013 @ 10:22:22 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125710431
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Hmm, ik vind dat overwegen tegenwoordig al best laat dichtgaan. Vroeger was de marge veel groter volgens mij.
hangt van de overweg af. Bij een aantal is het idd behoorlijk krap, terwijl bij anderen de bomen al erg vroeg dichtliggen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125710550
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hangt van de overweg af. Bij een aantal is het idd behoorlijk krap, terwijl bij anderen de bomen al erg vroeg dichtliggen
Iemand van de Nederlandse Spoorwegen kwam ooit bij ons op de modelspoorvereniging vertellen dat de spoorbomen op zijn laatst 15 seconden voordat de trein komt gesloten horen te zijn. Dat was voor de splitsing.
Bier.
pi_125710615
In het wild gespot op Den Haag HS om 10:03 de koningstrein, wel achter een normale VIRM helaas




Met s@cialcoupé


wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_125710631
Zonder spoorbomen kun je wel sneller door nadat de trein gepasseerd is (vanaf 3:08):


Helaas komen daar natuurlijk weer heel andere veiligheidsproblemen bij kijken.
  donderdag 25 april 2013 @ 10:32:18 #280
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125710633
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:31 schreef _serial_ het volgende:
In het wild gespot op Den Haag HS om 10:03 de koningstrein, wel achter een normale VIRM helaas

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met s@cialcoupé
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar is je "Selfie"?
pi_125710699
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:32 schreef KnightSolaire het volgende:
Zonder spoorbomen kun je wel sneller door nadat de trein gepasseerd is (vanaf 3:08):


Helaas komen daar natuurlijk weer heel andere veiligheidsproblemen bij kijken.
Conclusie: Alle overwegen moeten worden opgeheven.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 april 2013 @ 10:36:06 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125710734
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Conclusie: Alle overwegen moeten worden opgeheven.
in delen van Twente zijn ze daar al behoorlijk ver mee zag ik laatst
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 25 april 2013 @ 10:36:43 #283
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125710748
quote:
11s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in delen van Twente zijn ze daar al behoorlijk ver mee zag ik laatst
op de RER C en D bestaan gewoon nog een aantal onbewaakte looppaden he :X
pi_125710758
In Rijssen hebben ze een grote slag geslagen en er drie ondertunneld geloof ik?
Bier.
pi_125710802
quote:
6s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar is je "Selfie"?
Helaas beetje tijd te kort, speciaal even naar HS gelopen om de picjes te maken
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 25 april 2013 @ 10:39:31 #286
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125710809
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Helaas beetje tijd te kort, speciaal even naar HS gelopen om de picjes te maken
Thx voor het delen :s)
pi_125710950
Hoe zit dat met de huidige overwegen, die tellen iets in bezettingen/assen ofzo? Wanneer besluiten die dingen de bomen omhoog te gooien?

Als je het 'zoekgebied' van een overweg groter maakt, kan je dan niet sneller die bomen weer optakelen? Tenzij er nog een trein komt, die detecteer je dan (eerder). Kan je daar ook mooi dat wachtlicht aan koppelen. Op enkelspoors baanvakken kan dat sowieso sneller?
  donderdag 25 april 2013 @ 10:54:49 #288
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_125711195
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:45 schreef Doc__Zenith het volgende:
Hoe zit dat met de huidige overwegen, die tellen iets in bezettingen/assen ofzo? Wanneer besluiten die dingen de bomen omhoog te gooien?

Als je het 'zoekgebied' van een overweg groter maakt, kan je dan niet sneller die bomen weer optakelen? Tenzij er nog een trein komt, die detecteer je dan (eerder). Kan je daar ook mooi dat wachtlicht aan koppelen. Op enkelspoors baanvakken kan dat sowieso sneller?
Spoorbezetting, Spoorbezetting+rijweginstelling. Dat zijn de mogelijkheden om een overweg te sluiten. Vaak opent deze wanneer een trein de zogenaamde "middensectie" vrijrijdt. De middensectie is beveiligingstechnisch het stuk waar de overweg in zit die speciaal kort is gemaakt voor de overweg.
  donderdag 25 april 2013 @ 10:55:29 #289
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125711212

Lopen vanaf amsterdam zuid naar het centrum als advies?

Zijn ze helemaal betiefstraald bij de NS? :')
pi_125711372
Dat is niet wat er staat.
Bier.
  donderdag 25 april 2013 @ 11:03:16 #291
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125711422
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is niet wat er staat.
pi_125711545
Ja nou en? Dat is toch prima te lopen? Doe ik vrij regelmatig.
Bier.
  donderdag 25 april 2013 @ 11:11:46 #293
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125711649
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja nou en? Dat is toch prima te lopen? Doe ik vrij regelmatig.
Ok :@

Overigens is de Oranjedienstregeling bijgewerkt in het Hannover-Consulting-Fahrplan-Auskunfts-System. :)
  donderdag 25 april 2013 @ 11:13:51 #294
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_125711697
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja nou en? Dat is toch prima te lopen? Doe ik vrij regelmatig.
Het is inderdaad een prutstukje.
  donderdag 25 april 2013 @ 11:17:32 #295
67174 Dos37
Come on Twente
pi_125711792
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is niet wat er staat.
Dat staat er wel.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_125711823
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:17 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Dat staat er wel.
Looproute OF stadsvervoer tram/metro.
Bier.
  donderdag 25 april 2013 @ 11:23:04 #297
67174 Dos37
Come on Twente
pi_125711957
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Looproute OF stadsvervoer tram/metro.
Precies
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 25 april 2013 @ 11:24:42 #298
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125712010
De toon ook weer op de website van het GVB :r
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 april 2013 @ 11:25:29 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125712037
quote:
6s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De toon ook weer op de website van het GVB :r
[ afbeelding ]
welkom in Nederland
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 25 april 2013 @ 11:25:56 #300
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_125712055
Zal wel door 1 of andere stagiair geplaatst zijn...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')