abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 januari 2013 @ 23:24:05 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121093068
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
De avondturen van Fles en Darkwing in het Sauerland staan hier. Weinig treinigs, dus even een linkje voor wie zin heeft :)
nice. Als het maar gezellig is geweest :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121093164
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:23 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

In de praktijk vaak wel. Maar als je kijkt naar de dienstkaartjes... :9~
Wat mij betreft is een SGMm een onverwacht geschenk uit de hemel als je Plan V verwacht :P.

(Ik geef toe, ietwat overdreven metafoor, maar toch :') )
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:26:37 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121093185
Damn :X

jonworth twitterde op woensdag 02-01-2013 om 23:16:59 Chelmsford-London season ticket is £3540/year. In Germany unlimited travel on entire rail network is ¤4090/£3330/year with BahnCard 100. reageer retweet
Dat is een afstand van nog geen 60 km...

Begrijpelijk dat de Britten niet blij zijn wanneer de ondersecretaris van het Department for Transport zegt dat de prijzen wel meevallen :X
pi_121093248
quote:
EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:kaart tariefeenheden
EVA zegt:Wilt u informatie over tariefeenheden?
U zegt:ja
*Hier bleef het even stil*
U zegt:hallo?
EVA zegt:Goedenavond,
U zegt:kaart tariefeenheden
EVA zegt:Ik heb er even moeite mee.
U zegt:tariefeenheden
EVA zegt:Dat begreep ik niet helemaal. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
Een conversatie met EVA van NS.
Via OVinNL :)
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:32:33 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121093466
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:26 schreef James1988 het volgende:
Damn :X

jonworth twitterde op woensdag 02-01-2013 om 23:16:59 Chelmsford-London season ticket is £3540/year. In Germany unlimited travel on entire rail network is ¤4090/£3330/year with BahnCard 100. reageer retweet
Dat is een afstand van nog geen 60 km...

Begrijpelijk dat de Britten niet blij zijn wanneer de ondersecretaris van het Department for Transport zegt dat de prijzen wel meevallen :X
Die gast is geschift. Treinreizen is in Engeland echt overdreven duur. Je KUNT mazzel hebben en een enigszins normaal tarief betalen, maar dan moet je goed zoeken. Maar ergens zit er in die hoofdjes van die lui iets goed scheef, want die durven rustig te beweren dat 95 pond voor een retourtje Birmingham - Londen (180 km) een scherpe prijs is. Kijk maar:


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:36:04 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121093631
Overigens was ik (met een Super Off-Peak Return) 27 pond 50 kwijt voor een retourtje. Dat is like 33 euro voor 360 km. Ongeveer vergelijkbaar met het NS 40 % kortingtarief.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:36:21 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121093647
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:56 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Valt dat hier te posten ? :)
Als ik het scan, maar ik bedenk me net dat ik de scanner aan mijn vader cadeau heb gedaan...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121093748
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die gast is geschift. Treinreizen is in Engeland echt overdreven duur. Je KUNT mazzel hebben en een enigszins normaal tarief betalen, maar dan moet je goed zoeken. Maar ergens zit er in die hoofdjes van die lui iets goed scheef, want die durven rustig te beweren dat 95 pond voor een retourtje Birmingham - Londen (180 km) een scherpe prijs is. Kijk maar:

[ afbeelding ]
En dan vinden wij Fyra duur..
22 euro voor een retourtje Amsterdam - Breda..
115 km enkele reis..
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:42:33 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121093952
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens was ik (met een Super Off-Peak Return) 27 pond 50 kwijt voor een retourtje. Dat is like 33 euro voor 360 km. Ongeveer vergelijkbaar met het NS 40 % kortingtarief.
Je kúnt in Engeland heel voordelig reizen.

Je kunt van Londen naar Birmingham (188 km met de auto) voor £ 7,50 (¤ 9,20). Alleen heeft Virgin Trains dezelfde trucs als NS Hispeed: je ziet de lage prijs, je klikt op 'Next' en helaas: het tarief is niet meer beschikbaar.

Het goedkoopste tarief is dan ineens £ 11,00 (¤ 13,55). Nog steeds niet duur, maar netjes vind ik het niet. De "gewone" full-flex prijs voor zo'n ticket is trouwens £ 79,00 (¤ 97,30) :')

Wat ik wel netjes vind is dat Virgin Trains ook prijzen van andere vervoerders laat zien - ook als die prijzen lager zijn dan wat Virgin kan bieden.
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:45:01 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121094064
Ja dat is gewoon neukerij idd, maar daar gaat het hier niet over. Als je naar elk ander land kijkt is 40 pond een normale prijs voor een retourtje over zo'n afstand.

Als Chiltern dan een beetje gaat lopen opscheppen hoe goedkoop zij wel zijn met 95 pond, dan denk ik ook " :') "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121094071
In Engeland moet je de bus nemen. Ik betaalde voor een meerdaags retour Bournemouth-Londen Heathrow (ongeveer 150 kilometer) zo'n 25 pond met de National Express. Dat is wel tien jaar geleden, de prijzen zijn wat hoger inmiddels. Als je voor morgen boekt kost een enkele reis nu 22 pond en als je een maand vooruit boekt is dat nog maar 12 pond.
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:49:56 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121094284
Dat is ook zo voor Spanje, de AVE is behoorlijk duur. Een enkeltje Barcelona - Madrid (620 km) voor morgen kost ¤ 119.80 in tweede klas (reistijd 2u45). Een enkeltje met de bus kost ¤ 30.34 (reistijd 7u35). De AVE is dus 2,5 keer zo snel als de bus, maar vier keer zo duur. :')

Soms lijkt het erop alsof de vervoerders geen volle treinen wíllen hebben.

Het vliegtuig is nog duurder: ¤ 142 om morgen Barcelona - Madrid te mogen vliegen met Iberia.
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:49:56 #113
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_121094285
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:38 schreef b2py het volgende:

[..]

En dan vinden wij Fyra duur..
22 euro voor een retourtje Amsterdam - Breda..
115 km enkele reis..
Wie vindt Amsterdam - Breda duur??
Een enkeltje Rotterdam-Antwerpen (95km) voor 54 euro, dát vinden we duur.
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:51:20 #114
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121094355
beetje wezen knutselen in minecraft met (helaas niet functionele D:) bovenleidingen :D

http://www.planetminecraf(...)enaryoverhead-wires/
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:51:30 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121094361
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:
Dat is ook zo voor Spanje, de AVE is behoorlijk duur. Een enkeltje Barcelona - Madrid (620 km) voor morgen kost ¤ 119.80 in tweede klas (reistijd 2u45).
En voor over een maand? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 januari 2013 @ 23:51:45 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121094373
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:52:01 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121094384
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:49 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wie vindt Amsterdam - Breda duur??
Een enkeltje Rotterdam-Antwerpen (95km) voor 54 euro, dát vinden we duur.
Dat is bijna taxitarief idd -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121094396
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:49 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wie vindt Amsterdam - Breda duur??
Een enkeltje Rotterdam-Antwerpen (95km) voor 54 euro, dát vinden we duur.
Is wel wat goedkoper hè tegenwoordig met dat Jump On-ticket ;). Wel tijdelijk vooralsnog..
pi_121094429
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:49 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wie vindt Amsterdam - Breda duur??
Een enkeltje Rotterdam-Antwerpen (95km) voor 54 euro, dát vinden we duur.

AHUM!
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:53:06 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121094434
quote:
ER STAAT EEN CAPS LOCK AAN TE STAAN BIJ IEMAND.

EN "LET OOK OP DE BESTEMMINGSDISPLAY"? GOD CHRISTUS WAAR MOET IK ANDERS OP LETTEN DAN 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:53:52 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121094475
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En voor over een maand? :?
Over een maand is een enkeltje Barcelona - Madrid met AVE verkrijgbaar vanaf ¤ 59.90.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:52 schreef b2py het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
AHUM!
Ja lieve schat, dat zijn de no-flex tickets. Pak nu eens een full flex?
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:54:46 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121094523
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:52 schreef b2py het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
AHUM!
Ja, en nu? :?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121094572
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, en nu? :?

[ afbeelding ]
Bleef na invoeren hetzelfde.

Zelfde geldt voor deze, die voor morgen is met Fyra.

Geen ¤54..
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:56:08 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121094588
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:
Over een maand is een enkeltje Barcelona - Madrid met AVE verkrijgbaar vanaf ¤ 59.90.
onder de 10 cent per km. Meer dan schappelijk voor een HST. Kan je niks van zeggen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:57:20 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121094652
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

onder de 10 cent per km. Meer dan schappelijk voor een HST. Kan je niks van zeggen.
Als je de afgelegde afstand meeneemt is het inderdaad een vrij redelijk tarief, ook omdat je vrijwel alleen maar op hogesnelheidslijnen rijdt.

Je kunt het er zelf niet voor rijden, Google schat de brandstofkosten in op ¤73.95.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 januari 2013 @ 23:59:51 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121094772
quote:
17s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ER STAAT EEN CAPS LOCK AAN TE STAAN BIJ IEMAND.

EN "LET OOK OP DE BESTEMMINGSDISPLAY"? GOD CHRISTUS WAAR MOET IK ANDERS OP LETTEN DAN 8)7
mooi he? O+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121094875
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mooi he? O+
Shit, ik hapte O+ :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 januari 2013 @ 00:52:10 #128
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_121096647
Na dat gevalletje brandstichting van gisteren tijd voor actie. Met juristen overlegd, en we gaan het proberen. Schadevergoeding voor reizigers!

http://www.voorbeterov.nl/genoegdoening.php
pi_121097290
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 00:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Na dat gevalletje brandstichting van gisteren tijd voor actie. Met juristen overlegd, en we gaan het proberen. Schadevergoeding voor reizigers!

http://www.voorbeterov.nl/genoegdoening.php
Denk je dat je van een kale kip kan plukken?

Overigens is de NS net zo gedupeerd als de reizigers, als het al niet meer is(denk aan de kosten om de trein te repareren, etc etc)
pi_121097524
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 00:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Na dat gevalletje brandstichting van gisteren tijd voor actie. Met juristen overlegd, en we gaan het proberen. Schadevergoeding voor reizigers!

http://www.voorbeterov.nl/genoegdoening.php
Niet geschoten is altijd mis, hup Driek!
  donderdag 3 januari 2013 @ 03:41:10 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121099791
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:31 schreef b2py het volgende:
Is er al een idee waar we naar toe gaan met het nieuwjaarsrondje? :)
Even hierop terugkomend, ik heb vooralsnog de volgende suggesties gehad:

• Binnen Nederland blijven (enkele wellicht interessante opties: Achterhoek, Hanzelijn, Zwolle-Emmen)
• Almere - (Hanzelijn) - Groningen - Leer - (rondtuffen in Duitsland, route nog te bepalen) - terug naar NL
• Naar België gaan (Fyra of stoptreinen Roosendaal/Maastricht) en aldaar wat door het land scheuren.

Er zijn ook nog wat hogesnelheidsopties die haalbaar zouden moeten zijn op één dag, maar die wel duurder zijn:
• Amsterdam - Brussel - Keulen - Amsterdam (klein rondje)
• Amsterdam - Parijs - Frankfurt am Main - Amsterdam (groot rondje)
• Amsterdam - Parijs - Luxemburg - Maastricht (geen HST)

Als we een hogesnelheidsrondje willen maken moeten we wel op tijd boeken i.v.m. de prijs. Ook moeten we dan gezamenlijk boeken omdat we anders niet bij elkaar zitten (zitplaatsreserveringen).

Suggesties voor een route hoor ik graag *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 03-01-2013 05:38:02 ]
  Redactie Sport donderdag 3 januari 2013 @ 08:28:47 #132
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121100919
Aan wat voor prijzen moet ik denken bij de laatste drie routes?

Wat optie 3 betreft: de eerste mogelijkheden voor mij om in België te komen op zaterdag zijn de stopper uit Roosendaal van 10.22u en die uit Maastricht van 10.11u. Wat de terugreis betreft zou ik om 19.17u weer moeten vertrekken uit Luik en om 18.52u uit Antwerpen (ivm laatste bus naar huis).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121102502
Ik ben zowel nog nooit België ingedoken als Duitsland met de trein. Dat zou mijn voorkeur hebben, ook omdat oud en nieuw wat duurder uitviel dan begroot :p
pi_121102851
Ik vind eigenlijk alles wel best :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121103289
België en Duitsland zijn mij ook prima. HSL flits je overal voorbij, das toch minder ontspannen denk ik.
dag
pi_121103626
NS_online twitterde op donderdag 03-01-2013 om 09:53:17 Amsterdam Centraal-Hoofddorp: van 11.00 tot +/- 12.30 uur minder Sprinters om herstelwerkzaamheden aan een wissel mogelijk te maken. #AsdHfd reageer retweet
Naar aanleiding van de wisselstoring vanochtend te Amsterdam Lelylaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 januari 2013 @ 11:03:33 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121104122
is er trouwens al een antwoord gekomen op de vraag over de mobiele uitcheckpaal bij Heerenveen IJsstadion?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 januari 2013 @ 11:06:36 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121104203
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:56 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Valt dat hier te posten ? :)


Uit: "Elektrische Treinen in Nederland, deel 3"

[ Bericht 4% gewijzigd door Duvel op 03-01-2013 11:26:23 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121104743
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2013 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
is er trouwens al een antwoord gekomen op de vraag over de mobiele uitcheckpaal bij Heerenveen IJsstadion?
Ze zijn waarschijnlijk net op lunchpauze ofzo, wacht op antwoord..
pi_121106804
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 11:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze zijn waarschijnlijk net op lunchpauze ofzo, wacht op antwoord..
Inmiddels voel ik me gewoon genegeerd of ze weten het daar ook gewoon niet..
pi_121106910
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Inmiddels voel ik me gewoon genegeerd of ze weten het daar ook gewoon niet..
Ze missen af en toe tweets, gewoon even een herinneringstweet sturen, antwoord komt dan wel :-).
pi_121106992
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 21:25 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
DBS 6477 + afvoer DuPont
In Dordrecht wordt elke dag steevast DuPont bediend, zoals ook nu. Hier staat de trein bij DuPont vandaan gereed om naar de Kijfhoek te vertrekken. De ketelwagons hebben het nummer 1230, wat in dit geval Methanol betekent.
Mooie foto, maar waarom sloop je steeds je EXIF eruit? :)
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:23 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

In de praktijk vaak wel. Maar als je kijkt naar de dienstkaartjes... :9~
Nog nooit meegemaakt, neem die trein zeker 40 keer per jaar...
pi_121107048
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:40 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ze missen af en toe tweets, gewoon even een herinneringstweet sturen, antwoord komt dan wel :-).
dat heb ik al gedaan ;-)
pi_121108383
DB wins Main-Spessart regional express tender
Written by Quintus Vosman

THE BAVARIAN Railway Authority (BEG) and Rhine-Main Transport Association (RMV) have selected DB Regio for the contract to operate regional express services from Frankfurt to Aschaffenburg and Wurzburg via the Spessart line for 12 years from December 2015.

Frequencies will almost double to one train per hour, with alternate trains extending beyond Wurzburg to Schweinfurt and Bamberg, and there will be more services in the evening and at weekends. Infrastructure improvements on the Spessart line, including the construction of a new alignment between Laufach and Heigenbrücken, will allow reduced journey times from December 2016.

DB will order a fleet of new air-conditioned trains, which will provide a 25% increase in peak seating capacity on the route. DB Regio has also committed to provide a conductor on every train.

Bron
pi_121108736
Via OVinNL.
Het aangeven van het toeslagvrij zijn van de Fyra tussen Amsterdam C en Schiphol is onmogelijk. Er is alleen per treinnummer/serie aan te geven of deze toeslagvrij is. Hierdoor staat er nog steeds bij de Fyra vanaf Schiphol tot aan Amsterdam dat er toeslag betaald dient te worden en uiteraard ook de andere kant op. Een omroepbericht ontbrak.

http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=8&p=238194#p238194
pi_121109094
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:22 schreef b2py het volgende:
Frequencies will almost double to one train per hour,
Niet. Dat deden ze al:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121109123
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:33 schreef b2py het volgende:
Het aangeven van het toeslagvrij zijn van de Fyra tussen Amsterdam C en Schiphol is onmogelijk.
Het opbrengen van begrip voor NS HiSpeed is onmogelijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121109347
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:43 schreef Extrawelt het volgende:

[..]

Nog nooit meegemaakt, neem die trein zeker 40 keer per jaar...

Welke trein? ;)
pi_121110064
quote:
4s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet. Dat deden ze al:

[ afbeelding ]
Ik citeer alleen vanwege de belangstelling in eerdere aanbestedingsgunningen in Duitsland, ken het gebied niet :P
pi_121110477
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:33 schreef b2py het volgende:
Via OVinNL.
Het aangeven van het toeslagvrij zijn van de Fyra tussen Amsterdam C en Schiphol is onmogelijk. Er is alleen per treinnummer/serie aan te geven of deze toeslagvrij is. Hierdoor staat er nog steeds bij de Fyra vanaf Schiphol tot aan Amsterdam dat er toeslag betaald dient te worden en uiteraard ook de andere kant op. Een omroepbericht ontbrak.

http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=8&p=238194#p238194
Dan pas je de tekst toch aan van "toeslag verplicht" naar "toeslag verplicht tussen Schiphol en Breda".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')