abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111138815
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is maar de vraag hoe het verder gaat met de concessie. Nu het kabinet demissionair is kunnen onderwerpen als controversieel worden verklaard, wat betekent dat dit kabinet ze niet meer mag behandelen. Gebeurt dat met de HRN/HSL-concessie, dan zal de stem van de kiezer zwaar meewegen in de toekomst van de NS.

Wordt het onderwerp controversieel verklaard en kiest men in september links, dan kun je rekenen op lange tijd NS als monopolist. Kiest men hoofdzakelijk liberaal/rechts, dan kan het zo maar eens gebeuren dat er alsnog een aanbesteding komt.
Wat ik me qua de HRN concessie afvraag is of de staat wel de concessie aan een ander bedrijf gaat gunnen. Ze zijn zelf enig aandeelhouder van de NS en het niet gunnen van de concessie zal de waarde van het bedrijf heel erg doen dalen waarmee ze zichzelf dus in de vingers snijden. Wel kan ik me voorstellen dat ze strengere eisen gaan stellen.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:01:11 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111139333
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:47 schreef Viezze het volgende:

[..]

Wat ik me qua de HRN concessie afvraag is of de staat wel de concessie aan een ander bedrijf gaat gunnen. Ze zijn zelf enig aandeelhouder van de NS en het niet gunnen van de concessie zal de waarde van het bedrijf heel erg doen dalen waarmee ze zichzelf dus in de vingers snijden. Wel kan ik me voorstellen dat ze strengere eisen gaan stellen.
Ook dat hangt weer af van de koers die het kabinet vaart: een liberaal kabinet (zeg: VVD/PVV/D66) zal eerder geneigd zijn naar verdere privatisering en aanbesteding. Een rood kabinet (SP+PvdA+GroenLinks) zal eerder geneigd zijn om alles terug te draaien naar "moedertje staat zorgt voor het spoor"
pi_111139632
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ook dat hangt weer af van de koers die het kabinet vaart: een liberaal kabinet (zeg: VVD/PVV/D66) zal eerder geneigd zijn naar verdere privatisering en aanbesteding. Een rood kabinet (SP+PvdA+GroenLinks) zal eerder geneigd zijn om alles terug te draaien naar "moedertje staat zorgt voor het spoor"
Een rood kabinet zal het liefst alles terugdraaien, maar of een liberaal kabinet direct voor een concessie is? Misschien zullen ze eerst NS proberen te slijten op de markt en dan het HRN opnieuw besteden, maar de vraag is wie interesse heeft in een aandeel NS :P
pi_111139728
Tijd dat Virgin komt rijden hier in NL _O_
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:29:45 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111140559
Meer maagden op de rails :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:38:40 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111140956
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:08 schreef Viezze het volgende:

[..]

Een rood kabinet zal het liefst alles terugdraaien, maar of een liberaal kabinet direct voor een concessie is?
Charlie Aptroot (VVD) was tijdens het algemeen overleg waar ik een aantal maanden terug bij was erg duidelijk: voor hem (en de VVD-fractie) was de deal van Schultz eigenlijk niet genoeg, hij zou liever een openbare aanbesteding zien.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 mei 2012 @ 19:50:48 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111141513
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Charlie Aptroot (VVD) was tijdens het algemeen overleg waar ik een aantal maanden terug bij was erg duidelijk: voor hem (en de VVD-fractie) was de deal van Schultz eigenlijk niet genoeg, hij zou liever een openbare aanbesteding zien.
Diezelfde Aptroot pleit snoeihard voor overheidsinvesteringen in asfalt. Als dat volgens de echte aanbestedingsregels zou moeten gaan, had Nederland vol moeten liggen met tolwegen, omdat het wel allemaal betaald moet worden door de gebruikers.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111144758
Edit: Was hier al eerder gepost
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 mei 2012 @ 21:02:58 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111145206
zozo, ProRail is heel wat van plan en die asfaltprinses moet er nu mee aan de slag
quote:
Minister Schultz: Maximaal 10 keer per jaar door rood sein

Spoorbeheerder ProRail wil het aantal keren dat een machinist door een rood sein rijdt, binnen 3 of 4 jaar terugbrengen naar maximaal tien keer. Afgelopen jaar gebeurde het nog 157 keer.

Dat schrijft minister Melanie Schultz van Haegen vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer. Maximaal tien keer een rood sein passeren betekent volgens Schultz „een risicoreductie van nagenoeg nul verwijtbare ongevallen per jaar.”

ProRail gaat een werkgroep instellen om de ambitie waar te maken. Aanleiding voor de aangescherpte ambities zijn het treinongeval 2 weken geleden bij Amsterdam, waarbij één dode en 117 gewonden vielen.

ProRail wil het aantal keren dat een machinist überhaupt een rood sein tegenkomt drastisch verkleinen door bijvoorbeeld het aantal kruisende bewegingen van treinen over sporen te beperken en er meer tijd tussen te plannen. De speling gaat van 1 naar 3 minuten op stukken waar aan het spoor gewerkt wordt.

Ook komt er extra aandacht voor de alertheid van machinisten. Zo komt er voor aanvang een beoordeling of de machinist fit genoeg is voor zijn dienst. Ook wil ProRail het gebruik van mobiele telefoons door machinisten terugdringen tijdens rijden in 40 kilometergebieden waar het automatische veiligheidssysteem dat een trein stopzet niet werkt.

Reizigersorganisatie Rover is blij met de voornemens van ProRail. Woordvoerder Chris Vonk noemt het „goed voor de veiligheid” en „iets waar wij lang op hebben aangedrongen.”

Rover wil het liefst dat het Europese veiligheidssysteem ERTMS (European Rail Traffic Management System) overal in Nederland wordt ingevoerd. „Dat systeem is nu alleen in gebruik op de Betuwelijn en de hogesnelheidslijn tussen Schiphol en Rotterdam”, aldus Vonk.

ERTMS zorgt ervoor dat ook treinen die langzamer dan 40 kilometer per uur rijden stil komen te staan als de machinist een sein mist. Het huidige systeem Automatische Trein Beīnvloeding (ATB) grijpt niet in bij die snelheid. Nederland werkt nog niet met ERTMS, al staat het onderwerp al een tijd op de politieke agenda.

GroenLinks ziet de ProRail-plannen niet als een oplossing. Het ERTMS moet snel worden ingevoerd en Schultz moet daarvoor geld vrijmaken, wat zij weigert, aldus GroenLinks. D66 spreekt van een goede oplossing voor de korte termijn, maar op de lange termijn wil D66 ook toe naar ERTMS.
Bron: http://www.refdag.nl/nieu(...)r_rood_sein_1_641705
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:50:04 #285
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_111148005
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
zozo, ProRail is heel wat van plan en die asfaltprinses moet er nu mee aan de slag

[..]

Bron: http://www.refdag.nl/nieu(...)r_rood_sein_1_641705
Tja. Wat ik op OHIH ook al schreef: in die STS-statistieken zitten ook technische STS-passages verwerkt, als een herroepen of afgevallen sein. Als ik dan een sein wil herroepen in geval van gevaar, moet ik zeker eerst aan het quotum van tien denken. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 mei 2012 @ 21:59:40 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111148605
precies. Het is onhaalbaar. Het aantal STS-passages mag dan boven de 150 per jaar liggen. Ik denk dat in nog geen 10 gevallen er potentieel gevaarlijke situaties ontstaan.

Het meeste gebeurt immers op emplacementen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:47:53 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111151598
't is een show voor de bühne: onder Schultz' eindverantwoordelijkheid is er voor het eerst in 20 jaar tijd een passagier om het leven gekomen, dus nu laat ze even d'r spierballen rollen zodat mensen zien dat ze zich wel met het spoor bezighoudt. Iets met imago.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:02:03 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111152309
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:47 schreef James1988 het volgende:
't is een show voor de bühne: onder Schultz' eindverantwoordelijkheid is er voor het eerst in 20 jaar tijd een passagier om het leven gekomen, dus nu laat ze even d'r spierballen rollen zodat mensen zien dat ze zich wel met het spoor bezighoudt. Iets met imago.
Kotswaardig dan. Het is immers ten eerste NOGAL doorzichtig en ten tweede NOGAL een belediging voor iedereen met een IQ boven het vriespunt, dat ze echt denkt dat iemand erin trapt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:03:41 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111152410
Hebben we ooit iets gezien van Schultz waar we wél iets aan hadden? :')

Over Netelenbos hebben we ook veel te klagen (zie bijvoorbeeld de kwestie rondom de HSL-concessie), maar er gebeurde tenminste iets. Schultz is van het pappen-en-nathouden.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:26:48 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111153666
Gelukkig is het kabinet nu gevallen.

En nu eindelijk maar weer eens een KEREL op V&W.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:35:15 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111154156
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Gelukkig is het kabinet nu gevallen.

En nu eindelijk maar weer eens een KEREL op V&W.
We hadden hiervoor een kerel. Camiel Eurlings.

Was die nou zoveel beter?
pi_111154309
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

We hadden hiervoor een kerel. Camiel Eurlings.

Was die nou zoveel beter?
Nee, maar dat was ook een CDA'er :')
pi_111154603
Maarja, het is niet anders. Ik denk dat het nooit perfect kan gaan op politiek/bestuurlijk niveau op het spoor.
Wel kan het stukken beter.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:53:02 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111154943
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

We hadden hiervoor een kerel. Camiel Eurlings.

Was die nou zoveel beter?
Dat vind jij een Kerel? :')

Meneertje "Oeh jee ik moet de CDA-leider gaan worden, nee ik ga de politiek uit om meer tijd aan mijn gezin te besteden."

Meneertje "kwartiertje later, fuck mijn gezin, lekker zakkenvullen in het bedrijfsleven"

Camiel Eurlings :r

Waardeloos kutfiguur. Schande voor mijn belastinggeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 mei 2012 @ 00:00:28 #295
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_111155239
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

We hadden hiervoor een kerel. Camiel Eurlings.

Was die nou zoveel beter?
Die moet eigenlijk voor een tribunaal verschijnen.

Met zulke pipo's dient men af te rekenen...
  zaterdag 5 mei 2012 @ 00:20:48 #296
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_111156056
Ik was vandaag o.a. in Straatsburg, prachtige stad, mooi weer, heerlijk eten en sublieme trams.
Wat wel tegen viel waren de treinen er stond een TGV klaar naar Bordeaux (daar hebben ze toch geen hsl liggen?) die er niet uit zag, ik hoop dattie in Bordeaux is aangekomen. En dan rondom het station en Strassbourg port, een zooitje overal oud en afgetakeld materiaal, ik word daar zo droef van, ga je 5 kilometer verder de Rijn over, zie niks van dat soort meuk, wat is dat toch? Wachten ze op EU-geld of zo, ik chargeer een beetje omdat het zo jammer is (en dat ze alleen Frans praten natuurlijk).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 5 mei 2012 @ 00:49:25 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111157172
quote:
8s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:20 schreef bork het volgende:

Ik was vandaag o.a. in Straatsburg, prachtige stad, mooi weer, heerlijk eten en sublieme trams.
Wat wel tegen viel waren de treinen er stond een TGV klaar naar Bordeaux (daar hebben ze toch geen hsl liggen?) die er niet uit zag, ik hoop dattie in Bordeaux is aangekomen.
TGVs rijden overal in Frankrijk, ook ver buiten de echte hogesnelheidslijnen. Een deel van de TGV-vloot is al behoorlijk oud aan het raken, de oudsten stammen uit de jaren 80. Die zijn bijna toe aan hun pensioen. ;)

quote:
En dan rondom het station en Strassbourg port, een zooitje overal oud en afgetakeld materiaal, ik word daar zo droef van, ga je 5 kilometer verder de Rijn over, zie niks van dat soort meuk, wat is dat toch? Wachten ze op EU-geld of zo, ik chargeer een beetje omdat het zo jammer is (en dat ze alleen Frans praten natuurlijk).
Er wordt weldegelijk geīnvesteerd, maar het geld moet van de Franse regio's komen. Die zeggen dan tegen de SNCF "Voici, une zak avec le geld, kopez-vous les nieuwe treinen kthxbye!" Sommige regio's investeren er meer in dan anderen.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 07:21:13 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111160677
Gister sta ik met m'n goeie gedrag in Boisheim, krijg ik om 17:30 een SMS... "Stroomstoring rondom Venlo, treinverkeer word gestaakt" :r
Uiteindelijk de boemel van 18:42 naar Venlo. In Kaldenkirchen werd de bende opgeheven, en zoek het zelf maar uit. Er zouden bussen komen, die er maar niet kwamen. Een uur eerder viel ook al uit. Die reizigers stonden er ook nog.
Uiteindelijk kwamen er bussen. Waren we pas om 20:23 in Venlo -O-
En in Venlo zouden bussen naar Helmond rijden, maar dat duurde ook uren. Om 21:10 nog geen bus gezien, en toen ging het treinverkeer rijden... Uiteindelijk 23:20 thuis...
  zaterdag 5 mei 2012 @ 07:45:03 #299
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_111160738
Venlo had gisteren snel bezoek, omgeleide? ICE

120505_66470_icevenlo.png
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 5 mei 2012 @ 08:31:04 #300
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_111160991
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')