Telegraaf neemt het over:quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
113 Teletekst za 05 jan
***************************************
Veel treinen rijden zonder bhv'er
***************************************
` In Nederland rijden veel treinen
zonder dat er een bedrijfshulpverlener
(bhv'er) aan boord is.Dat is volgens
vakbond FNV Spoor in strijd met de
Arbeidswet.Daarin staat dat op elke
werkplek iemand aanwezig moet zijn die
kan optreden in noodsituaties.
Meestal zijn machinisten niet opgeleid
als bhv'er,alleen conducteurs,maar die
zitten niet op elke trein.Vooral bij
treinen van Veolia,Connexxion en Arriva
is er alleen een machinist aan boord.
Spoorbedrijven zetten soms wel een
steward in die is opgeleid om eerste
hulp te verlenen,maar dat gebeurt
volgens de bond maar mondjesmaat.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Als de Telegraaf het overneemt wordt het minstens:quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Telegraaf neemt het over:
In de treinen van de NS is nooit iemand aanwezig met EHBO. Wedje leggen?
• 65+? Dal Vrij voor slechts ¤ 42 per maandquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, klopt het dat je bij DalVrij nooit (zelf) korting krijgt? Dus of je betaalt 100 % of je betaalt niks?
Noesquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:08 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Huidige sneeuwverwachting voor de komende vijftien dagen. We lopen aardig op de zaken vooruit maar ik heb stiekem wel weer hoop en zie ook wel uit naar wat sneeuw. Nadeel, tentamenperiode
Ja maar het wordt zo achterlijk veel werk om alles bij te houden danquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:17 schreef b2py het volgende:
Wellicht is altijd voordeel ook wel iets? Weekendvrij heb je al toch?
AltijdVoordeel:
Echt flexibel reizen kunt u met het Altijd Voordeel abonnement. U ontvangt standaard 20% op uw reis. Reist u in de daluren of in het weekend dan verdubbelt uw korting naar 40%. Kortom: u profiteert altijd!
Je kan toch op ns.nl of ov-chipkaart.nl heel makkelijk wekelijkse of maandelijkste staten uitdraaien?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar het wordt zo achterlijk veel werk om alles bij te houden dan![]()
me too. Ben daar morgen heel even in de buurtquote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:39 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ah mooi benieuwd hoe het er daar voor staat.
Die kan je vast wel uit de NS API trekken verwacht ik.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
draaitabellen heb ik nooit begrepen
En formuletje? Dan zul je toch eerst een enorme tabel moeten hebben met de voltariefprijzen voor elke tariefafstand die mogelijk is.
IT'ers, zo ook ik, zijn lui. Het kostte mij in elk geval meer moeite zo'n koppeling te bouwen dan het handmatig over te nemenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Die kan je vast wel uit de NS API trekken verwacht ik.
Jij was toch de IT'er?
Ach hou op, straks moet ik ook nog zo'n bhv-cursus volgen. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachtenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
113 Teletekst za 05 jan
***************************************
Veel treinen rijden zonder bhv'er
***************************************
` In Nederland rijden veel treinen
zonder dat er een bedrijfshulpverlener
(bhv'er) aan boord is.Dat is volgens
vakbond FNV Spoor in strijd met de
Arbeidswet.Daarin staat dat op elke
werkplek iemand aanwezig moet zijn die
kan optreden in noodsituaties.
Meestal zijn machinisten niet opgeleid
als bhv'er,alleen conducteurs,maar die
zitten niet op elke trein.Vooral bij
treinen van Veolia,Connexxion en Arriva
is er alleen een machinist aan boord.
Spoorbedrijven zetten soms wel een
steward in die is opgeleid om eerste
hulp te verlenen,maar dat gebeurt
volgens de bond maar mondjesmaat.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Elke keer als ik in een trein zit is er al iemand met EHBO aanwezig in die treinquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Telegraaf neemt het over:
In de treinen van de NS is nooit iemand aanwezig met EHBO. Wedje leggen?
Ik vind het vooral raar dat het gaat over iemand die aanwezig moet zijn op elke WERKPLEK. Zo van: het is alleen nodig voor als die 1 of 2 man personeel op een trein wat overkomt. Die 500 reizigers kunnen makkelijk doodvallenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:59 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ach hou op, straks moet ik ook nog zo'n bhv-cursus volgen. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten
Het zit hem vooral in leegmat ritten en bij de lokale vervoerders. Maar het is bij ARBO verplicht dat een werknemer eigenlijk nooit alleen mag werken. Daar komt het van, heeft niks met de reizigers te makenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind het vooral raar dat het gaat over iemand die aanwezig moet zijn op elke WERKPLEK. Zo van: het is alleen nodig voor als die 1 of 2 man personeel op een trein wat overkomt. Die 500 reizigers kunnen makkelijk doodvallen
Gelukkig is EHBO wat anders dan BHVquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Elke keer als ik in een trein zit is er al iemand met EHBO aanwezig in die trein![]()
Ik geloof dat het spoor CAO geregeld is.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
vraag me af of dat ook voor andere beroepen geldt. Een geheim agent bijvoorbeeld.
Oftewel: Die regel is onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |