Hoe was het in het buitenland?quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik ben net thuis. Kan me hielen niet ff een weekje lichten of de hele hoerezooi staat weer in de fik godver.
dat is niet mooi ...quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:06 schreef Salatrel het volgende:
Nog even over de ddz in Rotterdam. Het is niet dat de bekeerde kant ontgrendeld werd maar beide kanten waren ontgrendeld. De geleidehond van de vrouw reageerde nog maar de vrouw begreep de waarschuwing van de hond waarschijnlijk niet
Jammer ook dat niemand om haar heen heeft kunnen ingrijpen..quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:06 schreef Salatrel het volgende:
Nog even over de ddz in Rotterdam. Het is niet dat de bekeerde kant ontgrendeld werd maar beide kanten waren ontgrendeld. De geleidehond van de vrouw reageerde nog maar de vrouw begreep de waarschuwing van de hond waarschijnlijk niet
Beide kanten? Dan was de mcn wel erg enthousiastquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:06 schreef Salatrel het volgende:
Nog even over de ddz in Rotterdam. Het is niet dat de bekeerde kant ontgrendeld werd maar beide kanten waren ontgrendeld. De geleidehond van de vrouw reageerde nog maar de vrouw begreep de waarschuwing van de hond waarschijnlijk niet
Kan ook door de treindienstleider zo zijn ingesteldquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:34 schreef bork het volgende:
Hoe zit dat met automatische detectie van spoorweg overgang(-en) ik sta met Bram dik 5 minuten wachten op het keren van het nsm mat. richting maliebaan, ding staat onder de A27 dat is best een stukje van de overgang vandaan, alle palen omlaag en het hele kerstmisspektakel, 2 spoorwegovergangen verder staat er op 20-30 een VRIM uit richting Hilversum stil voor een overgang waar niks aan het toeteren en bellen is, stroomstoring?
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk een detectiestoring..quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:34 schreef bork het volgende:
Hoe zit dat met automatische detectie van spoorweg overgang(-en) ik sta met Bram dik 5 minuten wachten op het keren van het nsm mat. richting maliebaan, ding staat onder de A27 dat is best een stukje van de overgang vandaan, alle palen omlaag en het hele kerstmisspektakel, 2 spoorwegovergangen verder staat er op 20-30 een VRIM uit richting Hilversum stil voor een overgang waar niks aan het toeteren en bellen is, stroomstoring?
[ afbeelding ]
waar zit die gast, ik sta bij Blauwkapel waarom zou hij dat doen?quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:36 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Kan ook door de treindienstleider zo zijn ingesteld
ok, dat is plausibel want er staat inderdaad een sein, echt plezierig vond ik het trouwens niet.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:38 schreef Monopoly het volgende:
Als de trein wacht voor een rood sein, blijft de overweg open. Pas als hij het sein veilig krijgt (groen of geelvariant) zullen de overwegen dicht zijn. Pas dan komt het sein uit de stand stop.
Ik ken de overweg of situatie niet, maar pas vanaf uit de stand stop komen van het sein gaat de overweg dicht.
Maar zo dicht op een overweg ook? Als die trein maar vijf meter door het sein schiet staat hij al op de overweg..quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:38 schreef Monopoly het volgende:
Als de trein wacht voor een rood sein, blijft de overweg open. Pas als hij het sein veilig krijgt (groen of geelvariant) zullen de overwegen dicht zijn. Pas dan komt het sein uit de stand stop.
Ik ken de overweg of situatie niet, maar pas vanaf uit de stand stop komen van het sein gaat de overweg dicht.
Daarom is het ook uit den boze als ie daar doorheen schietquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar zo dicht op een overweg ook? Als die trein maar vijf meter door het sein schiet staat hij al op de overweg..
sein zal volgens mij vrijwel nooit groen tonen, maar altijd geel of rood. Dit ivm de wissels die bij Blauwkapel liggen en het station Utrecht Overvecht dat er direct na ligtquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar zo dicht op een overweg ook? Als die trein maar vijf meter door het sein schiet staat hij al op de overweg..
Daarvoor hebben we anno 2013 toch een stop-door schakeling?quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:43 schreef GlenSpey het volgende:
Overigens zie je deze situatie op stations ook vaak. Trein staat langs het perron terwijl de overweg 10 meter verderop nog open is. De treindienstleider (of bij sommige stations de machinist zelf) moet dan eerst de overweg dichtgooien en dan pas gaat het sein op groen...
Zijn momenteel wel aandachtspunten bij Prorail meen ik.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar zo dicht op een overweg ook? Als die trein maar vijf meter door het sein schiet staat hij al op de overweg..
Dat is volgens mij nog niet overal zo.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we anno 2013 toch een stop-door schakeling?
Weet iemand hier waarvoor die stok is die de brandweer aan de bovenleiding hangt?quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
Petershotnews was ter plaatse en heeft een filmpje van vanmiddag..
aarding, zodat ze niet geëlektrocuteerd wordenquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:50 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Weet iemand hier waarvoor die stok is die de brandweer aan de bovenleiding hangt?
Moet er wel iemand naar die knop toequote:Op woensdag 2 januari 2013 17:52 schreef WhiteJoker het volgende:
Duurt volgens mij ook flink lang voordat de bovenleiding uit is geschakeld? Zal wel niet een kwestie van een knop omzetten zijn?
Bij een rood P-sein gaat die overweg trouwens wel gewoon dicht, meen ik.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:38 schreef Monopoly het volgende:
Als de trein wacht voor een rood sein, blijft de overweg open. Pas als hij het sein veilig krijgt (groen of geelvariant) zullen de overwegen dicht zijn. Pas dan komt het sein uit de stand stop.
Ik ken de overweg of situatie niet, maar pas vanaf uit de stand stop komen van het sein gaat de overweg dicht.
Tsja ik verwachtte dat dit centraal via een computersysteem geregeld zou zijn bij de TRDL post.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klinkt logisch!quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:54 schreef Monopoly het volgende:
Brandweer mag ook pas blussen als de stroomafnemers naar beneden zijn en het treindeel los staat van de hoogspanning.
[ Bericht 12% gewijzigd door WhiteJoker op 02-01-2013 18:01:29 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |