Top!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Inleveren en dan krijg je iets van 83¤ meer per maand stufi ofzo. zie ook de site van DUO/IB-groep
Zie een reactie onder mijn reactie, ik blijk het mis te hebben. Zie voor alle info de site van DUO/IBGquote:
Ik zou ook twijfelen hoor, eerst even filmen en daarna conducteur erbij halen. Of moet ik heel braaf direct aan de noodrem hangen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:36 schreef James1988 het volgende:
Wat ben je dan voor achterlijke droplul als je het gaat staan filmen i.p.v. dat je de conducteur waarschuwt, Securail belt, of gewoon aan de noodrem gaat hangen![]()
Je zat in dezelfde nachttrein als Bitlordquote:Op zaterdag 5 januari 2013 03:56 schreef kurk_droog het volgende:
TT past mij wel, wat een dramatische ervaring gehad vanuit Praag eergisteren. Uit ervaringen met de nachttrein in de zomer gewoon normale stoelen geboekt met de gedachte dat je dan uber chil in zo'n coupe kan zitten...nee hoor, vanaf Praag tot Berlijn ging het wel maar daarna gewoon gedwongen terug naar de eigen coupe zonder beenruimte en allemaal gasten om je heen ipv de dames in de andere coupes ( doen ze dat expres ofzo?? )
16 uur huilen dus.
Bij de grens met België... Dat klinkt me bekend in de oren.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ij-grens-belgie.html
Overigens verraadt deskundige journalistiek zich door het gebruik van woorden als "treintoestel"![]()
Lijkt er wel op ja!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zat in dezelfde nachttrein als Bitlord
Was ook met die brand in abcoude. 'Het derde treinstel is volledig uitgebrand.' Op de foto was duidelijk te zien dat het om het vierde rijtuig ging en dan nog het achter gedeelte ervan. Hoe mis kan je zittenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ij-grens-belgie.html
Overigens verraadt deskundige journalistiek zich door het gebruik van woorden als "treintoestel"![]()
Die fout snap ik wel. De meeste foto's zijn van de achterkant van de trein genomen en vanaf daar gezien stond het begin van de derde bak in brand. Het blijft natuurlijk dom. En nee, het was geen treinstel en de bak is inderdaad niet volledig uitgebrand.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Was ook met die brand in abcoude. 'Het derde treinstel is volledig uitgebrand.' Op de foto was duidelijk te zien dat het om het vierde rijtuig ging en dan nog het achter gedeelte ervan. Hoe mis kan je zitten
Ah mooi benieuwd hoe het er daar voor staat.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:19 schreef dennistd het volgende:
Zo, eens even gezond gedaan: ik ben van Nijverdal naar Nijverdal West gelopen ipv met de bus te gaan. Foto's van de tunnel zet ik hier vanavond neer.
Telegraaf neemt het over:quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
113 Teletekst za 05 jan
***************************************
Veel treinen rijden zonder bhv'er
***************************************
` In Nederland rijden veel treinen
zonder dat er een bedrijfshulpverlener
(bhv'er) aan boord is.Dat is volgens
vakbond FNV Spoor in strijd met de
Arbeidswet.Daarin staat dat op elke
werkplek iemand aanwezig moet zijn die
kan optreden in noodsituaties.
Meestal zijn machinisten niet opgeleid
als bhv'er,alleen conducteurs,maar die
zitten niet op elke trein.Vooral bij
treinen van Veolia,Connexxion en Arriva
is er alleen een machinist aan boord.
Spoorbedrijven zetten soms wel een
steward in die is opgeleid om eerste
hulp te verlenen,maar dat gebeurt
volgens de bond maar mondjesmaat.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Als de Telegraaf het overneemt wordt het minstens:quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Telegraaf neemt het over:
In de treinen van de NS is nooit iemand aanwezig met EHBO. Wedje leggen?
• 65+? Dal Vrij voor slechts ¤ 42 per maandquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, klopt het dat je bij DalVrij nooit (zelf) korting krijgt? Dus of je betaalt 100 % of je betaalt niks?
Noesquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:08 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Huidige sneeuwverwachting voor de komende vijftien dagen. We lopen aardig op de zaken vooruit maar ik heb stiekem wel weer hoop en zie ook wel uit naar wat sneeuw. Nadeel, tentamenperiode
Ja maar het wordt zo achterlijk veel werk om alles bij te houden danquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:17 schreef b2py het volgende:
Wellicht is altijd voordeel ook wel iets? Weekendvrij heb je al toch?
AltijdVoordeel:
Echt flexibel reizen kunt u met het Altijd Voordeel abonnement. U ontvangt standaard 20% op uw reis. Reist u in de daluren of in het weekend dan verdubbelt uw korting naar 40%. Kortom: u profiteert altijd!
Je kan toch op ns.nl of ov-chipkaart.nl heel makkelijk wekelijkse of maandelijkste staten uitdraaien?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar het wordt zo achterlijk veel werk om alles bij te houden dan![]()
me too. Ben daar morgen heel even in de buurtquote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:39 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ah mooi benieuwd hoe het er daar voor staat.
Die kan je vast wel uit de NS API trekken verwacht ik.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
draaitabellen heb ik nooit begrepen
En formuletje? Dan zul je toch eerst een enorme tabel moeten hebben met de voltariefprijzen voor elke tariefafstand die mogelijk is.
IT'ers, zo ook ik, zijn lui. Het kostte mij in elk geval meer moeite zo'n koppeling te bouwen dan het handmatig over te nemenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Die kan je vast wel uit de NS API trekken verwacht ik.
Jij was toch de IT'er?
Ach hou op, straks moet ik ook nog zo'n bhv-cursus volgen. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachtenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
113 Teletekst za 05 jan
***************************************
Veel treinen rijden zonder bhv'er
***************************************
` In Nederland rijden veel treinen
zonder dat er een bedrijfshulpverlener
(bhv'er) aan boord is.Dat is volgens
vakbond FNV Spoor in strijd met de
Arbeidswet.Daarin staat dat op elke
werkplek iemand aanwezig moet zijn die
kan optreden in noodsituaties.
Meestal zijn machinisten niet opgeleid
als bhv'er,alleen conducteurs,maar die
zitten niet op elke trein.Vooral bij
treinen van Veolia,Connexxion en Arriva
is er alleen een machinist aan boord.
Spoorbedrijven zetten soms wel een
steward in die is opgeleid om eerste
hulp te verlenen,maar dat gebeurt
volgens de bond maar mondjesmaat.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Elke keer als ik in een trein zit is er al iemand met EHBO aanwezig in die treinquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Telegraaf neemt het over:
In de treinen van de NS is nooit iemand aanwezig met EHBO. Wedje leggen?
Ik vind het vooral raar dat het gaat over iemand die aanwezig moet zijn op elke WERKPLEK. Zo van: het is alleen nodig voor als die 1 of 2 man personeel op een trein wat overkomt. Die 500 reizigers kunnen makkelijk doodvallenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:59 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ach hou op, straks moet ik ook nog zo'n bhv-cursus volgen. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten
Het zit hem vooral in leegmat ritten en bij de lokale vervoerders. Maar het is bij ARBO verplicht dat een werknemer eigenlijk nooit alleen mag werken. Daar komt het van, heeft niks met de reizigers te makenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind het vooral raar dat het gaat over iemand die aanwezig moet zijn op elke WERKPLEK. Zo van: het is alleen nodig voor als die 1 of 2 man personeel op een trein wat overkomt. Die 500 reizigers kunnen makkelijk doodvallen
Gelukkig is EHBO wat anders dan BHVquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Elke keer als ik in een trein zit is er al iemand met EHBO aanwezig in die trein![]()
Ik geloof dat het spoor CAO geregeld is.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
vraag me af of dat ook voor andere beroepen geldt. Een geheim agent bijvoorbeeld.
Oftewel: Die regel is onzin.
Een ander beroep dan... Hier komt elke maandag een pipo om het groenafval op te halen, hij is ook alleen. Of een servicemonteur, meestal ook alleen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik geloof dat het spoor CAO geregeld is.
En geheim agent, noem je ook een 'beroep'.
Militairen of mensen in de zorgsector werken toch ook nooit alleen..
krijg je toch een paar tientjes voor?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:59 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ach hou op, straks moet ik ook nog zo'n bhv-cursus volgen. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten
Wellicht dat Dennis je kan helpen? Volgens mij is die wel goed met dit soort zaken en heeft al meer van dit soort zaken uitgewerkt. Eventueel zou je het op OVinNL kunnen proberen, daar zitten volgens mij ook wel lui die dat soort zaken wel weten.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Je moet tegenwoordig trouwens een getekend contract overleggen voordat je gebruik mag maken van die API. Veel plezier
Dat wordt handmatig alles eindeloos overkloppen. Lang leve de techniek.
Nja, zal eens kijken. Dat met die formule is een beetje een heilloos pad. Als het gewoon een lineair verband zou zijn dan ging het nog wel, maar het is degressief natuurlijk, dus dan is er analytisch geen beginnen meer aan voor mij (zeker niet omdat je eerst door een laag afrondingsruis heen moet prikken: als een afstand van 13 te een prijs van 2,90 oplevert, kan dat alles zijn tussen 2,85 en 2,94, maar dat zie je dus niet. Zo kun je onmogelijk een functievoorschrift opstellen).quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Wellicht dat Dennis je kan helpen? Volgens mij is die wel goed met dit soort zaken en heeft al meer van dit soort zaken uitgewerkt. Eventueel zou je het op OVinNL kunnen proberen, daar zitten volgens mij ook wel lui die dat soort zaken wel weten.
Als je dat van meer afstanden bepaalt, zowel lang als kort kan je de foutmarge enorm verminderen. Zoals bijvoorbeeld Vlissingen - Groningen, Den Helder - Heerlen maar ook Rotterdam - Dordrecht. Hierdoor zal je foutmarge flink slinken waardoor je een steeds betrouwbaarder resultaat zal krijgen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja, zal eens kijken. Dat met die formule is een beetje een heilloos pad. Als het gewoon een lineair verband zou zijn dan ging het nog wel, maar het is degressief natuurlijk, dus dan is er analytisch geen beginnen meer aan voor mij (zeker niet omdat je eerst door een laag afrondingsruis heen moet prikken: als een afstand van 13 te een prijs van 2,90 oplevert, kan dat alles zijn tussen 2,85 en 2,94, maar dat zie je dus niet. Zo kun je onmogelijk een functievoorschrift opstellen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |