Ja, thx je hebt gelijk echt ook precies dit jaarquote:Op woensdag 24 april 2013 22:05 schreef eti het volgende:
Dicht wegens elektrificatiewerkzaamheden dus.
Ik heb "maar" 3 uur met half uur stop en go penalty, dus meer dan even een bordje knallen zit er niet inquote:Op woensdag 24 april 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
Hangt van de werkzaamheden af, denk ik. Het neerzetten van de steunpilaren kan overdag, het afmaken van de portalen 's nachts. Voor het ophangen van draden is buiten dienst wel handig, denk ik.
Maargoed, 20 minuten in een bus is nog niet het einde van de wereld. Het zou erger zijn als het normaal 15 minuten met de trein is en nu anderhalf uur bussen
Ja, treinen spotten is er niet bij hequote:Op woensdag 24 april 2013 22:19 schreef James1988 het volgende:
Je hebt dus anderhalf uur om wat in Valence Ville te gaan doen.
Bier drinken bijvoorbeeld.
Foto's maken ook leuk. Blijft Provence, mooi gebiedquote:Op woensdag 24 april 2013 22:19 schreef James1988 het volgende:
Je hebt dus anderhalf uur om wat in Valence Ville te gaan doen.
Bier drinken bijvoorbeeld.
je hebt het jezelf aangedaanquote:Op woensdag 24 april 2013 22:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, treinen spotten is er niet bij he![]()
Verdomme, waarom heb ik dit soort dingen nu aan mn reet hangen...
Ik wou gewoon de Ouigo uitproberen om jullie het daarna aan of af te raden, in de middeleeuwen had je tenslotte ook voorproeversquote:
Ja die gingen allemaal dood en zo toch?quote:Op woensdag 24 april 2013 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik wou gewoon de Ouigo uitproberen om jullie het daarna aan of af te raden, in de middeleeuwen had je tenslotte ook voorproevers
Jij twijfelt dus aan de veiligheid van ouigo! Dat staat vastquote:Op woensdag 24 april 2013 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja die gingen allemaal dood en zo toch?
quote:Op woensdag 24 april 2013 22:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jij twijfelt dus aan de veiligheid van ouigo! Dat staat vast
Volgens mij niet, laatste lijntje was Dordt - Geldermalsen... 1992.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Als ze iets in Nederland elektrisch gaan maken, moet dat dan ook een jaar dicht?
Vrijwel alle werkzaamheden voor bovenleiding dienen in buitendienstgesteld spoor te gebeuren. Inclusief neerzetten van de fundering en palen voor de bovenleiding. Alleen onderstations kan bij indienstzijnd spoor.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
Hangt van de werkzaamheden af, denk ik. Het neerzetten van de steunpilaren kan overdag, het afmaken van de portalen 's nachts. Voor het ophangen van draden is buiten dienst wel handig, denk ik.
Maargoed, 20 minuten in een bus is nog niet het einde van de wereld. Het zou erger zijn als het normaal 15 minuten met de trein is en nu anderhalf uur bussen
Dat was zo'n beetje het jaar dat ik mijn SOV kreeg. Okt 1991 dan. Het is in mijn "leven" nooit gebeurd dat een spoorlijn eerst als diesel bestond en nu geëlectrificeerdquote:Op woensdag 24 april 2013 22:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij niet, laatste lijntje was Dordt - Geldermalsen... 1992.
Misschien dat je het toch nog mee gaat maken, de provincie Overijssel wil Zwolle - Almelo elektrificeren.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was zo'n beetje het jaar dat ik mijn SOV kreeg. Okt 1991 dan. Het is in mijn "leven" nooit gebeurd dat een spoorlijn eerst als diesel bestond en nu geëlectrificeerd
Ja idd. Maaslijn kan ook niet echt lang meer duren toch?quote:Op woensdag 24 april 2013 22:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien dat je het toch nog mee gaat maken, de provincie Overijssel wil Zwolle - Almelo elektrificeren.
En ik zie het er nog wel van komen dat meer diesellijntjes volgenquote:Op woensdag 24 april 2013 22:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien dat je het toch nog mee gaat maken, de provincie Overijssel wil Zwolle - Almelo elektrificeren.
1974. (Hoorn - Enkhuizen)quote:Op woensdag 24 april 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja idd. Maaslijn kan ook niet echt lang meer duren toch?
Zaandam - Hoorn - Enkhuizen is ook pas eind jaren 80 geëlectrificeeerd toch?
Eerst de Maaslijn en dan komt misschien niet meteen Leeuwarden - Groningen. Ik zie eerder Groningen - Roodeschool (ivm Cargo) of het stuk naar Veendam/Leer gebeurenquote:Op woensdag 24 april 2013 22:52 schreef James1988 het volgende:
Maaslijn en Leeuwarden - Groningen zullen als eerste worden geëlektrificeerd, denk ik.
je hangt er gewoon een ander powerpack inquote:Op woensdag 24 april 2013 23:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Leeuwarden - Groningen lijkt me echt nutteloos als je niet meteen de rest van Friesland / Groningen ook mee neemt... Wat voor materieel moet er dan rijden, op alleen dat lijntje?
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieelquote:Op woensdag 24 april 2013 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je hangt er gewoon een ander powerpack in
Integreren in HRNquote:Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieel
Je kan een ringlijn intercity maken met alleen een stop op buitenpost. Zwolle Groningen Buitenpost Leeuwarden Zwolle ofzoquote:Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieel
Weg met de intercity Zwolle - Leeuwarden! Dan kunnen al die spoorbruggen langer open! Reis maar met de intercity die via Groningen gaat!quote:
Dat zou wel kunnen als je Zwolle - Leeuwarden en Zwolle - Groningen integraal gaat aanbesteden met Groningen - Leeuwarden.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je kan een ringlijn intercity maken met alleen een stop op buitenpost. Zwolle Groningen Buitenpost Leeuwarden Zwolle ofzo
slepen zolang het dieseleiland niet opgeheven is of nog enkele diensten met diesel uitvoerenquote:Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieel
Zijn daar plannen voor ? dat spul is toch nog niets zo oud (begin jaren 90)quote:Op woensdag 24 april 2013 20:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Station is er dus totaal niet op gebouwd, hoop dat dit met de nieuwbouw van het station opgelost gaat worden...wat een zooitje
Ja, Google Earth linkje met nieuwbouw plek en voorbereiding is hierboven gepostquote:Op woensdag 24 april 2013 23:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zijn daar plannen voor ? dat spul is toch nog niets zo oud (begin jaren 90)
Staat al sinds 1952 in de elektrificatieplannen... De reden dat Zaandam - Enkhuizen geëlektrificeerd werd, lag mede in het aan het einde van de levensduur zijn van een groot deel van het dieselpark. Dat gold ook voor Zwolle - Emmen (uitfaseren rode DE2'tjes). Voor Dordt - Geldermalsen gold dat men dit als backup-baanvak wilde hebben bij stremmingen. Dat is nu niet meer mogelijk omdat de lijn ramvol zit met reizigerstreinen.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja idd. Maaslijn kan ook niet echt lang meer duren toch?
quote:Ik heb even wat rondgevraagd naar de technische haalbaarheid. Er is een proefrit gereden met een VIRM op de Hanzelijn (voor de opening) die ze over de 180 km/h geprobeerd hebben te jagen. Dat is wel gelukt, maat net boven de 180 hielden de downchopper modules er mee op wegens te grote warmte-ontwikkeling. Volgens mij los je dat niet op met 25 kV. Dan zul je meer moeten aanpassen.
Shit godver nooit aan gedacht. Bouw je een lijn met 12 stations, voor de leuk weetjewel. Wat denk je?quote:Op woensdag 24 april 2013 23:13 schreef Duvel het volgende:
Voor Dordt - Geldermalsen gold dat men dit als backup-baanvak wilde hebben bij stremmingen. Dat is nu niet meer mogelijk omdat de lijn ramvol zit met reizigerstreinen.
quote:Op woensdag 24 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Shit godver nooit aan gedacht. Bouw je een lijn met 12 stations, voor de leuk weetjewel. Wat denk je?
GAAN ER TREINEN OP RIJDENWat denken ze wel daar
Neukers
![]()
Start al op om 08:12 op Den Haag Centraal naar Amsterdam C via Haarlem. Keert daar op bovenstaande trein naar Dordrecht.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:18 schreef b2py het volgende:
Morgen start de koningstrein in Amsterdam C, V. 09:12 richting Dordrecht en zal dan in die omloop blijven hangen, ook richting Den Haag C vanaf Amsterdam. Ook vrijdag daar en zaterdag/zondag in de treinen Den Haag - Utrecht en Utrecht - Leiden.
In de tijd van de elektrificatie reed er een stinkend Mat '64je op en neer...quote:Op woensdag 24 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Shit godver nooit aan gedacht. Bouw je een lijn met 12 stations, voor de leuk weetjewel. Wat denk je?
GAAN ER TREINEN OP RIJDENWat denken ze wel daar
Neukers
![]()
I hear youquote:Op woensdag 24 april 2013 23:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
In de tijd van de elektrificatie reed er een stinkend Mat '64je op en neer...
Best een optie om die trein morgen eens te vangen vanaf Dordrecht voor mij, tussen 10:40 en 10:50 op Dordrecht dusquote:Op woensdag 24 april 2013 23:18 schreef b2py het volgende:
Morgen start de koningstrein in Amsterdam C, V. 09:12 richting Dordrecht en zal dan in die omloop blijven hangen, ook richting Den Haag C vanaf Amsterdam. Ook vrijdag daar en zaterdag/zondag in de treinen Den Haag - Utrecht en Utrecht - Leiden.
quote:Op woensdag 24 april 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Bombardier is weer eens wat aan het testen in Velím:
[ afbeelding ]
Op de foto: een Traxx-locomotief van de derde generatie, met daarnaast twee Traxx P160 AC2 bestemd voor DB Fernverkehr. De Traxxen voor DB Fernverkehr zullen samen met nieuwe dubbeldeksrijtuigen worden ingezet in de intercitydienst.
Bron foto: Facebook Railcolor
We waren toch helden Fles?quote:
Liev Lintjequote:Op woensdag 24 april 2013 23:52 schreef bork het volgende:
Regionalbahn trifft Ozeanriese wer weiß, wo in Deutschland diese ungewöhnliche Begegnung möglich ist?
[ afbeelding ]
Who, waar, where?
Niet spieken op FB
Oh nee dat is niet bij de Müngstener in de buurt. Dan weet ik het nietquote:Op donderdag 25 april 2013 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
zal wel ergens bij Hamburg zijn of zo?
Er schijnt ook een irritant reclamespotje bij te horen. Mocht ie ergens online staan, dan houd ik me aanbevolenquote:
http://t.co/MaxQ7gVVYiquote:Op donderdag 25 april 2013 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er schijnt ook een irritant reclamespotje bij te horen. Mocht ie ergens online staan, dan houd ik me aanbevolen
op 538 was de suggestie om bij de overwegen een aftelklok te plaatsen, net zoals bij sommige verkeerslichten gebeurt. Is wel een goed idee eigenlijkquote:
Ja die bel ringelt echt best lang doorquote:Op donderdag 25 april 2013 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er schijnt ook een irritant reclamespotje bij te horen. Mocht ie ergens online staan, dan houd ik me aanbevolen
met als risico dat ie terugtelt, er dan ook eens een trein aan de andere kant komt en dat "het dichtzijn" opeens verlengd moet wordenquote:Op donderdag 25 april 2013 09:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op 538 was de suggestie om bij de overwegen een aftelklok te plaatsen, net zoals bij sommige verkeerslichten gebeurt. Is wel een goed idee eigenlijk
klopt, dat is nadeel, maar voor een aantal overwegen zou het best een optie kunnen zijnquote:Op donderdag 25 april 2013 09:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
met als risico dat ie terugtelt, er dan ook eens een trein aan de andere kant komt en dat "het dichtzijn" opeens verlengd moet worden
Je zegt een aantal overwegen, je bedoelt natuurlijk overwegen zoals bijvoorbeeld een hoekse lijn waar een beperkt aantal treinen met een bepaalde cadans voorbij komen. Maar overal kan een trein moeten remmen, langzaam rijden en dergelijken en lijn inziens wekt het dan gevaarlijk gedrag in de hand.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, dat is nadeel, maar voor een aantal overwegen zou het best een optie kunnen zijn
Misschien met het nog te rijden aantal meters tot de overweg plus snelheid?quote:Op donderdag 25 april 2013 10:05 schreef Peterselieman het volgende:
het is iig het overwegen waard om iets te doen met aftelklokken.
Andere optie is om bij stations waar vrijwel direct erna een overweg ligt te werken met een aftelklok, zodat de trein op het moment dat de teller op 0 staat direct zou moeten kunnen vertrekken. Is met de proef van het spoorboekloos rijden in Geldermalsen voor de sprinters al eens uitgetest.
Zegmaar, dat de neus van de trein de weg de overweg raakt op het moment dat de boom 1 sec horizontaal isquote:Op donderdag 25 april 2013 10:12 schreef James1988 het volgende:
Movares (of was het een ander bureau) heeft een tijdje terug een systeem gepresenteerd dat ervoor moet zorgen dat overwegen minder lang dicht zijn, door rekening te houden met de snelheid van de trein e.d.
hangt van de overweg af. Bij een aantal is het idd behoorlijk krap, terwijl bij anderen de bomen al erg vroeg dichtliggenquote:Op donderdag 25 april 2013 10:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Hmm, ik vind dat overwegen tegenwoordig al best laat dichtgaan. Vroeger was de marge veel groter volgens mij.
Iemand van de Nederlandse Spoorwegen kwam ooit bij ons op de modelspoorvereniging vertellen dat de spoorbomen op zijn laatst 15 seconden voordat de trein komt gesloten horen te zijn. Dat was voor de splitsing.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hangt van de overweg af. Bij een aantal is het idd behoorlijk krap, terwijl bij anderen de bomen al erg vroeg dichtliggen
Waar is je "Selfie"?quote:Op donderdag 25 april 2013 10:31 schreef _serial_ het volgende:
In het wild gespot op Den Haag HS om 10:03 de koningstrein, wel achter een normale VIRM helaas
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met s@cialcoupé
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Conclusie: Alle overwegen moeten worden opgeheven.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:32 schreef KnightSolaire het volgende:
Zonder spoorbomen kun je wel sneller door nadat de trein gepasseerd is (vanaf 3:08):
Helaas komen daar natuurlijk weer heel andere veiligheidsproblemen bij kijken.
in delen van Twente zijn ze daar al behoorlijk ver mee zag ik laatstquote:Op donderdag 25 april 2013 10:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Conclusie: Alle overwegen moeten worden opgeheven.
op de RER C en D bestaan gewoon nog een aantal onbewaakte looppaden hequote:Op donderdag 25 april 2013 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in delen van Twente zijn ze daar al behoorlijk ver mee zag ik laatst
Helaas beetje tijd te kort, speciaal even naar HS gelopen om de picjes te makenquote:
Thx voor het delenquote:Op donderdag 25 april 2013 10:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Helaas beetje tijd te kort, speciaal even naar HS gelopen om de picjes te maken
Spoorbezetting, Spoorbezetting+rijweginstelling. Dat zijn de mogelijkheden om een overweg te sluiten. Vaak opent deze wanneer een trein de zogenaamde "middensectie" vrijrijdt. De middensectie is beveiligingstechnisch het stuk waar de overweg in zit die speciaal kort is gemaakt voor de overweg.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:45 schreef Doc__Zenith het volgende:
Hoe zit dat met de huidige overwegen, die tellen iets in bezettingen/assen ofzo? Wanneer besluiten die dingen de bomen omhoog te gooien?
Als je het 'zoekgebied' van een overweg groter maakt, kan je dan niet sneller die bomen weer optakelen? Tenzij er nog een trein komt, die detecteer je dan (eerder). Kan je daar ook mooi dat wachtlicht aan koppelen. Op enkelspoors baanvakken kan dat sowieso sneller?
Okquote:Op donderdag 25 april 2013 11:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja nou en? Dat is toch prima te lopen? Doe ik vrij regelmatig.
Het is inderdaad een prutstukje.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja nou en? Dat is toch prima te lopen? Doe ik vrij regelmatig.
Dat staat er wel.quote:
Preciesquote:Op donderdag 25 april 2013 11:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Looproute OF stadsvervoer tram/metro.
welkom in Nederlandquote:Op donderdag 25 april 2013 11:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De toon ook weer op de website van het GVB![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |