je hangt er gewoon een ander powerpack inquote:Op woensdag 24 april 2013 23:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Leeuwarden - Groningen lijkt me echt nutteloos als je niet meteen de rest van Friesland / Groningen ook mee neemt... Wat voor materieel moet er dan rijden, op alleen dat lijntje?
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieelquote:Op woensdag 24 april 2013 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je hangt er gewoon een ander powerpack in
Integreren in HRNquote:Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieel
Je kan een ringlijn intercity maken met alleen een stop op buitenpost. Zwolle Groningen Buitenpost Leeuwarden Zwolle ofzoquote:Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieel
Weg met de intercity Zwolle - Leeuwarden! Dan kunnen al die spoorbruggen langer open! Reis maar met de intercity die via Groningen gaat!quote:
Dat zou wel kunnen als je Zwolle - Leeuwarden en Zwolle - Groningen integraal gaat aanbesteden met Groningen - Leeuwarden.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je kan een ringlijn intercity maken met alleen een stop op buitenpost. Zwolle Groningen Buitenpost Leeuwarden Zwolle ofzo
slepen zolang het dieseleiland niet opgeheven is of nog enkele diensten met diesel uitvoerenquote:Op woensdag 24 april 2013 23:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieel
Zijn daar plannen voor ? dat spul is toch nog niets zo oud (begin jaren 90)quote:Op woensdag 24 april 2013 20:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Station is er dus totaal niet op gebouwd, hoop dat dit met de nieuwbouw van het station opgelost gaat worden...wat een zooitje
Ja, Google Earth linkje met nieuwbouw plek en voorbereiding is hierboven gepostquote:Op woensdag 24 april 2013 23:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zijn daar plannen voor ? dat spul is toch nog niets zo oud (begin jaren 90)
Staat al sinds 1952 in de elektrificatieplannen... De reden dat Zaandam - Enkhuizen geëlektrificeerd werd, lag mede in het aan het einde van de levensduur zijn van een groot deel van het dieselpark. Dat gold ook voor Zwolle - Emmen (uitfaseren rode DE2'tjes). Voor Dordt - Geldermalsen gold dat men dit als backup-baanvak wilde hebben bij stremmingen. Dat is nu niet meer mogelijk omdat de lijn ramvol zit met reizigerstreinen.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja idd. Maaslijn kan ook niet echt lang meer duren toch?
quote:Ik heb even wat rondgevraagd naar de technische haalbaarheid. Er is een proefrit gereden met een VIRM op de Hanzelijn (voor de opening) die ze over de 180 km/h geprobeerd hebben te jagen. Dat is wel gelukt, maat net boven de 180 hielden de downchopper modules er mee op wegens te grote warmte-ontwikkeling. Volgens mij los je dat niet op met 25 kV. Dan zul je meer moeten aanpassen.
Shit godver nooit aan gedacht. Bouw je een lijn met 12 stations, voor de leuk weetjewel. Wat denk je?quote:Op woensdag 24 april 2013 23:13 schreef Duvel het volgende:
Voor Dordt - Geldermalsen gold dat men dit als backup-baanvak wilde hebben bij stremmingen. Dat is nu niet meer mogelijk omdat de lijn ramvol zit met reizigerstreinen.
quote:Op woensdag 24 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Shit godver nooit aan gedacht. Bouw je een lijn met 12 stations, voor de leuk weetjewel. Wat denk je?
GAAN ER TREINEN OP RIJDENWat denken ze wel daar
Neukers
![]()
Start al op om 08:12 op Den Haag Centraal naar Amsterdam C via Haarlem. Keert daar op bovenstaande trein naar Dordrecht.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:18 schreef b2py het volgende:
Morgen start de koningstrein in Amsterdam C, V. 09:12 richting Dordrecht en zal dan in die omloop blijven hangen, ook richting Den Haag C vanaf Amsterdam. Ook vrijdag daar en zaterdag/zondag in de treinen Den Haag - Utrecht en Utrecht - Leiden.
In de tijd van de elektrificatie reed er een stinkend Mat '64je op en neer...quote:Op woensdag 24 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Shit godver nooit aan gedacht. Bouw je een lijn met 12 stations, voor de leuk weetjewel. Wat denk je?
GAAN ER TREINEN OP RIJDENWat denken ze wel daar
Neukers
![]()
I hear youquote:Op woensdag 24 april 2013 23:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
In de tijd van de elektrificatie reed er een stinkend Mat '64je op en neer...
Best een optie om die trein morgen eens te vangen vanaf Dordrecht voor mij, tussen 10:40 en 10:50 op Dordrecht dusquote:Op woensdag 24 april 2013 23:18 schreef b2py het volgende:
Morgen start de koningstrein in Amsterdam C, V. 09:12 richting Dordrecht en zal dan in die omloop blijven hangen, ook richting Den Haag C vanaf Amsterdam. Ook vrijdag daar en zaterdag/zondag in de treinen Den Haag - Utrecht en Utrecht - Leiden.
quote:Op woensdag 24 april 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Bombardier is weer eens wat aan het testen in Velím:
[ afbeelding ]
Op de foto: een Traxx-locomotief van de derde generatie, met daarnaast twee Traxx P160 AC2 bestemd voor DB Fernverkehr. De Traxxen voor DB Fernverkehr zullen samen met nieuwe dubbeldeksrijtuigen worden ingezet in de intercitydienst.
Bron foto: Facebook Railcolor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |