Wat mij betreft is een SGMm een onverwacht geschenk uit de hemel als je Plan V verwachtquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:23 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
In de praktijk vaak wel. Maar als je kijkt naar de dienstkaartjes...
Dat is een afstand van nog geen 60 km...twitter:jonworth twitterde op woensdag 02-01-2013 om 23:16:59Chelmsford-London season ticket is £3540/year. In Germany unlimited travel on entire rail network is ¤4090/£3330/year with BahnCard 100. reageer retweet
Een conversatie met EVA van NS.quote:EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:kaart tariefeenheden
EVA zegt:Wilt u informatie over tariefeenheden?
U zegt:ja
*Hier bleef het even stil*
U zegt:hallo?
EVA zegt:Goedenavond,
U zegt:kaart tariefeenheden
EVA zegt:Ik heb er even moeite mee.
U zegt:tariefeenheden
EVA zegt:Dat begreep ik niet helemaal. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
Die gast is geschift. Treinreizen is in Engeland echt overdreven duur. Je KUNT mazzel hebben en een enigszins normaal tarief betalen, maar dan moet je goed zoeken. Maar ergens zit er in die hoofdjes van die lui iets goed scheef, want die durven rustig te beweren dat 95 pond voor een retourtje Birmingham - Londen (180 km) een scherpe prijs is. Kijk maar:quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:26 schreef James1988 het volgende:
DamnDat is een afstand van nog geen 60 km...twitter:jonworth twitterde op woensdag 02-01-2013 om 23:16:59Chelmsford-London season ticket is £3540/year. In Germany unlimited travel on entire rail network is ¤4090/£3330/year with BahnCard 100. reageer retweet
Begrijpelijk dat de Britten niet blij zijn wanneer de ondersecretaris van het Department for Transport zegt dat de prijzen wel meevallen
Als ik het scan, maar ik bedenk me net dat ik de scanner aan mijn vader cadeau heb gedaan...quote:
En dan vinden wij Fyra duur..quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die gast is geschift. Treinreizen is in Engeland echt overdreven duur. Je KUNT mazzel hebben en een enigszins normaal tarief betalen, maar dan moet je goed zoeken. Maar ergens zit er in die hoofdjes van die lui iets goed scheef, want die durven rustig te beweren dat 95 pond voor een retourtje Birmingham - Londen (180 km) een scherpe prijs is. Kijk maar:
[ afbeelding ]
Je kúnt in Engeland heel voordelig reizen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens was ik (met een Super Off-Peak Return) 27 pond 50 kwijt voor een retourtje. Dat is like 33 euro voor 360 km. Ongeveer vergelijkbaar met het NS 40 % kortingtarief.
Wie vindt Amsterdam - Breda duur??quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:38 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan vinden wij Fyra duur..
22 euro voor een retourtje Amsterdam - Breda..
115 km enkele reis..
En voor over een maand?quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:
Dat is ook zo voor Spanje, de AVE is behoorlijk duur. Een enkeltje Barcelona - Madrid (620 km) voor morgen kost ¤ 119.80 in tweede klas (reistijd 2u45).
Dat is bijna taxitarief iddquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wie vindt Amsterdam - Breda duur??
Een enkeltje Rotterdam-Antwerpen (95km) voor 54 euro, dát vinden we duur.
Is wel wat goedkoper hè tegenwoordig met dat Jump On-ticketquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wie vindt Amsterdam - Breda duur??
Een enkeltje Rotterdam-Antwerpen (95km) voor 54 euro, dát vinden we duur.
quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wie vindt Amsterdam - Breda duur??
Een enkeltje Rotterdam-Antwerpen (95km) voor 54 euro, dát vinden we duur.
ER STAAT EEN CAPS LOCK AAN TE STAAN BIJ IEMAND.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is nou aardig:
http://www.flickr.com/pho(...)01923/in/photostream
Over een maand is een enkeltje Barcelona - Madrid met AVE verkrijgbaar vanaf ¤ 59.90.quote:
Ja lieve schat, dat zijn de no-flex tickets. Pak nu eens een full flex?quote:
onder de 10 cent per km. Meer dan schappelijk voor een HST. Kan je niks van zeggen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:
Over een maand is een enkeltje Barcelona - Madrid met AVE verkrijgbaar vanaf ¤ 59.90.
Als je de afgelegde afstand meeneemt is het inderdaad een vrij redelijk tarief, ook omdat je vrijwel alleen maar op hogesnelheidslijnen rijdt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
onder de 10 cent per km. Meer dan schappelijk voor een HST. Kan je niks van zeggen.
mooi he?quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ER STAAT EEN CAPS LOCK AAN TE STAAN BIJ IEMAND.
EN "LET OOK OP DE BESTEMMINGSDISPLAY"? GOD CHRISTUS WAAR MOET IK ANDERS OP LETTEN DAN
Denk je dat je van een kale kip kan plukken?quote:Op donderdag 3 januari 2013 00:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Na dat gevalletje brandstichting van gisteren tijd voor actie. Met juristen overlegd, en we gaan het proberen. Schadevergoeding voor reizigers!
http://www.voorbeterov.nl/genoegdoening.php
Niet geschoten is altijd mis, hup Driek!quote:Op donderdag 3 januari 2013 00:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Na dat gevalletje brandstichting van gisteren tijd voor actie. Met juristen overlegd, en we gaan het proberen. Schadevergoeding voor reizigers!
http://www.voorbeterov.nl/genoegdoening.php
Even hierop terugkomend, ik heb vooralsnog de volgende suggesties gehad:quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:31 schreef b2py het volgende:
Is er al een idee waar we naar toe gaan met het nieuwjaarsrondje?
Naar aanleiding van de wisselstoring vanochtend te Amsterdam Lelylaan.twitter:NS_online twitterde op donderdag 03-01-2013 om 09:53:17Amsterdam Centraal-Hoofddorp: van 11.00 tot +/- 12.30 uur minder Sprinters om herstelwerkzaamheden aan een wissel mogelijk te maken. #AsdHfd reageer retweet
quote:
Ze zijn waarschijnlijk net op lunchpauze ofzo, wacht op antwoord..quote:Op donderdag 3 januari 2013 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
is er trouwens al een antwoord gekomen op de vraag over de mobiele uitcheckpaal bij Heerenveen IJsstadion?
Inmiddels voel ik me gewoon genegeerd of ze weten het daar ook gewoon niet..quote:Op donderdag 3 januari 2013 11:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze zijn waarschijnlijk net op lunchpauze ofzo, wacht op antwoord..
Ze missen af en toe tweets, gewoon even een herinneringstweet sturen, antwoord komt dan wel :-).quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Inmiddels voel ik me gewoon genegeerd of ze weten het daar ook gewoon niet..
Mooie foto, maar waarom sloop je steeds je EXIF eruit?quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:25 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
DBS 6477 + afvoer DuPont
In Dordrecht wordt elke dag steevast DuPont bediend, zoals ook nu. Hier staat de trein bij DuPont vandaan gereed om naar de Kijfhoek te vertrekken. De ketelwagons hebben het nummer 1230, wat in dit geval Methanol betekent.
Nog nooit meegemaakt, neem die trein zeker 40 keer per jaar...quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:23 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
In de praktijk vaak wel. Maar als je kijkt naar de dienstkaartjes...
dat heb ik al gedaan ;-)quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ze missen af en toe tweets, gewoon even een herinneringstweet sturen, antwoord komt dan wel :-).
Niet. Dat deden ze al:quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:22 schreef b2py het volgende:
Frequencies will almost double to one train per hour,
Het opbrengen van begrip voor NS HiSpeed is onmogelijk.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:33 schreef b2py het volgende:
Het aangeven van het toeslagvrij zijn van de Fyra tussen Amsterdam C en Schiphol is onmogelijk.
Welke trein?quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:43 schreef Extrawelt het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt, neem die trein zeker 40 keer per jaar...
Ik citeer alleen vanwege de belangstelling in eerdere aanbestedingsgunningen in Duitsland, ken het gebied nietquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet. Dat deden ze al:
[ afbeelding ]
Dan pas je de tekst toch aan van "toeslag verplicht" naar "toeslag verplicht tussen Schiphol en Breda".quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:33 schreef b2py het volgende:
Via OVinNL.
Het aangeven van het toeslagvrij zijn van de Fyra tussen Amsterdam C en Schiphol is onmogelijk. Er is alleen per treinnummer/serie aan te geven of deze toeslagvrij is. Hierdoor staat er nog steeds bij de Fyra vanaf Schiphol tot aan Amsterdam dat er toeslag betaald dient te worden en uiteraard ook de andere kant op. Een omroepbericht ontbrak.
http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=8&p=238194#p238194
Staat er bij Fyra Brussel dan ook "reserveren verplicht", terwijl dat op het binnenlandse trajectdeel niet het geval is? Of staat er dan wel iets van "int. reserveren verplicht"?quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:33 schreef b2py het volgende:
Via OVinNL.
Het aangeven van het toeslagvrij zijn van de Fyra tussen Amsterdam C en Schiphol is onmogelijk. Er is alleen per treinnummer/serie aan te geven of deze toeslagvrij is. Hierdoor staat er nog steeds bij de Fyra vanaf Schiphol tot aan Amsterdam dat er toeslag betaald dient te worden en uiteraard ook de andere kant op. Een omroepbericht ontbrak.
http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=8&p=238194#p238194
Weer te vroeg met je populistische geschreeuw.quote:Op donderdag 3 januari 2013 00:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Na dat gevalletje brandstichting van gisteren tijd voor actie. Met juristen overlegd, en we gaan het proberen. Schadevergoeding voor reizigers!
http://www.voorbeterov.nl/genoegdoening.php
Ik geef het op..quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ze missen af en toe tweets, gewoon even een herinneringstweet sturen, antwoord komt dan wel :-).
twitter:Thommeh91 twitterde op donderdag 03-01-2013 om 11:06:07@NS_online staat er een mobiele uitcheckpaal op Heerenveen IJsstadion volgend weekend bij het EK als jullie daar gaan stoppen? reageer retweet
twitter:
twitter:Thommeh91 twitterde op donderdag 03-01-2013 om 14:10:57Lieve @NS_online hebben jullie twee tweets van mij gemist?
reageer retweet
Wat een gepruts weer. Net als dat die borden steevast aan blijven geven "Toeslag verplicht" terwijl het soms al een half jaar van tevoren bekend is dat Fyra op een specifieke dag toeslagvrij zal zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:33 schreef b2py het volgende:
Via OVinNL.
Het aangeven van het toeslagvrij zijn van de Fyra tussen Amsterdam C en Schiphol is onmogelijk. Er is alleen per treinnummer/serie aan te geven of deze toeslagvrij is. Hierdoor staat er nog steeds bij de Fyra vanaf Schiphol tot aan Amsterdam dat er toeslag betaald dient te worden en uiteraard ook de andere kant op. Een omroepbericht ontbrak.
http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=8&p=238194#p238194
Prikken jullie maar een datum, en hou met mij geen rekening, als die bekend is ga ik alles in het werk stellen....quote:
precies. moet wel te doen zijnquote:Op donderdag 3 januari 2013 14:19 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dan pas je de tekst toch aan van "toeslag verplicht" naar "toeslag verplicht tussen Schiphol en Breda".
Nee. Het is onmogelijk. Dat staat er toch?quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. moet wel te doen zijn
gewoon een kwestie van onwilquote:Op donderdag 3 januari 2013 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Het is onmogelijk. Dat staat er toch?
Doe ik dat? Ik dacht dat het publiekelijk gewoon te bekijken is... Hmmmquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:43 schreef Extrawelt het volgende:
[..]
Mooie foto, maar waarom sloop je steeds je EXIF eruit?
Sommige fotoprogramma's doen dat automatisch als je "Save for web" of iets vergelijkbaars gebruikt (om privacyredenen). Misschien is dat het geval.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Doe ik dat? Ik dacht dat het publiekelijk gewoon te bekijken is... Hmmm
Grappig om te lezen. Kan ik er nog eens een dagje Leer tegenaan gooien.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
interessant. Op OVinNL staat dat Arriva het stukje Nieuweschans - Leer als Nederland behandelt qua tarieven en dat hierdoor allerlei Nederlandse kaarten gewoon geldig zijn
http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=237922#p237922
Op Flickr staat het als niet verbergen, en in Lightroom staat het bij mijn weten ook gewoon open.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:27 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Sommige fotoprogramma's doen dat automatisch als je "Save for web" of iets vergelijkbaars gebruikt (om privacyredenen). Misschien is dat het geval.
Met de OV-Chipkaart wordt Leer als Nederlands station gezien. Bij mijn weten met papieren kaartje niet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
interessant. Op OVinNL staat dat Arriva het stukje Nieuweschans - Leer als Nederland behandelt qua tarieven en dat hierdoor allerlei Nederlandse kaarten gewoon geldig zijn
http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=237922#p237922
Je kan er gratis met je SOV naar toequote:Op donderdag 3 januari 2013 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
interessant. Op OVinNL staat dat Arriva het stukje Nieuweschans - Leer als Nederland behandelt qua tarieven en dat hierdoor allerlei Nederlandse kaarten gewoon geldig zijn
http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=237922#p237922
En je WeekendVrij. En je Dal Vrij. En je Altijd Vrij. En je netabonnement. En....quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan er gratis met je SOV naar toe
Sorry b2py, ze negeren je gewoon. Ik heb dezelfde vraag gesteld en binnen een paar minuten antwoord gehad:quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik geef het op..twitter:Thommeh91 twitterde op donderdag 03-01-2013 om 11:06:07@NS_online staat er een mobiele uitcheckpaal op Heerenveen IJsstadion volgend weekend bij het EK als jullie daar gaan stoppen? reageer retweet
twitter:twitter:Thommeh91 twitterde op donderdag 03-01-2013 om 14:10:57Lieve @NS_online hebben jullie twee tweets van mij gemist?
reageer retweet
twitter:inwiii twitterde op donderdag 03-01-2013 om 16:41:37@NS_online staat er komend weekend bij het EK een mobiele uitcheckpaal op Heerenveen IJsstadion? Vorig jaar was hij vergeten
reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op donderdag 03-01-2013 om 17:02:11@inwiii Als het goed is wel, maar heb je bericht doorgegeven, dus moet goedkomen! Veel plezier alvast. reageer retweet
Er staan alleen intercity's in hequote:Op donderdag 3 januari 2013 17:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dat spoorboekje is uitgegeven door rover is voor mij een meevaller dan wel tegenvaller, een tegenvaller omdat ze verdomme het belangrijkste lijntje van heel Nederland zijn vergeten (Hoeklijn)
Meevaller, omdat er uitgebreid instaat hoe het nou precies zit met dat pokkepasje
Hey, beetje dimmen ja, de Trein naar Москва-Сити maakte hier ooit gebruik van!quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Er staan alleen intercity's in he
Hoekselijn is zo'n sprinterdrama, en straks een metrogeval
Ja en plan-v reed ook ooit op Amsterdam - Utrechtquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hey, beetje dimmen ja, de Trein naar Москва-Сити maakte hier ooit gebruik van!
Ooit had je uursverbindingen tussen Utrecht en Amsterdamquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, en "ooit" kon je voor een fractie van de huidige prijs eerste klas reizen met catering en toiletten aan boord.
Ooit werd die lijn met een trekschuit uitgevoerd. Was misschien wel wat voor jou geweest. Ik hoor net dat je erg te spreken bent over bootverbindingenquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Ooit had je uursverbindingen tussen Utrecht en Amsterdam
Zolang ik er maar op hoef te slapenquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ooit werd die lijn met een trekschuit uitgevoerd. Was misschien wel wat voor jou geweest. Ik hoor net dat je erg te spreken bent over bootverbindingen
mja, daar zijn ze bij Arriva nog niet over uitquote:Op donderdag 3 januari 2013 16:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Met de OV-Chipkaart wordt Leer als Nederlands station gezien. Bij mijn weten met papieren kaartje niet.
En toch vinden de paaltjes van welquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, daar zijn ze bij Arriva nog niet over uit
Vechtdallijnen ook zeker meepakken? Almelo-Mariënberg is altijd k*t op zondagquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
zo, ff bezig met de planning voor een ritje voor komende zondag. Wel jammer dat Almelo - Mariënberg pas om 11.22 uur de eerste verbinding heeft
jup. Twijfel nog over de lengte van het stuk. Hoef niet per se naar Emmen namelijk.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Vechtdallijnen ook zeker meepakken? Almelo-Mariënberg is altijd k*t op zondag
Hopelijk met Arriva straks beter.
De andere kant op nog laterquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
zo, ff bezig met de planning voor een ritje voor komende zondag. Wel jammer dat Almelo - Mariënberg pas om 11.22 uur de eerste verbinding heeft
Oeh leuk, spoortrivia. Wat is de vroegste laatste-trein-terugverbinding?quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De andere kant op nog later![]()
De laatste vroegste trein van het land vertrekt op zondag uit Vriezenveen naar Almelo om een mind-blowing 12:04 hours![]()
Was Wizzair terug niet even duur dan?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:00 schreef Bitlord het volgende:
Voor het eerst sinds jaren een nachttrein genomen Praag - Utrecht. Is de ligwagon defect en kunnen we zitten. Kutcitynightline . Nu maar er voor gaan dat we gratis reizen.
Gezellig!quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:16 schreef Bitlord het volgende:
Heen wel en hebben we dus gevlogen, nu terug was het net wat duurder met het vliegtuig dus ik stelde mn vriendin voor om dan maar slapend te reizen met de nachttrein.
Nou niet dus, want ik kan niet zittend slapen. Gelukkig wel een beetje internet dus zoals jullie merken; ga ik maar de hele nacht fokken.
"Ich möchte mein Geld zurück" aldus Google Translatequote:Op donderdag 3 januari 2013 19:21 schreef Bitlord het volgende:
Ik ben niet blij hoor. Een smet op onze Citytrip. Kut dat ik de kaartjes bij DB heb gekocht en niet bij NSHispeed, waardoor het een stuk lastiger wordt om in het Duits mn geld terug te krijgen.
Was het geen optie om een dag langer te blijven in de hoop op fatsoenlijk materieel morgen?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:21 schreef Bitlord het volgende:
Ik ben niet blij hoor. Een smet op onze Citytrip. Kut dat ik de kaartjes bij DB heb gekocht en niet bij NSHispeed, waardoor het een stuk lastiger wordt om in het Duits mn geld terug te krijgen.
toch apart dat dit lijntje aan de vroegere sanering ontsnapt isquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De andere kant op nog later![]()
De laatste vroegste trein van het land vertrekt op zondag uit Vriezenveen naar Almelo om een mind-blowing 12:04 hours![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |