Wat weer een gezelligheid rondom de jaarwisseling. Ik was met Darkwing_Duck (maat van me uit het treinentopic) naar het Sauerland. Hier wat plaatjes

De reis erheen geloven we hopelijk wel. In de stromende regen kwam ik op derde kerstdag aan op station Bestwig, waar iemand klaar stond om mij met de auto naar boven te brengen. Het begin van een geweldige week

De volgende ochtend werd ik wakker met dit uitzicht.
![01.jpg]()
Na nog wat achterstallig bordjeswerk in de buurt van Dortmund en Bochum ging ik naar Düsseldorf. Sinds kort komt ook daar een Thalys. En uit deze kwam Darkwing gestruikeld. Het weer is een beetje jammer, maar niks aan te doen.
![02.jpg]()
Terug naar het Sauerland maar weer, waar Legofles zijn atletische kunsten kon vertonen.
![03.jpg]()
Volgende dag gingen we naar Brilon waar een nieuw station geopend was (ja deze foto is al eerder langsgekomen).
![04.jpg]()
Artistieke plaat van de schaduw van de trein in de zon onder donkere wolken.
![05.jpg]()
In het Ferienpark waar we de hele week zaten, is ook een echte ouderwetse kegelbaan

Dat was vet tof dus we hebben hier een aantal avonden doorgebracht

En ik won meestal
![06.jpg]()
![07.jpg]()
Ondertussen was Legofles druk met allerlei rare dingen

![08.jpg]()
![09.jpg]()
![10.jpg]()
En zo werd het vanzelf zondag 30 december. De dag dat we Hessen in gingen. We hadden een overstap van 3 kwartier in Korbach gepland, met koffie en zo. Maar ja. Welkom in Korbach, barst maar en nift weg in de regen en de wind, want wij zijn dicht. Beetje jammer.
![11.jpg]()
Overigens hadden ze daar nog wel een ding wat GF ook moet hebben
![12.jpg]()
Enfin, er was veel van verwacht en er ging ook heel veel mis om allerlei redenen, maar uiteindelijk kwamen we aan het eind van de middag weer aan in Bestwig, waar we met een taxi naar boven gingen. Volgende ochtend aan de ontbijttafel toch maar even deze blonde vriendin op de foto gezet
![13.jpg]()
En daarna een wandelingetje in de buurt gemaakt, op zoek naar het plaatsnaambord, maar dat wordt dus steeds gejat. Dit is wat minder makkelijk mee te nemen en brengt de boodschap ook wel over
![14.jpg]()
En verder, ach, hoe breng je oudjaarsmiddag door? Beetje poolen dus
![15.jpg]()
![16.jpg]()
En uiteindelijk wordt het dan laat, en verschijnen de oliebollen. Super lekker

Maar wat ik hier voor de foto deed "was niet de bedoeling

" aldus één of ander vrouwmens wat verder niet ter zake doet
![17.jpg]()
Is dit wel de bedoeling dan? 100 shots karate in het kampvuur? Kijk zelf maar
![18.jpg]()
Darkwing in een patriottische bui.
![19.jpg]()
HAPPY NEW YEAR
Nieuwjaarsdag, de dag dat je rond een uur of 11 zo lam als een balletje uit je nest stuikt. En ach, wat doe je dan? Dan ga je vast een ritje maken

Hier de eerste trein van het nieuwe jaar op het eerste station van het nieuwe jaar: De RE57 naar Winterberg.
![20.jpg]()
Is het in Winterberg dan zo ontzettend gaaf allemaal? Nou, nee. Maar het was ondertussen de enige lijn in de wijde omgeving die we nog niet gedaan hadden

Zo ziet het station van WInterberg er uit op nieuwjaarsdag. En op elke andere dag trouwens ook.
![21.jpg]()
En uiteindelijk kwamen we weer met detaxi naar boven gisteravond.
![22.jpg]()
Avondje pinten koppen, en vanochtend zijn we na het ontbijt weer vertrokken. Geweldige tijd gehad
Oh ja, nog wat plaatjes van f000d
![23.jpg]()
![24.jpg]()
Ander keertje komen er nog wel filmpjes en timelapses en bordjes en zo. Niet zo veel treinenfoto's

Maar ik heb ervan genoten in ieder geval