abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121141862
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:38 schreef WhiteJoker het volgende:
Die brand bij Loenersloot is waarschijnlijk ontstaan door kortsluiting aldus de Telegraaf. De verdachten zijn vrijgelaten en eisen excuses en een schadevergoeding van de politie.
Excuses krijg je nooit van de politie, 105 euro schadevergoeding voor een nachtje onterecht zitten is het maximaal haalbare.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:51:13 #27
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121141863
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 02:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Zamelt allen geld in :o

Help Bitlord de winter door :o
:D
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_121142029
We zijj weer thuis. Godver wat een vreselijkheid was dit.
pi_121142059
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:58 schreef Bitlord het volgende:
We zijj weer thuis. Godver wat een vreselijkheid was dit.
Welkom thuis
Volgende keer toch maar weer Wizzair ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_121142102
Heen was ik daar al mee gevlogen, voortaan ook maar weer terug.
pi_121142365
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:01 schreef Bitlord het volgende:
Heen was ik daar al mee gevlogen, voortaan ook maar weer terug.
Nu lekker slapen?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:13:47 #32
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_121142392
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 02:39 schreef Bitlord het volgende:
Wat zijn van jullie anderen de slechtste treinervaringen ooit?
Hm, geen heel slechte ervaringen gehad. De reis die het minst verliep zoals gepland was Londen-Brussel op de dag van het treinongeluk in Buizingen. Eerste berichten waren "sorry, geen trein, we weten het ook nog niet, veel plezier op dit station." Uiteindelijk een uur of 2 na de oorspronkelijke vertrektijd meegekund met een Eurostar naar Parijs (1e klas 8-)) tot aan Lille, alwaar m'n schoonvader ons vanuit Breda met de auto kwam ophalen :D.
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 10:34:28 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_121142967
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:24 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]

Staat nu vastgesteld op 1 maart. En om het simpel te houden mogen trajectkaarthouders dan nog wel papieren kortingskaartjes kopen, maar voordeelurenkaarthouders niet :')
Oh mèn :')

Ik heb een VDU dus, maar als ik met de OV chipkaart incheck krijg ik geen korting bij andere vervoerders. Om dat wel te krijgen moet ik een papieren kaartje kopen. Dat kan dus straks niet meer? Dan krijg ik dus geen korting meer bij andere vervoerders?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_121143385
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb een VDU dus, maar als ik met de OV chipkaart incheck krijg ik geen korting bij andere vervoerders. Om dat wel te krijgen moet ik een papieren kaartje kopen. Dat kan dus straks niet meer? Dan krijg ik dus geen korting meer bij andere vervoerders?
Klopt, je wordt genaaid en ze doen zogezegd hun best om het zo snel mogelijk op te lossen. Maar vast niet voor 1 maart.
pi_121143463
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:47 schreef Alopex het volgende:

[..]

Klopt, je wordt genaaid en ze doen zogezegd hun best om het zo snel mogelijk op te lossen. Maar vast niet voor 1 maart.
En dan komen ze met een "oplossing" die qua prijs ergens tussen de oude en nieuwe situatie in zit. En gaan ze pochen met hoeveel goedkoper het wel niet is geworden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 januari 2013 @ 10:55:39 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121143620
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:50 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

En dan komen ze met een "oplossing" die qua prijs ergens tussen de oude en nieuwe situatie in zit. En gaan ze pochen met hoeveel goedkoper het wel niet is geworden.
reizen met de chipkaart is sowieso al een stuk duurder wanneer je onderweg van vervoerder wisselt, want het is geen degressief tarief meer. Letterlijk alle stukjes worden nu bij elkaar opgeteld, ook bij papieren kaartjes
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121144489
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:27 schreef Bitlord het volgende:
Het zou theoretisch ook nog een Talgo kunnen zijn. Ik heb er jaren geleden eentje van DB zien staan in Berlijn, maar bij mijn weten wordt die niet meer ibgezet en rijden alleen Spanje, Bosnië en Amerika met Talgotreinen. We rijden inmiddels door Alexanderplatz. Ben benieuwd zometeen bij Hbf hoe druk het is.
In het geval van Bosnië is "rijden" een groot woord. :P
pi_121144611
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:50 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Beter dan de volledig nieuwe situatie maar nog steeds geen fatsoenlijke oplossing nee.

Gelukkig zelf weinig last van gezien ik in feite altijd vrij kan reizen, maar heel vervelend voor de mensen die dit niet hebben. Zelf ook jaren een VDU gehad en dan was dit mijn dank geweest zeker.
pi_121144756
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/912338
Die gasten willen een excuses van de politie. Als ik in die trein had gezeten had ik ze ook aangewezen :')
pi_121144814
Acties aangekondigd in railinfrasector
Arbo | Laatst gewijzigd:04-01-2013 09:51 | Martjan Kuit |

Woerden - FNV Bouw kondigt voor 2013 acties aan in de railinfrasector.
Dat is de uitkomst van ledenbijeenkomsten die de bond vorige maand hield. Eind vorig jaar liepen de cao-onderhandelingen Railinfra vast.

Bron
Wat voor acties moet ik me hierbij voorstellen?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:34:16 #41
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_121144982
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

reizen met de chipkaart is sowieso al een stuk duurder wanneer je onderweg van vervoerder wisselt, want het is geen degressief tarief meer. Letterlijk alle stukjes worden nu bij elkaar opgeteld, ook bij papieren kaartjes
bij papieren kaartjes is dat (nog) niet het geval tenminste als ik de prijzen vergelijk die NS.nl opgeeft (Utrecht-Den Bosch is nog steeds even duur als Zevenaar-Cuijk). Straks eens testen of de kaartautomaat er ook zo over denkt.
pi_121145010
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:29 schreef b2py het volgende:
Acties aangekondigd in railinfrasector
Arbo | Laatst gewijzigd:04-01-2013 09:51 | Martjan Kuit |

Woerden - FNV Bouw kondigt voor 2013 acties aan in de railinfrasector.
Dat is de uitkomst van ledenbijeenkomsten die de bond vorige maand hield. Eind vorig jaar liepen de cao-onderhandelingen Railinfra vast.

Bron
Wat voor acties moet ik me hierbij voorstellen?
Niet zo veel denk ik. Het spoor gaat ook zonder acties al makkelijk genoeg stuk :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121145023
'Machinistwurger' heeft spijt van actie
De man die eind februari vorig jaar een machinist mishandelde op station Amsterdam Bijlmer heeft spijt van zijn actie.

Donderdag stond Johny S. uit Breukelen voor de rechtbank. Uit een verslag in dagblad Metro blijkt dat S., die de keel van de machinist 40 seconden dichtkneep nadat hij zijn aansluiting miste, spijt heeft van zijn actie, maar niet vindt dat hij volledig schuldig is aan het incident.

Volgens S. werd hij namelijk aangevallen door de machinist, nadat hij hem zelfs had uitgedaagd. 'Ik werd niet netjes te woord gestaan nadat ik mijn aansluiting had gemist', vertelde de toen 23-jarige Johnny volgens Metro. Na een woordenwisseling, wat duwwerk en een poging de vertrekkende trein te stoppen, stortte Johnny zich op de uit zijn cabine gekomen machinist.

Uit bewakingsbeelden die donderdag werden getoond bleek echter geen agressief gedrag van de machinist. Het slachtoffer liet via een verklaring weten nog altijd veel last te hebben van het voorval. Hij liep onder meer een kneuzing in zijn strottenhoofd op en kon ruim twee maanden niet werken. Inmiddels is de man weer aan het werk, maar kampt hij nog steeds met huilbuien en mijdt hij toesnellende passagiers. 'Ik voelde het leven uit mij wegglijden', vertelde het slachtoffer in een voorgelezen verklaring over de wurgpartij.

Het OM eiste donderdag een voorwaardelijke celstraf van 120 dagen, een werkstraf van 240 uur en een schadevergoeding voor het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel. Uitspraak over twee weken.

Bron
pi_121145036
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet zo veel denk ik. Het spoor gaat ook zonder acties al makkelijk genoeg stuk :P
Ik zat meer te denken aan, het niet meer oplossen van storingen ofzo :S
pi_121145087
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 02:39 schreef Bitlord het volgende:
Wat zijn van jullie anderen de slechtste treinervaringen ooit?

Hiervoor was dat (ook) een nachttrein, en wel die van Podgorica (Montenegro) naar Belgrado (Republiek Servië). Broeiend warm, oude bedjes in een rijtuig van 54 jaar oud en mensen die constant de deur naar het gangpad.open wilden houden voor frisse.lucht terwijl ik daardoor niet kon slapen omdat ik bang was tijdens mijn slaap bestolen te worden van mijn camera en andere spullen.
Dat had ik kunnen zijn geweest, bij wijze van spreken. :D

Ben een keer met de nachttrein van Boekarest naar Wenen gereisd. Aan het begin van de rit had ik een medereiziger gewaarschuwd voor diefstallen, zeker vanaf de Hongaarse grens tot Boedapest. Vervolgens vol goede moed naar bed, maar in Roemenië slingert het traject door het dal alle kanten uit en de airco viel ook nog eens uit. Dus bij de Hongaarse grens, wetende dat vanaf daar het spoor vlak en recht is, besloot ik toch maar de deur open te zetten. De medereiziger in m'n coupé keek me toen wel wat vreemd aan. :+ Maar niks gestolen en heerlijk geslapen. :)

Toch was die rit meteen ook mijn slechtste treinervaring ooit. We kwamen uren te laat aan in Wenen, aansluiting weg, en ik zou die dag niet meer naar huis kunnen komen. Zegt zo'n servicemedewerker in Wenen dat ik maar zelf bij een internetcafé de EU-verordeningen moest uitprinten als ik meende recht te hebben op iets. Wat ik toen dus ook heb gedaan. :D Uiteindelijk heb ik in Keulen overnacht, de 50 euro daarvoor teruggekregen, dus zo'n slechte ervaring was het al met al toch niet.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 januari 2013 @ 11:40:38 #46
Maffe Fries
pi_121145187
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:34 schreef ReisT het volgende:

[..]

bij papieren kaartjes is dat (nog) niet het geval tenminste als ik de prijzen vergelijk die NS.nl opgeeft (Utrecht-Den Bosch is nog steeds even duur als Zevenaar-Cuijk). Straks eens testen of de kaartautomaat er ook zo over denkt.
het gaat iig wel veranderen. dat is een ding wat zeker is
pi_121145218
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het gaat iig wel veranderen. dat is een ding wat zeker is
Kwaakt de eend, en spartelt de vis,
dan verandert het weer, of het blijft zoals 't is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121145230
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Met een VDU krijg je voor zover ik weet wel gewoon korting bij andere vervoerders?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 januari 2013 @ 11:43:45 #49
Maffe Fries
pi_121145286
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kwaakt de eend, en spartelt de vis,
dan verandert het weer, of het blijft zoals 't is

je hebt je roeping gemist
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:42 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Met een VDU krijg je voor zover ik weet wel gewoon korting bij andere vervoerders?
je hebt er recht op, maar of je het overal krijgt is een tweede. Met name Veolia doet moeilijk. Heb zelf met Arriva nog nooit problemen gehad
pi_121145548
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:18 schreef James1988 het volgende:
The Man In Seat 61 heeft een vergelijking gemaakt: zijn treintickets in Engeland nou echt zo duur als beweerd wordt? Het lijkt mee te vallen...
Goed artikel, dank voor de link. Hij slaat de hamer op de kop.

Zijn cijfers van 15% t.o.v. 85% zijn natuurlijk wel een beetje een slag in de lucht. Maar het verhaal moet tenminste op hoofdlijnen wel waar zijn, want de spoorwegen in het VK hebben sinds de privatisering een enorme heropleving gehad als je kijkt naar het aantal reizigers en het marktaandeel t.o.v. bijvoorbeeld de auto. Dat was natuurlijk nooit gelukt als de doorsnee reiziger daadwerkelijk die extreme tarieven zou betalen waar ze in de kranten soms mee aan komen zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')