Daarbij komt nog van mij:quote:Het baanvak Ihrhove-Nieuweschans is 1 blok en daarmee ook een lang blok van ca 17km. Bij Nieuweschans mag pas een trein de grens over als het Stellwerk in Ihrhove het baanvak vrijgegeven heeft, andersom idem dito. De enige seinen onderweg zijn de brugseinen bij Weener. Een tweede beperking is het korte kruisingsspoor in Nieuweschans wat eigenlijk alleen geschikt is om 2 passagierstreinen elkaar te laten kruisen of een erg korte goederentrein. Zodra een passagierstrein om .08 uit Nieuweschans vertrokken is, is het Duitse baanvak tot .28 bezet. Vervolgens komt de tegentrein en is het baanvak van .30 tot .50 weer bezet. De treinen van en naar Leer kruisen elkaar tussen Ihrhove en de brug bij Leer. Ook al erg krap omdat de brug bij Leer enkelsporig is en er veel goederenverkeer langskomt.
Hoog tijd voor aanpakken van deze lijn. Een blokverdichting tussen Nieuweschans en Ihrhove zou kunnen helpen in combinatie met een langer kruisingsspoor in Nieuweschans. Een andere optie is een paseerspoor voor cargo in Weener. Misschien zou je tussen Nieuweschans en Bunde nog wat tijdswinst kunnen halen door de baanvaksnelheid te verhogen, maar dat kan mijns inziens alleen als daar een paar onbewaakte overwegen opgeheven worden waar thans max 40 geldt. Tussen Bunde en de Friesenbrücke geldt nu in principe al max 120 (de praktijk is anders, maar ok).
Iemand nog andere ideeën?
quote:Daarnaast is de spoorbrug (de Friesenbrücke??) op de lijn op het Duitse deel regelmatig in de nacht open. De bediening van de brug is enkel van 5:00-23:00. Als een boot er door moet, en de brug open moet buiten deze tijden én de boot zich voor 17:00 gemeld heeft, wordt de brug opengezet tot de andere ochtend.
Top!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Inleveren en dan krijg je iets van 83¤ meer per maand stufi ofzo. zie ook de site van DUO/IB-groep
Zie een reactie onder mijn reactie, ik blijk het mis te hebben. Zie voor alle info de site van DUO/IBGquote:
Ik zou ook twijfelen hoor, eerst even filmen en daarna conducteur erbij halen. Of moet ik heel braaf direct aan de noodrem hangen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:36 schreef James1988 het volgende:
Wat ben je dan voor achterlijke droplul als je het gaat staan filmen i.p.v. dat je de conducteur waarschuwt, Securail belt, of gewoon aan de noodrem gaat hangen![]()
Je zat in dezelfde nachttrein als Bitlordquote:Op zaterdag 5 januari 2013 03:56 schreef kurk_droog het volgende:
TT past mij wel, wat een dramatische ervaring gehad vanuit Praag eergisteren. Uit ervaringen met de nachttrein in de zomer gewoon normale stoelen geboekt met de gedachte dat je dan uber chil in zo'n coupe kan zitten...nee hoor, vanaf Praag tot Berlijn ging het wel maar daarna gewoon gedwongen terug naar de eigen coupe zonder beenruimte en allemaal gasten om je heen ipv de dames in de andere coupes ( doen ze dat expres ofzo?? )
16 uur huilen dus.
Bij de grens met België... Dat klinkt me bekend in de oren.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ij-grens-belgie.html
Overigens verraadt deskundige journalistiek zich door het gebruik van woorden als "treintoestel"![]()
Lijkt er wel op ja!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zat in dezelfde nachttrein als Bitlord
Was ook met die brand in abcoude. 'Het derde treinstel is volledig uitgebrand.' Op de foto was duidelijk te zien dat het om het vierde rijtuig ging en dan nog het achter gedeelte ervan. Hoe mis kan je zittenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ij-grens-belgie.html
Overigens verraadt deskundige journalistiek zich door het gebruik van woorden als "treintoestel"![]()
Die fout snap ik wel. De meeste foto's zijn van de achterkant van de trein genomen en vanaf daar gezien stond het begin van de derde bak in brand. Het blijft natuurlijk dom. En nee, het was geen treinstel en de bak is inderdaad niet volledig uitgebrand.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Was ook met die brand in abcoude. 'Het derde treinstel is volledig uitgebrand.' Op de foto was duidelijk te zien dat het om het vierde rijtuig ging en dan nog het achter gedeelte ervan. Hoe mis kan je zitten
Ah mooi benieuwd hoe het er daar voor staat.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:19 schreef dennistd het volgende:
Zo, eens even gezond gedaan: ik ben van Nijverdal naar Nijverdal West gelopen ipv met de bus te gaan. Foto's van de tunnel zet ik hier vanavond neer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |