weet niet of de machinist die vandaag naar Roodeschool moest daar zo blij mee moet zijn, want hij loopt nu het bekijken van mooie studentes misquote:Op woensdag 24 april 2013 12:13 schreef greavy het volgende:
DB Schenker Onnen, Almelo en Amersfoort staken vandaag ook.
quote:Op woensdag 24 april 2013 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of de machinist die vandaag naar Roodeschool moest daar zo blij mee moet zijn, want hij loopt nu het bekijken van mooie studentes mis
spotplekje is de Moesstraat in Groningen waar bovenop de onderdoorgang voor een rood sein gewacht wordt
quote:Mededeling NMBS naar aanleiding van verstrijken deadline voor AnsaldoBreda
Op woensdag 24 april verliep de periode van drie maanden die NMBS aan AnsaldoBreda had verleend om de V250-treinstellen op het gewenste kwaliteitsniveau te brengen. NMBS zal nu de door de Italiaanse producent geleverde informatie intern evalueren - in nauwe samenspraak met haar Nederlandse collega's van NS. Deze evaluatie wordt daarop gebundeld in een situatierapport dat samen met een aanbeveling tot beslissing aan de Raad van bestuur van NMBS zal worden voorgelegd.
Ter herinnering, NMBS en NS Hispeed namen op 17 januari Fyra uit de dienst omwille van forse schade aan enkele stellen als gevolg van het zware winterweer. NMBS gaf daarop AnsaldoBreda drie maanden de tijd - op straffe van ontbinding van het contract - om de drie door NMBS aan te kopen treinstellen op het gewenste kwaliteitsniveau te brengen, zoals voorzien in het contract.
neuhquote:Op woensdag 24 april 2013 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
PSM komt straks wel met een uitgebreide fotoserie "Mooie studentes voor de rooie aan de Moesstraat". Mag je van alles bij bedenken natuurlijk
Ja maar zonder rooie moes danquote:Op woensdag 24 april 2013 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh
Kan dan beter elders in de stad gaan spotten
Nou ja, laat ik het dan zo zeggen: ze worden niet meer ingezet volgens de materieelplanningquote:Op woensdag 24 april 2013 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dat "officieel" voor flauwekul eigenlijk joh
Dat zeg ik niet!quote:Op woensdag 24 april 2013 12:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat begreep ik in de zomer van iemand! Maar schijnbaar heb ik het fout :herp:
Lekker scherp weer...quote:Op woensdag 24 april 2013 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat ligt op de Veluwe.
Weesp is wat dichterbij jouw trein
Dat zegt nog niets tegenwoordig.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat ligt op de Veluwe.
Weesp is wat dichterbij jouw trein
En een sein, kom op, EENTJEquote:Op woensdag 24 april 2013 13:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Er is weinig "rondom" bij Wezep. Behalve bomen.
ik vind het wel wat teleurstellend. Had meer van de Belgen verwachtquote:
het zou al eerder gebeuren, maar het perron in Meppel moest nog opgehoogd wordenquote:Op woensdag 24 april 2013 15:31 schreef greavy het volgende:
Vanaf aanstaande maandag gaan de Sprinters tussen Leeuwarden en Wolvega in de spits al doorrijden naar Meppel. Dacht dat dat pas later ging gebeuren.
jup. Het eilandperron is geen serieuze optie, omdat dit de treindienst belemmertquote:
Lachenquote:Op woensdag 24 april 2013 15:59 schreef bork het volgende:
Zaterdag op schattenjacht? De DB heeft een schat ter waarde van 1.250 Euro verstopt in het Roergebied.
Schatzjäger aufgepasst! DB Regio NRW hat einen Schatz im Wert von 1.250 Euro im Ruhrgebiet versteckt. Am Samstag, den 27. April, können Sie sich auf die abenteuerliche Suche begeben und mithilfe einer Schatzkarte und der Lösung von kniffligen Rätselaufgaben den Weg zum Goldschatz finden.
Los geht’s an einem der drei Hauptbahnhöfe in Essen, Dortmund und Düsseldorf. Sichern Sie sich noch schnell einen Platz: www.bahn.de/bahnschatz. Anmeldeschluss ist morgen!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Dat zou toch best kunnen als je de stoptrein uit Leeuwarden in Meppel aan de stoptrein Groningen-Zwolle koppelt?quote:Op woensdag 24 april 2013 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. Het eilandperron is geen serieuze optie, omdat dit de treindienst belemmert
moet je in Zwolle wel even 10 bakken kwijt kunnen in de spitsquote:Op woensdag 24 april 2013 16:08 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat zou toch best kunnen als je de stoptrein uit Leeuwarden in Meppel aan de stoptrein Groningen-Zwolle koppelt?
Mag het er eentje minder zijn? Dan pas het gewoon op spoor 14. Dan heb je 6 bakken stoptrein naar Groningen + een drietje naar Leeuwarden.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moet je in Zwolle wel even 10 bakken kwijt kunnen in de spits
Ik ook. Ga eens de Kusttram in Belgenland bekijken. Met de Excuus-Benelux naar Brussel, en dan de IR-trein naar De Panne. Paar uur later uit Knokke naar Brussel en weer de Excuus-Benelux naar Nederland.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben met K-dag altijd het land uit. Dit jaar even verminderd optimaal getimed, maar het idee is hetzelfde
ICM komt bijna nooit in Amsterdam, en die kans voor VIRM is veel groter. Oid.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:49 schreef ArnosL het volgende:
Waarom zijn die speciale treinen altijd VIRM's? Vanwege de ruimte op ooghoogte die niet in gebruik is door ruiten?
Om greavy te pesten natuurlijk!quote:Op woensdag 24 april 2013 18:49 schreef ArnosL het volgende:
Waarom zijn die speciale treinen altijd VIRM's? Vanwege de ruimte op ooghoogte die niet in gebruik is door ruiten?
http://www.studentenreisp(...)0declaratie?&id=1807quote:Op woensdag 24 april 2013 18:52 schreef Etsu het volgende:
Ik heb een vraagje.
Vandaag reed ik vanuit Groningen naar Rotterdam centraal en ik was vergeten in te checken (heel dom natuurlijk, had eerst geld op gezet maar niet ingecheckt![]()
). Tussen Assen en Zwolle boete gekregen, ¤59,60.
Ik heb weekendOV, dus kon vandaag met korting rijden. Maar op boete staat een vol tarief, zal ongetwijfeld kloppen.
Aangezien het mijn eerste keer is, wil ik het declareren (mag 1x per jaar), maar ik wil weten hoeveel ik terug krijg. Iedereen zegt wat anders. Wie weet het?
Het declareren met vergeten abonnement geldt alleen als je een vol-tarief kaartje hebt gekocht uit de automaat.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:52 schreef Etsu het volgende:
Ik heb een vraagje.
Vandaag reed ik vanuit Groningen naar Rotterdam centraal en ik was vergeten in te checken (heel dom natuurlijk, had eerst geld op gezet maar niet ingecheckt![]()
). Tussen Assen en Zwolle boete gekregen, ¤59,60.
Ik heb weekendOV, dus kon vandaag met korting rijden. Maar op boete staat een vol tarief, zal ongetwijfeld kloppen.
Aangezien het mijn eerste keer is, wil ik het declareren (mag 1x per jaar), maar ik wil weten hoeveel ik terug krijg. Iedereen zegt wat anders. Wie weet het?
De boetes vanuit het OM zijn hoger inderdaad. In de trein wordt er nog steeds ¤35 gehanteerd, ook bij andere vervoerders.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:55 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.studentenreisp(...)0declaratie?&id=1807
Je zal sowieso 60% van de reis Groningen - Zwolle moeten betalen, dus die met korting. Mogelijk dat je de rest terug krijgt. Wel bijzonder bedrag trouwens, ik dacht dat de zwartrij boetes tegenwoordig op ¤70 lagen bovenop het treinkaartje.
Tja, wat moet je anders als je de havenspoorlijn op wil?quote:Op woensdag 24 april 2013 16:09 schreef greavy het volgende:
De gereserveerde omroep voor zaterdagochtend op Rotterdam Centraal door de NVBS:
Dames en heren, de NVBS-Excursietrein vertrekt om 9 uur 44 van spoor 1B. Deze trein is alleen met een speciaal kaartje te betreden.
NVBS heeft wel de mooiste koninginnedagrit bedacht
Met DBS 6400 + SSN-rijtuigenBenieuwd wat van volk wij meekrijgen, ik mag/moet deurwacht spelen.
Lees "voldoet aan de minimumeisen die wij stellen, zoals volnorm".quote:Op woensdag 24 april 2013 19:22 schreef DriekOplopers het volgende:
De NS schrijft in het Besluit BUP 2014 aan het LOCOV: “Wij zijn het volledig met u eens dat het streven de materieelinzet beter aan te laten sluiten bij de reizigersstromen niet ten koste mag gaan van het product dat de reiziger geboden wordt.”
*onbedaarlijk in de lach schiet*
Zie verder:
http://www.locov.nl/actue(...)stregeling_2014.aspx
En Virm komt in alle hoeken van het land, dus volledig terecht dat het een Virm is.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:23 schreef Frenk3nstein het volgende:
Even over het feit dat alle speciale uitvoeringen altijd virm zijn, lijkt mij omdat het in de ogen van de NS (naar het publiek toe in ieder geval) het 'topmaterieel' is; "Het meest nieuwe, comfortabele, moderne ic-materieel" of iets in die richting.
quote:EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:klachten
EVA zegt:We doen alles om onze klanten tevreden te houden maar ik begrijp dat u een klacht heeft?
U zegt:de trein is te vol
EVA zegt:Ik heb er even moeite mee. We doen alles om onze klanten tevreden te houden maar ik begrijp dat u een klacht heeft?
U zegt:ja
EVA zegt:Wilt u de klacht per e-mail indienen?
U zegt:ja
EVA zegt:Kunt u dan eerst in twee à drie woorden het onderwerp van uw klacht omschrijven?
U zegt:trein te vol
EVA zegt:Prima, dat staat genoteerd. Ik zal u eerst om enkele persoonsgegevens vragen. Vervolgens kunt u uw vraag of opmerking formuleren. Wat zijn uw voorletters en achternaam?
U zegt: [mijn naam]
EVA zegt:Hier weet ik helaas niets over. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
U zegt:stomme kut
EVA zegt:Hier weet ik helaas niets over. Sorry, maar ik kom er echt niet uit. Ik raad u dan ook aan om alsnog contact op te nemen met de klantenservice. Wilt u dat?
Fyraquote:Op woensdag 24 april 2013 19:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tja, wat moet je anders als je de havenspoorlijn op wil?
Ik ken geen museummaterieel met ERTMS hoor
ik weet niet of ik er om moet lachen of om moet huilen. De reiziger is weer eens de dupe van de beperkte capaciteitquote:Op woensdag 24 april 2013 19:22 schreef DriekOplopers het volgende:
De NS schrijft in het Besluit BUP 2014 aan het LOCOV: “Wij zijn het volledig met u eens dat het streven de materieelinzet beter aan te laten sluiten bij de reizigersstromen niet ten koste mag gaan van het product dat de reiziger geboden wordt.”
*onbedaarlijk in de lach schiet*
Zie verder:
http://www.locov.nl/actue(...)stregeling_2014.aspx
De trein naar Enkhuizen, de trein naar het Noorden/Oosten, vaak ICM.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:51 schreef b2py het volgende:
[..]
ICM komt bijna nooit in Amsterdam, en die kans voor VIRM is veel groter. Oid.
Geen idee eigenlijk. Ze hebben overigens de nieuwe stickers gewoon over de oude oranje geplakt.
Planmatig alleen icm in Enkhuizen - Amersfoort. En die is zelfs nog deels VIRM.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
De trein naar Enkhuizen, de trein naar het Noorden/Oosten, vaak ICM.
Oh ja, duidelijk gevalletje van "bijna nooit".quote:Op woensdag 24 april 2013 19:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Planmatig alleen icm in Enkhuizen - Amersfoort. En die is zelfs nog deels VIRM.
't Zijn echt eikels, alle treinen worden alleen maar korter, want tja: er zijn nog steeds vrije plekken.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:22 schreef DriekOplopers het volgende:
De NS schrijft in het Besluit BUP 2014 aan het LOCOV: “Wij zijn het volledig met u eens dat het streven de materieelinzet beter aan te laten sluiten bij de reizigersstromen niet ten koste mag gaan van het product dat de reiziger geboden wordt.”
*onbedaarlijk in de lach schiet*
Zie verder:
http://www.locov.nl/actue(...)stregeling_2014.aspx
Laat ff weten hoe het af looptquote:Op woensdag 24 april 2013 19:00 schreef Etsu het volgende:
Oké, helder. Ik vul zo'n declaratieformulier gewoon in, dan zie ik 't wel.
ns@mailuk.custhelp.comquote:Op woensdag 24 april 2013 19:31 schreef Anno1982 het volgende:
Ik weet niet of ik nog mee mag doen met de Eva bashing, maar ik probeer dus een klacht in te dienen. Kan dat ook per mail, want ik wordt hier niet veel gelukkiger van:
[..]
Het enige wat je daarbij kan denken is "Zeg dat nogeens en luister goed naar jezelf".quote:Op woensdag 24 april 2013 19:22 schreef DriekOplopers het volgende:
De NS schrijft in het Besluit BUP 2014 aan het LOCOV: “Wij zijn het volledig met u eens dat het streven de materieelinzet beter aan te laten sluiten bij de reizigersstromen niet ten koste mag gaan van het product dat de reiziger geboden wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag miste ik mijn bus, en dat gaf me de tijd om ff vlug wat kiekjes te trekke, van de teringzooi die een dubbele OuiGo trein geeft op station Marne la Vallee - Parcs Disneyland
De ingang is hier op de gecombineerde rol trap/trap met guitig infotafeltje ervoor, met achterin bovenin een bord in OuiGo style
Nog even snel een foto van de trap, deze maakte ik snel, omdat er een een paar bijna van de roltrap aflazerde, de rij was dusdanig aangegroeid dat er bovenaan geen plek meer was. Neem even het reclamebord links in beeld op voor je orientatie ten opzichte van de volgende foto
Die gaat namelijk op deze foto verder, de rij loopt achter dit reclamebord door, en dus zie je linkboven het vol staan, maar wie goed kijkt zie dat er linkonder ook een deel van het station volgestampt is met een stop en GoPenaltyOnderin beeld de bewuste trein
![]()
Nog een plaatje van dichtbij, dat zie er dus zo uit... Aan de liftkoker net onder de witte camera, onderste bordje: Daar staat "Disney Express" wat de bagageafhandeling is naar de hotels. Die is dus een paar keer per dag onbereikbaar![]()
Station is er dus totaal niet op gebouwd, hoop dat dit met de nieuwbouw van het station opgelost gaat worden...wat een zooitje
![]()
Is dit niet gewoon zodat Wilma nóg een keer aan de Tweede Kamer kan zeggen dat de NS zich niet heeft gerealiseerd dat deze opmerking op meerdere manieren opgevat kon worden en dat ze hebben toegezegd aan hun communicatie te werken.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het enige wat je daarbij kan denken is "Zeg dat nogeens en luister goed naar jezelf".
Want dit is wauwelkoek op Grootmoeders Wijze. ECHT om te huilen.
Wilma danst als een willoos espeblad naar de pijpen van NS, met alle winden mee.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Is dit niet gewoon zodat Wilma nóg een keer aan de Tweede Kamer kan zeggen dat de NS zich niet heeft gerealiseerd dat deze opmerking op meerdere manieren opgevat kon worden en dat ze hebben toegezegd aan hun communicatie te werken.
quote:Op woensdag 24 april 2013 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk, in Nederland worden stations gewoon gesloten als ze teveel gebruikt worden. Of op z'n minst overgeslagen. Kijk naar Amsterdam RAI, kijk naar Zaandam, kijk naar Hoorn Kersenboogerd![]()
Kenne die kutfraanse nog wa van leeruh
Je moet minstens 30 minuten voor vertrek aanwezig zijn op het perron. Kom je later aankakken, dan mag je de trein niet meer in.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:22 schreef WhiteJoker het volgende:
Hoe moet ik die stop & go penalty eigenlijk zien? Wordt je dan verplicht een uur de trein uit gezet?
Ah zo, maar dat is toch ook zo bij Eurostar? Marne-la-Vallée is dus het beginpunt van de trein? Die is er klaarblijkelijk niet op gebouwd.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je moet minstens 30 minuten voor vertrek aanwezig zijn op het perron. Kom je later aankakken, dan mag je de trein niet meer in.
Bij Eurostar is dat vanwege het security-theater. Reis je in business premium (of hoe de eerste klas daar ook heet) dan is 10 minuten van tevoren voldoende.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:27 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ah zo, maar dat is toch ook zo bij Eurostar?
Ouigo begint inderdaad in Marne-la-Vallée, zodat de trein sneller op de LGV is en dus meer kilometers kan maken op een dag. Het station is er zo te zien inderdaad niet op berekendquote:Marne-la-Vallée is dus het beginpunt van de trein? Die is er klaarblijkelijk niet op gebouwd.
Het punt is, ze laten mensen op de galerijen wachten. Eurostar werkt in principe hetzelfde, maar heeft een wachtruimte die blijkbaar niet geleend mag worden.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij Eurostar is dat vanwege het security-theater. Reis je in business premium (of hoe de eerste klas daar ook heet) dan is 10 minuten van tevoren voldoende.
[..]
Ouigo begint inderdaad in Marne-la-Vallée, zodat de trein sneller op de LGV is en dus meer kilometers kan maken op een dag. Het station is er zo te zien inderdaad niet op berekend
Er zou maar eens iemand achter kunnen blijven en daarna, zonder controle, op een Eurostar stappen... dan heb je de poppen aan het dansen in Engeland.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het punt is, ze laten mensen op de galerijen wachten. Eurostar werkt in principe hetzelfde, maar heeft een wachtruimte die blijkbaar niet geleend mag worden.
Die moet eens een keer instorten, kijken wat er dan gebeurtquote:Op woensdag 24 april 2013 21:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het punt is, ze laten mensen op de galerijen wachten.
True, maar ddt gebeurt dus een paar keer per dag, en dat belast de rest van het station ook.want de ruimtes die gebruik worden om te stauwen, daar kunnen geen gewone mensen slenteren enzoquote:Op woensdag 24 april 2013 21:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zou maar eens iemand achter kunnen blijven en daarna, zonder controle, op een Eurostar stappen... dan heb je de poppen aan het dansen in Engeland.
quote:Op woensdag 24 april 2013 21:37 schreef James1988 het volgende:
Maar Ouigo is dus wel redelijk populair als ik het zo eens aanhoor? Misschien moet NS Hispeed dan maar eens beginnen met FyrGo: van Hoofddorp naar Antwerpen-Luchtbal voor een tientje.
Nederlanders kennende wordt dat een succesquote:Op woensdag 24 april 2013 21:37 schreef James1988 het volgende:
Maar Ouigo is dus wel redelijk populair als ik het zo eens aanhoor? Misschien moet NS Hispeed dan maar eens beginnen met FyrGo: van Hoofddorp naar Antwerpen-Luchtbal voor een tientje.
Nou ja als de afstand die wel afgelegd wordt, voldoende veel groter is dan de afstand die niet afgelegd wordt.. Hoofddorp - Schaerbeek of zo? Best kansrijk denk ik.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nederlanders kennende wordt dat een succes
Dat red ik net niet met keren zegmaarquote:
quote:Op woensdag 24 april 2013 21:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mag jij me vertellen wat er hier wel stopt....
http://goo.gl/maps/w2zyx
Mischien dat er weer zo een , als-je-hier-instapt-mag-je-er-daar-niet-uit-regel is...quote:Op woensdag 24 april 2013 21:57 schreef James1988 het volgende:
Het lijkt erop dat er zo nu en dan een TER rijdt vanaf Valence TGV naar Valence Ville... maar dat lijkt de reisplanner niet te snappen.
zo ver was ik ook jaquote:Op woensdag 24 april 2013 21:57 schreef James1988 het volgende:
Het lijkt erop dat er zo nu en dan een TER rijdt vanaf Valence TGV naar Valence Ville... maar dat lijkt de reisplanner niet te snappen.
WTF! Ik krijg echt ineens SNCF Radio op die site. Nee, da's lekker...quote:Op woensdag 24 april 2013 21:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mischien dat er weer zo een , als-je-hier-instapt-mag-je-er-daar-niet-uit-regel is...
quote:
Maar op die sncf site staan er wel treinen tussen, met die radioquote:Op woensdag 24 april 2013 22:02 schreef James1988 het volgende:
DB BAHN geeft me alleen maar bussen, SNCF Direct zegt "geen verbindingen", SNCF Voyages (TGV Europe) zegt eveneens "Nein non", en toen ik het nog eens probeerde bij SNCF Direct kreeg ik een reisadvies voor Valencia, Spanje.
Iets zegt me dat er geen treinverbinding tussen Valence TGV en Valence Ville is...
En dan leuk met tram 6 naar de stad.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:37 schreef James1988 het volgende:
Maar Ouigo is dus wel redelijk populair als ik het zo eens aanhoor? Misschien moet NS Hispeed dan maar eens beginnen met FyrGo: van Hoofddorp naar Antwerpen-Luchtbal voor een tientje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |