#ANONIEM | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:16 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Sinds 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder. Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig.. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | ||
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:17 | |
Zamelt allen geld in ![]() Help Bitlord de winter door ![]() | ||
Whiskers2009 | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:18 | |
Nee, ik niet ![]() Maar goed, dit is geen DM of SC, viel me alleen op ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:18 | |
![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:18 | |
![]() ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:19 | |
V-100 gereden die jankte als een zieke hond door de Botlektunnel. Daarna G-2000 ![]() ![]() | ||
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:28 | |
Hooi allemaal, we staan inmiddels stil in Hannover om daar rijtuigen uit te wisselen. Babytje is weer lekker aan het huilen. Er staan hier drie nachttreinen die met elkaar wagons uitwisselen, weet iemand welke treinen dat zijn? | ||
James1988 | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:29 | |
Italianen kunnen er wat van ![]() Halverwege de jaren 80 bestelden de Italiaanse spoorwegen (FS) bij een consortium bestaande uit verschillende Italiaanse bedrijven (o.a. Ansaldo) nieuwe elektrische locomotieven van het type E492, vooruitlopende op elektrificatie van de spoorwegen in Sardinië met 25 kV. Dit elektrificatieproject werd afgeblazen, terwijl er al redelijk wat locs gebouwd waren. FS zat toen opgescheept met 25 éénspanningslocomotieven (25 kV AC) die niet inzetbaar waren in de rest van Italië (3 kV DC). In 2008 was er sprake van een mogelijke verkoop aan een Servisch bedrijf, maar in 2011 zijn een aantal locs verkocht aan een sloopbedrijf. | ||
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:39 | |
Wat zijn van jullie anderen de slechtste treinervaringen ooit? Hiervoor was dat (ook) een nachttrein, en wel die van Podgorica (Montenegro) naar Belgrado (Republiek Servië). Broeiend warm, oude bedjes in een rijtuig van 54 jaar oud en mensen die constant de deur naar het gangpad.open wilden houden voor frisse.lucht terwijl ik daardoor niet kon slapen omdat ik bang was tijdens mijn slaap bestolen te worden van mijn camera en andere spullen. | ||
#ANONIEM | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:41 | |
Ik ben ooit eens op wintersport geweest met de CNL naar München. één coupé voor mezelf en mijn broer. Ware het niet dat hij nogal flatulent was. Wat een lucht ![]() Barvoertuig maar opgezocht maar ik kon toen maar tot 2 uur mijn eenzaamheid weg drinken ![]() | ||
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:47 | |
De hele wagon wordt weer wakker aangezien het babytje weer huilt. Voor mij zit een student met in zijn oge uitzichtloosheid. Naast hem een meisje wat uit verveling nog maar eensnwat aan haar haren pulkt. We staan nog steeds stil, terwijl af en toe een rijtuig aan en afgekoppeld wordt. Naast ons zijn al twee andere nachttreinennvertrokken, maar wij staan nog in Hannover. Ben benieuwd wat straks de vertraging is als we in Bielefeld aankomen. | ||
#ANONIEM | vrijdag 4 januari 2013 @ 02:51 | |
Bah, rot zeg. Sterkte ermee, ook voor je meissie. Ik voel me lullig dat ik nu in mijn twee persoons bed kruip ![]() Succes en sterkte ermee ![]() | ||
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 03:04 | |
Wij zijn nog jong, we trekken het wel. Stonden net buiten even op het perron in Hannover, komt er een man van 80 naar ons (medereiziger en de wagonbaas) toe. Of er echt geen ligplaatsen meer zijn , want hij trekt het niet langer. Maar er is niks meer vrij. Meneer loopt nu als een kreupele door het gangpad langs me heen. | ||
James1988 | vrijdag 4 januari 2013 @ 05:37 | |
Niet persoonlijk, maar ik zat er wel bij: vorig jaar waren een paar gasten met het vliegtuig uit Engeland gekomen om een dagje Nederland te doen. Omdat ze nog wat tijd over hadden wilden ze een retourtje Amsterdam - Breda - Schiphol doen met Fyra om aldaar hun vlucht terug naar Engeland te halen. Ze hadden anderhalf uur marge tussen aankomst op Schiphol en het sluiten van de gate. Na vertrek uit Rotterdam kwam de Fyra tot stilstand vlak voor de tunnelbuis van Barendrecht, in verband met een storing verderop de HSL. De uiteindelijke aankomst in Breda was 65 minuten later dan gepland. Uiteindelijk heb ik van ze begrepen dat ze met +87 aankwamen op Schiphol en dus nog drie minuten hadden om vanaf Schiphol Plaza tot aan de gate te komen. Het is ze gelukt. | ||
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 05:39 | |
Still going strong. We rijden door Wuppertal, zag net nog een Schwebebahn voorbijrijden. | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 06:53 | |
Er komen er nogal wat daar, maar als ik het goed heb cnl 379, 347, 319, 1243, 483, 50483. Ik ga straks na het slapen even verder zoeken.. [ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 04-01-2013 07:18:51 ] | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 06:54 | |
kerst 2010 met de sneeuw toen ![]() | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 07:37 | |
Zit je trouwens niet stiekem in de EuroNight ipv CNL? ![]() | ||
Guppy | vrijdag 4 januari 2013 @ 08:09 | |
Tot per wanneer kunnen er eigenlijk papieren retourtjes met korting gekocht worden bij de automaat? Of is daar nog geen einddatum voor? | ||
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 08:47 | |
Weet ik veel zou kunne . | ||
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 09:11 | |
Duisburg en.Emmerich compleet gemist; zou ik dan toch nog even hebben geslapen? | ||
AllesWatWas | vrijdag 4 januari 2013 @ 09:24 | |
Staat nu vastgesteld op 1 maart. En om het simpel te houden mogen trajectkaarthouders dan nog wel papieren kortingskaartjes kopen, maar voordeelurenkaarthouders niet ![]() | ||
_serial_ | vrijdag 4 januari 2013 @ 09:29 | |
Toch ga ik straks moeilijk wennen om straks ipv mijn NS jaarkaart altijd te moeten inchecken met een Altijd Vrij ![]() | ||
WhiteJoker | vrijdag 4 januari 2013 @ 09:38 | |
Die brand bij Loenersloot is waarschijnlijk ontstaan door kortsluiting aldus de Telegraaf. De verdachten zijn vrijgelaten en eisen excuses en een schadevergoeding van de politie. | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 09:38 | |
Maakt niet uit, kom er net achter dat EuroNight en CityNightLine samen rijden tussen Amsterdam en Hannover.. | ||
_serial_ | vrijdag 4 januari 2013 @ 09:51 | |
Excuses krijg je nooit van de politie, 105 euro schadevergoeding voor een nachtje onterecht zitten is het maximaal haalbare. | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 4 januari 2013 @ 09:51 | |
![]() | ||
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 09:58 | |
We zijj weer thuis. Godver wat een vreselijkheid was dit. | ||
_serial_ | vrijdag 4 januari 2013 @ 09:59 | |
Welkom thuis Volgende keer toch maar weer Wizzair ? | ||
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 10:01 | |
Heen was ik daar al mee gevlogen, voortaan ook maar weer terug. | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 10:12 | |
Nu lekker slapen? | ||
JDude | vrijdag 4 januari 2013 @ 10:13 | |
Hm, geen heel slechte ervaringen gehad. De reis die het minst verliep zoals gepland was Londen-Brussel op de dag van het treinongeluk in Buizingen. Eerste berichten waren "sorry, geen trein, we weten het ook nog niet, veel plezier op dit station." Uiteindelijk een uur of 2 na de oorspronkelijke vertrektijd meegekund met een Eurostar naar Parijs (1e klas ![]() ![]() | ||
Guppy | vrijdag 4 januari 2013 @ 10:34 | |
Oh mèn ![]() Ik heb een VDU dus, maar als ik met de OV chipkaart incheck krijg ik geen korting bij andere vervoerders. Om dat wel te krijgen moet ik een papieren kaartje kopen. Dat kan dus straks niet meer? Dan krijg ik dus geen korting meer bij andere vervoerders? | ||
Alopex | vrijdag 4 januari 2013 @ 10:47 | |
Klopt, je wordt genaaid en ze doen zogezegd hun best om het zo snel mogelijk op te lossen. Maar vast niet voor 1 maart. | ||
KomtTijd... | vrijdag 4 januari 2013 @ 10:50 | |
En dan komen ze met een "oplossing" die qua prijs ergens tussen de oude en nieuwe situatie in zit. En gaan ze pochen met hoeveel goedkoper het wel niet is geworden. | ||
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2013 @ 10:55 | |
reizen met de chipkaart is sowieso al een stuk duurder wanneer je onderweg van vervoerder wisselt, want het is geen degressief tarief meer. Letterlijk alle stukjes worden nu bij elkaar opgeteld, ook bij papieren kaartjes | ||
Sandrvich | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:20 | |
In het geval van Bosnië is "rijden" een groot woord. ![]() | ||
Alopex | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:23 | |
Beter dan de volledig nieuwe situatie maar nog steeds geen fatsoenlijke oplossing nee. Gelukkig zelf weinig last van gezien ik in feite altijd vrij kan reizen, maar heel vervelend voor de mensen die dit niet hebben. Zelf ook jaren een VDU gehad en dan was dit mijn dank geweest zeker. | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:28 | |
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/912338 Die gasten willen een excuses van de politie. Als ik in die trein had gezeten had ik ze ook aangewezen ![]() | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:29 | |
Acties aangekondigd in railinfrasector Arbo | Laatst gewijzigd:04-01-2013 09:51 | Martjan Kuit | Woerden - FNV Bouw kondigt voor 2013 acties aan in de railinfrasector. Dat is de uitkomst van ledenbijeenkomsten die de bond vorige maand hield. Eind vorig jaar liepen de cao-onderhandelingen Railinfra vast. Bron Wat voor acties moet ik me hierbij voorstellen? | ||
ReisT | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:34 | |
bij papieren kaartjes is dat (nog) niet het geval tenminste als ik de prijzen vergelijk die NS.nl opgeeft (Utrecht-Den Bosch is nog steeds even duur als Zevenaar-Cuijk). Straks eens testen of de kaartautomaat er ook zo over denkt. | ||
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:35 | |
Niet zo veel denk ik. Het spoor gaat ook zonder acties al makkelijk genoeg stuk ![]() | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:35 | |
'Machinistwurger' heeft spijt van actie De man die eind februari vorig jaar een machinist mishandelde op station Amsterdam Bijlmer heeft spijt van zijn actie. Donderdag stond Johny S. uit Breukelen voor de rechtbank. Uit een verslag in dagblad Metro blijkt dat S., die de keel van de machinist 40 seconden dichtkneep nadat hij zijn aansluiting miste, spijt heeft van zijn actie, maar niet vindt dat hij volledig schuldig is aan het incident. Volgens S. werd hij namelijk aangevallen door de machinist, nadat hij hem zelfs had uitgedaagd. 'Ik werd niet netjes te woord gestaan nadat ik mijn aansluiting had gemist', vertelde de toen 23-jarige Johnny volgens Metro. Na een woordenwisseling, wat duwwerk en een poging de vertrekkende trein te stoppen, stortte Johnny zich op de uit zijn cabine gekomen machinist. Uit bewakingsbeelden die donderdag werden getoond bleek echter geen agressief gedrag van de machinist. Het slachtoffer liet via een verklaring weten nog altijd veel last te hebben van het voorval. Hij liep onder meer een kneuzing in zijn strottenhoofd op en kon ruim twee maanden niet werken. Inmiddels is de man weer aan het werk, maar kampt hij nog steeds met huilbuien en mijdt hij toesnellende passagiers. 'Ik voelde het leven uit mij wegglijden', vertelde het slachtoffer in een voorgelezen verklaring over de wurgpartij. Het OM eiste donderdag een voorwaardelijke celstraf van 120 dagen, een werkstraf van 240 uur en een schadevergoeding voor het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel. Uitspraak over twee weken. Bron | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:35 | |
Ik zat meer te denken aan, het niet meer oplossen van storingen ofzo :S | ||
#ANONIEM | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:37 | |
Dat had ik kunnen zijn geweest, bij wijze van spreken. ![]() Ben een keer met de nachttrein van Boekarest naar Wenen gereisd. Aan het begin van de rit had ik een medereiziger gewaarschuwd voor diefstallen, zeker vanaf de Hongaarse grens tot Boedapest. Vervolgens vol goede moed naar bed, maar in Roemenië slingert het traject door het dal alle kanten uit en de airco viel ook nog eens uit. Dus bij de Hongaarse grens, wetende dat vanaf daar het spoor vlak en recht is, besloot ik toch maar de deur open te zetten. De medereiziger in m'n coupé keek me toen wel wat vreemd aan. ![]() ![]() Toch was die rit meteen ook mijn slechtste treinervaring ooit. We kwamen uren te laat aan in Wenen, aansluiting weg, en ik zou die dag niet meer naar huis kunnen komen. Zegt zo'n servicemedewerker in Wenen dat ik maar zelf bij een internetcafé de EU-verordeningen moest uitprinten als ik meende recht te hebben op iets. Wat ik toen dus ook heb gedaan. ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:40 | |
het gaat iig wel veranderen. dat is een ding wat zeker is | ||
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:41 | |
Kwaakt de eend, en spartelt de vis, dan verandert het weer, of het blijft zoals 't is | ||
KnightSolaire | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:42 | |
Met een VDU krijg je voor zover ik weet wel gewoon korting bij andere vervoerders? | ||
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:43 | |
je hebt je roeping gemist je hebt er recht op, maar of je het overal krijgt is een tweede. Met name Veolia doet moeilijk. Heb zelf met Arriva nog nooit problemen gehad | ||
#ANONIEM | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:50 | |
Goed artikel, dank voor de link. Hij slaat de hamer op de kop. Zijn cijfers van 15% t.o.v. 85% zijn natuurlijk wel een beetje een slag in de lucht. Maar het verhaal moet tenminste op hoofdlijnen wel waar zijn, want de spoorwegen in het VK hebben sinds de privatisering een enorme heropleving gehad als je kijkt naar het aantal reizigers en het marktaandeel t.o.v. bijvoorbeeld de auto. Dat was natuurlijk nooit gelukt als de doorsnee reiziger daadwerkelijk die extreme tarieven zou betalen waar ze in de kranten soms mee aan komen zetten. | ||
KnightSolaire | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:56 | |
Overigens, wat betreft de kostenberekening. Als ik het goed begrijp is het nu zo: - Opstaptarief + degressieve kosten reis NS-traject + nogmaals opstaptarief + vaste kilometerprijs regiovervoerder Wordt dat gewoon zo? - Opstaptarief + degressieve kosten reis NS-traject + vaste kilometerprijs regiovervoerder Binnen dat kader van decentralisering op zich logischer dan dat voor de gehele reis het NS-tarief wordt berekend... Niet fijn voor de reiziger die anders gewend is, maar als je er iemand voor de schuld wil geven, zou ik het toch zoeken bij de keuze voor decentralisatie (de politiek dus). | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:58 | |
Heeft iemand hier trouwens al superdal Vlissingen - Groningen gedaan? ![]() | ||
dennistd | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:02 | |
NS heeft geen opstaptarief. Voor een reis Rotterdam-Kesteren: Nu: NS (degressief) + opstaptarief Arriva + kilometerprijs Arriva + NS (degressief) (begint opnieuw te tellen) + opstaptarief Arriva + kilometerprijs Arriva Straks: NS (degressief) + kilometerprijs Arriva + NS (degressief) (begint opnieuw te tellen) + kilometerprijs Arriva Je bent dan dus alleen 2x minder het opstaptarief kwijt. | ||
KnightSolaire | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:04 | |
Wacht even, het opstaptarief verdwijnt simpelweg in z'n algeheel? Waarom duurt het dan zo lang om het af te schaffen ![]() Ik ging ervan uit dat het technisch moeilijk was omdat er soms nieuwe reizen worden begonnen, bovendien tussen verschillende vervoerders. Ofzo. | ||
dennistd | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:05 | |
Dat is wel zoals ik het begrepen heb, dat een overstap van NS->andere vervoerder ook echt als overstap gezien wordt ipv een nieuwe reis zoals nu. | ||
KnightSolaire | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:06 | |
Ah zo, dus als je enkel met Arriva reist, wordt er wel gewoon een opstaptarief berekend. Ik vat 'm. Bedankt! | ||
Flodder450 | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:07 | |
![]() | ||
dennistd | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:07 | |
9292ov heeft het ook niet helemaal lekker volgens mij: volgens die site kost een enkele reis Dordrecht-Geldermalsen met de OV-chipkaart welgeteld ¤1,66. Lijkt me nogal weinig ![]() | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:07 | |
Dordrecht 2 jaar terug! ![]() | ||
dennistd | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:07 | |
De terugreis wordt dan dus duurder, want dan betaal je de eerste keer wel opstaptarief.. | ||
KnightSolaire | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:08 | |
Ik vind dat veel hoor. Met korting is het namelijk nog geen euro. ![]() | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:09 | |
Wat is dan een duur traject volgens de NS site zeg, jezus. ¤15.20 voor een enkeltje tweede klas zonder korting.. | ||
lyolyrc | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:12 | |
Omdat het dan via het NS-traject wordt berekend. | ||
dennistd | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:15 | |
Via Gorinchem is het ook nog ¤8,50 | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:17 | |
Schotftig duur.. | ||
lyolyrc | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:20 | |
Dordrecht-Gorinchem kost dan ook ¤ 1,22 volgens 9292ov. ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:28 | |
was 2009 toch? | ||
dennistd | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:31 | |
7 juni 2008 zelfs: http://www.nu.nl/algemeen(...)stootblok-omver.html | ||
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:38 | |
Ik sta net niet op die foto ![]() ![]() | ||
Flodder450 | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:42 | |
Wat mij eigenlijk verwonderd, is dat de Hondekoppen er beter uitzagen na net zoveel jaren dienst | ||
Guppy | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:45 | |
Heaumeau's ![]() | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:55 | |
Hmm, langer geleden alweer dan ik dacht.. ![]() | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:21 | |
Abellio orders Talent 2 electric multiple-units 04 January 2013 ![]() GERMANY: Bombardier Transportation's Hennigsdorf plant is to supply 20 three-car and 15 five-car Talent 2 electric multiple-units to Abellio Rail NRW under a ¤172m contract announced on December 31. The EMUs are to be deployed on Saale-Thüringen-Südharz services which Abellio is to operate from December 2015 under a 15-year contract awarded by transport authority Nahverkehrsservice Sachsen-Anhalt. Bron Zou wel cool zijn als we die hier ook kunnen verwachten ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:26 | |
Je kunt ze in Aachen Hbf bewonderen ![]() | ||
Q. | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:28 | |
Mooie dingen. Ben een groot fan van de 'oude' Talent. ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:30 | |
Is dit het antwoord op de vraag Hoe God verdween uit Jorwerd? ![]() | ||
Q. | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:32 | |
Met de VT 643.07 dus. | ||
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:32 | |
bijna. Het stelletje is wel een aantal malen langs Jorwerd gereden op weg naar Stavoren ![]() Ook verzorgde het de laatste passagiersdienst naar Stiens ![]() | ||
ArnosL | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:36 | |
Is dat een echte foto? Op m'n telefoon ziet het eruit als een photoshop namelijk ![]() | ||
Q. | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:37 | |
Volgens mij wel, hij heeft iig daar gereden, ik zou niet weten waarom iemand al die moeite zou doen om zoiets te shoppen. ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:37 | |
heeft in 1997 echt zo gereden | ||
KnightSolaire | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:38 | |
Zoals kinderen zou zeggen: een babytreintje! | ||
Q. | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:39 | |
Kleine treintjes op kleine lijntjes. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:42 | |
Dat is GEEN klein treintje ![]() ![]() | ||
Duvel | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:45 | |
Vergelijkbaar met een korte GTW denk ik? | ||
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:45 | |
DIT is een klein Nederlands treintje: ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 04-01-2013 13:47:51 (tralala!) ] | ||
Duvel | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:46 | |
Fles, kom er maar in. | ||
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:48 | |
![]() ![]() | ||
Duvel | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:48 | |
Jorwert zonder John. | ||
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:51 | |
Doen we ![]() ![]() Hiervan passen er bijna 3 in de schaduw van die wadloper ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:52 | |
Daarom zei ik ook "klein Nederlands treintje" ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:53 | |
Overigens, wie zo gek is op 2baks dieseltalentjes: ze rijden nog overal rond hoor ![]() ![]() | ||
Q. | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:55 | |
Of een mooie OmBC. ![]() ![]() | ||
Q. | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:56 | |
Jorwert Hbf ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:56 | |
Wat is dit nu weer voor iets raars in de mail? ![]()
| ||
Duvel | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:56 | |
WTF, dat ding wordt aangedreven door een vliegwiel? | ||
Flodder450 | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:56 | |
![]() Ik wist een lange tijd niet eens dat deze dingen ooit hebben bestaan ![]() | ||
Q. | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:57 | |
Diesel Vijf. ![]() ![]() | ||
Duvel | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:57 | |
Jij barbaar, die dingen zijn ontworpen voor ruim 170 km/u! Als het geen oorlog geworden was, waren deze treinen de ruggengraat geworden van het lange-afstandsverkeer, inclusief dat naar het buitenland. | ||
Flodder450 | vrijdag 4 januari 2013 @ 13:59 | |
Lekker met de dieselvijf naar Keulen Zien er eigenlijk nog best wel tof uit ![]() | ||
Duvel | vrijdag 4 januari 2013 @ 14:01 | |
Ze hebben nog tot 1974 stoptreindiensten gereden, totaal ongeschikt... | ||
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2013 @ 14:07 | |
dat kun je wel stellen ja ... Zijn echt ontworpen voor de IC-diensten | ||
Ireyon | vrijdag 4 januari 2013 @ 14:23 | |
Roosendaal - Groningen wel geprobeerd. In Rotterdam toch maar overgestapt want fuck it, VIRM zuigt serieus te hard. | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 14:31 | |
Soort VIRM dingen maar dan met meer comfort? ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2013 @ 14:41 | |
een voorloper van het ICM | ||
ZwartmetSuiker | vrijdag 4 januari 2013 @ 14:45 | |
Gezien de Mat'64 denk ik het niet. | ||
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 14:48 | |
Mogguh. | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 15:12 | |
ICM doet het wel aardig in stopper diensten, daar doelde ik eigenlijk meer op ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 15:14 | |
Mogguh ![]() ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2013 @ 15:20 | |
ICM is niet gebouwd voor de stopdiensten, zeker het ICM-1 (serie 4011-4050) niet | ||
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2013 @ 15:24 | |
Niet helemaal. Hij wordt aangedreven door een verbrandingsmotor op propaangas, en er is een groot vliegwiel van 500 kg wat een hoop kinetische energie op de Talfahrt opneemt zodat er vrij economisch ook weer omhoog gereden kan worden. Zoiets ![]() | ||
ReisT | vrijdag 4 januari 2013 @ 15:27 | |
Dat heeft NS wel degelijk, dat lijkt alleen niet zo doordat je minstens voor 8 tariefeenheden moet betalen. Als je terugrekent is het basistarief bij NS 90 cent dat is afgerond hetzelfde als bij de andere vervoerders die 86 cent rekenen. NS zou gewoon net als de andere vervoerders voor overstappers 86 cent minder in rekening moeten brengen. | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 15:28 | |
Nee uhu, maar het komt er af en toe wel in terecht. Net als IRM overigens.. | ||
Duvel | vrijdag 4 januari 2013 @ 15:34 | |
Voor de stopper van Zwolle naar Groningen gaat het nog wel, maar de Hofpleinlijn niet, bijvoorbeeld. | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 4 januari 2013 @ 15:43 | |
Ah, die had ik even gemist. ![]() | ||
James1988 | vrijdag 4 januari 2013 @ 16:13 | |
Mooie kleurstelling op die TALENT 2 ![]() Dat is Hispeed-gefaal. Dat zijn we toch van ze gewend? ![]() | ||
Okuliarnik | vrijdag 4 januari 2013 @ 16:19 | |
Wel apart dat men voor Talent-2 gaat gezien de problemen die de DB had en nog steeds heeft met die dingen. Ik zie parallelen aan AnsaldoBreda geneuzel ;-). | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 16:23 | |
Waarschijnlijk zijn de goedkoper ![]() | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 16:23 | |
Even een vraagje, waren jullie vorig jaar ook al niet naar duitsland geweest met nieuwjaarsrondje? | ||
Okuliarnik | vrijdag 4 januari 2013 @ 16:27 | |
Ongetwijfeld, maar er zijn zat (betere?) alternatieven? Ben wel benieuwd naar wat voor vervangende treinen er komen te rijden straks ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2013 @ 16:30 | |
jup | ||
James1988 | vrijdag 4 januari 2013 @ 16:32 | |
De TALENT-2 heeft al wel een typetoelating, DB Regio heeft de kastanjes al uit het vuur gehaald qua problemen. Door voor de Talent 2 te kiezen kan Abellio waarschijnlijk snel treinen geleverd en in dienst krijgen. Ja ![]() ![]() | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 16:37 | |
Dan niet liever de voorkeur om dit keer naar het zuiden te gaan? Ik denk dat ik het verst van iedereen woon van de grenzen dus zal even mijn aankomst tijden doorgeven. Hengelo; 10:07 Venlo: 10:12 Maastricht: 10:32 Roosendaal: 09:18 (Fyra) Groningen: 10:14 Allemaal vertrek eerste trein op zaterdag 07:00 | ||
WhiteJoker | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:20 | |
b2py: Ik heb een antwoord voor ![]()
| ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:21 | |
Jeej! ![]() Het mocht slechts 24 uur duren.. | ||
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:21 | |
besteld nog wel. De vraag blijft of ze op tijd geleverd zullen gaan worden ![]() | ||
dennistd | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:21 | |
Mijn vroegst mogelijke tijden: Hengelo: 06:23 Venlo: 9:42 Maastricht: 10:02 Roosendaal: 09:41 Groningen: 08:44 Wanneer de kosten buiten NL oplopen tot meer dan 40 euro vrees ik af te moeten haken. | ||
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:22 | |
Zo de e-mail is de deur uit, eens kijken hoe CityNightline/DB reageert. Wens complete refund wegens wanprestatie. | ||
WhiteJoker | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:23 | |
Ja, ja een UI-checkpaal ![]() ![]() | ||
Duvel | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:24 | |
Klinkt als NS Hispeed in 2005: "We hebben fantastische treinen besteld, zodat we vanaf 2007 iedereen fantastisch kunnen vervoeren over de fantastische HSL!" | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:30 | |
![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:53 | |
Zo te lezen is er een lekker treinongelukje geweest op het rangeerterrein in Onnen http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,49220.0.html | ||
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:57 | |
hier is ICM-0 4004 gebleven: http://www.flickr.com/pho(...)2133/in/photostream/ | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 18:02 | |
Wat een droplul.. | ||
zoem | vrijdag 4 januari 2013 @ 18:39 | |
Tussen Rdam en Dordrecht geen treinen op last vd politie. Geweldig, heb ik me voor niets gehaast. Er is geen alternatief reisadvies beschikbaar aldus de omeoep ![]() | ||
Mathijz | vrijdag 4 januari 2013 @ 18:47 | |
Geruchten op twitter over een springer. | ||
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 19:12 | |
Een leuke verassing op station Praha Hl.N. was een treinstel van Leo Express. Leo Express is een nieuwe Tsjechische open-access operator die rijdt met treinen op het traject Praag Centraal en Ostrava. Het is een traject waar meer vervoerders rijden. Dat zijn de reguliere Tsjechische spoorwegen, maar ook Student Agency/Regiojet. Dat bedrijf rijdt al enkele jaren met succes op deze verbinding met scherpe prijzen en goede service. Sinds november 2012 is ook het bedrijf Leo Express in deze verbinding gestapt. Met vijf gloednieuwe vijfdelige Stadler Flirts proberen ze wat van het reizigersaanbod af te snoepen, ook door het aanbieden van service. Leo Express biedt drie klassen aan, waarvan er eentje interresant is: de Premium-klasse op de foto heeft zoals jullie zien een behoorlijke beenruimte. ![]() ![]() ![]() Meer informatie over Leo Express op internet: http://www.le.cz/cms/13-cestovni-tridy.html Een snelle vergelijking tussen de verbinding Praag - Ostrava die alledrie de bedrijven aanbieden (prijzen omgerekend vanuit Tsjechische Kroon): Leo Express: 5x per dag, reistijd 3:15. Economy ¤5,40-¤11,47 ; Business ¤17,46-¤23,26. ; Premium: ¤23,26-¤32,17 Regiojet 9x per dag, reistijd 3:24. 1 klasse: ¤ =11,70 Tsjechische Spoorwegen: 19x per dag reistijd 3:11-3:41 ; prijzen variabel vanaf ¤11,63 (reguliere intercity) tot ¤15,50 (Pendolino) | ||
James1988 | vrijdag 4 januari 2013 @ 19:16 | |
Ik heb in die stoelen van de premium-klasse van de LEO Express gezeten. Ik kan er in ieder geval één ding over zeggen: ik wil zo'n stoel in mijn huis! ![]() ![]() Over Rotterdam:
| ||
zoem | vrijdag 4 januari 2013 @ 19:22 | |
Dat die gasten op mogen draaien voor de kosten, als ze nog gevonden gaan worden... De prognose is inmiddels bijgesteld naar 21u, wordt lekker druk in de trein straks ![]() | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 19:35 | |
Zien er goed uit die Leo Express. Kaartjes kopen online of bij de conducteur aan boord? | ||
greavy | vrijdag 4 januari 2013 @ 19:57 | |
Loppersum:![]() | ||
dennistd | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:00 | |
Zijn die schermen nou zo donker of ligt dat aan mij? Normaal hangen deze schermen ook onder de kap, daarbuiten hangt een ander model. | ||
greavy | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:01 | |
Kan ook aan de foto liggen, maar deze schermen worden dus in het Noorden opgehangen in Schubbekutteveen #713 .... ![]() | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:02 | |
Dit is het 'binnen'model inderdaad.. | ||
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:04 | |
correctie. Die schermen hangen alleen in de provincie Groningen en zijn er sinds december ofzo ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:05 | |
Wat is het verschil tussen 'Groningen' en 'het Noorden' dan? ![]() | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:06 | |
Waddeneilanden, maar daar rijdt geen trein ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:07 | |
dat Groningers niet tegen een grap kunnen | ||
Ireyon | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:08 | |
Waarom hangen zulke dingen op een station waar altijd dezelfde en slechts 1 treinserie komt? Wat is dat voor achterlijke geldverspilling ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:10 | |
Dat heet "als we dit jaar ons geld niet opmaken, krijgen we volgend jaar minder geld" | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:11 | |
Wel twee bestemmingen. dus dat kan verwarrend werken 'ofzo' | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:13 | |
| ||
KnightSolaire | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:14 | |
Een elektronisch bord is op de kleinere stations ook wel handig om bv. vertragingen aan te geven. Maar daarvoor heb je geen TBP op ieder perron nodig inderdaad, eerder gewoon zo'n overzichtsbord bij de ingang(en). Weet niet of dat hier het geval is, maar dit is inderdaad wel een treurig potentieel gevolg van vaststaande budgetten. Even lekker verkwisten als we geld over hebben. Ben zelf ook tegen zulke vaste budgetten, veel te inflexibel. | ||
Ireyon | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:15 | |
Ja, maar op spoor 1 toch altijd richting Delfzijl en op spoor 2 toch altijd richting Groningen? In Etten-Leur moet men het gewoon doen met een bordje Spoor 1: Breda .00 / .30 Spoor 2: Roosendaal .00 / .30 | ||
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:16 | |
De stations hadden al een TB7 gekregen | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:19 | |
Tsja, ze zullen bij de provincie Groningen waarschijnlijk wat geld over hebben, was toch laatst artikeltje over dat ze die stations daar op gingen knappen. Zal dit ook wel bij horen dan. | ||
KnightSolaire | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:20 | |
Maar kennelijk niet goed geld voor het normale "buitenmodel".. ![]() | ||
KnightSolaire | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:22 | |
Iets heel anders: hebben we trouwens nog iets vernomen over de verdere decentralisatie van enkele spoorlijnen, zoals onderzocht zou worden door het ministerie in het kader van de concessieovereenkomst 2015-2025? | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:25 | |
Nee, dat ligt niet onderzocht te worden. Als het reces afgelopen is. | ||
zoem | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:40 | |
Huh, de IC vlissingen van 20:20 @ rdaal is opgeheven volgens de app, maar hij rijdt nog wel. Vaag... | ||
Bitlord | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:41 | |
Niet meer in het volste licht, maar het was wel mijn enige mogelijkheid om weer een nieuw type Hogesnelheidstreinen op de camera te krijgen: | ||
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:47 | |
De tariefeenhedenkaart 2013: http://www.ns.nl/binaries(...)t-van-nederland-2013 http://www.ns.nl/binaries(...)ederland-2013-detail | ||
daanski82 | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:52 | |
opzich wel sterk biertje | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:58 | |
Klopt. Het is een VCVL-station: we kúnnen daar een trein niet op het andere spoor binnen nemen. Er staan zelfs niet eens uitrijdseinen in de tegenrichting... | ||
James1988 | vrijdag 4 januari 2013 @ 20:58 | |
Gevalletje "oeps" in Bremen: een e-loc (type BR189) is niet goed op de rem gezet, is vervolgens gaan rollen, heeft een stootjuk meegepakt en is van de sporen gelopen. De restanten van het stootjuk hebben een andere trein beschadigd (lakschade). Kostenpost BR189: 50.000 euro Kostenpost andere trein: 500 euro. ![]() | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 21:14 | |
Gaat lekker de laatste dagen zeg.. Al twee keer bij NS en nu dit geval van MRCE.. | ||
Peter | vrijdag 4 januari 2013 @ 21:30 | |
In Overijssel hangen bij de bushaltes nu ook digitale informatieborden terwijl er maar 1 bus komt die lek uur op dezelfde minuut er stopt.. In Den Haag heeft de helft van de haltes geeneens zo'n bord. | ||
Viezze | vrijdag 4 januari 2013 @ 21:35 | |
Vanmiddag herstelde de conducteur zich nog net op tijd; volgens hem zaten we in de trein naar Zwolle Airp...herstel...Schiphol Airport, Almere, etc. etc. Zwolle Airport, ik moet zeggen, klinkt goed ![]() | ||
Flodder450 | vrijdag 4 januari 2013 @ 21:43 | |
Bij appingedam waren die borden afgelopen zaterdag helemaal op tilt geslage, helaas geen foto kunnen maken ![]() | ||
Flodder450 | vrijdag 4 januari 2013 @ 21:45 | |
Ineens komt dat verhaal wat ik had verteld over spoor 7A en spoor 7B weer boven.... | ||
DriekOplopers | vrijdag 4 januari 2013 @ 21:59 | |
Ze kloten maar wat raak, en wij schreven een brief (nav een eerdere alarmerende post hiero). http://www.voorbeterov.nl/page13.php ![]() | ||
Snoepje5 | vrijdag 4 januari 2013 @ 22:02 | |
Kun je studenten ov chip verkopen? Ipv er maandelijks voor te betalen wat je automatisch doet. | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 22:03 | |
Je kan hem inleveren ![]() | ||
greavy | vrijdag 4 januari 2013 @ 22:05 | |
Inleveren en dan krijg je iets van 83¤ meer per maand stufi ofzo. zie ook de site van DUO/IB-groep | ||
Viezze | vrijdag 4 januari 2013 @ 22:10 | |
Nee dat is niet zo. Kan alleen als je naar het buitenland gaat. | ||
_JdM_ | vrijdag 4 januari 2013 @ 22:11 | |
Gisteren Rotterdam-Zwolle in een VIRM gedaan (Vervolgens Zwolle-Hengelo met de Sprintercity met 2 Vtjes ![]() Had ik dezelfde reis vandaag gedaan, was het tussen Rotterdam-Zwolle met een DDAR en tussen Zwolle-Hengelo met een losse V geweest. Dus zo slecht is dat VIRM nog niet ![]() | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 4 januari 2013 @ 22:38 | |
Ligt het aan mij, of komen er de laatste tijd wel heel veel ongelukken en ontsporingen in Duitsland voor? | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 22:40 | |
Niet alleen daar hoor, ook hier blijkbaar en allerlei dingen die niet naar buiten komen enzo.. | ||
KnightSolaire | vrijdag 4 januari 2013 @ 22:49 | |
Ben ik het helemaal mee eens. | ||
greavy | vrijdag 4 januari 2013 @ 22:51 | |
Pieter Bosch op het Spoorforum geeft wat informatie over het traject Nieuweschans-Ihrhove(D) ivm de krapte daar:Daarbij komt nog van mij:
| ||
Snoepje5 | vrijdag 4 januari 2013 @ 22:53 | |
Top! | ||
greavy | vrijdag 4 januari 2013 @ 22:54 | |
Zie een reactie onder mijn reactie, ik blijk het mis te hebben. Zie voor alle info de site van DUO/IBG | ||
Snoepje5 | vrijdag 4 januari 2013 @ 23:29 | |
Buitenland.. wat een afzetters daar ook weer. Wel laten betalen ook al gebruik je het niet. | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 23:35 | |
Opnieuw vertrekt een trein met een open deur vr 04/01/2013 - 22:55 Voor de derde keer in enkele weken is er een trein vertrokken terwijl één van de deuren nog open stond. Het incident gebeurde op de trein van Kortrijk naar Brussel. Een reiziger filmde met zijn gsm hoe de deur een tiental minuten bleef open staan. De vervoersmaatschappij NMBS onderzoekt hoe zoiets kan gebeuren, meermaals dan nog. Bron en filmpje | ||
James1988 | vrijdag 4 januari 2013 @ 23:36 | |
Wat ben je dan voor achterlijke droplul als je het gaat staan filmen i.p.v. dat je de conducteur waarschuwt, Securail belt, of gewoon aan de noodrem gaat hangen ![]() | ||
b2py | vrijdag 4 januari 2013 @ 23:37 | |
Ik zou ook twijfelen hoor, eerst even filmen en daarna conducteur erbij halen. Of moet ik heel braaf direct aan de noodrem hangen? Eerst bewijs filmen voor de HC omdat het verhaal anders te idioot is dat hij je niet geloofd ![]() | ||
_JdM_ | vrijdag 4 januari 2013 @ 23:41 | |
Misschien is de HC ook wel gewaarschuwd? Zou ook eerst filmen, 't begint nu echt structureel iets mis met de deuren/vertrekprocedure te gaan... | ||
Okuliarnik | vrijdag 4 januari 2013 @ 23:47 | |
Zo erg is het niet toch, onderstaand filmpje heb ik in 2009 gefilmd in een trein in Budapest... Denk wel even om je nek en je oren. | ||
Bitlord | zaterdag 5 januari 2013 @ 00:40 | |
Een mooie afsluiter van de dag? Een Intercity van de Tsjechische Spoorwegen getrokken door een locomotief uit de serie 362 (Skoda, 1990) arriveert op station Praha hlavni nádrazí. Zet de boxen wat harder om het aparte omroepgeluidje te horen. Aan het eind van het filmpje nog bewegend beeld van een stilstaande Leo Express. | ||
kurk_droog | zaterdag 5 januari 2013 @ 03:56 | |
TT past mij wel, wat een dramatische ervaring gehad vanuit Praag eergisteren. Uit ervaringen met de nachttrein in de zomer gewoon normale stoelen geboekt met de gedachte dat je dan uber chil in zo'n coupe kan zitten...nee hoor, vanaf Praag tot Berlijn ging het wel maar daarna gewoon gedwongen terug naar de eigen coupe zonder beenruimte en allemaal gasten om je heen ipv de dames in de andere coupes ( doen ze dat expres ofzo? ![]() 16 uur huilen dus. | ||
Guppy | zaterdag 5 januari 2013 @ 08:33 | |
Russische metro ![]() ![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 10:42 | |
Je zat in dezelfde nachttrein als Bitlord ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 11:19 | |
http://www.nu.nl/binnenla(...)ij-grens-belgie.html Overigens verraadt deskundige journalistiek zich door het gebruik van woorden als "treintoestel" ![]() ![]() | ||
dennistd | zaterdag 5 januari 2013 @ 11:19 | |
Zo, eens even gezond gedaan: ik ben van Nijverdal naar Nijverdal West gelopen ipv met de bus te gaan. Foto's van de tunnel zet ik hier vanavond neer. | ||
KnightSolaire | zaterdag 5 januari 2013 @ 11:22 | |
Bij de grens met België... Dat klinkt me bekend in de oren. | ||
Bitlord | zaterdag 5 januari 2013 @ 11:22 | |
Lijkt er wel op ja! | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 11:32 | |
Was ook met die brand in abcoude. 'Het derde treinstel is volledig uitgebrand.' Op de foto was duidelijk te zien dat het om het vierde rijtuig ging en dan nog het achter gedeelte ervan. Hoe mis kan je zitten ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 5 januari 2013 @ 11:38 | |
Die fout snap ik wel. De meeste foto's zijn van de achterkant van de trein genomen en vanaf daar gezien stond het begin van de derde bak in brand. Het blijft natuurlijk dom. En nee, het was geen treinstel en de bak is inderdaad niet volledig uitgebrand. | ||
Dos37 | zaterdag 5 januari 2013 @ 11:39 | |
Ah mooi benieuwd hoe het er daar voor staat. | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:06 | |
113 Teletekst za 05 jan *************************************** Veel treinen rijden zonder bhv'er *************************************** ` In Nederland rijden veel treinen zonder dat er een bedrijfshulpverlener (bhv'er) aan boord is.Dat is volgens vakbond FNV Spoor in strijd met de Arbeidswet.Daarin staat dat op elke werkplek iemand aanwezig moet zijn die kan optreden in noodsituaties. Meestal zijn machinisten niet opgeleid als bhv'er,alleen conducteurs,maar die zitten niet op elke trein.Vooral bij treinen van Veolia,Connexxion en Arriva is er alleen een machinist aan boord. Spoorbedrijven zetten soms wel een steward in die is opgeleid om eerste hulp te verlenen,maar dat gebeurt volgens de bond maar mondjesmaat. *************************************** volgende nieuws weer&verkeer sport | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:08 | |
![]() Huidige sneeuwverwachting voor de komende vijftien dagen. We lopen aardig op de zaken vooruit maar ik heb stiekem wel weer hoop en zie ook wel uit naar wat sneeuw. Nadeel, tentamenperiode ![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:09 | |
Telegraaf neemt het over: In de treinen van de NS is nooit iemand aanwezig met EHBO. Wedje leggen? ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:10 | |
Als de Telegraaf het overneemt wordt het minstens: "NS brengt miljoenen hulpeloze reizigers in levensgevaar" | ||
kurk_droog | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:42 | |
Ik zat in rijtuig 174 stoelen 40/41 | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:04 | |
Zeg, klopt het dat je bij DalVrij nooit (zelf) korting krijgt? Dus of je betaalt 100 % of je betaalt niks? | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:11 | |
• 65+? Dal Vrij voor slechts ¤ 42 per maand • 2e Dal Vrij voor een gezinslid slechts ¤ 42 per maand • 40% korting voor max. 3 medereizigers (na 9.00 uur ’s ochtends en het hele weekend) • Gratis Kids Vrij abonnement t.w.v. ¤ 15 erbij. Als uw (klein)kind (4 t/m 11 jaar) een eigen OV-chipkaart heeft of koopt, reist hij altijd onbeperkt met u mee • Korting bij Greenwheels en Q-Park • Gratis OV-chipkaart ook bruikbaar in bus, tram en metro • Abonnement ook geldig bij andere treinvervoerders • Abonnement ook geldig op binnenlandse trajecten van InterCity Berlijn en ICE International Lijkt er wel op ja.. | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:16 | |
Nee okee dan snap ik het toch goed ![]() Dat sheetje van Scarlet begrijp ik geen snars van ![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:17 | |
Wellicht is altijd voordeel ook wel iets? Weekendvrij heb je al toch? AltijdVoordeel: Echt flexibel reizen kunt u met het Altijd Voordeel abonnement. U ontvangt standaard 20% op uw reis. Reist u in de daluren of in het weekend dan verdubbelt uw korting naar 40%. Kortom: u profiteert altijd! Nog meer voordelen van Altijd Voordeel • 40% korting voor max. 3 medereizigers (na 9.00 uur s ochtends en het hele weekend) • 60+? Voor ¤ 14 extra 7 Keuzedagen erbij (2e klas) (alleen bij Jaarabonnement) • Gratis Kids Vrij abonnement t.w.v. ¤ 15 erbij (alleen bij Jaarabonnement). Als uw (klein)kind (4 t/m 11 jaar) een eigen OV-chipkaart heeft of koopt, reist hij altijd onbeperkt met u mee • Korting bij Greenwheels en Q-Park • Te combineren met het OV Voordeel abonnement: voor 20% korting op al uw reizen met bus, tram en metro • OV-chipkaart ook bruikbaar in bus, tram en metro • Abonnement (inclusief Keuzedagen) ook geldig bij andere treinvervoerders • Abonnement ook geldig op binnenlandse trajecten van InterCity Berlijn en ICE International | ||
Guppy | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:18 | |
Noes ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:20 | |
Ja maar het wordt zo achterlijk veel werk om alles bij te houden dan ![]() ![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:33 | |
Je kan toch op ns.nl of ov-chipkaart.nl heel makkelijk wekelijkse of maandelijkste staten uitdraaien? ![]() Zoiets dus ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:42 | |
ja en dan per reis van alle andere abovormen uitzoeken wat de kosten zouden zijn geweest ![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:47 | |
Dat trek je met excel er toch zo uit.. Je kan die zooi als CSV exporteren vanaf ov-chipkaart.nl, formule er overheen en een draaitabelletje. Moet jij wel kunnen toch? ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:48 | |
me too. Ben daar morgen heel even in de buurt | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:49 | |
draaitabellen heb ik nooit begrepen ![]() En formuletje? Dan zul je toch eerst een enorme tabel moeten hebben met de voltariefprijzen voor elke tariefafstand die mogelijk is. | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:52 | |
Die kan je vast wel uit de NS API trekken verwacht ik. Jij was toch de IT'er? ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:54 | |
IT'ers, zo ook ik, zijn lui. Het kostte mij in elk geval meer moeite zo'n koppeling te bouwen dan het handmatig over te nemen ![]() Maar blijkbaar heb ik er een nogal onbegrijpelijke sheet van gemaakt ![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:59 | |
Gaat echt lekker de laatste tijd in Limburg. Nu minder treinen tussen Roermond en Sittard door een defecte trein. | ||
GlenSpey | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:59 | |
Ach hou op, straks moet ik ook nog zo'n bhv-cursus volgen. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:00 | |
Elke keer als ik in een trein zit is er al iemand met EHBO aanwezig in die trein ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:03 | |
Ik vind het vooral raar dat het gaat over iemand die aanwezig moet zijn op elke WERKPLEK. Zo van: het is alleen nodig voor als die 1 of 2 man personeel op een trein wat overkomt. Die 500 reizigers kunnen makkelijk doodvallen ![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:08 | |
Het zit hem vooral in leegmat ritten en bij de lokale vervoerders. Maar het is bij ARBO verplicht dat een werknemer eigenlijk nooit alleen mag werken. Daar komt het van, heeft niks met de reizigers te maken ![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:09 | |
Gelukkig is EHBO wat anders dan BHV ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:10 | |
vraag me af of dat ook voor andere beroepen geldt. Een geheim agent bijvoorbeeld. Oftewel: Die regel is onzin. | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:11 | |
Ik geloof dat het spoor CAO geregeld is. En geheim agent, noem je ook een 'beroep' ![]() Militairen of mensen in de zorgsector werken toch ook nooit alleen.. | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:16 | |
sowieso, wat is "alleen"? Niemand in dezelfde ruimte? Niemand in een straal van 10 meter? 100 meter? Niemand die binnen 10 seconden bij je kan zijn? Of een minuut? ![]() Dat soort dingen is ZO arbitrair allemaal, en daardoor eigenlijk volledig uit de lucht gegrepen. Door een soort manische 100%-veiligheids-zucht. 100 % veiligheid bestaat niet. | ||
WhiteJoker | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:23 | |
Een ander beroep dan... Hier komt elke maandag een pipo om het groenafval op te halen, hij is ook alleen. Of een servicemonteur, meestal ook alleen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:25 | |
In feite heb je aan 1 formule genoeg: 100%prijs = opstaptarief + (afstand * kmprijs) en dat afronden omhoog op 10 cent Dan volgen daaruit wel de 20 % en 40 % kortings prijzen (opnieuw afronden op een dubbeltje omhoog?) Zo denk ik dat het gaat toch? Qua afronden? ![]() En wie weet wat exact het opstaptarief en de kmprijs zijn? Dan kan ik het gebeuren vrij verregaand automatiseren ![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:27 | |
Ik denk dat je het makkelijker uit de NS API trekt als je d.m.v. een formuleblad alle bestemmingen naar alle bestemmingen laat plannen en dan de prijzen eruit trekt. http://www.ns.nl/api/api#api-documentatie-prijzen Misschien dat je hier nog wat waardevolle documentatie vandaan kan halen: https://groups.google.com/forum/?fromgroups#!forum/ns-api [ Bericht 28% gewijzigd door b2py op 05-01-2013 14:33:53 ] | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:36 | |
Tsja. Vreselijk moeilijkgedoe en geen antwoord op mijn vraag ![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:37 | |
Maar NSR kent geen opstaptarief, alleen tariefeenheden. Wellicht dat je wat tariefeenheden naast werkelijke euro's/km kan leggen zodat je een redelijk gemiddelde kan trekken. En altijd omhoog afronden ja, kan het uiteindelijk altijd meevallen wat het kost ![]() | ||
bork | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:39 | |
krijg je toch een paar tientjes voor? | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:39 | |
Je moet tegenwoordig trouwens een getekend contract overleggen voordat je gebruik mag maken van die API. Veel plezier ![]() Dat wordt handmatig alles eindeloos overkloppen. Lang leve de techniek. | ||
bork | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:41 | |
De toelage wordt bepaald volgens door Onze Minister vast te stellen regels en bedraagt tenminste ¤ 195,35 per jaar. Artikel 5 1.De BHV-toelage bestaat op jaarbasis uit: a. ¤ 160,00 voor de BHV-er met een geldig certificaat van de BHV-opleidingscursus; b. ¤ 230,00 voor de gediplomeerde EHBO-er met geldige aantekening reanimatie; c. ¤ 455,00 voor de allround BHV-er met geldige aantekening reanimatie; d. ¤ 590,00 en een functietoeslag van ¤ 135,00 voor de ploegleider; e. ¤ 680,00 en een functietoeslag van ¤ 230,00 voor het hoofd BHV; f. ¤ 680,00 en een functietoeslag van ¤ 230,00 voor het plaatsvervangend hoofd BHV. 2.Bij continudienst wordt de toelage, bedoeld in het eerste lid, verhoogd met een toeslag van ¤ 160,00. (bij de overheid) | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:41 | |
Het afronden is trouwens neutraal. Dus naar het dichtstbijzijnde dubbeltje en niet altijd omhoog. | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:43 | |
Wellicht dat Dennis je kan helpen? Volgens mij is die wel goed met dit soort zaken en heeft al meer van dit soort zaken uitgewerkt. Eventueel zou je het op OVinNL kunnen proberen, daar zitten volgens mij ook wel lui die dat soort zaken wel weten. | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:44 | |
Goed, dat was mijn eerste keer Hanzelijn. Saai uitzicht, ploppende oren in de tunnel en je komt uit in Lelystad, waarvan ik opnieuw blij ben dat ik daar niet meer woon. Maar goed, wel tien minuten eerder in Amsterdam. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:57 | |
Nja, zal eens kijken. Dat met die formule is een beetje een heilloos pad. Als het gewoon een lineair verband zou zijn dan ging het nog wel, maar het is degressief natuurlijk, dus dan is er analytisch geen beginnen meer aan voor mij (zeker niet omdat je eerst door een laag afrondingsruis heen moet prikken: als een afstand van 13 te een prijs van 2,90 oplevert, kan dat alles zijn tussen 2,85 en 2,94, maar dat zie je dus niet. Zo kun je onmogelijk een functievoorschrift opstellen). | ||
Peterselieman | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:02 | |
mja, Het ritje Leeuwarden - Groningen Noord kost me met een papieren kaartje volgens de NS 5,90 euro, terwijl het met de chipper 5.94 euro is. Dit komt omdat voor een papieren kaartje op 10 cent afgerond wordt en bij de chipper op de cent ![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:08 | |
Als je dat van meer afstanden bepaalt, zowel lang als kort kan je de foutmarge enorm verminderen. Zoals bijvoorbeeld Vlissingen - Groningen, Den Helder - Heerlen maar ook Rotterdam - Dordrecht. Hierdoor zal je foutmarge flink slinken waardoor je een steeds betrouwbaarder resultaat zal krijgen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:08 | |
Bij NS wordt ook voor de OV Chip alles op dubbeltjes afgerond hoor ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:09 | |
Ja dat weet ik. Maar het blijft toch een schatting. Dan klik ik liever even een tabelletje bij elkaar waar ik met VERT.ZOEKEN precies de juiste waarde uit krijg. | ||
Peterselieman | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:09 | |
bij Arriva niet | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:13 | |
Waar las jij trouwens dat je een getekend document moet overhandigen voor de NS API? Ik zou gewoon zeggen, wie niet waagt wie niet wint ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:15 | |
Op die link van jou ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:15 | |
Waag maar. Krijg je een inlogprompt. | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:18 | |
Registratie Bevestiging Bevestiging registratie NS API Bedankt voor uw bevestiging. U kunt nu gebruik maken van uw gebruikersgegevens voor de NS API. | ||
WhiteJoker | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:18 | |
Voor de prijzen moet je een contract tekenen ![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:19 | |
Ja ik lees het nu inderdaad, awkward.. :$ | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:39 | |
Het blijkt toch behoorlijk lineair te zijn voor de kortere en middellange afstanden. Vanaf het moment dat afscheid genomen werd van het minimumtarief (rond een te of 10) is het minimaal tot aan 66 te vrijwel perfect zo dat er voor elke 2 te 30 cent bij komt. | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 16:00 | |
Zo. Iemand anders mag verder gaan inzien behoefte ![]() ![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 16:06 | |
Bedankt voor de reminder! ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 5 januari 2013 @ 16:09 | |
mooi op tijd. Er zijn al twee afstanden geweest ![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 16:10 | |
Ja maar niet op tv ![]() Ik zou trouwens echt moeite hebben als commentator, team anker ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 16:16 | |
Donder op met al die valse starts man, die flauwekul hoef ik niet te zien hoor ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 5 januari 2013 @ 16:19 | |
ik denk dat ik wel weet wie de starter is. Komt uit de familie van mijn zwager ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 5 januari 2013 @ 16:19 | |
Crimineel goed ![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 16:20 | |
Lekker teentjes kijken ![]() Is er ook een Groningen-IJssstadion evenementenhalte? | ||
Peterselieman | zaterdag 5 januari 2013 @ 16:21 | |
Kardinge ligt nogal ver van het spoor verwijderd ![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 16:24 | |
Pendelbusje naar Groningen-Noord, of europapark | ||
Peterselieman | zaterdag 5 januari 2013 @ 16:33 | |
Europapark is dan makkelijker denk ik of met bus 3 of 6 vanaf het CS | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:12 | |
Het valt me de laatste tijd op dat de treinen die naar Amersfoort Schothorst rijden bij vertraging vaak worden tegengehouden in Amersfoort om daar te keren. Dit gebeurt veel vaker dan in de vorige dienstregeling. Heeft iemand daar een verklaring voor? (Behalve natuurlijk vertraging inlopen, want dat lijkt me duidelijk) | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:17 | |
Sinds wanneer is Amsterdam Rai een IC station? Ik wilde een stukje tekst neerzetten over huishoudbeurs 16-24 januari waardoor alle ic's er stoppen. Nu zie ik in de reisplanner dat alle ic's van Utrecht naar Schiphol daar stoppen aanstaande maandag 7 januari. Ik ben in de war.. | ||
HaverMoutKoekje | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:53 | |
horecava? http://www.horecava.nl/Pages/home.aspx | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 18:01 | |
Thanks! | ||
remcoP | zaterdag 5 januari 2013 @ 18:07 | |
![]() | ||
Viezze | zaterdag 5 januari 2013 @ 18:35 | |
Eva heeft geen vader
| ||
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 18:38 | |
Arme Eva. | ||
James1988 | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:03 | |
Volgens de Belgen is er een verzakking in de bovenleiding van de HSL op Nederlands grondgebied, dat zou de oorzaak zijn van de problemen van vanochtend... geen idee wat ze daar nou weer mee bedoelen. | ||
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:07 | |
Gisteren kwam ik van de Kijfhoek af met losse loc, en toen werden we rechts in gehaald door de V-250. Geinig om hem zo voorbij te zien komen ![]() Hij reed, dat was al heel wat natuurlijk ![]() | ||
greavy | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:09 | |
Helaas. NS HiSpeed heeft een brief laten opstellen door een advocaat aan de website Rijdtdefyra.be, en op somme van een (hoge) boete de website laten offline halen. Je wordt nu doorgelinkt naar Twitter-account 'Treinverstoring'. Hiermee komt een (voorlopig) einde aan de punctualiteitscijfers die in te zien zijn over het web... NSH vond zich in diskrediet gebracht. | ||
greavy | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:11 | |
Vandaag even Amsterdam->Rotterdam met de Fyra gedaan en kwamen met -3 aan in Rotterdam. Vertrek Amsterdam 15:41. | ||
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:12 | |
Dit is toch te idioot voor woorden ? ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:13 | |
Bijzonder ![]() | ||
ZwartmetSuiker | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:18 | |
Triestheid ten top natuurlijk ![]() | ||
_JdM_ | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:23 | |
De IC Amsterdam Schothorst-Enkhuizen(vorige dgrl) had een kwartier keertijd in Schothorst, de huidige IC's Schothorst-Schiphol en Schothorst-Den Haag Centraal hebben slechts 8 minuten keertijd. (+leegmat van de IC Amersfoort-Enkhuizen keert er, indien er niet in Deventer gekeerd wordt) | ||
James1988 | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:28 | |
Hoezo? | ||
Peter | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:33 | |
Incompetentie moet je onder het tapijt vegen natuurlijk.. | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:38 | |
Als jouw bedrijf het niet zo goed doet en zwart gemaakt wordt vindt je het ook niet fair. | ||
James1988 | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:41 | |
Hoe wordt/werd NS Hispeed dan zwart gemaakt door rijdtdefyra.be? | ||
greavy | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:43 | |
Daar stonden alleen de punctualiteitscijfers op die verkregen waren via Railtime.be. Lijkt mij niks "illegaal" aan ook. | ||
WhiteJoker | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:45 | |
Nee, dit maakt NSH/Fyra niet zwart, maar toont aan hoe incompetent ze zijn. Nou zou ik als bedrijf natuurlijk mijn dienst verbeteren en uiteindelijk die statistieken gebruiken hoe ze gegroeid zijn. Maar ik heb dan ook een goed zelfreflecterend vermorgen... | ||
Peter | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:45 | |
Waarschijnlijk heeft NSH ingespeeld op het gebruik van hun merknaam.. | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:50 | |
en fyrakomop.nl dan? | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:52 | |
Dat weet ik ook niet, maar op een gegeven ogenblik zal er wel iets ontstaan zijn.. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:53 | |
Vet irritant dat ze bij Railaway het steeds hebben over loko ipv loc... ![]()
| ||
Peter | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:55 | |
Die ziet er al maanden niet bijgewerkt uit.. hebben het nog over de Traxx.. | ||
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:55 | |
Meer de dingen die Bob v/d Houven vertelt. Over de omgeving, hoe goed je er kan wandelen etc. Meer voor de wat ouderen volgens mij, wat tevens ook gelijk 80% van hun leden/kijkers zijn. | ||
greavy | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:55 | |
Volgens mij gebeurt er weinig meer mee idd. | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:56 | |
Staat wel nieuws op van 5 januari 2013, en de Traxx'en rijden nog steeds hoor ![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:56 | |
Kan MAX het beter overnemen! ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:57 | |
Die mensen zijn op één griepje na al dood. ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:57 | |
Mjq; de binnenlanden van Afrika is nou ook niet het gebied waar ik het meest interesse in heb ofzo, maar de DVD was bijna voor niks ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:58 | |
Weet iemand of Railqway ook al iets over de PACA lijn heeft gemaakt? | ||
DriekOplopers | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:03 | |
Ik zou heel erg graag graag die brief willen hebben (zonder adresgegevens). Voor Beter OV zal dan genadeloos de vloer aanvegen met de firma HiSpiet. PDF'je kan naar info@voorbeterov.nl Diskrediet? Op tijd gaan rijden en probleem opgelost. | ||
Travel. | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:11 | |
![]() | ||
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:12 | |
http://nshartkloppingen.tumblr.com/ Hebben mensen zich al eens herkend? ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:17 | |
Ik krijg dagelijks telefoon nummers toe gegooid van hitsige meiden als ik langs kom rijden met een goederentrein ![]() | ||
James1988 | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:17 | |
Iemand op Hemelschraapstad is zo vriendelijk geweest om een overzicht te maken van TGV-verbindingen Parijs-Barcelona en Parijs-Madrid vanaf 9 januari. Nu nog met overstap in Figueres Vilafant. | ||
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:17 | |
Tsja, dat lijkt me ook. Dit is "shooting the messenger". En totaal kansloos. Iemand anders gaat het wel weer overnemen, hoe hard je ook dreigt met boetes en advocaten. | ||
WhiteJoker | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:17 | |
![]() |