Liev Lintjequote:Op woensdag 24 april 2013 23:52 schreef bork het volgende:
Regionalbahn trifft Ozeanriese wer weiß, wo in Deutschland diese ungewöhnliche Begegnung möglich ist?
[ afbeelding ]
Who, waar, where?
Niet spieken op FB
Oh nee dat is niet bij de Müngstener in de buurt. Dan weet ik het nietquote:Op donderdag 25 april 2013 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
zal wel ergens bij Hamburg zijn of zo?
Er schijnt ook een irritant reclamespotje bij te horen. Mocht ie ergens online staan, dan houd ik me aanbevolenquote:
http://t.co/MaxQ7gVVYiquote:Op donderdag 25 april 2013 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er schijnt ook een irritant reclamespotje bij te horen. Mocht ie ergens online staan, dan houd ik me aanbevolen
op 538 was de suggestie om bij de overwegen een aftelklok te plaatsen, net zoals bij sommige verkeerslichten gebeurt. Is wel een goed idee eigenlijkquote:
Ja die bel ringelt echt best lang doorquote:Op donderdag 25 april 2013 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er schijnt ook een irritant reclamespotje bij te horen. Mocht ie ergens online staan, dan houd ik me aanbevolen
met als risico dat ie terugtelt, er dan ook eens een trein aan de andere kant komt en dat "het dichtzijn" opeens verlengd moet wordenquote:Op donderdag 25 april 2013 09:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op 538 was de suggestie om bij de overwegen een aftelklok te plaatsen, net zoals bij sommige verkeerslichten gebeurt. Is wel een goed idee eigenlijk
klopt, dat is nadeel, maar voor een aantal overwegen zou het best een optie kunnen zijnquote:Op donderdag 25 april 2013 09:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
met als risico dat ie terugtelt, er dan ook eens een trein aan de andere kant komt en dat "het dichtzijn" opeens verlengd moet worden
Je zegt een aantal overwegen, je bedoelt natuurlijk overwegen zoals bijvoorbeeld een hoekse lijn waar een beperkt aantal treinen met een bepaalde cadans voorbij komen. Maar overal kan een trein moeten remmen, langzaam rijden en dergelijken en lijn inziens wekt het dan gevaarlijk gedrag in de hand.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, dat is nadeel, maar voor een aantal overwegen zou het best een optie kunnen zijn
Misschien met het nog te rijden aantal meters tot de overweg plus snelheid?quote:Op donderdag 25 april 2013 10:05 schreef Peterselieman het volgende:
het is iig het overwegen waard om iets te doen met aftelklokken.
Andere optie is om bij stations waar vrijwel direct erna een overweg ligt te werken met een aftelklok, zodat de trein op het moment dat de teller op 0 staat direct zou moeten kunnen vertrekken. Is met de proef van het spoorboekloos rijden in Geldermalsen voor de sprinters al eens uitgetest.
Zegmaar, dat de neus van de trein de weg de overweg raakt op het moment dat de boom 1 sec horizontaal isquote:Op donderdag 25 april 2013 10:12 schreef James1988 het volgende:
Movares (of was het een ander bureau) heeft een tijdje terug een systeem gepresenteerd dat ervoor moet zorgen dat overwegen minder lang dicht zijn, door rekening te houden met de snelheid van de trein e.d.
hangt van de overweg af. Bij een aantal is het idd behoorlijk krap, terwijl bij anderen de bomen al erg vroeg dichtliggenquote:Op donderdag 25 april 2013 10:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Hmm, ik vind dat overwegen tegenwoordig al best laat dichtgaan. Vroeger was de marge veel groter volgens mij.
Iemand van de Nederlandse Spoorwegen kwam ooit bij ons op de modelspoorvereniging vertellen dat de spoorbomen op zijn laatst 15 seconden voordat de trein komt gesloten horen te zijn. Dat was voor de splitsing.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hangt van de overweg af. Bij een aantal is het idd behoorlijk krap, terwijl bij anderen de bomen al erg vroeg dichtliggen
Waar is je "Selfie"?quote:Op donderdag 25 april 2013 10:31 schreef _serial_ het volgende:
In het wild gespot op Den Haag HS om 10:03 de koningstrein, wel achter een normale VIRM helaas
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met s@cialcoupé
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Conclusie: Alle overwegen moeten worden opgeheven.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:32 schreef KnightSolaire het volgende:
Zonder spoorbomen kun je wel sneller door nadat de trein gepasseerd is (vanaf 3:08):
Helaas komen daar natuurlijk weer heel andere veiligheidsproblemen bij kijken.
in delen van Twente zijn ze daar al behoorlijk ver mee zag ik laatstquote:Op donderdag 25 april 2013 10:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Conclusie: Alle overwegen moeten worden opgeheven.
op de RER C en D bestaan gewoon nog een aantal onbewaakte looppaden hequote:Op donderdag 25 april 2013 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in delen van Twente zijn ze daar al behoorlijk ver mee zag ik laatst
Helaas beetje tijd te kort, speciaal even naar HS gelopen om de picjes te makenquote:
Thx voor het delenquote:Op donderdag 25 april 2013 10:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Helaas beetje tijd te kort, speciaal even naar HS gelopen om de picjes te maken
Spoorbezetting, Spoorbezetting+rijweginstelling. Dat zijn de mogelijkheden om een overweg te sluiten. Vaak opent deze wanneer een trein de zogenaamde "middensectie" vrijrijdt. De middensectie is beveiligingstechnisch het stuk waar de overweg in zit die speciaal kort is gemaakt voor de overweg.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:45 schreef Doc__Zenith het volgende:
Hoe zit dat met de huidige overwegen, die tellen iets in bezettingen/assen ofzo? Wanneer besluiten die dingen de bomen omhoog te gooien?
Als je het 'zoekgebied' van een overweg groter maakt, kan je dan niet sneller die bomen weer optakelen? Tenzij er nog een trein komt, die detecteer je dan (eerder). Kan je daar ook mooi dat wachtlicht aan koppelen. Op enkelspoors baanvakken kan dat sowieso sneller?
Okquote:Op donderdag 25 april 2013 11:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja nou en? Dat is toch prima te lopen? Doe ik vrij regelmatig.
Het is inderdaad een prutstukje.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja nou en? Dat is toch prima te lopen? Doe ik vrij regelmatig.
Dat staat er wel.quote:
Preciesquote:Op donderdag 25 april 2013 11:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Looproute OF stadsvervoer tram/metro.
welkom in Nederlandquote:Op donderdag 25 april 2013 11:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De toon ook weer op de website van het GVB![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |