Bij een rood P-sein gaat die overweg trouwens wel gewoon dicht, meen ik.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:38 schreef Monopoly het volgende:
Als de trein wacht voor een rood sein, blijft de overweg open. Pas als hij het sein veilig krijgt (groen of geelvariant) zullen de overwegen dicht zijn. Pas dan komt het sein uit de stand stop.
Ik ken de overweg of situatie niet, maar pas vanaf uit de stand stop komen van het sein gaat de overweg dicht.
Tsja ik verwachtte dat dit centraal via een computersysteem geregeld zou zijn bij de TRDL post.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klinkt logisch!quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:54 schreef Monopoly het volgende:
Brandweer mag ook pas blussen als de stroomafnemers naar beneden zijn en het treindeel los staat van de hoogspanning.
[ Bericht 12% gewijzigd door WhiteJoker op 02-01-2013 18:01:29 ]
Dat gebeurt tegenwoordig niet meer ter plaatse, hoor. Gewoon bij het SMC.quote:
Zou er dan niet een paddenstoel bij moeten staan?quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij een rood P-sein gaat die overweg trouwens wel gewoon dicht, meen ik.
Een paddestoel betekent een sleutelkastje, toch? Die heb je zonder perron niet zo veel.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zou er dan niet een paddenstoel bij moeten staan?
Dat klopt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een paddestoel betekent een sleutelkastje, toch? Die heb je zonder perron niet zo veel.
Moet nog steeds iets indrukken of een handeling verrichtenquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat gebeurt tegenwoordig niet meer ter plaatse, hoor. Gewoon bij het SMC.
Trein naar verderop nemenquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Godnondeju, sta je dan op goverwelle...
Machinist kan (en mag in sommige situaties) de noodremming overbruggen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:23 schreef Travel. het volgende:
Wat nou als iemand op de noodrem drukt? Dan staat die toch stil in een tunnel/brug?
In sommig materieel kan de noodrem overbrugd worden.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:23 schreef Travel. het volgende:
Wat nou als iemand op de noodrem drukt? Dan staat die toch stil in een tunnel/brug?
Klopt. Bij een stilstaande trein op de vrije baan heb je meestal ook een overweg in de storing. Daarom mag er ook pas verder worden gereden na toestemming van de trdl.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat klopt.
Mij leek het juist dat je dan een manier hebt om de overweg alsnog te activiren. Gezien je met detectie zit en dat de overweg anders vrij gemakkelijk in de storing schiet.
Maar nogmaals: ik weet niet hoe dit precies zit. Misschien dat iemand hier uitsluitsel over kan geven
Kunnen de deuren wel open dan?quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Machinist kan (en mag in sommige situaties) de noodremming overbruggen.
Op het moment dat er iemand aan de noodrem trekt, dan slaat die een gat in de treinleiding, waardoor de remmen aanslaan. De machinist ziet dat op een diagnosescherm, en hij zet een snelremming in, en zet de remkraan direct weer op rijstand. De trein remt flink af, maar komt niet tot stilstand.
De trein kan dan op een zo gunstig mogelijke plek tot stilstand worden gebracht, afhankelijk van de situatie
Nee. Tenminste: De deuren werken niet met de normale noodrem. Je hebt wel een noodbediening voor de deuren.quote:
Ja dat laatste bedoel ik. Stel je moet er echt uit, drukt de noodrem maar vervolgens rijdt hij toch nog iets verder, kan je dan wel de deur openen?quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:28 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee. Tenminste: De deuren werken niet met de normale noodrem. Je hebt wel een noodbediening voor de deuren.
De machinist moet zelf de deuren ontgrendelen, of de reiziger zelf bij de knop die bij elke deur is aangebracht.
Nou, wat een verrassing. Het gebruik van de Beneluxtrein is zeker spectaculair gedaald?quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:19 schreef b2py het volgende:
Flinke stijging gebruik OV-chipkaart
(Novum) - Het gebruik van de OV-chipkaart is afgelopen jaar flink toegenomen. Het aantal transacties, zoals in- en uitchecken en saldo opladen, is met bijna 37 procent gestegen tot 1,8 miljard. Dat meldt Trans Link Systems (TLS) woensdag.
In 2010 bleef het aantal transacties nog steken op 1,3 miljard. Sinds het invoeren van het OV-chipkaartsysteem in 2005 zijn er in totaal 4,4 miljard transacties afgehandeld door TLS.
In Nederland zijn zestien miljoen OV-chipkaarten in omloop, waarvan 12,6 actief zijn. Per week worden er gemiddeld 2,8 miljoen kaarten gebruikt, waarmee 41 miljoen transacties worden gedaan.
Bron
Moet je niet in mat 64' zittenquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Machinist kan (en mag in sommige situaties) de noodremming overbruggen.
Op het moment dat er iemand aan de noodrem trekt, dan slaat die een gat in de treinleiding, waardoor de remmen aanslaan. De machinist ziet dat op een diagnosescherm, en hij zet een snelremming in, en zet de remkraan direct weer op rijstand. De trein remt flink af, maar komt niet tot stilstand.
De trein kan dan op een zo gunstig mogelijke plek tot stilstand worden gebracht, afhankelijk van de situatie
Dat spul hoort al een eeuw niet meer te rijdenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat spul hoort al een eeuw niet meer te rijden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waaaatt? Ik heb wat gemist zeker, is het al 2064 geweest?
![]()
quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat spul hoort al een eeuw niet meer te rijden
Tis dat die spoiler erbij staat, anders was je de titel machinist niet waardigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat kan dus niet, want er zit niks brandbaars in zo'n ding...quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:52 schreef b2py het volgende:
Ze hadden dat brandje gewoon in een Mat' 64 moeten doen..
quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:51 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Tis dat die spoiler erbij staat, anders was je de titel machinist niet waardig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |