quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
van Nederland misschien jaquote:Op zondag 29 april 2012 22:47 schreef DrNick het volgende:
[..]
Roodeschool is het meest noordelijk gelegen reizigersstation toch?
Smijt zo veel mogelijk ouwe rotzooi op een hoop en noem het een museumquote:
Ik wil dat tegenspreken maar dat is een discussie die hier niet gevoerd moet worden denk ikquote:Op zondag 29 april 2012 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godverdomme wat een tweederangsvolk zijn Fransen toch ook, ongelofelijk
Ah, zo. Nee ik dacht alquote:Op zondag 29 april 2012 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik doel op niemand, ik dacht altijd dat iemand anders je er inzette, ipv er zelf om te gaan vragen...
Cité du Train inderdaad dat schijnt WEL wat voor te stellenquote:Op zondag 29 april 2012 23:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Schijnt nogal een groot spoorwegmuseum in Mulhouse te zijn,
Weekendje plannen? 2e helft van September?quote:Op zondag 29 april 2012 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Cité du Train inderdaad dat schijnt WEL wat voor te stellen
Gooi maar een voorstel op de mail, ik ga eerst 3 weken naar Noorwegen. Daarna heb ik nog totaal nul plannenquote:Op zondag 29 april 2012 23:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Weekendje plannen? 2e helft van September?
Edit: en gelijk door naar het oktoberfest..
Dan moet je mijn Chef kennen, zij is ook Noors!quote:Op zondag 29 april 2012 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gooi maar een voorstel op de mail, ik ga eerst 3 weken naar Noorwegen. Daarna heb ik nog totaal nul plannen
Oh ja tuurlijk, want in Noorwegen wonen maar 2 mensen: Jouw chef en Johan Olav Kossquote:Op zondag 29 april 2012 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan moet je mijn Chef kennen, zij is ook Noors!
Ik kan nu een hele fout grap maken.quote:Op zondag 29 april 2012 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja tuurlijk, want in Noorwegen wonen maar 2 mensen: Jouw chef en Johan Olav Koss![]()
Oh doe maarquote:Op zondag 29 april 2012 23:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik kan nu een hele fout grap maken.
Oh ja nou ja die kan ook wel een touw om zn nek krijgenquote:Op zondag 29 april 2012 23:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er zit daar nog minimaal 1 persoon in de gevangenis dan
Hoezo _ook_ wel?quote:Op zondag 29 april 2012 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja nou ja die kan ook wel een touw om zn nek krijgen
Wij zitten komende week in Freiburg, niet zover van Mulhouse, deze zomer komen er ritjes op de zondagen in juli en augustus van Freiburg-Mulhouse en als het goed is vanaf december in de reguliere dienstregeling. Dus volgend jaar waag ik een poging (als die trein nog rijdt).quote:Op zondag 29 april 2012 23:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik wil dat tegenspreken maar dat is een discussie die hier niet gevoerd moet worden denk ik
Schijnt nogal een groot spoorwegmuseum in Mulhouse te zijn, jammer ga ik nooit komen. Want er vlak voor ligt Walygatorparc, en er vlak na ligt Europapark...en als ik toch die kant op ga dan....
De eerste twee zijn al gepaktquote:Op maandag 30 april 2012 11:40 schreef Yreal het volgende:
benieuwd wanneer de ellende van spoorlopers losbarst
Hannover ook wel trouwensquote:Op maandag 30 april 2012 15:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Zo. Roodeschool lag er weer mooi bij.
Whaha, in in 2006 hing die L ook al half los zo te zienquote:Op maandag 30 april 2012 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
2006:
[ afbeelding ]
2012:
[ afbeelding ]
De tand des tijds...
Soundbite-timequote:Op dinsdag 1 mei 2012 08:04 schreef DriekOplopers het volgende:
Een spoorsysteem dat niet tegen een onweersbuitje bestand is, is ongeschikt voor wat dan ook.
Het spoorsysteem is ook niet bestand tegen overstroming. Wat nou als de dijken breken?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 08:04 schreef DriekOplopers het volgende:
Het zou gisteravond gaan onweren. Het KNMI heeft dat uitgesteld tot vanmorgen.![]()
Geen treinen tussen Weesp en Almere/Lelystad. Als dat gisteravond was gebeurd, dan was het leed niet te overzien geweest, met vele duizenden oranjeklanten gestrand in Weesp. Een spoorsysteem dat niet tegen een onweersbuitje bestand is, is ongeschikt voor wat dan ook.
Dat onze ongerustheid (waar we door sommigen hard op zijn aangevallen) niet bewaarheid is geworden, is dus meer geluk dan wijsheid.
Lellystad -> muziekwijk is bijzonder kut -> bittere ellendequote:Op dinsdag 1 mei 2012 08:53 schreef Litpho het volgende:
En in het kader van het evacueren van de arme Lelystedelingen naar Muziekwijk (regen/drup lijkt me) wordt er nog vrolijk in de Sprinter omgeroepen (en aangegeven op de borden) dat men naar Den Haag gaat. Zó moeilijk is dat beetje informatievoorziening toch niet?.
Kan wel, niet 100%, maar veel beter dan nu. Alleen lastig met het huidige systeem.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 08:52 schreef Fixers het volgende:
Ik vind dat je hier weer eens enorm de plank misslaat Driek. Blikseminslagen gebeuren nu eenmaal. Daar kan je weinig tegen doen, ik heb er niet veel verstand van maar er zullen genoeg delen van de infrastructuur zijn die je niet kunt beschermen met bliksemafleiders.
Sommige dingen gebeuren nu eenmaal. Dat heet overmacht, in de engelse taal (en die term wordt nog steeds gebruikt in verzekeringspolissen) "an act of god."
Bliksem in de bovenleiding is bijna nooit een probleem. Het is het seinwezengebeuren dat stuk gaat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:43 schreef James1988 het volgende:
Er hangen tenslotte heel veel koperdraden boven het spoor die bliksem prima geleiden. En die bliksem kan wel eens wat apparatuur slopen.
En wat is daar dan op dit moment het grootste hiaat aan ten opzichte van bliksem?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bliksem in de bovenleiding is bijna nooit een probleem. Het is het seinwezengebeuren dat stuk gaat.
Goede vraag. Ik weet het niet precies.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En wat is daar dan op dit moment het grootste hiaat aan ten opzichte van bliksem?
Dat kopspoortje word vaak een B-Cargo diesel (77xx of 78xx) geplaatst die oa als wegsleeplok fungeert.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:26 schreef dennistd het volgende:
Vrij apart kopspoortje daar trouwens op foto 2 en 3
De regels voorlopig:quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Als je studenten-OV hebt mag je toch gewoon een papieren kortingskaartje kopen op de tijden dat hij niet geldig is? Ik wilde gisteren een kaartje aan het loket halen in Schiedam, maar die man weigerde mij een kaartje te geven omdat ik een studenten-OV heb en ik per se op saldo moest reizen....
Het nadeel van die constructie is dat je niet gedeeltelijk met korting en gedeeltelijk vrij kunt reizen zonder tussendoor de trein uit te moeten stappen (en de trein mogelijk te missen). Een kaartje kopen tot aan de het station waar je om 12u bent werkt niet, want dan ben je daarna niet ingecheckt. De andere optie is om na 12u op een tussenliggend station uit en weer in te checken, maar dan moet je twee verschillende paaltjes opzoeken.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:26 schreef greavy het volgende:
[..]
De regels voorlopig:
- Vrij-reizen: Altijd in- en uitchecken
- Kortingsperiode: Inchecken of papieren kaartje
Als je die constructie wilt gebruiken, zal je tussentijds de trein in- en uit moeten rennen... En er moet tussen een in- en uitcheck bij NS minimaal 3 minuten zitten, ongeacht of je naar een ander poortje gaat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:36 schreef zoem het volgende:
[..]
Het nadeel van die constructie is dat je niet gedeeltelijk met korting en gedeeltelijk vrij kunt reizen zonder tussendoor de trein uit te moeten stappen (en de trein mogelijk te missen). Een kaartje kopen tot aan de het station waar je om 12u bent werkt niet, want dan ben je daarna niet ingecheckt. De andere optie is om na 12u op een tussenliggend station uit en weer in te checken, maar dan moet je twee verschillende paaltjes opzoeken.
Hmm, dan mis je dus je trein. De enige haalbare optie blijft dan kaartje kopen + tussentijds inchecken. Sowieso moeten ze de studenten-ov eens herzien, want heel dat week/weekend gebeuren is niet praktisch.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je die constructie wilt gebruiken, zal je tussentijds de trein in- en uit moeten rennen... En er moet tussen een in- en uitcheck bij NS minimaal 3 minuten zitten, ongeacht of je naar een ander poortje gaat.
Ja dat dacht ik ook ja, maar ik kreeg aan het loket toch echt geen kaartjequote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:26 schreef greavy het volgende:
[..]
De regels voorlopig:
- Vrij-reizen: Altijd in- en uitchecken
- Kortingsperiode: Inchecken of papieren kaartje
Maar welke koekebakker bedenkt nou dat, wanneer je een kaartje uit de automaat trekt, je deze eerst nog moet stempelen?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Willen ze in Ile de France die situatie gaan afschaffen of in ieder geval verminderen. Gaat ie in Nederland gecreerd worden ( trein uit, bliep, trein missen, trein in)
In en om parijs onstaat de situatie als je het departement verlaat, of je de geografische grens van je abbonement overgaat, dan met een papieren kaartje verder moet. Even een dagkaartje parijs op je RFID navigo laden is er niet bij. Als dat kon had ik ook niet zoveel.....quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar welke koekebakker bedenkt nou dat, wanneer je een kaartje uit de automaat trekt, je deze eerst nog moet stempelen?
Er stond toch echt een datum van "vandaag" (gister...) op mét de trein die ik nemen zou .....
heb je genoeg tijd ingepland voor de overstap? Je moet het hele station door en lang in de rij staan 2xquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:30 schreef DrNick het volgende:
Morgen naar Londen met de trein. 7.15 van Vss naar Rsd, en dan naar Brussel-Zuid met de Eurostar
Moeders heeft het geregeld, we hebben iets van één uur om over te stappen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
heb je genoeg tijd ingepland voor de overstap? Je moet het hele station door en lang in de rij staan 2x
Mja, ik zat in Lille. En kocht een kaartje Lille Flandres-Douai. Toen controle. Meneer kon vloeiend Engels, gelukkig. Had mijn ticket niet gevalideerd. Hij deed dat wel even, maar had anders ¤10 moeten betalen zei hij...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
In en om parijs onstaat de situatie als je het departement verlaat, of je de geografische grens van je abbonement overgaat, dan met een papieren kaartje verder moet. Even een dagkaartje parijs op je RFID navigo laden is er niet bij. Als dat kon had ik ook niet zoveel.....
Je doet me denken aan een groepje mensen wat bij mij in de buurt woont, ook bij elk bouwproject of wijziging die de gemeente of een andere partij voordraagt gaan zeiken en vragen stellen om het vragen/ zeiken stellen. Van die mensen die gaan zeuren vanwege het bouwen van een school, omdat er dan meer jeugd over het fietspad 250m verder gaat fietsen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Vragen aan NS en ProRail over verbouwing Zwolle, inclusief Kamerbrief minister Schultz:
http://www.voorbeterov.nl/120501.php
Je kunt op je vingers na gaan tellen dat de sporen layout nog niet klaar is voor de gewijzigde situatie en dat het binnenkomen en vertrekken iets meer tijd kost dan zou moeten. Voor de rest zou alles moeten funtioneren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Vragen aan NS en ProRail over verbouwing Zwolle, inclusief Kamerbrief minister Schultz:
http://www.voorbeterov.nl/120501.php
Qua overlaten aan mensen "die ervoor gestudeerd hebben" is ons in de spoorsector niet altijd even goed bevallen, om het maar eens mild uit te drukken.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:10 schreef Gutz het volgende:
[..]
Je doet me denken aan een groepje mensen wat bij mij in de buurt woont, ook bij elk bouwproject of wijziging die de gemeente of een andere partij voordraagt gaan zeiken en vragen stellen om het vragen/ zeiken stellen. Van die mensen die gaan zeuren vanwege het bouwen van een school, omdat er dan meer jeugd over het fietspad 250m verder gaat fietsen.
Laat alles gewoon op zijn beloop gaan en de mensen het werk uitvoeren en bedenken die ervoor gestudeerd hebben. Wat is er in godsnaam boeiend aan het willen weten wie er informatie aan de minister vanuit Prorail aanbiedt? Of ben je alvast opzoek naar een zondebok?
Klopt. Maar dat zien we graag officieel bevestigd, en we vragen dus wat dat voor reizigershinder oplevert. Met name de aansluitingen van oost naar west zijn erg krap.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt op je vingers na gaan tellen dat de sporen layout nog niet klaar is voor de gewijzigde situatie en dat het binnenkomen en vertrekken iets meer tijd kost dan zou moeten.
Dat kan wel door gewoon niet uit/in te checken in Leiden.Het is alleen formeel niet toegestaan. (Hoe ze ooit willen controleren of je in 'overtreding' bent is een andere vraag.)quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook ja, maar ik kreeg aan het loket toch echt geen kaartje![]()
dus maar uit de automaat gehaald uiteindelijk. Want ik had een retourtje schiedam - amsterdam, overdag in amsterdam geweest en 's avonds in leiden. Dat kan toch niet met de chipkaart zonder dubbel opstaptarief?
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:32 schreef Litpho het volgende:
Dat "de reiziger moet niet zo zeuren en gewoon slikken wat hem geleverd wordt tegen een aanzienlijke betaling" komt me erg bekend voor. Is er voor Gutz geen blogplekje op jongebazen.nl te regelen?
Ervaring leert. Als jij je meld bij de controleur voor dat hij dat bij jouw doet is er veel mogelijk in Frankrijkquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Mja, ik zat in Lille. En kocht een kaartje Lille Flandres-Douai. Toen controle. Meneer kon vloeiend Engels, gelukkig. Had mijn ticket niet gevalideerd. Hij deed dat wel even, maar had anders ¤10 moeten betalen zei hij...
Je reis gaat weer eens niet voorspoedig, Fles?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Waardeloze kut stervende hoere NS![]()
Daar wou ik het verder even bij laten.
Maar wist ik veel dat ik een kaartje MET datum nog moet valideren in één of ander geel automaatje op het perron... Hij snapte dat het onduidelijk was, en wel vaker dit treft.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ervaring leert. Als jij je meld bij de controleur voor dat hij dat bij jouw doet is er veel mogelijk in Frankrijk
Je meent het. Even zien hoe ver de reizigersvertraging oploopt en dan vertel ik straks wel meer, als ik eindelijk thuis ben. Vertrek Ut +23, Amf +30 en straks in Apd worden we opgeheven wegens te grote vertraging. Hoezee.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Je reis gaat weer eens niet voorspoedig, Fles?
mevr. Bork maakte om 16.11 melding van een springer te Driebergen-Zeistquote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je meent het. Even zien hoe ver de reizigersvertraging oploopt en dan vertel ik straks wel meer, als ik eindelijk thuis ben. Vertrek Ut +23, Amf +30 en straks in Apd worden we opgeheven wegens te grote vertraging. Hoezee.
Daar had mijn trein geen last van, lijkt me. Maar toch stort de hele bloedzooi als een kaartenhuis in elkaarquote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:42 schreef bork het volgende:
[..]
mevr. Bork maakte om 16.11 melding van een springer te Driebergen-Zeist, ik lees net dat de beperkingen voorbij zijn.
misschien door wisselstoring amersfoort -zwolle?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar had mijn trein geen last van, lijkt me. Maar toch stort de hele bloedzooi als een kaartenhuis in elkaar
Nee. For some unknown reason stond in Utrecht de IC van 16:21 naar Groningen en Leeuwarden met open deuren en uitpuilend van de mensen, tot 16:44 resp 16:48 langs het perronquote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
misschien door wisselstoring amersfoort -zwolle?
De BUP die aan Locov is voorgelegd is toch altijd onder voorbehoud van de definitieve toewijzing?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Vragen aan NS en ProRail over verbouwing Zwolle, inclusief Kamerbrief minister Schultz:
http://www.voorbeterov.nl/120501.php
Dat inderdaad. Die bovenleiding geleidt natuurlijk niet alleen die 1800V meer dan prima. Voor de bliksem is dat ook een prima geleider.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 08:52 schreef Fixers het volgende:
Ik vind dat je hier weer eens enorm de plank misslaat Driek. Blikseminslagen gebeuren nu eenmaal. Daar kan je weinig tegen doen, ik heb er niet veel verstand van maar er zullen genoeg delen van de infrastructuur zijn die je niet kunt beschermen met bliksemafleiders.
Wellicht terug naar Italië voor aanpassingen in de fabriek.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:08 schreef The_Wireless_Guy het volgende:
Weet iemand waar deze V250 naar toe ging/gaat?
[ afbeelding ]
Ik zag 'm vanmiddag ook voorbijrijden op m'n werk, kan helaas geen goede foto's nemen achter 2 lagen dubbelglas waarvan een laag ook nog gekleurd is.
Dat ze m daar houdenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wellicht terug naar Italië voor aanpassingen in de fabriek.
Onwaarschijnlijk. Nog dit jaar moeten die dingen met reizigers gaan rijden.quote:
kunnen we die opstandige kutprovincie eindelijk de zee op douwen, waar het hoortquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijk. Nog dit jaar moeten die dingen met reizigers gaan rijden.
Lukt dat niet, dan hebben we eind dit jaar ook geen Beneluxtrein meer (!)
Het zou wel ontzettend vervelend danwel lullig zijn voor de reizigers als er straks geen alternatief is voor de Beneluxtrein. Dat stoptreintje Roosendaal - Antwerpen is niet berekend op de hoeveelheid reizigers van 7 bakken ICRm / ÖBB erbij. Ook zal de extra reistijd (die zelfs op Rotterdam - Mechelen al oploopt tot meer dan een uur!) niet in dank af worden genomen door de reizigers.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kunnen we die opstandige kutprovincie eindelijk de zee op douwen, waar het hoort
En met de stammen die je dan vrijspeelt kun je de ÖBB'ers opvangen, die dan weer retour Oostenrijk kunnen. Scheelt weer een kostenpost.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Sterker nog, mocht de stofhapper nog niet in dienst komen dan denk ik wel dat er op Rotterdam - Brussel gereden zal gaan worden. Denk zelf dat het dan ICRm in een trek-trek-combi zal gaan worden. Zou mogelijk moeten zijn omdat je zeker drie stammen minder nodig hebt en minder locs, waardoor het mogelijk zou moeten kunnen zijn.
Dat was ook het aanvankelijke plan, de ICRm Prio-rijtuigen waren ook voorzien van prachtige stickers met in 2 talen "Ik hoor hier eigenlijk niet thuis, ik ga rijden op de hogesnelheidslijn". Totdat de Belgen ineens dwars gingen liggen en weigerden om Prio over de HSL te ontvangen, want "te traag".quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:54 schreef ReisT het volgende:
Als de Belgen stoppen met zeuren kan je ook gewoon een Beneluxtrein met getrokken rijtuigen over de HSL sturen. Daar is ruimte zat.
Daar stopte ik met lezen. We hebben het over het land waar een conducteur éérst een formuliertje moet invullen alvorens hij het leven van de machinist mag gaan redden door reanimatie.quote:
Zo heb ik wel meer verhalen gehoord. Onder andere over de volgorde waarin aankondigingen moeten worden omgeroepen in de trein. Dat moet echt in de juiste volgorde zijn (NL, FR, DE, EN), anders volgen er represailles.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
Daar stopte ik met lezen. We hebben het over het land waar een conducteur éérst een formuliertje moet invullen alvorens hij het leven van de machinist mag gaan redden door reanimatie.
denk het niet, omdat het land een te grote patatkraam isquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, dat wordt dan nog leuk. Maastricht - Luik loopt ook niet over van capaciteit zeg maar. Willen we als Nederland nog wel een spoorverbinding met België hebben eigenlijk?
Dat geld dan voor internationale treinen. Binnenlands doet men de omroep in de taal van het gewest waar men is. En inderdaad wee je gebeente als je dat fout doet...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo heb ik wel meer verhalen gehoord. Onder andere over de volgorde waarin aankondigingen moeten worden omgeroepen in de trein. Dat moet echt in de juiste volgorde zijn (NL, FR, DE, EN), anders volgen er represailles.
FRIETquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
denk het niet, omdat het land een te grote patatkraam is
Ik had het inderdaad over internationale treinen (meer specifiek: de Benelux). Op de stations in Brussel is het helemaal feest, daar staan de talen om en om op de bordjes.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:11 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat geld dan voor internationale treinen. Binnenlands doet men de omroep in de taal van het gewest waar men is. En inderdaad wee je gebeente als je dat fout doet...
Wat is dat voor een rariteitenkabinet?quote:Ik heb daar eens over geklaagd bij de NMBS, die hebben daar direct op gehandeld. Twee weken later was er wéér een enorme rij op bij loket 1, terwijl loket niks te doen had. Dat kan natuurlijk niet, dat personeel maar werkeloos en eenzaam voor zich uit zit te staren. dus was loket 3 óók bemand. Zodoende zat lokettist 2 niet zo eenzaam en kon hij een babbeltje maken met lokettist 3, die ook niets te doen had. Behalve internationale reizigers resoluut naar de lange rij verwijzen.
ting, ting, ting, TONK?quote:
t is eerder Vlaams wat die kaarten spreken, maar zeker wel okquote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar wist ik veel dat ik een kaartje MET datum nog moet valideren in één of ander geel automaatje op het perron... Hij snapte dat het onduidelijk was, en wel vaker dit treft.
Edit: Wel tof dat de kaartautomaten in het Nederlands kunnen, hoewel sommige woorden niet vertaald zijn.
Waar het mij om gaat is het vetgedrukte gedeelte (Bijlage Kaart, rechter Groene streep bovenaan meld dit voorbeeld...quote:Definitie reis
Een reis binnen een regio, dient, na het ontwaarden van het vervoersbewijs, met de eerstkomende trein uitgevoerd te worden via de kortste route. Er zijn geen reisonderbrekingen toegelaten, behalve voor de noodzakelijke overstap.
Voor de nationale reizen van meer dan 200 kilometer, mag de reis onderbroken worden, maar de reis moet binnen 24 uur, na het ontwaarden van het vervoersbewijs afgerond zijn. De onderbreking moet aan de baliemedewerker doorgegeven worden in verband met mogelijke reserveringen. Na de reisonderbreking dient het vervoersbewijs opnieuw ontwaard te worden (afgestempeld). Daar het Frans Nationaal tarief sterk degressief[2] is, is het voordelig om zoveel mogelijk kilometers onder een reis te boeken. Als er vanuit het buitenland wordt geboekt, wordt elk reisonderdeel met reservering als een aparte reis beschouwd. Een voorbeeld:
Rijsel (Lille) - Grenoble met overstap in Lyon: In Frankrijk is dat een vervoersbewijs en een reis, maar voor dezelfde reis vanuit het buitenland geboekt krijgt men een aparte reservering en kaart voor Lille - Lyon en een voor Lyon - Grenoble. De reis mag wel langdurig worden onderbreken in Lyon.
Voor een nationale reis is alleen de kortste route toegelaten, tenzij er voor de omweg betaald wordt. Antennetrajecten, reizen waarbij een station tweemaal voorbijgereden wordt, zijn echter niet toegelaten, zelfs als er niet op dat station gestopt wordt. Voor zo'n reis dienen twee losse vervoersbewijzen aangeschaft te worden.
Het combineren van verschillende treinkaartjes voor een reis is in principe niet toegestaan.
Voorbeeld: Parijs Creil: Een reiziger met een Parijse dagkaart van 5 zones mag tot Survilliers-Fosses reizen. Als hij een aanvullende kaart heeft Survilliers-Fosses Creil, kan hij er niets mee aanvangen, tenzij hij in Survilliers uitstapt en daar zijn aanvullende kaart stempelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sprinter is het nieuwe woord voor 'stoptrein' en die hebben ze in het hele land (ik zit nu in de sprinter van Almelo naar Deventer). Als materiaal wordt daar in de randstad vaak SLT of DDAR voor gebruikt, maar ik ben meer SGMm en af en toe een verdwaalde Plan-V gewend hierquote:Op woensdag 2 mei 2012 00:28 schreef DrNick het volgende:
Ik zie net dat ik morgen van Vss naar Rsd reis in een sprinter, wat doet dat ding hier? Die rijden toch alleen in de randstad?
AH, zoquote:Op woensdag 2 mei 2012 00:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Sprinter is het nieuwe woord voor 'stoptrein' en die hebben ze in het hele land (ik zit nu in de sprinter van Almelo naar Deventer). Als materiaal wordt daar in de randstad vaak SLT of DDAR voor gebruikt, maar ik ben meer SGMm en af en toe een verdwaalde Plan-V gewend hier
Herr Doktor Blitz was al bezet?quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Punkteübersicht
Name
Doktor Flasche
Ihr aktueller Prämienpunktestand
1004
Gebaseerd op? Die trein zit toch constant wel redelijk vol. 10 keer beter gevuld dan de boemel naar Randwyck in ieder geval. Als ze nou ook eens fatsoenlijk materieel in zouden zetten....quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, dat wordt dan nog leuk. Maastricht - Luik loopt ook niet over van capaciteit zeg maar.
Capaciteit ~= bezetting.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:00 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Gebaseerd op? Die trein zit toch constant wel redelijk vol. 10 keer beter gevuld dan de boemel naar Randwyck in ieder geval. Als ze nou ook eens fatsoenlijk materieel in zouden zetten....
Ja nee dat is duidelijk maar waar baseert Flash zijn bezettingsgraad dan op? Onderbuik? Flash toch niet?quote:
Ik zag er vandaag een advertentie over in de metokrantquote:Op woensdag 2 mei 2012 10:04 schreef Aether het volgende:
Poging ??? van de NS om de Stiltezone uit te leggen
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/stiltezone
Het stoppertje Antwerpen - Roosendaal v.v. blijft rijden, het is de intercity die gaat verdwijnen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar ik bedoel, als Maastricht - Luik de enige overblijvende spoorverbinding met België wordt (die voor gewoon volk te betalen is) dan wordt het wel een erg schamel boeltje.
Gelijk heb jequote:Op woensdag 2 mei 2012 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Flash heeft niks gezegd over bezettingsgraad![]()
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.quote:Maar ik bedoel, als Maastricht - Luik de enige overblijvende spoorverbinding met België wordt (die voor gewoon volk te betalen is) dan wordt het wel een erg schamel boeltje. Maar ik meen dat er plannen waren om Neerpelt door te trekken tot Hamont (en wie weet misschien ooit tot Weert, anders hebben we er natuurlijk nog geen fluit aan)
Waar koop ik die?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
* Ding dong!
Huh?![]()
Na een levertijd van slechts 208 dagen is mijn DB-stationsklok met radio-aansturing gearriveerd![]()
[ afbeelding ]
Het klinkt misschien heel lullig maar 70% van de treinreizigers snapt of wil niet snappen wat stil zijn betekend. Maar hopelijk dat het op deze kinderlijke manier wel duidelijk word ;-)quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:04 schreef Aether het volgende:
Poging ??? van de NS om de Stiltezone uit te leggen
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/stiltezone
Nee die jingle is pas aangepast. Waar de laatste 'Tonk" altijd een blij toontje was, is het nu echt een depressieve noot. Alsof ze willen zeggen "we willen zo graag.. maar meh nee laat maar".quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
ting, ting, ting, TONK?
Die heeft NS Hispeed echt al jaren. 't is goed dat ze 'm ein-de-lijk eens uit de kast hebben getrokken.
Wat dan weer jammer is, is dat hij zo vaak verneukt is. Ik hoorde 'm in Utrecht toen ik op ICE stond te wachten, daar zat er een zware bromtoon aan het einde doorheen.
Mooi op tijd.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
* Ding dong!
Huh?![]()
Na een levertijd van slechts 208 dagen is mijn DB-stationsklok met radio-aansturing gearriveerd![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:13 schreef E_Cartman het volgende:
Ongevalletje op de betuweroute:
http://www.gelderlander.n(...)deel-Betuweroute.ece
Is dat nieuw?quote:De politie heeft woensdag een man aangehouden na een ongeval met een goederentrein op de Betuweroute bij Angeren. [..]
Het gaat om de verantwoordelijke voor de veiligheid van de werkzaamheden die ter plaatse bezig waren.
De politie heeft hem in overleg met het Openbaar Ministerie aangehouden voor verhoor. Daaruit moet blijken wat er precies is gebeurd en of er sprake is van verwijtbare schuld,
Dat blijkt dan vanzelf uit een regulier onderzoek lijkt me?quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wellicht is er opzet in het spel..
Ja, sowieso. Of hij moet het al toegegeven hebben / het is overduidelijk.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat blijkt dan vanzelf uit een regulier onderzoek lijkt me?
Deze jingle, die klinkt dus wat anders?quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over welke tonk gaat het precies dan?
Als diegene de veiligheidsverantwoordelijke is zal hij verantwoording moeten afleggen, lijkt me.quote:
Ik dacht dat de Betuweroute uitgerust was met toonfrequent spoorstroomlopen (Alstom JADE). Maar ik kan geen bevestiging vinden, behalve voor de Havenspoorlijn.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat me meer verwondert: hoe kon dit gebeuren? Ligt er geen blokbezettingssysteem op de Betuweroute? Langs de HSL staan assentellers als ik me niet vergis, het conventioneel spoor werkt met spoorstroomlopen.
Op de heenweg een paar uur geleden richting Den Haag totaal geen last van gehad, nu op de terugweg, en er vallen wat treinen uit, maar verder zie ik ook nog geen rare vertragingen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:33 schreef greavy het volgende:
Kak. "Herstelwerkzaamheden" tussen Utrecht en Gouda, vertraging kan oplopen tot een half uur.
Uiteindelijke vertraging was 4 minuten. De IC kwam met +4 aan in Rotterdam, maar door de helse drukte in de trein was ik er pas na 1,5 minuut uit ... Toen zag ik dat de SPR naar Dordrecht er nog niet was, en werd net omgeroepen "Vertrekt over enkele minuten", dus even doorgelopen en kon 'm halenquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Op de heenweg een paar uur geleden richting Den Haag totaal geen last van gehad, nu op de terugweg, en er vallen wat treinen uit, maar verder zie ik ook nog geen rare vertragingen.
Boem, die is stuktwitter:NS_online twitterde op woensdag 02-05-2012 om 21:26:28Omroepinstallatie station Breda defect door blikseminslag. reageer retweet
zo'n grote vuurbal jonguh ! BAMquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:52 schreef James1988 het volgende:
Boem, die is stuktwitter:NS_online twitterde op woensdag 02-05-2012 om 21:26:28Omroepinstallatie station Breda defect door blikseminslag. reageer retweet
Wahahahaquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:52 schreef greavy het volgende:
Oja, wel een knullige omroep op het station van Rotterdam vanavond:
"de extra trein naar Rotterdam Stadion rijdt vandaag door naar Heerenveen IJsstation. Houdt u rekening met een onbekende extra reistijd"
Heerlijk toch?quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:52 schreef James1988 het volgende:
Boem, die is stuktwitter:NS_online twitterde op woensdag 02-05-2012 om 21:26:28Omroepinstallatie station Breda defect door blikseminslag. reageer retweet
Aan de stations te zien rijden ze gewoon over de normale sporen daar (itt LeNord die eigen spoor heeft). Gaat dit ten koste van TrenItalia, of is er ruimte over op het HSL net, hoe moet ik dit zien? En zou dit in Nederland in theorie ook mogelijk zijn of is dat dichtgetimmerd?quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:53 schreef James1988 het volgende:
Italo, de eerste privaat geëxploiteerde hogesnelheidstrein ter wereld, rijdt! In Italië, met een vloot bestaande uit 25 AGV-treinen geleverd door Alstom. Naarmate er meer treinen instromen zal de dienstregeling worden uitgebreid. Alle informatie is te vinden op www.italotreno.it/en, waar ook kaartjes kunnen worden gekocht.
Alstom heeft een kort filmpje geplaatst van de inweidingsrit van Italo en de AGV, anderhalve week geleden.
Italo bedient niet de hoofdstations van steden (zoals Roma Termini) omdat de infrastructuurbeheerder (RFI) dit tegenhoudt. Er zou geen capaciteit meer vrij zijn op die stations. Daarom stopt Italo op stations die meer aan de rand van de steden liggen. Er wordt wel gebruik gemaakt van het Italiaanse hogesnelheidsnetwerk, waar ook de Frecciarossa over rijdt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:59 schreef Panthera. het volgende:
Aan de stations te zien rijden ze gewoon over de normale sporen daar (itt LeNord die eigen spoor heeft). Gaat dit ten koste van TrenItalia, of is er ruimte over op het HSL net, hoe moet ik dit zien?
In Nederland is het vervoeren van reizigers in open access niet zonder meer mogelijk: de Wet Personenvervoer 2000 (WP2000) schrijft voor dat hiervoor een concessie verleend moet zijn. Nu is er een Europese verordening (het "derde spoorwegpakket") die voorschrijft dat internationaal reizigersvervoer in open access mogelijk gemaakt moet worden.quote:En zou dit in Nederland in theorie ook mogelijk zijn of is dat dichtgetimmerd?
Gelukkig heb je Meester Monopoly die het vuile werk voor je opknaptquote:Op donderdag 3 mei 2012 00:20 schreef bork het volgende:
We kwamen vandaag langs Emmerik daar stond inderdaad een V250 op een zijspoor geparkeerd. Ik ontdek net dat we geen fotoos van onze camera's kunnen uploaden omdat we ondanks onze shitload hightek shit niks meer met sd kunnen. Over en uit dus voorlopig, tot later
Hoe kan iemand daar ooit winstgevend passagiers voor vervoeren? Dan moeten de tickets wel heel duur worden. Kan even niet zo snel vinden wat de afstand over HSL is voor A'dam-R'dam, maar zo rond de 80 kan er nooit ver naast zitten. Dus als je puur naar die kosten kijkt, zonder nog energie, onderhoud, afschrijving, personeel, dan ben je dus ¤5520 kwijt voor een enkele reis. Uitgaande van een volle V250 (419 2e klas + 127 1e klas, Wikipedia) kom je dan uit op ¤5520/546 = ¤10.10 per passagier. Dat zou dus het meest gunstige geval zijn. Geen idee wat een realistische vullingsgraad is, gemiddeld genomen over de dag. Stel, 25% (is dat een reeel getal?). Dan zou je dus al minstens iets van ¤40 moeten vragen om alleen al de kosten voor het spoorgebruik er uit te halen. Heeft er uberhaupt wel iemand naar dat getal van ¤69 per treinkm gekeken, of dat een haalbaar getal is? Of hebben ze puur gekeken naar de kosten, en die gedeeld door het aantal verwachte treinkilometers, en verder niet gedacht?quote:Op donderdag 3 mei 2012 01:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wel mag je dan diep in de buidel tasten, het tarief voor gebruik van de HSL is ¤ 69 per treinkilometer.
Dan moeten de reizigers overgewichtstoeslag gaan betalen op hun kaartje als hun BMI hoger is dan 25. Dat doet het slecht in de media.quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:44 schreef Duvel het volgende:
Waarom gaat het op de HSL niet gewoon in tonkilometers, zoals op de Betuweroute?
echt, het vetgemaakte stukje, je moet de veiligheid toch altijd proberen te verbeterenquote:'Prorail wil groene golf op het spoor'
AMSTERDAM - Spoorbeheerder Prorail wil dat machinisten in de toekomst minder vaak moeten wachten voor een rood sein.
Door het aantal kruisende bewegingen van treinen zoveel mogelijk te beperken, moet een groene golf op het spoor ontstaan zodat treinen in de meeste gevallen altijd door kunnen rijden.
Dat meldt Spits. De maatregel is een van de tientallen aanbevelingen in een verbeterrapport van Prorail naar aanleiding van de treinbotsing bij Amsterdam. Het dagblad zegt een rapport van Prorail in handen te hebben.
Het rapport wordt later deze week door demissionair minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) naar de Tweede Kamer gestuurd.
Dienstregeling
Nu moeten machinisten nog zo'n twee miljoen keer per jaar voor een rood sein stoppen. Dat kan volgens Prorail drastisch verminderd worden. De dienstregeling zou door de voorgestelde maatregelen bovendien een stuk punctueler worden.
Prorail probeert de veiligheid op het spoor te verbeteren sinds de botsing eind april tussen Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal.
Een sprinter knalde toen op een intercity na het missen van een rood sein. Het ongeluk koste aan een vrouw het leven, 117 anderen raakten gewond.
© Novum
Hmm. Wat van treintje mag je rijden? Wil misschien ff naar Sliedrecht gaan. Kijken of ik je tegenkomquote:Op donderdag 3 mei 2012 11:51 schreef Monopoly het volgende:
Zometeen dienst vanaf de Maasvlakte naar Emmerich, en morgen een havendienst. Heb voor de verandering zaterdag en zondag gewoon vrij
We gaan vandaag ook niet over de BR, we moeten wat ophalen/afleveren op Oss. Dus we gaan over het gemengd net. En vanaf vrijdag ligt EM - Oberhausen er ook uit geloof ik.quote:Op donderdag 3 mei 2012 11:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm. Wat van treintje mag je rijden? Wil misschien ff naar Sliedrecht gaan. Kijken of ik je tegenkom![]()
Morgen zit ik rondom Venlo, zaterdag bij Breyell (D). Dan kan je sowieso niet over de BR.
Vrijdag t/m dinsdag ligt de BR eruit ivm werkzaamheden Emmerich.quote:Op donderdag 3 mei 2012 11:55 schreef Monopoly het volgende:
[..]
We gaan vandaag ook niet over de BR, we moeten wat ophalen/afleveren op Oss. Dus we gaan over het gemengd net. En vanaf vrijdag ligt EM - Oberhausen er ook uit geloof ik.
Ja hoor, alsof al die Duitsers nu ineens vanaf Groningen via Heerenveen naar elders gaan reizenquote:Wientjes: 'Maak werk van spoorlijn Groningen-Heerenveen'
GRONINGEN - VNO/NCW-voorzitter Bernard Wientjes maakt zich middels een brief aan de provincies Friesland en Groningen hard voor de spoorlijn Groningen-Heerenveen.
In de brief noemt Wientjes de spoorlijn 'een unieke kans om alsnog het eerste deel van de Zuiderzeelijn aan te leggen'. De aanleg is volgens de voorzitter van de ondernemersorganisatie niet alleen van regionaal belang, maar ook van internationaal belang. De spoorlijn zou voor betere verbindingen met de Randstad en Duitsland moeten zorgen. Dat is volgens Wientjes essentieel voor de economische ontwikkeling van Noord-Nederland.
De brief is ook naar de betrokken gemeenten gestuurd.
Thalys betaalt nog meer: zij betalen ¤135 per treinkilometer aan HSA. Daarvan gaat ¤ 69 door naar ProRail, de rest blijft bij HSA - de houder van de exclusieve concessie.quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:32 schreef MTL het volgende:
Thalys is prima winstgevend volgens mij, en zij betalen (naar wat ik heb begrepen) nog meer voor die ritjes over de HSL.
http://www.voorbeterov.nl/120503.phpquote:Op donderdag 3 mei 2012 10:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
echt, het vetgemaakte stukje, je moet de veiligheid toch altijd proberen te verbeteren
Is het niet ¤30 in België? Behoorlijk verschil.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Thalys betaalt nog meer: zij betalen ¤135 per treinkilometer aan HSA. Daarvan gaat ¤ 69 door naar ProRail, de rest blijft bij HSA - de houder van de exclusieve concessie.
Met Fyra naar Brussel en dan overstappen op Thalys.quote:SNCF heeft een tijd terug al laten weten het aantal Thalys-treinen per dag met 25% te willen verminderen, dit vanwege de ontzettend hoge infrastructuurkosten.
Je berekeningen kloppen wel, alleen je gevoel van afstand nietquote:Op donderdag 3 mei 2012 08:48 schreef V2 het volgende:
[..]
Hoe kan iemand daar ooit winstgevend passagiers voor vervoeren? Dan moeten de tickets wel heel duur worden. Kan even niet zo snel vinden wat de afstand over HSL is voor A'dam-R'dam, maar zo rond de 80 kan er nooit ver naast zitten. Dus als je puur naar die kosten kijkt, zonder nog energie, onderhoud, afschrijving, personeel, dan ben je dus ¤5520 kwijt voor een enkele reis. Uitgaande van een volle V250 (419 2e klas + 127 1e klas, Wikipedia) kom je dan uit op ¤5520/546 = ¤10.10 per passagier. Dat zou dus het meest gunstige geval zijn. Geen idee wat een realistische vullingsgraad is, gemiddeld genomen over de dag. Stel, 25% (is dat een reeel getal?). Dan zou je dus al minstens iets van ¤40 moeten vragen om alleen al de kosten voor het spoorgebruik er uit te halen. Heeft er uberhaupt wel iemand naar dat getal van ¤69 per treinkm gekeken, of dat een haalbaar getal is? Of hebben ze puur gekeken naar de kosten, en die gedeeld door het aantal verwachte treinkilometers, en verder niet gedacht?
Ter referentie, enkeltje voltarief klassiek spoor is op dit moment ¤13.60, met Fyra-toeslag ¤16.40. Geen wonder dat HSA zo zwaar aan het bloeden is zeg.
In de toekomst gaan ICE en Eurostar ook Amsterdam aandoen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:46 schreef Aether het volgende:
[..]
Is het niet ¤30 in België? Behoorlijk verschil.
[..]
Met Fyra naar Brussel en dan overstappen op Thalys.
ICE en Eurostar zijn toch alleen voorstellen? Ik zie beiden niet binnen 3 jaar rijden en de stations zullen ook uitgebreid moeten worden met een Brits douanepunt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:53 schreef James1988 het volgende:
In de toekomst gaan ICE en Eurostar ook Amsterdam aandoen.
Als men een beetje slim plant kan je dan een situatie krijgen waarbij je ieder half uur een trein van Amsterdam naar Brussel hebt: 16x per dag een Fyra, 8x per dag een Thalys, 3x per dag een ICE en 3x per dag een Eurostar.
In Brussel kan dan aansluiting worden geboden op Thalys naar Parijs, of een andere Eurostar naar Londen.
Deutsche Bahn gaat inderdaad alleen stoppen in Amsterdam en Rotterdam, van Eurostar is dit nog niet bekend.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:57 schreef greavy het volgende:
Enige probleem die je met Eurostar krijgt is afgesloten perron, douanecontrole... Die zal dan sowieso niet in Schiphol stoppen heb ik begrepen.
Zowel ICE als Eurostar zijn zeer concreet: ICE heeft alleen een flinke vertraging door problemen bij Siemens. Eurostar gaat nog volgens plan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:59 schreef Aether het volgende:
[..]
ICE en Eurostar zijn toch alleen voorstellen? Ik zie beiden niet binnen 3 jaar rijden en de stations zullen ook uitgebreid moeten worden met een Brits douanepunt.
Het voordeel lijkt me juist dat je op Brussel niet meer door de douane hoeft. Dat kost nu relatief veel extra tijd.
Huh he?quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je berekeningen kloppen wel, alleen je gevoel van afstand niet
Dat zijn ICE3 treinen. Film is alweer uit 2010:quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Deutsche Bahn gaat inderdaad alleen stoppen in Amsterdam en Rotterdam, van Eurostar is dit nog niet bekend.
[..]
Zowel ICE als Eurostar zijn zeer concreet: ICE heeft alleen een flinke vertraging door problemen bij Siemens. Eurostar gaat nog volgens plan.
Nou ja hoe dan ook is het lastig winstgevend te maken met zulke prijzen. Die factor 2 die ik er naast zat maakt het niet ineens heel goedkoop.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:23 schreef James1988 het volgende:
De site van Blijbol kent de HSL niet, die stuurt je over de klassieke route.
De Wikipedia-pagina over de HSL is nauwkeuriger, www.afstandmeten.nl is ook wel handig.
OK. Kwam dat door een minimumlengte o.i.d.?quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:28 schreef James1988 het volgende:
Nee, er gaat niet met ICE3 naar Londen gespoord worden: die treinen voldoen niet aan de nieuwe eisen. Dat er een setje ICE3 in Londen is geweest was voor een perspresentatie en om evacuatieproeven in de Kanaaltunnel te kunnen doen.
Wanneer DB naar Londen gaat rijden zal dit alleen met Velaro D gebeuren.
De mijne? Gewoon een lachend gezichtje. Heeft 0,0 met treinen te maken. Is niet nodig ookquote:Op donderdag 3 mei 2012 11:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
2 "ontopic" vraagjes voor PSM
1: Wat is dat nou precies op de avatar, heeft dat iets met treinen te maken?
mja, naar wat voor tips ben je op zoek? Het enige dat ik weet dat alles stervensduur is in Monacoquote:2: Heb je tips voor me als ik eind deze maand naar de Monaco Grand Prix gaat met de trein
. Maar dan geen tips voor de trein zelf, maar ter plaatse (zag dat je in de topics van vorig jaar zat)
Volgens mij ook doordat de trein splitsbaar moest zijn, waarbij één deel door kon rijden na brand in het andere deel.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:31 schreef Aether het volgende:
[..]
OK. Kwam dat door een minimumlengte o.i.d.?
Kan me iets herinneren dat dat noodzakelijk was voor de kanaaltunnel bij een ongeluk.
De minimumlengte voor reizigerstreinen in de kanaaltunnel is 375 meter. Dit komt overeen met de gemiddelde afstand tussen 2 vluchtdeuren, zodat er altijd wel een vluchtdeur te vinden is zonder dat de trein verlaten hoeft te worden.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:31 schreef Aether het volgende:
[..]
OK. Kwam dat door een minimumlengte o.i.d.?
Kan me iets herinneren dat dat noodzakelijk was voor de kanaaltunnel bij een ongeluk.
Dat klopt, het idee daarachter was om reizigers uit het ene deel naar het andere deel te evacueren, de trein te splitsen, en weg te rijden.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij ook doordat de trein splitsbaar moest zijn, waarbij één deel door kon rijden na brand in het andere deel.
Het zou volgens mij nooit kwaad kunnen om een groot deel van Noord-Duitsland (en Denemarken?) te 'ontsluiten' met onze Randstad. Behalve vrachtvervoer naar Rotterdam, zijn er ook veel reizigers die dan misschien door deze aansluiting sneller overwegen via Schiphol te gaan. Al lijkt het mij dat een betere verbinding tussen Bremen en Groningen ook nodig is hiervoor. En natuurlijk het doortrekken van de lijn vanaf Heerenveenquote:Op donderdag 3 mei 2012 14:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja hoor, alsof al die Duitsers nu ineens vanaf Groningen via Heerenveen naar elders gaan reizen
Of dat iemand uit de randstad via Heerenveen naar Groningen gaat oid. Er rijdt al een goed frequente Q-liner tussen Groningen en Drachten, en heeft het vaak druk genoeg ..,
Toe maar, 't mag wat kostenquote:Op donderdag 3 mei 2012 17:21 schreef dennistd het volgende:
Spoor 3b in Almelo wordt 100 meter doorgetrokken voor een betere overstap van/naar Mariënberg: http://www.tctubantia.nl/(...)melo-op-de-schop.ece
tsja, wil je dat invoeren dan kan nog maar de helft van alle nu geplande treinen rijden ...quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
echt, het vetgemaakte stukje, je moet de veiligheid toch altijd proberen te verbeteren
Ja, en vergeet de gedeeltelijke viersporigheid tussen Vroomshoop en Vriezenveen niet!quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toe maar, 't mag wat kostenNou nog een fly-over aan de westkant?
Oh ja, dat is NIEUWS want dat wist nog niemandquote:Op donderdag 3 mei 2012 18:57 schreef b2py het volgende:
Prorail: Utrecht CS kwetsbaar voor verstoringen
Utrecht Centraal is een hoofdpijnstation. De infrastructuur is veel te complex.
Dat zou niet voor het eerst zijn. Er is ook al eens een powerpoint-in-aanbouw online verschenenquote:Op donderdag 3 mei 2012 19:26 schreef Duvel het volgende:
Leuk stuk inderdaad, weet niet of de schrijver van de e-mail daadwerkelijk de bedoeling had dat het zo naar de minister zou gaan.
Simpel toch?quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Utrecht CS complex?
Welnee!
[ afbeelding ]
dat is nog maar de helft van het verhaalquote:Op donderdag 3 mei 2012 20:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Utrecht CS complex?
Welnee!
[ afbeelding ]
Klopt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is nog maar de helft van het verhaal
Ik vond wel dat er inderdaad een hoop treinen uitvielen.. Zonder reden ook overigens...quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:38 schreef James1988 het volgende:
Opvallend nieuws: de stad Berlijn is DB Regio zat. DB Regio exploiteert momenteel de S-Bahn van Berlijn, maar doet het daar kennelijk ontzettend slecht. Berlijn wil de exploitatie van de ringlijn en de lijnen naar het zuidoosten openbaar aanbesteden voor een periode van 15 jaar, ingaande eind 2017.
Hier zal een flink kostenplaatje aan gaan hangen: de Senaat heeft aan DB Regio gevraagd of zij bereid zijn om hun rollend materieel te verkopen aan een nieuwe exploitant, maar DB weigert dit. Er zal dus ook in nieuw rollend materieel moeten worden voorzien.
Het liefste zou men het gehele S-Bahnnetwerk openbaar aanbesteden, maar om juridische redenen heeft men besloten om hiervan af te zien.
Bron: IRJ
16,50 euro (al)quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:58 schreef dennistd het volgende:
Ik zou zeggen een Euregio-ticket: dagkaart voor 15,50 en in het weekend geldig voor twee personen: http://www.euregio-mr.com(...)-ticket-bus-en-trein
In Heerlen uit de automaat te trekken?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:58 schreef dennistd het volgende:
Ik zou zeggen een Euregio-ticket: dagkaart voor 15,50 en in het weekend geldig voor twee personen: http://www.euregio-mr.com(...)-ticket-bus-en-trein
Zowiezo kan je ze in Heerlen ook uit de Duitse automaat trekken.quote:
Tsja, wat daar mnou zo boeiend aan is heb ik nooit begrepen eigenlijkquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
3 uur lang Dieselintercityen onder de draad.
Nieuwe ervaring..
Dieselen onder de draad is niks aan, maar een intercitydiesel heb ik nog nooit gehad..quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, wat daar mnou zo boeiend aan is heb ik nooit begrepen eigenlijk
Die zijn hier zeldzaam ja. Ik heb Kiev-Donetsk gedaan ooit, dat valt wel onder dieselintercity volgens mij. Ook grotendeels onder draad geloof ik, maar heb het niet zo goed gezien want ik sliep.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dieselen onder de draad is niks aan, maar een intercitydiesel heb ik nog nooit gehad..
In Engeland komt dat nog wel genoeg voor. London Paddington - Swansea heb ik een keer gedaan, rondom London wel draad, maar verderop niet meer, dus diesel. En ja, wel intercitytrein gelukkig!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dieselen onder de draad is niks aan, maar een intercitydiesel heb ik nog nooit gehad..
Monopoly, van reizigers-stations weet ik vaak de verkorting nog wel, maar hierboven kan ik alleen 'Em' herleiden tot Emmerich. Wat bedoel je verder allemaal voor exotische locaties?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:48 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren uiteindelijk niet via Oss gegaan.
12.00 begin dienst
12.15 Mvw - IJsm (rangeerdienstje + wagens controleren)
14.00 IJsm - Whz (rangeerdienst)
16.20 Whz tanken
18.30 Whz - Em
21.30 Aankomst Emmerich
Schaften (Mac Donalds)
22.45 Em - Erp
0.40 Aankomst Erp. (rangeerdienst + aankomst controle)
2.30 Vertrek Erp - Whz
3.00 Aankomst Whz
3.30 Kantoor, einde dienst.
4.00 thuis. Lange dag gemaakt.
Helemaal mee eens. Ik zal ook niet meer met afkortingen strooien hier.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Erp is een dorpje in Brabant. Maar daar stopt geen trein.
En verder is het hier geen Somda
Oh nou, dat is wel overgekomen jaquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:05 schreef Monopoly het volgende:
Helemaal mee eens. Ik zal ook niet meer met afkortingen strooien hier.
Het was puur om aan te geven dat ik een schijt dienst had gisteren.
Zo hebben ze er twee trouwens. Zo van HANNOver Hbfquote:
Plus website gepruts: http://www.nu.nl/internet(...)bereikbaar-fout.htmlquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Forse kritiek op uitdunnen treindienst: http://www.nu.nl/binnenla(...)ermoeden-sneeuw.html
En de ondertunneling bij Geerdijk.quote:Op donderdag 3 mei 2012 18:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, en vergeet de gedeeltelijke viersporigheid tussen Vroomshoop en Vriezenveen niet!
Gebrek aan ambitie bij de spoorwegenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Forse kritiek op uitdunnen treindienst: http://www.nu.nl/binnenla(...)ermoeden-sneeuw.html
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een onvoorstelbare broekenschijterij ook eigenlijk
Oh ja, zo heet dat in de politiekquote:
En Bert Meerstadt maar zeggen dat hij wil dat mensen fan worden van de NS.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een onvoorstelbare broekenschijterij ook eigenlijk
in de huidige concessie komt de NS er mee weg. Ik hoop dat ze dat in de nieuwe concessie die voor 2015 ingaat beter geregeld hebben.quote:
Tsja, ik "wil" ook een lekker wijf, een krat bier en een miljoen euroquote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
En Bert Meerstadt maar zeggen dat hij wil dat mensen fan worden van de NS.
Het is maar de vraag hoe het verder gaat met de concessie. Nu het kabinet demissionair is kunnen onderwerpen als controversieel worden verklaard, wat betekent dat dit kabinet ze niet meer mag behandelen. Gebeurt dat met de HRN/HSL-concessie, dan zal de stem van de kiezer zwaar meewegen in de toekomst van de NS.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de huidige concessie komt de NS er mee weg. Ik hoop dat ze dat in de nieuwe concessie die voor 2015 ingaat beter geregeld hebben.
Ik word pas fan van de NS als Bert Meerstadt wordt opgepakt en voor lange tijd achter de tralies verdwijnt. Niet eerder.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
En Bert Meerstadt maar zeggen dat hij wil dat mensen fan worden van de NS.
Niet dat het gras bij de buren altijd groener is hoor, dankzij wanbeleid van Deutsche Bahn is de S-Bahn van Berlijn nog altijd een drama. Dieptepunt was in 2009 toen driekwart van het rollend materieel om veiligheidsredenen aan de kant werd gezet.
Want?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik word pas fan van de NS als Bert Meerstadt wordt opgepakt en voor lange tijd achter de tralies verdwijnt. Niet eerder.
Met onkundig stuurlui aan de Haagse wal kun je dit vergeten. Ik verwacht niets meer.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de huidige concessie komt de NS er mee weg. Ik hoop dat ze dat in de nieuwe concessie die voor 2015 ingaat beter geregeld hebben.
Wat voor aanklachten precies?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Mochten we de zaak zover krijgen, verschillende aanklachten.
dat is afwachten ja. Sowieso is 2015 dan al niet meer haalbaar, omdat de tijd tussen een order voor nieuw materieel en de levering van het eerste stel gemiddeld twee jaar is. Dat hebben we de laatste jaren bij alle bestellingen bij onder meer Bombardier en Stadler gezien.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is maar de vraag hoe het verder gaat met de concessie. Nu het kabinet demissionair is kunnen onderwerpen als controversieel worden verklaard, wat betekent dat dit kabinet ze niet meer mag behandelen. Gebeurt dat met de HRN/HSL-concessie, dan zal de stem van de kiezer zwaar meewegen in de toekomst van de NS.
Wordt het onderwerp controversieel verklaard en kiest men in september links, dan kun je rekenen op lange tijd NS als monopolist. Kiest men hoofdzakelijk liberaal/rechts, dan kan het zo maar eens gebeuren dat er alsnog een aanbesteding komt.
Het is sowieso onmogelijk voor een vervoerder om ineens een vloot ter grootte van de NS-vloot te hebben. Daarvoor bestaat de zogeheten redelijke regeling, wat inhoudt dat de huidige concessiehouder (NS Reizigers) verplicht is om de treinen te verkopen aan de nieuwe exploitant tegen een redelijke prijs.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is afwachten ja. Sowieso is 2015 dan al niet meer haalbaar, omdat de tijd tussen een order voor nieuw materieel en de levering van het eerste stel gemiddeld twee jaar is. Dat hebben we de laatste jaren bij alle bestellingen bij onder meer Bombardier en Stadler gezien.
En dan heb je als nieuwe vervoerder nog maar een paar stellen. De NS rijdt gewoon nog met het oude materieel rond en vervangt langzamerhand de oudste stellen.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:04 schreef Ireyon het volgende:
Ook in Australië hebben ze een nieuwe doelgerichte campagne voor de stiltecoupé:
[ afbeelding ]
Bril fucking jant. Hier direct invoeren, thxquote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.queenslandrail(...)/Trainetiquette.aspx
Je kunt ook posters en filmpjes downloaden van die campagne
Lol, ik dacht ik sla die over want ik heb hem al gezienquote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
ja nou ja de Jim poster gaat eigenlijk over voeten op de bankDeze is "gedaan"zeg maar
Wat ik me qua de HRN concessie afvraag is of de staat wel de concessie aan een ander bedrijf gaat gunnen. Ze zijn zelf enig aandeelhouder van de NS en het niet gunnen van de concessie zal de waarde van het bedrijf heel erg doen dalen waarmee ze zichzelf dus in de vingers snijden. Wel kan ik me voorstellen dat ze strengere eisen gaan stellen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is maar de vraag hoe het verder gaat met de concessie. Nu het kabinet demissionair is kunnen onderwerpen als controversieel worden verklaard, wat betekent dat dit kabinet ze niet meer mag behandelen. Gebeurt dat met de HRN/HSL-concessie, dan zal de stem van de kiezer zwaar meewegen in de toekomst van de NS.
Wordt het onderwerp controversieel verklaard en kiest men in september links, dan kun je rekenen op lange tijd NS als monopolist. Kiest men hoofdzakelijk liberaal/rechts, dan kan het zo maar eens gebeuren dat er alsnog een aanbesteding komt.
Ook dat hangt weer af van de koers die het kabinet vaart: een liberaal kabinet (zeg: VVD/PVV/D66) zal eerder geneigd zijn naar verdere privatisering en aanbesteding. Een rood kabinet (SP+PvdA+GroenLinks) zal eerder geneigd zijn om alles terug te draaien naar "moedertje staat zorgt voor het spoor"quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:47 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wat ik me qua de HRN concessie afvraag is of de staat wel de concessie aan een ander bedrijf gaat gunnen. Ze zijn zelf enig aandeelhouder van de NS en het niet gunnen van de concessie zal de waarde van het bedrijf heel erg doen dalen waarmee ze zichzelf dus in de vingers snijden. Wel kan ik me voorstellen dat ze strengere eisen gaan stellen.
Een rood kabinet zal het liefst alles terugdraaien, maar of een liberaal kabinet direct voor een concessie is? Misschien zullen ze eerst NS proberen te slijten op de markt en dan het HRN opnieuw besteden, maar de vraag is wie interesse heeft in een aandeel NSquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ook dat hangt weer af van de koers die het kabinet vaart: een liberaal kabinet (zeg: VVD/PVV/D66) zal eerder geneigd zijn naar verdere privatisering en aanbesteding. Een rood kabinet (SP+PvdA+GroenLinks) zal eerder geneigd zijn om alles terug te draaien naar "moedertje staat zorgt voor het spoor"
Charlie Aptroot (VVD) was tijdens het algemeen overleg waar ik een aantal maanden terug bij was erg duidelijk: voor hem (en de VVD-fractie) was de deal van Schultz eigenlijk niet genoeg, hij zou liever een openbare aanbesteding zien.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:08 schreef Viezze het volgende:
[..]
Een rood kabinet zal het liefst alles terugdraaien, maar of een liberaal kabinet direct voor een concessie is?
Diezelfde Aptroot pleit snoeihard voor overheidsinvesteringen in asfalt. Als dat volgens de echte aanbestedingsregels zou moeten gaan, had Nederland vol moeten liggen met tolwegen, omdat het wel allemaal betaald moet worden door de gebruikers.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Charlie Aptroot (VVD) was tijdens het algemeen overleg waar ik een aantal maanden terug bij was erg duidelijk: voor hem (en de VVD-fractie) was de deal van Schultz eigenlijk niet genoeg, hij zou liever een openbare aanbesteding zien.
Bron: http://www.refdag.nl/nieu(...)r_rood_sein_1_641705quote:Minister Schultz: Maximaal 10 keer per jaar door rood sein
Spoorbeheerder ProRail wil het aantal keren dat een machinist door een rood sein rijdt, binnen 3 of 4 jaar terugbrengen naar maximaal tien keer. Afgelopen jaar gebeurde het nog 157 keer.
Dat schrijft minister Melanie Schultz van Haegen vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer. Maximaal tien keer een rood sein passeren betekent volgens Schultz „een risicoreductie van nagenoeg nul verwijtbare ongevallen per jaar.”
ProRail gaat een werkgroep instellen om de ambitie waar te maken. Aanleiding voor de aangescherpte ambities zijn het treinongeval 2 weken geleden bij Amsterdam, waarbij één dode en 117 gewonden vielen.
ProRail wil het aantal keren dat een machinist überhaupt een rood sein tegenkomt drastisch verkleinen door bijvoorbeeld het aantal kruisende bewegingen van treinen over sporen te beperken en er meer tijd tussen te plannen. De speling gaat van 1 naar 3 minuten op stukken waar aan het spoor gewerkt wordt.
Ook komt er extra aandacht voor de alertheid van machinisten. Zo komt er voor aanvang een beoordeling of de machinist fit genoeg is voor zijn dienst. Ook wil ProRail het gebruik van mobiele telefoons door machinisten terugdringen tijdens rijden in 40 kilometergebieden waar het automatische veiligheidssysteem dat een trein stopzet niet werkt.
Reizigersorganisatie Rover is blij met de voornemens van ProRail. Woordvoerder Chris Vonk noemt het „goed voor de veiligheid” en „iets waar wij lang op hebben aangedrongen.”
Rover wil het liefst dat het Europese veiligheidssysteem ERTMS (European Rail Traffic Management System) overal in Nederland wordt ingevoerd. „Dat systeem is nu alleen in gebruik op de Betuwelijn en de hogesnelheidslijn tussen Schiphol en Rotterdam”, aldus Vonk.
ERTMS zorgt ervoor dat ook treinen die langzamer dan 40 kilometer per uur rijden stil komen te staan als de machinist een sein mist. Het huidige systeem Automatische Trein Beïnvloeding (ATB) grijpt niet in bij die snelheid. Nederland werkt nog niet met ERTMS, al staat het onderwerp al een tijd op de politieke agenda.
GroenLinks ziet de ProRail-plannen niet als een oplossing. Het ERTMS moet snel worden ingevoerd en Schultz moet daarvoor geld vrijmaken, wat zij weigert, aldus GroenLinks. D66 spreekt van een goede oplossing voor de korte termijn, maar op de lange termijn wil D66 ook toe naar ERTMS.
Tja. Wat ik op OHIH ook al schreef: in die STS-statistieken zitten ook technische STS-passages verwerkt, als een herroepen of afgevallen sein. Als ik dan een sein wil herroepen in geval van gevaar, moet ik zeker eerst aan het quotum van tien denken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
zozo, ProRail is heel wat van plan en die asfaltprinses moet er nu mee aan de slag
[..]
Bron: http://www.refdag.nl/nieu(...)r_rood_sein_1_641705
Kotswaardig dan. Het is immers ten eerste NOGAL doorzichtig en ten tweede NOGAL een belediging voor iedereen met een IQ boven het vriespunt, dat ze echt denkt dat iemand erin trapt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:47 schreef James1988 het volgende:
't is een show voor de bühne: onder Schultz' eindverantwoordelijkheid is er voor het eerst in 20 jaar tijd een passagier om het leven gekomen, dus nu laat ze even d'r spierballen rollen zodat mensen zien dat ze zich wel met het spoor bezighoudt. Iets met imago.
We hadden hiervoor een kerel. Camiel Eurlings.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Gelukkig is het kabinet nu gevallen.
En nu eindelijk maar weer eens een KEREL op V&W.
Nee, maar dat was ook een CDA'erquote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
We hadden hiervoor een kerel. Camiel Eurlings.
Was die nou zoveel beter?
Dat vind jij een Kerel?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
We hadden hiervoor een kerel. Camiel Eurlings.
Was die nou zoveel beter?
Die moet eigenlijk voor een tribunaal verschijnen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
We hadden hiervoor een kerel. Camiel Eurlings.
Was die nou zoveel beter?
TGVs rijden overal in Frankrijk, ook ver buiten de echte hogesnelheidslijnen. Een deel van de TGV-vloot is al behoorlijk oud aan het raken, de oudsten stammen uit de jaren 80. Die zijn bijna toe aan hun pensioen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:20 schreef bork het volgende:
Ik was vandaag o.a. in Straatsburg, prachtige stad, mooi weer, heerlijk eten en sublieme trams.
Wat wel tegen viel waren de treinen er stond een TGV klaar naar Bordeaux (daar hebben ze toch geen hsl liggen?) die er niet uit zag, ik hoop dattie in Bordeaux is aangekomen.
Er wordt weldegelijk geïnvesteerd, maar het geld moet van de Franse regio's komen. Die zeggen dan tegen de SNCF "Voici, une zak avec le geld, kopez-vous les nieuwe treinen kthxbye!" Sommige regio's investeren er meer in dan anderen.quote:En dan rondom het station en Strassbourg port, een zooitje overal oud en afgetakeld materiaal, ik word daar zo droef van, ga je 5 kilometer verder de Rijn over, zie niks van dat soort meuk, wat is dat toch? Wachten ze op EU-geld of zo, ik chargeer een beetje omdat het zo jammer is (en dat ze alleen Frans praten natuurlijk).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |