Toe maar, 't mag wat kostenquote:Op donderdag 3 mei 2012 17:21 schreef dennistd het volgende:
Spoor 3b in Almelo wordt 100 meter doorgetrokken voor een betere overstap van/naar Mariënberg: http://www.tctubantia.nl/(...)melo-op-de-schop.ece
tsja, wil je dat invoeren dan kan nog maar de helft van alle nu geplande treinen rijden ...quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
echt, het vetgemaakte stukje, je moet de veiligheid toch altijd proberen te verbeteren
Ja, en vergeet de gedeeltelijke viersporigheid tussen Vroomshoop en Vriezenveen niet!quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toe maar, 't mag wat kostenNou nog een fly-over aan de westkant?
Oh ja, dat is NIEUWS want dat wist nog niemandquote:Op donderdag 3 mei 2012 18:57 schreef b2py het volgende:
Prorail: Utrecht CS kwetsbaar voor verstoringen
Utrecht Centraal is een hoofdpijnstation. De infrastructuur is veel te complex.
Dat zou niet voor het eerst zijn. Er is ook al eens een powerpoint-in-aanbouw online verschenenquote:Op donderdag 3 mei 2012 19:26 schreef Duvel het volgende:
Leuk stuk inderdaad, weet niet of de schrijver van de e-mail daadwerkelijk de bedoeling had dat het zo naar de minister zou gaan.
Simpel toch?quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Utrecht CS complex?
Welnee!
[ afbeelding ]
dat is nog maar de helft van het verhaalquote:Op donderdag 3 mei 2012 20:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Utrecht CS complex?
Welnee!
[ afbeelding ]
Klopt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is nog maar de helft van het verhaal
Ik vond wel dat er inderdaad een hoop treinen uitvielen.. Zonder reden ook overigens...quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:38 schreef James1988 het volgende:
Opvallend nieuws: de stad Berlijn is DB Regio zat. DB Regio exploiteert momenteel de S-Bahn van Berlijn, maar doet het daar kennelijk ontzettend slecht. Berlijn wil de exploitatie van de ringlijn en de lijnen naar het zuidoosten openbaar aanbesteden voor een periode van 15 jaar, ingaande eind 2017.
Hier zal een flink kostenplaatje aan gaan hangen: de Senaat heeft aan DB Regio gevraagd of zij bereid zijn om hun rollend materieel te verkopen aan een nieuwe exploitant, maar DB weigert dit. Er zal dus ook in nieuw rollend materieel moeten worden voorzien.
Het liefste zou men het gehele S-Bahnnetwerk openbaar aanbesteden, maar om juridische redenen heeft men besloten om hiervan af te zien.
Bron: IRJ
16,50 euro (al)quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:58 schreef dennistd het volgende:
Ik zou zeggen een Euregio-ticket: dagkaart voor 15,50 en in het weekend geldig voor twee personen: http://www.euregio-mr.com(...)-ticket-bus-en-trein
In Heerlen uit de automaat te trekken?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:58 schreef dennistd het volgende:
Ik zou zeggen een Euregio-ticket: dagkaart voor 15,50 en in het weekend geldig voor twee personen: http://www.euregio-mr.com(...)-ticket-bus-en-trein
Zowiezo kan je ze in Heerlen ook uit de Duitse automaat trekken.quote:
Tsja, wat daar mnou zo boeiend aan is heb ik nooit begrepen eigenlijkquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
3 uur lang Dieselintercityen onder de draad.
Nieuwe ervaring..
Dieselen onder de draad is niks aan, maar een intercitydiesel heb ik nog nooit gehad..quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, wat daar mnou zo boeiend aan is heb ik nooit begrepen eigenlijk
Die zijn hier zeldzaam ja. Ik heb Kiev-Donetsk gedaan ooit, dat valt wel onder dieselintercity volgens mij. Ook grotendeels onder draad geloof ik, maar heb het niet zo goed gezien want ik sliep.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dieselen onder de draad is niks aan, maar een intercitydiesel heb ik nog nooit gehad..
In Engeland komt dat nog wel genoeg voor. London Paddington - Swansea heb ik een keer gedaan, rondom London wel draad, maar verderop niet meer, dus diesel. En ja, wel intercitytrein gelukkig!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dieselen onder de draad is niks aan, maar een intercitydiesel heb ik nog nooit gehad..
Monopoly, van reizigers-stations weet ik vaak de verkorting nog wel, maar hierboven kan ik alleen 'Em' herleiden tot Emmerich. Wat bedoel je verder allemaal voor exotische locaties?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:48 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren uiteindelijk niet via Oss gegaan.
12.00 begin dienst
12.15 Mvw - IJsm (rangeerdienstje + wagens controleren)
14.00 IJsm - Whz (rangeerdienst)
16.20 Whz tanken
18.30 Whz - Em
21.30 Aankomst Emmerich
Schaften (Mac Donalds)
22.45 Em - Erp
0.40 Aankomst Erp. (rangeerdienst + aankomst controle)
2.30 Vertrek Erp - Whz
3.00 Aankomst Whz
3.30 Kantoor, einde dienst.
4.00 thuis. Lange dag gemaakt.
Helemaal mee eens. Ik zal ook niet meer met afkortingen strooien hier.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Erp is een dorpje in Brabant. Maar daar stopt geen trein.
En verder is het hier geen Somda
Oh nou, dat is wel overgekomen jaquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:05 schreef Monopoly het volgende:
Helemaal mee eens. Ik zal ook niet meer met afkortingen strooien hier.
Het was puur om aan te geven dat ik een schijt dienst had gisteren.
Zo hebben ze er twee trouwens. Zo van HANNOver Hbfquote:
Plus website gepruts: http://www.nu.nl/internet(...)bereikbaar-fout.htmlquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Forse kritiek op uitdunnen treindienst: http://www.nu.nl/binnenla(...)ermoeden-sneeuw.html
En de ondertunneling bij Geerdijk.quote:Op donderdag 3 mei 2012 18:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, en vergeet de gedeeltelijke viersporigheid tussen Vroomshoop en Vriezenveen niet!
Gebrek aan ambitie bij de spoorwegenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Forse kritiek op uitdunnen treindienst: http://www.nu.nl/binnenla(...)ermoeden-sneeuw.html
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een onvoorstelbare broekenschijterij ook eigenlijk
Oh ja, zo heet dat in de politiekquote:
En Bert Meerstadt maar zeggen dat hij wil dat mensen fan worden van de NS.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een onvoorstelbare broekenschijterij ook eigenlijk
in de huidige concessie komt de NS er mee weg. Ik hoop dat ze dat in de nieuwe concessie die voor 2015 ingaat beter geregeld hebben.quote:
Tsja, ik "wil" ook een lekker wijf, een krat bier en een miljoen euroquote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
En Bert Meerstadt maar zeggen dat hij wil dat mensen fan worden van de NS.
Het is maar de vraag hoe het verder gaat met de concessie. Nu het kabinet demissionair is kunnen onderwerpen als controversieel worden verklaard, wat betekent dat dit kabinet ze niet meer mag behandelen. Gebeurt dat met de HRN/HSL-concessie, dan zal de stem van de kiezer zwaar meewegen in de toekomst van de NS.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de huidige concessie komt de NS er mee weg. Ik hoop dat ze dat in de nieuwe concessie die voor 2015 ingaat beter geregeld hebben.
Ik word pas fan van de NS als Bert Meerstadt wordt opgepakt en voor lange tijd achter de tralies verdwijnt. Niet eerder.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
En Bert Meerstadt maar zeggen dat hij wil dat mensen fan worden van de NS.
Niet dat het gras bij de buren altijd groener is hoor, dankzij wanbeleid van Deutsche Bahn is de S-Bahn van Berlijn nog altijd een drama. Dieptepunt was in 2009 toen driekwart van het rollend materieel om veiligheidsredenen aan de kant werd gezet.
Want?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik word pas fan van de NS als Bert Meerstadt wordt opgepakt en voor lange tijd achter de tralies verdwijnt. Niet eerder.
Met onkundig stuurlui aan de Haagse wal kun je dit vergeten. Ik verwacht niets meer.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de huidige concessie komt de NS er mee weg. Ik hoop dat ze dat in de nieuwe concessie die voor 2015 ingaat beter geregeld hebben.
Wat voor aanklachten precies?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Mochten we de zaak zover krijgen, verschillende aanklachten.
dat is afwachten ja. Sowieso is 2015 dan al niet meer haalbaar, omdat de tijd tussen een order voor nieuw materieel en de levering van het eerste stel gemiddeld twee jaar is. Dat hebben we de laatste jaren bij alle bestellingen bij onder meer Bombardier en Stadler gezien.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is maar de vraag hoe het verder gaat met de concessie. Nu het kabinet demissionair is kunnen onderwerpen als controversieel worden verklaard, wat betekent dat dit kabinet ze niet meer mag behandelen. Gebeurt dat met de HRN/HSL-concessie, dan zal de stem van de kiezer zwaar meewegen in de toekomst van de NS.
Wordt het onderwerp controversieel verklaard en kiest men in september links, dan kun je rekenen op lange tijd NS als monopolist. Kiest men hoofdzakelijk liberaal/rechts, dan kan het zo maar eens gebeuren dat er alsnog een aanbesteding komt.
Het is sowieso onmogelijk voor een vervoerder om ineens een vloot ter grootte van de NS-vloot te hebben. Daarvoor bestaat de zogeheten redelijke regeling, wat inhoudt dat de huidige concessiehouder (NS Reizigers) verplicht is om de treinen te verkopen aan de nieuwe exploitant tegen een redelijke prijs.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is afwachten ja. Sowieso is 2015 dan al niet meer haalbaar, omdat de tijd tussen een order voor nieuw materieel en de levering van het eerste stel gemiddeld twee jaar is. Dat hebben we de laatste jaren bij alle bestellingen bij onder meer Bombardier en Stadler gezien.
En dan heb je als nieuwe vervoerder nog maar een paar stellen. De NS rijdt gewoon nog met het oude materieel rond en vervangt langzamerhand de oudste stellen.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:04 schreef Ireyon het volgende:
Ook in Australië hebben ze een nieuwe doelgerichte campagne voor de stiltecoupé:
[ afbeelding ]
Bril fucking jant. Hier direct invoeren, thxquote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.queenslandrail(...)/Trainetiquette.aspx
Je kunt ook posters en filmpjes downloaden van die campagne
Lol, ik dacht ik sla die over want ik heb hem al gezienquote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
ja nou ja de Jim poster gaat eigenlijk over voeten op de bankDeze is "gedaan"zeg maar
Wat ik me qua de HRN concessie afvraag is of de staat wel de concessie aan een ander bedrijf gaat gunnen. Ze zijn zelf enig aandeelhouder van de NS en het niet gunnen van de concessie zal de waarde van het bedrijf heel erg doen dalen waarmee ze zichzelf dus in de vingers snijden. Wel kan ik me voorstellen dat ze strengere eisen gaan stellen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is maar de vraag hoe het verder gaat met de concessie. Nu het kabinet demissionair is kunnen onderwerpen als controversieel worden verklaard, wat betekent dat dit kabinet ze niet meer mag behandelen. Gebeurt dat met de HRN/HSL-concessie, dan zal de stem van de kiezer zwaar meewegen in de toekomst van de NS.
Wordt het onderwerp controversieel verklaard en kiest men in september links, dan kun je rekenen op lange tijd NS als monopolist. Kiest men hoofdzakelijk liberaal/rechts, dan kan het zo maar eens gebeuren dat er alsnog een aanbesteding komt.
Ook dat hangt weer af van de koers die het kabinet vaart: een liberaal kabinet (zeg: VVD/PVV/D66) zal eerder geneigd zijn naar verdere privatisering en aanbesteding. Een rood kabinet (SP+PvdA+GroenLinks) zal eerder geneigd zijn om alles terug te draaien naar "moedertje staat zorgt voor het spoor"quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:47 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wat ik me qua de HRN concessie afvraag is of de staat wel de concessie aan een ander bedrijf gaat gunnen. Ze zijn zelf enig aandeelhouder van de NS en het niet gunnen van de concessie zal de waarde van het bedrijf heel erg doen dalen waarmee ze zichzelf dus in de vingers snijden. Wel kan ik me voorstellen dat ze strengere eisen gaan stellen.
Een rood kabinet zal het liefst alles terugdraaien, maar of een liberaal kabinet direct voor een concessie is? Misschien zullen ze eerst NS proberen te slijten op de markt en dan het HRN opnieuw besteden, maar de vraag is wie interesse heeft in een aandeel NSquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ook dat hangt weer af van de koers die het kabinet vaart: een liberaal kabinet (zeg: VVD/PVV/D66) zal eerder geneigd zijn naar verdere privatisering en aanbesteding. Een rood kabinet (SP+PvdA+GroenLinks) zal eerder geneigd zijn om alles terug te draaien naar "moedertje staat zorgt voor het spoor"
Charlie Aptroot (VVD) was tijdens het algemeen overleg waar ik een aantal maanden terug bij was erg duidelijk: voor hem (en de VVD-fractie) was de deal van Schultz eigenlijk niet genoeg, hij zou liever een openbare aanbesteding zien.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:08 schreef Viezze het volgende:
[..]
Een rood kabinet zal het liefst alles terugdraaien, maar of een liberaal kabinet direct voor een concessie is?
Diezelfde Aptroot pleit snoeihard voor overheidsinvesteringen in asfalt. Als dat volgens de echte aanbestedingsregels zou moeten gaan, had Nederland vol moeten liggen met tolwegen, omdat het wel allemaal betaald moet worden door de gebruikers.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Charlie Aptroot (VVD) was tijdens het algemeen overleg waar ik een aantal maanden terug bij was erg duidelijk: voor hem (en de VVD-fractie) was de deal van Schultz eigenlijk niet genoeg, hij zou liever een openbare aanbesteding zien.
Bron: http://www.refdag.nl/nieu(...)r_rood_sein_1_641705quote:Minister Schultz: Maximaal 10 keer per jaar door rood sein
Spoorbeheerder ProRail wil het aantal keren dat een machinist door een rood sein rijdt, binnen 3 of 4 jaar terugbrengen naar maximaal tien keer. Afgelopen jaar gebeurde het nog 157 keer.
Dat schrijft minister Melanie Schultz van Haegen vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer. Maximaal tien keer een rood sein passeren betekent volgens Schultz „een risicoreductie van nagenoeg nul verwijtbare ongevallen per jaar.”
ProRail gaat een werkgroep instellen om de ambitie waar te maken. Aanleiding voor de aangescherpte ambities zijn het treinongeval 2 weken geleden bij Amsterdam, waarbij één dode en 117 gewonden vielen.
ProRail wil het aantal keren dat een machinist überhaupt een rood sein tegenkomt drastisch verkleinen door bijvoorbeeld het aantal kruisende bewegingen van treinen over sporen te beperken en er meer tijd tussen te plannen. De speling gaat van 1 naar 3 minuten op stukken waar aan het spoor gewerkt wordt.
Ook komt er extra aandacht voor de alertheid van machinisten. Zo komt er voor aanvang een beoordeling of de machinist fit genoeg is voor zijn dienst. Ook wil ProRail het gebruik van mobiele telefoons door machinisten terugdringen tijdens rijden in 40 kilometergebieden waar het automatische veiligheidssysteem dat een trein stopzet niet werkt.
Reizigersorganisatie Rover is blij met de voornemens van ProRail. Woordvoerder Chris Vonk noemt het „goed voor de veiligheid” en „iets waar wij lang op hebben aangedrongen.”
Rover wil het liefst dat het Europese veiligheidssysteem ERTMS (European Rail Traffic Management System) overal in Nederland wordt ingevoerd. „Dat systeem is nu alleen in gebruik op de Betuwelijn en de hogesnelheidslijn tussen Schiphol en Rotterdam”, aldus Vonk.
ERTMS zorgt ervoor dat ook treinen die langzamer dan 40 kilometer per uur rijden stil komen te staan als de machinist een sein mist. Het huidige systeem Automatische Trein Beïnvloeding (ATB) grijpt niet in bij die snelheid. Nederland werkt nog niet met ERTMS, al staat het onderwerp al een tijd op de politieke agenda.
GroenLinks ziet de ProRail-plannen niet als een oplossing. Het ERTMS moet snel worden ingevoerd en Schultz moet daarvoor geld vrijmaken, wat zij weigert, aldus GroenLinks. D66 spreekt van een goede oplossing voor de korte termijn, maar op de lange termijn wil D66 ook toe naar ERTMS.
Tja. Wat ik op OHIH ook al schreef: in die STS-statistieken zitten ook technische STS-passages verwerkt, als een herroepen of afgevallen sein. Als ik dan een sein wil herroepen in geval van gevaar, moet ik zeker eerst aan het quotum van tien denken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
zozo, ProRail is heel wat van plan en die asfaltprinses moet er nu mee aan de slag
[..]
Bron: http://www.refdag.nl/nieu(...)r_rood_sein_1_641705
Kotswaardig dan. Het is immers ten eerste NOGAL doorzichtig en ten tweede NOGAL een belediging voor iedereen met een IQ boven het vriespunt, dat ze echt denkt dat iemand erin trapt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:47 schreef James1988 het volgende:
't is een show voor de bühne: onder Schultz' eindverantwoordelijkheid is er voor het eerst in 20 jaar tijd een passagier om het leven gekomen, dus nu laat ze even d'r spierballen rollen zodat mensen zien dat ze zich wel met het spoor bezighoudt. Iets met imago.
We hadden hiervoor een kerel. Camiel Eurlings.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Gelukkig is het kabinet nu gevallen.
En nu eindelijk maar weer eens een KEREL op V&W.
Nee, maar dat was ook een CDA'erquote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
We hadden hiervoor een kerel. Camiel Eurlings.
Was die nou zoveel beter?
Dat vind jij een Kerel?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
We hadden hiervoor een kerel. Camiel Eurlings.
Was die nou zoveel beter?
Die moet eigenlijk voor een tribunaal verschijnen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
We hadden hiervoor een kerel. Camiel Eurlings.
Was die nou zoveel beter?
TGVs rijden overal in Frankrijk, ook ver buiten de echte hogesnelheidslijnen. Een deel van de TGV-vloot is al behoorlijk oud aan het raken, de oudsten stammen uit de jaren 80. Die zijn bijna toe aan hun pensioen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:20 schreef bork het volgende:
Ik was vandaag o.a. in Straatsburg, prachtige stad, mooi weer, heerlijk eten en sublieme trams.
Wat wel tegen viel waren de treinen er stond een TGV klaar naar Bordeaux (daar hebben ze toch geen hsl liggen?) die er niet uit zag, ik hoop dattie in Bordeaux is aangekomen.
Er wordt weldegelijk geïnvesteerd, maar het geld moet van de Franse regio's komen. Die zeggen dan tegen de SNCF "Voici, une zak avec le geld, kopez-vous les nieuwe treinen kthxbye!" Sommige regio's investeren er meer in dan anderen.quote:En dan rondom het station en Strassbourg port, een zooitje overal oud en afgetakeld materiaal, ik word daar zo droef van, ga je 5 kilometer verder de Rijn over, zie niks van dat soort meuk, wat is dat toch? Wachten ze op EU-geld of zo, ik chargeer een beetje omdat het zo jammer is (en dat ze alleen Frans praten natuurlijk).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |