abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:59:51 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111094121
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:21 schreef dennistd het volgende:
Spoor 3b in Almelo wordt 100 meter doorgetrokken voor een betere overstap van/naar Mariënberg: http://www.tctubantia.nl/(...)melo-op-de-schop.ece
Toe maar, 't mag wat kosten :D Nou nog een fly-over aan de westkant? _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 mei 2012 @ 18:20:11 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111094874
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

echt, het vetgemaakte stukje, je moet de veiligheid toch altijd proberen te verbeteren 8)7
tsja, wil je dat invoeren dan kan nog maar de helft van alle nu geplande treinen rijden ...

Opvallend dat (een deel van) ProRail dat wil, terwijl een ander deel tot op minder dan een seconde nauwkeurig aan het rekenen is om de planning kloppend te krijgen. Dat zijn dus twee tegenstrijdige zaken die in de Inktpot uitgevoerd worden.

Hoe kun je de capaciteit en veiligheid wel verhogen zonder dat er in geplande treinen gesneden wordt. Minder wissels, hogere snelheden rond stations en duidelijk maken waar een trein stopt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:34:09 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111095364
En een sein- en wisselstoring legt Rotterdam lam:

Rotterdam C
(sein- en wisselstoring)

Rond Rotterdam C rijden geen treinen door een sein- en wisselstoring.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 21:00 uur verholpen.
  Redactie Sport donderdag 3 mei 2012 @ 18:56:44 #204
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_111096131
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toe maar, 't mag wat kosten :D Nou nog een fly-over aan de westkant? _O-
Ja, en vergeet de gedeeltelijke viersporigheid tussen Vroomshoop en Vriezenveen niet!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_111096157
Prorail: Utrecht CS kwetsbaar voor verstoringen
Utrecht Centraal is een hoofdpijnstation. De infrastructuur is veel te complex. En ook als de treinenloop bijgestuurd moet worden, is dat zo ingewikkeld, dat er bij grote verstoringen een onbeheerst proces ontstaat.

Dat schrijft spoorbeheerder ProRail aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu in een logistieke vergelijking tussen de stations van Tokio, Zurich en Utrecht. De vergelijking is in januari 2010 al gemaakt. In februari van dit jaar werd hij naar het ministerie gestuurd.

In de vergelijking wordt gewezen op de moeite die het kost om in Utrecht alle treinen de goede route te laten rijden door de ruim 100 wissels die er liggen. Die wissels zorgen weliswaar voor flexibiliteit, maar als door werkzaamheden minder sporen beschikbaar zijn, en meer treinen daarvan gebruik moeten maken, dan is de treinenloop ‘gewoon niet meer’ aan te sturen.

In Utrecht is sprake van een punt dat ‘zeer ruim is gepasseerd’. ‘Tijdens grote verstoringen ontstaat in Utrecht een onbeheerst proces. Zodra een treindienstleider afwijkt van de planning gaat de capaciteit van Utrecht Centraal omlaag’, met een paar spoorwijzigigen al snel met de helft. De kwaliteit van de reisinformatie gaat omlaag en als er treinen langs het perron staan zonder personeel neemt de capaciteit alleen nog maar verder af.

Hier komt bij dat ‘aan de lopende band extra treinbewegingen’ worden toegestaan. Losse locomotieven, leeg materieel, werktreinen, goederentreinen, groepsvervoer, omleidingen, zelfs stoomtreinen rijden tussen de gebruikelijke dienstregeling door, zonder dat getoetst wordt of het wel past. Zeker een derde van alle vertragingen is volgens ProRail te wijten aan deze extra treinbewegingen.

Er wordt inmiddels gewerkt aan een oplossing, zo blijkt uit het schrijven. Er wordt gekeken of de snelheid waarmee treinen door het station rijden omhoog kan, van 40 kilometer per uur naar tachtig. Hierdoor zouden treinen elkaar sneller kunnen opvolgen. Ook wordt gekeken of seinen moeten worden verplaatst en er worden perronsporen bijgebouwd.

Bron

Je moet er maar op komen.. Ieder station is vatbaar voor storingen..
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:59:07 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111096227
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:57 schreef b2py het volgende:
Prorail: Utrecht CS kwetsbaar voor verstoringen
Utrecht Centraal is een hoofdpijnstation. De infrastructuur is veel te complex.
Oh ja, dat is NIEUWS want dat wist nog niemand :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_111096399
Die logistieke vergelijking is trouwens best leuk leesvoer :)
Vraag is alleen, welk station van Tokyo hebben ze het over? :')
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:26:57 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111097585
Leuk stuk inderdaad, weet niet of de schrijver van de e-mail daadwerkelijk de bedoeling had dat het zo naar de minister zou gaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:28:10 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111097662
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:26 schreef Duvel het volgende:
Leuk stuk inderdaad, weet niet of de schrijver van de e-mail daadwerkelijk de bedoeling had dat het zo naar de minister zou gaan.
Dat zou niet voor het eerst zijn. Er is ook al eens een powerpoint-in-aanbouw online verschenen :D Moet ik nog wel ergens hebben ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_111097900

Ook wel toepasbaar op situatie te Utrecht.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:35:16 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111098058
Om welke stad ging dat destijds dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_111098261
Berlijn, Potsdammer Platz.
Plaat is te vinden bovenop het DaimlerChrysler gebouw
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:45:30 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111098618
Sluiten
Rail away
19:50 - 20:25
documentaire

Serie documentaires In de winter wordt een reis van oost naar west door Oostenrijk gemaakt, waarbij indrukwekkende tunnels, viadukten en landschappen passeren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:14:19 #214
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_111100234
Utrecht CS complex?

Welnee!

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:14:43 #215
141482 Q.
JurassiQ
pi_111100257
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Utrecht CS complex?

Welnee!

[ afbeelding ]
Simpel toch? :7
For great justice!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 mei 2012 @ 20:26:20 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111100917
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Utrecht CS complex?

Welnee!

[ afbeelding ]
dat is nog maar de helft van het verhaal
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:27:57 #217
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_111101011
quote:
18s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is nog maar de helft van het verhaal
Klopt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:31:16 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111101192
De noordelijke helft.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 mei 2012 @ 20:35:39 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111101460
maar je hebt mazzel, want de zuidzijde gaat op dit moment flink op de schop en zal in de komende jaren een flink veranderde lay-out hebben.

Hoeveel zou er na alle veranderingen nog van Opstelterrein Zuid overblijven?

Lijkt me toch wel handig als je daar enkele uithaal/opstelsporen overhoudt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:38:56 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111105095
Opvallend nieuws: de stad Berlijn is DB Regio zat. DB Regio exploiteert momenteel de S-Bahn van Berlijn, maar doet het daar kennelijk ontzettend slecht. Berlijn wil de exploitatie van de ringlijn en de lijnen naar het zuidoosten openbaar aanbesteden voor een periode van 15 jaar, ingaande eind 2017.

Hier zal een flink kostenplaatje aan gaan hangen: de Senaat heeft aan DB Regio gevraagd of zij bereid zijn om hun rollend materieel te verkopen aan een nieuwe exploitant, maar DB weigert dit. Er zal dus ook in nieuw rollend materieel moeten worden voorzien.

Het liefste zou men het gehele S-Bahnnetwerk openbaar aanbesteden, maar om juridische redenen heeft men besloten om hiervan af te zien.

Bron: IRJ
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:40:54 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111105212
Vandaag nog even naar De Staart in Dordrecht geweest voor de altijd fraaie, en wisselende belading voor DuPont.
De heenrit betrof 5 ketelwagens met Methylamylacetaat aangeleverd, en de retourtrein bestond uit 6 wagens met Methylamylacetaat en 1 ketelwagen met onbekende belading.


DBS 6435+ aanvoer DuPont (62020)
Sinds een aantal weken rijdt DB Schenker de aan- en afvoertreinen van- en naar DuPont volgens een ander schema. Voorheen werd er in de vroege ochtend vertrokken om wagens af te leveren, en ging de lok los naar Kijfhoek voor de bediening van Van Leeuwen Buizen Zwijndrecht en Zeehaventerrein Dordrecht. Aan het eind van de middag ging dezelfde lok weer naar DuPont. Tegenwoordig is er voor een goedkopere oplossing gekozen, namelijk geen losse lokken meer laten rijden. DB Schenker vertrekt nu rond 17:55 van de Kijfhoek met aanvoer DuPont, en arriveert daar 18:08. Dan worden de wagens geduwd het terrein opgereden en afgeleverd, en worden de nieuwe wagens aangehaakt, en het terrein afgeduwd. Hierdoor hoeft de lok niet meer om te lopen. Aansluitend word weer naar de Kijfhoek vertrokken.


DBS 6435+ aanvoer DuPont (62020)
Nadat het kleine rangeeremplacement opgereden word, word gelijk het wissel omgelegd, en de 5 wagens(Zans) beladen met Methylamylacetaat het terrein van DuPont opgeduwd. Op de achtergrond is de Dordtse afvalverwerking te vinden.


DBS 6435+ afvoer DuPont (62023)
Nadat DBS de nieuwe wagens weer het terrein van DuPont afgeduwd heeft, neemt het weer een sleep Zans mee, die eerder Methylamylacetaat vervoerden. Nu kan een wissel omgelegd worden, en naar het wissel bij het spoortje tussen Dordrecht en Sliedrecht gereden worden, alwaar op een eerstvolgend beschikbaar pad gewacht moet worden.


DBS 6435+ afvoer DuPont (62023)
Nadat de lok ruim een uur op het eerstvolgende pad heeft staan wachten, werd er dan eindelijk de spoorbrug over het Wantij overgestoken. De trein reed vertraagd, doordat er op de MerwedeLingeLijn met vertragingen gereden werd tot wel 10 minuten.
pi_111105340
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:38 schreef James1988 het volgende:
Opvallend nieuws: de stad Berlijn is DB Regio zat. DB Regio exploiteert momenteel de S-Bahn van Berlijn, maar doet het daar kennelijk ontzettend slecht. Berlijn wil de exploitatie van de ringlijn en de lijnen naar het zuidoosten openbaar aanbesteden voor een periode van 15 jaar, ingaande eind 2017.

Hier zal een flink kostenplaatje aan gaan hangen: de Senaat heeft aan DB Regio gevraagd of zij bereid zijn om hun rollend materieel te verkopen aan een nieuwe exploitant, maar DB weigert dit. Er zal dus ook in nieuw rollend materieel moeten worden voorzien.

Het liefste zou men het gehele S-Bahnnetwerk openbaar aanbesteden, maar om juridische redenen heeft men besloten om hiervan af te zien.

Bron: IRJ
Ik vond wel dat er inderdaad een hoop treinen uitvielen.. Zonder reden ook overigens...
Omroep + verdere info was wel heel goed..
  vrijdag 4 mei 2012 @ 00:39:09 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111114471
Ook leuk :s)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:56:05 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111120968
Hoi, ik wil morgen een retourtje Heerlen - Aken evt. tot Stolberg doen met een vriend van me. Wat kan ik dan het beste kopen? Vier enkeltjes is waarschijnlijk debiel duur...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 4 mei 2012 @ 10:58:07 #225
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_111121030
Ik zou zeggen een Euregio-ticket: dagkaart voor 15,50 en in het weekend geldig voor twee personen: http://www.euregio-mr.com(...)-ticket-bus-en-trein
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')