Ja, thx je hebt gelijk echt ook precies dit jaarquote:Op woensdag 24 april 2013 22:05 schreef eti het volgende:
Dicht wegens elektrificatiewerkzaamheden dus.
Ik heb "maar" 3 uur met half uur stop en go penalty, dus meer dan even een bordje knallen zit er niet inquote:Op woensdag 24 april 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
Hangt van de werkzaamheden af, denk ik. Het neerzetten van de steunpilaren kan overdag, het afmaken van de portalen 's nachts. Voor het ophangen van draden is buiten dienst wel handig, denk ik.
Maargoed, 20 minuten in een bus is nog niet het einde van de wereld. Het zou erger zijn als het normaal 15 minuten met de trein is en nu anderhalf uur bussen
Ja, treinen spotten is er niet bij hequote:Op woensdag 24 april 2013 22:19 schreef James1988 het volgende:
Je hebt dus anderhalf uur om wat in Valence Ville te gaan doen.
Bier drinken bijvoorbeeld.
Foto's maken ook leuk. Blijft Provence, mooi gebiedquote:Op woensdag 24 april 2013 22:19 schreef James1988 het volgende:
Je hebt dus anderhalf uur om wat in Valence Ville te gaan doen.
Bier drinken bijvoorbeeld.
je hebt het jezelf aangedaanquote:Op woensdag 24 april 2013 22:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, treinen spotten is er niet bij he![]()
Verdomme, waarom heb ik dit soort dingen nu aan mn reet hangen...
Ik wou gewoon de Ouigo uitproberen om jullie het daarna aan of af te raden, in de middeleeuwen had je tenslotte ook voorproeversquote:
Ja die gingen allemaal dood en zo toch?quote:Op woensdag 24 april 2013 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik wou gewoon de Ouigo uitproberen om jullie het daarna aan of af te raden, in de middeleeuwen had je tenslotte ook voorproevers
Jij twijfelt dus aan de veiligheid van ouigo! Dat staat vastquote:Op woensdag 24 april 2013 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja die gingen allemaal dood en zo toch?
quote:Op woensdag 24 april 2013 22:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jij twijfelt dus aan de veiligheid van ouigo! Dat staat vast
Volgens mij niet, laatste lijntje was Dordt - Geldermalsen... 1992.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Als ze iets in Nederland elektrisch gaan maken, moet dat dan ook een jaar dicht?
Vrijwel alle werkzaamheden voor bovenleiding dienen in buitendienstgesteld spoor te gebeuren. Inclusief neerzetten van de fundering en palen voor de bovenleiding. Alleen onderstations kan bij indienstzijnd spoor.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
Hangt van de werkzaamheden af, denk ik. Het neerzetten van de steunpilaren kan overdag, het afmaken van de portalen 's nachts. Voor het ophangen van draden is buiten dienst wel handig, denk ik.
Maargoed, 20 minuten in een bus is nog niet het einde van de wereld. Het zou erger zijn als het normaal 15 minuten met de trein is en nu anderhalf uur bussen
Dat was zo'n beetje het jaar dat ik mijn SOV kreeg. Okt 1991 dan. Het is in mijn "leven" nooit gebeurd dat een spoorlijn eerst als diesel bestond en nu geëlectrificeerdquote:Op woensdag 24 april 2013 22:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij niet, laatste lijntje was Dordt - Geldermalsen... 1992.
Misschien dat je het toch nog mee gaat maken, de provincie Overijssel wil Zwolle - Almelo elektrificeren.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was zo'n beetje het jaar dat ik mijn SOV kreeg. Okt 1991 dan. Het is in mijn "leven" nooit gebeurd dat een spoorlijn eerst als diesel bestond en nu geëlectrificeerd
Ja idd. Maaslijn kan ook niet echt lang meer duren toch?quote:Op woensdag 24 april 2013 22:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien dat je het toch nog mee gaat maken, de provincie Overijssel wil Zwolle - Almelo elektrificeren.
En ik zie het er nog wel van komen dat meer diesellijntjes volgenquote:Op woensdag 24 april 2013 22:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien dat je het toch nog mee gaat maken, de provincie Overijssel wil Zwolle - Almelo elektrificeren.
1974. (Hoorn - Enkhuizen)quote:Op woensdag 24 april 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja idd. Maaslijn kan ook niet echt lang meer duren toch?
Zaandam - Hoorn - Enkhuizen is ook pas eind jaren 80 geëlectrificeeerd toch?
Eerst de Maaslijn en dan komt misschien niet meteen Leeuwarden - Groningen. Ik zie eerder Groningen - Roodeschool (ivm Cargo) of het stuk naar Veendam/Leer gebeurenquote:Op woensdag 24 april 2013 22:52 schreef James1988 het volgende:
Maaslijn en Leeuwarden - Groningen zullen als eerste worden geëlektrificeerd, denk ik.
je hangt er gewoon een ander powerpack inquote:Op woensdag 24 april 2013 23:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Leeuwarden - Groningen lijkt me echt nutteloos als je niet meteen de rest van Friesland / Groningen ook mee neemt... Wat voor materieel moet er dan rijden, op alleen dat lijntje?
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieelquote:Op woensdag 24 april 2013 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je hangt er gewoon een ander powerpack in
Integreren in HRNquote:Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieel
Je kan een ringlijn intercity maken met alleen een stop op buitenpost. Zwolle Groningen Buitenpost Leeuwarden Zwolle ofzoquote:Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieel
Weg met de intercity Zwolle - Leeuwarden! Dan kunnen al die spoorbruggen langer open! Reis maar met de intercity die via Groningen gaat!quote:
Dat zou wel kunnen als je Zwolle - Leeuwarden en Zwolle - Groningen integraal gaat aanbesteden met Groningen - Leeuwarden.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je kan een ringlijn intercity maken met alleen een stop op buitenpost. Zwolle Groningen Buitenpost Leeuwarden Zwolle ofzo
slepen zolang het dieseleiland niet opgeheven is of nog enkele diensten met diesel uitvoerenquote:Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieel
Zijn daar plannen voor ? dat spul is toch nog niets zo oud (begin jaren 90)quote:Op woensdag 24 april 2013 20:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Station is er dus totaal niet op gebouwd, hoop dat dit met de nieuwbouw van het station opgelost gaat worden...wat een zooitje
Ja, Google Earth linkje met nieuwbouw plek en voorbereiding is hierboven gepostquote:Op woensdag 24 april 2013 23:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zijn daar plannen voor ? dat spul is toch nog niets zo oud (begin jaren 90)
Staat al sinds 1952 in de elektrificatieplannen... De reden dat Zaandam - Enkhuizen geëlektrificeerd werd, lag mede in het aan het einde van de levensduur zijn van een groot deel van het dieselpark. Dat gold ook voor Zwolle - Emmen (uitfaseren rode DE2'tjes). Voor Dordt - Geldermalsen gold dat men dit als backup-baanvak wilde hebben bij stremmingen. Dat is nu niet meer mogelijk omdat de lijn ramvol zit met reizigerstreinen.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja idd. Maaslijn kan ook niet echt lang meer duren toch?
quote:Ik heb even wat rondgevraagd naar de technische haalbaarheid. Er is een proefrit gereden met een VIRM op de Hanzelijn (voor de opening) die ze over de 180 km/h geprobeerd hebben te jagen. Dat is wel gelukt, maat net boven de 180 hielden de downchopper modules er mee op wegens te grote warmte-ontwikkeling. Volgens mij los je dat niet op met 25 kV. Dan zul je meer moeten aanpassen.
Shit godver nooit aan gedacht. Bouw je een lijn met 12 stations, voor de leuk weetjewel. Wat denk je?quote:Op woensdag 24 april 2013 23:13 schreef Duvel het volgende:
Voor Dordt - Geldermalsen gold dat men dit als backup-baanvak wilde hebben bij stremmingen. Dat is nu niet meer mogelijk omdat de lijn ramvol zit met reizigerstreinen.
quote:Op woensdag 24 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Shit godver nooit aan gedacht. Bouw je een lijn met 12 stations, voor de leuk weetjewel. Wat denk je?
GAAN ER TREINEN OP RIJDENWat denken ze wel daar
Neukers
![]()
Start al op om 08:12 op Den Haag Centraal naar Amsterdam C via Haarlem. Keert daar op bovenstaande trein naar Dordrecht.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:18 schreef b2py het volgende:
Morgen start de koningstrein in Amsterdam C, V. 09:12 richting Dordrecht en zal dan in die omloop blijven hangen, ook richting Den Haag C vanaf Amsterdam. Ook vrijdag daar en zaterdag/zondag in de treinen Den Haag - Utrecht en Utrecht - Leiden.
In de tijd van de elektrificatie reed er een stinkend Mat '64je op en neer...quote:Op woensdag 24 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Shit godver nooit aan gedacht. Bouw je een lijn met 12 stations, voor de leuk weetjewel. Wat denk je?
GAAN ER TREINEN OP RIJDENWat denken ze wel daar
Neukers
![]()
I hear youquote:Op woensdag 24 april 2013 23:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
In de tijd van de elektrificatie reed er een stinkend Mat '64je op en neer...
Best een optie om die trein morgen eens te vangen vanaf Dordrecht voor mij, tussen 10:40 en 10:50 op Dordrecht dusquote:Op woensdag 24 april 2013 23:18 schreef b2py het volgende:
Morgen start de koningstrein in Amsterdam C, V. 09:12 richting Dordrecht en zal dan in die omloop blijven hangen, ook richting Den Haag C vanaf Amsterdam. Ook vrijdag daar en zaterdag/zondag in de treinen Den Haag - Utrecht en Utrecht - Leiden.
quote:Op woensdag 24 april 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Bombardier is weer eens wat aan het testen in Velím:
[ afbeelding ]
Op de foto: een Traxx-locomotief van de derde generatie, met daarnaast twee Traxx P160 AC2 bestemd voor DB Fernverkehr. De Traxxen voor DB Fernverkehr zullen samen met nieuwe dubbeldeksrijtuigen worden ingezet in de intercitydienst.
Bron foto: Facebook Railcolor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |