abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:59:51 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111094121
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:21 schreef dennistd het volgende:
Spoor 3b in Almelo wordt 100 meter doorgetrokken voor een betere overstap van/naar Mariënberg: http://www.tctubantia.nl/(...)melo-op-de-schop.ece
Toe maar, 't mag wat kosten :D Nou nog een fly-over aan de westkant? _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 mei 2012 @ 18:20:11 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111094874
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

echt, het vetgemaakte stukje, je moet de veiligheid toch altijd proberen te verbeteren 8)7
tsja, wil je dat invoeren dan kan nog maar de helft van alle nu geplande treinen rijden ...

Opvallend dat (een deel van) ProRail dat wil, terwijl een ander deel tot op minder dan een seconde nauwkeurig aan het rekenen is om de planning kloppend te krijgen. Dat zijn dus twee tegenstrijdige zaken die in de Inktpot uitgevoerd worden.

Hoe kun je de capaciteit en veiligheid wel verhogen zonder dat er in geplande treinen gesneden wordt. Minder wissels, hogere snelheden rond stations en duidelijk maken waar een trein stopt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:34:09 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111095364
En een sein- en wisselstoring legt Rotterdam lam:

Rotterdam C
(sein- en wisselstoring)

Rond Rotterdam C rijden geen treinen door een sein- en wisselstoring.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 21:00 uur verholpen.
  Redactie Sport donderdag 3 mei 2012 @ 18:56:44 #204
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_111096131
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toe maar, 't mag wat kosten :D Nou nog een fly-over aan de westkant? _O-
Ja, en vergeet de gedeeltelijke viersporigheid tussen Vroomshoop en Vriezenveen niet!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_111096157
Prorail: Utrecht CS kwetsbaar voor verstoringen
Utrecht Centraal is een hoofdpijnstation. De infrastructuur is veel te complex. En ook als de treinenloop bijgestuurd moet worden, is dat zo ingewikkeld, dat er bij grote verstoringen een onbeheerst proces ontstaat.

Dat schrijft spoorbeheerder ProRail aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu in een logistieke vergelijking tussen de stations van Tokio, Zurich en Utrecht. De vergelijking is in januari 2010 al gemaakt. In februari van dit jaar werd hij naar het ministerie gestuurd.

In de vergelijking wordt gewezen op de moeite die het kost om in Utrecht alle treinen de goede route te laten rijden door de ruim 100 wissels die er liggen. Die wissels zorgen weliswaar voor flexibiliteit, maar als door werkzaamheden minder sporen beschikbaar zijn, en meer treinen daarvan gebruik moeten maken, dan is de treinenloop ‘gewoon niet meer’ aan te sturen.

In Utrecht is sprake van een punt dat ‘zeer ruim is gepasseerd’. ‘Tijdens grote verstoringen ontstaat in Utrecht een onbeheerst proces. Zodra een treindienstleider afwijkt van de planning gaat de capaciteit van Utrecht Centraal omlaag’, met een paar spoorwijzigigen al snel met de helft. De kwaliteit van de reisinformatie gaat omlaag en als er treinen langs het perron staan zonder personeel neemt de capaciteit alleen nog maar verder af.

Hier komt bij dat ‘aan de lopende band extra treinbewegingen’ worden toegestaan. Losse locomotieven, leeg materieel, werktreinen, goederentreinen, groepsvervoer, omleidingen, zelfs stoomtreinen rijden tussen de gebruikelijke dienstregeling door, zonder dat getoetst wordt of het wel past. Zeker een derde van alle vertragingen is volgens ProRail te wijten aan deze extra treinbewegingen.

Er wordt inmiddels gewerkt aan een oplossing, zo blijkt uit het schrijven. Er wordt gekeken of de snelheid waarmee treinen door het station rijden omhoog kan, van 40 kilometer per uur naar tachtig. Hierdoor zouden treinen elkaar sneller kunnen opvolgen. Ook wordt gekeken of seinen moeten worden verplaatst en er worden perronsporen bijgebouwd.

Bron

Je moet er maar op komen.. Ieder station is vatbaar voor storingen..
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:59:07 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111096227
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:57 schreef b2py het volgende:
Prorail: Utrecht CS kwetsbaar voor verstoringen
Utrecht Centraal is een hoofdpijnstation. De infrastructuur is veel te complex.
Oh ja, dat is NIEUWS want dat wist nog niemand :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_111096399
Die logistieke vergelijking is trouwens best leuk leesvoer :)
Vraag is alleen, welk station van Tokyo hebben ze het over? :')
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:26:57 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111097585
Leuk stuk inderdaad, weet niet of de schrijver van de e-mail daadwerkelijk de bedoeling had dat het zo naar de minister zou gaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:28:10 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111097662
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:26 schreef Duvel het volgende:
Leuk stuk inderdaad, weet niet of de schrijver van de e-mail daadwerkelijk de bedoeling had dat het zo naar de minister zou gaan.
Dat zou niet voor het eerst zijn. Er is ook al eens een powerpoint-in-aanbouw online verschenen :D Moet ik nog wel ergens hebben ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_111097900

Ook wel toepasbaar op situatie te Utrecht.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:35:16 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111098058
Om welke stad ging dat destijds dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_111098261
Berlijn, Potsdammer Platz.
Plaat is te vinden bovenop het DaimlerChrysler gebouw
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:45:30 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111098618
Sluiten
Rail away
19:50 - 20:25
documentaire

Serie documentaires In de winter wordt een reis van oost naar west door Oostenrijk gemaakt, waarbij indrukwekkende tunnels, viadukten en landschappen passeren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:14:19 #214
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_111100234
Utrecht CS complex?

Welnee!

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:14:43 #215
141482 Q.
JurassiQ
pi_111100257
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Utrecht CS complex?

Welnee!

[ afbeelding ]
Simpel toch? :7
For great justice!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 mei 2012 @ 20:26:20 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111100917
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Utrecht CS complex?

Welnee!

[ afbeelding ]
dat is nog maar de helft van het verhaal
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:27:57 #217
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_111101011
quote:
18s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is nog maar de helft van het verhaal
Klopt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:31:16 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111101192
De noordelijke helft.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 mei 2012 @ 20:35:39 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111101460
maar je hebt mazzel, want de zuidzijde gaat op dit moment flink op de schop en zal in de komende jaren een flink veranderde lay-out hebben.

Hoeveel zou er na alle veranderingen nog van Opstelterrein Zuid overblijven?

Lijkt me toch wel handig als je daar enkele uithaal/opstelsporen overhoudt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:38:56 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111105095
Opvallend nieuws: de stad Berlijn is DB Regio zat. DB Regio exploiteert momenteel de S-Bahn van Berlijn, maar doet het daar kennelijk ontzettend slecht. Berlijn wil de exploitatie van de ringlijn en de lijnen naar het zuidoosten openbaar aanbesteden voor een periode van 15 jaar, ingaande eind 2017.

Hier zal een flink kostenplaatje aan gaan hangen: de Senaat heeft aan DB Regio gevraagd of zij bereid zijn om hun rollend materieel te verkopen aan een nieuwe exploitant, maar DB weigert dit. Er zal dus ook in nieuw rollend materieel moeten worden voorzien.

Het liefste zou men het gehele S-Bahnnetwerk openbaar aanbesteden, maar om juridische redenen heeft men besloten om hiervan af te zien.

Bron: IRJ
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:40:54 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111105212
Vandaag nog even naar De Staart in Dordrecht geweest voor de altijd fraaie, en wisselende belading voor DuPont.
De heenrit betrof 5 ketelwagens met Methylamylacetaat aangeleverd, en de retourtrein bestond uit 6 wagens met Methylamylacetaat en 1 ketelwagen met onbekende belading.


DBS 6435+ aanvoer DuPont (62020)
Sinds een aantal weken rijdt DB Schenker de aan- en afvoertreinen van- en naar DuPont volgens een ander schema. Voorheen werd er in de vroege ochtend vertrokken om wagens af te leveren, en ging de lok los naar Kijfhoek voor de bediening van Van Leeuwen Buizen Zwijndrecht en Zeehaventerrein Dordrecht. Aan het eind van de middag ging dezelfde lok weer naar DuPont. Tegenwoordig is er voor een goedkopere oplossing gekozen, namelijk geen losse lokken meer laten rijden. DB Schenker vertrekt nu rond 17:55 van de Kijfhoek met aanvoer DuPont, en arriveert daar 18:08. Dan worden de wagens geduwd het terrein opgereden en afgeleverd, en worden de nieuwe wagens aangehaakt, en het terrein afgeduwd. Hierdoor hoeft de lok niet meer om te lopen. Aansluitend word weer naar de Kijfhoek vertrokken.


DBS 6435+ aanvoer DuPont (62020)
Nadat het kleine rangeeremplacement opgereden word, word gelijk het wissel omgelegd, en de 5 wagens(Zans) beladen met Methylamylacetaat het terrein van DuPont opgeduwd. Op de achtergrond is de Dordtse afvalverwerking te vinden.


DBS 6435+ afvoer DuPont (62023)
Nadat DBS de nieuwe wagens weer het terrein van DuPont afgeduwd heeft, neemt het weer een sleep Zans mee, die eerder Methylamylacetaat vervoerden. Nu kan een wissel omgelegd worden, en naar het wissel bij het spoortje tussen Dordrecht en Sliedrecht gereden worden, alwaar op een eerstvolgend beschikbaar pad gewacht moet worden.


DBS 6435+ afvoer DuPont (62023)
Nadat de lok ruim een uur op het eerstvolgende pad heeft staan wachten, werd er dan eindelijk de spoorbrug over het Wantij overgestoken. De trein reed vertraagd, doordat er op de MerwedeLingeLijn met vertragingen gereden werd tot wel 10 minuten.
pi_111105340
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:38 schreef James1988 het volgende:
Opvallend nieuws: de stad Berlijn is DB Regio zat. DB Regio exploiteert momenteel de S-Bahn van Berlijn, maar doet het daar kennelijk ontzettend slecht. Berlijn wil de exploitatie van de ringlijn en de lijnen naar het zuidoosten openbaar aanbesteden voor een periode van 15 jaar, ingaande eind 2017.

Hier zal een flink kostenplaatje aan gaan hangen: de Senaat heeft aan DB Regio gevraagd of zij bereid zijn om hun rollend materieel te verkopen aan een nieuwe exploitant, maar DB weigert dit. Er zal dus ook in nieuw rollend materieel moeten worden voorzien.

Het liefste zou men het gehele S-Bahnnetwerk openbaar aanbesteden, maar om juridische redenen heeft men besloten om hiervan af te zien.

Bron: IRJ
Ik vond wel dat er inderdaad een hoop treinen uitvielen.. Zonder reden ook overigens...
Omroep + verdere info was wel heel goed..
  vrijdag 4 mei 2012 @ 00:39:09 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111114471
Ook leuk :s)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:56:05 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111120968
Hoi, ik wil morgen een retourtje Heerlen - Aken evt. tot Stolberg doen met een vriend van me. Wat kan ik dan het beste kopen? Vier enkeltjes is waarschijnlijk debiel duur...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 4 mei 2012 @ 10:58:07 #225
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_111121030
Ik zou zeggen een Euregio-ticket: dagkaart voor 15,50 en in het weekend geldig voor twee personen: http://www.euregio-mr.com(...)-ticket-bus-en-trein
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_111121155
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:58 schreef dennistd het volgende:
Ik zou zeggen een Euregio-ticket: dagkaart voor 15,50 en in het weekend geldig voor twee personen: http://www.euregio-mr.com(...)-ticket-bus-en-trein
16,50 euro (al) :(
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:08:36 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111121349
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:58 schreef dennistd het volgende:
Ik zou zeggen een Euregio-ticket: dagkaart voor 15,50 en in het weekend geldig voor twee personen: http://www.euregio-mr.com(...)-ticket-bus-en-trein
In Heerlen uit de automaat te trekken?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 4 mei 2012 @ 11:09:34 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_111121380
Denk het wel, was in Maastricht twee jaar terug ook mogelijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:09:39 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111121383
Wel een goede tip trouwens, bedankt!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:14:17 #230
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_111121540
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:09 schreef Duvel het volgende:
Wel een goede tip trouwens, bedankt!
Zowiezo kan je ze in Heerlen ook uit de Duitse automaat trekken.

Tevens heb ik voor 18 Mei een retourtje Troyes geboekt!

3 uur lang Dieselintercityen onder de draad *O* .

Nieuwe ervaring..
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:30:09 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111124114
tevens koopbaar bij elke buschauffeur in het duitse deel van het geldigheidsgebied. Ideaal, ik gebruik altijd zo'n kaartje als ik daar in de buurt moet zijn *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:31:09 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111124141
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:

3 uur lang Dieselintercityen onder de draad *O* .

Nieuwe ervaring..
Tsja, wat daar mnou zo boeiend aan is heb ik nooit begrepen eigenlijk :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 13:25:13 #233
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111126356
Springer bij Putten. Lekker om reizen via Deventer
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 4 mei 2012 @ 13:27:18 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111126459
Wel zwaaien he :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_111126553
Wordt het nog gezelliger in Deventer! :W
  vrijdag 4 mei 2012 @ 13:43:38 #236
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_111127156
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tsja, wat daar mnou zo boeiend aan is heb ik nooit begrepen eigenlijk :{
Dieselen onder de draad is niks aan, maar een intercitydiesel heb ik nog nooit gehad..
  vrijdag 4 mei 2012 @ 13:45:48 #237
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_111127255
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dieselen onder de draad is niks aan, maar een intercitydiesel heb ik nog nooit gehad..
Die zijn hier zeldzaam ja. Ik heb Kiev-Donetsk gedaan ooit, dat valt wel onder dieselintercity volgens mij. Ook grotendeels onder draad geloof ik, maar heb het niet zo goed gezien want ik sliep.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_111127377
Gisteren uiteindelijk niet via Oss gegaan.
12.00 begin dienst
12.15 Mvw - IJsm (rangeerdienstje + wagens controleren)
14.00 IJsm - Whz (rangeerdienst)
16.20 Whz tanken
18.30 Whz - Em
21.30 Aankomst Emmerich
Schaften (Mac Donalds :'))
22.45 Em - Erp
0.40 Aankomst Erp. (rangeerdienst + aankomst controle)
2.30 Vertrek Erp - Whz
3.00 Aankomst Whz
3.30 Kantoor, einde dienst.

4.00 thuis. Lange dag gemaakt.
pi_111127468
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dieselen onder de draad is niks aan, maar een intercitydiesel heb ik nog nooit gehad..
In Engeland komt dat nog wel genoeg voor. London Paddington - Swansea heb ik een keer gedaan, rondom London wel draad, maar verderop niet meer, dus diesel. En ja, wel intercitytrein gelukkig!

quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:48 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren uiteindelijk niet via Oss gegaan.
12.00 begin dienst
12.15 Mvw - IJsm (rangeerdienstje + wagens controleren)
14.00 IJsm - Whz (rangeerdienst)
16.20 Whz tanken
18.30 Whz - Em
21.30 Aankomst Emmerich
Schaften (Mac Donalds :'))
22.45 Em - Erp
0.40 Aankomst Erp. (rangeerdienst + aankomst controle)
2.30 Vertrek Erp - Whz
3.00 Aankomst Whz
3.30 Kantoor, einde dienst.

4.00 thuis. Lange dag gemaakt.
Monopoly, van reizigers-stations weet ik vaak de verkorting nog wel, maar hierboven kan ik alleen 'Em' herleiden tot Emmerich. Wat bedoel je verder allemaal voor exotische locaties? :? :)
pi_111127555
Mvw - Maasvlakte twee
IJsm - IJsselmonde
Whz - Waalhaven Zuid
Erp - Europoort :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:01:24 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111127958
Erp is een dorpje in Brabant. Maar daar stopt geen trein.

En verder is het hier geen Somda }:|
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_111128134
quote:
4s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Erp is een dorpje in Brabant. Maar daar stopt geen trein.

En verder is het hier geen Somda }:|
Helemaal mee eens. Ik zal ook niet meer met afkortingen strooien hier.
Het was puur om aan te geven dat ik een schijt dienst had gisteren.
Rooster stond 12.00 - 20.00 Maasvlakte - Emmerich.
Even een treintje naar Emmerich brengen en daarvoor wat rangeerbewegingen. En dan met dienst auto terug.
Toch nog een trein terug genomen vanaf Emmerich met mais, en uiteindelijk nog moeten rangeren op Europoort.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:07:38 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111128243
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:05 schreef Monopoly het volgende:
Helemaal mee eens. Ik zal ook niet meer met afkortingen strooien hier.
Het was puur om aan te geven dat ik een schijt dienst had gisteren.
Oh nou, dat is wel overgekomen ja ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_111128513
Wel vrij vandaag ipv havendienst van 10 - 18 ivm rusttijdenwet.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:15:34 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111128616
en vanavond om 20 uur 2 minuten stil staan :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_111128921


Level 2
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:57:05 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111132771
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:34:45 #248
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_111134245
Hannover Hbf vind ik de mooiste.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:43:50 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111134593
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:34 schreef Ofyles2 het volgende:
Hannover Hbf vind ik de mooiste.
Zo hebben ze er twee trouwens. Zo van HANNOver Hbf :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:46:08 #250
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_111134675
Forse kritiek op uitdunnen treindienst: http://www.nu.nl/binnenla(...)ermoeden-sneeuw.html
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:54:24 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111134997
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Forse kritiek op uitdunnen treindienst: http://www.nu.nl/binnenla(...)ermoeden-sneeuw.html
Plus website gepruts: http://www.nu.nl/internet(...)bereikbaar-fout.html
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:59:45 #252
141482 Q.
JurassiQ
pi_111135194
quote:
12s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:56 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, en vergeet de gedeeltelijke viersporigheid tussen Vroomshoop en Vriezenveen niet!
En de ondertunneling bij Geerdijk. *O* De overlast van de treinen daar, niet te geloven.
For great justice!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:09:18 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111135559
NS: zodra we nog maar het vermoeden hebben dat er ook maar een vlokje sneeuw gaat vallen, gaan we preventief treinen schrappen :r

Edit: was al gepost. 8)7
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:10:31 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111135603
Wat een onvoorstelbare broekenschijterij ook eigenlijk -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 mei 2012 @ 17:10:50 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111135619
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Forse kritiek op uitdunnen treindienst: http://www.nu.nl/binnenla(...)ermoeden-sneeuw.html
Gebrek aan ambitie bij de spoorwegen :s)

meer wil ik er niet over kwijt
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:11:41 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111135656
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een onvoorstelbare broekenschijterij ook eigenlijk -O-
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
Gebrek aan ambitie
Oh ja, zo heet dat in de politiek :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:12:34 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111135694
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een onvoorstelbare broekenschijterij ook eigenlijk -O-
En Bert Meerstadt maar zeggen dat hij wil dat mensen fan worden van de NS.

Niet dat het gras bij de buren altijd groener is hoor, dankzij wanbeleid van Deutsche Bahn is de S-Bahn van Berlijn nog altijd een drama. Dieptepunt was in 2009 toen driekwart van het rollend materieel om veiligheidsredenen aan de kant werd gezet.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 mei 2012 @ 17:12:59 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111135706
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Oh ja, zo heet dat in de politiek :')
in de huidige concessie komt de NS er mee weg. Ik hoop dat ze dat in de nieuwe concessie die voor 2015 ingaat beter geregeld hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:13:47 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111135742
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

En Bert Meerstadt maar zeggen dat hij wil dat mensen fan worden van de NS.
Tsja, ik "wil" ook een lekker wijf, een krat bier en een miljoen euro ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:17:12 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111135887
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in de huidige concessie komt de NS er mee weg. Ik hoop dat ze dat in de nieuwe concessie die voor 2015 ingaat beter geregeld hebben.
Het is maar de vraag hoe het verder gaat met de concessie. Nu het kabinet demissionair is kunnen onderwerpen als controversieel worden verklaard, wat betekent dat dit kabinet ze niet meer mag behandelen. Gebeurt dat met de HRN/HSL-concessie, dan zal de stem van de kiezer zwaar meewegen in de toekomst van de NS.

Wordt het onderwerp controversieel verklaard en kiest men in september links, dan kun je rekenen op lange tijd NS als monopolist. Kiest men hoofdzakelijk liberaal/rechts, dan kan het zo maar eens gebeuren dat er alsnog een aanbesteding komt.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:17:57 #261
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_111135913
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

En Bert Meerstadt maar zeggen dat hij wil dat mensen fan worden van de NS.

Niet dat het gras bij de buren altijd groener is hoor, dankzij wanbeleid van Deutsche Bahn is de S-Bahn van Berlijn nog altijd een drama. Dieptepunt was in 2009 toen driekwart van het rollend materieel om veiligheidsredenen aan de kant werd gezet.
Ik word pas fan van de NS als Bert Meerstadt wordt opgepakt en voor lange tijd achter de tralies verdwijnt. Niet eerder.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:18:20 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111135929
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:17 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik word pas fan van de NS als Bert Meerstadt wordt opgepakt en voor lange tijd achter de tralies verdwijnt. Niet eerder.
Want?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:19:12 #263
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_111135962
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in de huidige concessie komt de NS er mee weg. Ik hoop dat ze dat in de nieuwe concessie die voor 2015 ingaat beter geregeld hebben.
Met onkundig stuurlui aan de Haagse wal kun je dit vergeten. Ik verwacht niets meer.

Sterker nog: wie kun je nog vertrouwen?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:19:52 #264
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_111135977
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Want?
Mochten we de zaak zover krijgen, verschillende aanklachten.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:20:47 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111136007
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Mochten we de zaak zover krijgen, verschillende aanklachten.
Wat voor aanklachten precies?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 mei 2012 @ 17:47:38 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111136969
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is maar de vraag hoe het verder gaat met de concessie. Nu het kabinet demissionair is kunnen onderwerpen als controversieel worden verklaard, wat betekent dat dit kabinet ze niet meer mag behandelen. Gebeurt dat met de HRN/HSL-concessie, dan zal de stem van de kiezer zwaar meewegen in de toekomst van de NS.

Wordt het onderwerp controversieel verklaard en kiest men in september links, dan kun je rekenen op lange tijd NS als monopolist. Kiest men hoofdzakelijk liberaal/rechts, dan kan het zo maar eens gebeuren dat er alsnog een aanbesteding komt.
dat is afwachten ja. Sowieso is 2015 dan al niet meer haalbaar, omdat de tijd tussen een order voor nieuw materieel en de levering van het eerste stel gemiddeld twee jaar is. Dat hebben we de laatste jaren bij alle bestellingen bij onder meer Bombardier en Stadler gezien.

En dan heb je als nieuwe vervoerder nog maar een paar stellen. De NS rijdt gewoon nog met het oude materieel rond en vervangt langzamerhand de oudste stellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111137225
Misschien niet eens zo heel verkeerd dat de kiezer een wat zwaardere stem heeft in het reilen en zeilen van de NS nu :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:59:46 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111137348
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is afwachten ja. Sowieso is 2015 dan al niet meer haalbaar, omdat de tijd tussen een order voor nieuw materieel en de levering van het eerste stel gemiddeld twee jaar is. Dat hebben we de laatste jaren bij alle bestellingen bij onder meer Bombardier en Stadler gezien.

En dan heb je als nieuwe vervoerder nog maar een paar stellen. De NS rijdt gewoon nog met het oude materieel rond en vervangt langzamerhand de oudste stellen.
Het is sowieso onmogelijk voor een vervoerder om ineens een vloot ter grootte van de NS-vloot te hebben. Daarvoor bestaat de zogeheten redelijke regeling, wat inhoudt dat de huidige concessiehouder (NS Reizigers) verplicht is om de treinen te verkopen aan de nieuwe exploitant tegen een redelijke prijs.

Als je zo'n regeling niet zou hebben zou het ook wel zonde zijn van de vloot: gloednieuwe treinen (VIRM-4, SLT, zelfs V250) die na een paar jaar gebruik al aan de kant gaan.
pi_111137483
Ook in Australië hebben ze een nieuwe doelgerichte campagne voor de stiltecoupé:

  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:11:25 #270
256146 b2py
Beton!
pi_111137679
Weet iemand of er vanwege bevrijdingsdag morgen nog extra treinen rijden in de avond vanwege de festivals?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:20:35 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111137947
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:04 schreef Ireyon het volgende:
Ook in Australië hebben ze een nieuwe doelgerichte campagne voor de stiltecoupé:

[ afbeelding ]
_O_ _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:30:20 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111138244
http://www.queenslandrail(...)/Trainetiquette.aspx

Je kunt ook posters en filmpjes downloaden van die campagne :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:34:45 #273
256146 b2py
Beton!
pi_111138378
Via de NS Facebook:
"Gehoord in de trein: http://a6.sphotos.ak.fbcd(...)764_2045361787_n.jpg "


quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.queenslandrail(...)/Trainetiquette.aspx

Je kunt ook posters en filmpjes downloaden van die campagne :D
Bril fucking jant. Hier direct invoeren, thx
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:35:58 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111138412
ja nou ja de Jim poster gaat eigenlijk over voeten op de bank :') Deze is "gedaan"zeg maar :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:39:21 #275
256146 b2py
Beton!
pi_111138532
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
ja nou ja de Jim poster gaat eigenlijk over voeten op de bank :') Deze is "gedaan"zeg maar :')
Lol, ik dacht ik sla die over want ik heb hem al gezien :P
pi_111138815
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is maar de vraag hoe het verder gaat met de concessie. Nu het kabinet demissionair is kunnen onderwerpen als controversieel worden verklaard, wat betekent dat dit kabinet ze niet meer mag behandelen. Gebeurt dat met de HRN/HSL-concessie, dan zal de stem van de kiezer zwaar meewegen in de toekomst van de NS.

Wordt het onderwerp controversieel verklaard en kiest men in september links, dan kun je rekenen op lange tijd NS als monopolist. Kiest men hoofdzakelijk liberaal/rechts, dan kan het zo maar eens gebeuren dat er alsnog een aanbesteding komt.
Wat ik me qua de HRN concessie afvraag is of de staat wel de concessie aan een ander bedrijf gaat gunnen. Ze zijn zelf enig aandeelhouder van de NS en het niet gunnen van de concessie zal de waarde van het bedrijf heel erg doen dalen waarmee ze zichzelf dus in de vingers snijden. Wel kan ik me voorstellen dat ze strengere eisen gaan stellen.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:01:11 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111139333
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:47 schreef Viezze het volgende:

[..]

Wat ik me qua de HRN concessie afvraag is of de staat wel de concessie aan een ander bedrijf gaat gunnen. Ze zijn zelf enig aandeelhouder van de NS en het niet gunnen van de concessie zal de waarde van het bedrijf heel erg doen dalen waarmee ze zichzelf dus in de vingers snijden. Wel kan ik me voorstellen dat ze strengere eisen gaan stellen.
Ook dat hangt weer af van de koers die het kabinet vaart: een liberaal kabinet (zeg: VVD/PVV/D66) zal eerder geneigd zijn naar verdere privatisering en aanbesteding. Een rood kabinet (SP+PvdA+GroenLinks) zal eerder geneigd zijn om alles terug te draaien naar "moedertje staat zorgt voor het spoor"
pi_111139632
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ook dat hangt weer af van de koers die het kabinet vaart: een liberaal kabinet (zeg: VVD/PVV/D66) zal eerder geneigd zijn naar verdere privatisering en aanbesteding. Een rood kabinet (SP+PvdA+GroenLinks) zal eerder geneigd zijn om alles terug te draaien naar "moedertje staat zorgt voor het spoor"
Een rood kabinet zal het liefst alles terugdraaien, maar of een liberaal kabinet direct voor een concessie is? Misschien zullen ze eerst NS proberen te slijten op de markt en dan het HRN opnieuw besteden, maar de vraag is wie interesse heeft in een aandeel NS :P
pi_111139728
Tijd dat Virgin komt rijden hier in NL _O_
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:29:45 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111140559
Meer maagden op de rails :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:38:40 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111140956
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:08 schreef Viezze het volgende:

[..]

Een rood kabinet zal het liefst alles terugdraaien, maar of een liberaal kabinet direct voor een concessie is?
Charlie Aptroot (VVD) was tijdens het algemeen overleg waar ik een aantal maanden terug bij was erg duidelijk: voor hem (en de VVD-fractie) was de deal van Schultz eigenlijk niet genoeg, hij zou liever een openbare aanbesteding zien.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 mei 2012 @ 19:50:48 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111141513
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Charlie Aptroot (VVD) was tijdens het algemeen overleg waar ik een aantal maanden terug bij was erg duidelijk: voor hem (en de VVD-fractie) was de deal van Schultz eigenlijk niet genoeg, hij zou liever een openbare aanbesteding zien.
Diezelfde Aptroot pleit snoeihard voor overheidsinvesteringen in asfalt. Als dat volgens de echte aanbestedingsregels zou moeten gaan, had Nederland vol moeten liggen met tolwegen, omdat het wel allemaal betaald moet worden door de gebruikers.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111144758
Edit: Was hier al eerder gepost
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 mei 2012 @ 21:02:58 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111145206
zozo, ProRail is heel wat van plan en die asfaltprinses moet er nu mee aan de slag
quote:
Minister Schultz: Maximaal 10 keer per jaar door rood sein

Spoorbeheerder ProRail wil het aantal keren dat een machinist door een rood sein rijdt, binnen 3 of 4 jaar terugbrengen naar maximaal tien keer. Afgelopen jaar gebeurde het nog 157 keer.

Dat schrijft minister Melanie Schultz van Haegen vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer. Maximaal tien keer een rood sein passeren betekent volgens Schultz „een risicoreductie van nagenoeg nul verwijtbare ongevallen per jaar.”

ProRail gaat een werkgroep instellen om de ambitie waar te maken. Aanleiding voor de aangescherpte ambities zijn het treinongeval 2 weken geleden bij Amsterdam, waarbij één dode en 117 gewonden vielen.

ProRail wil het aantal keren dat een machinist überhaupt een rood sein tegenkomt drastisch verkleinen door bijvoorbeeld het aantal kruisende bewegingen van treinen over sporen te beperken en er meer tijd tussen te plannen. De speling gaat van 1 naar 3 minuten op stukken waar aan het spoor gewerkt wordt.

Ook komt er extra aandacht voor de alertheid van machinisten. Zo komt er voor aanvang een beoordeling of de machinist fit genoeg is voor zijn dienst. Ook wil ProRail het gebruik van mobiele telefoons door machinisten terugdringen tijdens rijden in 40 kilometergebieden waar het automatische veiligheidssysteem dat een trein stopzet niet werkt.

Reizigersorganisatie Rover is blij met de voornemens van ProRail. Woordvoerder Chris Vonk noemt het „goed voor de veiligheid” en „iets waar wij lang op hebben aangedrongen.”

Rover wil het liefst dat het Europese veiligheidssysteem ERTMS (European Rail Traffic Management System) overal in Nederland wordt ingevoerd. „Dat systeem is nu alleen in gebruik op de Betuwelijn en de hogesnelheidslijn tussen Schiphol en Rotterdam”, aldus Vonk.

ERTMS zorgt ervoor dat ook treinen die langzamer dan 40 kilometer per uur rijden stil komen te staan als de machinist een sein mist. Het huidige systeem Automatische Trein Beïnvloeding (ATB) grijpt niet in bij die snelheid. Nederland werkt nog niet met ERTMS, al staat het onderwerp al een tijd op de politieke agenda.

GroenLinks ziet de ProRail-plannen niet als een oplossing. Het ERTMS moet snel worden ingevoerd en Schultz moet daarvoor geld vrijmaken, wat zij weigert, aldus GroenLinks. D66 spreekt van een goede oplossing voor de korte termijn, maar op de lange termijn wil D66 ook toe naar ERTMS.
Bron: http://www.refdag.nl/nieu(...)r_rood_sein_1_641705
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:50:04 #285
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_111148005
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
zozo, ProRail is heel wat van plan en die asfaltprinses moet er nu mee aan de slag

[..]

Bron: http://www.refdag.nl/nieu(...)r_rood_sein_1_641705
Tja. Wat ik op OHIH ook al schreef: in die STS-statistieken zitten ook technische STS-passages verwerkt, als een herroepen of afgevallen sein. Als ik dan een sein wil herroepen in geval van gevaar, moet ik zeker eerst aan het quotum van tien denken. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 mei 2012 @ 21:59:40 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111148605
precies. Het is onhaalbaar. Het aantal STS-passages mag dan boven de 150 per jaar liggen. Ik denk dat in nog geen 10 gevallen er potentieel gevaarlijke situaties ontstaan.

Het meeste gebeurt immers op emplacementen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:47:53 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111151598
't is een show voor de bühne: onder Schultz' eindverantwoordelijkheid is er voor het eerst in 20 jaar tijd een passagier om het leven gekomen, dus nu laat ze even d'r spierballen rollen zodat mensen zien dat ze zich wel met het spoor bezighoudt. Iets met imago.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:02:03 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111152309
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:47 schreef James1988 het volgende:
't is een show voor de bühne: onder Schultz' eindverantwoordelijkheid is er voor het eerst in 20 jaar tijd een passagier om het leven gekomen, dus nu laat ze even d'r spierballen rollen zodat mensen zien dat ze zich wel met het spoor bezighoudt. Iets met imago.
Kotswaardig dan. Het is immers ten eerste NOGAL doorzichtig en ten tweede NOGAL een belediging voor iedereen met een IQ boven het vriespunt, dat ze echt denkt dat iemand erin trapt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:03:41 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111152410
Hebben we ooit iets gezien van Schultz waar we wél iets aan hadden? :')

Over Netelenbos hebben we ook veel te klagen (zie bijvoorbeeld de kwestie rondom de HSL-concessie), maar er gebeurde tenminste iets. Schultz is van het pappen-en-nathouden.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:26:48 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111153666
Gelukkig is het kabinet nu gevallen.

En nu eindelijk maar weer eens een KEREL op V&W.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:35:15 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111154156
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Gelukkig is het kabinet nu gevallen.

En nu eindelijk maar weer eens een KEREL op V&W.
We hadden hiervoor een kerel. Camiel Eurlings.

Was die nou zoveel beter?
pi_111154309
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

We hadden hiervoor een kerel. Camiel Eurlings.

Was die nou zoveel beter?
Nee, maar dat was ook een CDA'er :')
pi_111154603
Maarja, het is niet anders. Ik denk dat het nooit perfect kan gaan op politiek/bestuurlijk niveau op het spoor.
Wel kan het stukken beter.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:53:02 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111154943
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

We hadden hiervoor een kerel. Camiel Eurlings.

Was die nou zoveel beter?
Dat vind jij een Kerel? :')

Meneertje "Oeh jee ik moet de CDA-leider gaan worden, nee ik ga de politiek uit om meer tijd aan mijn gezin te besteden."

Meneertje "kwartiertje later, fuck mijn gezin, lekker zakkenvullen in het bedrijfsleven"

Camiel Eurlings :r

Waardeloos kutfiguur. Schande voor mijn belastinggeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 mei 2012 @ 00:00:28 #295
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_111155239
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

We hadden hiervoor een kerel. Camiel Eurlings.

Was die nou zoveel beter?
Die moet eigenlijk voor een tribunaal verschijnen.

Met zulke pipo's dient men af te rekenen...
  zaterdag 5 mei 2012 @ 00:20:48 #296
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_111156056
Ik was vandaag o.a. in Straatsburg, prachtige stad, mooi weer, heerlijk eten en sublieme trams.
Wat wel tegen viel waren de treinen er stond een TGV klaar naar Bordeaux (daar hebben ze toch geen hsl liggen?) die er niet uit zag, ik hoop dattie in Bordeaux is aangekomen. En dan rondom het station en Strassbourg port, een zooitje overal oud en afgetakeld materiaal, ik word daar zo droef van, ga je 5 kilometer verder de Rijn over, zie niks van dat soort meuk, wat is dat toch? Wachten ze op EU-geld of zo, ik chargeer een beetje omdat het zo jammer is (en dat ze alleen Frans praten natuurlijk).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 5 mei 2012 @ 00:49:25 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111157172
quote:
8s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:20 schreef bork het volgende:

Ik was vandaag o.a. in Straatsburg, prachtige stad, mooi weer, heerlijk eten en sublieme trams.
Wat wel tegen viel waren de treinen er stond een TGV klaar naar Bordeaux (daar hebben ze toch geen hsl liggen?) die er niet uit zag, ik hoop dattie in Bordeaux is aangekomen.
TGVs rijden overal in Frankrijk, ook ver buiten de echte hogesnelheidslijnen. Een deel van de TGV-vloot is al behoorlijk oud aan het raken, de oudsten stammen uit de jaren 80. Die zijn bijna toe aan hun pensioen. ;)

quote:
En dan rondom het station en Strassbourg port, een zooitje overal oud en afgetakeld materiaal, ik word daar zo droef van, ga je 5 kilometer verder de Rijn over, zie niks van dat soort meuk, wat is dat toch? Wachten ze op EU-geld of zo, ik chargeer een beetje omdat het zo jammer is (en dat ze alleen Frans praten natuurlijk).
Er wordt weldegelijk geïnvesteerd, maar het geld moet van de Franse regio's komen. Die zeggen dan tegen de SNCF "Voici, une zak avec le geld, kopez-vous les nieuwe treinen kthxbye!" Sommige regio's investeren er meer in dan anderen.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 07:21:13 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111160677
Gister sta ik met m'n goeie gedrag in Boisheim, krijg ik om 17:30 een SMS... "Stroomstoring rondom Venlo, treinverkeer word gestaakt" :r
Uiteindelijk de boemel van 18:42 naar Venlo. In Kaldenkirchen werd de bende opgeheven, en zoek het zelf maar uit. Er zouden bussen komen, die er maar niet kwamen. Een uur eerder viel ook al uit. Die reizigers stonden er ook nog.
Uiteindelijk kwamen er bussen. Waren we pas om 20:23 in Venlo -O-
En in Venlo zouden bussen naar Helmond rijden, maar dat duurde ook uren. Om 21:10 nog geen bus gezien, en toen ging het treinverkeer rijden... Uiteindelijk 23:20 thuis...
  zaterdag 5 mei 2012 @ 07:45:03 #299
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_111160738
Venlo had gisteren snel bezoek, omgeleide? ICE

120505_66470_icevenlo.png
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 5 mei 2012 @ 08:31:04 #300
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_111160991
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')