abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 januari 2013 @ 17:20:53 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121076757
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:06 schreef Salatrel het volgende:
Nog even over de ddz in Rotterdam. Het is niet dat de bekeerde kant ontgrendeld werd maar beide kanten waren ontgrendeld. De geleidehond van de vrouw reageerde nog maar de vrouw begreep de waarschuwing van de hond waarschijnlijk niet
dat is niet mooi ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121076792
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:06 schreef Salatrel het volgende:
Nog even over de ddz in Rotterdam. Het is niet dat de bekeerde kant ontgrendeld werd maar beide kanten waren ontgrendeld. De geleidehond van de vrouw reageerde nog maar de vrouw begreep de waarschuwing van de hond waarschijnlijk niet
Jammer ook dat niemand om haar heen heeft kunnen ingrijpen..
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:33:47 #253
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121077216
hoe is het eigenlijk afgelopen met die vrouw?
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:34:44 #254
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121077264
Hoe zit dat met automatische detectie van spoorweg overgang(-en) ik sta met Bram dik 5 minuten wachten op het keren van het nsm mat. richting maliebaan, ding staat onder de A27 dat is best een stukje van de overgang vandaan, alle palen omlaag en het hele kerstmisspektakel, 2 spoorwegovergangen verder staat er op 20-30 een VRIM uit richting Hilversum stil voor een overgang waar niks aan het toeteren en bellen is, stroomstoring?

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121077322
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:06 schreef Salatrel het volgende:
Nog even over de ddz in Rotterdam. Het is niet dat de bekeerde kant ontgrendeld werd maar beide kanten waren ontgrendeld. De geleidehond van de vrouw reageerde nog maar de vrouw begreep de waarschuwing van de hond waarschijnlijk niet
Beide kanten? Dan was de mcn wel erg enthousiast :P
pi_121077353
quote:
5s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:34 schreef bork het volgende:
Hoe zit dat met automatische detectie van spoorweg overgang(-en) ik sta met Bram dik 5 minuten wachten op het keren van het nsm mat. richting maliebaan, ding staat onder de A27 dat is best een stukje van de overgang vandaan, alle palen omlaag en het hele kerstmisspektakel, 2 spoorwegovergangen verder staat er op 20-30 een VRIM uit richting Hilversum stil voor een overgang waar niks aan het toeteren en bellen is, stroomstoring?

[ afbeelding ]
Kan ook door de treindienstleider zo zijn ingesteld ;)
pi_121077388
quote:
5s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:34 schreef bork het volgende:
Hoe zit dat met automatische detectie van spoorweg overgang(-en) ik sta met Bram dik 5 minuten wachten op het keren van het nsm mat. richting maliebaan, ding staat onder de A27 dat is best een stukje van de overgang vandaan, alle palen omlaag en het hele kerstmisspektakel, 2 spoorwegovergangen verder staat er op 20-30 een VRIM uit richting Hilversum stil voor een overgang waar niks aan het toeteren en bellen is, stroomstoring?

[ afbeelding ]
Waarschijnlijk een detectiestoring..
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:37:55 #258
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_121077417
Godnondeju, sta je dan op goverwelle...
pi_121077459
Als de trein wacht voor een rood sein, blijft de overweg open. Pas als hij het sein veilig krijgt (groen of geelvariant) zullen de overwegen dicht zijn. Pas dan komt het sein uit de stand stop.

Ik ken de overweg of situatie niet, maar pas vanaf uit de stand stop komen van het sein gaat de overweg dicht.
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:39:11 #260
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121077466
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:36 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Kan ook door de treindienstleider zo zijn ingesteld ;)
waar zit die gast, ik sta bij Blauwkapel waarom zou hij dat doen?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:39:31 #261
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_121077476
Oh wacht... Woerden :{
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:40:11 #262
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121077499
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:38 schreef Monopoly het volgende:
Als de trein wacht voor een rood sein, blijft de overweg open. Pas als hij het sein veilig krijgt (groen of geelvariant) zullen de overwegen dicht zijn. Pas dan komt het sein uit de stand stop.

Ik ken de overweg of situatie niet, maar pas vanaf uit de stand stop komen van het sein gaat de overweg dicht.
ok, dat is plausibel want er staat inderdaad een sein, echt plezierig vond ik het trouwens niet.

Het was hier.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121077506
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:38 schreef Monopoly het volgende:
Als de trein wacht voor een rood sein, blijft de overweg open. Pas als hij het sein veilig krijgt (groen of geelvariant) zullen de overwegen dicht zijn. Pas dan komt het sein uit de stand stop.

Ik ken de overweg of situatie niet, maar pas vanaf uit de stand stop komen van het sein gaat de overweg dicht.
Maar zo dicht op een overweg ook? Als die trein maar vijf meter door het sein schiet staat hij al op de overweg..
pi_121077533
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Maar zo dicht op een overweg ook? Als die trein maar vijf meter door het sein schiet staat hij al op de overweg..
Daarom is het ook uit den boze als ie daar doorheen schiet :+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 januari 2013 @ 17:42:13 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121077579
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Maar zo dicht op een overweg ook? Als die trein maar vijf meter door het sein schiet staat hij al op de overweg..
sein zal volgens mij vrijwel nooit groen tonen, maar altijd geel of rood. Dit ivm de wissels die bij Blauwkapel liggen en het station Utrecht Overvecht dat er direct na ligt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121077604
Overigens zie je deze situatie op stations ook vaak. Trein staat langs het perron terwijl de overweg 10 meter verderop nog open is. De treindienstleider (of bij sommige stations de machinist zelf) moet dan eerst de overweg dichtgooien en dan pas gaat het sein op groen...
pi_121077621
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:43 schreef GlenSpey het volgende:
Overigens zie je deze situatie op stations ook vaak. Trein staat langs het perron terwijl de overweg 10 meter verderop nog open is. De treindienstleider (of bij sommige stations de machinist zelf) moet dan eerst de overweg dichtgooien en dan pas gaat het sein op groen...
Daarvoor hebben we anno 2013 toch een stop-door schakeling?
pi_121077640
Petershotnews was ter plaatse en heeft een filmpje van vanmiddag..
pi_121077680
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Maar zo dicht op een overweg ook? Als die trein maar vijf meter door het sein schiet staat hij al op de overweg..
Zijn momenteel wel aandachtspunten bij Prorail meen ik.
Er worden op diverse plekken wel stopdoorschakelingen geplaatst, alleen is het wegverkeer hier niet zo blij mee.
Verder worden op sommige plekken ATB-VV aangelegd :) Dus dan kan doorschuiven tegen worden gegaan.
pi_121077713
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Daarvoor hebben we anno 2013 toch een stop-door schakeling?
Dat is volgens mij nog niet overal zo.
pi_121077782
Een still uit het filmpje van Peters Hotnews.

Deze drie worden uitvoerig gefouilleerd.. :P


Edit: En jahoor, even later een shot dat deze drie geboeid worden afgevoerd..

Als dit overigens niet mag, moet je dat maar even zeggen.

- Gast edit voor de zekerheid even weg gehaald -

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2013 18:16:00 ]
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:50:00 #272
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_121077808
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
Petershotnews was ter plaatse en heeft een filmpje van vanmiddag..
Weet iemand hier waarvoor die stok is die de brandweer aan de bovenleiding hangt?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_121077829
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:50 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Weet iemand hier waarvoor die stok is die de brandweer aan de bovenleiding hangt?
aarding, zodat ze niet geëlektrocuteerd worden ;)
pi_121077862
Duurt volgens mij ook flink lang voordat de bovenleiding uit is geschakeld? Zal wel niet een kwestie van een knop omzetten zijn?
pi_121077916
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:52 schreef WhiteJoker het volgende:
Duurt volgens mij ook flink lang voordat de bovenleiding uit is geschakeld? Zal wel niet een kwestie van een knop omzetten zijn?
Moet er wel iemand naar die knop toe ;)
pi_121077947
Brandweer mag ook pas blussen als de stroomafnemers naar beneden zijn en het treindeel los staat van de hoogspanning.
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:55:48 #277
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121077985
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:38 schreef Monopoly het volgende:
Als de trein wacht voor een rood sein, blijft de overweg open. Pas als hij het sein veilig krijgt (groen of geelvariant) zullen de overwegen dicht zijn. Pas dan komt het sein uit de stand stop.

Ik ken de overweg of situatie niet, maar pas vanaf uit de stand stop komen van het sein gaat de overweg dicht.
Bij een rood P-sein gaat die overweg trouwens wel gewoon dicht, meen ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_121078002
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Moet er wel iemand naar die knop toe ;)
Tsja ik verwachtte dat dit centraal via een computersysteem geregeld zou zijn bij de TRDL post.

Edit: Ja dus, gewoon via een computersysteem, zie spoiler...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:54 schreef Monopoly het volgende:
Brandweer mag ook pas blussen als de stroomafnemers naar beneden zijn en het treindeel los staat van de hoogspanning.
Klinkt logisch!

[ Bericht 12% gewijzigd door WhiteJoker op 02-01-2013 18:01:29 ]
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:56:30 #279
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121078011
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Moet er wel iemand naar die knop toe ;)
Dat gebeurt tegenwoordig niet meer ter plaatse, hoor. Gewoon bij het SMC.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_121078021
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Bij een rood P-sein gaat die overweg trouwens wel gewoon dicht, meen ik.
Zou er dan niet een paddenstoel bij moeten staan?
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:57:45 #281
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121078055
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:56 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Zou er dan niet een paddenstoel bij moeten staan?
Een paddestoel betekent een sleutelkastje, toch? Die heb je zonder perron niet zo veel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_121078097
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Een paddestoel betekent een sleutelkastje, toch? Die heb je zonder perron niet zo veel.
Dat klopt.

Mij leek het juist dat je dan een manier hebt om de overweg alsnog te activiren. Gezien je met detectie zit en dat de overweg anders vrij gemakkelijk in de storing schiet.
Maar nogmaals: ik weet niet hoe dit precies zit. Misschien dat iemand hier uitsluitsel over kan geven :)
pi_121078214
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat gebeurt tegenwoordig niet meer ter plaatse, hoor. Gewoon bij het SMC.
Moet nog steeds iets indrukken of een handeling verrichten ;)
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:08:42 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121078417
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Godnondeju, sta je dan op goverwelle...
Trein naar verderop nemen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121078809
Flinke stijging gebruik OV-chipkaart
(Novum) - Het gebruik van de OV-chipkaart is afgelopen jaar flink toegenomen. Het aantal transacties, zoals in- en uitchecken en saldo opladen, is met bijna 37 procent gestegen tot 1,8 miljard. Dat meldt Trans Link Systems (TLS) woensdag.

In 2010 bleef het aantal transacties nog steken op 1,3 miljard. Sinds het invoeren van het OV-chipkaartsysteem in 2005 zijn er in totaal 4,4 miljard transacties afgehandeld door TLS.

In Nederland zijn zestien miljoen OV-chipkaarten in omloop, waarvan 12,6 actief zijn. Per week worden er gemiddeld 2,8 miljoen kaarten gebruikt, waarmee 41 miljoen transacties worden gedaan.

Bron
pi_121078952
Wat nou als iemand op de noodrem drukt? Dan staat die toch stil in een tunnel/brug?
pi_121079036
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:23 schreef Travel. het volgende:
Wat nou als iemand op de noodrem drukt? Dan staat die toch stil in een tunnel/brug?
Machinist kan (en mag in sommige situaties) de noodremming overbruggen.
Op het moment dat er iemand aan de noodrem trekt, dan slaat die een gat in de treinleiding, waardoor de remmen aanslaan. De machinist ziet dat op een diagnosescherm, en hij zet een snelremming in, en zet de remkraan direct weer op rijstand. De trein remt flink af, maar komt niet tot stilstand.

De trein kan dan op een zo gunstig mogelijke plek tot stilstand worden gebracht, afhankelijk van de situatie :)
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:25:20 #288
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121079057
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:23 schreef Travel. het volgende:
Wat nou als iemand op de noodrem drukt? Dan staat die toch stil in een tunnel/brug?
In sommig materieel kan de noodrem overbrugd worden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:26:55 #289
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121079113
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:59 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat klopt.

Mij leek het juist dat je dan een manier hebt om de overweg alsnog te activiren. Gezien je met detectie zit en dat de overweg anders vrij gemakkelijk in de storing schiet.
Maar nogmaals: ik weet niet hoe dit precies zit. Misschien dat iemand hier uitsluitsel over kan geven :)
Klopt. Bij een stilstaande trein op de vrije baan heb je meestal ook een overweg in de storing. Daarom mag er ook pas verder worden gereden na toestemming van de trdl.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_121079114
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:24 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Machinist kan (en mag in sommige situaties) de noodremming overbruggen.
Op het moment dat er iemand aan de noodrem trekt, dan slaat die een gat in de treinleiding, waardoor de remmen aanslaan. De machinist ziet dat op een diagnosescherm, en hij zet een snelremming in, en zet de remkraan direct weer op rijstand. De trein remt flink af, maar komt niet tot stilstand.

De trein kan dan op een zo gunstig mogelijke plek tot stilstand worden gebracht, afhankelijk van de situatie :)
Kunnen de deuren wel open dan?
pi_121079192
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:26 schreef Travel. het volgende:

[..]

Kunnen de deuren wel open dan?
Nee. Tenminste: De deuren werken niet met de normale noodrem. Je hebt wel een noodbediening voor de deuren.
De machinist moet zelf de deuren ontgrendelen, of de reiziger zelf bij de knop die bij elke deur is aangebracht.
pi_121079361
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:28 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee. Tenminste: De deuren werken niet met de normale noodrem. Je hebt wel een noodbediening voor de deuren.
De machinist moet zelf de deuren ontgrendelen, of de reiziger zelf bij de knop die bij elke deur is aangebracht.
Ja dat laatste bedoel ik. Stel je moet er echt uit, drukt de noodrem maar vervolgens rijdt hij toch nog iets verder, kan je dan wel de deur openen?
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:34:15 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121079417
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:19 schreef b2py het volgende:
Flinke stijging gebruik OV-chipkaart
(Novum) - Het gebruik van de OV-chipkaart is afgelopen jaar flink toegenomen. Het aantal transacties, zoals in- en uitchecken en saldo opladen, is met bijna 37 procent gestegen tot 1,8 miljard. Dat meldt Trans Link Systems (TLS) woensdag.

In 2010 bleef het aantal transacties nog steken op 1,3 miljard. Sinds het invoeren van het OV-chipkaartsysteem in 2005 zijn er in totaal 4,4 miljard transacties afgehandeld door TLS.

In Nederland zijn zestien miljoen OV-chipkaarten in omloop, waarvan 12,6 actief zijn. Per week worden er gemiddeld 2,8 miljoen kaarten gebruikt, waarmee 41 miljoen transacties worden gedaan.

Bron
Nou, wat een verrassing. Het gebruik van de Beneluxtrein is zeker spectaculair gedaald? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121079482
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:24 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Machinist kan (en mag in sommige situaties) de noodremming overbruggen.
Op het moment dat er iemand aan de noodrem trekt, dan slaat die een gat in de treinleiding, waardoor de remmen aanslaan. De machinist ziet dat op een diagnosescherm, en hij zet een snelremming in, en zet de remkraan direct weer op rijstand. De trein remt flink af, maar komt niet tot stilstand.

De trein kan dan op een zo gunstig mogelijke plek tot stilstand worden gebracht, afhankelijk van de situatie :)
Moet je niet in mat 64' zitten :P
pi_121079860
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:36 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Moet je niet in mat 64' zitten :P
Dat spul hoort al een eeuw niet meer te rijden :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121079887
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:47 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat spul hoort al een eeuw niet meer te rijden :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o Waaaatt? Ik heb wat gemist zeker, is het al 2064 geweest? :+
pi_121080010
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:47 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat spul hoort al een eeuw niet meer te rijden :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tis dat die spoiler erbij staat, anders was je de titel machinist niet waardig :{w
pi_121080053
Ze hadden dat brandje gewoon in een Mat' 64 moeten doen..
pi_121080093
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:52 schreef b2py het volgende:
Ze hadden dat brandje gewoon in een Mat' 64 moeten doen..
Dat kan dus niet, want er zit niks brandbaars in zo'n ding...
pi_121080100
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:51 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Tis dat die spoiler erbij staat, anders was je de titel machinist niet waardig :{w
:D ik had zoiets: Kijken op hoeveel pikken ik kan trappen met één opmerking :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')