hangt van de overweg af. Bij een aantal is het idd behoorlijk krap, terwijl bij anderen de bomen al erg vroeg dichtliggenquote:Op donderdag 25 april 2013 10:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Hmm, ik vind dat overwegen tegenwoordig al best laat dichtgaan. Vroeger was de marge veel groter volgens mij.
Iemand van de Nederlandse Spoorwegen kwam ooit bij ons op de modelspoorvereniging vertellen dat de spoorbomen op zijn laatst 15 seconden voordat de trein komt gesloten horen te zijn. Dat was voor de splitsing.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hangt van de overweg af. Bij een aantal is het idd behoorlijk krap, terwijl bij anderen de bomen al erg vroeg dichtliggen
Waar is je "Selfie"?quote:Op donderdag 25 april 2013 10:31 schreef _serial_ het volgende:
In het wild gespot op Den Haag HS om 10:03 de koningstrein, wel achter een normale VIRM helaas
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met s@cialcoupé
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Conclusie: Alle overwegen moeten worden opgeheven.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:32 schreef KnightSolaire het volgende:
Zonder spoorbomen kun je wel sneller door nadat de trein gepasseerd is (vanaf 3:08):
Helaas komen daar natuurlijk weer heel andere veiligheidsproblemen bij kijken.
in delen van Twente zijn ze daar al behoorlijk ver mee zag ik laatstquote:Op donderdag 25 april 2013 10:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Conclusie: Alle overwegen moeten worden opgeheven.
op de RER C en D bestaan gewoon nog een aantal onbewaakte looppaden hequote:Op donderdag 25 april 2013 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in delen van Twente zijn ze daar al behoorlijk ver mee zag ik laatst
Helaas beetje tijd te kort, speciaal even naar HS gelopen om de picjes te makenquote:
Thx voor het delenquote:Op donderdag 25 april 2013 10:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Helaas beetje tijd te kort, speciaal even naar HS gelopen om de picjes te maken
Spoorbezetting, Spoorbezetting+rijweginstelling. Dat zijn de mogelijkheden om een overweg te sluiten. Vaak opent deze wanneer een trein de zogenaamde "middensectie" vrijrijdt. De middensectie is beveiligingstechnisch het stuk waar de overweg in zit die speciaal kort is gemaakt voor de overweg.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:45 schreef Doc__Zenith het volgende:
Hoe zit dat met de huidige overwegen, die tellen iets in bezettingen/assen ofzo? Wanneer besluiten die dingen de bomen omhoog te gooien?
Als je het 'zoekgebied' van een overweg groter maakt, kan je dan niet sneller die bomen weer optakelen? Tenzij er nog een trein komt, die detecteer je dan (eerder). Kan je daar ook mooi dat wachtlicht aan koppelen. Op enkelspoors baanvakken kan dat sowieso sneller?
Okquote:Op donderdag 25 april 2013 11:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja nou en? Dat is toch prima te lopen? Doe ik vrij regelmatig.
Het is inderdaad een prutstukje.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja nou en? Dat is toch prima te lopen? Doe ik vrij regelmatig.
Dat staat er wel.quote:
Looproute OF stadsvervoer tram/metro.quote:
Preciesquote:Op donderdag 25 april 2013 11:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Looproute OF stadsvervoer tram/metro.
welkom in Nederlandquote:Op donderdag 25 april 2013 11:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De toon ook weer op de website van het GVB![]()
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |