Mooizo, dan blijft ie extra lang openquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dit topic boycot ik vanwege de TT.
Of hij wordt juist volgespamdquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mooizo, dan blijft ie extra lang open
Als dat het idee is moet je eens naar Rolandrail gaan en een Fallns "per ongeluk" Fallus noemen. Kejjelachejongequote:Op woensdag 2 januari 2013 18:54 schreef Monopoly het volgende:
[..]ik had zoiets: Kijken op hoeveel pikken ik kan trappen met één opmerking
Zal ik doen, hij staat zelf ook hoog op mijn verlanglijstjequote:Op woensdag 2 januari 2013 18:57 schreef Monopoly het volgende:
Glen, kan je binnenkort ff wat foto's schieten in de cabine van een mat'64 met wat uitleg etc er bij ?
Ben wel nieuwsgierig.
Tof! Maak d'r wat moois van, die zal zeker goed staan in de OP hierquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:08 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zal ik doen, hij staat zelf ook hoog op mijn verlanglijstje
Ja.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:14 schreef Fixers het volgende:
Over die treinbrand. Stel dat die drie verdachten ook de daders blijken, doet de NS dan ook de schade op hen verhalen voor, op zijn minst, herstel van materieel?
Ze proberen het meestal wel. Ik heb alleen geen idee of het ooit gelukt is, en zoals Fles hierboven zegt: ze hebben meestal het geld niet.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:14 schreef Fixers het volgende:
Over die treinbrand. Stel dat die drie verdachten ook de daders blijken, doet de NS dan ook de schade op hen verhalen voor, op zijn minst, herstel van materieel?
GtbV'tjes, Schade aan infra, schade aan materieel, kosten voor hulpdiensten verzin het zo gek nog niet en als alles goed gaat mogen zij hopelijk betalen.. (En niet de ouders..)quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:14 schreef Fixers het volgende:
Mag 't misschien morgen? Dan kan ik m'n bank nog even vragen m'n pin-limiet te verhogenquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:18 schreef Monopoly het volgende:
Het zal wat zijn als één van die kereltjes z'n pinpas trekt en zegt: "Oh, het is maar 3 miljoen, ik pin wel ff".![]()
Ik ben wel benieuwd, linkjes?quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:19 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik heb even gegoogled en NS heeft een aantal keer met succes de schade weten te claimen. Er zal denk ik dan een betalingsregeling worden getroffen. Het verhalen van de schade staat overigens los van een strafrechtelijk onderzoek, die in dit geval ook plaats zal vinden.
Ik had deze toevallig nog openstaan: Intercity op kruiwagen: NS verhaalt schade op daders, ik heb ook een brochure van het MinBZK gevonden waarin staat beschreven hoe je dat als publieke werkgever kunt doen, en daar staan ook een aantal cases van de NS in.quote:
Als ze het niet kunnen betalen, en dat zal wel niet, gewoon failliet laten verklaren. De schulden blijven dan bestaan en ik ga er wel vanuit dat ze met zoiets niet in de WSNP-regelingen terecht komen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:19 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik heb even gegoogled en NS heeft een aantal keer met succes de schade weten te claimen. Er zal denk ik dan een betalingsregeling worden getroffen. Het verhalen van de schade staat overigens los van een strafrechtelijk onderzoek, die in dit geval ook plaats zal vinden.
en terecht dat er een probleem van gemaakt wordt, want dat ene lettertje maakt een wereld van verschilquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat het idee is moet je eens naar Rolandrail gaan en een Fallns "per ongeluk" Fallus noemen. Kejjelachejonge
Oordopjes.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zijn er hier nog mensen die tips hebben voor (of eigenlijk, tegen) snurkers in de Sitzwagen van de CNL (418 rijtuig 183)?
quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zijn er hier nog mensen die tips hebben voor (of eigenlijk, tegen) snurkers in de Sitzwagen van de CNL (418 rijtuig 183)?
Had ik bij me, hielp niet echt (33 DB doppen).quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Oordopjes.
Eigen slaaphut reserveren.
Vliegtuig.
Auto.
Als je slaapt heb je wat aan je dag, anders moet ik 's nachts slapen en overdag rijden (of andersom).quote:
Je hebt uiteindelijk alsnog niet geslapen..quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als je slaapt heb je wat aan je dag, anders moet ik 's nachts slapen en overdag rijden (of andersom).
Jawel hoor, die oudjes gingen er ergens tussen Koblenz en Oberhausen uit.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hebt uiteindelijk alsnog niet geslapen..
Ik heb nog wel iets uit een boek.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:57 schreef Monopoly het volgende:
Glen, kan je binnenkort ff wat foto's schieten in de cabine van een mat'64 met wat uitleg etc er bij ?
Ben wel nieuwsgierig.
que?quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:02 schreef greavy het volgende:
Foto's van BNLS kan je niet ergens anders laten zien dmv de afbeeldingslink.
quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:02 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Met op de achtergrond de uit 1887 stammende Evangelische Emmauskirche arriveert BVG-metrostel 770 en vijf soortgenoten als U1 vanuit Warschauer Straße op het Görlitzer Bahnhof. Na een korte stop rijdt de trein verder in westelijke richting via de Kurfürstendamm naar de Uhlandstraße. Anno 2012 alleen nog bestaande uit een metrostation, maar tot 1962 lag hier een groot kopstation van waaruit de treinen richting Cottbus vertrokken.
Berlijn, zaterdag 28 juli 2012.
Daar ben ik ook geweest met de metro. Dat viaduct waar die op rijdt is zo ongelofelijk gaaf!quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:02 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Met op de achtergrond de uit 1887 stammende Evangelische Emmauskirche arriveert BVG-metrostel 770 en vijf soortgenoten als U1 vanuit Warschauer Straße op het Görlitzer Bahnhof. Na een korte stop rijdt de trein verder in westelijke richting via de Kurfürstendamm naar de Uhlandstraße. Anno 2012 alleen nog bestaande uit een metrostation, maar tot 1962 lag hier een groot kopstation van waaruit de treinen richting Cottbus vertrokken.
Berlijn, zaterdag 28 juli 2012.
Kansloos bekrompen kutvolk wat nog leeft in het "datalimiet" tijdperk. Of het "copyright"tijdperk, om eens wat te noemenquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:02 schreef greavy het volgende:
Foto's van BNLS kan je niet ergens anders laten zien dmv de afbeeldingslink.
Gelijk ff gefixt...quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuk greavy! Wel even rechtzetten, trein kukelt rechtsaf.
Foto's die op de FOK!server staan mogen ook niet buiten de site worden gepostquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kansloos bekrompen kutvolk wat nog leeft in het "datalimiet" tijdperk. Of het "copyright"tijdperk, om eens wat te noemen
Dan is dat ook kansloos.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Foto's die op de FOK!server staan mogen ook niet buiten de site worden gepost
valt idd mee, maar er staat genoeg op het deels kapotte servertjequote:Op woensdag 2 januari 2013 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is dat ook kansloos.
Overigens zullen er dat niet zo veel zijn
Wellicht een patent.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Heeft Stadler het alleenrecht op powerpacks of zo?
luilak -> http://de.wikipedia.org/wiki/Kurhessenbahnquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Jongens, ik heb er niet zo veel kijk op. Ik kwam in het Sauerland, net over de grens met Hessen, dit ding tegen. 2 bakken met een diesel-powerpack. Wie bouwt die dingen? Welke baureihe is dit? En wat moet ik er nog meer van weten?
[ afbeelding ]
Valt reuze mee, ik ben 1.96 en kon er altijd prima mee rijden. fijnste materieel om op te rijden.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:58 schreef Monopoly het volgende:
Ah. Je zou maar (zoals mij) 2 meter lang zijn en daar in moeten rijdenLijkt me niet echt super comfortabel, of valt het wel mee (iemand met ervaring?)?
Ah tof. Ik ben benieuwd of ik er ook ooit nog eens wat meters mee zal maken.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:51 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Valt reuze mee, ik ben 1.96 en kon er altijd prima mee rijden. fijnste materieel om op te rijden.
kan me voorstellen dat ze de bovenleiding en het spoor even grondig willen inspecteren. Door alles via de overige drie sporen of misschien maar 2 sporen te laten verlopen beperk je de capaciteit wel, maar kun je het treinverkeer wel zoveel mogelijk door laten gaan.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:56 schreef b2py het volgende:
Treinen vanuit Schiphol naar Utrecht worden nog steeds omgeleid via Duivendrecht. Weet iemand waarom, de treinen van en naar Amsterdam Centraal rijden wel alweer..
dan is het idd vreemdquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:02 schreef b2py het volgende:
Dan nog, ik snap niet waarom. Het spoor is namelijk wel weer geheel vrijgegeven. Geen spoorwijzigingen over de gehele lijn..
Oh, lekker handig nagedacht danquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:09 schreef b2py het volgende:
Het baanvak is compleet niet ingericht om te kunnen gebruiken voor dubbelsporigheid aan één zijde. Je moet bij Maarssen naar de kant van de A2 en vervolgens pas weer bij Holendrecht naar de andere zijde. Daar is geen dienstregeling mee op te zetten hoor..
Op de binnenste sporen volgens mij.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:27 schreef Monopoly het volgende:
Ligt er ook niet op dat baanvak ERTMS op de binnenste/buitenste sporen ?
Scheelt dat dat stuk op Rotterdam C - Dordrecht slechts 20 kilometer is en je een groot emplacement langs moet en een enorm emplacement en Utrecht - Bijlmer Arena 30 kim is en praktisch compleet vrije baan is behalve bij Utrecht..quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:27 schreef greavy het volgende:
Is het bij Dordrecht-Rotterdam ed beter geregeld. Daar kan je spoor 1+2 Buiten Dienst nemen en dan via 3+4 rijden of omgekeerd.
Jammer dat het mat nog niet zover is. Als ze zometeen spoorboekloos willen gaan rijden, zouden ze daar eens mee moeten beginnenquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op de binnenste sporen volgens mij.
Dan moeten er nog wel her en der wat wissels liggen. Gezien de wisselopruimwoede van ProRail durf ik te betwijfelen of er (nog) veel overloopwissels liggen op Utrecht - Bijlmer.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Jammer dat het mat nog niet zover is. Als ze zometeen spoorboekloos willen gaan rijden, zouden ze daar eens mee moeten beginnen![]()
Ik bereid me voor om door massa's bierfoto's en vrouwelijk schoon te worstelen. Kom ik in de buurt ?quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
De avondturen van Fles en Darkwing in het Sauerland staan hier. Weinig treinigs, dus even een linkje voor wie zin heeft
Jullie mochten toch ook op enig punt nog stage lopen bij de NS ? En anders weet je welke werkgever je moet kiezen na je opleidingquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:52 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ah tof. Ik ben benieuwd of ik er ook ooit nog eens wat meters mee zal maken.
En een stamplaats kiezen waar dat spul nog komt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:58 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Jullie mochten toch ook op enig punt nog stage lopen bij de NS ? En anders weet je welke werkgever je moet kiezen na je opleiding
Darkwingquote:Op woensdag 2 januari 2013 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
De avondturen van Fles en Darkwing in het Sauerland staan hier. Weinig treinigs, dus even een linkje voor wie zin heeft
Utrecht of Eindhoven?quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
En een stamplaats kiezen waar dat spul nog komt.
Klasgenoot van mij poste ook een foto van hem in een '64. Die zat in Rotterdam of Den Haag CS. Weet niet precies.quote:
'jeeej'quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:08 schreef GlenSpey het volgende:
Beste standplaats die je kan kiezen is volgens mij Eindhoven, daar heb je zelfs nog complete 64-only diensten
Mwoa. Vanuit Saturnus gezien "in de buurt"quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik bereid me voor om door massa's bierfoto's en vrouwelijk schoon te worstelen. Kom ik in de buurt ?
Nou, die blonde mag er zijn anders hoor!quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa. Vanuit Saturnus gezien "in de buurt"
Echt niet, zelfs in Tilburg Universiteit - Weert zit wel een enkel SGMm'etje verstoptquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:08 schreef GlenSpey het volgende:
Beste standplaats die je kan kiezen is volgens mij Eindhoven, daar heb je zelfs nog complete 64-only diensten
True thatquote:
In de praktijk vaak wel. Maar als je kijkt naar de dienstkaartjes...quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:21 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Echt niet, zelfs in Tilburg Universiteit - Weert zit wel een enkel SGMm'etje verstopt.
nice. Als het maar gezellig is geweestquote:Op woensdag 2 januari 2013 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat mij betreft is een SGMm een onverwacht geschenk uit de hemel als je Plan V verwachtquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:23 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
In de praktijk vaak wel. Maar als je kijkt naar de dienstkaartjes...
Dat is een afstand van nog geen 60 km...twitter:jonworth twitterde op woensdag 02-01-2013 om 23:16:59Chelmsford-London season ticket is £3540/year. In Germany unlimited travel on entire rail network is ¤4090/£3330/year with BahnCard 100. reageer retweet
Een conversatie met EVA van NS.quote:EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:kaart tariefeenheden
EVA zegt:Wilt u informatie over tariefeenheden?
U zegt:ja
*Hier bleef het even stil*
U zegt:hallo?
EVA zegt:Goedenavond,
U zegt:kaart tariefeenheden
EVA zegt:Ik heb er even moeite mee.
U zegt:tariefeenheden
EVA zegt:Dat begreep ik niet helemaal. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
Die gast is geschift. Treinreizen is in Engeland echt overdreven duur. Je KUNT mazzel hebben en een enigszins normaal tarief betalen, maar dan moet je goed zoeken. Maar ergens zit er in die hoofdjes van die lui iets goed scheef, want die durven rustig te beweren dat 95 pond voor een retourtje Birmingham - Londen (180 km) een scherpe prijs is. Kijk maar:quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:26 schreef James1988 het volgende:
DamnDat is een afstand van nog geen 60 km...twitter:jonworth twitterde op woensdag 02-01-2013 om 23:16:59Chelmsford-London season ticket is £3540/year. In Germany unlimited travel on entire rail network is ¤4090/£3330/year with BahnCard 100. reageer retweet
Begrijpelijk dat de Britten niet blij zijn wanneer de ondersecretaris van het Department for Transport zegt dat de prijzen wel meevallen
Als ik het scan, maar ik bedenk me net dat ik de scanner aan mijn vader cadeau heb gedaan...quote:
En dan vinden wij Fyra duur..quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die gast is geschift. Treinreizen is in Engeland echt overdreven duur. Je KUNT mazzel hebben en een enigszins normaal tarief betalen, maar dan moet je goed zoeken. Maar ergens zit er in die hoofdjes van die lui iets goed scheef, want die durven rustig te beweren dat 95 pond voor een retourtje Birmingham - Londen (180 km) een scherpe prijs is. Kijk maar:
[ afbeelding ]
Je kúnt in Engeland heel voordelig reizen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens was ik (met een Super Off-Peak Return) 27 pond 50 kwijt voor een retourtje. Dat is like 33 euro voor 360 km. Ongeveer vergelijkbaar met het NS 40 % kortingtarief.
Wie vindt Amsterdam - Breda duur??quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:38 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan vinden wij Fyra duur..
22 euro voor een retourtje Amsterdam - Breda..
115 km enkele reis..
En voor over een maand?quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:
Dat is ook zo voor Spanje, de AVE is behoorlijk duur. Een enkeltje Barcelona - Madrid (620 km) voor morgen kost ¤ 119.80 in tweede klas (reistijd 2u45).
Dat is bijna taxitarief iddquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wie vindt Amsterdam - Breda duur??
Een enkeltje Rotterdam-Antwerpen (95km) voor 54 euro, dát vinden we duur.
Is wel wat goedkoper hè tegenwoordig met dat Jump On-ticketquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
ER STAAT EEN CAPS LOCK AAN TE STAAN BIJ IEMAND.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is nou aardig:
http://www.flickr.com/pho(...)01923/in/photostream
Over een maand is een enkeltje Barcelona - Madrid met AVE verkrijgbaar vanaf ¤ 59.90.quote:
Ja lieve schat, dat zijn de no-flex tickets. Pak nu eens een full flex?quote:
onder de 10 cent per km. Meer dan schappelijk voor een HST. Kan je niks van zeggen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:
Over een maand is een enkeltje Barcelona - Madrid met AVE verkrijgbaar vanaf ¤ 59.90.
Als je de afgelegde afstand meeneemt is het inderdaad een vrij redelijk tarief, ook omdat je vrijwel alleen maar op hogesnelheidslijnen rijdt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
onder de 10 cent per km. Meer dan schappelijk voor een HST. Kan je niks van zeggen.
mooi he?quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ER STAAT EEN CAPS LOCK AAN TE STAAN BIJ IEMAND.
EN "LET OOK OP DE BESTEMMINGSDISPLAY"? GOD CHRISTUS WAAR MOET IK ANDERS OP LETTEN DAN
Denk je dat je van een kale kip kan plukken?quote:Op donderdag 3 januari 2013 00:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Na dat gevalletje brandstichting van gisteren tijd voor actie. Met juristen overlegd, en we gaan het proberen. Schadevergoeding voor reizigers!
http://www.voorbeterov.nl/genoegdoening.php
Niet geschoten is altijd mis, hup Driek!quote:Op donderdag 3 januari 2013 00:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Na dat gevalletje brandstichting van gisteren tijd voor actie. Met juristen overlegd, en we gaan het proberen. Schadevergoeding voor reizigers!
Even hierop terugkomend, ik heb vooralsnog de volgende suggesties gehad:quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:31 schreef b2py het volgende:
Is er al een idee waar we naar toe gaan met het nieuwjaarsrondje?
Naar aanleiding van de wisselstoring vanochtend te Amsterdam Lelylaan.twitter:NS_online twitterde op donderdag 03-01-2013 om 09:53:17Amsterdam Centraal-Hoofddorp: van 11.00 tot +/- 12.30 uur minder Sprinters om herstelwerkzaamheden aan een wissel mogelijk te maken. #AsdHfd reageer retweet
quote:
Ze zijn waarschijnlijk net op lunchpauze ofzo, wacht op antwoord..quote:Op donderdag 3 januari 2013 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
is er trouwens al een antwoord gekomen op de vraag over de mobiele uitcheckpaal bij Heerenveen IJsstadion?
Inmiddels voel ik me gewoon genegeerd of ze weten het daar ook gewoon niet..quote:Op donderdag 3 januari 2013 11:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze zijn waarschijnlijk net op lunchpauze ofzo, wacht op antwoord..
Ze missen af en toe tweets, gewoon even een herinneringstweet sturen, antwoord komt dan wel :-).quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Inmiddels voel ik me gewoon genegeerd of ze weten het daar ook gewoon niet..
Mooie foto, maar waarom sloop je steeds je EXIF eruit?quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:25 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
DBS 6477 + afvoer DuPont
In Dordrecht wordt elke dag steevast DuPont bediend, zoals ook nu. Hier staat de trein bij DuPont vandaan gereed om naar de Kijfhoek te vertrekken. De ketelwagons hebben het nummer 1230, wat in dit geval Methanol betekent.
Nog nooit meegemaakt, neem die trein zeker 40 keer per jaar...quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:23 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
In de praktijk vaak wel. Maar als je kijkt naar de dienstkaartjes...
dat heb ik al gedaan ;-)quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ze missen af en toe tweets, gewoon even een herinneringstweet sturen, antwoord komt dan wel :-).
Niet. Dat deden ze al:quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:22 schreef b2py het volgende:
Frequencies will almost double to one train per hour,
Het opbrengen van begrip voor NS HiSpeed is onmogelijk.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:33 schreef b2py het volgende:
Het aangeven van het toeslagvrij zijn van de Fyra tussen Amsterdam C en Schiphol is onmogelijk.
Welke trein?quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:43 schreef Extrawelt het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt, neem die trein zeker 40 keer per jaar...
Ik citeer alleen vanwege de belangstelling in eerdere aanbestedingsgunningen in Duitsland, ken het gebied nietquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet. Dat deden ze al:
[ afbeelding ]
Dan pas je de tekst toch aan van "toeslag verplicht" naar "toeslag verplicht tussen Schiphol en Breda".quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:33 schreef b2py het volgende:
Via OVinNL.
Het aangeven van het toeslagvrij zijn van de Fyra tussen Amsterdam C en Schiphol is onmogelijk. Er is alleen per treinnummer/serie aan te geven of deze toeslagvrij is. Hierdoor staat er nog steeds bij de Fyra vanaf Schiphol tot aan Amsterdam dat er toeslag betaald dient te worden en uiteraard ook de andere kant op. Een omroepbericht ontbrak.
http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=8&p=238194#p238194
Staat er bij Fyra Brussel dan ook "reserveren verplicht", terwijl dat op het binnenlandse trajectdeel niet het geval is? Of staat er dan wel iets van "int. reserveren verplicht"?quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:33 schreef b2py het volgende:
Via OVinNL.
Het aangeven van het toeslagvrij zijn van de Fyra tussen Amsterdam C en Schiphol is onmogelijk. Er is alleen per treinnummer/serie aan te geven of deze toeslagvrij is. Hierdoor staat er nog steeds bij de Fyra vanaf Schiphol tot aan Amsterdam dat er toeslag betaald dient te worden en uiteraard ook de andere kant op. Een omroepbericht ontbrak.
Weer te vroeg met je populistische geschreeuw.quote:Op donderdag 3 januari 2013 00:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik geef het op..quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ze missen af en toe tweets, gewoon even een herinneringstweet sturen, antwoord komt dan wel :-).
twitter:Thommeh91 twitterde op donderdag 03-01-2013 om 11:06:07@NS_online staat er een mobiele uitcheckpaal op Heerenveen IJsstadion volgend weekend bij het EK als jullie daar gaan stoppen? reageer retweet
twitter:
twitter:Thommeh91 twitterde op donderdag 03-01-2013 om 14:10:57Lieve @NS_online hebben jullie twee tweets van mij gemist?
reageer retweet
Wat een gepruts weer. Net als dat die borden steevast aan blijven geven "Toeslag verplicht" terwijl het soms al een half jaar van tevoren bekend is dat Fyra op een specifieke dag toeslagvrij zal zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:33 schreef b2py het volgende:
Via OVinNL.
Prikken jullie maar een datum, en hou met mij geen rekening, als die bekend is ga ik alles in het werk stellen....quote:
precies. moet wel te doen zijnquote:Op donderdag 3 januari 2013 14:19 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dan pas je de tekst toch aan van "toeslag verplicht" naar "toeslag verplicht tussen Schiphol en Breda".
Nee. Het is onmogelijk. Dat staat er toch?quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. moet wel te doen zijn
gewoon een kwestie van onwilquote:Op donderdag 3 januari 2013 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Het is onmogelijk. Dat staat er toch?
Doe ik dat? Ik dacht dat het publiekelijk gewoon te bekijken is... Hmmmquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:43 schreef Extrawelt het volgende:
[..]
Mooie foto, maar waarom sloop je steeds je EXIF eruit?
Sommige fotoprogramma's doen dat automatisch als je "Save for web" of iets vergelijkbaars gebruikt (om privacyredenen). Misschien is dat het geval.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Doe ik dat? Ik dacht dat het publiekelijk gewoon te bekijken is... Hmmm
Grappig om te lezen. Kan ik er nog eens een dagje Leer tegenaan gooien.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
interessant. Op OVinNL staat dat Arriva het stukje Nieuweschans - Leer als Nederland behandelt qua tarieven en dat hierdoor allerlei Nederlandse kaarten gewoon geldig zijn
http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=237922#p237922
Op Flickr staat het als niet verbergen, en in Lightroom staat het bij mijn weten ook gewoon open.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:27 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Sommige fotoprogramma's doen dat automatisch als je "Save for web" of iets vergelijkbaars gebruikt (om privacyredenen). Misschien is dat het geval.
Met de OV-Chipkaart wordt Leer als Nederlands station gezien. Bij mijn weten met papieren kaartje niet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
interessant. Op OVinNL staat dat Arriva het stukje Nieuweschans - Leer als Nederland behandelt qua tarieven en dat hierdoor allerlei Nederlandse kaarten gewoon geldig zijn
Je kan er gratis met je SOV naar toequote:Op donderdag 3 januari 2013 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
En je WeekendVrij. En je Dal Vrij. En je Altijd Vrij. En je netabonnement. En....quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan er gratis met je SOV naar toe
Sorry b2py, ze negeren je gewoon. Ik heb dezelfde vraag gesteld en binnen een paar minuten antwoord gehad:quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik geef het op..twitter:Thommeh91 twitterde op donderdag 03-01-2013 om 11:06:07@NS_online staat er een mobiele uitcheckpaal op Heerenveen IJsstadion volgend weekend bij het EK als jullie daar gaan stoppen? reageer retweet
twitter:twitter:Thommeh91 twitterde op donderdag 03-01-2013 om 14:10:57Lieve @NS_online hebben jullie twee tweets van mij gemist?
reageer retweet
twitter:inwiii twitterde op donderdag 03-01-2013 om 16:41:37@NS_online staat er komend weekend bij het EK een mobiele uitcheckpaal op Heerenveen IJsstadion? Vorig jaar was hij vergeten
reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op donderdag 03-01-2013 om 17:02:11@inwiii Als het goed is wel, maar heb je bericht doorgegeven, dus moet goedkomen! Veel plezier alvast. reageer retweet
Er staan alleen intercity's in hequote:Op donderdag 3 januari 2013 17:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dat spoorboekje is uitgegeven door rover is voor mij een meevaller dan wel tegenvaller, een tegenvaller omdat ze verdomme het belangrijkste lijntje van heel Nederland zijn vergeten (Hoeklijn)
Meevaller, omdat er uitgebreid instaat hoe het nou precies zit met dat pokkepasje
Hey, beetje dimmen ja, de Trein naar Москва-Сити maakte hier ooit gebruik van!quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Er staan alleen intercity's in he
Hoekselijn is zo'n sprinterdrama, en straks een metrogeval
Ja en plan-v reed ook ooit op Amsterdam - Utrechtquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hey, beetje dimmen ja, de Trein naar Москва-Сити maakte hier ooit gebruik van!
Ooit had je uursverbindingen tussen Utrecht en Amsterdamquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, en "ooit" kon je voor een fractie van de huidige prijs eerste klas reizen met catering en toiletten aan boord.
Ooit werd die lijn met een trekschuit uitgevoerd. Was misschien wel wat voor jou geweest. Ik hoor net dat je erg te spreken bent over bootverbindingenquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Ooit had je uursverbindingen tussen Utrecht en Amsterdam
Zolang ik er maar op hoef te slapenquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ooit werd die lijn met een trekschuit uitgevoerd. Was misschien wel wat voor jou geweest. Ik hoor net dat je erg te spreken bent over bootverbindingen
mja, daar zijn ze bij Arriva nog niet over uitquote:Op donderdag 3 januari 2013 16:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Met de OV-Chipkaart wordt Leer als Nederlands station gezien. Bij mijn weten met papieren kaartje niet.
En toch vinden de paaltjes van welquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, daar zijn ze bij Arriva nog niet over uit
Vechtdallijnen ook zeker meepakken? Almelo-Mariënberg is altijd k*t op zondagquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
zo, ff bezig met de planning voor een ritje voor komende zondag. Wel jammer dat Almelo - Mariënberg pas om 11.22 uur de eerste verbinding heeft
jup. Twijfel nog over de lengte van het stuk. Hoef niet per se naar Emmen namelijk.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Vechtdallijnen ook zeker meepakken? Almelo-Mariënberg is altijd k*t op zondag
Hopelijk met Arriva straks beter.
De andere kant op nog laterquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
zo, ff bezig met de planning voor een ritje voor komende zondag. Wel jammer dat Almelo - Mariënberg pas om 11.22 uur de eerste verbinding heeft
Oeh leuk, spoortrivia. Wat is de vroegste laatste-trein-terugverbinding?quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De andere kant op nog later![]()
De laatste vroegste trein van het land vertrekt op zondag uit Vriezenveen naar Almelo om een mind-blowing 12:04 hours![]()
Was Wizzair terug niet even duur dan?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:00 schreef Bitlord het volgende:
Voor het eerst sinds jaren een nachttrein genomen Praag - Utrecht. Is de ligwagon defect en kunnen we zitten. Kutcitynightline . Nu maar er voor gaan dat we gratis reizen.
Gezellig!quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:16 schreef Bitlord het volgende:
Heen wel en hebben we dus gevlogen, nu terug was het net wat duurder met het vliegtuig dus ik stelde mn vriendin voor om dan maar slapend te reizen met de nachttrein.
Nou niet dus, want ik kan niet zittend slapen. Gelukkig wel een beetje internet dus zoals jullie merken; ga ik maar de hele nacht fokken.
"Ich möchte mein Geld zurück" aldus Google Translatequote:Op donderdag 3 januari 2013 19:21 schreef Bitlord het volgende:
Ik ben niet blij hoor. Een smet op onze Citytrip. Kut dat ik de kaartjes bij DB heb gekocht en niet bij NSHispeed, waardoor het een stuk lastiger wordt om in het Duits mn geld terug te krijgen.
Was het geen optie om een dag langer te blijven in de hoop op fatsoenlijk materieel morgen?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:21 schreef Bitlord het volgende:
Ik ben niet blij hoor. Een smet op onze Citytrip. Kut dat ik de kaartjes bij DB heb gekocht en niet bij NSHispeed, waardoor het een stuk lastiger wordt om in het Duits mn geld terug te krijgen.
toch apart dat dit lijntje aan de vroegere sanering ontsnapt isquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De andere kant op nog later![]()
De laatste vroegste trein van het land vertrekt op zondag uit Vriezenveen naar Almelo om een mind-blowing 12:04 hours![]()
Sowieso is de spoor- en stationsdichtheid in sommige gebieden waar je het eigenlijk juist niet verwacht groot (bv. zowel in het uiterste zuiden als noorden van het land, waar zelfs de kleinste plaatsjes bediend worden).quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch apart dat dit lijntje aan de vroegere sanering ontsnapt is
sterker nog, in sommige gevallen is het zo dat de infrastructuur zodanig is dat een busverbinding niet fatsoenlijk uit te baten valt en een treinverbinding welquote:Op donderdag 3 januari 2013 20:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat is denk ik vooral omdat het niet uit kan om zowel een trein als een busverbinding op te zetten: alleen een trein blijkbaar wel
Dit is geen Mat '64...quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Nou vooruit. Eén post wil ik nog wel verspillen aan zo'n TT.
[ afbeelding ]
dat kan ik me goed voorstellen jaquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:14 schreef Bitlord het volgende:
Een vervelende afsluiting van de reis naar Praag.
Nee hoor.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:21 schreef Bitlord het volgende:
Vinden jullie het niet vervelend zo'n live reisverslag?
Nee hoor! Op dit moment is "You Are Not Alone" op de radio, dus dat heb je dan alvastquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:21 schreef Bitlord het volgende:
Vinden jullie het niet vervelend zo'n live reisverslag?
Neequote:Op donderdag 3 januari 2013 21:21 schreef Bitlord het volgende:
+27 op het moment, we staan nog steeds op Dresden HBF in CNL 456. Vinden jullie het niet vervelend zo'n live reisverslag?
quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:25 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Nee hoor! Op dit moment is "You Are Not Alone" op de radio, dus dat heb je dan alvastIk leef mee!
Da's leuk maar als ik plan dat ik morgen ergens heen wil (long-distance) dan wil ik niet een keer om 11.00 uur vertrekken... London - Sheffield, zijn voorbeeld, is 2 uur reizen ik zou dan pas om 13.00 uur aankomen. Dan wil je dus vroeger weg, zeg om 08.00 uur. Dat kost je dan £105.00quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:18 schreef James1988 het volgende:
The Man In Seat 61 heeft een vergelijking gemaakt: zijn treintickets in Engeland nou echt zo duur als beweerd wordt? Het lijkt mee te vallen...
Ik heb een keer de non-stop IC tussen Londen en York willen nemen (1:50 reistijd), die bleek duur vlak voor vertrek. Voor de rest koop ik altijd vlak van tevoren returns van/naar Londen met de stop/sneltrein en die zijn vergeleken met Nederlandse afstanden echt niet duurder.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:18 schreef James1988 het volgende:
The Man In Seat 61 heeft een vergelijking gemaakt: zijn treintickets in Engeland nou echt zo duur als beweerd wordt? Het lijkt mee te vallen...
Als je om 8 uur wilt vertrekken betaal je in Nederland ook de hoofdprijs, dat is gewoon midden in de spits, lijkt me niet zo gek om daar meer voor te moeten betalen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:36 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Da's leuk maar als ik plan dat ik morgen ergens heen wil (long-distance) dan wil ik niet een keer om 11.00 uur vertrekken... London - Sheffield, zijn voorbeeld, is 2 uur reizen ik zou dan pas om 13.00 uur aankomen. Dan wil je dus vroeger weg, zeg om 08.00 uur. Dat kost je dan £105.00
Het gaat hier om long-distance, dus niet eens HSL verkeer. Als ik morgen van Groningen naar Roermond wil om 8 uur kost het me ¤ 24,60quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als je om 8 uur wilt vertrekken betaal je in Nederland ook de hoofdprijs, dat is gewoon midden in de spits, lijkt me niet zo gek om daar meer voor te moeten betalen.
Je kan nooit eens rustig een weekje weg :pquote:Op donderdag 3 januari 2013 20:28 schreef dennistd het volgende:
In Disneyland Parijs is er een ongeluk gebeurd met de stoomtrein: http://www.looopings.nl/w(...)rein-Disneyland.html
Mooi getimedquote:
In Berlijn wordt het Pools zitrijtuig erbij geplaatst, die stoelen zijn een stuk fijner om (pogingen te doen om) te slapen, mààr het is wel een open rijtuig.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:36 schreef Bitlord het volgende:
Pluspuntje is dat er stekkercontacten zijn. Vriendinnetje zit lekker spelletjes te spelen op de smarthphone dus daar hebben we eventjes geen last van.
We hebben ook drie zitplaatsen ingenomwn, een beetje Lebensraum is wel fijn.
En we vertrekken nu om 21:35 uit Dresden Neustadt.
Tenminste, als alles volgens plan looptquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:56 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
In Berlijn wordt het Pools zitrijtuig erbij geplaatst, die stoelen zijn een stuk fijner om (pogingen te doen om) te slapen, mààr het is wel een open rijtuig.
Was er de week later niet meer volk dat kan?quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:43 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ] Het grote Treinentopic Nieuwjaarsrondje 2013 Update [ afbeelding ]
De datum is gekozen: het FOK! Nieuwjaarsrondje 2013 zal plaatsvinden op 26 januari 2013!
Je kunt je nog steeds aanmelden, alle informatie vind je hier.
[ afbeelding ] Deze helden gaan mee:
[ afbeelding ]
Ik heb er nu al zin in!quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:43 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ] Het grote Treinentopic Nieuwjaarsrondje 2013 Update [ afbeelding ]
De datum is gekozen: het FOK! Nieuwjaarsrondje 2013 zal plaatsvinden op 26 januari 2013!
Je kunt je nog steeds aanmelden, alle informatie vind je hier.
[ afbeelding ] Deze helden gaan mee:
[ afbeelding ]
Jup, de afgelopen jaren weer wat vaker. 't blijft een mooi landquote:
Hoe vond jij de boot?quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:39 schreef Yreal het volgende:
Ik heb gisteren nog in de UK getreint joh
Londen liverpool street -> harwich international. Wat is dat een verpauperd kutlijntje zeg
Opzich goed, maar het is eigenlijk te kort om een slaapboot te zijn. vooral terug. Waren er gister dus om 22 op, 23.15 afvaart. Dan is het dus al 24.15 nl tijd als je afvaart en om 6.30 beginnen ze alweer met wake-up calls. Erg aandoenlijk om al die kleine kindjes nog half te zien slaapwandelenquote:
Je moet ook gewoon de trein naar Norwich pakken, non-stop tot Colchester en een overstap in Manningtree. Ook dat laatste stukje is bij daglicht prima te doenquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:39 schreef Yreal het volgende:
Ik heb gisteren nog in de UK getreint joh
Londen liverpool street -> harwich international. Wat is dat een verpauperd kutlijntje zeg
Coulant zeker maar het waren wel Gutscheinen die ik kreeg.quote:Op donderdag 3 januari 2013 20:15 schreef James1988 het volgende:
Vervelend om te horen, Bitlord. Dat je bij DB moet wezen is volgens mij niet zo heel erg, wat ik van bork heb begrepen zijn ze erg coulant. Op Twitter kun je ze bereiken via @DB_bahn, meer info over restitutie op http://www.bahn.de/i/view(...)w/kundendialog.shtml
Wel pauper dat 13 euro extra was, maar dam.. baconquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ontbijt op de boot heb ik geskipt, vond het zo al vroeg genoeg
die hadden we terug ook. En blij toe. Laatste kans was 8 uur. Om 7 uur moesten we nog vanaf covent garden naar ons hotel bij paddington...quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moet ook gewoon de trein naar Norwich pakken, non-stop tot Colchester en een overstap in Manningtree. Ook dat laatste stukje is bij daglicht prima te doen
Dat hoef ik ECHT niet smorgens vroegquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wel pauper dat 13 euro extra was, maar dam.. bacon![]()
![]()
Nou en. Heb je nou een bedrijtuig of niet?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:04 schreef Bitlord het volgende:
We hadden de vertraging op Berlin Ostbahnhog ingelopen, maar inmiddels staan we toch al weer zo lang stil dat we op dit moment +27 hebben. And counting.
ik heb dus vannochtend na een nacht van 4 uur 3 broodjes bacon/ei/kaas en 3 worstjes gegeten. En het was ZALIGquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat hoef ik ECHT niet smorgens vroeg
De hertog jan grand prestige en tripple flessen waren goedkoper dan vaasjes heiniken in de barquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik was om half 5 alweer op LLS geloof ik, nou ja starbucks in, burger king in, en dan maar eens eindeloos wachten op een trein die kant op. lekker KUT aangegeven allemaal
En uiteindelijk in Manningtree nog een uur in het stationsbuffet ziten wachten op de Replacement Bus Service naar de boot![]()
EN vervolgens als eerste op de boot om like 20:15. Hele avond de bar in en pas na afvaart gaan slapen
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
De hertog jan grand prestige en tripple flessen waren goedkoper dan vaasjes heiniken in de bar
Mooi Kacke mit Birnen dan. Bij thuiskomst maar eens verdiepen in de Europese reizigersrechten.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:09 schreef Bitlord het volgende:
Nee niks niet mogelijk. We staan trouwens stil op Ostbahnhof (+31 op het moment) omdat we nog wachten op het rangeerdeel van de trein uit Warschau.
3.99 voor zo'n stenen krijg waar je 4.50 ofzo betaalde voor een vaasje tappis. Glasje bedelen ergens en lekker op het dek zittenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]wacht wat? Bij Stena?? Dan ga ik heleMAAL nog een keer. Of tachtig
Rot op, die heb ik helemaal nergens gezienquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
De hertog jan grand prestige en tripple flessen waren goedkoper dan vaasjes heiniken in de bar
Nee ik ook niet. Leugensquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Rot op, die heb ik helemaal nergens gezien
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Rot op, die heb ik helemaal nergens gezien
helemaal rechtsonderin in de drank sectie. En dan echt de allerlaagste op zijn allerrechtst.quote:
En morgen +120 in Utrecht, zoals altijdquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:17 schreef Bitlord het volgende:
O hierdoor is de vertraging nog maar +17, we zouden 23:59 uit Ostbahnhof vertrekken.
Mij niet. Ik zal eens kijken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:17 schreef b2py het volgende:
Nu is die bootreis helemaal kut bevallen...
wat rij je dan nu?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:17 schreef Bitlord het volgende:
O hierdoor is de vertraging nog maar +17, we zouden 23:59 uit Ostbahnhof vertrekken.
hoezo?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:17 schreef b2py het volgende:
Nu is die bootreis helemaal kut bevallen...
Nou dat zou me mn reet roesten eigenlijk, als ik gewoon in mijn geboekte en betaalde slaaprijtuig kon liggen tenminste.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:18 schreef b2py het volgende:
[..]
En morgen +120 in Utrecht, zoals altijd
Dat wel ja. Kan je beter IJmuiden - Newcastle pakken, dat is helemaal een bazenbootquote:
Gaat er ook een vliegtuig?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wel ja. Kan je beter IJmuiden - Newcastle pakken, dat is helemaal een bazenboot
"wat VOOR materieel".quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:21 schreef bork het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat van materieel rijdt
Gewoon Corail getrokken mat. (ick achtig) 09 rijtuigen met zn 6en in een hok liggend,1 rijtuig met zijn 4en in een hok liggend, 1 rijtuig 1 persoon in een hok liggend, en een ligstoelrijtuig...Meestal getrokken door een Nez Casseé.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:21 schreef bork het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat van materieel rijdt tussen Luxemburg-Port Bou (NZ 4249), Luxemburg-Nice Ville ([quote][ afbeelding ] Op donderdag 3 januari 2013 19:16 schreef greavy het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat van materieel rijdt tussen Luxemburg-Port Bou (NZ 4249), Luxemburg-Nice Ville (NZ 4749) en EX4251 Luxemburg-Thionville ?
Luxemburg-Nice Ville (lorazur)
Types de la rame tractée
Corail
Corail couchettes Intercités de Nuit
Ik weet het allemaal niet zeker, niks uit 2012, je kunt goed zoeken op de termen: Corail lunea en Lorazur, succes.
http://www.trains-en-voya(...)c9ux_acbcux_b12u.htm
http://www.raildude.com/d(...)tzug-stadt/10762/300
http://www.voyages-sncf.co.uk/Default.aspx?tabid=2876
vanwege het ontbrekende slaaprijtuig?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:39 schreef Bitlord het volgende:
En toen stonden er tinetallen boze mensen op Berlin hbf.
quote:
Wat zijn ze nou weer aan het klootviolen dan?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:39 schreef Bitlord het volgende:
En toen stonden er tinetallen boze mensen op Berlin hbf.
De Talgo-rijtuigen van DB staan te koop, die zul je niet meer in de CNL of EuroNight aantreffen. Reden voor verkoop is simpel: onderhoud is veel duurder dan bij een 'gewoon' rijtuig.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:27 schreef Bitlord het volgende:
Het zou theoretisch ook nog een Talgo kunnen zijn. Ik heb er jaren geleden eentje van DB zien staan in Berlijn, maar bij mijn weten wordt die niet meer ibgezet en rijden alleen Spanje, Bosnië en Amerika met Talgotreinen. We rijden inmiddels door Alexanderplatz. Ben benieuwd zometeen bij Hbf hoe druk het is.
Mee eens... dit is niet waarvoor je betaald hebt, je hebt dus recht op compensatie. In ieder geval van het verschil in ticketprijzen, maar gezien de vertraging en het gebrekkige comfortniveau (een stoel is geen ligplaats) zou ik gewoon voor de volle 100% gaan.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 01:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja, je hebt er nu niet veel aan, maar ik zou gewoon voor een 100 % refund gaan. Dit is onzin
Ging jij niet slapen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 02:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou nou, zelfs wat is het? 2 keer 180 km op tijd rijden is alweer teveel gevraagd![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |