dat is niet mooi ...quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:06 schreef Salatrel het volgende:
Nog even over de ddz in Rotterdam. Het is niet dat de bekeerde kant ontgrendeld werd maar beide kanten waren ontgrendeld. De geleidehond van de vrouw reageerde nog maar de vrouw begreep de waarschuwing van de hond waarschijnlijk niet
Jammer ook dat niemand om haar heen heeft kunnen ingrijpen..quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:06 schreef Salatrel het volgende:
Nog even over de ddz in Rotterdam. Het is niet dat de bekeerde kant ontgrendeld werd maar beide kanten waren ontgrendeld. De geleidehond van de vrouw reageerde nog maar de vrouw begreep de waarschuwing van de hond waarschijnlijk niet
Beide kanten? Dan was de mcn wel erg enthousiastquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:06 schreef Salatrel het volgende:
Nog even over de ddz in Rotterdam. Het is niet dat de bekeerde kant ontgrendeld werd maar beide kanten waren ontgrendeld. De geleidehond van de vrouw reageerde nog maar de vrouw begreep de waarschuwing van de hond waarschijnlijk niet
Kan ook door de treindienstleider zo zijn ingesteldquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:34 schreef bork het volgende:
Hoe zit dat met automatische detectie van spoorweg overgang(-en) ik sta met Bram dik 5 minuten wachten op het keren van het nsm mat. richting maliebaan, ding staat onder de A27 dat is best een stukje van de overgang vandaan, alle palen omlaag en het hele kerstmisspektakel, 2 spoorwegovergangen verder staat er op 20-30 een VRIM uit richting Hilversum stil voor een overgang waar niks aan het toeteren en bellen is, stroomstoring?
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk een detectiestoring..quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:34 schreef bork het volgende:
Hoe zit dat met automatische detectie van spoorweg overgang(-en) ik sta met Bram dik 5 minuten wachten op het keren van het nsm mat. richting maliebaan, ding staat onder de A27 dat is best een stukje van de overgang vandaan, alle palen omlaag en het hele kerstmisspektakel, 2 spoorwegovergangen verder staat er op 20-30 een VRIM uit richting Hilversum stil voor een overgang waar niks aan het toeteren en bellen is, stroomstoring?
[ afbeelding ]
waar zit die gast, ik sta bij Blauwkapel waarom zou hij dat doen?quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:36 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Kan ook door de treindienstleider zo zijn ingesteld
ok, dat is plausibel want er staat inderdaad een sein, echt plezierig vond ik het trouwens niet.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:38 schreef Monopoly het volgende:
Als de trein wacht voor een rood sein, blijft de overweg open. Pas als hij het sein veilig krijgt (groen of geelvariant) zullen de overwegen dicht zijn. Pas dan komt het sein uit de stand stop.
Ik ken de overweg of situatie niet, maar pas vanaf uit de stand stop komen van het sein gaat de overweg dicht.
Maar zo dicht op een overweg ook? Als die trein maar vijf meter door het sein schiet staat hij al op de overweg..quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:38 schreef Monopoly het volgende:
Als de trein wacht voor een rood sein, blijft de overweg open. Pas als hij het sein veilig krijgt (groen of geelvariant) zullen de overwegen dicht zijn. Pas dan komt het sein uit de stand stop.
Ik ken de overweg of situatie niet, maar pas vanaf uit de stand stop komen van het sein gaat de overweg dicht.
Daarom is het ook uit den boze als ie daar doorheen schietquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar zo dicht op een overweg ook? Als die trein maar vijf meter door het sein schiet staat hij al op de overweg..
sein zal volgens mij vrijwel nooit groen tonen, maar altijd geel of rood. Dit ivm de wissels die bij Blauwkapel liggen en het station Utrecht Overvecht dat er direct na ligtquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar zo dicht op een overweg ook? Als die trein maar vijf meter door het sein schiet staat hij al op de overweg..
Daarvoor hebben we anno 2013 toch een stop-door schakeling?quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:43 schreef GlenSpey het volgende:
Overigens zie je deze situatie op stations ook vaak. Trein staat langs het perron terwijl de overweg 10 meter verderop nog open is. De treindienstleider (of bij sommige stations de machinist zelf) moet dan eerst de overweg dichtgooien en dan pas gaat het sein op groen...
Zijn momenteel wel aandachtspunten bij Prorail meen ik.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar zo dicht op een overweg ook? Als die trein maar vijf meter door het sein schiet staat hij al op de overweg..
Dat is volgens mij nog niet overal zo.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we anno 2013 toch een stop-door schakeling?
Weet iemand hier waarvoor die stok is die de brandweer aan de bovenleiding hangt?quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
Petershotnews was ter plaatse en heeft een filmpje van vanmiddag..
aarding, zodat ze niet geëlektrocuteerd wordenquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:50 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Weet iemand hier waarvoor die stok is die de brandweer aan de bovenleiding hangt?
Moet er wel iemand naar die knop toequote:Op woensdag 2 januari 2013 17:52 schreef WhiteJoker het volgende:
Duurt volgens mij ook flink lang voordat de bovenleiding uit is geschakeld? Zal wel niet een kwestie van een knop omzetten zijn?
Bij een rood P-sein gaat die overweg trouwens wel gewoon dicht, meen ik.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:38 schreef Monopoly het volgende:
Als de trein wacht voor een rood sein, blijft de overweg open. Pas als hij het sein veilig krijgt (groen of geelvariant) zullen de overwegen dicht zijn. Pas dan komt het sein uit de stand stop.
Ik ken de overweg of situatie niet, maar pas vanaf uit de stand stop komen van het sein gaat de overweg dicht.
Tsja ik verwachtte dat dit centraal via een computersysteem geregeld zou zijn bij de TRDL post.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klinkt logisch!quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:54 schreef Monopoly het volgende:
Brandweer mag ook pas blussen als de stroomafnemers naar beneden zijn en het treindeel los staat van de hoogspanning.
[ Bericht 12% gewijzigd door WhiteJoker op 02-01-2013 18:01:29 ]
Dat gebeurt tegenwoordig niet meer ter plaatse, hoor. Gewoon bij het SMC.quote:
Zou er dan niet een paddenstoel bij moeten staan?quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij een rood P-sein gaat die overweg trouwens wel gewoon dicht, meen ik.
Een paddestoel betekent een sleutelkastje, toch? Die heb je zonder perron niet zo veel.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zou er dan niet een paddenstoel bij moeten staan?
Dat klopt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een paddestoel betekent een sleutelkastje, toch? Die heb je zonder perron niet zo veel.
Moet nog steeds iets indrukken of een handeling verrichtenquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat gebeurt tegenwoordig niet meer ter plaatse, hoor. Gewoon bij het SMC.
Trein naar verderop nemenquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Godnondeju, sta je dan op goverwelle...
Machinist kan (en mag in sommige situaties) de noodremming overbruggen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:23 schreef Travel. het volgende:
Wat nou als iemand op de noodrem drukt? Dan staat die toch stil in een tunnel/brug?
In sommig materieel kan de noodrem overbrugd worden.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:23 schreef Travel. het volgende:
Wat nou als iemand op de noodrem drukt? Dan staat die toch stil in een tunnel/brug?
Klopt. Bij een stilstaande trein op de vrije baan heb je meestal ook een overweg in de storing. Daarom mag er ook pas verder worden gereden na toestemming van de trdl.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat klopt.
Mij leek het juist dat je dan een manier hebt om de overweg alsnog te activiren. Gezien je met detectie zit en dat de overweg anders vrij gemakkelijk in de storing schiet.
Maar nogmaals: ik weet niet hoe dit precies zit. Misschien dat iemand hier uitsluitsel over kan geven
Kunnen de deuren wel open dan?quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Machinist kan (en mag in sommige situaties) de noodremming overbruggen.
Op het moment dat er iemand aan de noodrem trekt, dan slaat die een gat in de treinleiding, waardoor de remmen aanslaan. De machinist ziet dat op een diagnosescherm, en hij zet een snelremming in, en zet de remkraan direct weer op rijstand. De trein remt flink af, maar komt niet tot stilstand.
De trein kan dan op een zo gunstig mogelijke plek tot stilstand worden gebracht, afhankelijk van de situatie
Nee. Tenminste: De deuren werken niet met de normale noodrem. Je hebt wel een noodbediening voor de deuren.quote:
Ja dat laatste bedoel ik. Stel je moet er echt uit, drukt de noodrem maar vervolgens rijdt hij toch nog iets verder, kan je dan wel de deur openen?quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:28 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee. Tenminste: De deuren werken niet met de normale noodrem. Je hebt wel een noodbediening voor de deuren.
De machinist moet zelf de deuren ontgrendelen, of de reiziger zelf bij de knop die bij elke deur is aangebracht.
Nou, wat een verrassing. Het gebruik van de Beneluxtrein is zeker spectaculair gedaald?quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:19 schreef b2py het volgende:
Flinke stijging gebruik OV-chipkaart
(Novum) - Het gebruik van de OV-chipkaart is afgelopen jaar flink toegenomen. Het aantal transacties, zoals in- en uitchecken en saldo opladen, is met bijna 37 procent gestegen tot 1,8 miljard. Dat meldt Trans Link Systems (TLS) woensdag.
In 2010 bleef het aantal transacties nog steken op 1,3 miljard. Sinds het invoeren van het OV-chipkaartsysteem in 2005 zijn er in totaal 4,4 miljard transacties afgehandeld door TLS.
In Nederland zijn zestien miljoen OV-chipkaarten in omloop, waarvan 12,6 actief zijn. Per week worden er gemiddeld 2,8 miljoen kaarten gebruikt, waarmee 41 miljoen transacties worden gedaan.
Bron
Moet je niet in mat 64' zittenquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Machinist kan (en mag in sommige situaties) de noodremming overbruggen.
Op het moment dat er iemand aan de noodrem trekt, dan slaat die een gat in de treinleiding, waardoor de remmen aanslaan. De machinist ziet dat op een diagnosescherm, en hij zet een snelremming in, en zet de remkraan direct weer op rijstand. De trein remt flink af, maar komt niet tot stilstand.
De trein kan dan op een zo gunstig mogelijke plek tot stilstand worden gebracht, afhankelijk van de situatie
Dat spul hoort al een eeuw niet meer te rijdenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat spul hoort al een eeuw niet meer te rijden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waaaatt? Ik heb wat gemist zeker, is het al 2064 geweest?
![]()
quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat spul hoort al een eeuw niet meer te rijden
Tis dat die spoiler erbij staat, anders was je de titel machinist niet waardigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat kan dus niet, want er zit niks brandbaars in zo'n ding...quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:52 schreef b2py het volgende:
Ze hadden dat brandje gewoon in een Mat' 64 moeten doen..
quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:51 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Tis dat die spoiler erbij staat, anders was je de titel machinist niet waardig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |