Wel twee bestemmingen. dus dat kan verwarrend werken 'ofzo'quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:08 schreef Ireyon het volgende:
Waarom hangen zulke dingen op een station waar altijd dezelfde en slechts 1 treinserie komt? Wat is dat voor achterlijke geldverspilling
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 20:08:45Rotterdam Centraal-Rotterdam Lombardijen: de politie heeft de sporen vrijgegeven, treindienst wordt hervat. http://t.co/z23egl7C #rtdrlb reageer retweet
Een elektronisch bord is op de kleinere stations ook wel handig om bv. vertragingen aan te geven. Maar daarvoor heb je geen TBP op ieder perron nodig inderdaad, eerder gewoon zo'n overzichtsbord bij de ingang(en).quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel twee bestemmingen. dus dat kan verwarrend werken 'ofzo'
Weet niet of dat hier het geval is, maar dit is inderdaad wel een treurig potentieel gevolg van vaststaande budgetten. Even lekker verkwisten als we geld over hebben. Ben zelf ook tegen zulke vaste budgetten, veel te inflexibel.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat heet "als we dit jaar ons geld niet opmaken, krijgen we volgend jaar minder geld"
Ja, maar op spoor 1 toch altijd richting Delfzijl en op spoor 2 toch altijd richting Groningen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel twee bestemmingen. dus dat kan verwarrend werken 'ofzo'
De stations hadden al een TB7 gekregenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:14 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Een elektronisch bord is op de kleinere stations ook wel handig om bv. vertragingen aan te geven. Maar daarvoor heb je geen TBP op ieder perron nodig inderdaad, eerder gewoon zo'n overzichtsbord bij de ingang(en).
Tsja, ze zullen bij de provincie Groningen waarschijnlijk wat geld over hebben, was toch laatst artikeltje over dat ze die stations daar op gingen knappen. Zal dit ook wel bij horen dan.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja, maar op spoor 1 toch altijd richting Delfzijl en op spoor 2 toch altijd richting Groningen?
Maar kennelijk niet goed geld voor het normale "buitenmodel"..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Tsja, ze zullen bij de provincie Groningen waarschijnlijk wat geld over hebben, was toch laatst artikeltje over dat ze die stations daar op gingen knappen. Zal dit ook wel bij horen dan.
Nee, dat ligt niet onderzocht te worden. Als het reces afgelopen is.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:22 schreef KnightSolaire het volgende:
Iets heel anders: hebben we trouwens nog iets vernomen over de verdere decentralisatie van enkele spoorlijnen, zoals onderzocht zou worden door het ministerie in het kader van de concessieovereenkomst 2015-2025?
opzich wel sterk biertjequote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:16 schreef James1988 het volgende:
Ik heb in die stoelen van de premium-klasse van de LEO Express gezeten. Ik kan er in ieder geval één ding over zeggen: ik wil zo'n stoel in mijn huis!Helaas heeft de leverancier van die stoelen nooit gereageerd op mijn e-mail
![]()
Over Rotterdam:twitter:Timbiels twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 19:13:27R’dam Centraal-Lombardijen: treinverkeer ligt stil nadat trein tegen bierkrat reed (geen schade). Politie op zoek naar daders in tunnel. #NS reageer retweet
Klopt. Het is een VCVL-station: we kúnnen daar een trein niet op het andere spoor binnen nemen. Er staan zelfs niet eens uitrijdseinen in de tegenrichting...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja, maar op spoor 1 toch altijd richting Delfzijl en op spoor 2 toch altijd richting Groningen?
In Overijssel hangen bij de bushaltes nu ook digitale informatieborden terwijl er maar 1 bus komt die lek uur op dezelfde minuut er stopt.. In Den Haag heeft de helft van de haltes geeneens zo'n bord.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:08 schreef Ireyon het volgende:
Waarom hangen zulke dingen op een station waar altijd dezelfde en slechts 1 treinserie komt? Wat is dat voor achterlijke geldverspilling
Bij appingedam waren die borden afgelopen zaterdag helemaal op tilt geslage, helaas geen foto kunnen makenquote:
Ineens komt dat verhaal wat ik had verteld over spoor 7A en spoor 7B weer boven....quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel twee bestemmingen. dus dat kan verwarrend werken 'ofzo'
Ze kloten maar wat raak, en wij schreven een brief (nav een eerdere alarmerende post hiero).quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:42 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Met een VDU krijg je voor zover ik weet wel gewoon korting bij andere vervoerders?
Inleveren en dan krijg je iets van 83¤ meer per maand stufi ofzo. zie ook de site van DUO/IB-groepquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:02 schreef Snoepje5 het volgende:
Kun je studenten ov chip verkopen? Ipv er maandelijks voor te betalen wat je automatisch doet.
Nee dat is niet zo. Kan alleen als je naar het buitenland gaat.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Inleveren en dan krijg je iets van 83¤ meer per maand stufi ofzo. zie ook de site van DUO/IB-groep
Daarbij komt nog van mij:quote:Het baanvak Ihrhove-Nieuweschans is 1 blok en daarmee ook een lang blok van ca 17km. Bij Nieuweschans mag pas een trein de grens over als het Stellwerk in Ihrhove het baanvak vrijgegeven heeft, andersom idem dito. De enige seinen onderweg zijn de brugseinen bij Weener. Een tweede beperking is het korte kruisingsspoor in Nieuweschans wat eigenlijk alleen geschikt is om 2 passagierstreinen elkaar te laten kruisen of een erg korte goederentrein. Zodra een passagierstrein om .08 uit Nieuweschans vertrokken is, is het Duitse baanvak tot .28 bezet. Vervolgens komt de tegentrein en is het baanvak van .30 tot .50 weer bezet. De treinen van en naar Leer kruisen elkaar tussen Ihrhove en de brug bij Leer. Ook al erg krap omdat de brug bij Leer enkelsporig is en er veel goederenverkeer langskomt.
Hoog tijd voor aanpakken van deze lijn. Een blokverdichting tussen Nieuweschans en Ihrhove zou kunnen helpen in combinatie met een langer kruisingsspoor in Nieuweschans. Een andere optie is een paseerspoor voor cargo in Weener. Misschien zou je tussen Nieuweschans en Bunde nog wat tijdswinst kunnen halen door de baanvaksnelheid te verhogen, maar dat kan mijns inziens alleen als daar een paar onbewaakte overwegen opgeheven worden waar thans max 40 geldt. Tussen Bunde en de Friesenbrücke geldt nu in principe al max 120 (de praktijk is anders, maar ok).
Iemand nog andere ideeën?
quote:Daarnaast is de spoorbrug (de Friesenbrücke??) op de lijn op het Duitse deel regelmatig in de nacht open. De bediening van de brug is enkel van 5:00-23:00. Als een boot er door moet, en de brug open moet buiten deze tijden én de boot zich voor 17:00 gemeld heeft, wordt de brug opengezet tot de andere ochtend.
Top!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Inleveren en dan krijg je iets van 83¤ meer per maand stufi ofzo. zie ook de site van DUO/IB-groep
Zie een reactie onder mijn reactie, ik blijk het mis te hebben. Zie voor alle info de site van DUO/IBGquote:
Ik zou ook twijfelen hoor, eerst even filmen en daarna conducteur erbij halen. Of moet ik heel braaf direct aan de noodrem hangen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:36 schreef James1988 het volgende:
Wat ben je dan voor achterlijke droplul als je het gaat staan filmen i.p.v. dat je de conducteur waarschuwt, Securail belt, of gewoon aan de noodrem gaat hangen![]()
Je zat in dezelfde nachttrein als Bitlordquote:Op zaterdag 5 januari 2013 03:56 schreef kurk_droog het volgende:
TT past mij wel, wat een dramatische ervaring gehad vanuit Praag eergisteren. Uit ervaringen met de nachttrein in de zomer gewoon normale stoelen geboekt met de gedachte dat je dan uber chil in zo'n coupe kan zitten...nee hoor, vanaf Praag tot Berlijn ging het wel maar daarna gewoon gedwongen terug naar de eigen coupe zonder beenruimte en allemaal gasten om je heen ipv de dames in de andere coupes ( doen ze dat expres ofzo?? )
16 uur huilen dus.
Bij de grens met België... Dat klinkt me bekend in de oren.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ij-grens-belgie.html
Overigens verraadt deskundige journalistiek zich door het gebruik van woorden als "treintoestel"![]()
Lijkt er wel op ja!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zat in dezelfde nachttrein als Bitlord
Was ook met die brand in abcoude. 'Het derde treinstel is volledig uitgebrand.' Op de foto was duidelijk te zien dat het om het vierde rijtuig ging en dan nog het achter gedeelte ervan. Hoe mis kan je zittenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ij-grens-belgie.html
Overigens verraadt deskundige journalistiek zich door het gebruik van woorden als "treintoestel"![]()
Die fout snap ik wel. De meeste foto's zijn van de achterkant van de trein genomen en vanaf daar gezien stond het begin van de derde bak in brand. Het blijft natuurlijk dom. En nee, het was geen treinstel en de bak is inderdaad niet volledig uitgebrand.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Was ook met die brand in abcoude. 'Het derde treinstel is volledig uitgebrand.' Op de foto was duidelijk te zien dat het om het vierde rijtuig ging en dan nog het achter gedeelte ervan. Hoe mis kan je zitten
Ah mooi benieuwd hoe het er daar voor staat.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:19 schreef dennistd het volgende:
Zo, eens even gezond gedaan: ik ben van Nijverdal naar Nijverdal West gelopen ipv met de bus te gaan. Foto's van de tunnel zet ik hier vanavond neer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |