Sowieso is de spoor- en stationsdichtheid in sommige gebieden waar je het eigenlijk juist niet verwacht groot (bv. zowel in het uiterste zuiden als noorden van het land, waar zelfs de kleinste plaatsjes bediend worden).quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch apart dat dit lijntje aan de vroegere sanering ontsnapt is
sterker nog, in sommige gevallen is het zo dat de infrastructuur zodanig is dat een busverbinding niet fatsoenlijk uit te baten valt en een treinverbinding welquote:Op donderdag 3 januari 2013 20:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat is denk ik vooral omdat het niet uit kan om zowel een trein als een busverbinding op te zetten: alleen een trein blijkbaar wel
Dit is geen Mat '64...quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Nou vooruit. Eén post wil ik nog wel verspillen aan zo'n TT.
[ afbeelding ]
dat kan ik me goed voorstellen jaquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:14 schreef Bitlord het volgende:
Een vervelende afsluiting van de reis naar Praag.
Nee hoor.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:21 schreef Bitlord het volgende:
Vinden jullie het niet vervelend zo'n live reisverslag?
Nee hoor! Op dit moment is "You Are Not Alone" op de radio, dus dat heb je dan alvastquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:21 schreef Bitlord het volgende:
Vinden jullie het niet vervelend zo'n live reisverslag?
Neequote:Op donderdag 3 januari 2013 21:21 schreef Bitlord het volgende:
+27 op het moment, we staan nog steeds op Dresden HBF in CNL 456. Vinden jullie het niet vervelend zo'n live reisverslag?
quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:25 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Nee hoor! Op dit moment is "You Are Not Alone" op de radio, dus dat heb je dan alvastIk leef mee!
Da's leuk maar als ik plan dat ik morgen ergens heen wil (long-distance) dan wil ik niet een keer om 11.00 uur vertrekken... London - Sheffield, zijn voorbeeld, is 2 uur reizen ik zou dan pas om 13.00 uur aankomen. Dan wil je dus vroeger weg, zeg om 08.00 uur. Dat kost je dan £105.00quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:18 schreef James1988 het volgende:
The Man In Seat 61 heeft een vergelijking gemaakt: zijn treintickets in Engeland nou echt zo duur als beweerd wordt? Het lijkt mee te vallen...
Ik heb een keer de non-stop IC tussen Londen en York willen nemen (1:50 reistijd), die bleek duur vlak voor vertrek. Voor de rest koop ik altijd vlak van tevoren returns van/naar Londen met de stop/sneltrein en die zijn vergeleken met Nederlandse afstanden echt niet duurder.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:18 schreef James1988 het volgende:
The Man In Seat 61 heeft een vergelijking gemaakt: zijn treintickets in Engeland nou echt zo duur als beweerd wordt? Het lijkt mee te vallen...
Als je om 8 uur wilt vertrekken betaal je in Nederland ook de hoofdprijs, dat is gewoon midden in de spits, lijkt me niet zo gek om daar meer voor te moeten betalen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:36 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Da's leuk maar als ik plan dat ik morgen ergens heen wil (long-distance) dan wil ik niet een keer om 11.00 uur vertrekken... London - Sheffield, zijn voorbeeld, is 2 uur reizen ik zou dan pas om 13.00 uur aankomen. Dan wil je dus vroeger weg, zeg om 08.00 uur. Dat kost je dan £105.00
Het gaat hier om long-distance, dus niet eens HSL verkeer. Als ik morgen van Groningen naar Roermond wil om 8 uur kost het me ¤ 24,60quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als je om 8 uur wilt vertrekken betaal je in Nederland ook de hoofdprijs, dat is gewoon midden in de spits, lijkt me niet zo gek om daar meer voor te moeten betalen.
Je kan nooit eens rustig een weekje weg :pquote:Op donderdag 3 januari 2013 20:28 schreef dennistd het volgende:
In Disneyland Parijs is er een ongeluk gebeurd met de stoomtrein: http://www.looopings.nl/w(...)rein-Disneyland.html
Mooi getimedquote:
In Berlijn wordt het Pools zitrijtuig erbij geplaatst, die stoelen zijn een stuk fijner om (pogingen te doen om) te slapen, mààr het is wel een open rijtuig.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:36 schreef Bitlord het volgende:
Pluspuntje is dat er stekkercontacten zijn. Vriendinnetje zit lekker spelletjes te spelen op de smarthphone dus daar hebben we eventjes geen last van.
We hebben ook drie zitplaatsen ingenomwn, een beetje Lebensraum is wel fijn.
En we vertrekken nu om 21:35 uit Dresden Neustadt.
Tenminste, als alles volgens plan looptquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:56 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
In Berlijn wordt het Pools zitrijtuig erbij geplaatst, die stoelen zijn een stuk fijner om (pogingen te doen om) te slapen, mààr het is wel een open rijtuig.
Was er de week later niet meer volk dat kan?quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:43 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ] Het grote Treinentopic Nieuwjaarsrondje 2013 Update [ afbeelding ]
De datum is gekozen: het FOK! Nieuwjaarsrondje 2013 zal plaatsvinden op 26 januari 2013!
Je kunt je nog steeds aanmelden, alle informatie vind je hier.
[ afbeelding ] Deze helden gaan mee:
[ afbeelding ]
Ik heb er nu al zin in!quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:43 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ] Het grote Treinentopic Nieuwjaarsrondje 2013 Update [ afbeelding ]
De datum is gekozen: het FOK! Nieuwjaarsrondje 2013 zal plaatsvinden op 26 januari 2013!
Je kunt je nog steeds aanmelden, alle informatie vind je hier.
[ afbeelding ] Deze helden gaan mee:
[ afbeelding ]
Jup, de afgelopen jaren weer wat vaker. 't blijft een mooi landquote:
Hoe vond jij de boot?quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:39 schreef Yreal het volgende:
Ik heb gisteren nog in de UK getreint joh
Londen liverpool street -> harwich international. Wat is dat een verpauperd kutlijntje zeg
Opzich goed, maar het is eigenlijk te kort om een slaapboot te zijn. vooral terug. Waren er gister dus om 22 op, 23.15 afvaart. Dan is het dus al 24.15 nl tijd als je afvaart en om 6.30 beginnen ze alweer met wake-up calls. Erg aandoenlijk om al die kleine kindjes nog half te zien slaapwandelenquote:
Je moet ook gewoon de trein naar Norwich pakken, non-stop tot Colchester en een overstap in Manningtree. Ook dat laatste stukje is bij daglicht prima te doenquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:39 schreef Yreal het volgende:
Ik heb gisteren nog in de UK getreint joh
Londen liverpool street -> harwich international. Wat is dat een verpauperd kutlijntje zeg
Coulant zeker maar het waren wel Gutscheinen die ik kreeg.quote:Op donderdag 3 januari 2013 20:15 schreef James1988 het volgende:
Vervelend om te horen, Bitlord. Dat je bij DB moet wezen is volgens mij niet zo heel erg, wat ik van bork heb begrepen zijn ze erg coulant. Op Twitter kun je ze bereiken via @DB_bahn, meer info over restitutie op http://www.bahn.de/i/view(...)w/kundendialog.shtml
Wel pauper dat 13 euro extra was, maar dam.. baconquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ontbijt op de boot heb ik geskipt, vond het zo al vroeg genoeg
die hadden we terug ook. En blij toe. Laatste kans was 8 uur. Om 7 uur moesten we nog vanaf covent garden naar ons hotel bij paddington...quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moet ook gewoon de trein naar Norwich pakken, non-stop tot Colchester en een overstap in Manningtree. Ook dat laatste stukje is bij daglicht prima te doen
Dat hoef ik ECHT niet smorgens vroegquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wel pauper dat 13 euro extra was, maar dam.. bacon![]()
![]()
Nou en. Heb je nou een bedrijtuig of niet?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:04 schreef Bitlord het volgende:
We hadden de vertraging op Berlin Ostbahnhog ingelopen, maar inmiddels staan we toch al weer zo lang stil dat we op dit moment +27 hebben. And counting.
ik heb dus vannochtend na een nacht van 4 uur 3 broodjes bacon/ei/kaas en 3 worstjes gegeten. En het was ZALIGquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat hoef ik ECHT niet smorgens vroeg
De hertog jan grand prestige en tripple flessen waren goedkoper dan vaasjes heiniken in de barquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik was om half 5 alweer op LLS geloof ik, nou ja starbucks in, burger king in, en dan maar eens eindeloos wachten op een trein die kant op. lekker KUT aangegeven allemaal
En uiteindelijk in Manningtree nog een uur in het stationsbuffet ziten wachten op de Replacement Bus Service naar de boot![]()
EN vervolgens als eerste op de boot om like 20:15. Hele avond de bar in en pas na afvaart gaan slapen
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
De hertog jan grand prestige en tripple flessen waren goedkoper dan vaasjes heiniken in de bar
Mooi Kacke mit Birnen dan. Bij thuiskomst maar eens verdiepen in de Europese reizigersrechten.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:09 schreef Bitlord het volgende:
Nee niks niet mogelijk. We staan trouwens stil op Ostbahnhof (+31 op het moment) omdat we nog wachten op het rangeerdeel van de trein uit Warschau.
3.99 voor zo'n stenen krijg waar je 4.50 ofzo betaalde voor een vaasje tappis. Glasje bedelen ergens en lekker op het dek zittenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]wacht wat? Bij Stena?? Dan ga ik heleMAAL nog een keer. Of tachtig
Rot op, die heb ik helemaal nergens gezienquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
De hertog jan grand prestige en tripple flessen waren goedkoper dan vaasjes heiniken in de bar
Nee ik ook niet. Leugensquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Rot op, die heb ik helemaal nergens gezien
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Rot op, die heb ik helemaal nergens gezien
helemaal rechtsonderin in de drank sectie. En dan echt de allerlaagste op zijn allerrechtst.quote:
En morgen +120 in Utrecht, zoals altijdquote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:17 schreef Bitlord het volgende:
O hierdoor is de vertraging nog maar +17, we zouden 23:59 uit Ostbahnhof vertrekken.
Mij niet. Ik zal eens kijken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:17 schreef b2py het volgende:
Nu is die bootreis helemaal kut bevallen...
wat rij je dan nu?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:17 schreef Bitlord het volgende:
O hierdoor is de vertraging nog maar +17, we zouden 23:59 uit Ostbahnhof vertrekken.
hoezo?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:17 schreef b2py het volgende:
Nu is die bootreis helemaal kut bevallen...
Nou dat zou me mn reet roesten eigenlijk, als ik gewoon in mijn geboekte en betaalde slaaprijtuig kon liggen tenminste.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:18 schreef b2py het volgende:
[..]
En morgen +120 in Utrecht, zoals altijd
Dat wel ja. Kan je beter IJmuiden - Newcastle pakken, dat is helemaal een bazenbootquote:
Gaat er ook een vliegtuig?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wel ja. Kan je beter IJmuiden - Newcastle pakken, dat is helemaal een bazenboot
"wat VOOR materieel".quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:21 schreef bork het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat van materieel rijdt
Gewoon Corail getrokken mat. (ick achtig) 09 rijtuigen met zn 6en in een hok liggend,1 rijtuig met zijn 4en in een hok liggend, 1 rijtuig 1 persoon in een hok liggend, en een ligstoelrijtuig...Meestal getrokken door een Nez Casseé.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:21 schreef bork het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat van materieel rijdt tussen Luxemburg-Port Bou (NZ 4249), Luxemburg-Nice Ville ([quote][ afbeelding ] Op donderdag 3 januari 2013 19:16 schreef greavy het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat van materieel rijdt tussen Luxemburg-Port Bou (NZ 4249), Luxemburg-Nice Ville (NZ 4749) en EX4251 Luxemburg-Thionville ?
Luxemburg-Nice Ville (lorazur)
Types de la rame tractée
Corail
Corail couchettes Intercités de Nuit
Ik weet het allemaal niet zeker, niks uit 2012, je kunt goed zoeken op de termen: Corail lunea en Lorazur, succes.
http://www.trains-en-voya(...)c9ux_acbcux_b12u.htm
http://www.raildude.com/d(...)tzug-stadt/10762/300
http://www.voyages-sncf.co.uk/Default.aspx?tabid=2876
vanwege het ontbrekende slaaprijtuig?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:39 schreef Bitlord het volgende:
En toen stonden er tinetallen boze mensen op Berlin hbf.
quote:
Wat zijn ze nou weer aan het klootviolen dan?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:39 schreef Bitlord het volgende:
En toen stonden er tinetallen boze mensen op Berlin hbf.
De Talgo-rijtuigen van DB staan te koop, die zul je niet meer in de CNL of EuroNight aantreffen. Reden voor verkoop is simpel: onderhoud is veel duurder dan bij een 'gewoon' rijtuig.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:27 schreef Bitlord het volgende:
Het zou theoretisch ook nog een Talgo kunnen zijn. Ik heb er jaren geleden eentje van DB zien staan in Berlijn, maar bij mijn weten wordt die niet meer ibgezet en rijden alleen Spanje, Bosnië en Amerika met Talgotreinen. We rijden inmiddels door Alexanderplatz. Ben benieuwd zometeen bij Hbf hoe druk het is.
Mee eens... dit is niet waarvoor je betaald hebt, je hebt dus recht op compensatie. In ieder geval van het verschil in ticketprijzen, maar gezien de vertraging en het gebrekkige comfortniveau (een stoel is geen ligplaats) zou ik gewoon voor de volle 100% gaan.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 01:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja, je hebt er nu niet veel aan, maar ik zou gewoon voor een 100 % refund gaan. Dit is onzin
Ging jij niet slapen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 02:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou nou, zelfs wat is het? 2 keer 180 km op tijd rijden is alweer teveel gevraagd![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |